#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيام به مناسبت روز تجليل از شهدا و ايثارگران در هفته ى دفاع مقدس پيام به مناسبت روز تجليل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
پيام به اجلاس نماز
پيام به اجلاس نماز بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم در ميان مجموعه ي وظائف خطيري كه با استقرار حاكميت الهي در نقطه يي از زمين، بر دوش مؤمنان و بندگان زبده ي خداوند قرار ميگيرد، قرآن اقامه ي نماز را شأني ويژه بخشيده و آن را در صدر فهرست جاي داده است: «الذين ان مكناهم في الارض اقاموا الصّلاة». اگر بر پا داشتن نماز در ميان مردم، نقشي بنياني نمي داشت و همچون پايه ي استواري براي پيشبرد هدفهاي بزرگ نظام اسلامي
به شمار نمي آمد، چنين تأكيد بليغي بر اهميت نماز نمي شد. حقيقت آن است كه نماز با نقش عظيم تربيتي، با تأثير شگرف در ايجاد آرامش و سكينه ي قلبي مؤمنان، با دميدن روح توكل و تقوا و اخلاص در نماز گزار، با ايجاد فضاي تقدس و معنويت در پيرامون نمازگزار كه موجب دوري او و ديگران از گناه است، و با درسهاي معرفتي گوناگون كه در الفاظ و اذكار آن نهفته است، بسي بيش از صرفاً يك وظيفه ي شخصي، و در واقع داراي نقش كليدي در اداره ي فرد و جامعه است. تأكيدهاي بليغي كه بر گزاردن اين واجب شده، و حتي پدر و مادر موظف شده اند كه فرزند خود را از دوران كودكي با آن مأنوس سازند، در ميان همه ي واجبات ديني بي نظير است؛ و اين به خاطر نقش استثنايي نماز در تنظيم انگيزههاي رواني فرد و تأمين فضاي مساعد براي تحمل بارهاي سنگين وظيفه در جامعه است. با توجه به همه ي اين جهات، بحق بايد نماز را برترين اعمال دانست و صلاي «حي علي خيرالعمل» را در بانگ نماز، سخني حكمت آميز به حساب آورد. نماز است كه مايههاي لازم ايثار و گذشت و توكل و تعبد را كه پشتوانه ي حتمي واجبات پر خطر و دشوار همچون جهاد و نهي از منكر و زكات است، در روح آدمي پديد ميآورد و او را شجاعانه بدان ميدانها گسيل ميدارد. هنگامي كه به خاطر هجوم دشمن، فريضه ي جهاد اهميت مييابد، يا بر اثر دشواري زندگي قشرهايي از مردم، فريضه ي زكات و انفاق، همه را مخاطب ميسازد، يا به اقتضاي تلاش دشمن در عرصه ي فرهنگ و اخلاق، امر
به معروف و نهي از منكر واجب همگاني ميشود، در همه ي اين شرائط، نماز، نه فقط از شأن «خيرالعملي» فرو نمي افتد، بلكه به مثابه ي پشتوانه ي روحي و معنوي همه ي مجاهدتها و ايثارها و خطرپذيري ها، بر اهميت آن افزوده ميشود. امروزه با سيطره ي نظم ماشيني بر همه ي جامعههاي بشري، انسان و انسانيتها سخت در فشارند. آحاد بشر در چنين نظمي ناگزيرند آهنگ زندگي فردي و اجتماعي را، با نواخت سنگين و روح گداز ماشين، همسان و يك آهنگ كنند. رحم و مروت و گذشت و ايثار و بسي ارزشهاي اخلاقي ديگر، در اين همنواختي است كه كم تأثير و بي رنگ ميشود، و خانواده و اخلاق همزيستيِ مهرآميز خانوادگي، در چنين وضعي است كه پايمال و منهدم ميگردد. از دهها سال پيش، دلسوزان و تيزبينان، حتي در قلب محيط تمدن صنعتي و ماشيني، اين خطر را احساس كرده و هشدار داده اند، و با تأسف، هنوز ميليونها انسان - به ويژه جوانان كه احساسات لطيف تر و روحيه ي آسيب پذيرتر دارند - در اين بلاي بزرگ همچنان بي دفاع و بي علاج اند. نياز به رابطه ي معنوي با خداوند رحيم و كريم، بدين جهت امروز براي مردم دنيا از هميشه حادتر و جدي تر است؛ و نماز برترين و كارآمدترين وسيله براي تأمين اين نياز است. بشريت امروز به نماز خالص و كامل و پرشور اسلامي، از هميشه نيازمندتر است و شما مسؤولان امر ترويج نماز، بايد به كمك الهي بتوانيد، نه فقط نسل رو به رشد و بالنده ي جوان كشورمان، بلكه همه ي جانهاي نيازمند و كامهاي تشنه ي بشر متحير در سراسر جهان را اشباع كنيد و از سرچشمه ي فياض نماز بهره مند سازيد.
اين جانب ضمن تقدير از زحمات شما عزيزان كه سال به سال، گسترده تر و بار آورتر ميشود، شما و ديگر مسؤولان و همه ي ملت عزيز را به نكات زير توصيه ميكنم: ۱ - آشنايان با معارف اسلامي، شأن نماز و روح و محتوا و گستره ي تأثير آن در جان فرد و مجتمع را با شيوههاي رسا تبيين كنند، و به ويژه هنرمندان براي اين مقصود از ابزار كارآمدِ هنر بهره بگيرند. ۲ - پدر و مادرها، كودكان و نوجوانان را با صورت و معناي اين فريضه آشنا سازند و اگر بايد از ديگران كمك گرفت، كتابهاي شيرين و آسان فهم را براي كودكان خود بخوانند. ۳ - معلمان مدارس در هنگام نماز، نوجوانان پسر و دختر را به حضور در نمازخانههاي مدارس تشويق كنند و خود پيش از همه به نماز بشتابند. ۴ - مسؤولان پرورشي مدارس، نماز را در رأس برنامههاي پرورشي به شمار آورند. ۵ - مسؤولان ورزش كشور، محيط ورزش را با يادآوري و اقامه ي نماز روح بخشند و در تعيين وقت مسابقات ورزشي، ساعت نماز را فارغ و زمين و زمان را آماده ي برگزاري نماز كنند. ۶ - برنامه ريزان حركت رسانههاي سفري مانند قطار و هواپيما و غير آن، حفظ وقت و امكان نماز مسافران را در برنامه ريزيها در نظر بگيرند. ۷ - ائمه ي محترم جماعات، مساجد را از هميشه فعال تر كنند و آموزش ترجمه و مفهوم و روح نماز را به شك
ل نوين و
بحثهاي عالمانه و عميق را در اين باره مطرح سازند. ۹ - جوانان عزيز، دقائق معدود نماز را فقط براي نماز بگذارند و در طول نماز، تا آن جا كه ميتوانند، با تمركز و حضور قلب، مايه ي زندگي بخش ذكر و تضرع را براي جان و دل نيازمند خويش تأمين كنند. ۱۰ - همگان، نماز را كه داروي شفابخش روح و مايه ي صفا و آرامش و نورانيت است، بر همه ي كارهاي ديگر مقدم دارند و در هيچ شرائطي خود را از آن محروم نسازند و هرگز به بهانه ي مشغله و گرفتاري، اين حضور رهايي بخش در محضر آفريدگار رحيم و كريم و عزيز را از دست ندهند. خداوند فيض نماز را بيش از پيش بر اين ملت مؤمن و نمازگزار ارزاني فرمايد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه - ۰۷/۰۷/۱۳۷۶ - سيّد علي خامنه اي
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
َوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَی لِقِلَّةِ مَنْ یَسْلُکُهُ إِنَّ النَّاسَ اجْتَمَعُوا عَلَی مَائِدَةٍ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۹-۲-۱-۱-۲- عبودیت و معنویت در کنار جهاد و تلاش انقلابی
امّا مقام معنوی این بزرگوار، نسبت به مقام جهادی و انقلابی و اجتماعی او، باز به مراتب بالاتر است. فاطمه ی زهرا (س) به صورت، یک بشر و یک زن، آن هم زنی جوان است؛ امّا در معنا، یک حقیقت عظیم و یک نور درخشان الهی و یک بنده ی صالح و یک انسان ممتاز و برگزیده است. کسی است که رسول اکرم به امیرالمؤمنین (علیهماالسّلام) فرمود: «یا علی... انت قائد المؤمنین الی الجنّة... و فاطمة قد اقبلت یوم القیامة... تقود مؤمنات امّتی الی الجنّة» [۱] . یعنی در روز قیامت، امیرالمؤمنین (ع) مردان مؤمن را و فاطمه ی زهرا (س) زنان مؤمن را به بهشت الهی راهنمایی میکنند. او، عِدل و همپایه و هم سنگ امیرالمؤمنین است. آن کسی که وقتی در محراب عبادت میایستاد، هزاران فرشته ی مقرّب خدا، به او خطاب و سلام میکردند و تهنیت میگفتند و همان سخنی را بیان میکردند که فرشتگان،
قبلاً به مریم اَطهَر گفته بودند؛ عرض میکردند: «یا فاطِمة اِنَّ اللهَ اصطَفاکِ و طَهّرکِ و اصطَفاکِ عَلی نِساءِ العالمین» [۱] . این، مقام معنوی فاطمه ی زهراست. [۲]
پس، زندگی فاطمه ی زهرا (س)، اگر چه کوتاه بود و حدود بیست سال بیش تر طول نکشید؛ امّا این زندگی، از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و صبر انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوّت و امامت و نظام اسلامی، دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است. این، زندگی جهادی فاطمه ی زهراست که بسیار عظیم و فوق العاده و حقیقتاً بی نظیر است و یقیناً در ذهن بشر - چه امروز و چه در آینده - یک نقطه ی درخشان و استثنایی است. [۳]
جهاد آن بزرگوار در میدانهای مختلف، یک جهاد نمونه است. در دفاع از اسلام؛ در دفاع از امامت و ولایت؛ در حمایت از پیغمبر؛ در نگهداری بزرگ ترین سردار اسلام، یعنی امیرالمؤمنین که شوهر او بود.
----------
[۱]: . امالی، شیخ صدوق، ص ۵۷۵. (موسسه البعثه) حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ زِیَادِ بْنِ جَعْفَرٍ الْهَمَدَانِیُّ رَحِمَهُ اللهُ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ بْنِ هَاشِمٍ قَالَ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ سَلَمَةَ الْأَهْوَازِیُّ قَالَ حَدَّثَنَا إِبْرَاهِیمُ بْنُ مُحَمَّدٍ الثَّقَفِیُّ عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ مُوسَی ابْنِ أُخْتِ الْوَاقِدِیِّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو قَتَادَةَ الْحَرَّانِیُّ عَنْ عَبْدِ الرَّحْمَنِ بْنِ الْعَلَاءِ الْحَضْرَمِیِّ عَنْ سَعِیدِ بْنِ الْمُسَیَّبِ عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ إِنَّ رَسُولَ اللهِ ص کَانَ جَالِساً ذَاتَ یَوْمٍ وَ عِنْدَهُ عَلِیٌّ وَ فَاطِمَةُ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ ع فَقَالَ اللهُمَّ إِنَّکَ تَعْلَمُ أَنَّ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَیْتِی وَ أَکْرَمُ النَّاسِ عَلَیَّ فَأَحِبَّ مَنْ أَحَبَّهُمْ وَ أَبْغِضْ مَنْ أَبْغَضَهُمْ وَ وَالِ مَنْ وَالاهُمْ وَ عَادِ مَنْ عَادَاهُمْ وَ أَعِنْ مَنْ أَعَانَهُمْ وَ اجْعَلْهُمْ مُطَهَّرِینَ مِنْ کُلِّ رِجْسٍ مَعْصُومِینَ مِنْ کُلِّ ذَنْبٍ وَ أَیِّدْهُمْ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْکَ ثُمَّ قَالَ ص یَا عَلِیُّ أَنْتَ إِمَامُ أُمَّتِی وَ خَلِیفَتِی عَلَیْهَا بَعْدِی وَ أَنْتَ قَائِدُ الْمُؤْمِنِینَ إِلَی الْجَنَّةِ وَ کَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَی ابْنَتِی فَاطِمَةَ قَدْ أَقْبَلَتْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ عَلَی نَجِیبٍ مِنْ نُورٍ عَنْ یَمِینِهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ وَ عَنْ یَسَارِهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ وَ بَیْنَ یَدَیْهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ وَ خَلْفَهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ تَقُودُ مُؤْمِنَاتِ أُمَّتِی إِلَی الْجَنَّةِ فَأَیُّمَا امْرَأَةٍ صَلَّتْ فِی الْیَوْمِ وَ اللَّیْلَةِ خَمْسَ صَلَوَاتٍ وَ صَامَتْ شَهْرَ رَمَضَانَ وَ حَجَّتْ بَیْتَ اللهِ الْحَرَامَ وَ زَکَّتْ مَالَهَا وَ أَطَاعَتْ زَوْجَهَا وَ وَالَتْ عَلِیّاً بَعْدِی دَخَلَتِ الْجَنَّةَ بِشَفَاعَةِ ابْنَتِی فَاطِمَةَ وَ إِنَّهَا لَسَیِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ فَقِیلَ یَا رَسُولَ اللهِ ص أَ هِیَ سَیِّدَةٌ لِنِسَاءِ عَالَمِهَا فَقَالَ ص ذَاک مَرْیَمَ بِنْتِ عِمْرَانَ فَأَمَّا ابْنَتِی فَاطِمَةُ فَهِیَ سَیِّدَةُ نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ وَ إِنَّهَا لَتَقُومُ فِی مِحْرَابِهَا فَیُسَلِّمُ عَلَیْهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَکٍ مِنَ الْمَلَائِکَةِ الْمُقَرَّبِینَ وَ یُنَادُونَهَا بِمَا نَادَتْ بِهِ الْمَلَائِکَةُ مَرْیَمَ فَیَقُولُونَ یَا فَاطِمَةُ إِنَّ اللهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلی نِساءِ الْعالَمِینَ ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَی عَلِیٍّ ع فَقَالَ یَا عَلِیُّ إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ هِیَ نُورُ عَیْنِی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی یَسُوؤُنِی مَا سَاءَهَا وَ یَسُرُّنِی مَا سَرَّهَا وَ إِنَّهَا أَوَّلُ مَنْ یَلْحَقُنِی مِنْ أَهْلِ بَیْتِی فَأَحْسِنْ إِلَیْ
هَا بَعْد
ِی وَ أَمَّا الْحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ فَهُمَا ابْنَایَ وَ رَیْحَانَتَایَ وَ هُمَا سَیِّدَا شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ فَلْیُکْرَمَا عَلَیْکَ کَسَمْعِکَ وَ بَصَرِکَ ثُمَّ رَفَعَ ص یَدَهُ إِلَی السَّمَاءِ فَقَالَ اللهُمَّ إِنِّی أُشْهِدُکَ أَنِّی مُحِبٌّ لِمَنْ أَحَبَّهُمْ وَ مُبْغِضٌ لِمَنْ أَبْغَضَهُمُ وَ سِلْمٌ لِمَنْ سَالَمَهُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَهُمْ وَ عَدُوٌّ لِمَنْ عَادَاهُمْ وَ وَلِیٌّ لِمَنْ وَالاهُم.
[۱]: . امالی، شیخ صدوق، ص ۵۷۵. (موسسه البعثه)
[۲]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم...... ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۳]: . همان.
۱۰-۲-۱-۱-۲- تربیت صحیح فرزندان, شوهرداری و جلب رضایت پدر در عین خودسازی و تقویت ایمان در شرایط سخت زندگی
دختری که در کوره ی گداخته ی مبارزات سخت پیغمبر در مکّه متولد شد و در شِعبِ ابی طالب یار و غمگسار پدر بود...... این دختر مثل یک فرشته ی نجات برای پیغمبر؛ مثل مادری برای پدر خود؛ مثل پرستار بزرگی برای آن انسان بزرگ، مشکلات را تحمّل کرد. غمگسار پیغمبر شد، بارها را بر دوش گرفت، عبادت خدا را کرد، ایمان خود را تقویت کرد، خودسازی کرد و راه معرفت و نور الهی را به قلب خود باز کرد. این هاست آن ویژگیهایی که آدمی را به کمال میرساند. بعد
هم در دوران پس از هجرت، در آغاز سنین تکلیف، وقتی فاطمه ی زهرا سلام الله علیها، با علی بن ابیطالب علیه الصّلاةوالسّلام، ازدواج میکند، آن مهریه و آن جهیزیه ی اوست؛ که همه شاید میدانید که با چه سادگی و وضع فقیرانه ای، دختر اوّل شخص دنیای اسلام، ازدواج خود را برگزار میکند. زندگی فاطمه ی زهرا سلام الله علیها از همه ی ابعاد، زندگی ای همراه با کار و تلاش و تکامل و تعالی روحی یک انسان است. شوهر جوان او دائماً در جبهه و میدانهای جنگ است؛ امّا در عین مشکلات محیط و زندگی، فاطمه ی زهرا سلام الله علیها، مثل کانونی برای مراجعات مردم و مسلمانان است. او دختر کارگشای پیغمبر است و در این شرایط، زندگی را با کمال سرافرازی به پیش میبرد: فرزندانی تربیت میکند مثل حسن و حسین و زینب؛ شوهری را نگهداری میکند مثل علی و رضایت پدری را جلب میکند مثل پیغمبر! [۱]
نمونه ی بعد، مسأله ی همسرداری و شوهرداری است. یک وقت انسان فکر میکند که شوهرداری، یعنی انسان در آشپزخانه غذا را بپزد، اتاق را تر و تمیز و پتو را پهن کند و مثل قدیمیها تشکچه بگذارد که آقا از اداره یا از دکان بیاید! شوهرداری که فقط این نیست. شما ببینید شوهرداری فاطمه ی زهرا سلام الله علیها چگونه بود. در طول ده سالی که پیامبر در مدینه حضور داشت، حدود نُه سالش حضرت زهرا و حضرت امیرالمؤمنین علیهماالسلام با همدیگر زن و شوهر بودند. در این نُه سال، جنگهای کوچک و بزرگی ذکر کرده اند - حدود شصت جنگ اتفاق افتاده - که در اغلب آنها هم امیرالمؤمنین علیه السلام بوده است. حالا شما ببینید، او خانمی است که در خانه نشسته و شوهرش مرتّب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ میماند - این قدر جبهه وابسته ی به اوست - از لحاظ زندگی هم وضع روبه راهی ندارند؛ همان چیزهایی که شنیده
ایم: «وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی حُبِّه مِسْکینًا وَ یَتیمًا وَ أَسیرًا إِنَّما نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللهِ» [۲] ؛ یعنی حقیقتا زندگی فقیرانه ی
محض داشتند؛ در حالی که دختر رهبری هم هست، دختر پیامبر هم هست، یک نوع احساس مسؤولیت هم میکند.
ببینید انسان چقدر روحیّه ی قوی میخواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسه ی اهل و عیال و گرفتاریهای زندگی خالی کند؛ به او دلگرمی دهد؛ بچهها را به آن خوبی که او تربیت کرده، تربیت کند. حالا شما بگویید امام حسن و امام حسین علیهما السلام، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینب علیهاسلام که امام نبود. فاطمه ی زهرا سلام الله علیها او را در همین مدت نُه سال تربیت کرده بود. بعد از پیامبر هم که ایشان مدت زیادی زنده نماند. [۱]
۱۱-۲-۱-۱-۲- احسان به مستمندان، دفاع از ولایت و جهاد برای رسیدن به اهداف الهی در عین برخوردار بودن از حکمت و فرزانگی
آن عبادتش؛ آن فصاحت و بلاغتش؛ آن فرزانگی و دانشش؛ آن معرفت و حکمتش؛ آن جهاد و مبارزه اش؛ آن رفتارش به عنوان یک دختر؛ آن رفتارش به عنوان یک همسر؛ آن رفتارش به عنوان یک مادر؛ آن احسانش به مستمندان، که وقتی پیغمبر پیرمرد مستمندی را به درخانه ی امیرالمؤمنین فرستاد که «برو حاجتت را از آنها بخواه»، فاطمه ی زهرا سلام الله علیها تخته ی پوستی را که حسن و حسین روی آن میخوابیدند و به عنوان زیرانداز فرزندان خود در خانه داشت و چیزی جز آن نداشت، به سائل داد و گفت «ببر بفروش و از پول آن استفاده کن! » این، شخصیت جامع الاطراف فاطمه ی زهراست. این، الگوست. الگوی زن مسلمان این است. [۲]
پس، زندگی فاطمه ی زهرا (س)، اگر چه کوتاه بود و حدود بیست سا
ل بیش تر طول نکشید؛ امّا این زندگی، از جهت جهاد و مبارزه و تلاش و کار انقلابی و صبر
انقلابی و درس و فراگیری و آموزش به این و آن و سخنرانی و دفاع از نبوّت و امامت و نظام اسلامی، دریای پهناوری از تلاش و مبارزه و کار و در نهایت هم شهادت است. این، زندگی جهادی فاطمه ی زهراست که بسیار عظیم و فوق العاده و حقیقتاً بی نظیر است و یقیناً در ذهن بشر - چه امروز و چه در آینده - یک نقطه ی درخشان و استثنایی است. [۱]
----------
[۱]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱.
[۲]: . سوره ی انسان، آیات ۸ و ۹.
[۱]: . گفت و شنود در دیدار جمعی از جوان
ان به مناسبت هفته ی جوان ۰۷-۰۲-۱۳۷۷.
[۲]: . بیانات در دیدار گروهی از بانوان به مناسبت فرخنده میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن ۲۵-۹-۱۳۷۱.
[۱]: . بیانات در دیدار با جمع کثیری از بانوان شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، قم ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 خیانتی بزرگ و «اسلامخرابکن»؛
گریاندن مردم به هر وسیله
.......:
الحديد
أَلَمْ يَأْنِ لِلَّذِينَ آمَنُوا أَن تَخْشَعَ قُلُوبُهُمْ لِذِكْرِ اللَّهِ وَمَا نَزَلَ مِنَ الْحَقِّ وَلَا يَكُونُوا كَالَّذِينَ أُوتُوا الْكِتَابَ مِن قَبْلُ فَطَالَ عَلَيْهِمُ الْأَمَدُ فَقَسَتْ قُلُوبُهُمْ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ فَاسِقُونَ
ﺁﻳﺎ ﻭﻗﺘﺶ ﻧﺮﺳﻴﺪﻩ ﻛﻪ ﺩﻝﻫﺎی ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ ﺑﻪﻳﺎﺩ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺁﻳﻪﻫﺎی ﺳﺮﺍﺳﺮ ﺣﻖّ ﻗﺮﺁﻥ ﻧﺮم ﺑﺸﻮﺩ ﻭ ﻣﺜﻞ ﺍﻫﻞﻛﺘﺎﺑﻲ ﻧﺒﺎﺷﻨﺪ ﻛﻪ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻣﻲﻛﺮﺩﻧﺪ؟! ﺁﻥ ﺍﻫﻞﻛﺘﺎﺏ ﭼﻮﻥ ﻣﺪﺕ ﻋﻤﺮ ﺑﻪﻧﻈﺮﺷﺎﻥ ﺯﻳﺎﺩ ﺁﻣﺪ، ﺩﻝﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺳﻔﺖﻭﺳﺨﺖ ﺷﺪ ﻭ ﺧﻴﻠﻲﻫﺎﻳﺸﺎﻥ ﺑﻪ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻛﺸﻴﺪﻩ ﺷﺪﻧﺪ. (١٦)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یارسول الله(صلی الله علیه و آله وسلم) وقدوتنا...لن ندع الغرب یدنسنا
🔸الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد🔸
📺 سرود زیبا و دلنشین یارسول الله (صلی الله علیه و آله وسلم) وقدوتنا با صدای احمد زکی ابوبکر با زیرنویس فارسی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: پيوند با خويشان متن حديث صلة الرحم ۱- الكلينى عن محمّد بن يحيى، عن أحمد بن محمّد بن عيسي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
گناهان و توبه
متن حديث
المعاصى و التوبة ۱- الكلينى عن أحمد بن محمّد الكوفى عن علىّ بن الحسن الميثمى عن العباس بن هلال الشامى مولى لأبى الحسن موسي عليه السلام قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: كلّما أحدث العباد من الذنوب ما لم يكونوا يعملون، أحدث الله لهم من البلاء ما لم يكونوا يعرفون. ۲- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد، عن علىّ بن أسباط، عن ابن عرفة عن أبى الحسن عليه السلام قال: إنّ للّه عزّوجلّ فى كلّ يوم و ليلة منادياً ينادى: مهلاَ مهلاَ عبادالله عن معاصى الله، فلولا بهائم رُتّع و صبية رُضعّ، و شيوخ رُكّع، لَصبّ عليكم العذاب صبّاً، ترضّون به رضّاً. ۳- الصدوق عن الفقيه المروزى عن أبىبكر بن محمّد النيسابورى عن عبدالله بن أحمد الطائى عن أبيه عن الرضا عليه السلام عن آبائه عن علىّ عليهم السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: يقول الله تبارك و تعالي: يا ابن آدم، ما تُنصفنى أتَحَبّب إليك بالنّعم و تَتَمقّت إلي
بالمعاصى، خيرى إليك منزل و شرّك إلي صاعد، و لايزال ملك كريم يأتينى عنك فى كلّ يوم و ليلة بعمل قبيح منك، يا ابن آدم لو سمعت وصفك من غيرك و أنت لاتعلم مَن الموصوفُ لَسارعتَ إلي مَقْته. ۴- و بهذا الاسناد قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: قال الله تبارك و تعالي: يا ابن آدم، لايغرّنك ذنب الناس عن ذنبك، و لانعمة الناس عن نعمة الله عليك، و لاتقنّط الناس من رحمة الله و أنت ترجوها لنفسك. ۵- الصدوق عن محمّد بن أحمد بن الحسين بن يوسف البغدادى عن علىّ بن محمّد بن عيينة عن دارم بن قبيصة عن الرضا عليه السلام عن أبيه عن آبائه عن علىّ عليهم السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: التائب من الذنب كمن لاذنب له. ۶- الصدوق عن الحاكم الحسين بن أحمد بن الصولى عن أبى ذكوان عن إبراهيم بن العبّاس عن الرضا عليه السلام قال: الصغائر من الذنوب طرق إلي الكبائر، و من لم يَخِفِ الله فى القليل لم تَخِفه فى الكثير، و لو لم يخوّف الله الناس بجنّة و نار لكان الواجب أن يطيعوه و لايعصوه، لتفضّله عليهم و إحسانه إليهم و ما بدأهم به من إنعامه الّذى ما استحقّوه.
گناهان و توبه ۱- كليني از احمد بن محمد كوفي، از علي بن حسن ميثمي، از عباس بن هلال شامي غلام ابوالحسن علي بن موسي (ع) نقل كند كه گويد: شنيدم امام رضا (ع
مانيها(گناهان)بهمندشمني؟! خيرمنبهتونازلوشرّتوبهمنبالاميآيدوپيو ستهفرشتهايبزرگواردرهرروزوشبكاريزش تازتورانزدمنآورد،ايفرزندآدم،اگروصفخو دازغيرخود
مي شنيدي و نمي دانستي وصف شده كيست، بي شك به دشمني و كينه او شتاب ميگرفتي۳. ۴- و به همين اسناد گويد: رسول خدا (ص) فرمود: خداوند تبارك و تعالي فرموده است: فرزند آدم، مباد گناه مردم از گناه خود فريبت دهد و نعمت مردم از نعمت خدا بر تو، مردم را از رحمت خدا كه آن را براي خود اميد داري، نااميد مكن۴. ۵- صدوق از محمد بن احمد بن حسين بن يوسف بغدادي، از علي بن محمد بن عينيه، از دارم بن قبيصه از حضرت رضا (ع) از پدرش، از پدرانش از علي (ع) نقل كند كه فرمود: پيامبر خدا (ص) فرمود: آن كه از گناه توبه كند چون كسي است كه هيچ گناهي نداشته ۵. ۶- صدوق از حاكم حسين بن احمد بن صولي، از ابوذكوان، از ابراهيم بن عباس، از امام رضا (ع) نقل كند كه فرمود: گناهان كوچك (صغيره) راههايي به گناهان بزرگ (كبيره) اند و هر كه به خاطر اندك از خدا بيم ندارد از او در بسيار نيز نترسد، و اگر نبود كه خداوند با بهشت و دوزخ مردم را بيم داده است، بر آنان واجب بودن اطاعت او كرده، گرد نافرماني اش نگردند كه او صاحب نعمت و فضل بر ايشان است و آنچه سزاوار آن نبوده اند، ابتداء از إنعام خود ارزاني شان داشته ۶.
منبع
حديث
۱- اصول كافى ۲/ ۲۷۵. ۲- اصول كافى ۲/ ۲۷۶. ۳- عيون اخبار الرضا ۲/ ۲۸. ۴- عيون اخبار الرضا ۲/ ۲۹. ۵- عيون اخبار الرضا ۲/ ۷۴. ۶- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۸۰.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ولادت با سعادت شمس الشموس، علی بن موسی الرضا (علیه السلام) مادر بزرگوار آن حضرت جناب نجمه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امام صادق (علیه السلام) در آرزوی دیدار امام رضا (علیه السلام)
حضرت موسی بن جعفر (علیه السلام) به فرزندان خویش میفرمود:
این برادر شما علی بن موسی، عالم آل محمّد (صلی الله علیه و آله و سلم) است، در مورد دین خود از او بپرسید و آن چه میگوید حفظ کنید، من از پدرم جعفر بن محمد بارها شنیدم که به من میگفت: «اِنّ عالِمَ آلِ مُحَمَّدٍ لَفی صُلْبِکَ وَ لَیْتَنی اَدْرَکْتُهُ فَاِنَّهُ سَمِیُّ اَمیرِالمُؤْمِنینَ علی» یعنی عالم آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) در نسل توست، ای کاش من او را میدیدم، او همنام امیرالمؤمنین، علی (علیه السلام) است. [۱]
درروایات متعددی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) وامیرالمؤمنین و حضرت صادق (علیه السلام) به وجود آن امام همام و همچنین به شهادت مظلومانه ایشان و مرقد شریف آن حضرت در خراسان و ثواب فوق العاده ی زیارت ایشان اشاره شده است که در فصل شهادت حضرت ذکر خواهد شد.
----------
[۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۱۰۰ از اعلامالوری.
چرا حضرت رضا (علیه السلام) را رضا نامیدند؟
بزنطی که از بزرگان اصحاب امام رضا (علیه السلام) و امام جواد (علیه السلام) است گوید: به ابوجعفر، محمد بن علی، امام جواد (علیه السلام) عرض کردم: گروهی از مخالفان شما میپندارند که مأمون به پدر شما لقب رضا را داده است چون ایشان را برای ولایت عهدی خویش پسندیده است، حضرت جواد (علیه السلام) فرمود: به خدا قسم دروغ میگویند و گناه میکنند، بلکه خداوند تبارک و تعالی او را رضا نامید زیرا وی پسندیده ی خداوند عزوجل در آسمان و پسندیده رسول او و ائمه بعد از او (علیهم السلام) در زمین بود.
پرسیدم: مگر تمامی پدران گذشته شما چنین نبودند؟ فرمود: آری. گفتم: پس چرا پدر شما در میان ایشان رضا نامیده شد؟ فرمود: چون مخالفان او نیز به او رضایت دادند همانند دوستان او، و این امر برای هیچ یک از پدرانش رخ نداد به این جهت آن حضرت در میان ایشان رضا نامیده شد. [۱]
و مؤید همین مسأله است آن که سلیمان بن حفص گوید: موسی بن جعفر (علیه السلام) فرزندش علی را رضا مینامید و (چون میخواست از حضرت یاد کند) میفرمود فرزندم را رضا صدا بزنید، به فرزندم رضا گفتم، فرزندم رضا به من چنین گفت و... [۲]
----------
[۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۱، ص ۱۳ و علل الشرائع، ج ۱، ص ۲۳۷.
[۲]: علل الشرایع، ج ۱، ص ۲۲۶.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
👆👆👆 ادامه کلیپ بالا 👆👆👆 🌀 پاسخ به این شبهه ( قسمت دوم ) 🎤پاسخ توسط #استاد_احسان_عبادی از اساتید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #حکومت_موعود 1
🔰 بررسی ویژگی های حکومت #امام_زمان عجل الله فی فرجه
🎬 قسمت 1 : ویژگی های کلی حکومت
🎙با توضیحات #استاد_احسان_عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم