eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥شاهکار حکیم ابوالقاسم فردوسی در ترجمه آیه الکرسی به زبان نظم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
پيام به جامعه ى مدرسين حوزه علميه قم به مناسبت تشكيل شوراى سياستگذارى حوزه پيام به جامعه ي مدرسين حوزه علميه قم به مناسبت تشكيل شوراي سياستگذاري حوزه بسمه تعالي حضرات آيات و حجج اسلام اعضاء محترم جامعه ي مدرسين حوزه علميه قم (دامت بركاتهم) خداي عزيز و حكيم را سپاسگزارم كه به يكي از آرزوهاي بزرگ درباره ي حوزه‌هاي علميه، جامه ي عمل پوشانيد و در ظل عنايات حضرت ولي اللَّه الاعظم (روحي فداه)، سرآغازي مبارك براي تحوّل ديريابي كه همواره نيك خواهان و روشن بينان جامعه ي روحانيت، آرزومندانه بدان چشم دوخته بودند، پديد آورد. تشكيل شورايي از علماء و مدرسين عالي مقام براي سياستگذاري و جهت دهي به اداره ي حوزه ي علميه، و تعيين مديري از علما برجسته و انقلابي و بصير، مژده ي بزرگي است كه بيان اهميت آن در جملاتي كوتاه، ميسّر نيست. همين اندازه بايد گفت كه اين اقدام، قادر است گنجينه ي عظيم حوزه را به سطح شايسته يي از بهره دهي براي اسلام و مسلمين برساند كه به تحقيق، چندين برابر بهره دهي كنوني آن است: «والبلد الطيب يخرج نباته باذّن ربه» شيريني اين اقدام، هنگامي به درستي چشيده مي‌شود كه تلخ كامي ناشي از بهره گيري نشدن از همه ي ظرفيت اين ذخيره ي الهي در عين نياز مبرمي كه به آن هست، به درستي حس شده باشد، و چه بسيار بزرگان و پيشگامان و دلسوزاني كه در اين تلخ كامي، زندگي را وداع گفتند. اين جانب ضمن تاييد انتخابي كه براي شوراي سياستگذاري و نيز براي مديريت حوزه انجام گرفته است وظيفه ي خود مي‌دانم كه از همه ي دست اندركاران اين حركت جديد: از شوراي محترم مديريت سابق كه با وجود و فعاليت خود، زمينه ي رسيدن به اين نقطه ي تاريخي را فراهم كردند، از جامعه ي محترم مدرسين كه ابتكار عمل را در ابتكار مهم بدست گرفتند، و از مراجع معظم تقليد كه با قبول و تاييد خود، پشتوانه ي معنوي ارزشمند آن را تأمين فرمودند، صميمانه تشكر كنم و اجر الهي را براي آنان مسألت نمايم و به همه ي فضلاي جوان و روشنفكر حوزه كه همت بلند و دل گرم و پر اميدشان، آسان گير سختيهاي روزگار است، صميمانه تبريك بگويم. اكنون با استفاده از اين فرصت، تذكراتي را به حضرات دست اندركار و به عموم روحانيون محترم حوزه ي علميه قم بخصوص طلّب و فضلاي جوان كه دلي لبريز از اميد و نيرويي سرشار از طراوت و آمادگي دارند، عرض مي‌كنم: ...... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
آزادى كجرويها و انحرافها ديده شود تا به نام آزادي دچار بي بندوباري نشويم؛ چون آزادي مرز بسيار ظريف و دقيقي با بي بندوباري دارد؛ بايد مراقب بود كه به عنوان و نام آزادي در گرداب بي بندوباري نيفتيم؛ زيرا بي بندوباري در نهايت منتهي خواهد شد به نفي آزادي و هرج و مرج؛ وجود استبداد، تحميل و فشار را توجيه و زمينه را براي استبداد فراهم مي‌كند. عقيده ي ما بر اين است كه رشد و تكامل انسانها بدون فضاي آزاد امكان ندارد؛ در فضاي استبدادي امكان پذير نيست كه افراد و جامعه رشد كنند؛ استعداد انسانها بايد در فضاي آزاد رشد كند؛ انسانها هم در اين فضا تعالي و تكامل پيدا مي‌كنند. اساس مسئله براي يك ملت، استقلال و آزادي است. آزادي فكر و بيان يكي از ارزشهاي انقلاب بود. ما به معناي حقيقي كلمه به آزادي و وجود آن معتقديم؛ منتها آزادي يك مسئله است؛ عدم مديريت، عدم نظارت و عدم دقت در آنچه مي‌گذرد، مسئله ي ديگري است. ملت ايران مزه ي استقلال و طعم آزادي و عزت را چشيده است. ما براي آزادي خيلي احترام و ارزش قائليم و به صورت مبنايي هم معتقديم كه آزادي بايد در جامعه باشد؛ آزادي فكر، عقيده و رفتار. قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
-چنین نیست که شما می‌پندارید ( و دلایل معاد را کافی نمی‌دانید)؛ بلکه شما دنیای زودگذر را دوست دارید (و هوسرانی بی‌قید و شرط را)! 📚 - 20 و 21
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ تلاوت فوق العاده زیبا و دلنشین استاد مرحوم عبدالباسط محمد عبدالصمد (رحمة الله علیه) 💠 سوره مبارکه جمعه 🔰 بشنوید و منتشر کنید . . .
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: محمد بن ابى عمير ازدى وى از ثقات راويان و اصحاب امام كاظم، امام رضا و امام جواد عليهم السلام است كه خانه اش محل رفت و آمد شيعه بوده. ابن ابى عمير در بغداد مى زيسته و نزد موافق و مخالف احترام و منزلتى داشته است. هارون الرشيد وى را براى نپذيرفتن قضاوت يا براى نشان ندادن محل شيعيان، به زندان افكند و شكنجه كرد. گويند چهار سال در حبس هارون بود. ابن ابى عمير را تأليفات زيادى است؛ چنان كه كتابهاى وى را نود و چهار جلد نوشته اند و چون مدت حبس وى تمام شد، خواهرش از ترس، كتب وى را در محلّى مدفون ساخت كه به سبب رطوبت يا آب باران تلف شد، لذا وى پس از آزادى چون اسناد و رواياتى را كه با واسطه از ائمه نقل كرده، از ياد برده بود، احاديث مزبور را به حذف اسناد روايت مى نمود، ولى به واسطه وثاقت و جلالت شأن و اين كه از غير ثقات نقل حديث نمى كرده، اصحاب، روايات مرسله وى را تلقى به قبول نموده و به قول كشى اجماع بر صحت مراسيل وى دارند. فوت ابن ابى عمير به سال ۲۱۷ هجرى اتفاق افتاد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: شفایافتگان حرم مطهر امام رضا (علیه‌السلام) در آینۀ مطبوعات   1. اعجاز امام رضا (ع): شخص در حال مرگ به زندگی بازگشت در یازدهم ماه جمادی الثانی [1268 قمری] شخصی از زوار بیمار و مشرف به مرگ گردید. کسان او از مشاهده حالت احتضار، خیلی گریه و زاری کردند. مادرش از روی کمال اعتقاد به اعجاز جناب امام همام علی‌بن‌موسی الرضا علیه السلام متوسل به آن بزرگوار شد و گفت: «که من از پدران خود به خاطر دارم که اگر کسی در حال مرگ باشد و قفل درب ضریح مقدس را در جام آبی شسته آن آب را به آن مرض بدهند شفا خواهد یافت». کسان آن شخص همین عمل را کردن کسان آن شخص همین عمل را کردند و چند قطره از آن آب به گلوی او ریختند. از اعجاز آن بزرگوار و حسن عقیده زن مزبور حالت احتضار آن شخص مریض به صحت مبدل شد و از جای خود حرکت کرد و گفت: «که بعد از خوردن آب مزبور جناب امام رضا علیه و علی آبائه آلاف التحیه و الثناء را به چشم خود مشاهده کردم و از توجه آن حضرت مرض من به صحت مبدل گردیده آثار صحت و قدرت بر حرکت بر من ظاهر شد». کسان او از ظهور این معجزه و صحت یافتن مریض خود تقدیم شکرگزاری و نذر و نیاز نمودند.1 ،........ https://eitaa.com/zandahlm1357
13.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۳ 🔹🔸🔹
.......: رضایت و خشنودی عمومی رضایت و خشنودی عمومی در حکومت عدل پرور حضرت ولی عصر علیه السلام تمام [صفحه ۴۳] مردم از او خشنود می‌شوند حتی پرندگان هوا و درندگان صحرا، چنانکه در احادیث شریف آمده است: فیفرح به اهل السماء و اهل الارض و الطیر و الوحوش و الحیتان فی البحر. [۱]. اهل زمین و آسمان با پرندگان هوا، درندگان صحرا و ماهیان دریا، همه و همه از او خشنود می‌شوند. خشنودی در دل زندگان و مردگان نیز پیدا می‌شود، چنانکه در حدیث آمده است: و لا یبقی مومن الا دخل علیه تلک الفرحه فی قلبه و فی قبره. [۲] . مومنی باقی نماند جز اینکه این خشنودی به او می‌رسد، یا در قلبش و یا در قبرش. پاورقی [۱] الحاوی للفتاوی، ج ۲، ص ۸۲. [۲] اعلام الوری، ص ۴۳۵. بی نیازی همگانی در زیر سایه حکومت عدالت گستر آن امام همام، همگان مستغنی می‌شوند به اندازه ای که در روی زمین محتاجی پیدا نمی شود که زکات و صدقات را بپذیرد، چنانکه در روایات مختلف بیان شده است: [صفحه ۴۴] لیاتین علی الناس زمان یطوف الرجل فیه بالصدقه من الذهب ثم لا یجد احدا یاخذها منه. [۱]. زمانی برای مردم خواهد رسید که انسان شمشهای طلا با خود حمل می‌کند که در راه خدا انفاق کند، ولی کسی (فقیری) را پیدا نمی کند که آن را قبول کند. فلا یجد الرجل منکم یومئذ موضعا لصدقته و لا لبره لشمول الغنی جمیع المومنین. [۲]. انسان در آن روز (در زمان حکومت حضرت ولی عصر علیه السلام) برای صدقات و مبرات خود جایی پیدا نمی کند، چون بی نیازی همه مومنان را فرا می‌گیرد. حتی در زمان آن نازنین، دلهای مردم همه بی نیاز می‌گردد و حرص و طمع و صفت زیاده طلبی از قلوب آنها زایل می‌شود و دلها نیز صفت بزرگواری پیدا می‌کنند: و یجعل الله الغنی فی قلوب هذه الامه. [۳]. در روزگار او پروردگار بی نیازی را در دل این امت قرار می‌دهد. در زمانی کنونی که دوران غیبت آن عزیز است، هر کس گدایی آستان ملک پاسبانش را آموخت، از غیر او مستغنی [صفحه ۴۵] گردید و بی نیاز شد، زیرا گدایی در خانه اش از سلطنت دنیا و آخرت بمراتب ارزشمندتر است. حقیر در یکی از غزلیاتم که به عنایتش سروده شده است، آورده ام: دل من از غم هجران رخت غمگین است بار هجران تو بر سینه من سنگین است به گدایی تو بر پادشهان فخر کنم پادشاهی که گدایت نبود مسکین است کاسه لیسی سر سفره تو ما را بس کاسه لیس در تو زندگیش تامین است شادم از آن که اسیر غم عشق تو شدم گر چه تلخ است فراق تو، غمت شیرین است همه گویند که از عشق تو دیوانه شدم عشق تو کیش من و دین من و آیین است چه کنم گر نکنم گریه ز هجران رخت گریه آبی است که بر آتش دل تسکین است لحظه ای بر در کاشانه مادر بنگر که هنوز از اثر خون پسر رنگین است تازیانه چو عدو بر تن مامت می‌زد دیده باب تو از دیدن آن خونین است هاشمی را به سراپرده اسرار بخوان چون که در خادمیت سابقه اش دیرین است پاورقی [۱] صحیحی بخاری، ج ۲، ص ۱۳۶. [۲] اعلام الوری، ص ۴۳۲. [۳] الحاوی للفتاوی، ج ۲، ص ۶۴. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: طناب مزدور کش شلیک‌ها شروع می‌شود. این دفعه بچه‌ها پشت سر یک تپه کوچک پناه گرفته اند. ولی سنگر کمین عراق اجازه حرکت نمی دهد. بی امان شلیک می‌کند. گاهی هم چند لحظه صبر می‌کند و وقتی جلوی خود را دید دوباره شلیک می‌کند. دوشکاچی هنگام شلیک نمی تواند جلوی خود را خوب ببیند. چون آتش دهانه دوشکا، دید تیرانداز را کم می‌کند. اما این عراقیها هیچی نمی فهمند. یک سره شلیک می‌کنند. بالا و پایین و چپ و راست. برادر حمید از کنار ستون می‌گذرد. یک رشته طناب هم در دست دارد. کسی متوجه نشد چرا او با خودش طناب آورد. قبل از عملیات هم هر کسی از او سوال کرد، پاسخ مناسبی نداد و با آن لهجه ی آذری زیبایش، گفت: «این طناب دنبال گلوی حرامزاده می‌گردد». حالا همین حمید آقا با آن طناب حرامزاده کش به جلوی ستون می‌رود. از ستون جدا می‌شود و در تاریکی گم می‌شود... یا حضرت عباس! کجا می‌رود؟ می‌خواهد چه بکند؟ اگر می‌توانست این دوشکا را خفه کند خیلی خوب می‌شد. بعد از چند دقیقه دوشکا خفه شد و دیگر شلیک نمی کند. برادر حمید موسوی می‌آید. اما با زحمت. چیزی را به همراه می‌کشد. یک عراقی را به پشت می‌کشد. [صفحه ۴۲] او را خفه کرده. جای فکر کردن نیست. فقط معلوم است او رفته و از پشت سر دوشکاچی عراقی را خفه کرده و آمده. کوهپیمایی توأم با درگیری پراکنده در ارتفاع تا صبح ادامه می‌یابد. از پشت هر درخت و سنگی انتظار شلیک می‌رود. شاید یک عراقی کمین کرده باشد و به ستون حمله کند. تعداد زیادی از نفرات گردان در بین راه مانده اند. علاوه بر شهید و مجروح عده ای از پای درآمده و خسته شده اند. ولی نباید ایستاد و نیروها باید خود را به بالا برسانند. نماز صبح در گرگ و میش آسمان یعنی شدت نبرد. با پوتین. بعضی‌ها با تیمم. رو به قبله در یک استراحت کوتاه و باز هم حرکت. حالا که هوا روشن شده، متوجه عظمت کار می‌شوی. عجب کوه بزرگی. هیچ کس در آن پیدا نیست. آن همه نیرو در آن گم شده. فقط آن پایین و در دشت و اطراف شهر، صدها دستگاه نفربر و تانک و خودرو و آمبولانس در حرکت اند و این همه نشان از عظمت عملیات دارد. حتما نیروی زیادی وارد کار شده اند. شاید حدود هشت لشکر بزرگ. به بالا که نگاه می‌کنی. گویی هنوز در ابتدای راه قرار داری. نفسی تازه می‌کنی و دوباره به راه می‌افتی. دیگر حرکت گردانی نیست. حتی به دسته تبدیل شده. در هر گوشه ۳۰ - ۲۰ نفر دنبال یکدیگر راه افتاده و بالا می‌روند. شاید این طوری بهتر باشد. از حجم تلفات کم می‌شود. باید پراکنده بود، تا ضمن حفظ نیروها بتوان تمام نقاط ارتفاع را پاکسازی کرد. هوای روشن یعنی صبحانه. یک چیزی برای خوردن، حتی اندک. آذوقه‌های باقیمانده خارج می‌شود و هر کس در گوشه ای مشغول خوردن است. نان و خرما، تن ماهی، یک تکه شکلات خشک و سفت، آجیل و... عملیات ادامه دارد ولی اینجا مانند جنگ در دشت نیست. حدود خط درگیری کاملا مشخص نیست. این طرف کمی پایین تر و آن طرف کمی بالاتر درگیری وجود دارد. وضعیت پاتک هم مشخص نیست. اینجا تانک وجود ندارد، ولی گلوله‌های زیادی به زمین می‌خورد. احتمالا عراق سعی می‌کند این عملیات را با تأخیر در رسیدن به اهداف مواجه کند. [صفحه ۴۳] در گوشه و کنار و سر راه، چند نفر مجروح و شهید از شب قبل باقی مانده اند اگر مجروحان خودشان به فکر خودشان باشند. بهتر است، چون کمتر حمل مجروحی پیدا می‌شود که توان داشته باشد یک مجروح را دهها متر به پایین ببرد. هر چند آمبولانسها از جاده‌های موجود استفاده می‌کنند، و خود را به بالا می‌رسانند، ولی مجروحان ساده خودشان راه پایین را در پیش گرفته و به سمت دشت می‌روند. معلوم نیست عراقیها چرا این همه سنگر در این سینه کش ارتفاع درست کرده اند. هر جا می‌روی، سنگر می‌بینی، انفرادی و اجتماعی. جاده‌های باریک و مالرو هم سنگرها را به یکدیگر متصل کرده. حتی می‌توان از روی این جاده‌ها به سنگرهای دست نخورده عراقی رسید. هیچ عراقی در سنگرها وجود ندارد. آن هنگام که نیروهای سپاه اسلام در دشت و دامنه با سنگرهای کمین درگیر شده اند، سربازان این سنگرها، فرار کرده و به عقب رفته اند. ولی برای رفتن اول باید بروند بالای ارتفاع بعد از آن طرف سرازیر شوند. پس آن بالا خیلی خبرهاست. باید رفت بالا. دنبال ستون. به فرمان مسئول گروهان. نظم چندانی مشاهده نمی شود ولی هدف این است که نیروهای باقی مانده به قله برسند. سنگرها به وسیله ی نیروها پاکسازی می‌شوند و از میان آنها وسایل زیادی به دست می‌آید. بهترین غنیمت رادیو است. یکی از بچه‌ها روشن می‌کند و با صدای بلند روی یک گونی از سنگر می‌گذارد تا بقیه هم بشنوند. «... رزمندگان اسلام شب گذشته در یک عملیات بزرگ، خطوط مقدم عراق... » گزارشگر در حال گزارش جنگ است. کلیات عملیات به اطلاع مردم می‌رسد و هزاران مادر و پدر خانواده نگران فرزندشان، دست به دعا بر خواهند داشت. بچه‌ها می‌خندند، یکدیگر را می‌خندانند. از داخل س
نگرها چیزهای عجیبی به دست می‌آید. بعضی‌ها به جای پاکسازی، جارو می‌کنند و هر چه داخل سنگرهاست به بیرون می‌ریزند و بعد تفتیش می‌کنند. پتو. لباس. ساک. رادیو. غذا. ظرف. پوتین. نان. شیر خشک. کنسرو گوشت. گاهی اوقات هم آنقدر [صفحه ۴۴] انفجار گلوله‌ها کم می‌شود که آدم فراموش می‌کند در حال عملیات نظامی است. صدای مسئول گروهان و مسئول دسته یک لحظه هم قطع نمی شود. بنده ی خداها براساس وظیفه، به دنبال تک تک نیروها راه می‌افتند و آنها را به ستون و حرکت مجدد می‌خوانند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 لحظه کشف پیکر مطهر شهید دوران دفاع مقدس در منطقه کله قندی مهران در ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ •┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••