eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
46.5هزار عکس
33.6هزار ویدیو
1.5هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 نمونه‌هایی از سخنان پیامبر(ص) در کلیپ بالا (۳۰ حدیث)؛ مجموعه‌ای دیگر از سخنان حضرت به انتخاب شهید مطهری 🔹 با خانواده خود به سر بردن، از گوشه مسجد گرفتن نزد خداوند پسندیده‌تر است. 🔸 دانش را به بندِ نوشتن درآورید. 🔹 زیان نادانان بیش از ضرری است که تبهکاران به دین می‌رسانند. 🔸 من برای امت خود، از بی‌تدبیری بیم دارم نه از فقر. 🔹 تملّق، خوی مؤمن نیست. 🔸 بهترین خانه شما آن است که یتیمی در آن به عزت زندگی کند 🔹 دوستی خود را به دوست ظاهر کن تا رشته محبت محکمتر شود. 🔸 آفت دین سه چیز است: فقیه بدکار، پیشوای ظالم، مقدس نادان. 🔹 مردم را از دوستانشان بشناسید؛ چه، انسان همخوی خود را به دوستی می‌گیرد. 🔸 گناه پنهان به صاحب گناه زیان می‌رساند، گناه آشکار به جامعه 🔹 چه بسا که از خودستایی، از قدر خود می‌کاهند و از فروتنی، بر مقام خود می‌افزایند. 🔸 از جمله حقوق فرزند بر پدر این است که نام نیکو بر او بگذارد و نوشتن به او بیاموزد و چون بالغ شد، او را همسر انتخاب کند.
و اگر بر تو ببندد همه ره ها و گذرها رهِ پنهان بنماید ،که کس آن راه نداند و هو الذی ینزل الغیث من بعد ما قنطوا و ینشر رحمته و هو الولی الحمید اوست که باران را فرو می فرستد، بعد از آنکه مردمان از بارش نومید می شوند و رحمت خود را می گستراند. اوست پروردگار ستوده. اوست که نام اعظمش «امید» است و بس❤️ شوری،۲۸ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️مقطع بسیار زیبا و ناب 🔹قاری: استاد کامل یوسف البهتیمی 🔹سوره: شمس1تا9 🔹مدت مقطع: 3دقیقه و 13ثانیه 📣شنونده این مقطع بسیار زیبا باشید. -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخورد با تهيدستان متن حديث التعامل مع الفقراء الصدوق قال: حدّثنا الحسين بن أحمد بن إدريس رضى الله عنه قال: حدّثنا أبى عن جعفر بن محمّد بن مالك الكوفى، قال: حدّثنى محمّد بن أحمد المدائنى عن فضل بن كثير عن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام قال: من لقي فقيراً مسلماً فسلّم عليه خلاف سلامه علي الأغنياء لقي الله عزّوجلّ يوم القيامة و هو عليه غضبان. برخورد با تهيدستان صدوق گويد: حسين بن احمد بن ادريس (رض) گفت: پدرم از جعفر بن محمد بن مالك كوفي ما را چنين حديث كرد كه محمد بن احمد مدائني از فضل بن كثير، از علي بن موسي الرضا (ع) نقل كند كه آن حضرت فرمود : هر كه تهيدست مسلماني را ديده، بر او به گونه اي متفاوت از ثروتمندان سلام كند، روز رستاخيز خداوند را خشمگين برخود ديدار كند ۱. منبع حديث امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: عنایت و توجه ویژه حضرت رضا (علیه السلام) به نیازمندان یکی از اموری که در دین اسلام بسیار به آن تأکید شده است، مسأله توجه و کمک به نیازمندان و برآوردن حوایج ایشان است، به ویژه وقتی درخواست می‌کنند. آیات قرآن و دستورات معصومان (علیهم السلام) سرشار از تأکید بر این نکته و بیان فضیلت و آداب خدمت به نیازمندان است. مروری کوتاه بر سیره ی حضرت امام رضا (علیه السلام) انسان را با این حقیقت آشنا می‌کند که حضرت عنایت ویژه ای به خدمت و کمک به نیازمندان داشته است. معمر بن خلاد گوید: حضرت رضا (علیه السلام) چون مشغول غذا خوردن می‌شد، ظرفی کنار سفره می‌نهاد و از بهترین غذای حاضر جدا می‌کرد و دستور می‌داد به فقرا بدهند... [۱] بزنطی که از اصحاب خاص حضرت رضا (علیه السلام) است می‌گوید: حضرت رضا (علیه السلام) در نامه ای به امام جواد (علیه السلام) (که در مدینه بودند) فرمود ای ابا جعفر، به من خبر رسیده است که خدمتکاران، تو را از در کوچک (فرعی) بیرون می‌برند (تا مردم از تو تقاضا نکنند) این به جهت بخل آن‌ها ست که می‌خواهند از تو خیری به کسی نرسد، از تو می‌خواهم به حق من بر تو که ورود و خروج تو جز از در بزرگ (اصلی) نباشد، وقتی بیرون می‌روی، طلا و نقره - درهم و دینار که پول رایج آن زمان بوده است - با خود بردار و به هرکه درخواست کند، عطا کن، به هریک از عموهای خود که متقاضی احسان بود کمتر از پنجاه دینار مده، بیشترش به اختیار توست، و به هریک از عمه هایت که متقاضی احسان بود کمتر از بیست و پنج دینار مده و بیشترش به اختیار توست، من می‌خواهم با این کار، خداوند تو را بلند گرداند، انفاق کن و از صاحب عرش - خداوند - واهمه ی تنگی مدار. [۱] ---------- [۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۹۷، از محاسنبرقی. [۱]: وسائل الشیعه، ج ۹، ص ۴۶۳باب ۴۳ کتاب الزکاه، ج ۱. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️آیا ایرانیان به زور شمشیر مسلمان شدن😡 😳 و... گفتن ایرانیان به زور مسلمان شدن 👆😳 🔴حرف درست و علمی و تاریخی چیه⁉️ 🖥حتما ببینید👆 ⭕️یک جنجالی دیگه کاملا پاسخی علمی و تاریخی 📚از منابع معتبر 🗣 3 دقیقه حرف منطقی و علمی بشنویم ✅یکبار برای همیشهمشاهده+دانلود+کیفیت های مختلف آپارات 🗣 ( ) 📣انتشار با هر عنوان و لینکی جایز است
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: اوضاع جنگ دگرگون شده. دشمن هم تلاشهایی صورت می‌دهد. حمله می‌کند، برخی از مناطق را باز پس گرفته. مستشاران خارجی او را کمک می‌کنند. منافقین هم هستند. اگر چه از ابتدای جنگ به دشمن سرویس اطلاعاتی می‌دهند ولی حالا خودشان هم وارد جنگ شده و مناطقی را برای مقابله با رزمندگان اسلام در اختیار دارند. گویی تمام کفر و نفاق دست در دست یکدیگر داده و به جنگ ایران اسلامی آمده اند. انجام چند عملیات نیمه موفق و یا ناموفق، بعضی از دلها را نگران کرده. جنگ خیلی سخت شده. فقط مردها باقی مانده اند، تعداد کمتری از صافی عبور می‌کنند. حالا هم باید با دشمن بیرونی جنگید و هم به مقابله ی جنگ روانی رفت. کمبود نیرو یک طرف، کمبود تجهیزات و امکانات نیز یک طرف. نارساییها، محسوس شده. عملیاتها به مشکل بر می‌خورند. دشمن از آمادگی بیشتر برخوردار است. قرار نیست همیشه جنگ یک طرفه و پیروزی مطلق نظامی و مادی در اختیار رزمندگان اسلام باشد. خدا همیشه انسانها را امتحان می‌کند. آن هم در بلا و سختی. اما باید صبور بود. بهتر است سپاهیان اسلام یک بار دیگر به خود بنگرند. نیتها را محک بزنند. انگیزه‌ها را بررسی کنند. چرا در جبهه اسلام ضعف دیده می‌شود؟ نکند افراد بد نیت وارد رزمندگان اسلام شده باشند؟ شاید فرماندهان از شایستگی مناسب برخوردار نیستند؟ آیا زیاد شدن مشکلات در جنگ از غضب خداست یا یک نوع امتحان است؟ آیا اصول نظامی رعایت نمی شود و یا ملائک خدایی، امر به توقف شده اند. باز هم ای خدای مهربان، ای پروردگار بزرگ، ما ضعیفیم و تو قوی. ما را کمک کن. به ما توان بده. وحدت و خلوص نیت بده. ما را دشمن شاد مکن. به ما [صفحه ۳۰۹] قدرت بده. ما را مسلمان بدار و مؤمن بمیران. به منظور جبران نارساییها نقاط مختلفی برای عملیات در نظر گرفته می‌شود. نیروها آماده و راهها پیموده می‌شوند. تجهیزات لازم فراهم می‌شود. شبهای حمله فرا می‌رسد. دشمن غافلگیر می‌شود. تانکها به حرکت در می‌آیند. قبضه‌های خمپاره آتشین می‌شوند. اجساد زیادی به زمین می‌افتد. روح بزرگ رزمندگان اسلام به سوی خدا به پرواز در می‌آیند. جنگ شهرها شروع می‌شود و هواپیماها و موشکهای دشمن، خانه‌های مسکونی را هدف قرار می‌دهند. حالا آنهایی که فکر می‌کردند خانه‌ها و شهرهایشان محلی برای زنده ماندن و فرار از جنگ است، خود را در خطر مرگ می‌بینند مشاهده ی صحنه‌های تکان دهنده ی بیرون کشیدن اجساد زنان و کودکان از زیر آوارهایی که بر اثر اصابت بمب و موشک به وجود آمده، هر بیننده ای را متأثر می‌کند. تبلیغات جهانی هنوز یک طرفه است و جنایات صدام حسین منعکس نمی شود! باید جنگید، حتی اگر دهها موشک فقط دزفول را هدف قرار دهد. باید جنگید، حتی اگر بهترین مناطق جنگی توسط ارتش عراق دوباره تصرف شود. باید جنگید، حتی اگر چهلم هر شهید با تشییع جنازه ی شهید بعدی همزمان گردد. باید جنگید، حتی اگر جسمها خسته و روحها دردمند شده باشند. دیدن نیروهایی که طی عملیات، از تشنگی جان می‌سپرند، خیلی سخت است. حمله نیروهای منافقین به خاک جمهوری اسلامی ایران، دل انسان را به درد می‌آورد. مشکلات اقتصادی هر روز بیشتر می‌شود و با وجود تلاش گسترده ای که از سوی کارگزاران دولت صورت می‌گیرد، معضلات اقتصادی روز به روز افزایش می‌یابد و نارساییهای اقتصادی باعث بر هم خوردن نظام اجتماعی می‌شود. عده ای هم از این وضع گل آلود سوء استفاده می‌کنند و ماهی می‌گیرند. بعضیها اصلا به فکر جنگ نیستند و راه خود را می‌روند. از دیگران هم می‌دزدند و همه ی ارزشهای ملت را زیر سؤال می‌برند. دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
‌ ‌ خیلی دلت میخواد "شهید" بشی ؟ شهادت فقط در صحنه نبرد سخت و جهاد اصغر رخ نمی دهد ... شهادت در همین جنگ نرم و جهاد اکبر است بجنگید ... هرکس بر خود پیروز شود ... شہید اسٺ
Part01_فقط غلام حسین باش.mp3
6.05M
👆🏻 ◉━━━━━──── ↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره» 🔴قسمــت اول 💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ۱- و کان من دعائِهِ علیه السلام اذ ابتَدَأَ بالدُّعاء تحقیق در اسماء الهی [قوله علیه السلام ]: الْحَمْدُ لِلَّهِ الاْءَوَّلِ بِلاَ أَوَّلٍ کَانَ قَبْلَهُ، وَ الآْخِرِ بِلاَ آخِرٍ یَکُونُ بَعْدَهُ. أوّلاً بدان که: از برای حق سبحانه و تعالی أسماء مقدّسه متقابله ذاتیه ای است. از قبیل اوّل و آخر، ظاهر و باطن ضارّ و نافع، محیی و ممیت، و غیر ذلک، که هر یک از آنها به لحاظ و اعتباری بر او تعالی اطلاق می‌شود. صفت اوّل و آخر در خداوند یعنی به واسطه آن که مبدأ و علّت موجودات است، و تمام عوالم طولیه و عرضیه بلا واسطه و به وسایط از ذات او بذاته صادر و ناشی شده اوّل است، « کان اللّه و لم یکن معه شی ء » و از باب آن که اوّل است غایة الغایات و منتهی الطلبات در سلسله صعودیه به مقتضای « إِنَّ إِلَی رَبِّکَ الرُّجْعَی [۱] »، و إلَیْهِ المُنْتَهی [۲] آخر است، چه علّت غائی مقدّم در تصوّر و مؤخّر در وجود است ؛ قال تعالی « إِلَی رَبِّکَ یَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ [۳] »، و فی موضع آخر: « هُوَ الاْءَوَّلُ وَ الاْآخِرُ ». [۴] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه علق، آیه ۸. [۲]: ۲ - اقتباس از سوره مبارکه نجم، آیه ۴۲. [۳]: ۳ - سوره مبارکه قیامت، آیه ۱۲. [۴]: ۴ - سوره مبارکه حدید، آیه ۳. فقال: لیس شی ء إلاّ یبید و یتغیّر، أو یدخله الغیر و الزوال إلاّ ربّ العالمین، فانّه لم یزل و لایزال بحالة واحدة، هو الأوّل قبل کلّ شی ء، و هو الآخر علی ما لم یزل، و لاتختلف علیه الصفات و الأسماء. و فی الحدیث: « الأوّل لا عن أوّل قبله و لا [عن [بدأ سبقه ؛ و الآخر لا عن نهایة و حدّ، کما یعقل فی [۱] صفة المخلوقین ». [۲] و الآخر فی أ نّه سبحانه و تعالی هو الباقی بعد فناء خلقه، کما ورد فی الدعاء: « وجوده قبل القبل فی أزل الآزال، و بقاؤه بعد البعد من غیر انتقال و لا زوال، غنی فی الأوّل و الآخر، مستغنٍ فی الظاهر و الباطن ». [۳] ---------- [۱]: ۱ - اصل: فیه. [۲]: ۲ - الکافی، ج ۱، ص ۱۱۶ ؛ التوحید، ص ۳۱۳ ؛ بحارالانوار، ج ۳، ص ۲۸۴. [۳]: ۳ - در منابع معتبر یافت نشد. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: فضل امام علی علیه السلام ضرار بن ضمره می‌گوید: پس از کشته شدن علی علیه السلام، بر معاویه داخل شدم. گفت: علی را برای من توصیف کن. گفتم: مرا عفو کن، گفت: باید او را توصیف کنی. گفتم: حالا که ناچارم، می‌گویم: به خدا سوگند علی مرد دورنگری بود، بسیار قوی بود، سخن او فصل حق و باطل و حکم او عدالت بود، از تمام اطراف او دانش سرازیر و از تمام جوانب او حکمت می‌بارید. از دنیا و زیور آن وحشت داشت، با شب و وحشت آن مأنوس بود، اشک چشمش بسیار و فکر او زیاد بود، از لباس، خشن آن را و از غذا، خشک آن را دوست داشت. بین ما چون یکی از ما بود به پرسش ما جواب می‌داد و چون دعوتش می‌کردیم می‌آمد. به خدا با اینکه ما با او خیلی نزدیک بودیم به خاطر هیبتش توان سخن گفتن با او را نداشتیم. دینداران را احترام و فقیران را به خود نزدیک می‌کرد. انسان قوی در باطل خود چشم طمع به او نمی دوخت، و ناتوان از عدالت وی مأیوس نبود. شبی ظلمانی که ستاره هااز تیرگی به چشم نمی آمد، محاسن خود را به دست گرفته بود و چون مار گزیده به خود می‌پیچید و گریه می‌کرد و خطاب به دنیا می‌گفت: ای دنیا در پی دیگری باش و متعرض من نباش. آیا خود را به من عرضه می‌کنی و خود را برای من زینت می‌دهی؟ هرگز، هرگز! تو را سه طلاقه کرده‌ام که بازگشتی در آن نیست. عمر تو کوتاه و قدر تو کم، و زندگی تو ناچیز است. آه، آه، از کمی توشه و طولانی بودن سفر و وحشت راه. معاویه گریست و گفت: خدا اباالحسن را رحمت کند. به خدا چنین بود. سپس رو به من کرد و گفت: نگرانی تو چگونه است ای ضرار؟ گفتم: مانند نگرانی مادری که سر فرزندش را در خانه اش بریده اند، اشکش قطع نمی شود و حزن او کاهش نمی یابد. این حدیث در کتاب کشف الیقین در باب فضائل مولای ما امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا