.......:
اقدام ابوسفيان و عباس
همان گونه كه گفته شد، ابوسفيان به هنگام رحلت پيغمبر در مدينه نبود. [۲] در بازگشت از سفر بود كه از رحلت آن حضرت و خلافت ابوبكر آگاه شد. پرسيد: عكس العمل على و عباس مظلوم (نزديك ترين كسان پيغمبر) چه بود؟ گفتند: خانه نشين شده اند. ابوسفيان در حالى كه پيش مى آمد، مى گفت: به خدا قسم گرد و غبارى در هوا مى بينم كه به غير خون، چيزى آن را فرو ننشاند. سپس گفت: اى فرزندان عبدمناف! (جد بنى هاشم و بنى اميه) ابوبكر را به رهبرى و امر شما چه كار؟ على و عباس آن دو مظلوم خوار گشته كجا هستند؟
ابوسفيان اشعارى نيز به اين مضمون در كوچه هاى مدينه مى خواند: اى فرزندان هاشم! راه طمع حكومت بر مردم را مخصوصاً بر دو قبيلۀ تيم بن مره و عدى (قبايل ابوبكر و عمر) ببنديد. اين حكومت از ميان شما برخاسته است و سرانجام بايد به شما بازگردد و كسى جز ابوالحسن على لياقت زمامدارى ندارد. سپس همراه با عباس عموى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) نزد على (عليه السّلام) آمد و به آن حضرت پيشنهاد بيعت كرد. ابوسفيان اظهار داشت: من مدينه را از سوار و پياده پر خواهم كرد تا از حق شما حمايت كنند.
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) ضمن ردّ درخواست آنان در پاسخ، پس از سخنان پنددهنده اى فرمود: «... اگر من از حق خود سخن برانم، مى گويند براى به دست آوردن خلافت حرص مى ورزد، و اگر ساكت بمانم، مى گويند از شمشير مخالفان در هراس است. هيهات، پس از آن همه شجاعتها و آن شمشير زدنها كه در راه اسلام داشتم و گردنكشان را خاضع كردم، مى گويند از شمشير فلان و بهمان ترسيد. به خدا سوگند، چنان شيفتۀ مرگ هستم كه نوزاد به سينۀ مادرش تا آن حد شيفته نيست؛ اما شما نمى دانيد، من دانشى در سينه دارم كه اگر بر زبان آورم، لرزه بر اندامتان خواهد افتاد». در قسمتى ديگر از سخنان خود به آنها فرمود: «اگر چهل مرد با اراده داشتم، قيام مى كردم و حق خود را از اين مردم مطالبه مى كردم». [۳]
بايد ديد ابوسفيان با چه انگيزه هايى اين گونه در احقاق حق على (عليه السّلام) سخن مى گفت و آن حضرت نيز كه به در خانۀ مردم و اصحاب جنگ بدر مى رفت و از آنان استمداد مى كرد، چرا به ابوسفيان جواب رد داد؟
----------
[۲]: . در برخى منابع، نقلها حاكى از حضور ابوسفيان در مدينه به هنگام رحلت پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) است.
[۳]: . نگاه كنيد به: تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۲۵ و شرح نهج البلاغة، ج ۲، ص ۴۴ و تاريخ طبرى، ج ۳، ص ۲۰۹ و ارشاد مفيد، ج ۱، ص ۱۸۰ و نيز به سخنان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) در خطبۀ ۵ نهج البلاغة.
آنچه مسلّم است ابوسفيان تا پاى جانش در ميان نبود، به پيغمبر ايمان نياورد و بنا بر نظرى حتى تا پايان عمر در باطن مسلمان نشده بود؛ از اين رو در دفاع از على (عليه السّلام) انگيزۀ دينى و الهى نداشته است. در حقيقت ابوسفيان كه به هنگام غصب خلافت در مدينه نبود تا از نمد خلافت براى خود و فرزندانش كلاهى در نظر گيرد، روى خصلت هاى جاهلى و اشرافى قريشى عار داشت كه زير بار خلافت ابوبكر از تيرۀ پستى برود. على (عليه السّلام) و بنى هاشم هرچند كه سابقۀ دشمنى با آنها داشتند، به واقع نزديك ترين تيرۀ قريشى به بنى اميه به حساب مى آمدند؛ و حكومت بنى هاشم براى آنها نيز افتخار ايجاد مى كرد. با اين تعبير در مى يابيم انگيزۀ مخالفت ابو سفيان با ابو بكر و حمايت او از على (عليه السّلام) از سويى تعصّب قبيلگى است؛ زيرا چند نسل منصبها و افتخارات قريش در فرزندان عبدمناف يعنى بنى هاشم و بنى اميه بوده است؛ حال با خلافت ابوبكر، مهم ترين و ارزشمندترين افتخارات (خلافت) از كف آنها به در مى رود. از سوى ديگر ابوسفيان و اولادش كه حتى در دوران به اصطلاح اسلام آوردن خود، درصدد نابودى دين پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و محو نام مقدّس او بودند، با سخن
حق دفاع از على (عليه السّلام)، مى خواست تفرقه و دو دستگى و در نهايت جنگى خونين را ميان مسلمانان پديد آورد تا پس از تحليل رفتن آن ها، او به اهداف و آمال خويش دست يابد.
اميرالمؤمنين (عليه السّلام) با علم بر اين نكات بود كه حاضر به قول حمايت او نشد. پاسخ آن حضرت كه «اگر چهل مرد با اراده داشتم... » در واقع كنايه اى است به ابوسفيان كه تو از آنان نيستى. ابوسفيان با اين كه از على (عليه السّلام) نااميد شد، با ابوبكر بيعت نكرد تا اين كه به پيشنهاد عمر، ابوبكر با دادن اموالى او را از خود خشنود ساخت و بيعت كرد. به نقلى ديگر ابوسفيان تا ابلاغ فرماندهى سپاهى را كه به سوى شام مى رفت، به نام فرزندش «يزيد» نگرفت، بيعت نكرد. [۱]
----------
[۱]: . براى اطلاع بيش تر نگاه كنيد به مبحث عالمانه «قيام ابوسفيان عليه حكومت ابوبكر» در كتاب عبدالله بن سبا، ج ۱، ص ۱۴۸.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥اینزنهاهستنکهمیتونن تا ۳نسلبعدخودشونروتغییربدن‼️
پشت پرده آشوبهای این روزها.....
📋''سند2030درگانـــــــــــدو"
🔵 مژدگانی گرفتن اشرف از شاه به خاطر زلزله طبس
💠 آقای آلبرتو بلیچی خبرنگار ایتالیایی در کتاب خود قسمتی ازفایل صورتی را آورده که مکالمه تلفنی شاه و خواهرش اشرف بعد از زلزله طبس میباشد:
اشرف_اعلیحضرت؟
شاه_بله
اشرف_داداش من برای شما یک خبر خوب دارم، یک مژده
شاه_چیه این خبر؟ چی شده؟
اشرف_(باهیجان) زلزله اومده، طبس با خاک یکسان شده.
شاه_(با تعجب) این که مژده نداره!
اشرف_چرا مژده نداره داداش؟ کشتار انقدر زیاده که هم مذهبیها و هم کمونیستها چه بخواهند چه نخواهند باید به آنها برسند.
شاه_(کمی خوشحال) مگر چقدر کشته شدند؟
اشرف_خیلی، خیلی زیاد، داداش تو خوشحال نیستی؟
شاه_نه، گمان نمیکنم با خبر این زلزله شورش متوقف بشه، ولی تو راست میگی زلزله همه رو مشغول میکنه ما میتونیم فوری دست به کار بشیم.
اشرف_(با خوشحالی) دیدی گفتم داداش، دیدی گفتم خدا با ماست، خدا مارو دوست داره
شاه_خبر کی به تو رسیده؟
اشرف_ همین الان، مژده هم دادم، شما هم باید به من مژده بدید
📚منبع:کتاب زندگی و عیاشیهای اشرف/نوشته آلبرتو بلیچی(خبرنگار ایتالیایی) /ترجمه دکتر م.الهام/ صفحه 37و38
🔵 مافیایی به نام اشرف پهلوی
#شما_یادتون_نمیاد_ولی...
💠 در زمان #شاه خانواده سلطنتی از شناخته شده ترین افراد بین المللی بودن تا جایی که ارتشبد حسین فردوست نوشته: #اشرف_پهلوی خواهر شاه قاچاقچی بین المللی و عضو مافیای آمریکاست. او هرجا که میرفت در یک چمدان #هروئین حمل میکرد وکسی هم جرات بازرسی نداشت.
📚 منبع:خاطرات فردوست/نوشته ارتشبد حسین فردوست/ جلد1/صفحه237
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا 3 ✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا 🎤 حجت الاسلام و المس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_438389842.MP3
4.84M
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۴
✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوسک یاقوت کبود نادرترین سوسک جهان اهل ایران ماست!
رنگ لاجوردی این سوسک که در کلِ سیارهی زمین تنها در ارتفاعات بالای ۲۶۰۰ متر کوهستانهای زاگرس غربی یافت میشود ، حقیقتا اعجابآور است!
دانستنیها🤓
بهش میگن سوسک بوکسر!
طول خودش به 2 تا 4 سانت میرسه و کار مورد علاقهاش اینه که درختای نخل رو سوراخ کنه!
سوراخی که اینجا میکنه ممکنه تا یک متر عمق داشته باشه و نخل رو بعد یک مدت ضعیف میکنه
ایشون یکی از بدترین آفتهای نخلستانهای خرما و نارگیل حساب میشه
راستی این عکس هم جایزهی بهترین عکس سال حشرات رو ازآن خودش کرده. هیچی دیگه، الله اکبر از این همه شکوه و جلال :)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این قورباغهماهی پشمالو (hairy frogfish) رکورد سریعترین گاز زدن رو به خودش اختصاص داده.
اول با مکیدن یه جور خلأ درست میکنه و بعد ظرف کمتر از ۲۰۰ میکروثانیه یا یک ششهزارم ثانیه طعمه رو میقاپه. این کار اونقدر سریعه که حتی با دوربین اسلوموشن هم نمیشه جزئیاتش رو فهمید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آبروی ما رو بردین! مقرِ آموزش نظامی بودیم! بعد از عملیاتِ کربلای پنج، جغله های جهادو بردن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
بچه ننه ها!
شلمچه بودیم!
بلدوزرهارو خاموش کردیم و نماز صبح رو خوندیم. دور هم نشسته بودیم که نادی رفت نشست رو یه سنگر و شروع کرد سخنرانی کردن. رو به فرمانده کرد و گفت: «آقای قیصری! من اینقدر از این بچه ننهها، بدم میاد!». فرمانده گفت: «کدوم بچه ننهها؟ عباس!». نادی گفت: «بچههایی که هنوز صدای گلولهای نیومده از بالا میپرند پایین و دراز به دراز میخوابند رو زمین. آدم باید شجاع باشه. نترس باشه. من که تا خمپاره منفجر نشه، تکون نمیخورم. یعنی اصلاً کم شده که بترسم!».
داشت از خودش تعریف میکرد که صالح گفت: «آرّره! نادی راست می گه! من که ندیدم به این راحتی بترسه». و بعد به پیرمرادی چشمک زد و اشاره کرد. پیرمرادی رفت پشتِ سرِ نادی نشست .صالح ادامه داد: « مثلاً موقعی که گلوله ای میاد؛» پیرمرادی یه دفعه، صدای شلیک شدن یه خمپاره رو درآورد. هنوز صدای پیرمرادی تموم نشده بود که نادی داد زد:« یا ابوالفضل! برادر بخواب!» و از بالای سنگر مثلِ گنجشکی پرید پایین و دراز به دراز خوابید و دستاشو گرفت رو سرش. صدای خنده ی بچه ها همه جا رو پر کرد. لحظهای گذشت. نادی آروم سرشو بلند کرد و گفت: «پس کو خمپاره؟ کجا خورد؟»
آقای قیصری که میخندید گفت: « خورد رو زمین؛ البته نادی، نه گلوله!»
بچه ننه ها!
مجموعه اکبرکاراته
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️مدعی امام زمان بودن در بیت رهبری خاطره عجیب حجت الاسلام قرائتی
وقتی آخرالزمان میشه...😐😂
واقعاً این جمعیت برانداز خیلی عجیب غریبن.برای سگ و گربه هاشون لباس میخرن تنشون میکنن بعد خودشون می خوان لخت بشن.
آخر الزمان شده‼️😳😏
#جاهلیتمدرن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انقلاب برعندازها
جوری که نشون دادن
جوری که بود 😂
202030_832759515.mp3
1.9M
📢#صدای_انقلاب
⏪کفگیر به ته دیگ خورده🤪🤪🤪
🎙نویسنده و اجرا: علی زکریایی🥳🥳🥳🥳
12.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺 مهران مدیری طلبه شد 😁
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فیلم داستان زندگی (هانیکو) نوستالژی دهه شصت قسمت 31
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
67.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم داستان زندگی (هانیکو)
نوستالژی دهه شصت
قسمت 32
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در بیان اقسام شرک اشاره داعی- آنچه از خلاصه آیات قرآنیه و اخبار متکاثره و تحقیقات کاملۀ م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عقاید نصاری
این آیه شریفه حکایت است از قول نسطوریه و ملکائیه و یعقوبیه از فرق نصاری که آنها هم این عقیده را از ثنویه و بت پرستها گرفتند [۲] خلاصه نصاری مانند ثنویه و مجوس مشرک اند چون قائل باقانیم ثلاثه هستند
بعبارت واضح تر-می گویند الوهیت مشترکست میان خدا و مریم و عیسی و بعقیده بعض از آنها خدا و عیسی و روح و هر یک از آنها الهند و اللّه جلّ جلاله یکی از آن سه میباشد!!و گویند از اول خدایان سه بودند اقنوم الاب-اقنوم الابن- روح القدس- (بلسان سریانی اقنوم بمعنی وجود و هستی است) و بعد از آن این سه اقنوم یکی شدند که آن مسیح است.
و شبهه ای نیست که با دلائل عقلیه و براهین نقلیه بطلان اتحاد ثابت و اتحاد حقیقی باین معنی محال است حتّی در غیر ذات واجب الوجود فلذا در آخر آیه میفرماید وَ مٰا مِنْ إِلٰهٍ إِلاّٰ إِلٰهٌ وٰاحِدٌ -یعنی نیست در وجود ذاتی واجب که مستحق عبادت باشد مگر خدای یگانه که موصوف است بوحدانیت محضه و متعالی از توهّم شرکت و مبدء جمیع موجودات ممکنه آن ذات واحد بی همتا میباشد.
----------
[۲]: ۲) مراجعه شود بکتاب (الوثنیة فی الدیانة النصرانیة) تألیف تنیر بیرونی.
شرک در صفات
شرک در صفات آنست که صفات خداوند متعال از قبیل علم و حکمت و قدرت و حیات و غیر آنها را قدیم و زائد بر ذات باری تعالی بدانند مانند اشعریون که اصحاب ابی الحسن علی بن اسماعیل اشعری بصری میباشند چنانکه اکابر علماء خودتان مانند علی بن احمد بن حزم الظاهری در ص ۲۰۷ جزء چهارم فصل و فیلسوف معروف اندلسی ابن رشد محمّد بن احمد در ص ۵۸ کتاب (الکشف عن مناهج الادلّة فی عقاید الملّة) نقل نموده اند معتقدند که صفات اللّه زائد بر ذات باری تعالی و قدیم میباشند.
پس هر کس صفات خداوندی را در حقیقت زائده بر ذات او جلّ و علا بداند یعنی خدا را وصف کند بصفت عالمیّت یا قادریّت یا حکمت یا حیات و غیر آن و آن صفات را عین ذات حق تعالی نداند مشرک است.
چه آنکه کفو و قرین و هم سر از برای او در قدم ثابت نموده و حال آنکه جز ذات ازلی حق تعالی قدیمی در عالم وجود ندارد و صفات خداوندی عین ذات او میباشد مانند شیرینی و شکر و چربی و روغن که قابل تفکیک نیستند شیرینی و چربی شیء علی حده ای نیستند که بر ذات شکر و روغن وارد شده باشند همان وقتی که خداوند متعال شکر و روغن را خلق کرد شیرین و چرب آفرید اگر بنا شود شیرینی و چربی را از شکر و روغن بگیرند دیگر شکر و روغن نمی ماند. تلک الامثال نضربها للناس و ما یعقلها الا العالمون مثلها برای تقریب اذهان است تا متوجه شویم که صفات خداوندی زائد بر ذات باری تعالی نیست وقتی گفتیم خدا یعنی عالم حی قادر حکیم الخ.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۳۰ #استاد_شجاعی #استاد_فاطمی_نیا #استاد_پناهیان #استاد_رحیم_پور_ازغدی 🎐 موفقترین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۳۱.mp3
10.75M
#انسان_شناسی ۱۳۱
#استاد_شجاعی
#استاد_دینانی
➖ خدا را چگونه میشود دید؟
➖ صدای خدا را چطور میشود شنید؟
➖ اولین چیزی که خدا خلق کرد، چه بود؟
@shervamusiqiirani - باد خزان - افشاری.mp3
942.1K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
باد خزان وزان شد
چهرهی گل نهان شد
طلایهی لشکر خزان
ازدو طرف عیان شد
چو ابر بهمن ز چشم من
چشمه خون روان شد
نالهها مرغ سحر در غم آشیان زد
آشیان سوخته بود مشعله در جهان زد
خدای من مشعله در جهان زد
خدا خدا داد داد زدست استاد داد آه
که بسته رخ شاهد مهلقا را
فغان و فریاد وای
ز جور صیاد وای آه
که داده فتوای فنای ما را
سوی بیدلان نظر نداری
وز اسیر خود خبر نداری
وه چه کنم از غم بیقراری
خسته شد دگر دیده ز بیداری
بیا مه من رویم ازاین ورطه جان سپاری
#ملک_الشعرا_بهار
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺