🔰چگونه در طول هفته از جهت معنوی شارژ باشیم؟
🔹 آیت الله حائری شیرازی
یک جوری برنامه ریزی کنید که از جمعهها بهرهبرداری شود. جمعه اگر از لحاظ عبادت، خوب اداره شود، بقیۀ هفته هم خوب اداره میشود! مثل این است که مثلاً شما در ابتدای روز، صبحانه خوردهاید؛ این باعث میشود که دیگر تا ظهر ضعف نکنید!
اگر در جمعه از لحاظ عبادت، کار خوب و حسابی و دهان گیری کردید، تا آخر هفته ضعف نمیکنید، تا آخر هفته شارژ هستید. اگر در جمعه، باطری خودتان را خوب تقویت کنید، تا عصر پنجشنبه کم نمیآورید.
به عبادت و زیارت امامزادهها بپردازید. به زیارت قبور بروید. بعد از نماز جمعه در عصر، دعای سمات بخوانید.
#آیت_الله_حائری_شیرازی
┄┅┅┅┅❀
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ا فیها و الخَلْقِ و ما هـم فیه؛ و استَفْرِغْ قَلْبک عنْ کُلّ شاغلٍ یشْغَلُک عنِ اللَّه تعالى ؛ و عا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
باب اول در بعض آداب اذان و اقامه است و در آن پنج فصل است
فصل او ل در سرّ جملى و آداب اجمالیه آنها است
بدان که سالک إلى اللَّه در اذان باید قلب، که سلطان قواى ملکوتیه و ملکیه است، و دیگر جنود
منتشره در جهات متشتّته ملک و ملکوت را اعلان حضور در محضر دهد . و چون وقت حـضور و
ملاقات نزدیک گردیده، آنها را مهیا نماید تا ا گر از مشتاقان و عاشقان اسـت بـه جلـوه ناگهـانى
دامن از دست ندهد؛ و اگر از محجوبان است، بى تهیه اسباب و آداب وارد محضر مقدس نگـردد .
پس، سرّ اجمالى اذان اعلان قواى ملکوتیه و ملکیه و جیوش الهیـه بـراى حـضور اسـت . و ادب
اجمالى آن تنبه به بزرگى مقام و خطر آن و عظمت محـضر و حاضـر؛ و تـذلّل و فقـر و فاقـه و
نقص و عجز ممکن از قیام به امر و قابلیت حضور در محضر است اگر لطف و رحمت حـقّ حـقّ
جلّ و علا دستگیرى نکند و جبر نقص نفرماید .
و اقامه بپاداشتن قواى ملکوتیه و ملکیه است در محضر، و حاضر نمودن آنها است در حـضور و .
ادب آن، خ وف و خشیت و حیا و خجلت و رجاء واثق به رحمت غیر متناهیه است . و سالک باید
در جمیع فصول اذان و اقامه به قلب عظمت محضر و حضور و حاضر را بفهماند؛ و ذلّ و عجـز و
قصور خود را نصب العین قرار دهد تا خوف و خشیت حاصل آید؛ و از طرفـى رحمـت واسـعه و
الطاف کریمانه را به قلب وانمود کند تا رجاء و شوق حاصل آید .
پس، قلوب عشقیه شوق و جذبه بر آنها غالب آید و با قدم حب و عـشقْ قـدم در محـضر انـس
گذارند؛ و قلوب آنها بدان جذبه غیبیه تا آخر نماز به عشق محضر و حاضر بـا ذکـر و فکـر حـقّ
معاشقه و معانقه کند .
و فى الحدیث عن على بن ابى طا لبٍ علیه السلام، قال: افْضَلُ النّاس منْ عشقَ العبادةَ و عانَقَهـا و
احبها بِقَلْبِهو باشَرَها بِجسده و تَفَرَّغَ لَها؛ فَهولا یبالى على ما اصبح منَ الدنْیا على یـسرٍ ام علـى
قلوب خوفیه سلطان عظمت بر آنها تجلى کند و جذبه قهاریت بر آنها غلبه نمایـد و آنهـا را از
خود بیخود نماید و خوف و خشیت قلوب آنها را ذوب نماید، و قصور ذاتى خـود و استـشعار بـه
ذلت و عجز خویش آنها را از هر چیز بازدارد .
و فى الحدیث عن موسى بن جعفر علیهما السلام، قال : قالَ امیرُ المؤمنین علیه الـسلام : انَّ للَّـه
عباداً کَسرَت قُلوبهم خَشْیتُه ،فَاسکَتَتْهم عنِ المنْطق ... ( الحدیث 190 (و براى اولیاى کمل حـق
تعالى گاه به تجلّى لطفى تجلّى فرماید، و عشق و جذبه حبیه رهنمون آنهـا گـردد؛ چنانچـه در
حدیث است که رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آ له و سلم انتظار وقت نماز را مى کشیدند و عشق و
شوقشان اشتداد پیدا مى کرد و به بلال مؤذّن مى فرمودند: ( ارِحنا یا بلال 191 .(و گاه بـه تجلّـى
عظمت و سلطنت تجلّى فرماید، و خوف و خشیت در آنها حاصل آیـد؛ چنانچـه از رسـول خـدا
صلّى اللَّه علیه و آله و از ائمه هدى علیه م السلام حالات خوفیه منقول اسـت . و گـاه بـه تجلّـى
جمعى احدى تجلّى فرماید به حسب طاقت قلوب و بزرگى وعاء آن . و ما محجوبان مـشتغل بـه
دنیا و محبوسان به سجن طبیعت و زنجیرهاى شهوات و آرزوها و محرومـان از سـعادات عقلیـه
الهیه، که سکر طبیعت ما را تا صبح ازل به خود نیا ورد و از خواب گران بر نینگیزاند، از حـساب
این تقسیمات خارج و از نطاق این بیان مـستثنى هـستیم . پـس، بـراى مـا آداب حـضور طـور
دیگرى است و قیام به وظایف قلبیه به شکل دیگر . ولى مقدم بر همه چیز آن است که یـأس از
روح اللَّه و قنوط از رحمت اللَّه را، که از جنود بزرگ ابلی س و از القائات شیاطین انـسى و جنّـى
است، از قلب بیرون کنیم؛ و گمان نکنیم که این مقاماتى است به قامت اشخاص خاصـى بریـده
شده و دست آمال ما از آن کوتاه و پاى سیر بشر از آن راجل است؛ پس یکسره دست از پا خطا
نکنیم و با سردى و سستى مخلّد در ارض طبیعت بمانیم . نه، چنین نیست که توهم شده است .
بلى، من نیز گویم که مقام خاص کمل اهل اللَّه براى احدى میسور نیست؛ ولى از براى مقامـات
معنویه و معارف الهیه مدارجى بى پایـان و مراتبـى فـراوان اسـت کـه بـسیارى از آن مقامـات و
معارف و حالات و مدارج را براى نوع میسر است اگر سردى و سستى خو د آنها بگذارد و عنـاد و
تعصب اهل جهل و عناد دست از قلوب بندگان خدا بردارد و شیطان راه سلوك آنها نگردد .
پس، ادب حضور براى ما آن است که در اول امر چون از مرتبه حس و ظاهر تجـاوز ننمـودیم و
جز عظمت و جلالت دنیایى چیزى در نظر نداریم و از عظمتهاى غیبیه الهیه بـ ىخبـر هـستیم،
محضر حق را باید چون محضر سلطانى عظیم الشّأن که قلب عظمت او را ادراك کرده بدانیم؛ و
به قلب خود بفهمانیم که همه عظمتها و جلال و کبریاها جلوه اى از عظمت عالم ملکـوت اسـت
که تنزّل کرده در این عالم، و عالم ملکوت در جنب عوالم غیبیه قدر محسوسى ندارد . پـس بـه
قلب بفهمانیم که عالم محضر مقدس حق است و حق تعـالى حاضـر در جم
یـع امکنـه و احیـاز
است؛ و خصوصاً نماز که اذن خاص حضور است و میعاد مخصوص ملاقات و مراوده بـا حـضرت
احدیت است . پس، چون قلب را مستشعر به عظمت و حضور کردیم و لـو اینکـه در اول امـر بـا
تکلّف باشد، و لى کم کم قلب انس مى گیرد و این مجاز حقیقت پیدا مـى کنـد . پـس، چـون بـه
آداب صوریه معامله با مالک الملوك و سلطان السلاطین قیام نمودیم و ادبهاى حضور ظاهرى را
به جا آوردیم، در دل نیز تأثیر حاصل شود و قلب استشعار عظمت نمایـد و کـم کـم بـه نتـایج
مطلوبه انسان برسد . و ه مین طور راجع به اثاره حب و عشق که آن نیـز بـا تحـصیل و ریاضـت
حاصل شود .
پس، در اول امرْ رحمتهاى صوریه و الطاف حسیه حق تعالى را به قلب وانمود باید کـرد و مقـام
رحمانیت و رحیمیت و منعمیت را به قلب رساند تا کم کم قلب انس گیرد و از ظاهر بـه بـاطن
اثر حاصل آید و مملکت باطن از آثار جمالْ نورانى گردد و نتایج مطلوبه حاصـل شـود . و انـسان
اگر قیام به امر کند و جهاد در راه خدا نماید، حق تعالى از او دستگیر فرمایـد و او را از ظلمـات
عالم طبیعت به ید غیبى نجات دهد، و ارض مظلمه قلب او را به نور جمال خود روشن فرماید و
او را مبد ل به سماوات روحیه فرماید . و منْ یقْتَـرِفحـسنَۀً نَـزِد لَـهفیهـا حـسناً انّ اللَّـه غَفُـور
شَکُور(192
#آداب الصلاة امام خمینى رضوان االله تعالی علیه
https://eitaa.com/zandahlm1357
8.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک شعر زیبا
✅#عمومهربون و بچه ها
🌺🌺🌺 ما همه پیرو دین و اسلامیم هی
برای حفظ آن قرآن می خوانیم هی
ما همه پیرو دین و اسلامیم هی
برای حفظ آن نماز می خوانیم هی
🔷🔸💠🔸🔷
ویژه کودکان
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹 چند دقیقه با #حکومت اسلامی ⬅️ قسمت یازدهم... استاد #رحیم_پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇺🇸♻️ قصابی زنان سیاهپوست برای توسعه پزشکی
🔻"دکتر جیمز ماریون سیمز" پدر علم پزشکی مدرن زنان یکی از تحسین شدهترین جراحان غرب بوده است. برین هالند مینویسد: "تعداد کمی از پزشکان به اندازه جیمز ماریون سیمز مورد تحسین و نفرت قرار گرفتهاند."
🔻به گزارش اسناد تاریخی موجود "پدر پزشکی زنان مدرن" آزمایشهای تکاندهندهای را روی #زنان_برده_سیاهپوست انجام داده است. آزمایشاتی که #بدون_بیهوشی انجام شد.
🔻متخصصان اخلاق پزشکی و مورخان میگویند استفاده او از بدن سیاهپوستان #برده بهعنوان سوژههای آزمایش پزشکی برای درمان بیماری سیفلیس انجام شده است.
🔻سیمز معتقد بود که "زنان سیاهپوست احساس درد نمیکنند!" و مبتنی بر این باور نژادپرستانه، زنان سیاهپوست بسیاری را قربانی جاهطلبی خود کرد!
🔻برای نمونه وی پس از ۳۰ عمل بدون بیهوشی و بیحسی بر روی یک زن برده ۱۷ ساله به نام "آنارچا"، سرانجام روش خود را پس از چهار سال آزمایش کشف کرد و آزمایشات را به اتمام رساند.
🔻پس از آن بود که سیمز، روش جراحی کشف کرده را برای درمان زنان سفیدپوست با استفاده از بیهوشی به کار برد.
🌐 https://www.history.com/news/the-father-of-modern-gynecology-performed-shocking-experiments-on-slaves
🔴 چهره واقعی غرب مدعی حقوق بشر