eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.4هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
اخلاق مهدوی 70.mp3
3.16M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 46 👈نقش وضو و رو به قبله بودن در استجابت دعا ❇️ 90 جلسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-3 - تصنیف : گل به دامن.mp3
1.28M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 به خارزار جهان ، گل به دامنم ، با عشق صفاي روي تو ، تقديم مي كنم ، با عشق درين سياهي و سردي بسان آتشگاه هميشه گرمم ، هميشه روشنم با عشق همين نه جان به ره دوست مي فشانم شاد به جان دوست ، كه غمخوار دشمنم با عشق به دست بسته ام اي مهربان ، نگاه مكن كه بيستون را از پا در افكندم ، با عشق دواي درد بشر يك كلام باشد و بس كه من براي تو فرياد مي زنم : با عشق 🎶🎶🎶🎶🎶🎶🎶 ای دل به کمال عشق آراستمت وز هرچه به غیر عشق پیراستمت یک عمر اگر سوختم و کاستمت امروزچنان شدی که می خواستمت! 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
۲۴۹. لباس قائم ما چیزی نیست جز پوشاکی زبر و خشن، و غذای او چیزی نیست جز طعامی خشک. منتخب الاثر ۲۵۰. چه بسیار مؤمن دلسوخته ای که در فقدان آب گوارا (حضرت مهدی علیه السلام) در حیرت و حزن به سر می‌برد. اثبات الهداه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ولي با ظهور شيخ مفيد و گسترش صيت دانش او بتدريج بغداد كه مركز سياسي و جغرافيايي قلمرو اسلامي بوده به مركز اصلي علوم و معارف شيعي نيز بدل مي‌شود و نه فقط مرجع حل مسائل فكري و ديني شيعه (۷) كه كعبه ي آمال طالبان علم نيز مي‌گردد. اگر چه فهرست مبسوطي شامل نام همه ي شاگردان مفيد كه قاعدتاً جمع كثيري بوده اند در دست نيست و تعداد كساني كه به عنوان شاگردان او در كُتب تراجم نام برده شده اند بسيار اندك و بسي كمتر از آن چيزي است كه مردي چون مفيد در مدت نزديك به نيم قرن رياست علمي شيعه، بايد تربيت كرده باشد، ولي اولاً عزيمت نابغه يي چون شيخ طوسي از طوس به بغداد و كشيده نشدن او به حوزه‌هاي نزديك زادگاهش - يعني خراسان و ماوراء النهر - و درنگ نكردن او در ري و قم و نيز عدم اشتهار چهره‌هاي برجسته يي از حوزه‌هاي مزبور تا مدت زماني نه چندان كوتاه، همه حاكي از آن است كه حوزه ي بغداد با اشتهار و شكوفايي شيخ مفيد، در جايگاهي كه پيش از آن در مورد هيچيك از حوزه‌هاي علمي شيعه به ياد نداريم، قرار داشته است، بدين معني كه با حيازت همه ي علوم رايج در مجموع حوزه‌هاي تشيع، رونق حوزه‌هاي ديگر در سراسر جهان اسلام را شكسته و تا هنگام و لادت حوزه ي بكر و مبارك نجف (در سال ۴۴۸ يا ۴۴۹) درةالتاج مراكز علمي شيعه به شمار مي‌آمده است. بي شك محور و نقطه ي درخشان و مايه ي درخشش اين حوزه شيخ مفيد بوده است. او با نبوغ و استعداد خارق العاده و تلاش بي وقفه ي خود و با بهره گيري از موقعيت استثنايي شهر بغداد به عنوان مركز سياسي و جغرافيايي جهان اسلام و رفت و آمد چهره‌هاي علمي مذاهب مختلف به آن، به جامعيتي بي نظير دست يافته، و آنگاه چون قطب و محور جذابي، عنصر متمايز كننده ي حوزه ي شيعي بغداد در زمان خود شده است. با نظر به آثار علمي اين شيخ بزرگوار و ساير قرائن، آشكار مي‌گردد كه مفيد مجمع و ملتقاي شگفت انگيزي است از بيشتر ويژگيهايي كه چهره‌هاي شاخص شيعه تا آن زمان بدان اشتهار داشته اند: در او فقه قديمين و ابن بابويه و جعفربن قولويه، كلام ابن قبه و بني نوبخت، علم الرجال كشي و برقي، حديث صدوق و صفار و كليني به اضافه ي قدرت جدل و هماورديِ فكري بي نظير و بسي برجستگي‌هاي ديگر يكجا گرد آمده بود. آنان البته هر يك مشعلي بر سر يكي از راههاي معارف اهل بيتند. اما مفيد، چون چلچراغي، مجمع و ملتقاي همه آنها به شمار مي‌رود. و اين چيزي است كه پيش از او در هيچيك از شخصيتهاي علمي شيعه سراغ نداريم. در يگانه بودن او همين بس كه ابن نديم (م ۳۸۰) وي را در سنين پيش از ۴۴ سالگي اش (۸) سر آمد همه ي شيعه در فقه و كلام و حديث معرفي مي‌كند. و ذهبي كه در تاريخ الاسلام با لحني كينه آلود و دور از انصاف از وي سخن گفته، در عين حال از ابن ابي طي درباره ي او نقل مي‌كند كه: او در همه ي علوم، يگانه بود: در اصولين، در فقه، در اخبار و معرفت رجال، در قرآن و تفسير، در نحو و شعر... در همه ي اين علوم وي سر آمد همگان بود و با پيروان هر عقيده يي مناظره مي‌كرد. (۹) باري، مفيد كسي است كه علوم گذشتگان در تكامل خود، در او مجتمع گشته بود و به بركت چنين شخصيت جامع و چند بعدي و همه جانبه يي، حوزه ي علمي شيعه بدانگونه كه قرنها پس از آن استمرار يافت، پايه گذاري شد كه در آن فقه و كلام و اصول و ادب و حديث و رجال در كنار يكديگر و مكمل يكديگر تدريس و تحقيق و متكامل مي‌شد. و همين حوزه است كه در نقطه يي بس والا، سيد مرتضي و در اوج قله ي كمال، شيخ الطائفه محمّد بن الحسن الطوسي را پديد آورد. با توجه به آنچه درباره ي بي سابقه بودن پديده ي شيخ مفيد و حوزه ي بغداد معاصر او گفته شد، حقاً بايد مفيد را بنيانگذار حوزه‌هاي علمي شيعه با قواره يي كه در قرنهاي پس از آن ديده مي‌شود، دانست يعني جايي كه در آن مجموعه يي از دانشهاي عقلي و نقلي اسلامي آموخته و تدريس مي‌شود و متخرج آن در همه يا اكثر آن علوم تبحر مي‌يابد. حداقل تا دوران شهيد اول يعني تا آنگاه كه ديگر اختصاص به فقه و مقدمات آن، گرايش غالب حوزه‌هاي علميه را تشكيل داده است، همان قواره در همه يا اغلب حوزه‌ها و متخرجين آنها مشاهده مي‌شود و اين ادامه ي جرياني است كه از شخصيت مفيد و حوزه ي آفريده ي او يعني حوزه بغداد تا سال ۴۱۳، سرچشمه گرفته است. بنابر اين جاي شگفتي نيست اگر ادعا شود كه چنين شخصيت يگانه و ممتازي، مؤسس و باز كننده ي راهي نو در سه محوري باشد كه قبلاً عناوين آن فهرست گونه بيان شد. اكنون نوبت آن است كه به ابعاد سه گانه ي مزبور در شخصيت علمي مفيد بپردازيم. ۱ - تثبيت هويت مستقل مكتب اهل بيت (عليهم السّلام) پس از آغاز دوران غيبت و به ويژه بعد از انتهاء دوره ي ۷۴ ساله ي غيبت صغري و انقطاع كامل شيعيان از امام غائب (ارواحنافداه)، يكي از خطراتي كه كليت مكتب اهل بيت را تهديد مي‌كرد اين بود كه اشتباه و انحراف عمدي يا غير عمدي كساني از منسوبين به اين مكتب، چيزهايي را از آن كاس
ته يا به آن بيافزايد، و يا بر اثر كم رنگ شدن مرزبندي‌هاي اصولي مكتب، خطوط انحرافي با آن آميخته و انحرافات مسلكهاي اعتقادي يا مذهبهاي جعلي با حقايق آن ممزوج گردد. در دوران حضور امام (ع) هر گاه چنين چيزي پيش مي‌آمد يا خطر آن مطرح مي‌شد، شخص شخيص امام، آن محور و مركز مطمئني بود كه همه چيز با آن مقايسه و اندازه گيري و درباره ي آن قضاوت مي‌شد. پس از تا امام (عليه السّلام) در ميان مردم بود اشتباهات، ديري نمي پاييد و آن پيشواي معصوم خطاهاي عمده را در مقطع حساس تبيين مي‌كرد...... مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
مطبوعات كار مطبوعات به خاطر همين تأثيري كه بر روي ذهن و به تبع آن عمل و رفتار يك مجموعه يي از مردم دارد؛ نمي تواند به عنوان يك شغل محض و شغل كاسبانه مطرح بشود. آنچه كه از مطبوعات يك جامعه مورد انتظار است، اين است كه معلومات مردم را بالا ببرند. اين كار و اين مسئوليت به معناي اثرگذاري مستمر برروي ذهن و فكر يك مجموعه يي از مردم است كه همين داراي اهميت است؛ هر چند آن مجموعه وسيع نباشد و كوچك باشد قصار نویسنده ؛آیت الله العظمی سید علی خامنه ای(دام ظله) https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️گفتیم ، یک عده خوششان نیامد! ولی ما حقیقت را گفتیم. ✅حضرت : 🔻ما گفتیم مجلس انقلابی! یک عده‌ای خوششان نیامد. خب ولی ما حقیقت را گفتیم حالا بعضی‌ها خوششان می‌آید، بعضی‌ها خوششان نمی‌آید، عیبی ندارد؛ حقیقت همین بود که این مجلس با شعارهای انقلاب تشکیل شد. مردم نگاه کردند گزینه‌هایی را انتخاب کردند که حرکتشان، جهت‌گیری‌شان، شعارشان، حرفشان حرف انقلاب بود. ۱۴۰۱/۳/۴
🕋 مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا. 🌱✨هر کس کار نیکی انجام دهد، خداوند ده برابر به او پاداش دهد. 📖انعام، آیه160
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: اسراء متن حديث سورة الإسراء (۱۷) ۱- الصدوق قال: حدّثنا أحمد بن الحسن القطّان و محمّد بن بكران النقّاش و محمّد بن إبراهيم بن إسحاق عن أحمد بن محمّد بن سعيد الهمدانى عن ابن فضّال عن أبيه قال: قال الرضا عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم و إن أسأتم فلها) قال عليه السلام: إن أحسنتم أحسنتم لأنفسكم و إن أسأتم فلها ربّ يغفرلها. ۲- ابن شهر آشوب مرسلاً عن الرضا عليه السلام أنّ النبىّ صلّي الله عليه و آله قرأ (إنّ السمع و البصر و الفؤاد كلّ أولئك كان عنه مسئولاً) فسئل عن ذلك، فأشار إلي الثّلاثة، فقال: هم السمع و البصر و الفؤاد، و سيسألون عن وصيّى هذا و أشار إلي علىّ بن أبى طالب عليه السلام، ثمّ قال: وعزّة ربّى إنّ جميع اُمّتى لموقوفون يوم القيامة و مسؤلون عن ولايته و ذلك قول الله تعالي (و قفوهم إنّهم مسؤولون) الآية. ۳- الصدوق عن الفقيه المروزى عن أبى بكر النيسابورى عن أبى القاسم الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه: قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله فى قول الله عزّوجلّ (يوم ندعوا كلّ أناس بإمامهم) قال: يدعي كلّ قوم بإمام زمانهم، و كتاب ربّهم و سنّة نبيّهم. ۴- العيّاشى بإسناده عن إسماعيل بن همّام، قال: قال الرضا عليه السلام فى قول الله (يوم ندعوا كلّ أناس بإمامهم) فقال: إذا كان يوم القيامة، قال الله: أليس عدل من ربّكم أن تولّوا كلّ قوم، من تولّوا؟ قالوا: بلى، قال: فيقول تميّزوا فيتميّزون. ۵- العيّاشى بإسناده عن محمّد بن الفضيل عن أبى الحسن عليه السلام سألته عن قول الله (و من كان فى هذه أعمى فهو فى الآخرة أعمى و أضل سبيلا) فقال: ذاك الّذى يسوّف الحجّ يعنى حَجّة الإسلام يقول: العام أحجّ، العام أحجّ، حتّي يجيئه الموت. سوره اسراء (۱۷) ۱- صدوق از احمد بن حسن قطان و محمد بن بكران نقاش و محمد بن ابراهيم بن اسحاق، از احمد بن محمد بن سعيد همداني، از ابن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: حضرت رضا (ع) درباره اين سخن خداي عزّوجلّ (اگر كار خوب كرديد براي خود كرده ايد و اگر بد كرديد به خود بدي كرديد) ۱ فرمود: اگر نيكي كنيد به خود نيكي كرده ايد، و اگر بدي كنيد، مرآن را پروردگاري است كه مي‌بخشدش ۲. ۲- ابن شهرآشوب به طور مرسل، از حضرت رضا (ع) روايت كرده است كه پيامبر (ص) آيه (همانا گوش و چشم و دل مورد سوال واقع مي‌شوند) ۳ را قرائت كرد. از آن حضرت در اين باره سؤال كردند، پيامبر (ص) به آن سه نفر (خلفاي ثلاثه) اشاره كرده و فرمود: سمع و بصر و فؤاد آن سه نفر هستند، و بزودي درباره ابن وصيم به علي بن ابي طالب اشاره فرمود - از آنان بازخواست خواهد شد. سپس فرمود: به عزّت پروردگارم سوگند كه در روز قيامت همه امت مرا نگه مي‌دارند و از آنان درباره ولايت او (علي) سؤال مي‌كنند. اين است معناي سخن خداي تعالي كه (متوقف كنيد آنها را تا از آنها سوال شود تا آخر آيه) ۴، ۵. ۳- صدوق از فقيه مروزي، از ابوبكر نيشابوري، از ابوالقاسم طائي، از پدرش، از حضرت رضا از پدرش، از پدر بزرگوارش روايت كرده است كه رسول خدا (ص) درباره اين سخن خداي عزّوجلّ (روزي كه هر طايفه از مردم را به امام خودشان مي‌خوانيم) ۶ فرمود: هر قومي با امام زمانشان و كتاب پروردگارشان و سنت پيامبرشان فرا خوانده مي‌شوند۷. ۴- عياشي به اسنادش از اسماعيل بن همام روايت كرده است كه گفت: حضرت رضا (ع) درباره اين سخن خداوند (روزي كه هر طايفه از مردم را به امام خودشان مي‌خوانيم) فرمود: چون روز قيامت شود، خداوند فرمايد: آيا اين از عدالت پروردگارتان نيست كه (اينك) هر قومي را با كسي كه (در دنيا) از او پيروي كرده اند محشور كنيم؟ عرضه مي‌دارند: آري هست، پس فرمايد: از هم جدا شويد و آنها از هم متمايز مي‌شوند۸. ۵- عياشي به اسنادش از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن (الرضا) (ع) درباره اين سخن خداوند (و كسي كه در اين دنيا كور باشد در آخرت هم كور خواهد بود و گمراه تر است) ۹ پرسيدم، فرمود: او كسي است كه حجّ، يعني حَجّه الإسلام، را به تاخير مي‌اندازد و مي‌گويد: امسال به حجّ مي‌روم، امسال به حجّ مي‌روم، تا آنكه مرگ به سراغش مي‌آيد (و حجّ نمي گذارد) ۱۰. منبع حديث ۱- اسراء / ۷. ۲- عيون اخبار الرضا ۱/ ۲۹۴. ۳- اسراء / ۳۶. ۴- صافات / ۲۴. ۵- مناقب ابن شهر آشوب ۲/ ۱۷۴ - ۱۷۵. ۶- اسراء / ۷۱. ۷- عيون اخبار الرضا ۲/ ۳۳. ۸- تفسير عيّاشى ۲/ ۳۰۴ - ۳۰۵. ۹- اسراء / ۷۲. ۱۰- تفسير عيّاشى ۲/ ۳۰۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۰۳ مَنْ لَمْ يَشْكُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِينَ لَمْ يَشْكُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل شنيده‌ام كه عَلي بن مُوسَي كاظم خَديو طوس، بفرمود نكته اي زيبا كسي كه نيكويي خَلق را نداشت سپاس نكرده است سپاس خداي بي همتا حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥عمر طولانی حضرت نوح(ع) در قرآن آمده ولی عمر طولانی امام زمان(عج) که در قرآن نیامده 🔶🔹🔶
.......: ۶۴ - و این دعا اطاعت از اولیای امر است که خداوند اطاعتشان را واجب کرده است. ۶۵ - و مایه خرسندی خدای عز و جل می‌شود. ۶۶ - و مایه خشنودی پیامبر می‌گردد. ۶۷ - و این دعا خوشایندترین اعمال نزد خداوند است. ۶۸ - و دعاگوی فرج حضرتش از کسانی خواهد بود که خداوند در بهشت به او حکومت دهد ان شاء الله تعالی. ۶۹ - و حساب او آسان می‌گردد. - و این دعا برای او در عالم برزخ انیس و مونس مهربانی خواهد بود. ۷۱ - و بهترین اعمال است. ۷۲ - و باعث دوری غمها می‌شود. ۷۳ - و دعای هنگام غیبت بهتر از دعای هنگام ظهور است. ۷۴ - و فرشتگان درباره دعا کننده دعا می‌کنند. ۷۵ - و دعای حضرت سیدالساجدین علیه السلام - که نکات و فواید متعددی دارد - شامل حالش می‌شود. ۷۶ - و این دعا تمسک به ثقلین (کتاب و عترت) است. ۷۷ - و چنگ زدن به ریسمان الهی است. ۷۸ - و سبب کامل شدن ایمان است. ۷۹ - و مانند ثواب همه بندگان به او می‌رسد. ۸۰ - و این و این دعا برای فرج از تعظیم شعائر خداوند است. ۸۱ - و گوینده این دعا ثواب کسی را دارد که با پیامبر صلی الله علیه و آله شهید شده باشد. [صفحه ۶۱] ۸۲- و ثواب کسی دارد که در زیر پرچم حضرت قائم شهید شده باشد. ۸۳ - و ثواب احسان به حضرت صاحب الزمان علیه السلام را دارد. ۸۴ - و دعا ثواب گرامی داشتن عالم را دارد. ۸۵ - و پاداش گرامی داشتن شخص کریم را دارد. ۸۶ - و دعا کننده در میان گروه ائمه اطهار علیهم السلام محشور می‌شود. ۸۷ - و درجات او در بهشت بالا می‌رود. ۸۸ - و از بدی حساب در روز قیامت در امان می‌ماند. ۸۹ - و در روز قیامت به بالاترین درجات شهدا نائل می‌گردد. ۹۰ - و به شفاعت حضرت زهرا سلام الله علیها رستگار می‌گردد. جای تاسف است که بسیاری از موالیان آن حضرت از دعا برای فرج آن بزرگوار غافل مانده و از این فیوضات زیادی که بر دعای آن حضرت مترتب است محرومند. امید است ان شاء الله این مختصر مطالبی که درباره فواید دعا برای فرج آن بزرگوار نوشتم، سبب تذکر و تنبه دوستان حضرتش گردد و همگی در صدر حوایج مشروعه، برای فرج آن امام انس و جان دعا کنند. تا چه قبول افتد و که در نظر آید. دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357