eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: عراق دیوانه و وحشی شده. هر لحظه پدافند در این حالت سخت تر از روز عملیات است. در هر ساعت خبر شهادت و یا مجروح چند نفر را به تو می‌دهند. طی هفت روز پدافند، ۴۰ مجروح و ۱۷ شهید. خیلی سنگین است. مسئولیت تو هم به عنوان مسئول محور و معاون گردان خیلی مشکل شده. نمی توانی از سرکشی به خط غافل شوی. همه ی خط یک خاکریز است به پهنای ۱۰ متر. در اطراف جاده هم خاکریز زده اند. دید مستقیم عراق با این کار کور شده تمام امتداد جاده، عقبه ی خط است. خط مقدم همان خاکریزی است که جلوی آن چاله زده شده. هر روز هم تانکهای عراقی، با شلیکهای مکرر خود، خاکریز را کوتاه می‌کنند و نیاز است که هر یک شب در میان لودرها بیایند و خاکریز را ترمیم و تکمیل کنند. آنها هم تلفات می‌دهند و تا به حال چند لودر منهدم شده. جبهه ی سختی است. تحمل آن مشکل شده. هنوز هم امکانات و تدارکات به خط نمی رسد. آوردن تدارکات از سه کیلومتر عقبتر با پای پیاده صورت می‌گیرد. هیچ ماشینی قادر نیست از چاله‌های بزرگ ایجاد شده توسط گلوله‌های توپ عبور کند و خود را به جلو برساند. به احتمال قوی مورد اصابت ترکشهای فراوان قرار خواهد گرفت. مهمات و تدارکات، سه کیلومتر عقبتر است. عده ای ایثارگر از بسیجیان، داوطلبانه به عقب می‌روند و مهمات و تدارکات را به دوش می‌گیرند و به جلو می‌آورند. بی خطر هم نیست. هر گروهان موظف است یک هفته در خط بماند. یک هفته ی پر اضطراب. روز و شب خمپاره می‌بارد. حفظ این خط و سایر خطوط مقدم مثل حفظ اسلام واجب است. سخن با شهیدان غروب اینجا هم غم انگیز است. یاد شهیدان، رهایت نمی کند. با تو حرف می‌زنند. چهره‌های زیبایشان تو را در حسرت دیدار باقی می‌گذارند. نامها را مرور و با خاطره شان زندگی می‌کنی. زندگی اینگونه زیباست. نزدیک به باغ شهادت همراه با اولیاء الله. هدف، دفع دشمن و ساختن نفس. تو وجب به وجب این خاک را می‌شناسی. از هر نقطه اش شهید و مجروح برداشته ای. بوی دود و آتش در تمام سلولهای مغز تو جای نگرفته و انفجارهای مهیب، عادی شده اند. شرایط را پذیرفته ای. جنگ را بر حسب اطاعت از ولی فقیه بر خود هموار کرده ای و تصمیم داری تا آخرین نفس مقاومت کنی. دیگران به تو نگاه می‌کنند. تزلزل تو، مقدمه ی سقوط دیگران است. وظیفه ات خیلی سنگین است. اگر شجاع نیستی باید ادای شجاعان را در بیاوری. تو را قبول دارند. تو فرمانده ای. جانشین سرداران واقعی که با رشادت به شهادت رسیدند. تو جنگ را خوب تجربه کرده ای. فریب دشمن را می‌شناسی. می‌دانی چگونه به نیروهایت روحیه بدهی. خود را در محضر خدا می‌بینی و جایگاه خود را در میان بسیجی‌های مخلص از بالا نظاره کنی. خود را تحت نظر داری. نفس اماره ات را می‌توانی بشکنی. [صفحه ۲۴۳] مدتی است در این خط پر غوغا، نمازهایت را نشسته داخل سنگر خوانده ای. تمام بدنت خونی است. ولی نیازی به تطهیر ندارد. آب هم فقط برای خوردن است. تیمم بدل از وضو، طهارت هم با دستمال. نیروهایت را دوست داری و حاضری به جای آنها تکه تکه شوی. ناراحتی آنها را طاقت نداری. ولی جنگ خیلی جدی است. با هیچ کس شوخی ندارد. برای تو و دوستانت شهادت و برای دشمنانت مرگ و نابودی. هر لحظه هم حادثه می‌آفریند. هر خمپاره حامل یک حادثه دردناک می‌تواند باشد. می‌تواند مادری را سیاهپوش کند. می‌تواند خانواده ای را داغدار کند. می‌تواند بدنی را پاره پاره کند. می‌تواند عزیزی را به سعادت برساند. می‌تواند باعث گریه خواهری شود. می‌تواند کمر پدری را خم کند. و حالا حادثه ای عجیب را آفریده است. خمپاره جلوی یک سنگر کوچک دو نفره خورده و بچه‌ها داخل آن حبس شده اند. از داخل آن هم خبری نداریم. صدای ما را هم نمی شنوند. تلاش برای باز کردن سنگر شروع شده، ولی خیلی مشکل است. چون این سنگر در کنار خاکریز بوده، پس از ضایعات گلوله مقدار زیادی خاک به روی آن ریخته و تمام اطراف آن را فرا گرفته. هر کس هم که بخواهد از بیرون بیل بزند، احتمال دارد مورد اصابت ترکش خمپاره‌ها قرار گیرد. ولی باید کاری کرد. قرار می‌شود یک نفر، یک نفر بیرون بروند و برای باز کردن در سنگر فعالیت کنند. هوای داخل سنگر محدود است. باید عجله کرد. احتمال دارد بچه‌ها خفه شوند. شاید هم قبل از این ترکش خورده و شهید شده اند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
و همچنین فرمود: هرگاه گناهی را بزرگ دانستی، حق خدا را بزرگ شمرده ای، و چون گناه را کوچک شمردی، خدا را کوچک دانسته ای. و هیچ گناهی نیست که آن را بزرگ شماری مگر اینکه نزد خدا کوچک و هیچ گناهی نیست که آن را کوچک شماری مگر اینکه نزد خدا بزرگ است. پرده پوشی همچنین فرمود: اگر مؤمنی را در حال فحشا ببینم، با لباسم آن را چنین و چنان می‌پوشانم. (لو وجدت مؤمناً علی فاحشة لسترته بثوبی «بثوبه هکذا»). خرید غیر ضروری همچنین فرمود: هرکس آنچه لازم ندارد بخرد، هر آنچه که به آن محتاج است، می‌فروشد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۲۵- نماز، پرواز روح پرتوی از اسرار نماز » نماز، پرواز روح در احادیث، از نماز به عنوان «معراج مؤمن» یاد شده است. لیکن این عروج و پرواز، نه در فضای باز آسمان، بلکه در فضای معنویت بندگی است و برای رسیدن به «قرب پروردگار» است، نه اوج گرفتن تا چند هزار پا در ارتفاع. در یک مقایسه، می‌توان طیران معنوی و عروج عرفانی یک نمازگزار را با یک خلبان و پرواز او با هواپیما در آسمان، مقایسه کرد، با تفاوت‌هایی که در این دو پرواز وجود دارد: ۱- بیشترین نیرو و فشار، هنگام کنده شدن هواپیما از زمین است، در عبادت و نماز هم، بیشترین سختی و فشار، غلبه بر هوای نفس و شروع به عبادت است. ۲- اهمیّت هر پرواز، به فرود سالم و بدون خطر، هواپیماست. شروع عبادت هم، وقتی ارزش دارد که پایان آن سالم و بدون آفتِ عُجب و غرور، و بدون ضایعه «حبط اعمال» باشد. ۳- هواپیما، برای سوخت خود، نیاز به بنزین خالص ویژه دارد. معراج روحی نمازگزار هم، محتاج توجّه خالص و نفی همه عبودیّت هاست. که با بالا بردن دست تا بیخ گوش، و نفی و «لا لبیک» گفتن به غیر خدا، خلوص نیّت بدست می‌آید. ۴- برای پرواز، خلبان باید از سلامت کامل برخوردار باشد، در نماز و بار یافتن به محضر خداوند نیز، «قلب سلیم» لازم است «اِلاَّ مَنْ اَتَی اللّه بِقَلْبٍ سَلیمٍ» ۵ - پرواز هواپیما، با دو بال است، و با یک بال طیرانی صورت نمی گیرد. در نماز هم، همراه با ارتباط با خدا، ارتباط سالم با مردم لازم است و در کنار ادای «حق الله» باید «حق الناس» را هم ادا کرد. قرآن همراه با «یُقیمونَ الصَّلوةَ»، معمولاً «یُؤتُونَ الزکوةَ» را هم دارد. ۶- هواپیما برای پرواز، مقداری روی زمین حرکت می‌کند و دور برمی دارد، تا امکان برخاستن از زمین داشته باشد. مقدمات نماز و اذان و اقامه و ذکرهای مستحب نیز، مقدمه آن پرواز ملکوتی است. دعاهای پس از نماز و ذکر تعقیبات هم، حرکتِ روی زمین، پس از نشستن در «باند» است. و از همینجاست که آیه «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهی عَنِ الْفَحْشاءِ وَالْمُنْکَر» مفهوم روشنتری پیدا می‌کند و معلوم می‌شود که برپائی این فریضه، چگونه مانع مفاسد در جامعه اسلامی می‌گردد. ۷- در پرواز، اولین خطا، آخرین خطا هم هست و سقوط، همراه با نابودی است. در عبادت نیز، شرک و عُجب و ریا، انسان را به دره سقوط می‌افکند، و ابلیس با سابقه شش هزار سال عبادت، با یک خطا و عصیان، مطرود و ملعون ابدی می‌شود! ۸ - یک خلبان، به فرمان برج و اتاق فرمان حرکت می‌کند و تابع دستور است. نماز و عبادت هم طبق دستور است، و حتی یک دقیقه دیر و زود یا خلاف قانون، آنرا باطل می‌کند. ۹- خلبان، گاهی پرواز کرده و گاهی استراحت می‌کند و هواپیما نیز سرویس می‌شود. انسان هم در کنار نیایش و عبادت، گاهی هم به استراحت و لذّت‌های مباح و پرداختن به معاش نیاز دارد و کسی همچون پیامبر خدا صلی الله علیه وآله گاهی «کلّمینی یا حُمیرا» می‌گفت. ۱۰- برای ارتباط خلبان با برج مراقبت وکنترل، فقط یک زبان بین المللی رسمیّت دارد. ارتباط نمازگزار هم با خدا، فقط با زبان عربی است ودر عبادت حج نیز، شروع احرام، با «لبیک اللهم لبیک» است. ۱۱- قبل از پرواز، نیاز به اطلاّعات است (نسبت به هواشناسی نقشه خوانی، جهت یابی و... ) در عبادت نیز آگاهی‌های مقدّماتی لازم است و عبادت بدون علم و فقه، بی ارزش است. حتی در تجارت نیز آشنائی به احکام خدا لازم است. «اَلفِقه ثم الْمَتْجَر» تا چه رسد به نماز و عبادات. ۱۲- خلبان، هر چه بالاتر می‌رود و اوج می‌گیرد، زمین در نظرش کوچکتر جلوه می‌کند. انسان الهی هم هر چه بیشتر با عظمت خداوند آشنا می‌شود، غیر خدا در نظرش کوچکتر می‌شود. به فرموده امیرالمؤمنین علیه السلام: «عَظُمَ الْخالِقُ فی انْفُسِهِم فَصَغْرَ مادُونَهُ فی اَعْیُنِهم» (۲۰۱) ۱۳- هواپیما، هر چه بزرگتر باشد، تکانش کمتر وآرامش مسافرین بیشتر است. در نماز وعبادات هم آنچه به صورت جمعی است (مانند نمازجماعت وحج) ثواب بیشتر وامکان قبولی افزون تر است. ۱۴- معمولاً همراه خلبان، کمک خلبان است، برای مواقع اضطراری. در نماز جماعت هم، خوب است افراد عادل و متقی در صف اوّل بایستند که اگر برای پیشنماز مسئله ای پیش آمد، یکی از آنان، نماز جماعت را به آخر برسانند. ۱۵- در پرواز مادّی، وقتی خلبان و سرنشینان در اوج هستند، از مسائل و مشکلات خانه و زندگی فاصله گرفته، بی خبر می‌شوند. در طیران معنوی هم، وقتی روح، اوج گرفت، توجّه به مادّیات کمتر می‌شود، تا آنجا که در نماز، تیر از پای حضرت امیر علیه السلام می‌کشند و متّوجه نمی شود. ۱۶- در یک پرواز، همینکه از آن اوج، مقداری پائین تر می‌آید، نامش را «کم کردن ارتفاع» می‌گویند، هر چند نسبت به زمینیان، هنوز در اوج است. عبادت اولیاء الله نیز گرچه نسبت به نماز و بندگی افراد معمولی، همواره در اوج است، ولی خودشان کاهش ارتفاع را از آن اوج نهایی، نوعی قصور و تنزل م
ی‌دانند و استغفار می‌کنند. و اینست مفهوم «حَسَناتُ الاْبرارِ سَیّئاتُ الْمُقَرّبین». به هر حال، نماز که توجّه به خالق هستی و دل کندن از علایق دنیوی است، برای اهل معرفت یک پرواز به حساب می‌آید، پروزای فراتر از طیران پرندگان در فضا، یا پرواز هواپیما در جو و بالاتر از آن. آنچه انسان را زمین گیر می‌کند، وابستگی‌های او به مادّیات و شهوات است: به قول سعدی: طیران مرغ دیدی؟ تو ز پای بند شهوت بدر آی تا ببینی طیران آدمیّت از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سید مجید بنی فاطمه: هیچکس با لگد و تو سری نماز خون نشد! فقط محبت!