eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.7هزار عکس
36.3هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
تاریخ انقلاب 15.MP3
6.81M
🔰 سلسله جلسات و با موضوع 15 🌀 بررسی دولت ها و وقایع بعد انقلاب جهت روشنگری سیاسی 🎬 جلسه 5️⃣1️⃣ ✳️ ، ( جلسه 6) 🎤 از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ معاصر و انقلاب
12.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دکتر منوچهر رزم آرا وزیر بهداشت شاه:علت اصلی مرگ شاه استفاده بیش از اندازه از قرص های جنسی بود!
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 بهروز وثوقی: ساواک مرا به خاطر بازی در فیلم گوزن ها تهدید به مرگ کرد!
44.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 15 💠 جلسه 5️⃣1️⃣ ( حق مردم در قانون گذاری حکومت چیست و نظر اسلام درباره شکل حکومت ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: جلسۀ دوم: خلافت ابوبكر اشاره خلافت ابوبكر بيعت عمومى با ابوبكر رسول خدا (صلّى الله عليه وآله) بامداد روز دوشنبه ۲۸ صفر سال ۱۱ هجرت چشم از جهان فرو بست. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از غسل دادن و كفن كردن، با حضور حاضران بنى هاشم بر آن حضرت نماز خواند و چون شب فرا رسيد، پيكر مطهّر را در همان اتاق به خاك سپرد. در منابع سنى آمده است هنگامى كه كار بيعت با ابوبكر پايان يافت، مردم روز سه شنبه به سوى پيكر پيغمبر روى آوردند و وارد خانه شدند و بر آن بدون امام جماعت، نماز خواندند. اگر اين نقل صحت داشته باشد، گوياى آن است كه مردم پيكر مطهّر پيغمبرشان را رها كرده و به جاى نماز و دفن آن، به امر خلافت پرداخته اند و پس از فراغت از آن، روز بعد متوجه نماز و دفن آن حضرت شدند! بيعت خصوصى با ابوبكر در سقيفه، همان روز رحلت پيغمبر انجام شد؛ ولى پيروزى او حتمى نبود و خلافتش از نظر عموم به رسميت شناخته نمى شد. آن هايى كه ابوبكر را در سقيفه به خلافت رساندند، با هلهله و شادى او را به مسجد پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بردند. ابوبكر بر فراز منبر نشست و مردم تا هنگام شب با او بيعت كردند. پيش از مراسم بيعت، عمر به پا خاست و گفت: سخنان ديروز من نه از قرآن و نه از حديث پيغمبر بود، گمان مى كردم كه او به تدبير امور مردم خواهد پرداخت و آخرين كسى است كه از دنيا خواهد رفت. سپس ادامه داد: پيغمبر قرآن را در ميان شما گذاشت؛ اگر به آن پناه بريد، شما را به همان راه پيغمبر راهنمايى خواهد كرد. اينك زمام امور شما را به دست بهترين شما، يار پيغمبر، و يكى از آن دو تن در غار سپرده است. برخيزيد با او بيعت كنيد. آن گاه، بيعت عمومى با ابوبكر به عمل آمد. ابوبكر بعد از مراسم بيعت در سخنانى گفت: اى مردم زمام حكومت شما دست من سپرده شد، در حالى كه من شايسته ترين شما نيستم؛ هر گاه نيك رفتار كردم مرا يارى كنيد و اگر بدكردارى و كج كردارى نمودم، مرا به راه راست هدايت كنيد. [۱] با نظر به آنچه گذشت، طيف قريش در سقيفه پيروز شد و انصار را به كلى ---------- [۱]: . تاريخ طبرى، ج ۳، ص ۲۲۳ به بعد و ترجمۀ معالم المدرستين، ج ۱، ص ۱۸۷ و عبدالله به سبا، ج ۱، ص ۱۱۸. شكست داد. اما طرفداران على (عليه السّلام) مخالفت خود را با غاصبان خلافت ابراز مى داشتند و مى كوشيدند رأى انصار را به نفع آن حضرت به دست آورند. از اين رو ابوبكر و عمر احساس پيروزى قطعى نداشتند. در همان روزهاى اوّل، قبيلۀ «اسلم» به مدينه آمدند. تعداد آن‌ها زياد بود به گونه اى كه كوچه هاى مدينه بر ايشان تنگ شد؛ آن‌ها با ابوبكر بيعت كردند. عمر بارها گفت: همين كه اسلم را ديدم يقين كردم كه پيروزى با ماست. [۲] شيخ مفيد در كتاب جمل، علت ورود قبيلۀ اسلم به مدينه را، خريد خواربار ذكر نموده و اضافه كرده است به آنان گفته شد بيايد به ما كمك كنيد تا براى خليفۀ پيغمبر بيعت بگيريم؛ پس از آن به شما خواربار مى دهيم. اين بود كه آنان تطميع شدند و به يارى با ابوبكر شتافتند. [۱] از سوى ديگر حضرت على (عليه السّلام) هنوز از غسل و تكفين فارغ نشده بود كه به آن حضرت خبر دادند امر خلافت خاتمه يافت. ابتدا مهاجران و انصار به منازعه پرداختند، ولى كار خلافت سرانجام بر ابوبكر قرار گرفت و جز معدودى از خزرج همه با او بيعت كردند. على (عليه السّلام) پرسيد: دليل انصار بر حقّانيت خود به خلافت چه بود؟ عرض كردند: چون نبوت در قريش بود، آن‌ها نيز مدّعى شدند كه امامت بايد در انصار باشد. همچنين خدمات و فداكارى هاى خود را در مورد پيغمبر و مهاجران حجت مى دانستند. حضرت فرمود: مگر انصار فراموش كرده اند كه پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بارها مهاجران را مورد خطاب قرار مى داد و سفارش انصار را مى كرد و مى فرمود: انصار را عزيز بداريد و از بدان آن‌ها درگذريد. اين فرمايش دليل آن است كه انصار را به مهاجران سپرده است. بنابراين اگر انصار شايستۀ خلافت بودند، مورد توصيه و سفارش قرار نمى گرفتند، بلكه پيغمبر مهاجران را به آن‌ها توصيه مى فرمود. آن گاه فرمود مهاجران چگونه استدلال كردند؟ گفتند: سخن بسيار گفتند و در پايان اظهار داشتند ما از شجرۀ رسول خدا هستيم و به كار خلافت از شما سزاوارتريم. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) فرمود: آن‌ها به درخت نبوت استدلال كردند و خود را ذى حق دانستند در حالى كه ميوۀ آن (يعنى على) را تباه ساختند. [۲] ---------- [۲]: . تاريخ طبرى، ج ۳، ص ۲۲۲. [۱]: . عبدالله بن سبا، ج ۱، ص ۱۱۷. [۲]: . على كيست؟ ص ۷۹. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
آیا میدانید؟ @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
رودخانه ای به نام Cano Cristalesدر کلمبیا قرار دارد که از ماههای جولای تا نوامبر به 5 رنگ زرد ،قرمز، سبز، آبی و سیاه در می آید!
قانون 5 به 5 : اگر موضوعى 5 سال آينده برايت اهميتى نخواهد داشت، بيشتر از 5 دقيقه برايش ناراحت نباش.
. . اینجا نقطه ای به نام "نمو" تو اقیانوس آرامه که دور افتاده ترین نقطه تو سیاره ماست. این نقطه که به قطب عدم دسترسی معروفه بخاطر این نامگذاری شده چون تا هزاران کیلومتر اطرافش تمدن بشری وجود نداره و نزدیکترین جزیره غیر قابل سکونت به اینجا 2688 کیومتر فاصله داره. تنها انسانهایی که به این جزیره نزدیک شدند همان فضانوردان ایستگاه فضایی بودن که ازین مکان عکسبرداری کردن