eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.5هزار عکس
35.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
27.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
غفلت از مدیریت اهلبیت علیهم السلام درغدیر خم - استاد محسن قرائتی
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: تين متن حديث سورة التين (۹۵) البحرانى عن محمد بن العبّاس عن محمّد بن القاسم عن محمّد بن زيد عن إبراهيم بن محمّد بن سعد عن محمّد بن فضيل قال: قلت لأبى الحسن الرضا عليه السلام: أخبرنى عن قول الله عزّوجلّ (و التين و الزّيتون) إلي آخر السورة، فقال: التين و الزيتون الحسن و الحسين، قلت: (و طور سينين) قال: قال: ليس هو طور سينين و لكن طور سيناء قال: فقلت: فقال: طور سيناء نعم، هو أميرالمؤمنين، قلت: (و هذا البلد الأمين) قال: هو رسول الله صلّي الله عليه و آله، أمن الناس به من النار إذا أطاعوه، قلت: (لقدخلقنا الإنسان فى أحسن تقويم) قال: ذاك أبوفصيل حين أخذ ميثاقه له بالربوبيّة و لمحمّد صلّي الله عليه و آله بالنبوّة و لأوصيائه بالولاية، فأقرّ و قال: نعم، ألاتري أنّه قال (ثمّ رددناه أسفل سافلين) يعنى الدرك الأسفل حين نكص، و فعل بآل محمّد مافعل، قال: قلت: (إلّا الّذين آمنوا و عملوا الصالحات) قال: هو والله أميرالمؤمنين عليه السلام و شيعته (فلهم أجر غير ممنون) قال: قلت: (فما يكذّبك بعد بالدين) قال: مهلاً مهلاً لاتقل هكذا هو الكفر بالله، لا والله ما كذب رسول الله بالله طرفة عين، قال: قلت: فكيف هى؟ قال: فمن يكذّبك بعد بالدين، و الدّين أميرالمؤمنين عليه السلام (أليس الله بأحكم الحاكمين). سوره تين (۹۵) بحراني از محمد بن عباس از محمد بن قاسم، از محمد بن زيده از ابراهيم بن محمد بن سعده از محمد بن فضيل روايت كرده است كه گفت: به ابوالحسن الرضا (ع) عرض كردم: مرا از (مقصود) سخن خداي عزّوجلّ (قسم به انجير و زيتون تا آخر سوره) آگاه سازيد. حضرت فرمود: انجير و زيتون، حسن و حسين (ع) هستند، عرض كردم قسم به طور سينين) فرمود: طور سينين نيست، بلكه (درست آن) طور سينا است، آن گاه فرمود: آري، مقصود اميرالمؤمنين (ع) است. عرض كردم (قسم به اين شهر امين) فرمود: مقصود رسول خدا است؛ مردم به واسطه وجود آن بزرگوار، در صورتي كه فرمانش را اطاعت كنند، از آتش در امانند. عرض كردم (به تحقيق انسان را در بهترين تعديل خلق كرديم) فرمود: مقصود از اين انسان، ابوفصيل (ابوبكر) است در آن هنگام كه خداوند از او نسبت به ربوبيت خويش و نبوت محمد (ص) و ولايت اوصياي وي پيمان گرفت، و او (ابوفضيل) به اينها اقرار نمود و آري گفت: نمي بيني كه خداوند فرموده (سپس او را به اسفل سافلين فرستاديم) يعني درك اسفل، و آن (سقوط ابوفصيل به اسفل السافلين) زماني بود كه از اين پيمان خود برگشت و با خاندان محمّد (ص) كرد آنچه كرد. عرض كردم (مگر كساني كه ايمان آوردند و عمل صالح انجام دادند) فرمود: به خدا قسم، او اميرالمؤمنين (ع) و شيعيان وي هستند، عرض كردم (پس چه چيز بعد از اين تو را در دين تكذيب مي‌كند؟ ) فرمود: صبر كن، صبر كن، چنين مگو كه اين كفر به خداست، به خدا قسم كه رسول خدا (ص) طرفه العين خداوند را تكذيب نكرد، عرض كردم: پس، آيه چگونه است؟ فرمود: (اينگونه است) پس چه كسي بعد از اين تو را در دين تكذيب مي‌كند، و مقصود از دين اميرالمؤمنين (ع) است، (آيا خداوند حكم كنندهتين حكم كنندگان نيست) ۱. منبع حديث ۱- البرهان فى تفسير القرآن ۴/ ۴۷۷؛ و آيات در سوره تين /۱- ۸. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت ۲۲ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ … الْعَفْوَ مِنْ غَيْرِ عِتَاب عفو چون كرده اي خطاب مكن كار بي جا و ناصواب مكن وه چه نيكوست، عفو بي منّت عفو كردي اگر، عتاب مكن حکمت رضوی (ع) نویسنده✍علی باقر زاده https://eitaa.com/zandahlm1357
18.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥جواب به شبهه که عقیده رجعت جزء اعتقادات یهودی ها است 🔶🔹🔶
.......: هجر جانگداز دردی که به دل مراست که درمان نمی شود شوری به سر مراست که سامان نمی شود این هجر جانگداز که دل مبتلای اوست گویی تمام عمر به پایان نمی شود شام فراق روی امام زمان ما چون صد هزار شام غریبان نمی شود جانی که غیر دوست در آن جا گرفته است در کوی عشق لایق قربان نمی شود هر کس فدای او بکند زندگی خویش شاداب گشته است و پشیمان نمی شود هر دیده ای که در غم جانان گریسته فردا به نزد فاطمه گریان نمی شود گفت هاشمی به وصل تو دارم امید و حیف این مشکلی مراست که آسان نمی شود دعا براي فرج امام زمان علیه السلام نویسنده: حسین هاشمی نژاد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: هم برای رفتن شهیدان گریه می‌کنیم و هم برای خودمان. برای خودمان که ماندیم. فکر می‌کردیم این دفعه نوبت ماست، ولی هنوز خواست خداوند تبارک و تعالی بر شهادت ما تعلق نگرفته و شاید لیاقت آن را نیافته ایم. هر چه خدا خواست همان می‌شود. همه آماده نماز می‌شوند. مثل گذشته سه رکعت نماز مغرب و دو رکعت نماز عشاء و بعد سجده ای طولانی، همراه با گریه. بیشتر بچه‌ها گریه می‌کنند. لازم نیست از کسی دلیل گریه را بپرسی. تو هم باید گریه کنی. قرار است فردا بدون یاران شهید به شهر و دیار برگردی. سخت است. اگر چه هدف والاتر از اینهاست و نیروها تکلیف خود را در تمام مراحل عملیات به خوبی انجام داده اند ولی خداوند باز هم خوبان امت را برگزید و برد. صبح اتوبوسها وارد محوطه می‌شوند. نکات لازم گوشزد می‌شود. شیرمردی رو به روی نیروها می‌ایستد و با آنان گفتگو می‌کند؛ او مسئول گردان است: «... همه در جریان چگونگی عملیات و وضعیت منطقه هستند. بعضی از شماها دوستان خود را از دست داده اید، مثل خود من، و ممکن است متأثر شده باشید، ولی بدانید جنگ یعنی رفتن بعضیها و باقی ماندن بعضیها. در طول این جنگ تعداد زیادی از عزیزان شهید شدند، اما این باعث نشده که دیگران از جنگ غافل شوند. جهاد شهید می‌خواهد. همه ی ما باید خود را فدایی راه امام حسین بدانیم. همان گونه که می‌دانید تا کنون جلوی تجاوز لشکر بعث عراق را گرفته ایم و ضمن بیرون راندن آنها از خاک مقدس ایران، از آرمانهای انقلاب اسلامی دفاع کرده ایم. تاکنون بسیجیان دلاور جبهه را پر کردند و در اطاعت از حضرت امام لحظه ای غافل نبوده اند و این در حالی است که جبهه‌ها هنوز نیاز به نیرو دارد. ما باید در جبهه باقی بمانیم و جنگ را تا آخر ادامه دهیم. این لشکر و این تیپ و این گردان نیز به شما نیاز دارد. چنانچه می‌توانید، تسویه حساب نکنید و پس از [صفحه ۹۸] پایان مرخصی به گردان برگردید و سه ماه دیگر در خدمت اسلام و امام و ایران باشید. ان شاء الله عملیات بعدی نزدیک است و اگر نیرو باشد عملیات طراحی می‌شود و اگر خدای ناکرده مشکل نیرو داشته باشیم، جنگ دچار ضعف خواهد شد... » فرمانده گردان ضمن تقدیر از زحمات نیروها از آنها می‌خواهند که در گردان باقی بمانند و به عنوان نیروهای قدیمی مسئولیت هم بپذیرند. پس از پایان سخنان فرمانده گردان، گروهانها از یکدیگر جدا می‌شوند و فرمانده گروهان محبوب، تذکرهای لازم را می‌دهد: «... مواظب باشید غرور شما را نگیرد. دروغ نگویید. مواظب چشمانتان باشید. به خانواده شهدا سر بزنید. سراغ دوستان مجروح هم بروید. در خانواده‌ها الگوی مناسبی از رزمنده بسیجی باشید و به بزرگترها احترام بگذارید. نماز را اول وقت بخوانید... » نصیحتهایش اگر چه تکراری ولی ضروری است. او فقط یک فرمانده نظامی نیست، که یک معلم اخلاق نیز هست. منش او هم به گونه ای است که به تمام حرفهایی که می‌زند، عمل می‌کند و به آنها ایمان دارد. کتف تو هم درد می‌کند. در اورژانس پانسمان شد و به تو گفتند که می‌توانی عقب بروی، اما نرفتی. شاید خودت هم ندانی چرا. ولی پس از اینکه دکتر گفت چیز مهمی نیست و احتیاج به کمی مراقبت دارد، تصمیم گرفتی همراه سایر نیروها باشی و این مقدار درد را تحمل کنی. از زیر لباس شانه ات را باند پیچی کرده اند و تو هر روز پانسمان آن را عوض می‌کنی. شستشو با مواد ضد عفونی کننده هم دردناک است، اما باید تحمل کرد...... دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
شهید سیدمرتضی : سربازان (عج) از هیچ چیز جز گناهان‌شان نمی‌ترسند
Part10_گلستان سعدی.mp3
15.35M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 0⃣1⃣
حاجت از خدا و غیر او ابن عباس گوید: نزدیک ترین حالتی که انسان به خدا دارد زمانی است که از او چیزی می‌خواهد و دورترین حالتی که از انسانها دارد زمانی است که از آنان چیزی می‌خواهد. پارسایی و دانش یکی از بزرگان می‌گوید: کسی که علمش افزایش و زهد او افزوده نگردد، دوری او از خدا اضافه شده است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
4_5767354184684809902.mp3
7.3M
《محمود سلطانی- گفتار ۵۶۴》 - پذیرش و سازگاری - رابطه همسران ۴۵
4_5769587116707157248.mp3
7.6M
《محمود سلطانی- گفتار ۵۶۵》 - دریافت نوازش - سازگاری در کودکان - شناخت احساسات - تربیت تاییدی ۴۶
4_5774139064781378684.mp3
8.02M
《محمود سلطانی- گفتار ۵۶۶》 - سازگاری در کودکان - کلیدهای ارتباط صحیح - آزادی معتدل ۴۷
ما در مورد علم هم دچار هنجارهاي علمي هستيم. قديم مي گفتند: كتك نزنيد و پدرسالاري نباشد، امروزه ميگن كتك بخوريد و كودك سالاري باشد؛ خوب اين هم يك هنجار است و امروزه خيلي از روش هاي تربيتي كودكان هنجاري شده است. هنجار يعني مُد. و خودمان هم نمي دانيم چرا؟ ديديد چقدر در مقابل بچه ها منفعل هستيم و نمي دانيم كه بالاخره چه كار كنيم؟ بزنيم يا نزنيم؟ ببوسيم يا نبوسيم؟ و اصلاً نمي دانيم كه چه كار كنيم. سنت ها ارزش هاي ما هستند كه بايد جديد شوند؛ اگر جديد نشوند تبديل به تحجر مي شوند. جديد شدن با متجدد شدن و تجدد، فرق مي كند. مدرن به معني تجدد است،‌ ما نمي توانيم مدرن شويم؛ ما بايد جديد شويم. تجدد مثل تجمل است. جمال يعني زيبايي و تجمل يعني زيبايي ساختگي و تظاهر به زيبايي. تجمل، تظاهر به زيبايي است نه خود زيبايي. تجدد هم جديد شدن نيست بلكه روش هايي است كه ريشه ندارند. تجدد در اروپا به وجود آمد و مسائلي دارد كه اين جا جاي بررسي آن نيست ولي ما متجدد نيستيم، ما مدرن نيستيم، ما سنتي هستيم كه بايد سنتي به روز شويم. روزآمد و به هنگام، سنتي كه از علم استفاده مي كند. علوم اثبات شده را مي گيرد و مرتب زايش دارد. (ادامه دارد... ) {قسمت4} [مباحث کودک متعادل ]
بعد از ارزش ها، مهارت ها مي آید. مهارت ها تكنولوژي و علوم آموزشي و تجربي و اطلاعات هستند كه بايد آموخته شوند و در سطح جهان مبادله شوند. ارزش ها و مهارت ها قابل دريافت هستند ولي اصل و اصول به هيچ وجه. جامعه اي كه اصل و اصول نداشته باشد، ارزش و مهارت هم ندارد. اصل و اصول ريشه هستند. اگر ريشه نباشد، ساقه ها درست بار نخواهند آمد. ما از دوره ي مشروطه به بعد نزدیک 100سال است كه داريم سعي مي كنيم متجدد شويم، آيا شديم؟ آيا آرامش داريم؟ علم و تكنولوژي گسترش پيدا كرده ولي آيا آرامش داريم؟ خير. چون آرامش از اصل و اصول مي آيد. اگر به درخت تشبيه كنيم، آرامش از ريشه مي آيد و اگر به مخروط تشبيه كنيم، آرامش از بالاترين بُعد مخروط مي آيد. آرامش از بالا و از امر قدسي مي آيد از او بايد بگیریم. ابعاد پايين مخروط، ارزش ها و مهارت ها را بايد تبادل كنيم. مثل كار خوبي كه سازمان ملل انجام داده و 12 ارزش زندگي را به جهان معرفي كرده است كه البته من معتقدم كه در منابع سنتي خودمان خیلی ارزش هاي بيشتري وجود دارد. علم در انحصار هيچ كس نيست و مي توانيم علم و تكنولوژي را با هم مبادله كنيم و بهره ببريم. هر فردي بايد اصل و اصول خودش را بشناسد و برايش شفاف باشد. ما نمي توانيم بگوييم كه چي بايد باشد اما مهم است كه هر كس واضح بداند كه اگر نقطه ي نگاه و اصل او پول است، آن را بشناسد. اگر علم است، ‌واضح بداند كه نقطه نگاه او علم است و اگر خدا است بدانيم كه خدا است. خيلي وقت ها ما ادعا مي كنيم كه اصل و نقطه ي نگاه ما خدا است اما بعد كه عميق تر مي شويم مي بينيم كه خدا را در خدمت پول مي خواهيم. در اين عرفان هاي جديد بسيار ديده مي شود كه گفته مي شود بخواه و فقط از خدا بخواه تا ميلياردر شوی. جوان هاي ما امروزه خدايي را مي پرستند كه آن ها را ميلياردر كند. (ادامه دارد... ) {قسمت5} [مباحث کودک متعادل ] https://eitaa.com/zandahlm1357