#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۶-۳-۴-۱- فرهنگ برهنگی واختلاط بی قیدوشرط زن ومرد؛ برای فساد انسانها و خروج انسانیت از دایر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۸-۳-۴-۱- قرار دادن مفاهیم انسانی تحت الشعاع مسائل سیاسی و اقتصادی و تبلیغاتی
می بینید امروز هم که دنیای تمدّن غرب میخواهد آن عقب افتادگیِ بسیار ملامت انگیز خود در مورد مسأله ی زن را جبران کند، طور دیگری جبران میکند. تصوّر من این است که آنها جانب مفاهیم انسانی در مورد زن را تحت الشّعاع مسائل تبلیغاتی و سیاسی و اقتصادی قرار میدهند؛ کما این که از اوّل هم در اروپا همین طور بوده است و از همان هنگام که به زنان حقوقی داده شد، غالباً بر همین مبانی غلط استوار بوده است. [۲]
موضوع زن هم دستمایه ای در دست سوداگران همه ی ارزشهای انسانی شده است. در دنیا و در رسانههای جمعی عالم، در طول سالهای متمادی، کسانی که نه برای زن، نه برای جنس انسان و نه برای کرامتهای انسانی، جز در محاسبه ی با پول ارزشی قائل نیستند - که متأسّفانه در تمدّن کنونی مغرب، نقش مهمّی را در همه ی عرصهها ایفا میکنند - مسأله ی زن را هم برای خودشان در میدانهای مختلف به صورت یک سرمایه و یک وسیله ی سوداگری درآوردند؛ روی آن بحث میکنند، فرهنگ سازی میکنند، تبلیغ میکنند و ذهنهای مرد و زن همه ی دنیا را در سر دو راهی یک وسوسه و گمراهی بزرگ قرار میدهند. [۳]
۹-۳-۴-۱- سوء استفاده از زنان برای پیشبرد مقاصدخود
آنها [غربی ها] برای این که از زن، آن چنان موجودی به وجود بیاورند که مورد
----------
[۲]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۳]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
نظر خودشان است، محتاج این هستند که دایماً مد درست کنند و چشمها و دلها و ذهنها را به همین چیزهای ظاهری و کوته نظرانه مشغول کنند. کسی که به این چیزها مشغول شد، کی به ارزشهای واقعی خواهد رسید؟ [۱]
آنهایی که مرزهای دو جنس را بکلّی از بین بردند، آزادی جنسی را در عمل، در زبان، در تبلیغات، حتّی در فلسفه ترویج کردند، باید پاسخ بدهند. نتیجه این شد که با توجّه به خوی تجاوزگری طبیعی و قوّت طبیعی ای که مرد نسبت به زن دارد، زن مظلوم واقع بشود و نسبت به زن حق کشی انجام بگیرد. زن را وسیله ای برای فروش کالاهایشان قرار بدهند؛ مثل یک کالا، مثل یک متاع! شما این مجلّات فرنگی را نگاه کنید؛ برای فروش یک متاع، پیکر لخت یک زن را نشان میدهند! آخر اهانتی از این بالاتر برای یک زن ممکن است؟ آنها باید جواب بدهند. [۲]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از پرستاران به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار ۲۲-۸-۱۳۷۰.
[۲]: . بیانات در دیدار دانشجویان دانشگاههای استان یزد ۱۳-۱۰-۱۳۸۶.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 اجازه بدهید نوجوان سوال کند!
🔻 در بعضی سنین مثلا ۱۲_۱۳ سالگی یا بالاتر، بحرانی در نوجوان و جوان ایجاد میشود و دچار شک و تردید میشود. تا قبل از این دوران همه چیز را از پدر و مادر بدون دلیل پذیرفته است اما الان دچار تردید میشود که ممکن است اعتقاداتی که داشته باشد، درست نباشد. در این مرحله باید به وضع نوجوان و جوان رسیدگی کرد. این دوران و سوالات جوان، طبیعی و عادی است. اما گاهی بزرگترها برخوردهای خشونت آمیزی میکنند که بسیار خطرناک است و موجب عاصی شدن جوان میشوند.
✔️ این در حالی است که نوجوان فقط سوال کرده است!
"استاد شهید مطهری"
#شهید_مطهری
#تربیت_فرزند
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
المؤمنون
حَتَّىٰ إِذَا جَاءَ أَحَدَهُمُ الْمَوْتُ قَالَ رَبِّ ارْجِعُونِ
ﻭﻗﺘﻲ ﻣﺮﮒ ﺳﺮﺍﻍ ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﻫﻤﻴﻦ ﺑﺖﭘﺮﺳﺖﻫﺎ ﺑﻴﺎﻳﺪ، ﻣُﺪﺍم ﻓﺮﻳﺎﺩ ﻣﻲﺯﻧﺪ: «ﺧﺪﺍﻳﺎ، ﻣﺮﺍ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﻴﺪ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎ.* (٩٩)
لَعَلِّي أَعْمَلُ صَالِحًا فِيمَا تَرَكْتُ كَلَّا إِنَّهَا كَلِمَةٌ هُوَ قَائِلُهَا وَمِن وَرَائِهِم بَرْزَخٌ إِلَىٰ يَوْمِ يُبْعَثُونَ
ﺑﺎ ﺛﺮﻭﺗﻲ ﻛﻪ ﺑﺎﻗﻲ ﮔﺬﺍﺷﺘﻪﺍم، ﺑﻠﻜﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺧﻮﺏ ﺑﻜﻨﻢ.» ﻫﺮﮔﺰ! ﺍﻳﻦ ﺣﺮﻓﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﻴﻦﻃﻮﺭی ﺩﺍﺭﺩ ﻣﻲﮔﻮﻳﺪ! ﺟﻠﻮی ﺭﻭی ﺍﻣﺜﺎﻝِ ﺍﻳﻦﻫﺎ، ﺑﺮﺯﺧﻲ ﺍﺳﺖ ﺗﺎ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﻛﻪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﻲﺷﻮﻧﺪ. (١٠٠)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔉فراز تصویری بسیار زیبا
📖آیات ۳۸تا۴۱، سوره مبارکه احزاب
🗣استاد دکتر مرحوم فرج الله شاذلی
-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘-⚘
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: زكات متن حديث الزكاة ۱- الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد عن الحسن بن علىّ الوشّا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سوگند و نذر
متن حديث
الأيمان و النذور الكلينى عن أحمد بن محمّد، عن إسماعيل بن سعد الأشعرىّ، عن أبى الحسن الرّضا عليه السلام قال: سألته عن رجل حلف فى قطيعة رحم، فقال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: لانذر فى معصية و لايمين فى قطيعة رحم؛ قال: و سألته عن رجل أحلفه السلطان بالطلاق و غير ذلك فحلف، قال: لاجناح عليه، و سألته عن رجل يخاف علي ماله من السلطان، فيحلف لينجو به منه، قال: لاجناح عليه، و سألته هل يحلف الرجل علي مال أخيه كما علي ماله
؟ قال: نعم.
سوگند و نذر كليني از احمد بن محمد، از اسماعيل بن سعد اشعري روايت كرده است كه گفت: از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) درباره مردي كه سوگند خورد قطع رحم كند سؤال كردم، فرمود: رسول خدا (ص) فرمود: نذر كردن براي انجام گناه و سوگند خوردن براي قطع رحم باطل است، راوي گويد: همچنين از آن حضرت درباره مردي سؤال كردم كه حكومت او را مجبور سازد كه به طلاق و جز آن سوگند خورد و او هم سوگند بخورد؟ فرمود: گناهي بر او نيست (و كفاره ندارد)، پرسيدم: اگر مردي براي نجات اموال خود از چنگ (عمّال) حكومت سوگند بخورد چه؟ فرمود: گناهي بر او نيست (و كفاره ندارد) پرسيدم: آيا يك نفر ميتواند همان طور كه براي مال خود سوگند ميخورد براي (نجات) مال برادر (ديني) اش هم سوگند بخورد؟ فرمود: آري ۱.
منبع حديث
۱- فروع كافى ۷ / ۴۴۰.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای نظر امام رضا به مسافر غافل
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#متن_منبر_مجازی 2 💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 2 🎬 جلسه 2⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5908947599892678882.pdf
221.2K
#متن_منبر_مجازی 3
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 3
🎬 جلسه 3️⃣
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عراق دیوانه و وحشی شده. هر لحظه پدافند در این حالت سخت تر از روز عملیات است. در هر ساعت خب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پس از دو ساعت همراه با دلشوره ی فراوان به در سنگر میرسیم، ولی خیلی دیر شده. بچهها خفه شده اند. هر دو. چنگالهایشان در خاک فرو رفته و سر به خاک گذاشته اند. آنها هم تلاش کرده اند که به بیرون راه پیدا کنند. از دستهایشان استفاده کرده اند، ولی هوای داخل سنگر تمام شده و هر دو شهید شده اند. لحظههای سختی است. دو پیکر پاک و مقدس، بدون خونریزی، معصومانه و
[صفحه ۲۴۴]
مظلومانه. معلوم نیست چه بر آنها گذشته است! ولی حالا شهید شده اند و در نزد خدای خود روزی میخورند.
تحمل این صحنهها دردناک است.
ولی چه میتوان کرد. ما آمده ایم تا معبود را راضی کنیم و راضی به رضای اوییم.
جا گرفتن ۱۹ نفر در یک سنگر ۱ ضرب در ۵ / ۱ خیلی مشکل است. ولی چون سنگر محکمی است و از فلز تهیه شده، مجبوریم، تعداد بیشتری را در آن جا بدهیم. سنگر از طرف سقف به صورت نیم دایره است و بر روی این سنگر پیش ساخته فلزی مقدار زیادی خاک ریخته شده است. برای ورود به آن نیز باید از در پیچ بگذری، بنابراین احتمال ورود ترکش به داخل آن غیر ممکن است. معمولا همه به صورت نشسته در آن استراحت میکنند و کمتر فرصت به دست میآید که پاهایشان را دراز کنند. سنگر با صفایی است، هیچگاه صدای تلاوت قرآن و یا خواندن زیارت عاشورا در آن قطع نمی شود. تا کنون افراد زیادی در این سنگر بوده اند که حالا به شهادت رسیده اند. خیلی کوچک است ولی بزرگترین سنگر موجود در خط به شمار میآید. سایر سنگرها تقریبا از این سنگر کوچکترند. امروز هم مسئول گروهان و مسئول دسته سه و سه بی سیم چی، دو پیک، یک امدادگر و دو نفر از نیروهای اطلاعات و عملیات در داخل سنگر هستند. واقعا جا تنگ است. پاها از میان پاها عبور کرده و هر کس به اندازه ی نشستن، مکان دارد. به محض اینکه بلند شوی، سرت به سقف کوتاه سنگر میخورد. آن هم آهنی.
یک تکان شدید توأم با دود و آتش در یک دهم ثانیه یعنی ورود یک خمپاره به داخل همین سنگر. همه جا سیاه شده. هیچ چیز دیده نمی شود. خیلی وحشتناک است. موج انفجار همه جا
را زیر و رو کرده. اگر یک لحظه فکر کنی که با این انفجار عظیم، شهید شده ای، حق داری. اولین چیزی که جلب توجه میکند، دیدن نور خورشید از بالای سر است و بعد صدای ناله.
به محض اینکه متوجه میشوی خودت سالمی، باید شهیدان را از سنگر خارج کنی. در حالی که هیچ چیز دیده نمی شود، دستهایت را این سو و آن سو
می چرخانی. هیچ کس باقی نمانده. یا علی (ع). یا حسین (ع). یا مهدی (ع). زمین را حس میکنی، ولی بدنی را نه. تعجب آور است. هیچ کس داخل سنگر نیست. جز برادر علی. فقط او افتاده. سایرین برون رفته اند. دود و خاک از دهانه ایجاد شده در بالای سقف، خود را به بیرون میکشد و کم کم فضا روشن میشود. همه چیز ترکش خورده و حالا محمود بالای سر علی، او را صدا میکند. آرام و ناباورانه. لحظههای واپسین علی است. هیچ نمی گوید. فرق سرش شکافته شده و خون از بالای موهای صاف و بلندش جاری است. دهانش باز و چشمانش بسته است. به سختی نفس میکشد. چند بار پاهایش را تا زانو جمع میکند و سپس رها میکند، جان میدهد، در حال شهادت است. دیگر نیاز به کمک ندارد. خودش کمک کننده خواهد بود. او هم ان شاء الله شافع خواهد شد. واقعا هیچ کس داخل سنگر نیست. هیچ چیز به ذهن نمی آید. ضربه آنقدر شدید بوده که قدرت تفکر را گرفته است.
خود را به بیرون سنگر میرسانی. سراسیمه و هراسان. چشمهایت خیره شده. علامت سؤال بزرگی در چهره ات نقش بسته. «بچهها کجایند؟ » اولین کسی را که میبینی پیک گردان است.
-...
جهانی، بچهها کوشن.
-... تو سوراخ موشن.
این پاسخی است که در آن حالت، هر گریه ای را تبدیل به خنده میکند. او خود داخل سنگر بوده و حالا صحیح و سالم بیرون ایستاده. خونسرد و آرام. گویی منتظر خروج تو بوده است تا این جمله را بگوید. جلوی خنده ات را میگیری، سؤال خود را دوباره تکرار میکنی. او دیگر هیچ نمی گرید. سنگر کناری را نشان میدهد. همه ی بچهها با رنگ و روی پریده داخل آن هستند. زبانشان بند آمده و منتظرند تا خبر شهادت کسی را بشنوند! وقتی آنها را سالم مییابی، اشک شوق در چشمانت حلقه میزند ولی آنها با دیدن تو، لبخند میزنند. هر کس احساسات درونی خود را به گونه ای خاص نشان میدهد. در
[صفحه ۲۴۶]
چند لحظه تمام صحنه به صورت خاطره تکرار میشود. معلوم میشود گلوله ی توپ روی سنگر خورده و آنقدر قدرت داشته که به داخل سنگر رسیده.
به داخل سنگر منهدم شده میروی. هنوز علی افتاده. اما این دفعه شهید. نه نیمه جان. محمود میخواهد او را بیرون بیاورد. کمکش میکنی. تنها فرد شهید در این انفجار بزرگ، برادر علی است. دو نفر به صورت سطحی مجروح شده اند. باور کردنی نیست. هر کس سنگر را میبیند، سالم بودن سایرین را باور نمی کند. واقعا یک امداد غیبی.
فقط علی انتخاب شده است. ما باید بمانیم و راه را ادامه دهیم. هر چه خدا خواست همان میشود. کسب رضای
ت خدا بالاترین هدفهاست. دوری از غضب خدا، سعادت است. کسب رضایت خدا مهم است. اگر خدا از تو راضی شود، همه چیز درست میشود. برای رضایت او باید مطیع بود. برای اطاعت از او باید بنده بود.
برای بنده بودن باید خود را تسلیم کرد. خواست خدا بالاتر از همه چیز است. اسلام همان تسلیم است. باید تسلیم دستورات دین مبین اسلام بود. جهاد هم جزو دستورات اسلام است. برای گسترش دین حق باید جهاد کرد. حتی سختی و ناراحتی به شهادت رسیدن را. باید دعا کرد و از خدا خواست. ولی در برابر پیش آمدها فقط رضای خدا را در نظر گرفت. الهی رضا برضائک. خدایا راضی به رضای توییم.
خدا علیم و حکیم و شهید و عزیز است. او به همه چیز احاطه دارد و خیر و شر انسانها را میداند. خود را به خدا بسپار و برای رسیدن به سعادت دعا کن. خدا را بخوان.
پایان جنگ معلوم نیست و هر رزمنده ای باید آماده ی عملیاتی جدید باشد. هر کس به جبهه میآید باید خود را برای پذیرش هر شرایطی آماده سازد. جنگ شکل است و نیروهای رزمنده باید هر شکلی را به جان بخرند. از سختیها نترسند. دنبال آسایش و آرامش نباشند. گرما و سرما را بر خود هموار سازند و از ورود حرفها و اعمال ناشایست به جبهه جلوگیری کنند. عامل به معروف و
[صفحه ۲۴۷]
ناهی از منکر باشند. با نماز و دعا، جبهه را عطرآگین کنند و راه گذشتگان را با همت بلندتری ادامه دهند. سست نشوند. روحانیت را به عنوان پیشتازترین مبارزان جهاد و شهادت بپذیرند و به پیران گردان احترام بگذارند.
یک لشکر نیاز به قسمتهای مختلف دارد و هر کس نسبت به توان و تجربه خود، در محل مناسب قرار میگیرد. تدارکات هم مهم است. دژبانی نیز واجب است. ترابری لازم است. خدمات هم ارزش دارد. گردانها هم
باید تکمیل شوند. اطلاعات و عملیات هم باید تلاش کند. جلسات فرماندهی هم لازم است. همه ی یگانهای رزم باید در کوتاهترین زمان ممکن خود را آماده سازند. نباید به دشمن امان داد. ضربهها باید پی در پی باشد. نقائص عملیاتهای قبل باید برطرف گردد. هر چه زمان میگذرد خود را به خدا محتاج تر مییابیم. بدون خدا هیچ هستیم. نیروها باید اصل توکل و توسل را خوب بیاموزند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357