#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شد اشكالي ندارد كه (براي نماز) شسته نشود مگر آن كه خون حيض باشد كه در اين صورت شستن لباس از خون واج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فريضه حج
متن حديث
الحجّ ۱- الطوسى بإسناده عن ابن بنت إلياس عن الرضا عليه السلام قال: إنّ الحجّ و العمرة ينفيان الفقر و الذنوب كما ينفى الكير الخبث من الحديد. ۲- الكلينى عن عدّة من أصحابنا، عن سهل بن زياد، و محمّد بن يحيى، عن أحمد بن محمّد جميعاً عن أحمد بن محمّد بن أبى نصر قال: سألت أباالحسن عن محرم انكسرت ساقة، أى شى ء يكون حاله و أى شى ء عليه؟ قال: هو حلال من كلّ شى ء، قلت: من النساء و الثياب و الطيب؟ فقال
نعم من جميع مايحرم علي المحرم. و قال: أما بلغك قول أبى عبدالله عليه السلام: حلنى حيث حبستنى لقدرك الّذى قدرت علىّ، قلت: أصلحك الله ما تقول فى الحجّ؟ قال: لابدّ أن يحجّ من قابل، قلت: أخبرنى عن المحصور و المصدود هما سواء؟ فقال: لا، قلت: فأخبرنى عن النبىّ صلّي الله عليه و آله حين صدّه المشركون قضي عمرته؟ قال: لا و لكنّه اعتمر بعد ذلك. ۳- الكلينى عن عدّة من اصحابنا عن أحمد بن محمّد عن أحمد بن محمّد بن أبي نصر عن محمّد بن عبدالله قال: سألت أبا الحسن الرضا عليه السلام عن الرجل يموت فيوصى بالحجّ من أين يحجّ عنه؟ قال: علي قدر ماله إن وسعه ماله فمن منزله، و إن لم يسعه ماله من منزله فمن الكوفة، فإن لم يسعه من الكوفة فمن المدينة.
فريضه حجّ ۱- طوسي به اسنادش از ابن بنت الياس، از حضرت رضا (ع) نقل كرده است كه فرمود: حج و عمره فقر و گناهان را از بين ميبرند همان گونه كه دم آهنگري ناخالصي آهن را از بين ميبرد۱. ۲- كليني از جمعي از اصحاب ما، از سهل بن زياد و محمد بن يحيي، از احمد بن محمد، جملگي از احمد بن محمد بن ابي نصر، روايت كرده اند كه گفت: از حضرت ابوالحسن (ع) سؤال كردم: اگر شخص محرم پايش بشكند چه وضعيتي پيدا ميكند و چه
وظيفه اي دارد؟ فرمود: از احرام خارج ميشود، عرض كردم: حتي نسبت به زن، جامه و بوي خوش؟ فرمود: آري، از همه آنچه بر محرم حرام است، و فرمود: آيا نشنيده اي اين سخن ابي عبدالله (ع) را كه (وقتي ميخواست حج بگذارد دعا ميكرد و ميگفت: پروردگارا) هر جا كه تقدير كرده باشي محبوسم كني همان جا از احرام خارجم گردان. عرض كردم: خداوند شما را به سلامت دارد، درباره حج (چنين كسي) چه ميفرماييد؟ فرمود: بايد سال بعد حجّ گذارد. عرض كردم: بفرماييد كه آيا محصور (شخصي كه به واسطه بيماري از ادامه اعمال حج ناتوان است) و مصدود (كسي كه دشمن مانع ادامه حج او شود) هر دو (از لحاظ وجوب گزاردن حج در سال آينده) يكسان هستند؟ فرمود: نه، عرض كردم: بفرماييد كه آيا پيامبر (ص) وقتي مشركان مانع ايشان شدند عمره اش را قضا كرد؟ فرمود: نه، اما بعدا عمره (ديگري) به جا آورد۲. ۳- كليني از جمعي از اصحاب ما، از احمد بن محمد، از احمد بن محمد بن ابي نصر، از محمد بن
عبدالله روايت كرده است كه گفت: از ابوالحسن الرضا (ع) پرسيدم: مردي مرده است و وصيت كرده كه از طرف او حج به جا آورده شود، اين حج از كجا
بايد انجام گيرد؟ فرمود: بستگي به اندازه پول او دارد. اگر پولش ميرسد بايد از محل سكونتش حج گزارده شود، اگر نمي رسد از كوفه، و اگر از كوفه هم نمي رسد از مدينه ۳.
منبع حديث
۱- تهذيب ۵ / ۲۲. ۲- فروع كافى ۴ / ۳۶۹. ۳- فروع كافى ۴ / ۳۰۸.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای عنایت امام رضا به سردرد جوان فقیر
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#متن_منبر_مجازی 4 💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 4 🎬 جلسه 4️⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5915583478983821000.pdf
216.8K
#متن_منبر_مجازی 5
💠 سلسله سخنرانی های #تربیت_مهدوی_با_مکتب_حسینی 5
🎬 جلسه 5️⃣