♦️افزایش ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان تا سقف ۱۰ میلیون تومان
میرهاشم موسوی، رئیس سازمان تامین اجتماعی:
🔹 خدمات رایگان برای بازنشستگان ۶۵ سال به بالا را در دستور کار قرار داده ایم.
🔹در بیمه تکمیلی حدود ۳۰ درصد از ۶۵ هزار تومان را سازمان تامین اجتماعی تقبل کرده است، اما امسال رشد ۷۰ درصدی را لحاظ خواهیم کرد.
🔹 به دلیل بیماری کرونا حدود ۲ سال سفر بازنشستگان به مشهد تعطیل شده بود، اما اکنون برای ۱۰۰ هزار نفر بازنشسته برنامه سفر زیارتی را فراهم کردیم.
🔹بر اساس ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تا سقف ۱۰ میلیون تومان تا ۱۰ درصد حقوق بازنشستگان افزایش خواهد یافت.
---------------------
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وقتی بایدن حتی نمیتونه اسم شیرین ابوعاقله رو درست تلفظ کنه🤔
این پرچم شیعهست که بر قلّهی دنیاست
هر کس ز علی دم بزند، هم وطن ماست
السَّلامُ عَليکَ يا اَميرالمؤمنين علي ابن ابى طالِب عليه السلام.
السَّلامُ عَلیَکِ یا فاطِمَةَ الزَّهرا سلام اللّه عَليها.
#مولاعلیجانم
#نسئل_الله_منازل_الشھدا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
رسانههايي كه در اختيار استكبار و صهيونيسم هستند به طور دائم اين ملت را بمباران تبليغاتي ميكنند. در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در سال گذشته اگر چه بحمداللَّه پيشرفتهايي در كارها داشتيم، ولي بايد عرض كنم كافي نيست. در مورد انضباط اجتماعي، اگر تخلّفات اجتماعي و قانون شكني كم شده باشد؛ اگر مردم با عادات و آداب صحيح اجتماعي حقيقتاً خو گرفته باشند؛ اگر جرم و جنايت كاهش چشمگير يافته باشد، آن گاه ما احساس ميكنيم كه انضباط اجتماعي به
معناي واقعي تحقّق پيدا كرده است. البته مقداري پيشرفت داشتيم و تلاش شده است؛ اما نه آن مقدار كه مورد نظر اين حقير بود و براي جامعه ما لازم بود و هست. من عرض ميكنم امسال هم ميخواهم دو توصيه بكنم. يك توصيه اين است كه آن دو شعار را زنده نگه داريم. اين مسائلي كه مربوط به اخلاق و آداب و عادات انساني و اجتماعي است، مسائل فصلي و زودگذر نيست، مسائل يك سال و دو سال نيست. قرنها كار كرده اند تا اين كه يك ملت را به يك موضع خوب يا بد رسانده اند؛ يك عادت اجتماعي يا يك مشت عادتهاي اجتماعي را در ملتي به وجود آورده اند يا در آن تزريق كرده اند. اوّلاً سالها لازم است كه يك عادت زشت برطرف شود و يك عادت خوب در جان يك ملت ريشه دواند. اين كارِ يك ماه و دو ماه و چند ماه و يك سال نيست. بنابراين عرض ميكنم آن دو شعار را كه عبارت بود از تلاش براي به وجود آمدن وجدان كاري و تلاش براي پديد آمدن انضباط اجتماعي در مردم، در داخل جامعه، در مسؤولين، در كارگزاران كشور و در هر كسي كه به كاري مشغول است، بايد ادامه دهيم. بايد كساني كه منادي و محافظ مسائل فرهنگي هستند، آن مسائل را ترويج كنند؛ مسائل را درست براي مردم بشكافند و تبيين نمايند. كساني كه اهل برنامه ريزي هستند، براي دميدن دو روحيه وجدان كاري و انضباط اجتماعي در مردم برنامه ريزي كنند. كساني كه اهل كار و تلاشند اين دو روحيه را در خودشان به وجود آورند. هر كسي اين
كار و تلاش را براي خود بكند. آن كساني هم كه به مردم تذكر ميدهند و براي مردم تبليغ ميكنند، در اين باره براي مردم حرف بزنند. كاري كنيم كه كار و عمل سازنده؛ چه عمل فرهنگي و چه عمل اقتصادي و چه عمل اجتماعي و چه عمل سياسي، براي كسي كه كننده آن است يك عمل مقدّس به حساب آيد. از يك كارگر ساده بگيريد، تا يك مأمور ساده اداري، تا يك مدير عاليرتبه، تا يك صاحب صنعت مهم و بزرگ در كشور، تا يك مأمور عاليرتبه دولتي، تايك معلّم، تا يك دانشجو، تا يك مبلّغ و روحاني، همه و همه احساس كنند اين كاري كه انجام ميدهند يك عبادت و يك عمل خير و صالح است. همه بايد كارشان را با جدّيت و به نيكي انجام دهند. از نبيّ اكرم صلوات اللَّه و سلامه عليه نقل شده است كه فرمود: «رَحِمَ اللَّهُ اِمْرَء عَمِلَ عَمَلاً فَاتْقَنَه (۱) »؛ رحمت خدا بر انساني كه كاري را انجام دهد و آن را نيكو و محكم و متقن و صحيح انجام دهد. از سرهم بندي وكار را به امان وحال خود رها كردن و به كار نپرداختن و بي اعتنايي به استحكام يك كار به شدّت پرهيز شود. اين مربوط به وجدان كاري است. در مورد انضباط اجتماعي نيز همين است كه همه حد اجتماعي صحيحي را كه قانون معني ميكند و مقرّرات و حدود الهي معيّن مينمايد، با دقّت رعايت كنند تا زندگي يك زندگي صحيح و سالمي باشد. اين دو شعار را امسال حفظ كنيد. گويندگان راجع به آن بگويند؛ نويسندگان درباره آن بنويسند؛ مسؤولين در خصوص آن برنامه ريزي
كنند و آحاد جامعه خودشان را با اين معيار بسنجند و پيشرفتهاي خودشان را ملاحظه كنند. اين توصيه اوّل. توصيه دوم كه آن هم براي جامعه ما بسيار مهم است، «انضباط اقتصادي و مالي» است. من اين را از آحاد ملت و مسؤولين كشور و مأمورين دولت، امسال تقاضا دارم. انضباط اقتصادي و مالي يعني مقابله با ريخت و پاش، زياده روي و اسراف. ريخت و پاش مالي و زياده روي در خرج كردن و زياده روي در مصرف، به هيچ وجه صفت خوبي نيست. نه اسمش جود و سخاست و نه كرم و بزرگ منشي است. فقط اسمش «بي انضباطي اقتصادي و مالي» است. كساني كه بي خود خرج ميكنند؛ زيادي خرج ميكنند و زيادي براي خودشان مصرف ميكنند و رعايت موجودي جامعه را از لحاظ امكانات اقتصادي نمي كنند، انسانهايي هستند كه از نظر من بي انضباط از لحاظ امكانات اقتصادي و مالي هستند. اگر چنين وضعيتي ادامه پيدا كند، اين ملت كارش مشكل خواهد شد. به كساني كه بي خود خرج ميكنند، اگر بگوييم شما چرا اين قدر خرج كرديد و چرا اين ميهماني بي خود و بي جهت را با اين همه ريخت و پاش ترتيب داديد؟ ميگويند داريم و ميكنيم! آيا اين دليل كافي است كه دارم و ميتوانم خرج كنم؟ نه؛ اين دليل به هيچ وجه دليل قانع كننده اي نيست. بايد به قدر نياز و حاجت، خرج و مصرف كرد. بخصوص كساني كه اموال عمومي را مصرف ميكنند. آنها هم مانند كساني كه اموال خودشان را بي حساب و كتاب خرج ميكنند، مخاطب اين مطلبند و نبايد زيادي مصرف كنند. بعضي افراد، پولدارند و درآمدي ان شاءاللَّه از راه
حلال دارند - آنها كه از راه حرام كسب درآمد كنند كه وضعشان بدتر است - اينها
هم اگر در
خرج كردن و وضع زندگي و تجمّلات بيهوده و بي جا و اعيان منشي، ريخت و پاش و اسراف كنند، بي انضباطي مالي و اقتصادي انجام داده اند.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
مشخصات کتاب
سرشناسه: خامنه ای، علی، رهبر جمهوری اسلامی ایران، ۱۳۱۸ -
عنوان و نام پدیدآور: زن و بازیابی هویت حقیقی گزیده بیانات حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی [کتاب]- به کوشش محسن کربلایی نظر و جمعی از محققین.
مشخصات نشر: تهران: انقلاب اسلامی، ۱۳۹۰.
اشاره
زن وبازیابی هویّت حقیقی
گزیده بیانات
حضرت آیتالله العظمی سید علی خامنه ای (مدّظلّه العالی)
رهبر معظّم انقلاب اسلامی
مقدّمه
تجربیِات بشری بخصوص تجربه ی زنان در جاهلیّت قدیم ودر جاهلیّت عصر جدید، پرا ز تعارضات و تناقضات رفتاری است و به دلیل چند وجهی بودنِ موضوع و تعدّد آثار و پیامدهای آن، زنان در مقام تشخیص درستی و داوری متعارضات، دچار حیرت، سردرگمی و بلا تکلیفی شد ه اند. جهان امروز برای همه ی امور زندگی، تعریف و تبیینی دارد امّا تعریف و تصویر صحیحی از هویّت و چیستی و جایگاه انسانی بنام زن - بعنوان سنگ بنای جامعه و حیات - نداشته و بدون شناخت شخصیت، حقوق، وظایف و اختیارات وی، جهان را به چالش کشیده و هل مِن مبارز میطلبد. خود به بیراهه رفته و دیگران را نیز به بیراهه میکشاند.
جهان امروز در مقوله ی زن و با هدف به بند کشیدن روحش، تنها به رهاسازی جسم او میاندیشد و قوانین موضوعه ی جهان امروز نیز، صرفاً پیرامون مسائل مادّی و سهل الوصول نمودن طریق طلاق و تشویق به نحوههای زندگی خاص و تن ندادن به مسؤولیتهای خانوادگی است. زن و پیوندهای روحی - اخلاقیش، هرگز مورد طلب و تلاش جهان امروز نیست. این در حالی است که خدای اسلام، زن را بزرگ میبیند و برای پیوندهای روحی و
عاطفی اش، تعریف و تصویری روشن دارد.
اسلام برای تشکیل خانواده، اندیشه ای ورای آن میطلبد و پیوند زندگی را از زیباترین مظاهر آفرینش اعلام، و طلاق را از مُکرهِ اعمالِ مجاز میشمارد و همواره کلیّه دستورالعملهای اسلام، پیشگیرانه و در صدد استیفای حقوق جامع انسانها از جمله زنان است.
برابری زن و مرد، پیش فرض مسلّم و قطعی بوده و هر دو را آفریده از نفس واحد میداند [۱] و هرگونه امتیازی را به تقوا میشمارد [۲] که این امتیازها با اراده ی زن و مرد و از طریق حرکت اشتدادی و ملکه نمودن خصایل و فضایل الهی در نفس ناطقه ی انسانی به بار مینشینند و زن یا مرد بودن، هیچ نقشی در وصول به مراتب کرامت والای نفسانی ایفاگر نیست [۳] . شاید از قدمهای نخستین در خصوص ورود به مسأله ی زن - در حیات فردی، خانوادگی و اجتماعی- آشنایی با قرآن و کلام معصوم علیهم السلام و آشنایی با فرهنگ دینی است و با رهیافتی درون دینی امّا با توجّه به یافتهها و تجربیّات ناگوار غرب.
تاریخ شاهد صادقی است بر اینکه جهان استکبار و تفرعن، هر از گاهی به تناسب زمان، شرایط و افکار عامّه، موضوعی را برای استخفاف، تحقیر و تطمیع و بهره جویی از اقشار مختلف انسانی و استعمار ملّت ها، مستمسک خویش ساخته است.
----------
[۱]: . سوره نساء: آیه ۱ یا ایّها الناس اتّقوا ربّکم الّذی خلقکم مِن نفسٍ واحده.
[۲]: . سوره حجرات: آیه ۱۳ یا ایّهاالناس انّا خلقناکم مِن ذکرٍ او انثی و... انّ اکرمکم عندالله اتقیکم.
[۳]: . سوره تحریم، آیات ۱۰ و ۱۱. زیباترین و شاید نهایی ترین سخن در خصوص عظمت، و استقلال زن است. در این آیات، آسیه زن فرعونِ زمان، با ایمان و اراده ی خویش در سیطره ی مجسّمه ی کفر، مقاومت و از این رو، الگو و نمونه برای همه ی مؤمنان جهان اعمّ از زن و مرد معرّفی میشود و زنان پیامبران صالحی چون نوح و لوط علیهم السلام، الگوی همه ی کافران اعلام میگردند.
https://eitaa.com/zandahlm1357
. 🌱
#آیھراهنما
بِسْمِ اللُّهُِ الْرَّحْمنِ الْرَحِیم
«لَا تُبْطِلُوا أَعْمالَکُمْ» محمد ۳۳
•┈—┈✿┈—┈•
اعمالتان را به هدر ندهید.
15.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دعای عهد تصویری
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: قلم متن حديث سورة القلم (۶۸) الصدوق قال: حدّثنا الحسين بن إبراهيم بن أحمد بن هشام المكتّب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
قيامه
متن حديث
سورة القيامة (۷۵) الصدوق قال: حدّثنا علىّ بن أحمد بن محمد بن عمران الدقاق، قال: حدّثنا محمّد بن هارون الصوفي، قال: حدّثنا عبيدالله بن موسي الرويانى، قال: حدّثنا عبدالعظيم ابن عبدالله بن علىّ بن الحسن بن زيد بن الحسن بن علىّ بن أبى طالب عليه السلام عن إبراهيم بن أبى محمود، قال: قال علىّ بن موسي الرضا عليه السلام فى قول الله تعالي (وجوه يومئذ ناضرة*إلي ربّها ناظرة) قال: يعنى مشرقة تنتظر ثواب ربّها.
سوره قيامت (۷۵) صدوق از علي بن احمد بن محمد بن عمران دقّاق (رض) از محمد بن هارون صوفي، از عبيداللّه بن موسي روياني، از عبدالعظيم بن عبداللّه بن علي بن حسن بن زيد بن حسن بن علي بن ابي طالب (ع) از ابراهيم بن ابي محمود روايت كرده است كه گفت: علي بن موسي الرضا (ع) درباره فرموده خداي تعالي (صورتها در آن روز برافروخته، بسوي پروردگارشان نظر كننده) ۱ فرمود: يعني چهرههاي تابناكي كه چشم به راه ثواب و پاداش پروردگار خويش هستند۲
منبع حديث
۱- قيامت / ۲۲-۲۳. ۲- عيون اخبار الرضا۱/ ۱۱۴-۱۱۵.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357