eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: تسميت العاطس الكلينى عن محمّد بن يحيي عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن صفوان بن يحيي، قال: كنت عند الرضا عليه السلام فعطس، فقلت له: صلّي الله عليك، ثمّ عطس فقلت: صلّي الله عليك، ثمّ عطس فقلت: صلّي الله عليك، و قلت له: جُعلت فداك، إذا عطس مِثلك نقول له كما يقول بعضنا لبعض: يرحمك الله أو كما نقول؟ قال: نعم أليس تقول: صلّي الله علي محمّد و آل محمّد؟ قلت: بلي قال: ارحم محمّداً و آل محمّد؟ قال: بلي و قدصلّي الله عليه و رحمه و إنّما صلواتنا عليه رحمة لنا و قربة. به هنگام عطسه كليني از محمد بن يحيي، از احمد بن محمد بن عيسي، از صفوان بن يحيي، نقل كند كه گفت: نزد امام رضا (ع) بودم كه حضرتش عطسه اي زد. گفتم: درود خدا بر شما، عطسه اي ديگر زد و گفتم: درود خدا بر شما، و عطسه اي ديگر و گفتم درود خدا بر شما، و عرض كردم: فدايت شوم اگر شخصي چون شما (امام معصومي) عطسه زد به او نيز همان طور بگوييم كه ما به يكديگر مي‌گوييم: يرحمك الله، يا اين طور كه من گفتم؟ فرمود: آري، مگر نمي گويي: صلّي الله علي محمد و آله؟! عرض كردم: چرا. فرمود: تو مي‌گويي: ارحم محمدا و آل محمد، سپس فرمود: آري، خداوند بر محمد صلوات و رحمت فرستاده، در صلوات ما بر او براي ما مايه رحمت و تقرّب است ۱. منبع حديث ۱- اصول كافى ۲/ ۶۵۳ - ۶۵۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سیره ی حضرت رضا (علیه السلام) با زیردستان از مظاهر اخلاق زیبا و محبت آمیز حضرت رضا (علیه السلام)، توجه ایشان به خدمتکاران و بردگان است که ضمن نشان دادن تواضع فوق العاده ایشان که روش اهل بیت (علیهم السلام) است، از روحیه و عاطفه ی والای حضرت نسبت به زیردستان و ضعیفان حکایت می‌کند. ۱. حضرت به عبادت و معنویت خدمتکاران خود توجه داشت. به گونه ای که کسی را گماشته بود تا آن‌ها را برای نماز شب بیدار کند. [۱] ---------- [۱]:   -عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ج ۲، ص ۱۷۸. ۲. نسبت به آزادی بردگان عنایت داشت به گونه ای که نوشته اند: حضرت هزار برده را آزاد کرده است. [۲] ۳. یکی از اهالی بلخ می‌گوید: با حضرت رضا (علیه السلام) در سفر خراسان همراه بودم، روزی سفره ای انداخت و تمامی خدمتکاران را با هر مرتبه ای که بودند سر سفره جمع کرد، عرض کردم: فدایت شوم، ای کاش برای این‌ها سفره ای جدا می‌انداختی؟ حضرت فرمود: بس کن: اِنَّ الرَّبَّ تَبارَکَ تَعالی واحِدٌ وَالأُمَّ واحِدهٌ وَالأَبَ واحِدٌ وَالْجَزاءَ بِالْأَعمال. یعنی: همانا پروردگار ما یکی و مادر ما یکی و پدرمان یکی است وپاداش به اعمال است. ۴. از جمله صفات ارزنده ی حضرت این بود که مراعات آرامش زیردستان را در وقت غذا می‌کرد، دو نفر از خدمتکاران حضرت به نام‌های یاسر و نادر گویند: حضرت رضا (علیه السلام) به ما فرمود اگر مشغول غذا بودید و من بالای سر شما آمدم، بلند نشوید و غذایتان را تمام کنید. گاهی حضرت یکی از ما را صدا می‌زد و چون می‌گفتند مشغول غذا خوردن است می‌فرمود: بگذارید تا غذایش تمام شود [۱] و گاهی چنان به خدمتکاران خود توجه می‌کرد که با دست خویش برای آن‌ها لقمه می‌گرفت. نادر خادم گوید: حضرت رضا (علیه السلام) خودش جوزینه (گویا چیزی کلوچه مانند که با شکر و خرما درست می‌کردند بوده است) روی هم می‌نهاد و به من می‌داد. [۲] ---------- [۲]: اعلام الهدایه، ص ۳۱. [۱]: بحار، ج ۴۹، ص ۱۰۲. [۲]: بحار، ج ۴۹، ص۱۰۰. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سلسله جلسات پاسخ به 1 💠 قسمت اول 1⃣ ، آیا امام زمان فقط یک بحث اعتقادی است و با اسناد تاریخی قابل اثبات نمی باشد ⁉️ 🎤 با پاسخ از اساتید مهدویت و‌ مدرس علوم حدیث و تاریخ 👌خود را در برابر شبهات قوی کنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 پاسخ به شبهه مخالفین 🔰 چه فرقی بین تاج ملکه و پادشاه با عمامه ولی فقیه هست وقتی قراره هر دو دستور بدن و مردم بله قربان بگن ! 🎤 پاسخ 👌 از ولایت فقیه دفاع کنیم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: بسیجی یعنی عاشق، یعنی جلودار، یعنی دلسوز انقلاب. بسیجی زمان و مکان نمی شناسد، همیشه و در همه جا باید خدمت کرد، صادقانه و خالصانه، با خون یا با عرق جبین. نباید رزمندگان اسلام را فقط به عنوان خاکریز نشینهایی تصور کرد که قرار بوده شهید شوند و حالا نشده اند و برگشته اند بسیجی از قافله ی شهدا جا مانده ولی از همه ی تشنگان جلوتر است. آنها گمنامند، ولی در آسمانها معروفند. باید از این ایثارگران استفاده کرد. و تو یک رزمنده ای که با خاتمه جنگ بازگشته ای. تو باید زندگی کنی، مانند دیگران. همه ی رزمندگان احتیاج به تلاش دو چندان دارند، برای تشکیل خانواده، ورود به مراکز علمی و دانشگاهی، کسب شغل مناسب، و تو نیز باید تلاش کنی، حتی بیش از دیگران. سایرین به تو نگاه می‌کنند و تو را الگو می‌دانند. اگر خطا کنی، بسیجی را به خطا می‌شناسند و اگر خوب بروی بسیجی را خوب می‌بینند. وظیفه ات خیلی مشکل است. هم باید ادامه دهنده ی راه شهیدان باشی، هم مطیع رهبر، و هم یک رزمنده ی پایدار. باز هم از ملامت ملامتگران نترس. خود را به خدا بسپار. دچار تشویشهای جامعه مشو. راه را انتخاب کرده ای، پس تا پایان ادامه بده. برای سازندگی تلاش کن و به وصیت امام عمل نما. سر به فرمان رهبر بده و از جان و مال برای سرافرازی انقلاب اسلامی تلاش کن. نیکوکار باش، امر به معروف و نهی از منکر را فراموش مکن. خدا را از یاد مبر و جز برای خدا حرکت مکن پایان دفاع مقدس سینای شلمچه https://eitaa.com/zandahlm1357
Part04_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.59M
👆🏻 ◉━━━━━──── ↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره» 🔴قسمــت 4 💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
.......: عالم احدیت و واحدیت و در اصطلاح عرفاء معروف است [به غیب] الغیوب و غیب مطلق است، و به وجهی تعبیر به مقام احدیت مطلقه بسیطه شده، که در آن مقام لا إسم له و لا رسم له، چنان که از مقام ظهور و بروز آن ذات در کسوت اسماء و صفات و مظاهر اسماء که حقایق و تعیّنات عوالم ایجادند تعبیر به عالم واحدیت شده، اعنی ظهور معانی و مفاهیم اسماء در کثرت مرائی انواع که لوازم غیر متأخّر اسمائند کما قال الجامی قدس سره [۳]: در آن خلوت که هستی بی نشان بود به کنج نیستی عالم نهان بود وجودی بود از قید دویی دور ز گفتگوی مائی و توئی دور وجودی مطلق از قید مظاهر نمود خویشتن بر خویش ظاهر برون زد خیمه ز اقلیم تقدّس تجلّی کرد در آفاق و انفس به هر آینه بنمود روئی به هر جا خواست از وی گفتگوئی ---------- [۳]: ۱ - هفت اورنگ، عنوان: « در بیان آن که هر یک از جمال و عشق مرغی است ». 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: حقوق مؤمن حسن بصری امام زین العابدین را دید، امام به او فرمود: ای حسن! هرکس به تو احسان می‌کند اطاعت نما، و اگر اطاعتش نمی کنی دستورش را نافرمانی نکن و اگر دستورش را نافرمانی می‌کنی روزی او را نخور، اگر وی را نافرمانی کردی و روزیش را خوردی و در خانه اش نشستی، جوابی برای او بیاب. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
45.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 18 💠 جلسه 8️⃣1️⃣ ( مبانی مشروعیت حکومیت / قسمت دوم ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
.......: عكس العمل على (عليه السّلام) و سرشناسان اصحاب در برابر غصب خلافت اشاره اميرالمؤمنين على (عليه السّلام) و برخى از بزرگان اصحاب، (همان گونه كه گذشت) گذشته از مقاومت اوليه در برابر توطئۀ سقيفه و به رسميت نشناختن آن، اقدامات ديگرى نيز انجام دادند كه به آن مى پردازيم: اقدام اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از غصب خلافت، چند شب على (عليه السّلام)، همسرش حضرت فاطمه (سلام الله عليها) را بر مركبى سوار مى كرد و دست حسن و حسين (عليهماالسّلام) را مى گرفت و درِ خانه هاى مسلمانان به ويژه انصار را مى زد و از آنان براى مقابله با غاصبان و احقاق حق خود استمداد مى كرد. حضرت فاطمه (سلام الله عليها) نيز آن‌ها را به يارى على (عليه السّلام) فرا مى خواند؛ اما آن‌ها در جواب مى گفتند: اى دختر پيغمبر! كار بيعت تمام شده است. اگر پسر عمويت پيش از ابوبكر از ما بيعت مى خواست، جز او كسى را نمى پذيرفتيم. على (عليه السّلام) هم مى فرمود: شما انتظار داشتيد پيكر پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را بدون غسل و كفن و دفن، رها كنم و براى حكومتى كه از او باقى مانده، نزاع مى كردم؟! در منابع سنى آمده است كه على (عليه السّلام) يك شب همراه با فاطمه (سلام الله عليها) و حسنين (عليهماالسلام) به در منزل اصحاب پيغمبر رفت و آنان را به يارى خود فرا خواند. آنان نيز قول دادند تا فردا همه با سرهاى تراشيده آن حضرت را يارى كنند. اما هنگام عمل به وعده، فقط سلمان و ابوذر و مقداد حاضر شدند و عمّار نيز با تأخير خود را رساند. على (عليه السّلام) كه چنين ديد، فرمود: مردمى كه در اجراى فرمان من حاضر به تراشيدن سر خود نيستند، چگونه براى بازپس گيرى خلافت به ميدان خواهند آمد؟ معاويه نيز به هنگام سركشى در برابر خلافت اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، در نامه اى به آن حضرت به اين موضوع اشاره كرده و مى نويسد: «گويى همين ديروز بود كه پرده نشين خانۀ خود را سوار الاغى كردى در حالى كه دو دستت ميان دست هاى فرزندانت حسن و حسين بود، روز بيعت با ابوبكر به در خانۀ يكايك اهل بدر و سابقين اسلام رفتى و آن‌ها را به بيعت با خود فرا خواندى. با همسر و دو فرزندت به آنان التماس كردى و درخواست نمودى تا از يار رسول خدا (ابوبكر) دست بردارند، ولى به غير از چهار، پنج نفر كسى خواستۀ تو را اجابت نكرد... » [۱] . امام باقر (عليه السّلام) مى فرمايد: موقعى كه مردم با ابوبكر بيعت كردند (و حاضر نشدند على را يارى كنند و آن حضرت بدون ياور ماند)، اميرالمؤمنين (عليه السّلام) از ادّعاى خلافت دست برداشت. چرا كه بيم داشت مسلمانان يك باره به سوى بت پرستى باز گردند و نداى حق «لا إله الا الله» و «محمد رسول الله» فراموش گردد... ؛ على (عليه السّلام) از آن رو در برابر آن‌ها قيام نكرد كه ياور نداشت. [۲] اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در خطبه اى پيرامون عكس العمل در برابر غصب خلافت، پس از در خواست صبر و شكيبايى بر اين مصيبت بزرگ، مى فرمايد: «... نگريستم و انديشيدم، ديدم به غير از خاندانم كسى براى من باقى نمانده است، راضى نشدم كه آن‌ها كشته شوند. پس آب را در حالى كه استخوان در گلو داشتم، نوشيدم، و براى فرو نشاندن خشم به چيزى تلخ تر از حنظل، و به تيغى برنده تر از كارد بر دل، صبر كردم» [۳] . اميرالمؤمنين (عليه السّلام) پس از تنها ماندن، در حقيقت با عدم بيعت با ابوبكر، نامشروع بودن خلافت او را آشكار ساخت و اين نكته را به مسلمانان رساند كه خويشان و نزديكان پيغمبر اسلام به دليل عدم مشروعيت ابوبكر، از خلافت او ناراضى هستند. ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۱۹ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۲۶ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۴۷ و زندگانى اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، ص ۲۴۰ به نقل از بحار الانوار و قاموس الرجال، و عبدالله بن سبا، ج ۱، ص ۱۳۳. [۲]: . سيرۀ علوى، ص ۲۸ به نقل از صحيح كافى، حديث ۴۴۰۷. [۳]: . خطبۀ ۲۱۵ نهج البلاغة. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔵 ماشین کشتاری به نام رضاخان ... 💠 جنایات 15 سال سلطنت کبیر به حدی وحشتناک و غیرقابل انکار بوده که حتی نویسندگان خارجی هم به آن اعتراف کرده اند، بطوریکه آقای کریستین دلانوآ فرانسوی در کتاب خودش نوشته:تخمین زده می شود در طول پانزده سال سلطنت رضاشاه 24 هزار نفر از میان ایلات و ومخالفان رژیم کشته شده باشند. 📚منبع: کتاب ساواک/نوشته کریستین دلانوآ/ترجمه عبدالحسین نیک گهر/صفحه21 🌐