eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: خاموشي متن حديث الصمت ۱- الكلينى عن عدّة من أصحابنا عن سهل بن زياد، و الحسين بن محمّد عن معلّي بن محمّد جميعاً عن الوشّاء قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: كان الرجل من بنى اسرائيل إذا أراد العبادة صمت قبل ذلك عشر سنين. ۲- الحميرى باسناده عن الرضا عليه السلام قال: من علامات الفقه: الحلم و العلم و الصمت، إنّ الصمت باب من أبواب الحكمة، إنّ الصمت يكسب المحبّة و هو دليل علي الخير، و كان جعفر عليه السلام يقول: والله لايكون الّذى تمدّون إليه أعناقكم حتّي تميّزون و تمحّصون، ثمّ يذهب من كلّ عشرة شىء و لايبقى منكم إلّا نزر، ثمّ تلا هذه الآية (أم حسبتم أن تدخلوا الجنّة و لمّا يعلم الله الّذين جاهدوا منكم و يعلم الصابرين). ۳- المفيد بإسناده قال: قال الرضا عليه السلام: ما أحسن الصمت لامن عىّ، و المِهْذار له سَقطات. خاموشي ۱- كليني از تني چند از اصحاب ما از سهل بن زياد و حسين بن محمد، از معلّي بن محمد، همگي از وشاء نقل كنند كه گفت: شنيدم امام رضا (ع) مي‌فرمود: چون مردي از بني اسرائيل قصد عبادت مي‌كرد ده سال پيش از آن سكوت مي‌كرد ۱. ۲- حميري به اسناد خود از امام رضا (ع) نقل كند كه حضرتش فرمود: از نشانه‌هاي فقه، بردباري و علم و خاموشي است. خاموشي دري از درهاي حكمت است، خاموشي جلب محبت نموده و راهنما به خير است. جعفر (ع) پيوسته مي‌فرمود: به خدا سوگند آن كه دگرگونهاي تان را به سوي او مي‌كشيد تحقق نخواهد يافت تا آنگاه كه سره و ناسره شويد و نيك و بدتان از هم متمايز شويد و آنگاه از هر ده چيز يكي از دست رود و باقي نماند از شما مگر سؤال شود، حضرت سپس اين آيه را تلاوت فرمود: (آيا گمان كرده ايد كه به بهشت مي‌رويد در حالي كه هنوز خداوند مجاهدان و صابران شما را مشخص نكرده است؟! ۲. ۳- مفيد به اسنادش روايت كرده است كه حضرت رضا (ع) فرمود: چه نيكوست خاموشي و سكوت كه ناشي از عجز در سخن گفتن نباشد، و شخص پر گو از لغزش و خطا در امان نيست۳. منبع حديث ۱- اصول كافى ۲/ ۱۱۶. ۲- قرب الإسناد ۳۶۹، آيه در سوره آل عمران/ ۱۴۲. ۳- اختصاص ۲۳۲. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مقام و شخصیت علمی حضرت رضا (علیه السلام) هر شیعه ی آگاهی می‌داند که علوم اهل بیت (علیهم السلام) از علم بی پایان الهی سرچشمه می‌گیرد و خداوند متعال به ایشان چنان دانشی داده است که به هیچ فردی به جز پیامبر اکرم۳نداده است. ائمه ی اطهار (علیهم السلام) تمامی علوم پیامبران مرسل و ملائکه مقرّب را دارا هستند. [۱] اخبار آسمان‌ها و زمین نزد آن هاست [۲] و به طور کلّی ایشان خزانه داران علوم الهی هستند و هیچ چیزی نیست که مورد نیاز مردم باشد و از آن‌ها پنهان بماند. [۳] ولی شرایط خاص هر امام و دستور العملی که از جانب خداوند برای آن‌ها به اقتضای فرصت‌های هر زمان صادر شده بود، سبب می‌شد که برخی از ایشان مجال بیان دین و اظهار علوم گسترده خویش را بیشتر داشته باشند، همانند حضرت امیر، امام باقر، امام صادق و از جمله حضرت رضا (علیهم السلام) که سه جریان مهم سبب شد، سیلاب دانش از حضرت رضا (علیه السلام) به سوی جامعه ی اسلامی سرازیر شود. اوّل: فتنه ی واقفیّه و شبهاتی که اینان در امامت حضرت رضا (علیه السلام) مطرح کردند و ایشان با پاسخ‌های عمیق خویش، مردم را هدایت می‌نمود. دوّم: هلاکت برامکه در سال چهارم امامت حضرت که سبب شد یکی از مهم ترین دشمنان اهل بیت (علیهم السلام) در دستگاه هارون به دست هارون از میان برود؛ به طور نسبی فرصت خوبی جهت نشر آثار اهل بیت (علیهم السلام) فراهم شد. سوم: مسأله ی ولایت عهدی امام رضا (علیه السلام) که نگاه‌ها را متوجه ایشان کرد و مأمون عباسی با تشکیل محافل علمی و مجالس بحث و مناظره سعی در آن داشت تا حضرت را در مقابل بزرگان ادیان و علمای مذاهب، عاجز نشان دهد؛ اما از آن جا که خداوند متعال کید و مکر حیله گران را مدیریت می‌کند و به خودشان بر می‌گرداند، همین جلسات و محافل مناظره، سبب معرفی علمی و عظمت حضرت رضا (علیه السلام) شد، به گونه ای که دانشمندان بزرگ به دانش گسترده وی اعتراف کردند. شخصیت حضرت رضا (علیه السلام) از نظر علمی به گونه ای است که حضرت صادق (علیه السلام) که خود رئیس مذهب جعفری است، در مورد امام رضا (علیه السلام) قبل از تولد ایشان به فرزند خود موسی بن جعفر بارها می‌فرمود: عالم آل محمد (علیه السلام) در نسل توست، ای کاش او را درک می‌کردم. [۱] محمد بن عیسی یقطینی گوید: از پاسخ‌هایی که حضرت رضا (علیه السلام) به سؤال‌های مردم داده بود، پانزده هزار مسأله جمع آوری کردم. [۲] اباصلت هروی که خود از بزرگان زمان خویش است، گوید: من کسی را داناتر از علی بن موسی الرضا ندیدم، هیچ دانشمندی نیز حضرت را ندید مگر آن که مانند من گواهی داد. مأمون در مجالس متعدد تعدادی از دانشمندان ادیان (گوناگون) و فقهای شریعت (اسلام) و متکلمان را جمع کرد - و با حضرت مناظره کردند - و حضرت بر همه ی آن‌ها پیروز شد به گونه ای که همگی به فضیلت حضرت و عجز خویش اعتراف کردند. و من از ایشان (حضرت رضا (علیه السلام) ) شنیدم که می‌فرمود: من در (مدینه) مسجد (پیامبر۳) می‌نشستم، در حالی که دانشمندان در مدینه فراوان بودند، هرگاه یکی از آن‌ها در پاسخ مسأله ای عاجز می‌شد همگی به من اشاره می‌کردند و مسأله را به من ارجاع می‌دادند و من پاسخ می‌دادم. [۱] ابراهیم بن عباس گوید: هرگز ندیدم از حضرت رضا چیزی بپرسند مگر این که آگاه بود، هیچ کس را آگاه تر از او به تاریخ گذشته تا زمان خودش ندیدم. مأمون همواره او را با سؤال‌های گوناگون امتحان می‌کرد و او با جواب کامل به وی پاسخ می‌داد. [۲] حسن بن علی وشاء که بر اثر شبهات مخالفان به مذهب وقف گرایش پیدا کرده بود، گوید: مسائلی را در طوماری نوشتم تا حضرت رضا (علیه السلام) را با آن امتحان کنم. درب خانه حضرت آن قدر ازدحام جمعیت بود که موفق به ملاقات ایشان نشدم. ناگاه متوجه شدم که خدمتکار حضرت به دنبال من است و می‌گوید: حسن بن علی وشّاء که نوه دختری الیاس بغدادی است، کیست؟ گفتم: منم؛ نامه ای به من داد و گفت: پاسخ مسائلی که همراه داری (و هنوز به امام نشان نداده است) این است! به این ترتیب من به امامت ایشان یقین کردم و مذهب وقف را رها نمودم. [۳] برخی از محافلی که مأمون ترتیب داده بود، چنان عظیم و سنگین بود و دانشمندان تمامی ملت‌ها از بزرگان یهود و نصاری و صابئی و زرتشتی و متکلمان جمع شده بودند که حسن بن محمد نوفلی به وحشت افتاده بود و به حضرت نصیحت کرد و گفت: آن‌ها اهل مغالطه و شبهه هستند، از آن‌ها حذر کنید، حضرت رضا (علیه السلام) تبسمی نمود و فرمود: آیا می‌ترسی آن‌ها بر من پیروز شوند؟... ای نوفلی آیا می‌دانی چه وقت مأمون از این کار پشیمان می‌شود؟ وقتی استدلال مرا با اهل تورات به تورات آن‌ها و با اهل انجیل به انجیل آن‌ها و با اهل زبور به زبورشان و با صابئین به زبان عبری خودشان و با اهل هرابزه (گویا مقصود مجوسیان باشد) ---------- [۱]: توحید صدوق، ر. ک: بحار، ج۲۶، ص ۱۵۹. [۲]: بصائر الدرجات، ر. ک: بحار، ج ۲۶
، ص ۱۱۰. [۳]: بصائر الدرجات، ر. ک: بحار، ج ۲۶، ص ۱۳۸. [۱]: اعلام الوری، ۳۱۵. [۲]: الغیبه، شیخ طوسی، ص ۵۲، ر. ک: بحار، ج ۴۹، ص ۹۷. [۱]: اعلام الوری، ۲/۶۴؛بحارالانوار ۴۹/۱۰۰. [۲]:  - عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۱۸۰. [۳]: مناقب آل ابی طالب، ج ۳، ص۴۵۳. با زبان فارسی آن‌ها و با اهل روم به زبان رومی و (دیگر) سخنداران به لغت خودشان بشنود. آن گاه که من بر همه آن‌ها پیروز شدم و هر گروهی در مقابل حجت و دلیل من مغلوب شد و سخن خود را رها و به درستی سخن من اعتراف نمود، مأمون (از تشکیل جلسه) پشیمان می‌شود و لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم... [۱] ---------- [۱]: عیون اخبارالرضا (علیه السلام)، ۲/۱۳۹؛ التوحید ۴۱۷. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای 2 🔰 بررسی ویژگی های حکومت عجل الله فی فرجه 🎬 قسمت 2 : مرکز حکومت حضرت کجاست ❓ 🎙با توضیحات از اساتید مهدویت کشور 👌دنیای بعد ظهور را بهتر بشناسیم
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد شنیدم ک حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و سلم هم رجعت میکنن و ۴۰ هزار سال حکومت میکنن من همیشه شنیده بودم از حضرت علی و امام حسین تا بقیه امام. حالا سوالم این هست که حضرات همراه با مولا صاحبنا حضرت مهدی (عج) ظهور میکنن یا بعد تک به تک رجعت میکنن تا فوت یا شهادت یکی پس از دیگری حکومت میکنن؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 ☝️🏻اولا راجع به میزان حکومت اهل بیت علیهم السلام بعد رجعت ما هیچ روایت قطعی نداریم. بله یکی دو روایت در این زمینه ها آمده، ولی نمی توانیم با یکی دو تا روایت نظر قطعی بدهیم این را دقت کنید. با یکی دو تا روایت کسی نظر قطعی نمی دهد. 🔅اهل بیت رجعت می کنند همه اهل بیت رجعت می کنند اما اینکه موقع امام زمان (عج) باشد یا بعد رحلت امام زمان باشد اینها دیگر مباحث اختلافی است و نمی شود به راحتی نظر داد. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
.......: اولين ديدار رضا قليزاده حدود دو ماه از عمليات و الفجر مقدماتي [۵] مي‌گذشت و به دليل متوقف شدن و الفجر مقدماتي، نيروهاي رزمنده اشتياق شديدي براي شركت در عمليات داشتند؛ امام در ظاهر هيچ خبري نبود الا همان كارهاي هر روز و هر شب مان؛ رزم شبانه، پياده روي و... از طرفي مأموريت نيروهاي بسيجي كه سه ماه بود و يك جا اعزام شده بوديم تمام شده بود. بي آنكه در اين سه ماه به مرخصي برويم. بنابراين درخواست تسويه حساب مي‌كردند؛ يكي دانش آموز بود و ديگري دانشجو، آن يكي كاسب و... بالاخره مسئله ي درخواست تسويه حساب نيروهاي بسيجي جدي شد و خبر به گوش مسوولين لشكر هم رسيد. چند روز به همين حال سپري شد. تا اينكه يك روز فرماندهان گردان اعلام كردند كه فردا فرمانده لشكر در مراسم صبحگاه سخنراني خواهد كرد. خوشحال بودم. تا آن روز فرمانده لشكر را از [ صفحه ۲۰] نزديك نديده بودم. از طرفي هم آوازه اش همه جا پيچيده بود و ديدن چنين شخصي، خالي از لطف نبود. مراسم صبحگاه روز بعد با حضور گردانهاي علي اكبر و حر در محوطه گردان علي اكبر - توي دشت عباس [۶] - برگزار شد. بعد از اتمام مراسم معمول هر روز، آقا مهدي به جمع ما پيوست. بچه‌ها بلافاصله دور ايشان حلقه زدند و آن عبد صالح خدا را همانند نگيني در ميان گرفتند. آقا مهدي باكري كه همه دنيايش عشق بسيجي‌ها بود و نقش حساس و سرنوشت نيروهاي بسيجي را در جنگ به وضوح لمس مي‌كرد، ابتدا در رابطه با اهميت حضور نيروهاي بسيجي و خالي نكردن جبهه از نيرو، اطاعت محض از ولايت فقيه و وضعيت جبهه‌هاي جنگ برايمان صحبت كرد و بعد گفت: به من اطلاع داده شده كه مأموريت عده اي از برادران بسيجي تمام شده و قصد تسويه حساب دادن. من از اين برادران ۱۰ روز مهلت مي‌خوام. اگه در اين مدت عملياتي بود كه با هم به نبرد دشمن مي‌ريم و گرنه، ان شاءالله تسويه مي‌كنين و برمي گردين به خونه هاتون. اين خبر براي برادران رزمنده اي كه چند ماهي را چشم انتظار عمليات بودند، خبر خوشحال كننده اي بود و به عنوان اعلام آمادگي، فرياد تكبير از دل و جان برآمده بچه‌ها دشت عباس را پوشاند. و چقدر اين خبر براي بچه‌ها جالب و اميدواركننده بود. در طول سالهاي دفاع مقدس، رزمندگان اسلام به اميد روزي كه در عمليات شركت خواهند كرد لحظه شماري مي‌كردند. «شب حمله» براي رزمندگان اسلام «شب حماسه و ايثار» و «شب نيل به آمال و آرزوها» محسوب مي‌شد. شبي كه خيلي‌ها در برابر حضرت حق مقام عبوديت را به سرحد كمال مي‌رساندند. از آن روز شور و شوق عجيبي در بين رزمنده‌ها حاكم گرديد و روزشماري معكوس آغاز شد. بچه‌ها آرام و قرار نداشتند. تمام حركات و سكنات نيروها بيش از پيش رنگ و بوي خدايي به خود گرفته بود. توي چادرها و سنگرها، موضوع صحبت بچه‌ها از تسويه حساب، خانه و مدرسه به عمليات، شهادت، شهيد و... تغيير يافته بود. هر روزي كه سپري مي‌شد آمادگي نيروها چه از لحاظ روحي و معنوي و چه از جنبه نظامي بيشتر مي‌شد و در شوق شركت در عمليات سر از پا نمي شناختند. تا اينكه روز يازدهم، طبق وعده «آقا مهدي» حركت نيروها جهت عزيمت به منطقه عملياتي «و الفجر يك» [۷] آغاز گرديد و چند روز بعد هم عمليات با اقتدار و صلابت نيروهاي لشكر عاشورا و ديگر رزمندگان اسلام به وقوع پيوست و... [ صفحه ۲۳] https://eitaa.com/zandahlm1357
Part07_خاطرات شهید صیاد شیرازی.mp3
5.11M
👆🏻 ◉━━━━━──── ↻ ◁ㅤ❚❚ㅤ▷ㅤ⇆ 🎧کـــتاب صــوتی " خاطــرات شهیــد علــی صیــادشــیرازی"« ره» 🔴قسمــت 7 💚سلامتی و تعجیل در فرج حضرت امــام زمــان «عــجل الله تعالی فرجه الشریف» و شــادی ارواح طــیبه شهــدا و حــاج_قــاسم صلــوات 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: بررسی آیات مُشعر بر رؤیت قال تعالی: « أَلاَ إِنَّهُمْ فِی مِرْیَةٍ مِنْ لِقَاءِ رَبِّهِمْ أَلا إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْ ءٍ مُحِیطٌ ». [۴] و أمّا کلام کلیم که عرض می‌نماید « رَبِّ أَرِنِی أَنظُرْ إِلَیْکَ [۵] » ایراد شده که چگونه جایز است این که کلیم اللّه موسی بن عمران جاهل باشد که خدای تعالی « لایری » است حتی یسأله عنه. جواب داده اند که: وقتی که موسی خبر به نجوی و تکلّم خود را با خدا به بنی اسرائیل داد، گفتند: دلیل صدق کلام تو آن است که سؤال نمایی از خدا که ارائه بدهد به تو سؤال تو را. اجابت می‌نماید، بعد از رؤیت خبر بده ما را که « کیف هو؟ حتی نعرفه حقّ معرفته. فقال موسی: یا قوم إنّ اللّه لایری بالأبصار و لا کیفیة له، إنّما یعرف بآیاته، و یعلم بأعلامه، فقالوا: لن نؤمن لک حتی تسأله. فقال موسی: ربّ إنّک قد سمعت مقالة بنی اسرائیل و أنت أعلم بمصالحهم. فأوحی اللّه الیه یا موسی سَلنی [۱] ما سألوک فلن أؤاخذک [۲] بجهلهم، فعند ذلک قال موسی: « رَبِّ أَرِنِی أَنظُرْ إِلَیْکَ قَالَ لَن تَرَانِی وَ لَکِنِ انظُرْ إِلَی الْجَبَلِ فَإِنِ اسْتَقَرَّ مَکَانَهُ فَسَوْفَ تَرَانِی [۳] » »، [۴] که رؤیت ذات بسیط محیط خود را از باب امتناع او به انظار حسیه و مشاعر جزئیه تعلیق به محال فرموده که: استقرار جبل انّیت باشد در نزد تجلّی اعظم که مندکّ و مضمحلّ است، کما قال: « فَلَمَّا تَجَلَّی رَبُّهُ لِلْجَبَلِ جَعَلَهُ دَکًّا وَ خَرَّ مُوسَی صَعِقًا [۵] » أی مبهوتاً، کما قیل: تجلّی گر رسد بر کوه هستی شود چون خاک ره هستی ز پستی [۶] قال تعالی: « لاَّ تُدْرِکُهُ الاْءَبْصَارُ وَ هُوَ یُدْرِکُ الاْءَبْصَارَ وَ هُوَ اللَّطیفُ الْخَبیرُ [۷] ». ---------- [۴]: ۴ - سوره مبارکه فصلت، آیه ۵۴. [۵]: ۵ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۴۳. [۱]: ۱ - الکافی: اسألنی. [۲]: ۲ - اصل: آخذک. [۳]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۴۳. [۴]: ۴ - التوحید، ص ۱۲۱ ؛ الاحتجاج، ج ۲، ص ۴۲۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۴۷. [۵]: ۵ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۴۳. [۶]: ۶ - گلشن راز، شبستری، «قاعده در شناخت عوالم پنهان... ». [۷]: ۷ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۰۳. 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: سقراط حکیم سقراط کم غذا بود، لباس زبر می‌پوشید، یکی از فیلسوفان زمانش برای وی نوشت: تو که گمان می‌کنی هر صاحب روحی باید به او ترحم شود چرا به خود ترحم نمی کنی؟ چرا لباس خشن می‌پوشی و غذا کم می‌خوری؟ سقراط در پاسخ نوشت: مرا به لباس زبر ملامت کردی، انسان چه بسا فریفته زشتی شود و از زیبایی دست بردارد، نیز به کم خوری ملامت کردی در حالی که من غذا را برای زندگی می‌خواهم و تو زندگی را برای غذا. فلیسوف نوشت: علت کم سخن گفتنت چیست حال که در غذا خوردن بخل می‌ورزی چرا در سخن گفتن نیز این چنینی؟ سقراط نوشت: برهانی ندارم که آن را ترک کنم، بهتر است از آنچه به تو مربوط نیست، نپرسی؛ با این حال خدا دو گوش به تو داده و یک زبان، تا دو برابر آنچه می‌گویی بشنوی و هر آنچه می‌شنوی نگویی والسلام. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عشق چيست؟ از گذشته‌هاي دور « عشق » از جذاب ترين واژه‌هاي ادبيات و فرهنگ انساني است! به قول « ويل دورانت » در كتاب « لذات فلسفه » هر كتابي يا مجله اي را كه مي‌گشاييد، و در عصر بعد از ويل دورانت يعني در موج فن آوري اطلاعات (IT ) هر صفحه ي اينترنتي را كه باز مي‌كنيد از عشق سخني به ميان مي‌آيد! به راستي عشق چيست؟ شايد عشق همان محبت مديريت نشده است! مرحوم دكتر علي شريعتي محبت را شنا كردن و عشق را غرق شدن مي‌داند! وقتي شنا مي‌كنيد خود را وسط دريا مديريت مي‌كنيد، اما وقتي غرق شديد، اين درياست كه شما را مديريت مي‌كند! عشق چونان دريا خيره كننده است، كشش دارد و فريباست! دكتر محمدرضا سرگلزايي از روانپزشكان معاصر مي‌گويد: كم تر شنيده ايد كسي در استخر غرق شود اما آمار غرق شدگان در دريا بالا است! استخر به دليل محدوديتش چندان جذاب و فريبا نيست، افزون بر آن در استخر طنابي كشيده اند تا آنان كه شنا نمي دانند نزديك نشوند، اما دريا چون در نگاه ما بي انتها است جذابيت، كشش و فريبايي ويژه اي دارد. از اين رو روح انسان مطلق خواه و كمال خواه را گام به گام به سوي خود مي‌كشد. انتهاي ناپيدايش چشم انسان افزون خواه را خيره و از ژرفا و عمقش غافل كرده است! كتاب « ديروز من، امروز ما » عشق را يك پروسه و فرآيند شش مرحله اي مي‌داند كه از يك ميل ساده آغاز شده و گام گام عاشق را به سوي خويش فرا مي‌خواند! عشق را مي‌توان جاذبه و كشش قلبي انسان به سوي كمال و جمال دانست؟! زيبايي يكي از كمالات است و زيبايي مطلق خداست! عشق را جز با عشق نمي توان شناخت. عشق را جز عاشق نمي تواند درك كند. عارفان از مثال جذب پروانه به سوي شمع بسيار استفاده كرده اند: بلبل به چمن ز آن گل رخسار نشان ديد پروانه در آتش شد و اسرار عيان ديد اين بيت اشاره به جذبه عاشق به سوي معشوق دارد. كشش شاخ و برگ درختان به سوي نور، و يا كشش انسان وقتي كه در تاريكي قرار مي‌گيرد و هر نقطه ي نوراني او را به سمت خود مي‌كشد، حيواناتي مانند: سوسك كه به طرف تاريكي كشش دارند، حيواناتي كه به طرف جريان‌ها و ميدان‌هاي مغناطيسي كشش پيدا مي‌كنند مانند: ماهي‌هايي كه به كمك ايجاد حوزه‌هاي مغناطيسي در دريا به دام صيادان مي‌افتند، كوچ پرندگان كه به سمت و سوي خاصي كشش دارند، و كششي كه شناخت و ادراك ذهن در آن نقشي ندارد همه از اين دست مي‌تواند باشد! عشق قلب انسان را به سوي كمال و زيبايي مطلق سوق مي‌دهد. انسان با تمام وجود به سمت نور و مطلق كشيده مي‌شود. عشق كشش قلب انسان به سوي خداوند است! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
027.mp3
1.57M
🔶 صحبت های دکتر حبشی در مورد رابطه صحیح زن و شوهر در خانواده "بخش بیست و هفتم" ❇️ لطافت زنانه و جسارت مردانه دو بال یک زندگی عاااالی 💥 دکتر حمید
1400-05-06(tarashion).mp3
13.89M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت بیست و هفتم