⚜البته صابران به حد کامل و بدون حساب پاداش داده خواهند شد.
📚[#زمر - 10]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تلاوت سوره مبارکه شمس + ترجمه فارسی قاری مصطفی اسماعیل
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: يعقوب بن يزيد انبارى وى از ثقات اصحاب حضرت رضا (ع) است. يعقوب را به لقب (كاتب، انبارى و سل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احاديث تفسيري
آل عمران
متن حديث
سورة آل عمران ۱- العيّاشى بإسناده عن مرزبان القمى، قال: سألت أباالحسن عليه السلام عن قول الله (شهد الله أنّه لاإله إلّا هو و الملائكة و أولوا العلم قائماً بالقسط). قال: هو الامام. ۲- الصدوق عن أبى العبّاس محمّد بن ابراهيم بن إسحاق الطالقانى رضي الله عنه قال: حدّثنا أحمد بن محمّد بن سعيد الكوفى، قال: حدّثنا علىّ بن الحسن بن علىّ بن فضال، عن أبيه، قال: قلت لأبى الحسن الرضا عليه السلام: لِمَ سُمّى (الحواريّون) الحواريّين؟ قال: أمّا عند الناس فإنّهم سمّوا حواريّين لأنّهم كانوا قصّارين يخلصون الثياب من الوسخ بالغسل و هو اسم مشتقّ من الخبز الحوار، و أمّا عندنا: فسمّى الحواريّون: الحوار لأنّهم كانوا مخلصين فى أنفسهم، و مخلصين لغيرهم من أوساخ الذنوب بالوعظ و التذكير، قال: فقلت له: لِمَ سُمّى النّصاري؟ قال: لأنّهم كانوا من قرية إسمها ناصرة من بلاد الشام نزلتها مريم و نزلها عيسي عليه السلام بعد رجوعهما من مصر. ۳- العيّاشى عن إسماعيل بن همّام عن أبى الحسن عليه السلام فى قول الله (مسوّمين) قال: العمائم اعتمّ رسول الله صلّي الله عليه و آله فسدلها من بين يديه و من خلفه. ۴- الحميرى عن الرضا عليه السلام قال: و كان جعفر عليه السلام يقول: والله لايكون الّذى تمدّون إليه أعناقكم حتّي تميّزون
و تمحّصون، ثمّ يذهب من كلّ عشرة شىء و لايبقي منكم إلّا الأنزر، ثمّ تلا هذه الآية (أم حسبتم أن تدخلوا الجنّة و لمّا يعلم الله الّذين جاهدوا منكم و يعلم الصابرين). ۵- العيّاشى عن أبى الحسن الرضا عليه السلام أنّه ذكر قول الله (هم درجات عند الله) قال: الدّرجة ما بين السماء إلي الأرض. ۶- علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى أبى عن الحسين بن خالد، عن الرضا عليه السلام فى قوله تعالي (اصبروا و صابروا و رابطوا) قال: إذا كان يوم القيامة ينادى مناد: أين الصابرون؟ فيقوم فئام من الناس، ثمّ ينادى: أين المتصبّرون؟ فيقوم فئام من الناس، قلت: جعلت فداك و ما الصابرون؟ قال: الصابرون علي أداء الفرائض، و المتصبّرون علي اجتناب المحارم.
سوره آل عمران (۳) ۱- عياشي به اسنادش از مرزبان قمي روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه (خداوند و ملائكه و صاحبان علم شهادت ميدهند كه خدايي جز او نيست و بر پا دارنده عدل است) ۱ سؤال كردم، فرمود: مقصود (از أولوا العلم) امام است ۲
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
امام رضا (ع) دست فلج مردی را شفا داد.
اگرچه ظهور معجزات درخشان و شگفت انگیز از ائمّه هُدی، علیهم آلاف التحیّه و الثناء، کاری تازه و عجیب نیست و از زمانهای گذشته از آن بزرگواران، صدور هر گونه اعجاز امری دیده، شناخته و محتمل است ولی باز هر چندی از یکی از حضرات عرش درجات، صلوات الله علیهم، معجزه روشنی ظاهر میشود که موجب افزایش یقین و تکمیل عقاید اهل ایمان میگردد.
چناچه این اوقات از حضرت امام ثامن ضامن؛ علی بن موسی الرضا روحنا فداه، معجزه بزرگی آشکار شده و شرح آن معجزه را جناب مؤتمنُ الملک متولی باشی آستانه مبارکه رضویه برای جناب مستطاب اشرف امجد افخم؛ سپهسالار اعظم نوشتهاند و ما برای اطلاع و شادی مطالعهکنندگان عین عبارت آن نوشته را نقل مینماییم:
میرزا ارسطو پسر مولوی بسطامی به علت بروز فلج، قریب چهار سال بود که دست چپش از بند دست تا شانه به کلی خشک و بیحس شده بود به نوعی که مکرّر برای امتحان، سوزن به آن دست فرو کردند اصلاً متوجه نمیشد
سه دفعه نیز به جهت آنکه مشخص نمایند عروق به حالت خود باقی است یا نه، نیشتر فروکردند به هیچ وجه رطوبتی خارج نگردید.
در فارس و درالخلافه طهران و خراسان، اطبّای ماهر به معالجه پرداختند اصلاً فایدهای نداشت. به
همه پزشکان ایرانی و خارجی، علت این بیماری بواسطه فصدی است که چهار سال قبل، از آن دست انجام شده بود و این فصد باعث قطع عصب شده و امکان درمان ممکن نیست. چون بیمار از معالجه به کلی مأیوس گردید اِلتجاء به آستان ملائک پاسبان حضرت ثامِنُ اَلاِئمّه و ضامِنُ اُلاُمِّه علی بن موسی الرضا روح العالمین فداء برده.
در یوم پنجشنبه 25 شهر ربیع الاول 1293]قمری[ سه ساعت به غروب مانده به حرم محترم امام انس و جان تشرف حاصل نموده با کمال عجز و انکسار و تضرّع و ابتهال مشغول زیارت شده، شفای درد خود را از آن بزرگوار درخواست نمود و بسیار زیاد گریه و زاری کرد.
پس از زیارت در بالا سر مبارک نماز ظهر و عصر به جای آورده، بیاختیار او را خواب در ربود.
در عالم رُؤیا شخص جلیل، نقاب انداخته مُتلبّس به لباس فاخری که عمامه سبزی بر سر و شال
سبزی در کمر بسته، میبیند که ایستاده و به این لفظ مبارک به او خطاب میفرماید: «چند وقت است دست تو خشک شده؟» عرض میکند: «سه سال است». میفرماید: «سه سال بیشتر است. به سبب تضرع و زاری مادرت، تو را شفا دادیم. برخیز و برو خیابان سُفلی]پایین خیابان[، فصد کن. شصت مثقال خون بگیر. دستت خوب میشود».
عرض میکند: «مکرر نیشتر زدهاند. خون سهل است؛ رطوبت هم بیرون نیامده».
با ناراحتی میفرمایند: «من میگویم برو فصد کن. دست تو را شفا دادیم، میگویی رطوبت ندارد».
از ترس خطاب سراسیمه برمیخیزد با کمال حیرت و پریشانی به نوعی که احوالش منقلب میشود. از حرم محترم بیرون میآید و به دو نفر
و به دو نفر خواب خود را تقریر میکند و با عجله میرود خیابان سُفلی نزد حاجی محمد تقی فصّاد آستانه مقدسه که بسیار با سررشته و در صنعت خود کمال مهارت را دارد. میگوید: «مرا فصد کن
حاجی مشارالیه میگوید: «من مکرّر نیشتر به دست تو زدهام. خون بیرون نیامد و دست تو حیات ندارد».
خواب خودش را نقل میکند. حاجی اعتقاد میکند دست او را میبندد اصلاً رگ معلوم نمیشود. چشم بسته نیشتری میزند فوراً خون جاری میشود. میرزا ارسطو همین که خون را میبیند از شدت ذوق که قطع به سلامت مینماید مدهوش میشود.
حاجی به سرعت شصت مثقال خون میگیرد دست راست را میبندد. میرزا را میمالند به حال میآید. دست را حرکت میدهد، میبیند از دست دیگرش بهتر است و در کمال صحت و سلامت.
عجیبتر اینکه بعد از صحّت و حرکت دست که ملاحظه شد.
معلوم گردید حاجی محمّدتقی با کمال مهارتی که در فصّادی دارد نیشتر را به موضعی که محل فصد نبود، زده و نیشتر به گوشت فرو رفته و همچنین دستی که در این
مدت قوّه او تمام شده، توان و قدرت حرکت به هم رسانیده بود. همان روز که ملاحظه شد با دست راست اصلاً تفاوتی نداشت و فوراً به حال آمده به حالت طبیعی برگشته بود.
اگرچه در عالم رُؤیا بعضی سئوال و جوابهای دیگر هم شده است؛ چون متعلق به این معجزه نبود ذکری از آن فقرات نشد. شکر میکنم خدا را که در زمان پادشاهی ناصرالدین در شعائرالله اینگونه تعظیمات و خوارق پیدا میشود و بر قوت دولت و ملت اسلام میافزاید.
بر حسب رسم معمول آستان مقدسه، یک شبانه روز به دفعات نقارهخانه شادی و اعلام معجزه به جمیع اهالی شهر زده شد و از جانب فیض جوانب سرکار فیض آثار علیه سلامُ الله المُلکُ الغفّار، خلعت طلعت زیب پیکر میرزا ارسطو که نظر کرده حضرت علیه السلام است داده شد و این تفضیل در این ورقه محض استحضار خاطر مبارک و انتشار این خبر خیریّت اثر در جمیعِ ممالکِ کیهان
مسالک عرض شد که موجب خوشنودی قاطبه مسلمین گردد.9
# شفا یافتگان حرم مطهر امام رضا (علیهالسلام) در آینه مطبو
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار 🎙 حجت الاسلام نصوری ▫️کلیپ شماره ۸ #کلیپ_مهدوی 🔹🔸🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مجموعه کلیپ چشم انتظار
🎙 حجت الاسلام نصوری
▫️کلیپ شماره ۹
#کلیپ_مهدوی
🔹🔸🔹
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اوقات اجابت دعا اوقات اجابت دعا ۱ - سحر ۲ - بعد از نمازهای واجب ۳ - بین الصلاتین ۴ - ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
اماکن اجابت دعا
اماکن اجابت دعا
۱ - مساجد
۲ - حریم کعبه
۳ - هنگام رویت کعبه
۴ - مقام ابراهیم
[صفحه ۵۵]
۵- رکن یمانی
۶ - بین مقام و میزاب
۷ - چاه زمزم
۸ - صفا و مروه
۹ - میزاب
۱۰ - حجر اسماعیل
۱۱ - حجر الاسود
۱۲ - داخل بیت الله
۱۳ - منی
۱۴ - مشعر
۱۵ - حرم النبی
۱۶ - کربلا
۱۷ - حرم مقدس ائمه معصومین علیهم السلام
۱۸ - در بقع امامزادگان
۱۹ - در مجالس ذکر فضایل اهل البیت علیهم السلام و در هر مکانی که انسان احتمال بدهد معنویتی دارد، انسان باید برای فرج آن بزرگوار دعا کند
و به یاد ولی عصر علیه السلام باشد، که فرموده اند: فرج من فرج شماست.
#آثار دعا براي فرج امام زمان علیه السلام
نویسنده:
حسین هاشمی نژاد
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: «حاجی دنبال این میگرده، سراغشو میگیره... نمی دونه داش علی اینجا شهید شده / گریه /. » این
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفتند. مردانه.
تاریکی در لابلای ما پنهان شده. میترسد و میترساند. ما را از حمله عراقیها و عراقیها را از حمله ما. ولی ما به زودی حمله خواهیم کرد. دوباره آماده میشویم. شهیدان و مجروحان را از آن بالا میآوریم و توسط برانکارد به عقب منتقل کنیم. خیلی مشکل است. جادهها مشخص نیست و معلوم نیست در جادهها آمبولانسی آماده باشد. فردی که مجروح شده وزنش تقریبا دو برابر میشود. حدود دو ساعت پایین رفتن به طور عادی مشکل است چه برسد به حمل مجروح. ارتفاع است؛ پله نیست، سنگلاخ، بالا و پایین، شیارهای عمیق و راههای بن بست. پرتگاه. تاریکی هم وجود دارد. انفجار خمپارهها هم امان نمی دهند. عراق مغرور از این پیروزی کوچک، منطقه را زیر آتش گرفته و دیوانه وار میکوبد. خمپاره ۱۲۰، ۸۰، ۶۰، توپ، کاتیوشا و...
شب سختی است. باید با یاد عزیزانی سپری شود که کمی بالاتر و در میان عراقیها جا مانده اند. شاید بعضی از آنها هنوز زنده باشند. عراقیها چه بلایی سر آنها خواهند آورد؟ خوش به حال آنهایی که شهید و راحت شدند و رفتند. وظیفه شان را انجام دادند. اما آنهایی که مانده اند کارشان دشوار است. باید در دین خدا استقامت کنند و سختیهای زیادی را بپذیرند. باید شبهای عملیات زیادی را آرزو کنند و در رکاب نایب امام زمان از روی صدق شمشیر بزنند. جنگ تمام نشده. جنگ تازه شروع شده. نبرد با دشمن بیرون خیلی آسانتر از جنگ با دیو درون است. دشمن بیرون علنا تیغ گرفته و بر تو یورش میبرد و میدانی که اگر
[صفحه ۵۵]
مقابله نکنی، از بین خواهی رفت. ولی دشمن درون خیلی زیرکانه
و با توجیهات شیطانی وارد شده و قصد فریب تو را دارد. دست محبت در گردن تو انداخته و از پهلو یک سوزن ریز را در قلب تو فرو میکند. با پنبه سر میبرد.
«... چرا باید اینجا بمانیم؟ حالا که عراقیها پیروز شدند ما باید عقب نشینی کنیم. ما را نگه داشته اند تا همه کشته شویم. اگر به عقب بر گردیم میتوانیم مجددا خود را برای عملیات بعدی آماده کنیم. ما که مهمات نداریم. تاریک هم شده. همین الان عراقیها میآیند و ما را میخورند!
اصلا چرا باید در این کوهستان عملیات کنیم؟ چرا دوستان ما باید اینجا شهید شوند؟ اصلا چرا من به جبهه آمده ام! مگر جبهه یعنی خط مقدم؟ آن عقب و در کارگزینی هم جبهه است. دیگران نیامدند و هم اکنون راحت در منزلشان نشسته اند... »
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم. پناه به خداوند تبارک و تعالی. باز هم شیطان. این رانده شده ی خبیث شروع کرده و میخواهد تو را فریب دهد. همین جا و در خط مقدم. جایی که هنوز خون شریف دیگران در لباس تو دیده میشود. جایی که بوی خون و آتش، عطری بهشتی را به مشام میرساند.
اینجا جبهه اسلام است. آنان که برای خدا میجنگند، رزمنده ی بسیجی (سپاهی، ارتشی) هستند و آنها که برای غیر خدا میجنگند، مزدوران بعثی اند. در این محل حق و باطل رو به روی یکدیگر قرار گرفته اند. نصرت خدا دور نیست و اگر خدا را یاری کنیم خدا هم ما را یاری میکند. شکست و پیروزی در کنار یکدیگر قرار دارد. هر کس از توان و تجربه و توکل به خدا استفاده کند، پیروز خواهد شد. هر
کس مغرور و یاغی و عاصی شود، خدا او را خوار خواهد کرد.
سکوت بهترین کار در این دل شب و زیر پای عراقی هاست. نباید صدا کرد، و گرنه عراقیها آتش خود را فرو میریزند. هر کس یک جان پناه گرفته و ضمن آمادگی نظامی در خود فرو رفته است. خواب خیلی زود به سراغ رزمندههای خسته میآید. سرت را روی سنگر میگذاری و پاهایت را دراز میکنی. هنوز
[صفحه ۵۶]
خمپاره و تیر و ترکش میآید. ولی تو را دیگر رمقی نمانده. خودت هم متوجه نمی شوی چه موقع خواب تو را ربود...
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•••
#سردارجانم...
"حاجقاسم" نگین انگشترے من از شیشه اے حرم امام رضاستــــ ڪه در انفجار «۳۰ خرداد ۷۳» به جاے مانده....
فردا حرف در نیارید ڪه زمرد دستش استـــ 😊•
🔹️تدوین: محمدجواد فکری
🔹️آهنگساز: استاد محمدرضا علیقلی
#همیشهقهرمانسردارجانمحاجقاسم
#التماسشفاعتیارآسمانے
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در خرابات طریقت ما به هم منزل شویم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hafez 80.mp3
2.15M
عقل اگر داند که دل در بند زلفش چون خوش است