#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بچه محل امام رضا: عدم جواز اعتراض بر خداوند قال: اقتباساً من کلام اللّه: « لاَ یُسْأَلُ عَمَّا یَفْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتراض حضرت نوح علیه السلام و پاسخ ربوبی
این است که نوح علیه السلام که وعده نجات اهل به او رسیده بود بعد از هلاکت یکی از اولاد او، به طور اعتراض سؤال مینماید که: « رَبِّ إِنَّ ابْنِی مِنْ أَهْلِی وَ إِنَّ وَعْدَکَ الْحَقُّ [۳] »، أی صدق و ثابت « وَ أَنتَ أَحْکَمُ الْحَاکِمِینَ [۴] »، یعنی: اعلم و اعدل حکم کنندگانی ؛ پس در این صورت چه شد که به ظاهر بر خلاف وعده تو
ابن من که از جمله اهل من است هلاک شد، قال تعالی: « إِنَّهُ لَیْسَ مِنْ أَهْلِکَ [۱] »، أی لأ نّه لیس من أتباع دینک « إِنَّهُ عَمَلٌ غَیْرُ صَالِحٍ [۲] » که در مقام ارشاد نوح علیه السلام میفرماید که: این ایراد و سؤال تو در باطن متضمّن اعتراض است از تو عمل غیر صالح، یعنی عمل فاسد است، به واسطه آن که « فَلاَ تَسْئَلْنِ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ [۳] »، یعنی: تو هرگز نباید ایراد و سؤال نمایی از من چیزی را که نیست از برای تو به آن علمی، « إِنِّیآ أَعِظُکَ أَن تَکُونَ مِنَ الْجَاهِلِینَ [۴] »، نوح علیه السلام از این سؤال و اعتراض خود نادم شده، توبه و انابه مینماید، « وَ قَالَ رَبِّ إِنّی أَعُوذُ بِکَ
أَنْ أَسْئَلَکَ مَا لَیْسَ لِی بِهِ عِلْمٌ وَ إِلاَّ تَغْفِرْ لِی وَ تَرْحَمْنِیآ أَکُنْ مِّنَ الْخَاسِرِینَ»، [۵] کما قیل:
به بَرِ درگه عزتت همه خلق زبون کس را نرسد که این چرا و آن چرا
و باید دانست که بعضی ضمیر « إِنَّهُ عَمَلٌ غَیْرُ صَالِحٌٍ » را به ابن رجوع داده اند، یعنی ابن تو عمل غیر صالح است، و این به کلّی بی مناسبت است، که عمل چون اثر و عرض است بر ذات اطلاق شود ؛ و دیگر آن که اگر راجع به او بود محتاج به واو عاطفه بود که گفته شود: « انه لیس من أهلک و إنّه عمل غیر صالح ».
حمد خداوند به ارشاد او
----------
[۳]: ۲ - سوره مبارکه هود، آیه ۴۵.
[۴]: ۳ - همان.
[۱]: ۴ - همان، آیه ۴۶.
[۲]: ۵ - همان.
[۳]: ۶ - همان.
[۴]: ۷ - همان.
[۵]: ۱ - همان، آیه ۴۷.
📚✍شرح بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قیامت از عمر بن عبدالعزیز پرسیدند: چرا توبه کردی؟ پاسخ داد: غلامی داشتم هرگاه قصد تنبیه او را داشتم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اخلاص
کسی به ابوذر ناسزا گفت؛ ابوذر با آرامش گفت: فاصله بین من و بهشت گذرگاهی است. اگر عبور کنم از ناسزای تو واهمه ندارم و اگر عبور نکنم من به بیشتر از آنچه گفتی شایسته ترم.
پارسایی علی و زهرا علیهما السلام
قرب الاسناد آورده است که: امام صادق علیه السلام میفرماید: وقتی حضرت زهرا علیها السلام به خانه علی علیه السلام رفت، فرش منزل او پوست گوسفندی بود که وقتی میخواستند بخوابند، همان را روی خود میانداختند، بالش آنها از لیف خرما بود، مهریه وی نیز یک زره بود.
# کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 20 💠 جلسه 0⃣2⃣ ( ادامه بحث پیشینه تاریخی ولایت فقیه ) 👈 ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 21
💠 جلسه 1⃣2⃣ ( معنای ولایت فقیه و ولایت مطلقه فقیه و فرق میان این دو )
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اقدام ابوسفيان و عباس همان گونه كه گفته شد، ابوسفيان به هنگام رحلت پيغمبر در مدينه نبود. [
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تدوين قرآن كريم توسط اميرالمؤمنين (عليه السّلام)
با استقرار خلافت ابوبكر و خانه نشين شدن على (عليه السّلام)، آن حضرت به كار جمع آورى و تدوين قرآن پرداخت. از اميرالمؤمنين (عليه السّلام) نقل شده كه فرمود: سوگند خوردهام ردا بر دوش نيفكنم تا آنچه را ميان دو لوح (يعنى قرآن) است، جمع آورى كنم. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) طبق وصيت پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله) پس از رحلت آن حضرت اقدام به تدوين قرآن كرد.
غصب فدك
فدك منطقه اى يهودى نشين ميان مدينه و خيبر بود. در سال هفتم هجرت پس از فتح خيبر و لطف پيغمبر به آنها (به رغم شكستى كه خورده بودند)، اهالى فدك با پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) بر اين مبنا
مصالحه كردند كه بر دين خود باقى باشند و بدون خون و خونريزى سيادت و سلطۀ اسلام را بپذيرند و در عوض نيمى از اراضى و محصول خود را به آن حضرت واگذار كنند. طبق آيۀ ششم سورۀ حشر، آنچه از اموال و املاك دشمن كه بدون رنج مسلمانان و جنگيدن آنها به دست آيد، به خدا و پيغمبر تعلّق دارد؛ برخلاف غنايم جنگى كه پيغمبر فقط در خمس آن تصرّف دارد. بنابراين فدك از «انفال» به حساب مى آمد و از اين رو پيغمبر مالك آن بود. آن حضرت نيز فدك را پس از نزول آيۀ وَ آتِ ذَا الْقُرْبى حَقَّهُ به عنوان حق «ذى القربى» به حضرت زهرا (سلام الله عليها) بخشيد.
پس از رحلت پيغمبر اكرم (صلّى الله عليه وآله)، ابوبكر تمام املاك خالصه و سهم خمس را در اختيار گرفت و كفالت آنها را به ابوعبيدۀ جراح واگذار كرد، و وكيل و عامل حضرت زهرا (سلام الله عليها) را از فدك اخراج كرد و آن را متصرف شد.
حضرت فاطمه (سلام الله عليها) به دادخواهى آمد و حق خود در فدك را مطالبه كرد. ابوبكر در پاسخ حديثى مجعول آورد كه پيغمبر فرموده است: «ما پيغمبران ارث باقى نمى گذاريم و آنچه از ما بماند، صدقه است». حضرت زهرا (سلام الله عليها) در سخنان مشهور خود در مسجد و در حالى كه ابوبكر بر منبر پيغمبر نشسته بود، از جمله فرمود: اى پسر ابى قحافه! آيا در كتاب خدا آمده است كه تو از پدرت ارث مى برى اما من از پدرم ارث نمى برم؟ آيا بر پدرم بهتان مى زنى؟ مگر قرآن نمى فرمايد: وَ وَرِثَ سُلَيْمانُ داوُدَ (سليمان از پدرش داود ارث برد)، و زكريا به خدا عرض مى كند فرزندى به من موهبت كن كه از من و اولاد يعقوب ارث ببرد.
ابوبكر از فاطمۀ زهرا (سلام الله عليها) خواست براى اثبات ادعاى خود شاهد بياورد. آن حضرت، على (عليه السّلام) و امّ ايمن خدمتكار پيغمبر و به نقلى حسن و حسين (عليهماالسلام) را به عنوان شاهد آورد، اما ابوبكر و عمر شهود را كافى ندانسته و ادعاى دختر رسول خدا را رد كردند. [۱]
----------
[۱]: . نگاه كنيد به شرح نهج البلاغه، ج ۱۶، ص ۲۷۴ و تحقيق عالمانۀ آية الله شهيد سيد محمد باقر صدر در كتاب الفدك فى التاريخ و نيز نگاه كنيد به: سيرۀ علوى، ص ۳۴ و فروغ ولايت، ص ۱۹۶ به بعد، و على كيست؟ ص ۸۹ و زندگانى حضرت فاطمۀ زهرا (سلام الله عليها)، رسولى محلاتى، ص ۱۶۵ همه به نقل از منابع معتبر سنى. همچنين نگاه كنيد به بحث عميق و كارشناسى اين موضوع توسط علامه شرف الدين عاملى در كتاب اجتهاد در مقابل نص ترجمۀ استاد على دوانى، ص ۸۵.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠 قانون را با اوامر من موافق کنید!
🔰 در مورد #دیکتاتوری و استبداد رای #رضاخان کریستین دلانوآ فرانسوی در کتاب خود مینویسد:در زمان رضاشاه مجلس به هیچ وجه نمیتوانست قوانینی مخالف با اراده شاه تصویت کند و هرگاه کسی جرأت میکرد به شاه گوشزد کند که تصمیماتش خلاف #قانون است، پاسخ می شنید: قانون را با اوامر من موافق کنید
📚منبع: کتاب ساواک/نوشته کریستین دلانوآ/ترجمه عبدالحسین نیک گهر/صفحه20
🔵 ارزش زن از زبان محمدرضا شاه
💠 شما یادتون نمیاد ولی #شاه آنچنان ارزشی برای #زنان قائل بوده که در مصاحبه خودش با خانم اوریانا فلاچی خبرنگار معروف ایتالیایی، میگه:در زندگی یک مرد،زن به حساب نمی آید مگر وقتی که زیبا و دلربا باشد وخصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد،شما زنان هرگز یک میکل آنژ یا یک باخ نداشته اید یا حتی یک آشپز بزرگ،شما هیچ چیز بزرگی نداشه اید!
📚 منبع:کتاب مصاحبه های اوریانا فلاچی /نوشته اوریانا فلاچی/ترجمه غلامرضا امامی/صفحه 412(بر اساس فیدیبو)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۴ ✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا 🎤 حجت الاسلام و المسل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_438389930.MP3
5.27M
💠 سلسله جلسات #جرعه_ای_از_زیارت_عاشورا ۵
✳️ شرح معرفتی و کوتاه #زیارت_عاشورا
🎤 حجت الاسلام و المسلمین استاد نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکز تخصصی مهدویت قم)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لحظه استقبال و خوشحالی دسته فیل ها از مربی خود که بعد از یک سال او را دیدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید پرنده چجوری فریب میخوره!😳
جالبه بدونید این ویدئو که در تلویزیون چین پخش شده، مربوط به ایرانه! افعی دم عنکبوتی گونه نادری است که در ایلام کشف شده و در ایران زندگی می کند، این حیوان با زائده دُمی عنکبوتی شکلش پرنده ها را فریب داده و پس از جذب آنها را شکار میکند!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ دیدنی از حرکت شترها در کویر مرکزی ایران
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فیلم داستان زندگی (هانیکو) نوستالژی دهه شصت قسمت 32
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
30.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
فیلم داستان زندگی (هانیکو)
نوستالژی دهه شصت
قسمت 33
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شیعه از هیچ راهی مشرک نیست با این مختصر مقدّمه که مطلب واضح شد و اصول شرک و معانی و آثار ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
آوردن آصف تخت بلقیس را نزد سلیمان
مقتضی است بآیات ۳۸ تا ۴۰ سورۀ ۲۷ (نمل) توجه نمائید که میفرماید قٰالَ یٰا أَیُّهَا الْمَلَؤُا أَیُّکُمْ یَأْتِینِی بِعَرْشِهٰا قَبْلَ أَنْ یَأْتُونِی مُسْلِمِینَ- قٰالَ عِفْرِیتٌ مِنَ الْجِنِّ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَنْ تَقُومَ مِنْ مَقٰامِکَ وَ إِنِّی عَلَیْهِ لَقَوِیٌّ أَمِینٌ- قٰالَ الَّذِی عِنْدَهُ عِلْمٌ مِنَ الْکِتٰابِ أَنَا آتِیکَ بِهِ قَبْلَ أَنْ یَرْتَدَّ إِلَیْکَ طَرْفُکَ فَلَمّٰا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِنْدَهُ قٰالَ هٰذٰا مِنْ فَضْلِ رَبِّی [۱]
بدیهی است تخت بلقیس با آن عظمت را از منازل طولانی قبل از چشم برهم زدن نزد سلیمان آوردن کار مخلوق عاجز نیست و مسلّم است که این امریست بر خلاف عادت و جناب سلیمان با علم باینکه این عمل قدرت خدائی میخواهد-از خداوند درخواست آوردن تخت را ننمود. بلکه از مخلوق عاجز تقاضای حاجت و کمک نمود. و از حاضرین مجلس خود خواست که آن تخت با عظمت را برای او حاضر نمایند پس خود این تقاضا نمودن جناب سلیمان از مخلوق عاجز که کدامیک از شما میتوانید با قوۀ خدا دادۀ بشما این امر را عملی نمائید و تخت بلقیس را قبل از آمدن خودش نزد من حاضر نمائید.
می رساند مطلق حاجت خواستن از خلق شرک نمی باشد خداوند دنیا را دار اسباب قرار داده شرک هم امر قلبی است اگر کسی را که حاجت از او میطلبد خدا و یا شریک خدا نداند ابدا مانعی ندارد تقاضای حاجت از او بنماید.
چنانکه این عمل نزد عموم متداول است که پیوسته بدر خانۀ زید و بکر و عمرو میروند و تقاضای کمک میکنند بدون آنکه اسم خدا را بر زبان آورند.
پس اگر مریضی درب منزل طبیب و دکتر برود و بگوید آقای دکتر بدادم برس درد و مرض مرا کشت آیا این مریض مشرک است.!
اگر غریقی در میان دریا فریاد بزند مردم بدادم برسید نجاتم بدهید بدون اینکه نام خدا را ببرد مشرکست.!
یا اگر ظالمی مظلوم بی گناهی را تعقیب نمود، مظلوم رفت در خانه وزیر اعظم گفت آقای وزیر بدادم برس دستم بدامنت من جز تو امیدی ندارم مرا از دست این ظالم نجات بده مشرکست.!
اگر دزدی بخانۀ کسی بقصد جان یا مال یا ناموس او برود و او در بالای بام از همسایگان خود طلب کمک نماید و رسما بگوید ای مردم بدادم برسید نجاتم بدهید و ابدا اسم خدا را در آن ساعت بزبان جاری نکند مشرکست.
قطعا جواب منفی است و احدی از عقلا این نوع از مردم را مشرک نمی خوانند و اگر مشرک بخوانند یا نادانند و یا غرض ورزی نموده اند.!
----------
[۱]: ۱) جناب سلیمان بحضار مجلس گفت کدامیک از شما تخت بلقیس را پیش از آنکه نزد من آید و تسلیم امر من شود خواهید آورد از آن میان عفریت جن گفت من چنان در آوردن تخت او قادر و امینم که پیش از آنکه تو از جایگاه (قضاوت) خود برخیزی آن را بحضور آورم-و آن کس که به بعض از علم کتاب الهی دانا بود (یعنی آصف بن برخیا که دارای اسم اعظم بود) گفت که من پیش از آنکه چشم بر هم زنی تخت را بدینجا آورم چون سلیمان سریر را نزد خود مشاهده کرد گفت این توانائی از فضل خدای من است.
آقایان محترم انصاف دهید مغلطه کاری ننمائید جامعۀ شیعه عموما متفق اند اگر کسی آل محمّد را خدایان خود بداند یا آنها را شریک در ذات و صفات و افعال خدائی بداند قطعا مشرکست و ما از آنها بیزاری میجوئیم.
اگر شما شنیده اید شیعیان در گرفتاریها میگویند یا علی ادرکنی-یا حسین ادرکنی معنای آن این نیست که یا علی الله ادرکنی-یا حسین الله ادرکنی.
بلکه چون دنیا دار اسباب است که ابی الله ان یجری الامور الاّ باسبابها آن خاندان جلیل را وسیله و اسباب نجات میدانند و بوسیلۀ آنها توجّه بخدای متعال میجویند.
حافظ- چرا مستقلا از خدا طلب حاجت نمی نمایند که بدنبال وسیله و واسطه میگردند.
داعی- توجّه استقلالی ما در طلب حوائج و دفع هموم و غموم نسبت بذات یگانۀ پروردگار محفوظ است.
ولی قرآن مجید که سند محکم آسمانی است ما را هدایت مینماید که با وسیله باید بدرگاه با عظمت او رفت چنانچه در آیه ۳۹ سوره ۵ (مائده) میفرماید:
یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّٰهَ وَ ابْتَغُوا إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357