eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49.1هزار عکس
35.8هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
⚫️ چرا خود را به گریه‌زدن (تباکی) هم برای امام حسین(ع) ثواب دارد؟ ◾️عزاداری امام حسین(ع) که به حق درباره‌اش گفته شده: «مَنْ بَکی‏ اوْ ابْکی‏ اوْ تَباکی وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ» که حتی برای تباکی (خود را شبیه گریه‌کن ساختن) هم ارزش فراوان قائل شده، در اصل، فلسفه‌اش تهییج احساسات علیه یزیدها و ابن‌زیادها و به سود حسین‏‌ها و حسینی‏‌ها بوده. در شرایطی که حسین به صورت یک مکتب در یک زمان حضور دارد و سمبل راه و روش اجتماعی معین و نفی‌کننده راه و روش موجود معین دیگری است، یک قطره اشک برایش ریختن واقعاً نوعی سربازی است. ◾️ در شرایط خشن یزیدی، در حزب حسینی‏‌ها شرکت کردن و تظاهر به گریه کردن بر شهدا نوعی اعلام وابسته بودن به گروه اهل حق و اعلان جنگ با گروه اهل باطل و در حقیقت نوعی از خود گذشتگی است. اینجاست که عزاداری حسین بن علی(ع) یک حرکت است، یک موج است، یک مبارزه اجتماعی است. ◾️ اما تدریجاً روح و فلسفه این دستور فراموش می‌شود و مسئله‌ شکل یک عادت به خود می‌گیرد که مردمی دور هم جمع بشوند و به مراسم عزاداری مشغول شوند، بدون اینکه نمایانگر یک جهت‌گیری خاص اجتماعی باشد و بدون آنکه از نظر اجتماعی عمل معنی‏‌داری به شمار رود، فقط برای کسب ثواب (که البته دیگر ثوابی هم در کار نخواهد بود) مراسمی را مجرّد از وظایف اجتماعی و بی‌رابطه با حسین‏‌های زمان و بی‌رابطه با یزیدها و عبیدالله‌های زمان به پا دارند. ◾️ در چنین مراسمی است که اگر شخص یزید بن معاویه هم از گور به در آید حاضر است که شرکت کند، بلکه بزرگترین مراسم را به پا دارد. در چنین مراسم است که نه تنها «تباکی» اثر ندارد، اگر یک من اشک هم نثار کنیم به جایی برنمی‌خورد. 📕 استاد مطهری، بررسی اجمالی نهضت‌های اسلامی در صدساله اخیر، ص۸۳ https://eitaa.com/zandahlm1357
الأعراف وَاذْكُر رَّبَّكَ فِي نَفْسِكَ تَضَرُّعًا وَخِيفَةً وَدُونَ الْجَهْرِ مِنَ الْقَوْلِ بِالْغُدُوِّ وَالْآصَالِ وَلَا تَكُن مِّنَ الْغَافِلِينَ ﻭ ﺗﻮ، ﺍی ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﻫﺮ ﺻﺒﺢ ﻭ ﺷﺐ، ﻧﺎﻟﺎﻥ ﻭ ﺗﺮﺳﺎﻥ ﻭ ﻧﺠﻮﺍﻛﻨﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺩﻝ ﺧﻮﺩ ﻳﺎﺩ ﻛﻦ ﻭ ﺟﺰﻭ ﻏﺎﻓﻠﺎﻥ ﻧﺒﺎﺵ! (٢٠٥) https://eitaa.com/zandahlm1357
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀دقایقی با فرازهای ملکوتی و سرشار از زیبایی و معنویت با صدای اکبرالقراء استاد مرحوم شیخ مصطفی اسماعیل ❇️سوره: آل عمران آیات ۱۹۳تا۱۹۴ -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: نبأ متن حديث سورة النبأ (۷۸) علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى أبى عن الحسين بن خالد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قوله (عمّ يتساءلون*عن النبأ العظيم*الّذى هم فيه مختلفون) قال: قال أميرالمؤمنين عليه السلام: ما للّه نبأ أعظم منّى، و ما للّه آية أكبر منّى، و لقد عرض فضلى علي الاُمم الماضية علي اختلاف ألسنتها فلم تقرّ بفضلي، و قوله (ألم نجعل الأرض مهاداً) قال : يمهّد فيها الإنسان مهداً (و الجبال أوتاداً) أى أوتاد الأرض، (و جعلنا اللّيل لباساً) قال: يلبس علي النهار، (و جعلنا سراجاً وهّاجاً) قال: الشمس المضئية، (و أنزلنا من المعصرات) قال: من السّحاب، (ماء ثجّاجاً) قال: صبّ علي صبّ، (و جنّات ألفافاً)، قال: بساتين ملتفّة الشجر، (و فتحت السّماء فكانت أبواباً) قال: تفتح أبواب الجنان، (و سيّرت الجبال فكانت سراباً) قال: تسير الجبال مثل السراب الّذى يلمع فى المفازة، قوله (إنّ جهنّم كانت مرصاداً) قال: قائمة، (للطّاغين مآباً) أي: منزلاً، (لابثين فيها أحقاباً) قال: الأحقاب السنين، و الحقب ثمانون سنة، و السنة ثلاثمائة و ستّون يوماً، و اليوم كألف سنة ممّا تعدّون. سوره نبأ (۷۸) علي بن ابراهيم از پدرش، از حسين بن خالد روايت كرده است كه ابوالحسن الرضا (ع) درباره آيه شريفه (از چه مي‌پرسند، از خبر عظيم كه در آن اختلاف دارند) فرمود: اميرالمؤمنين فرمود: خداوند را خبري بزرگتر از من نيست، و خداوند را آيت و نشانه اي بزرگتر از من نيست، فضل و برتري من بر امتهاي پيشين، با وجود اختلاف زبانهايشان عرضه شد اما به فضل و برتري من اعتراف نكردند. و درباره آيه (آيا زمين را بستر قرار نداديم) فرمود: يعني انسان در روي زمين به نحوي بايسته آماده مي‌شود. (و كوهها را ميخها قرار داديم) يعني ميخهاي زمين (و شب را پوشش قرار داديم) يعني شب روز را مي‌پوشاند. (و چراغي تابان قرار داديم) يعني خورشيد تابان را آفريدم. (و از فشارنده فرو فرستاديم) يعني از ابرها (آب ريزان) يعني باران پياپي (و باغهاي به هم پيچيده) يعني بستانهاي پر درخت درهم تنيده (و آسمان گشوده مي‌شود پس داراي درهايي مي‌شود) يعني درهاي بهشت گشوده مي‌شود (و كوهها روان مي‌شوند همانند سراب) يعني كوهها همچون سرابي كه در بيابان مي‌درخشند، به حركت در مي‌آيند (همانا جهنّم كمين گاهي است) يعني دوزخ بر پا مي‌شود (براي طغيان گران جايگاه است) يعني منزلگاه (درنگ كنندگان در آن روزگارها) فرمود: احقاب به معناي سالهاست، هر حَقْب (دوره) هشتاد سال است، و هر سال سيصد و شصت روز، و هر روز (قيامت) به اندازه هزار سال از سالهايي كه شما مي‌شماريد۱. منبع حديث ۱- تفسير قمّى۲/ ۴۰۱- ۴۰۲، و آيات در سوره نبأ / ۱-۲۳. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ماجرای شنیدنی نامه رزمنده مدافع حرم به امام رضا(ع) از زبان حجه اللاسلام سید حسین آقامیری🔸رزمنده ای که حتی یک بار هم حرم امام رضا(ع) نرفته بود اما علیه السلام نامه شهادت این رزمنده را امضا کرد.