صفحه ۲۲۷]
اسلامی مینشینند. اما تو باید مواظب باشی. بسیجی باقی بمانی. اولین خصلت بسیجی یعنی تعصب در ولایت. استقامت در سختیها و شناخت شیطان.
بهتر است حرفهای بچگانه و دنیوی در جبهه نباشد. اینجا فرودگاه مردان بزرگ است. بزرگمردان شانزده، هفده ساله. سرداران جوان. انتخاب شدگان. محرومان آزاده. غیرتمندان با حیا. رها شدگان مطیع. بندگان صالح خدا. بسیجیان ناشناخته و مظلوم. رزمندگان دلاور و شجاع. هم از سپاه هم از ارتش.
هر عملیات حامل تجربههای زیادی برای رزمندگان اسلام است. نقاط ضعف و قوت شناخته میشود و برای عملیات بعدی، راههای مناسب در نظر گرفته میشود. همه ی عملیات شامل حمله و پاتک و خمپاره و شهید و مجروح و کشته و اسیر و انفجار و سنگر و بمباران و عقب نشینی و اضطراب
و پیام و پدافند و... است. اصول عملیات، مشخص است ولی فروع آن متفاوت. جنگ در ارتفاع یک شکل دارد و در دشت شکل دیگر.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهداشیشهعطرندبگوییدبهسنگ
#سردارهمدانۍ♥️
•┈••✾❀🕊🕊❀✾••┈••
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حرکت کاروان اسرا به سمت کوفه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part16_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
10.65M
خطبه های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)
Part17_آه ترجمه مقتل نفس المهموم.mp3
11.82M
قصه راهب و سر امام (ع)، ورود اسرا به دمشق
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سکوت ای بی خبر موی سرت سفید و نفست تنگ شد و تو همواره در سر و صدا و نزاع و جدال هستی، پس ز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تناقض در تفسیر
بیضاوی در تفسیر آیه... لِیَبْلُوَکُمْ أَیُّکُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً [۱] میگوید: فعل لِیَبْلُوَکُمْ در سوره هود در چیزی عمل رفع و نصب انجام نمی دهد، وی در سوره ملک عکس همین حرف را زده است. در سوره هود میگوید: تورات پیش از غرق فرعون نازل شده بود، در تفسیر مؤمنین ضد آن را میگوید. در سوره مریم ذیل آیه وَ کٰانَ رَسُولاً نَبِیًّا [۲] میگوید: لازم نیست رسول صاحب شریعت باشد و در سوره حج ضد آن را میگوید. در سوره نحل میگوید سلیمان پس از اتمام ساختمان بیت المقدس، سوی حج شد و در سوره سباء ضد آن را میگوید.
----------
[۱]: ۱) - هود، ۷.
[۲]: ۲) - مریم، ۵۱.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 12 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ انقلاب 13.MP3
5.63M
🔰 سلسله جلسات #بصیرتی و #سیاسی با موضوع #تاریخ_انقلاب 13
🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی
🎬 جلسه 3️⃣1️⃣
✳️ #فصل_دوم ، #دولت_هاشمی ( جلسه 4)
🎤 #استاد_عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
#تاریخ این سلسله بحثها به روز نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 اعتراف ارتشید قره باغی، به قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان!
💠 ارتشبد عباس قره باغی در زمان حکومت پهلوی به عنوان وزیر کشور و رئیس ستاد بزرگ ارتشتاران فعالیت داشته است.
35.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 وضعیت آبادان در زمان محمدرضا شاه از زبان امیر عباس هویدا!
📚 منبع: برنامه تونل زمان شبکه منوتو
پ.ن: امیر عباس هویدا متولد سال ۱۲۹۷و اواخر حکومت قاجار میباشد و این خاطره بنا بر گفته هویدا در ابتدای مصاحبه مربوط به دوران سلطنت محمدرضا شاه است.این مصاحبه توسط برنامه تونل زمان شبکه منوتو پخش شده که در یوتیوب موجود میباشد،و دوستانی که تمایل دارند تمام برنامه را ببینند ،میتوانند در یوتیوب دانلود کنند.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 13 💠 جلسه 3️⃣1️⃣ ( ادامه بحث مهم مبانی حکومت لیبرال و مقای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
43M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 14
💠 جلسه 4️⃣1️⃣ ( پایان بحث مبانی حکومت لیبرال و مقایسه آن با حکومت اسلامی ) 👉👉 بسیار مهم برای پاسخ به جریانات شبه روشنفکری 👉👉👉
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اس، عموى پيغمبر كه به غسل دادن پيغمبر مشغول بودند، صداى تكبير را از مسجد شنيدند. اميرالمؤمنين (عليه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بررسى و تحليل توطئۀ غصب خلافت
با توجه به آنچه گذشت، چند سؤال ممكن است به ذهن خواننده برسد:
۱. چگونه على (عليه السّلام) از توطئۀ سقيفه بى خبر و نهايتاً از خلافت باز ماند؟
۲. چرا و چگونه واقعۀ غدير و ساير نصوص پيغمبر در بارۀ جانشينى على (عليه السّلام) به فراموشى سپرده شد؟
۳. به چه علت انصار در غصب خلافت پيش قدم شدند؟
۴. چرا عمر رحلت پيغمبر را انكار مى كرد؟
۵. چگونه ابوبكر برندۀ منازعۀ قدرت شد؟
در پاسخ به سؤال اوّل بايد گفت كه طبق شواهد بسيار روشن، به ظاهر هيچ شكى در تقدّم على (عليه السّلام) براى خلافت وجود نداشت و آن حضرت به اين اعتبار، طبق وصيت پيغمبر كه فرموده بود «تا مرا به خاك نسپردى از من جدا مشو» به كار تجهيز پيكر مطهّر رسول اكرم (صلّى الله عليه وآله) مشغول بود. به گفتۀ محمد بن اسحاق صاحب كتاب مشهور السيرة النبي عموم مهاجران و انصار بر اين باور بودند كه بعد از رسول خدا، على بن ابى طالب زمام امور را به دست خواهد گرفت. [۲]
از سوى ديگر اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در پاسخ كسانى كه مى گفتند: اگر تو پيش از ابوبكر از ما بيعت مى خواستى، قطعاً كسى را با تو برابر نمى كرديم و جز تو را نمى پذيرفتيم، فرمود: «عجبا! انتظار داشتيد جنازۀ پيغمبر خدا را بدون كفن و دفن در خانه بگذارم و براى به دست آوردن حكومتى كه از پيغمبر به جا مانده بود، به نزاع بپردازم». [۳] علاوه بر اين كه على (عليه السّلام) وصىّ پيغمبر بود. اگر ديگران در طمع غصب خلافت، پيكر مطهّر پيغمبر را رها كردند و حتى بر او نماز نخواندند، آيا وصىّ او نيز مى توانست مانند آنان عمل كند؟
در پاسخ به سؤال دوم و سوم مى گوييم همه، علم به سفارش هاى پيغمبر در خصوص عترتش و خلافت بلافصل على (عليه السّلام) داشتند، اما بسيارى از مردم به خصوص مهاجران قريش نمى توانستند و نمى خواستند خلافت على (عليه السّلام) را تحمّل كنند. اين نكته مورد توجه پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله)
نيز بود. به همين جهت آن حضرت هنگامى كه در غدير خم، مأمور به ابلاغ خلافت و امامت على (عليه السّلام) گرديد، از عكس العمل منفى مردم بيم داشت. لذا خدا به او فرمود: خلافت على را اعلام كن و بدان كه «والله يعصمك من الناس» خدا تو را از شرّ مردم حفظ خواهد كرد.
همچنين پيش تر گفتيم هنگام حركت پيغمبر به سوى «تبوك» كه على (عليه السّلام) را به جاى خود قرار داد و حديث منزلت را در شأن وى بيان فرمود كه گوياى جانشينى بلافصل او بود، همانها كه در پى كسب قدرت پس از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بودند، از اين موضوع برآشفتند و درصدد ترور آن حضرت برآمدند. از اين رو به هنگام بازگشت از تبوك، شبانه در گردنه اى قصد رم دادن شتر رسول خدا و قتل آن جناب را كردند، ولى توفيق نيافتند.
اما انصار با علم و اطلاع از احاديث و سفارش هاى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و اعتراف به صلاحيت و برترى على (عليه السّلام) و پذيرش او، چون از توطئهها و كينه جويى هاى قريش نسبت به على (عليه السّلام) آگاه بودند، و از سوى ديگر سخن پيغمبر را در نظر داشتند كه فرموده بود پس از من به انصار ظلمها خواهد شد، با خود گفتند اگر بنا باشد كه حق در جاى خود قرار نگيرد، كار ما تمام است؛ لذا بايد پيش از آن كه بر ما دست يابند، قدرت را به دست گيريم. پيغمبر در روزهاى آخر عمر شريفش، با حال بيمارى به احترام انصار به مسجد آمد و بر منبر سفارش آنها را به ديگران كرد و فرمود: بعد از من با خوبان انصار نيكى كنيد و از تقصير بدان آنها در گذريد و خطاب به انصار فرمود: پس از من با حاكمانى خودخواه روبه رو مى شويد كه حق شما را تباه مى كنند؛ بايد صبر كنيد تا روز محشر با هم ملاقات كنيم.
انصار و همۀ مردم مى دانستند اگر على (عليه السّلام) بر سر كار بيايد، عدالت برقرار خواهد ماند. بنابراين انصار چنين استنباط كردند كه زمام امور و خلافت در دست على (عليه السّلام) قرار نخواهد گرفت. از اين رو شايد بتوان به انصار حق داد كه در سقيفه جمع شوند تا فكرى براى آيندۀ خود كنند و يا حداقل اصرار نمايند اگر مهاجران قريشى بخواهند خلافت را قبضه كنند، آنان نيز براى خود اميرى تعيين نمايند؛ اما در مجموع، عمل آنان محكوم است، زيرا وظيفۀ الهى آنها حكم مى كرد اگرچه آينده اى مبهم در انتظارشان باشد، جانشين بر حق پيغمبر را رها نكنند و تابع او باشند. [۱] آنها حتى پس از حذف خود و على (عليه السّلام) از
----------
[۲]: . سيرۀ نبوى، ص ۲۹ به نقل از ابن اسحاق.
[۳]: . زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۲۱۷ به نقل از شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد.
[۱]: . اين تحليل مأخوذ از سيرۀ علوى، ص ۲۴ است.
قدرت، و سلطۀ قريش و ابوبكر بر خلافت، با وجود درخواست هاى اميرالمؤمنين (عليه السّلام) مبنى بر حمايت از او براى ايستادن در برابر غاصبان و اعادۀ حق تضييع شدۀ خود، مرعوب جوّ حاكم شدند و از مساعدت آن حضرت سرباز زدند.
در پاسخ به سؤال
چهارم بايد گفت آيا مى توان پذيرفت عمر رحلت پيغمبر را باور نكرده بود؟ مسلّم است كه چنين نيست، وگرنه معنا ندارد با سخن ابوبكر فوراً از عقيدۀ خود باز گردد. برخى از محقّقان سنى معتقدند كه عمر وقتى فهميد رسول خدا از دنيا رفته است، ترسيد مبادا با يكى از انصار و يا ديگرى به عنوان جانشين پيغمبر بيعت شود و شورش درگيرد. از اين رو از روى مصلحت، رحلت آن حضرت را انكار كرد. [۲] جاى سؤال است كه چرا با ورود ابوبكر، عمر فوراً ساكت شد و از عقيده و تهديد خود باز ايستاد؟ آيا با ورود ابوبكر خطر شورش و تصاحب قدرت مرتفع شده بود؟ بديهى است عمر با اين جوسازى كه به وجود آورد، مى خواست مردم۲.
را در شك و ترديد عروج و يا رحلت پيغمبر نگه دارد تا رفيقش از سنح برسد و خلافت را طبق خواستۀ قبلى و قلبى خود به دست گيرند.
در پاسخ به سؤال پنجم كه چگونه ابوبكر برندۀ منازعۀ قدرت شد، اكثر محقّقان تاريخ اسلام بر اين باورند كه آتش تعصّبات قبيله اى و رقابت هاى بين آنها كه در دوران نبوت به ظاهر خاموش شده بود، پس از رحلت رسول خدا از زير خاكستر شعله ور شد و كار خود را كرد و ابوبكر و عمر با زيركى نه تنها انصار را از حوزۀ منازعه دور كردند، بلكه تيره هاى سرشناس قريش را نيز كنار زدند. اجتماع انصار در سقيفه، خود بر مبناى عصبيت قبيله اى بود، چرا كه غير خود را نمى خواستند. همچنين پيشگامى اوسيان در بيعت با ابوبكر نيز از همين تعصّب برمى خاست، زيرا پس از يادآورى دشمنى ديرينۀ آنها توسط ابوبكر، براى اين كه خزرجى به خلافت نرسد و از روى مخالفت با آن ها، به بيعت با ابوبكر راضى شدند. سخنان ابوبكر و عمر در سقيفه و تأكيد بر برترى قريش نيز بر همين مبناست.
از سوى ديگر رقابت هاى طايفه اى ميان تيره هاى برجسته و مهم قريش كه زير بار يكديگر نمى رفتند، قبول رهبرى ابوبكر را كه مردى از تيرۀ كم اهمّيّت «بنى تيم بن مره» قريش بود، آسان تر ساخت. زيرا بنى تيم بن مره و همچنين «بنى عدى» (قبيلۀ عمر) به واسطۀ موقعيّت غير مهمشان در ميان طوايف قريش، هرگز در تعارضات سياسى و جنگ قدرت طايفه هاى برتر قريش، درگير نبودند. مهاجران نيز از امكان استيلاى انصار در صورت درگيرى ميان طوايف رقيب قريش بيمناك بودند. از اين رو در نظر آنها ابوبكر بهترين نامزدى بود كه امكان اتفاق نظر بر او وجود داشت. [۱]
بنا به اين تحليل، چه، ابوبكر از پيش، از سوى حزب قريش انتخاب شده باشد و يا اتحاد مثلث، خودشان ابتدا او را مطرح كرده و سپس قريش پذيرفته باشد، آنچه مسلّم است، به لحاظ كثرت احاديث نبوى و مسلّم بودن جانشينى على (عليه السّلام)، مطرح كردن ابوبكر به اين سادگىها امكان نداشت. اما انصار با اشتباهى كه مرتكب شدند و در واقع با اجتماع خود در سقيفه، زمينه اى بسيار مساعد براى آن اتحاد مثلث ايجاد كردند تا به هدف خود جامۀ تحقّق بپوشانند و بتوانند ابوبكر را مطرح كنند و به خلافت برسانند. [۲] د.
----------
[۲]: . نگاه كنيد به: به شرح نهج البلاغه ابن ابى الحديد، ج ۲، ص ۴۰ تا ۴۲.
[۱]: . نكاه كنيد به: تشيع در مسير تاريخ، سيد حسين محمد جعفرى، ترجمۀ محمد تقى آيت اللهى، ص ۶۵ و نقش امامان معصوم در حيات اسلام، عادل اديب، ترجمۀ مينا جيگاره، ص ۸۷.
[۲]: . علاقمندان مى توانند براى استفادۀ بيش تر به تحليل عالمانه و مفصّل آيت الله شهيد سيد محمد باقر صدر در كتاب ازسقيفه تاكوفه، ص ۴۸ تا ۶۶ مراجعه نمايند و مواضع اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در برابر انحراف سقيفه را دريابند.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 فولِکس واگن ببین چی ساخته!
اون ماشین قورباغهای یادتونه؟
حالا همه سیستمش شده لمسی 👌/ عجائب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشین باید از هر جایی رد بشه 😬
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: همه مثل اینا باشید خرمشهر بودیم! شبِ عملیاتِ کربلایِ پنج بود. همهمه ای تو سنگر بپا بود. بع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حوری عزیزم!
فاو بودیم!
گفتم: « احمد! گلوله که خورد کنارت، چی شد؟» گفت: « یه لحظه فقط آتيشِ انفجارشو دیدم و بعد دیگه چیزی نفهمیدم». گفتم: خب! گفت:« نمیدونم چه قدر گذشت که آروم چشمامو باز کردم؛ چشمام، تارِتار میدید. فقط دیدم چند تا حوری دور و برم قدم میزنند. یادم اومد که جبهه بودهام و حالا شهید شدهام. خوشحال شدم. میخواستم به حوریها بگم بیایید کنارم؛ اما صِدام در نمیاومد. تو دلم گفتم: خب، الحمدلله که ما هم شهید شدیم و یه دسته حوری نصیبمون شد. میخواستم چشمامو بیشتر باز کنم تا حوریارو بهتر ببینم؛ اما نمیشد. داشتم به شهید شدنم فکر میکردم که یکی از حوریها اومد بالا سرم. خوشحال شدم. گفتم: حالا دستشو میگیرم و میگم حوري عزیزم! چرا يه خبري از ما نمیگيري؟! خدای ناکرده ما هم شهید شديم!. بعد گفتم: نه! اول میپرسم: تو بهشت که نباید بدنِ آدم درد کنه و بسوزه؛ پس چرا بدن من این قدر درد میکنه؟! داشتم فکر میکردم که یه دفعه چیزِ تیزی رو فرو کرد تو شکمم. صِدام در اومد و جیغم همه جا رو پر کرد. چشمامو کاملاً باز کردم دیدم پرستاره. خندهام گرفت. گفت: « چرا میخندی؟» دوباره خندیدم وگفتم: چیزی نیست و بعد کمی نگاش کردم و تو دلم گفتم: خوبه این حوری نیست با اين قيافش؟!.
حوری عزیزم!
مجموعه اکبرکاراته
https://eitaa.com/zandahlm1357