eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: حضرت فرمود: (الحمد لله) به اين معناست كه چون خداوند برخي از نعمتهاي خود را كه به بندگانش عطا فرموده است به نحو اجمال به آنان شناسانده - چرا كه بندگان قادر نيستند همه اين نعمتها را تفصيلا بشناسند; زيرا نعمتهاي خداوند بيش از آن است كه شماره و يا شناخته شوند- لذا به آنان فرمود: بگوييد: سپاس و ستايش خداوندي را كه به ما نعمتها عطا فرمود، خداوندي كه پروردگار جهانيان است، و جهانيان شامل همه مخلوقات، از جمادات و جانداران، مي‌شود. اما جانداران، زيرا كه خداوند آنها را در قبضه قدرت خود مي‌چرخاند، از روزي خود آنان را تغذيه مي‌كند، همگي را در پناه حمايت خود گرفته است، و هر يك از آنها را به اقتضاي مصلحت خود تدبير و اداره مي‌فرمايد. و اما جمادات; خداوند آنها را با قدرت خود نگه مي‌دارد، آنهايي را كه به هم پيوسته اند نمي گذارد، از يكديگر پراكنده و متلاشي شوند و آنها را كه از هم جدايند نمي گذارد به يكديگر متصل شوند، آسمان را از اين كه بر زمين افتد نگه داشته است مگر اين كه او خود اذن چنين كاري را دهد، و زمين را از اين كه فرو رود نگه داشته است مگر به فرمان خود او، چرا كه خداوند به بندگان خويش رئوف و مهربان است. و فرمود: (ربّ العالمين) يعني خداوند مالك و آفريدگار جهانيان است و روزيهاي ايشان را از آن جا كه مي‌دانند و نمي دانند به آنان مي‌رساند; زيرا روزي قسمت شده است و آدمي هر شيوه اي را كه در دنيا بپيمايد روزي اش (به همان اندازه كه قسمتش باشد) به او مي‌رسد. نه تقواي شخص متقي روزي او را زياد مي‌كند و نه بدكرداري شخص نابكار از آن چيزي مي‌كاهد، ميان بنده و روزي او پرده اي كشيده شده است و از اين رو در طلب روزي است، در صورتي كه اگر فردي از شما از روزي خود بگريزد روزي اش در طلب او بر مي‌آيد همچنان كه مرگ او را مي‌جويد، پس خداوند جلّ جلاله فرمود: بگوييد: سپاس و ستايش خداوند را كه به ما نعمتها عطا فرمود، و در كتابهاي انبياي پيشين از ما به نيكي ياد كرده است، پس خداوند با اين بيان خود بر محمد و آل محمد و شيعيان او واجب فرمود كه چون ايشان را بر ديگران مزيت و برتري داده است او را شكر گزارند، رسول خدا (ص) فرمود: چون خداوند عزّوجلّ موسي بن عمران را به پيامبري برانگيخت و او را همراز خود برگزيد و دريا را برايش شكافت و بني اسرائيل را نجات داد و تورات و ألواح را به موسي عطا فرمود، و موسي مقام و منزلت خود را نزد پروردگارش ديد عرض كرد: پروردگارا، تو مرا چنان گرامي داشتي كه پيش از من احدي را بدان مفتخر نساختي. پس خداوند جلّ جلاله فرمود: اي موسي، مگر نمي داني كه محمد در نزد من برتر و گرامي تر از همه فرشتگان و جميع مخلوقات من است؟ موسي عرض كرد: پروردگارا، اگر محمد در نزد تو از همه مخلوقاتت گرامي تر است آيا در بين خاندان پيامبران گرامي تر از خاندان من هست؟ خداوند جلّ جلاله فرمود: اي موسي، مگر نمي داني كه برتري خاندان محمد بر خاندان همه پيامبران همچون برتري محمد بر جميع پيغمبران است؟ موسي عرض كرد: پروردگارا، اگر خاندان محمد چنينند، آيا در ميان امتهاي پيامبران گرامي تر از امت من در نزد تو وجود دارد، چندان كه ابرها را بر سر ايشان سايه افكندي، و براي آنان مَنّ و سَلوي فرو فرستادي، و دريا را بر ايشان شكافتي، خداوند جلّ جلاله فرمود: اي موسي، مگر نمي داني كه برتري امت محمد بر ساير امتها همچون برتري خود محمد بر ساير خلق من است؟ موسي عرض كرد: پروردگارا، كاش آنها را مي‌ديدم. خداوند عزّوجلّ به او وحي فرمود كه: اي موسي، تو آنان را نخواهي ديد، زيرا اكنون زمان پيدايش آنها نيست، اما بزودي آنان را در بهشتهاي عدن و فردوس در حضور محمد خواهي ديد كه در نعمتهاي آن غوطه ورند و در خيرات و بركاتش آرميده اند. اي موسي، آيا دوست داري كلام آنها را به تو بشنوانم؟ موسي عرض كرد: آري اي معبود من. خداوند جلّ جلاله فرمود: پس، همچون بنده ذليلي كه در حضور پادشاهي مقتدر مي‌ايستد، در برابر من بايست و كمر خود را محكم ببند. موسي چنين كرد. پس از جانب پروردگار ما عزّوجلّ ندايي برخاست كه: اي امت محمد! تمام آنها كه هنوز در اصلاب پدران و رحمهاي مادران خود بودند، پاسخ دادند: لبيك الّلهم لبيك لاشريك لك لبيك، انّ الحمد و النعمه لك و الملك، لاشريك لك. حضرت فرمود: پس خداوند اين اجابت و پاسخ را شعار حجّ قرار داد. سپس پروردگار ما عزّوجلّ صدا زد كه: اي امت محمد، حكم و قضاي من براي شما اين است كه مهرم بر خشمم پيشي گيرد، و بخششم بر كيفرم، بيش از آن كه مرا بخوانيد دعايتان را مستجاب مي‌كنم، و پيش از آن كه از من چيزي بخواهيد به شما عطا مي‌كنم. هر يك از شما كه با شهادت به يگانگي و بي نيازي من و اين كه محمد بنده و فرستاده خداست و در گفته هايش صادق و در افعال و كردارش بر حق است، و گواهي به اين كه علي بن ابي طالب برادر او و وصي و جانشين پس از اوست و اطاعت از او همچون اطاعت از محمد لازم است، و اين كه اولياي برگزيد
ه و پاك او كه پس از آن دو مظهر آيات شگفت خداوند و راهنمايان حجتهاي او هستند اوليا و دوستان خالص خداوند مي‌باشند (اگر با شهادت به اين امور) مرا ديدار كند او را به بهشت خود در آورم هر چند گناهانش به اندازه كف دريا باشد. سپس اميرالمومنين (ع) فرمود: چون خداوند عزّوجلّ پيامبر ما محمد را به پيامبري برانگيخت، فرمود: اي محمد (تو در كنار طور نبودي آن گاه كه ندا در داديم) ۷ امت تو را به اين نداي گرامي و اين افسر كرامت را بر سر او نهاديم ، آن گاه خداوند عزّوجلّ به محمد (ص) فرمود: بگو: (سپاس و ستايش خداوند پروردگار جهانيان را) كه اين فضيلت و افتخار را اختصاص به من داد، و به امت او فرمود: شما نيز بگوييد: (سپاس و ستايش خداوند پروردگار جهانيان را) كه اين فضايل و افتخارات را به ما اختصاص داد۸. ۶- ورّام بن ابي فراس گويد: در تفسير قرآن از حضرت رضا از پدران بزرگوارش - با حذف اسانيد - از اميرالمومنين (ع) ديدم كه در تفسير (الحمد لله رب العالمين) فرموده است: رب العالمين، يعني اين كه خداوند مالك و آفريننده جهانيان است و روزي آنان را، از آن جا كه مي‌دانند و نمي دانند، به ايشان مي‌رساند. زيرا روزي تقسيم شده است و آدمي هر شيوه اي را كه در دنيا پيش گيرد، روزي اش (بي كم و زياد) به او مي‌رسد، نه تقواي شخص پرهيزگار چيزي بر روزي او مي‌افزايد، و نه بدكاري شخص نابكار چيزي از روزي آدمي كاهد. ميان آدمي و روزي او يك وجب فاصله است و آدمي آن را مي‌طلبد، در صورتي كه اگر هر يك از شما منتظر روزي خود بماند روزي به سراغ او مي‌آيد همچنان كه مرگ به سراغش مي‌آيد۹. ۷- صدوق از محمد بن قاسم استرآباديِ مفسر (رض)، از يوسف بن محمد بن زياد و علي بن محمد بن يسار، از پدران آن دو، از حسن بن علي، از پدر بزرگوارش علي بن محمد، از پدرش محمد بن علي، از پدرش علي بن موسي الرضا، از پدرش موسي بن جعفر (ع) روايت كرده است كه فرمود: جعفر بن محمد الصادق (ع) درباره آيه شريفه (اهدنا الصراط المستقيم) ۱۰ فرمود: مي‌گويد: ما را به راه راست ارشاد فرما، يعني ما را به پيمودن راهي كه به محبت تو مي‌انجامد و به دين تو مي‌رساند، و مانع از آن مي‌شود كه با پيروي از هواهاي نفساني و آراي شخصي خود به هلاكت در افتيم، رهنمون شو ۱۱. منبع حديث ۱- تفسير عيّاشي۱/ ۲۱. ۲- تفسير عيّاشي۱/ ۲۱. ۳- توحيد صدوق ۲۲۹ - ۲۳۰. ۴- نمل / ۲۹ - ۳۰. ۵- قصص / ۴۶. ۶- أمالى صدوق ۱۴۸. ۷- فاتحه / ۱. ۸- عيون اخبار الرضا ۱/ ۲۸۲-۲۸۴. ۹- تنبيه الخواطر ۲/ ۱۰۷. ۱۰- فاتحه / ۵. ۱۱- عيون اخبار الرضا ۱/ ۳۰۵. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 آیا واقعا امام زمان در این زمان ها ظهور میکنه؟ امام محمد باقر (علیه السلام) می‌فرماید: گویا حضرت قائم (عج) را می بینم که روز عاشورا، روز شنبه، بین رکن و مقام ایستاده و جبرئیل پیش روی او ندا می کند: بیعت برای خداست. پس زمین را پر از عدل می کند، همان گونه که پر از ظلم و جور شده بود. غیبة طوسی، صفحه ۲۷۴ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 قبلا هم عرض کردیم این ایام ها و تاریخ هایی که گفته می شود امام زمان (عج) در این روز.. ممکن است تغییراتی هم در آن ایجاد بشود و حتمی نیست‌. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
ولی ما باید مواظب باشیم. حاج ناصر هم هراز گاهی بر می‌خیزد و به اطراف نگاه می‌کند. خیلی آرام و دقیق. چیزی دیده نمی شود. صدای عراقی‌ها خیلی نزدیک است. دست مسلم هم خیلی درد می‌کند. نمی توان گفت کسی نترسیده، ترس هم دارد. ولی چه می‌توان کرد؟ وضعیتی است که [صفحه ۱۴۹] پیش آمده. بهتر است به دنبال راه چاره باشیم. هر چه زمان می‌گذرد، ترس و دلهره بیشتر غلبه می‌کند. ناله‌های محسن هم غیر ارادی است. چشمهایش بسته است، ولی ناله می‌کند. ناله هم دارد. تیر دوشکا دو ران او را به هم دوخته است. یک نفر باید رهبری این جمع را بر عهده بگیرد. چه کسی بهتر از حاج ناصر؟ دبیر دبیرستان و بسیجی پر سابقه و مورد قبول همگان. صحبت می‌کند، ضمن اینکه شرایط را وخیم توصیف می‌کند، خودش آرامش خاصی دارد و با تداوم لبخندش، دیگران را دلداری می‌دهد. یکی از بچه‌ها اصرار دارد که هرچه زودتر اسیر شویم. چون بزودی عراقی‌ها مکان ما را پیدا می‌کنند و امکان دارد در آن میان بی جهت کشته شویم. دیگری می‌گوید تا صبح صبر کنیم و اگر نتوانستیم عقب برویم، بعد اسیر شویم. هر دوی آنها هم لباس خود را در آورده و با زیر پوش نشسته اند. لحظه‌های سنگینی است. شک و دو دلی حاکم شده. به آرامی سخن می‌گوییم. هر لحظه منتظریم تا عراقی‌ها داخل چاله بریزند و ما را ببرند. چشمها لبه ی گودی را زیر نظر دارند. دقیقا نمی دانیم باید چه کنیم. اگر صبر کنیم، عراقی‌ها می‌آیند و خیلی ساده ما را با خود می‌برند. اگر کوچکترین حرکتی انجام دهیم، عراقی‌ها این چاله را با گلوله ی تانک پر خواهند کرد. ای خدا خودت کمک کن. عقل ما ناقص است. تو راه صحیح را جلوی پای ما بگذار. بقیه ی بچه‌ها با اسارت مخالف اند و آن را ننگ می‌دانند. حاج ناصر به آرامی سخن می‌گوید: «بچه‌ها ما نباید به این راحتی خود را اسیر عراقی‌ها بکنیم. ما باید تا آخرین نفس بجنگیم و چنانچه موفق به فرار نشدیم، اسیر می‌شویم. ما بسیجی هستیم و مانند امام حسین تا آخرین لحظه می‌جنگیم... » [صفحه ۱۵۰] دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
•حجی که ناتمام ماند... • ماجرای کشتار در سال۱۳۶۶ چه بود؟ ¶آیت الله العظمی جوادی آملی/درس اخلاق ۹۶/١/١٠ ‌‌‌‌❁ ════ ❃• 🇮🇷 •❃ ════ ❁
hafez 101.mp3
1.42M
دور دار از خاک و خون دامن، چو بر ما بگذری
صبر همچنین فرمود: صبر بر سه وجه است: صبر بر معصیت، صبر بر طاعت و صبر بر مصیبت. کتمان همچنین فرمود: سه چیز گنج بهشت است. کتمان صدقه، کتمان مصیبت و کتمان بیماری. ذکر، فکر، عبرت شیخ مفید در ارشاد از امام علی علیه السلام نقل می‌کند که فرمود: هر سخنی، که ذکری در آن نباشد لغو است و هر سکوتی، فکر در آن نباشد سهو است و هر دیداری، عبرت نداشته باشد لهو است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357