#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقتتون بخیر
همسرمن کارمند شرکتیه گفتن نامه بیارید از مهدبرای فرزند۳تا۶ساله ماهیانه مبلغی رو براشون رو حقوق بریزن حالا اگه مانامه روببریم و نخوایم بفرستیم مهد ب خاطر نوع اموزششون ک مناسب نیست و درعوض هزینه رو صرف خود بچه بکنیم مورد داره دریافت این هزینه؟
پاسخ👇
سلام علیکم
چنین نامه ای صحیح نمی باشد و نمی توان این مبلغ را دریافت کرد.
#احکام
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
باسلام
خرید و فروش موی طبیعی چه حکمی داره؟
نظر مراجع عظام: نوری همدانی و صافی گلپایگانی و گلپایگانی
ممنون
پاسخ👇
سلام علیکم
اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_معاملات
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
اگر در رکعت سوم وچهارم نماز ظهر بجای تسبیحات اربعه سهوا حمد بخوانم حکم نماز چیست مقلدآیت الله سیستانی؟؟
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر قبل از رکوع متوجه شود، لازم است تسبیحات اربعه خوانده شود.
اگر در رکوع یا بعد از آن متوجه شد، اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_نماز
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
بعضیها جیگر خام گوسفند یا خیلی کم روشو میپزن برا کم خونی میگن خوبه میخورن عایا اون خونی ک تو جیگر هست ومیخورن حرامه یاخیر
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر پس از ذبح، به صورت طبیعی از حیوان خون خارج شود، خونی که داخل بدن باقی میماند گرچه نجس نیست، ولی خوردن آن حرام است، مگر آنکه هنگام پخت در غذا مستهلک شود یا به صورتی در گوشت باشد، که جزء آن محسوب شود.
#احکام
#احکام_خوراکی_ها
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
ایا لیزر تموم بدن حتی بیکینی اشکال داره
پاسخ👇
سلام علیکم
نگاه و لمس عورت توسط نامحرم حتی اگر همجنس باشد، حرام است اما لیزر سایر اعضای بدن توسط همجنس اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_نگاه
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم وقت بخیر.
این دومورد رو ملاحظه میفرمایید ببینید صحیح ست یاخیر؟
اگر بین رکعات نمازباشتباه تشهد اضافی خوانده شود،درپایان نمازسجده سهو واجب میشود
واگردررکعات کم وزیادشود(سهوا)درپاپان نماز،نمازاحتیاط واجب میشود
سپاسگزار زحمات شما
پاسخ👇
سلام علیکم
1- بله
2- بستگی به آن مورد دارد در برخی از موارد اینگونه است اما نمی توان حکم را برای همه موارد جاری کرد.
#احکام
#احکام_نماز
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
به کوروش به آرش به جمشید قسم
به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم
ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت
گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت
بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد
چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد
صفحه
شاعران ایران زمین
.......:
@zandahlm1357
اثیرالدین ابوالفضل محمد بن طاهر اخسیکتی معروف به اثیر اخسیکتی (زادهٔ سال نامعلوم در اخسیکت، درگذشته به سال ۶۰۹ هجری قمری در خلخال) از شاعران مشهور سدهٔ ششم هجری است.
اثیر در شهر اخسیکت زاده شد که در قرن ششم یکی از شهرهای آباد ماوراءالنهر در منطقهٔ فرغانه در شمال رود سیحون بودهاست. اثیر سخنوری را در همانجا آغاز کرد. با حملهٔ ترکان غز و زوال دولت سنجری و پریشانی خراسان که خود از آن با عنوان «وحشت خراسان» یاد میکند، نواحی شرقی ایران را ترک گفت و به نواحی غرب و شمال غرب ایران روی آورد. نخست در همدان به دربار غیاثالدین محمد بن ملکشاه سلجوقی (۵۵۵ ه.ق) پیوست و سالهای متمادی او و جمعی از وزیران و امیران دربارش را مدح گفت. در لشکر غیاثالدین محمد، با علاءالدین عربشاه (۵۸۴ ه.ق) حاکم کُهستان آشنا شد. عربشاه شعر اثیر را پسندید و او را نواخت. اثیر مدت زیادی از عمر خود را به تفاریق در همدان و کُهستان در دستگاه عربشاه بود.
اثیر اخسیکتی با شاعران بزرگ همعصر خود همچون خاقانی شروانی، نظامی گنجوی، رشید وطواط، مجیر بیلقانی و ظهیر فاریابی مراودات و معارضاتی داشتهاست. اثیر بعضی از قصاید خاقانی را جواب گفته و پایه خود را بالاتر شمرده است. همچنین حکایتی در مورد ملاقات این دو شاعر در دست است که کمابیش بوی افسانه دارد. نویسندگان معاصر اثیر، به رقابت میان او و مجیر بیلقانی اشاره کردهاند. اثیر، یکجا در یکی از اشعارش مجیر را دزد شعر خود خوانده است: «از برای خدای خواجه مجیر/ کاروانهای شعر من چه زنی؟». رقابتهای شعری اثیر اخسیکتی و مجیر بیلقانی گاه باعث کدورت ممدوحین ایشان، قزل ارسلان و محمد جهان پهلوان، که برادر بودند، نیز میشد.
دیوان اشعار اثیر از روی نسخهٔ آماده شده به همت مرکز تحقیقات رایانهای حوزه علمیه اصفهان (بر اساس تصحیح دکتر رکنالدین همایون فرخ منتشر شده به سال ۱۳۳۷ هجری شمسی) در گنجور در دسترس قرار گرفته است.
https://eitaa.com/zandahlm1357
دلبری دارم که جان میخواهد از من، چون کنم
از سر جان برنشاید خاست، ای تن، چون کنم
گوهر مهرش چو کان در دل نهان کردم ولیک
با چنین دریای مروارید معدن، چون کنم
چشمِ سوزن کرد بر من عالَم، از بس کافری
ای مسلمانان، وطن در چشمِ سوزن چون کنم
خانه من برد و پس در خانه خود تن بزد
چاره چه، با آن جهانآشوبِ تنزن، چون کنم
اختیاری نیست داغ درد را لیک از جهان
چون دل مسکین در او کرده است مسکن، چون کنم
یا دل من پیش او دارید تا رحمی کند
یا طریقی پیش من بنهید تا من، چون کنم
تر همیآید غزل در شیوه شعر اثیر
کشتگان عشق را زین شیوه شیون چون کنم
شمارهٔ ۱۱۱: همه عارض تو بینم، چو نظر بر آب دارم »
« شمارهٔ ۱۰۹: دوش با دوست محاکات بجان میگردم
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺 #برنامه_ریسمان با حضور #استاد_علی_تقوی #قسمت_نهم باموضـوع : 🍃توهّــم #عامــــل بودن در شرایــط ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #برنامه_ریسمان
با حضور #استاد_علی_تقوی
#قسمت_دهم
باموضـوع :
🍃در امـر به معـروف و نهـی از منڪــر چه چیــزهایی شــرط نیسـت؟🍃
🔺آیا اذن همســر یا پــدر شــرط هست⁉️
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
💎مرکز تخصصی آموزش و احیای واجب فراموش شده...
《ضـرورت تڪــرار》
❓ســؤال :
اگر فردی بعد از امر به معروف و نهی از منڪر ڪار ناپسندش را دوباره #تڪرار کند، آیا باید مجدد او را نهی از منڪر ڪنیم؟؟
✅ پاسخ :
#حضرت_آیت_الله_العظمی_مکارم_شیرازی :
در فرض سوال چنانچه شرایط امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، واجب است شما در حد توان خود تذکر دهید.
#حضرت_آیت_الله_العظمی_خامنه_ای:
آری، مجدداً با وجود شرایط امر به معروف و نهی از منڪــر لازم است امر به معروف و نهی از منڪــر ڪنیم.
📚برگرفته از ڪتاب رساله جامع تخصصـی احڪام و استفتائات امــر به معــروف و نهــی از منڪــر صفحه ۹۲/استاد علی تقوی
66 شبهه و مانع امر به معروف با جواب.pdf
240.9K
#فایل_pdf
✴️ #پاسخ_به_شبهات
امر به معروف و نهی از منکر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #تماشایی | برترین آمران به معروف
✌️ اگر مومنی، هرجا هستی نباید امر به معروف و نهی از منکر رو ترک کنی
🌺 شرح آیه ۱۵۷ سوره اعراف
🥰 #خوبی_از_خودتونه
💫 نو+جوان؛ انرژی امید ابتکار
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۲ هر نوع عمل جراحي يا طبي مشروع كه با رضايت شخص يا اوليا يا سرپرستان يا نمايندگان قانوني آن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
باب اول حد زنا
فصل اول تعريف و موجبات حد زنا
ماده ۶۳ زنا عبارت است از جماع مرد با زني كه بر او ذاتا حرام است گرچه در دبر باشد، در غير موارد وطي به شبهه
ماده ۶۴ زنا در صورتي موجب حد ميشود كه زاني يا زانيه بالغ و عاقل و مختار بوده و به حكم و موضوع آن نيز آگاه باشد.
ماده ۶۵ هرگاه زن يا مردي حرام بودن جماع با ديگري را بداند و طرف مقابل از اين امر آگاه نباشد و گمان كند ارتكاب اين عمل براي او جايز است فقط طرفي كه آگاه بوده است محكوم به حد زنا ميشود.
ماده ۶۶ هرگاه مرد يا زني كه با هم جماع نموده اند ادعاي اشتباه و نا آگاهي كند در صورتي كه احتمال صدق مدعي داده شود، ادعاي مذكور بدون شاهد و سوگند پذيرفته ميشود و حد ساقط ميگردد.
ماده ۶۷ هرگاه زاني يا زانيه ادعا كند كه به زنا اكراه شده است ادعاي او در صورتي كه يقين برخلاف آن نباشد قبول ميشود.
فصل دوم راههاي ثبوت زنا در دادگاه
ماده ۶۸ هرگاه مرد يا زني در چهار بار نزد حاكم اقرار به زنا كند محكوم به حد زنا خواهد شد و اگر كمتر از چهار بار اقرار نمايد تعزير ميشود.
ماده ۶۹ اقرار در صورتي نافذ است كه اقراركننده داراي اوصاف بلوغ عقل اختيار و قصد باشد.
ماده ۷۰ اقرار بايد صريح يا به طوري ظاهر باشد كه احتمال عقلايي خلاف در آن داده نشود.
ماده ۷۱ هرگاه كسي اقرار به زنا كند و بعد انكار نمايد در صورتي كه اقرار به زنايي باشد كه موجب قتل يا رجم است با انكار بعدي حد
رجم و قتل ساقط ميشود، در غير اين صورت با انكار بعد از اقرار حد ساقط نمي شود.
ماده ۷۲ هرگاه كسي به زنايي كه موجب حد است اقرار كند و بعد توبه نمايد، قاضي ميتواند تقاضاي عفو او را از ولي امر بنمايد و يا حد را بر او جاري نمايد.
ماده ۷۳ زني كه همسر ندارد به صرف باردار شدن مورد حد قرار نمي گيرد، مگر آنكه زناي او با يكي از راههاي مذكور در اين قانون ثابت شود.
ماده ۷۴ زنا چه موجب حد جلد باشد و چه موجب حد رجم با شهادت چهار مرد عادل يا سه مرد عادل و دو زن عادل ثابت ميشود.
ماده ۷۵ در صورتي كه زنا فقط موجب حد جلد باشد به شهادت دو مرد عادل همراه با چهار زن عادل نيز ثابت ميشود.
ماده ۷۶ شهادت زنان به تنهايي يا به انضمام شهادت يك مرد عادل زنا را ثابت نمي كند بلكه در مورد شهود مذكور حد قذف طبق احكام قذف جاري ميشود.
ماده ۷۷ شهادت شهود بايد روشن و بدون ابهام و مستند به مشاهده باشد و شهادت حدسي معتبر نيست
ماده ۷۸ هرگاه شهود خصوصيات مورد شهادت را بيان كنند اين خصوصيات بايد از لحاظ زمان و مكان و مانند آنها اختلاف نداشته باشند. در صورت اختلاف بين شهود علاوه بر اينكه زنا ثابت نمي شود شهود نيز به حد قذف محكوم ميگردند.
ماده ۷۹ شهود بايد بدون فاصله زماني يكي پس از ديگري شهادت دهند، اگر بعضي از شهود شهادت بدهند و بعضي ديگر بلافاصله براي اداي شهادت حضور پيدا نكنند، يا شهادت ندهند زنا ثابت نمي شود،
در اين صورت شهادت دهنده مورد حد قذف قرار ميگيرد.
ماده ۸۰ حد زنا جز در موارد مذكور در مواد آتي بايد فورا جاري گردد.
ماده ۸۱ هرگاه زن يا مرد زاني قبل از اقامه شهادت توبه نمايد، حد از او ساقط ميشود و اگر بعد از اقامه شهادت توبه كند حد ساقط نمي شود.
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357