eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: فصل دهم: آداب سفر دریا و گذشتن از پل ها در حدیث معتبر از امام محمّد باقر و امام جعفر صادق علیهما السلام منقول است: مکروه است به دریا سوار شدن برای تجارت. از امیر المؤمنین علیه السلام منقول است: نیکو طلب روزی نکرده است، کسی که به کشتی و دریا سوار شود از برای تجارت. در حدیث صحیح از امام محمّد باقرعلیه السلام منقول است: کسی که به کشتی سوار می‌شود برای تجارت، دین خود را در معرض تلف درآورده است. در اخبار معتبره وارد شده است که: حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم نهی فرمود از سوار شدن دریا در وقت تلاطم و هیجان آن. در حدیث حسن از امام رضاعلیه السلام منقول است: چون به کشتی سوار شوی، بگو: «بِسْمِ اللَّهِ مَجْریها وَمُرْسیها اِنَّ رَبّی لَغَفُورٌ رَحیمٌ» [هود / آیه ۴۱]. و چون دریا به موج آید، بر جانب چپ تکیه و به دست راست به سوی موج اشاره کن و بگو: «قُرّی بِقَرارِ اللَّهِ، وَاسْکُنی بِسَکینَةِ اللَّهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلّا بِاللَّهِ العَلِیِّ الْعَظیمِ». و در بعضی از روایات وارد شده است که در وقت اضطراب و تلاطم دریا بگو: «بِسْمِ، اللَّهِ، اُسْکُنْ بِسَکینَةِ اللَّهِ، وَقَرِّ بِوَقارِ اللَّهِ، وَاهْدَأْ بِاِذْنِ اللَّهِ، وَلا حَوْلَ وَلا قُوَّةَ اِلّا بِاللَّهِ». راوی گفت که من مکرّر به کشتی سوار شدم و در وقت تلاطم امواج دریا آنچه حضرت فرموده بودند خواندم، پس در ساعت ساکن شد، چنانچه گویا هرگز نبوده است. از امیرالمؤمنین علیه السلام منقول است: هرکه از غرق شدن ترسد، بگوید: «بِسْمِ اللَّهِ مَجْریها وَمُرْسیها اِنَّ رَبّی لَغَفُورٌ رَحیمٌ، بِسْمِ اللَّهِ الْمَلِکِ الْحَقِّ، وَما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْاَرْضُ جَمیعاً قَبْضَتُهُ یَوْمَ الْقِیمَةِ وَالسَّمواتُ مَطْوِیّاتٌ بِیَمینِهِ، سُبْحانَهُ وَتَعالی عَمّا یُشْرِکُونَ» [آیات مختلف از قرآن کریم. در حدیث دیگر از آن حضرت منقول است: چون از غرق شدن ترسد، بگوید: «اَللَّهُ الَّذِی نَزَّلَ الْکِتابَ بِالْحَقِّ وَهُو یَتَوَلَّی الصّالِحینَ، وَما قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ» [زمر / آیه ۶۷]. تا آخر آیه. در روایت دیگر منقول است: چون خواهد به کشتی سوار شود، صد مرتبه «اللَّه اکبر» بگوید و صد مرتبه صلوات بر محمّد و آل محمّد بفرستد، و صد مرتبه بر ظالمان آل محمّد لعنت کند به این نحو: «اللّهُمَّ الْعَنْ مَنْ ظَلَمَ آلَ مُحَمَّدٍ پس بگو: بِسْمِ اللَّهِ وَبِاللَّهِ، وَالصَّلوةُ عَلی مُحَمَّدٍ رَسُولِ اللَّهِ وَعَلَی الصّادِقِینَ مِنْ اِلهٍ، اللّهُمَّ اَحْسِنْ مَسِیرَنا وَعَظِّمْ اُجُورَنا، اللّهُمَّ بِکَ اِنْتَشَرْنا وَاِلَیْکَ تَوَجَّهْنا، وَبِکَ آمَنّا، وَبِحَبْلِکَ اِعْتَصَمْنا، وَعَلَیْکَ تَوَکَّلْنا، اللّهُمَّ اَنْتَ ثِقَتُنا وَرَجائُنا وَناصِرُنا، لاتَحِلْ بِنا ما لانُحِبُّ، اللّهُمَّ بِکَ نَحِلُ وَبِکَ نُسِیرَ، اللّهُمَّ خَلّ سَبِیلَنا، وَاَعْظِمْ عافَِیتَنا، اَنْتَ الْخَلِیفَةُ فِی الْاَهْلِ وَالْمالِ، وَاَنْتَ الْحامِلُ فِی الْماءِ وَعَلَی الظَّهْرِ، وَقالَ ارْکَبُوا فِیها بِسْمِ اللَّهِ مَجْریها وَمُرْسیها اِنَّ رَبِّی لَغَفُورٌ رَحِیمٌ وَما قَدَرو اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ وَالْاَرْضُ جَمِیعاً قَبْضَتُهُ یَوْمَ الْقِیمَةِ وَالسَّمواتُ مَطْوِّیاتٌ بِیَمِینِهِ، سُبْحانَهُ وَتَعالی عَمّا یُشْرِکُونَ، اَللَّهُمَّ اَنْتَ خَیْرُ مَنْ وَفَدَ اِلَیْهِ الرَّجال، فَاَنْتَ سَیِّدی اَکْرَمَ مَزُورٍ، وَاَکْرَمَ مَقْصُودٍ وَقَد جَعَلْتَ لِکُلِّ زائِرٍ کرامَةً وَلِکُلِّ وافِدٍ تُحْفَةً، فَاَسْأَلُکَ اَنْ تَجْعَلَ تُحْفَتَکَ اِیّایَ فَکاکَ رَقَبَتِی مِنَ النّارِ، وَاشْکُرْ سَعْیی، وَارْحَمْ مَسِیرِی مِنْ اَهْلِی بِغَیْرِ مَنٍّ مِنِّی عَلَیْکَ، بَلْ لَکَ الْمِنَّةُ عَلَیَّ انْ جَعَلْتَ لِی سَبِیلاً اِلی زِیارَةِ وَلِیِّکَ وَعَرَفْتَنِی فَضْلَهُ وَحَفظْتَنِی فِی لَیلِی وَنَهارِی حَتّی بَلَغْتَنِی هذَا الْمَکانَ، وَقَدْ رَجَوْتُکَ فَلا تَقْطَعْ رَجائِی، وَاَملتُکَ فَلا تُخَیِّبْ اَمَلِی، وَاجْعَلْ مَسِیرِی هذا کَفّارَةً لِذُنُوبِی یا اَرْحَمَ الرّاحِمِینَ» سید بن طاوس گفته است که: اگر مطلبش از کشتی نشستن، غیر زیارت باشد عبارت را تغییر بدهد به نحوی که مناسب مقصود او باشد. در حدیث معتبر از حضرت صادق علیه السلام منقول است: بر بلندی هر پلی، شیطانی هست چون به آنجا برسید، «بسم اللَّه» بگویید تا از شما دور شود. در حدیث دیگر منقول است: چون قدم خود را بر پل گذاری، بگو: «بِسْمِ اللَّهِ اَللَّهُمَّ اِذْحَرْ عَنِّی الشَّیْطانَ الرَّجیمَ». #https://eitaa.com/zandahlm1357
💠 امام رضا (ع): هر کس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راضى خواهد بود. 📚بحارالانوار (ط-الاسلامیه) ج ۷۵، ص ۳۵۶، ۳۵۷ ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
✍ نوشتار تربیتی "خانواده و زوجین" ✅ تحکیم خانواده 💠 قسمت هشتم ✅روش‌های تحکیم خانواده؛ 9⃣قدردانی از رفتار مطلوب؛ 👈توجه به رفتار های مطلوب باعث انگیزش است. 🌀افکار به دو دسته تقسیم می‌شوند: الف) شناور؛ 🔸افکاری که به حال خود رها شدهاند و معمولا به سمت منفی حرکت می‌کنند. افکار شناور بین "۷۰ تا ۹۰" درصد افکار یک انسان را تشکیل می دهند! ب) شناگر؛ 🔸افکاری که خودمان ترسیم می‌کنیم و در مورد آن فکر می‌کنیم. ⚠️تکیه کردن بر نقاط منفی باعث نابسامانی خانواده می‌شود. ☑️چند نکته از رفتارهای مطلوب: ▫️بستر را برای علاقه بیشتر زن و مرد به یکدیگر فراهم می‌کند. ▫️رضایت مندی از خود. ▫️زمینه سازی برای سلامت اخلاقی خانواده 🔟بهداشت روانی 👈بهداشت روانی توانایی انجام فعالیت اجتماعی، خانوادگی و ... است. 🌀اهداف بهداشت روانی در خانواده: 🔹سلامت اخلاقی، رفتاری، روانی در خانواده 🔹شناخت رفتار های خود و دیگران 🔰فرمول سلامت روانی: 🔶خود شناسی بهتر 🔶دیگر شناسی 🔶برقراری روابط حسنه بین اعضای خانواده ☑️علل بسیاری از مشکلات: ▫️بیماری های جسمی ▫️بیماری های روحی و روانی ▫️تربیت ناصحیح ▫️اعتماد به نفس، عزت نفس ✅خود رضایتی، نتیجه سلامت روحی و افزایش اعتماد به نفس ▫️احساس رضایت مندی از زندگی ▫️حفظ اسرار زندگی، صمیمیت و دوستس بین اعضای خانواده ✔️ هدف بهداشت روانی در خانواده حفظ نظام خانواده است. ۲۱
✍️سوال کاربر: 💥وسواس در ازدواج و انتخاب 🌿سلام وقتتون بخیر یه خواستگار دارم ایمان و اخلاق داره ولی زیاد زیبایی نداره. خانواده‌ام میگن دیگه وسواس گرفتی، خودم نمی‌تونم انتخاب کنم، خیلی خواستگار دارم ولی الکی رد می‌کنم. این پسر واقعا هیچ مشکلی نداره فقط معمولی هست و من همیشه فکر می‌کردم زیباترین همسر نصیبم میشه. آیا امکان داره، قبولش کنم عشق و علاقه به وجود بیاد. از طرفی هم نیاز به ازدواج پیدا کردم و از تنهایی خوشم نمیاد. 🙏لطفا توروخدا کمکم کنید. 📚پاسخ مشاور: 💐سلام علیکم ❇️یکی از دلایل ضعف در تصمیم‌گیری و دچار وسواس شدن عدم آشنایی با فرایند صحیح ازدواج موفق است. در خصوص جذابیت و میزان عشق و علاقه به خواستگار، نکات زیر خدمتتان تقدیم می‌شود: 🚨اگر چه این باور که قیافه و زیبایی در طول زندگی مشترک رنگ می‌بازد تا اندازه ای درست است، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که چهره زیبا و جذاب به مرور عادی می‌شود، در حالی که چنین چیزی در مورد قیافه‌ای که برایتان زیبا نیست و جذابیت ندارد صدق نمی‌کند. بنابراین دختر و پسر‌ها هنگام ازدواج، باید تا اندازه‌ای برای هم جذابیت داشته باشند و به اصطلاح هم‌دیگر را بپسندند تا به ازدواج با هم رغبت پیدا کنند و همین مقدار هم کافی است. اگر قیافه‌ای از اولین روز ملاقات برای فرد جا نیافتد و به دل فرد نچسبد، ممکن است فرد همیشه این احساس ناخوشایند را با خود به همراه داشته باشد و نتواند با آن کنار بیاید، در نتیجه رضایت از زندگی او دچار مشکل خواهد شد. ✅ یکی از کارهایی که می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید راحت‌تر تصمیم بگیرید این است که ملاک‌های خودتان را بنویسید و سپس آنها را به ملاکهای اصلی و غیر اصلی یا فرعی تقسیم کنید. ملاک‌های اصلی یعنی آن دسته از ملاک‌هایی که اگر در طول زندگی در فرد مورد نظرتان وجود نداشت به هیچ وجه قادر به ادامه زندگی با وی نباشید؛ برخلاف ملاک‌های فرعی که ترجیحی هستند یعنی اگر باشد خیلی خوب است و اگر هم نباشند می‌توان با آن کنار آمد. 👈 نکته مهم اینکه: بر اساس اطلاعات و با استفاده از مشاوره پیش از ازدواج، خواستگار خود را مورد توجه قرار بدید و در صورت عدم تناسب، به خاطر ترس از دیر شدن ازدواج یا فشار اطرافیان پاسخ مثبت ندهید. 🌸موفق باشید. 📎 📎 📎
سلام .خدا قوت بنده یک پسر دارم کا در این سال تحصیلی جدید به کلاس اول می‌رود.برای بنده بسیار مهم است محیط مدرسه اسلامی باشد.و مدرسه به مسائل اعتقادی اهمیت دهد....به همین دلیل بعد از تحقیق و جستجو مدرسه ای پیدا کردم اسلامی که تمام آیتم های خوب رو دارا هست..اما شهریه این مدرسه بسیار زیاد است و از عهده بنده خارج است... به نظر شما این سختی رو قبول کنم و شهریه رو تهیه کنم و پسرم رو به این مدرسه بفرستم یا اینکه پسرم رو به یک مدرسه دولتی بفرستم 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
ادامه داستان يک فنجان چاي با خدا😌 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 قسمت هشتاد: از اونجایی که یان یکی از فعالان انجمنهایی مدافع حقوق بشر و مهاجرین بود به راحتی قبول کرد.. ) تقریبا با شناختی که عثمان داشتم، این نقشه برایم قابل قبول نبود (یعنی اینکه یه درصد هم احتمال ندادین که عثمان و رفقاش از این نقشه تون بویی ببرن.. اینکه شما از یان کمک خواستین؟؟) لبخندش عمیق شد و چالِ رویِ گونه اش عمیق تر ( خب ما دقیقا هدفمون همین بود.. اینکه عثمان از تلاش ایران ونزدیکی حسام به یان و کمک خواستن ازش، برایِ برگردوندنِ سارا به ایران مطلع شه..) اصلا نمیتوانستم منظورش را بفهمم.. چرا باید عثمان متوجه نقشه ی ایران برای کشاندنم به این کشور میشد؟؟ مبهوت و پر سوال نگاهش کردم.. و با تبسم ابرویی بالا داد ( خب بله.. کاملا واضحه که گیج شدین.. در واقع طوری عمل کردیم تا عثمان و بالا دستی هاش به این نتیجه برسن که ما داریم به طور مخفیانه و از طریق یان، شرایط برگردوندنتون به ایران رو مهیا میکنیم.. و این اجازه رو بهشون دادیم تا از هویت حسام، یعنی بنده با خبر بشن.. اینجوری اونا فکر میکردن که دانیال ایرانه و خیلی راحت میتونن از طریق شما بهش برسن.. که اگر هم دستشون به دانیال نرسید، میتونن حسام رو گیر بندازن و اون رابط رو شناسایی کنن.. و در واقع یه بازی دو سر برد رو شروع میکنن.. غافل از اینکه خودشون دارن رو دست میخوردن و ما اینجوری با حفظ امنیت شما، ارنست رو به خاکمون میکشونیم.. پس بازی شروع شد.. یان به عنوان یه دوست قدیمی به عثمان نزدیک شد و عثمان خودشو به سادگی زد.. به اینکه یه عاشقِ دلسوخته ست که هیچ خبری از نقشه ی ایران و نزدیکیِ من به یان نداره.. حتی مدام با برگشت شما مخالفت میکرد.. میگفت که بدون شما نمیتونه و اجازه نمیده.. بالاخره با تلاشهایِ یان شما از آلمان خارج شدین.. و مثلا به طور اتفاقی منو تو اون آموزشگاه دیدین.. در صورتی که هیچ چیز اتفاقی نبود.. و عثمان و صوفی بلافاصله با یه هویت جعلی به امید شکار دانیال و یا حسام وارد ایران شدن.. اما خب این وسط اتفاقات غیر قابل پیش بینی هم افتاد. که بزرگترینش، بد شدن حالتون بعد از دیدنم تو آموزشگاه و این بیماری بود.. اون شب تازه نوبت کشیکم تموم شده بود و واسه استراحت رفتم خونه که پروین خانووم باهام تماس گرفت.. وحشتناک بود.. اصلا نفهمیدم چجوری خودمو رسوندم.. تو راه مدام به دانیال و قولی که واسه سلامتی تون بهش داده بودم، فکر میکردم.. اون قدر صلوات نذر کردم که فکر کنم باید یه هفته مرخصی بگیرم، تا بتونم همه شونو بفرستم.. ولی خب از اونجایی که هیچ کار خدا بی حکمت نیست، بد شدن حال اون شبتون و اومدن من به خونتون باعث شد که عثمان و صوفی زودتر نقشه اشون رو شروع کنن..) دیگر نمیداستم چه چیزی باید بگویم ( نکنه پروین هم نظامیه؟؟) خندید..بلند و با صدا ( نه بابا.. حاج خانووم نظامی نیستن.. ) حالا میفهمیدم چرا وقتی از یان میپرسیدم که دوست ایرانیت کیست؟؟ اسم چیست؟؟ مدام بحث را عوض میکرد.. بیچاره یانِ مهربان.. دیوانه ترین روانشناس دنیا.. ادامه دارد…. بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
اخلاق مهدوی 87.MP3
3.7M
💠 🎤 با توضیحات 🎬 جلسه 63 👈اولویت دعاهای روحانی بر جسمانی ❇️ 90 جلسه
دیدگاه فقهی امام خمینی در باره موسیقی 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
  ۵.­ فتوای امام‌خمینی درباب حکم استفاده از ابزارآلات موسیقی در نوزدهم شهریور ماه سال ۱۳۶۷ استفتائی از امام‌خمینی درباب آلات موسیقی و شطرنج شد که ایشان درباب موسیقی پاسخ دادند که «خریدوفروش آلات مشترکه به‌قصد منافع محللۀ آن اشکال ندارد.» بعد از انتشار این پاسخ آیت‌الله قدیری ازشاگردان امام‌خمینی طی نامه­ ای از ایشان دراین‌باره سؤال پرسید و با استناد به برخی روایات درباب این فتوای امام‌خمینی مناقشه نمودند. امام‌خمینی در پاسخ خود به نقش اقتضائات زمان و مکان در فرایند اجتهادات و استخراج احکام، اشاره کردند و از نگرش تقلیل­ گرایانۀ قشری از روحانیت به احکام اسلامی و بی ­توجهی به اقتضائات زمان و مکان در فتواهای فقهی گلایه نمودند.[۲۲] امام‌خمینی در زمانی این فتوا را صادر کرد که ازنظر بسیاری از مراجع به‌طورکلی استفاده و خریدوفروش آلات موسیقی حرام بود، اما ایشان تشخیص دادند که با توجه به تغییر عرف مردم، موسیقی و ابزارآلات آن می ­تواند در خدمت منافع حلالی نیز قرار گیرد. ایشان دیگر فقط با رویکرد نظری به این مسئله نگاه نمی­ کردند، بلکه این­بار در عرصۀ حکومت‌­داری این نیاز را تشخیص دادند؛ زیرا در این عرصه، سیل عظیم موضوعات و مسائل جدید مطرح بود که می­بایست با نگاهی جامع و همه‌جانبه ­نگر حل و ‌فصل شوند تا شائبۀ ضعف دین مبین اسلام در برخورد با مسائل جدید نیز رفع گردد.   ۶.­ دیگر نظرات امام‌خمینی در حوزۀ موسیقی و غنا ۶-۱.­ ملاک تشخیص موسیقی حلال از حرام این امر که چگونه می­توان دریافت که کدام موسیقی طرب‌انگیز است و کدام نیست؟ و چه موسیقی مناسب مجالس لهو است و کدام مناسب مجالس لهو نیست؟ از مباحثی است که حضرت امام به آن پرداخته و حکم آن را مشخص نموده‌ است. ملاک تشخیص موسیقی حلال از حرام ازنظر فقها متفاوت است. برخی تشخیص موسیقی حرام را برعهدۀ فرد مکلف گذاشته ­اند که در این‌صورت امری شخصی و فردی محسوب می­ شود. برخی نیز تشخیص را برعهدۀ عرف گذاشته ­اند. با توجه به رسالۀ ‌استفتائات امام‌خمینی قاعدۀ کلی که ایشان در سال­های بعد از انقلاب مطرح کرده بودند، از این ­قرار است: «شنیدن و نواختن موسیقی مطرب حرام است و صداهای مشکوک مانع ندارد و تشخیص با عرف است.»[۲۳]به ­این‌ معنا که موسیقی که در میان عموم مردم به‌عنوان موسیقی مطرب شناخته می ­شود، حرام است.   ۶-۲.­ حکم شنیدن صدای زن امام‌خمینی نظر خود را در ارتباط با تک‌خوانی زنان نیز بیان کرده­ اند. از ایشان سؤال شد که حکم تک‌خوانی بانوان اعم از صوت قرآن و سرود در معرض نامحرم چیست؟ ایشان پاسخ دادند که «حکم دائر مدار وجود مفسده و عدم آن است.» به ­این ‌معنا که اگر موجب گناه و حرام شود، جایز نیست. [۲۴] درباب جمع‌خوانی زنان (گروهی) در مقابل آقایان پاسخ دادند که «با مراعات حجاب مانع ندارد، مگر آن‌ که مفسده داشته باشد.»[۲۵] صادق طباطبایی نیز در مصاحبه با مجلۀ موسیقی ایرانیان درباب صدای زن، هم‌خوانی و تک‌خوانی به بیان خاطره­ ای از امام‌خمینی پرداخته‌است. ایشان دراین­ مورد با امام‌خمینی گفتگویی داشته‌است و به‌طور مشخص از ایشان پرسیده که: س: اگر در یک قطعه سرود و موسیقی نیازی به کلام و صدای انسان باشد چه حکمی دارد؟ ج: اگر مفسده­ ای در کار نباشد ازاین ­لحاظ حکم کلی تغییر نمی­کند. س: صورت استفاده از صدای مرد، حتماً باید به‌صورت گروهی یا به‌اصطلاح کر باشد؟ یا می­توان از تک‌خوانی مرد نیز استفاده کرد؟ ج: ازاین ­لحاظ فرقی میان تک‌خوانی و آواز گروهی وجود ندارد. س: استفاده از صدای زن چه حکمی دارد؟ ج: همان حکم صدای مرد را دارد. س: صدای زن باید به‌صورت گروهی باشد یا تک‌خوانی زنان نیز بدون اشکال است؟ ج: حکم همان حکم کلی است و با صدای مرد فرقی ندارد.[26] لذا به‌نظر می‌آید که امام خوانندگی زن را مانند خوانندگی مرد تلقی کرده ­است. به ­این‌معنا که اگر مشمول غنا نباشد و مفسده ­ای هم بر آن مترتب نباشد، بدون اشکال است.   ۷.­ نتیجه ­گیری پیش از انقلاب اسلامی امام‌خمینی به بحث موسیقی پرداخته بود. بعد از انقلاب اسلامی دو نوع موسیقی از منظر امام‌خمینی متصور شد: موسیقی کارآمد و موسیقی مذموم. موسیقی کارآمد موسیقی‌ای است که در خدمت تعالی انسان قرار گرفته و ازطریق آن می ­توان مفاهیم والای انسانی را به‌ نمایش گذاشت و موسیقی مذموم بر ضد فطرت انسان است و او را از مسیر ایمان و تعالی دور می ­کند. در نتیجه امام‌خمینی بعد از ورود به عرصۀ حکومت­داری و خارج‌شدن از عرصۀ نظر و برخورد با موضوعات متعدد اجتماعی و فرهنگی جدید، در آرا و نظریات خود پیرامون بحث موسیقی تعدیلی ایجاد کرد. ایشان با توجه به فقه پویایی که همواره مدنظر داشتند و با درنظرگرفتن شرایط ز
مان و مکان و اقتضائات روز، نه‌تنها برای موسیقی منفعت­ ها و آثار مثبتی متصور شدند، بلکه فرض غالب را بر این گذاشتند که موسیقی‌ای که در نظام جمهوری اسلامی تولید می­ شود و بانی و متولی آن این نظام است، از نوع موسیقی حلال است، مگر این‌که خلاف آن ثابت شود. ایشان از این ­طریق راه­گشای بسیاری از هنرمندان در حوزۀ موسیقی شدند و آثار فاخری در حوزۀ موسیقی انقلاب اسلامی تولید شد.(منبع: حضور۱۰۴)   پی ­نوشت­ها [۱]. محمد معین، فرهنگ فارسی معین، تهران: امیرکبیر، ۱۳۷۵، ج ۴، ص ۱۳۷۵ [۲].­ علی‌اکبر دهخدا، لغت‌نامۀ دهخدا، تهران: ۱۳۷۳، انتشارات دانشگاه تهران، ج ۱۳، ص ۱۹۲۵۷) [۳]. ابونصر محمد بن محمد طرخان فارابی، موسیقی کبیر، ترجمۀ آذرتاش آذرنوش، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران: ۱۳۷۵، ص ۱۱ [۴]. علی‌اکبر دهخدا، پیشین، ج ۱۰، ص ۱۴۸۳۲ [۵]. اکبر ایرانی، هشت گفتار پیرامون حقیقت موسیقی غنایی، تهران: حوزۀ هنری، ۱۳۷۶، ص ۱۲۵ [۶]. مولی احمد بن محمدمهدی نراقی، مستند شیعه، مؤسسۀ آل‌بیت (ع)، قم، چاپ ۱، ۱۴۱۵ ق. ج ۱۴. صص ۱۲۴-۱۲۵ [۷]. رسائل، اندیشۀ حوزۀ علمیۀ عصر انقلاب اسلامی، شمارۀ سوم، بهمن ۱۳۹۵، ص ۵۹ [۸]. محمدرضا جباران، موسیقی و غنا در آینۀ فقه، (درس خارج فقه آیت­الله مروجی)، پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی، تهران، ۱۳۷۸، ص ۲۵. [۹]. پیشین، ص ۲۳. [۱۰]. امام‌خمینی، مکاسب محرمه، تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی، ۱۳۸۵، ج ۱، ص ۳۰۳-۳۰۵. [۱۱]. پیشین. [۱۲]. امام‌خمینی، تحریرالوسیله، مؤسسۀ مطبوعات دارالعلم، چ ۱، ج ۱، ص ۴۹۷ [۱۳]. صحیفۀ امام، ج ۹، ص ۱۵۷. [۱۴]. دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت­ الله ­العظمی خامنه ­ای، دیدار اعضای شورای سیاست­گذاری صداوسیما با رهبر انقلاب، ۱۴/۱۲/۱۳۶۹ [۱۵]. صحیفۀ امام‌خمینی، ج ۸، ص ۱۹۷. [۱۶]. پیشین، جلد ۱۸، ص ۲۹۰. [۱۷]. گفت­گو با محمد هاشمی، خاطراتی از ادارۀ صداوسیما در دهۀ ۶۰، خبرگزاری مهر، ۲۲/۱۱/۹۶ [۱۸]. مجلۀ موسیقی ایرانیان، «پرونده­ای مفصل درباب فقه و موسیقی»، گفت­وگو با صادق طباطبایی، سال اول، ش ۹. [۱۹]. صحیفۀ امام، ج ۲۱، ص ۲۸۹. [۲۰]. خبرگزاری ایلنا، گفت­گو با مهراد کاظمی، ۲/۸/۱۳۹۶. [۲۱]. استفتائات امام‌خمینی، ج ۲، ص ۱۸. [۲۲]. صحیفۀ امام‌خمینی، ج ۲۱، صص ۱۴۹-۱۵۲. [۲۳]. امام‌خمینی، استفتائات، ج ۲، ص ۱۴. [۲۴]. پیشین، ج ۳، ص ۲۷۳، سؤال ۵۹. [۲۵]. پیشین. [۲۶]. مجلۀ موسیقی ایرانیان، گفتگو با صادق طباطبایی، پیشین. منابع کتاب­ها ‌خمینی، روح‌الله. استفتائات، جلد دوم. خمینی، روح‌الله. تحریرالوسیله، مؤسسۀ مطبوعات دارالعلم، چ ۱، ج ۱. ‌خمینی، روح‌الله. صحیفۀ امام، جلد ۸، ۹، ۱۸، ۲۱.  ‌خمینی، روح‌الله. (۱۳۸۵)، مکاسب محرمه، ج ۱، تهران: مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی. ایرانی، اکبر. (۱۳۷۶)، هشت گفتار پیرامون حقیقت موسیقی غنایی، تهران: حوزۀ هنری. جباران، محمدرضا. (۱۳۷۸)، موسیقی و غنا در آینۀ فقه، (درس خارج فقه آیت­الله مروجی)، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و هنر اسلامی. دهخدا، علی‌اکبر. (۱۳۷۳)، لغت‌نامۀ دهخدا، ج ۱، تهران: انتشارات دانشگاه تهران. فارابی، ابونصر محمد بن محمد طرخان. (۱۳۷۵)، موسیقی کبیر، ترجمۀ آذرتاش آذرنوش، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی. معین، محمد. (۱۳۷۵)، فرهنگ فارسی معین، ج ۴، تهران: امیرکبیر. نراقی، مولی احمد بن محمد مهدی. (۱۴۱۵)، مستند شیعه، ج ۱۴، قم: مؤسسۀ آل بیت (ع)، چاپ ۱.     نشریات «پرونده­ای مفصل درباب فقه و موسیقی»، گفت­گو با صادق طباطبایی، مجلۀ موسیقی ایرانیان، سال اول، ش ۹. «اندیشۀ حوزۀ علمیۀ عصر انقلاب اسلامی»، مجلۀ رسائل، شمارۀ سوم، بهمن ۱۳۹۵. https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - نفس بهاران - عبدالحسین مختاباد.mp3
2.23M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 نسیم روایت شب بوها ست ز تربت لاله زار تو ضمانت مشک آهوها است شمیم خوش مزار تو تویی نفس بهاران امید دل گرفتاران نگاه خوشت بهشت من سپیده سرنوشت من تو ماهی و مهر روی تو عجین شده با سرشت من تویی نفس بهاران امید دل گرفتاران زیارت ماه روی تو کشانده مرا به کوی تو من آمده ام به سوی تو که تازه شود زبوی تو تویی نفس بهاران امید دل گرفتاران تو میشنوی صدایم را غریبی ناله هایم را اگر تو مرا ز خود رانی کجا ببرم دعایم را به خلوت خود صدایم کن شکسته دلم دعایم کن به دام بلا گرفتارم تو معجزه کن دعایم کن تویی نفس بهاران امید دل گرفتاران 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۸۰. به درستی که امر ما ناگهانی پیش می‌آید؛ هنگامی که توبه کسی را سود ندهد. احتجاج طبرسی ۲۸۱. چون خدا با ما است، نیازی به دیگری نیست؛ حقّانیت با ما می‌باشد و کناره گیری عده ای از ما، هرگز سبب وحشت ما نخواهد شد. غیبت طوسی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا