eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح و تفسير حسد دشمن سلامتى امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از آفات حسد اشاره كرده مى‌فرمايد: «در شگفتم كه چگونه حسودان از سلامتى خويش غافل‌اند»؛ (الْعَجَبُ‌ لِغَفْلَةِ‌ الْحُسَّادِ، عَنْ‌ سَلَامَةِ‌ الْأَجْسَادِ!) . «حُسّاد» جمع «حسود» است. روشن‌ترين تفسير براى گفتار حكيمانۀ بالا آن است كه حسد روح و قلب انسان را مى‌فشارد و بر اثر اين فشار، انسان بيمار مى‌شود و گاهى از شدت حسد دق مى‌كند و مى‌ميرد، زيرا مى‌بيند شخص محسود داراى نعمت‌هاى مختلفى است. هرچه نعمت او بيشتر مى‌شود، غم و اندوه حسود فزون‌تر مى‌گردد. گاه به حالت افسردگى كشيده مى‌شود و گاه به بيمارى جسمانى مبتلا مى‌گردد، زيرا رابطۀ روح و جسم به اندازه‌اى است كه ناراحتى‌هاى روحى فورا در جسم اثر مى‌گذارد و سلامت انسان را مختل مى‌كند. بنابراين حسودان آرزو مى‌كنند نعمت شخصى كه مورد حسد است زائل گردد؛ خواه اين نعمت مقام باشد يا مال و ثروت. در حالى كه با حسد خويش نعمتى را كه از آن نعمت‌ها بزرگ‌تر است از دست مى‌دهند و آن نعمت سلامتى است كه هيچ نعمتى با آن برابرى نمى‌كند. اگر تمام دنيا را به كسى بدهند؛ ولى مبتلا به بيمارى سرطان يا فلج و از كارافتادگى دست و پا و سر و صورت باشد كمترين ارزشى براى او ندارد و اگر همه چيز را از او بگيرند و سلامتى را به او باز گردانند به يقين خوشحال خواهد شد. آرى. بعد از ايمان و عقل كه از نعمت‌هاى معنوى است برترين نعمت مادى سلامت جسم است كه حسود آن را به آسانى از دست مى‌دهد. بعضى از شارحان نهج البلاغه معناى ديگرى براى اين كلام مولا ارائه كرده‌اند كه بسيار بعيد به نظر مى‌رسد و آن اين‌كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: چرا حاسدان نسبت به مال و جاه ديگران حسادت مى‌ورزند؟ چرا نسبت به سلامتى آنها كه از مال و جاه برتر است حسودى ندارند؟ اين در واقع كنايه از اهميت نعمت سلامتى است. روشن است كه هدف مولا اين نيست، زيرا معناى اين سخن آن مى‌شود كه حسودان را تشويق كنيم بر سلامتى ديگران حسادت بورزند. از سويى ديگر حسادت در جايى است كه انسان فاقد نعمتى باشد و ديگرى را واجد آن بداند و با توجه به اين‌كه حاسدان غالباً از سلامت برخوردارند، حسادت نسبت به سلامتى ديگران معنا ندارد. آنچه تفسير اول را تأييد و تثبيت مى‌كند روايات فراوانى است كه در نهج البلاغه يا كتب ديگر از اميرمؤمنان عليه السلام نقل شده است. از جمله در حكمت ٢٥٦ مى‌خوانيم: «صِحَّةُ‌ الْجَسَدِ، مِنْ‌ قِلَّةِ‌ الْحَسَدِ ؛صحت بدن بر اثر كمى حسد حاصل مى‌شود». ١ در حديث ديگرى كه مرحوم علامۀ مجلسى در بحار الانوار نقل كرده است مى‌فرمايد: «الْحَسَدُ لا يَجْلِبُ‌ إلَّا مَضَرَّةً‌ وَ غَيْظاً يُوهِنُ‌ قَلْبَكَ‌ وَ يُمِرِّضُ‌ جِسْمَكَ‌ ؛حسد جز زيان و خشمى كه قلب تو را سست مى‌كند و بدنت را بيمار مى‌سازد به بار نمى‌آورد». ٢در حديث ديگرى نيز از آن حضرت آمده است: «لا راحَةَ‌ لِحَسُودٍ ؛حسود هرگز به آسودگى نمى‌رسد». ١ آفات حسد منحصر به اين مورد نيست گرچه اين مورد بسيار مهم است. يكى ديگر از آفات حسد آن است كه تلاش و كوشش و نيروى انسان را به جاى اين‌كه به جنبه‌هاى مثبت سوق دهد در جنبه‌هاى منفى نابود مى‌كند به گونه‌اى كه اگر تلاشى را كه براى زوال نعمت الهى از ديگرى به كار مى‌گيرد جهت به دست آوردن براى خويش به كار مى‌گرفت چه بسا از محسود هم برتر و بالاتر مى‌شد. از اين گذشته، حسد ممكن است به ايمان و توحيد انسان لطمه بزند، زيرا حسود در اعماق دلش خدا را در تقسيم نعمت‌ها حكيم نمى‌شمارد، زيرا اگر قسمت الهى را روى حكمت مى‌دانست و به آن راضى بود در دام حسد گرفتار نمى‌شد.
(((زردشدن برگها))) 🌵✅ازابیاری زیاد در حال زرد شدن و‌پوسیدگی هست از گلدون کامل دربیارین ساقه ها و ریشه ها رو چک‌کنین اگه پوسیدگی داشت کاتش کنین و‌بزارین پینه ببنده و بکارین 💦 ابیاری اول با قارچ کش چهار روز بعدازکاشت انجام بدین ✅در فصل سرما ابیاری رو دیر به دیر انجام بدین و هم چنین با اب ولرم ،خاکتون هم مخلوط خاک کاکتوس و‌کوکوپیت باشه
اصلی توقف رشد گیاهان🌱 ۱- خاک گیاهان:🏝 گیاهان برای تأمین انرژی خود به خاک خوب و غنی احتیاج دارند که سرشار از مواد و املاح معدنی باشد. گیاهانی که در گلدان نگهداری می‌شوند باید مرتب و هر چند سال تعویض خاک شوند و خاکی جدید جایگزین خاک قبلی شود. خاک‌ها پس از مدتی فقیر شده و ترکیب و اسیدیته خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند رشد خوب و مطلوبی برای گیاه فراهم آورند و به همین علت باعث توقف رشد گیاه می‌شوند. ⛥   (\(\     („• ֊ •„)  ♡ ┏━∪∪━━━━
اصلی توقف رشد گیاهان🌱 ۲- نور محیط:☀️ هر دسته از گیاهان به میزان مشخصی از سطح نور نیاز دارند و همان‌طور که میدانید بهترین و کامل‌ترین طیف نوری برای گیاهان نور خورشید می‌باشد و هیچ نوری نمی‌تواند جایگزین نور طبیعی خورشید شود. اگر سطح تابش نور و مدت زمان دریافت نور گیاه از حد متوسط کمتر باشد، باعث کم پشت شدن برگ‌های گیاه و ساقه‌های ضعیف و توقف رشد آن‌ها می‌شود. حتی نور دریافتی زیاد از حد نیز می‌تواند باعث سوختگی برگ و ساقه و توقف رشد شود، پس نور گیاه باید تنظیم باشد. ⛥   (\(\     („• ֊ •„)  ♡ ┏━∪∪━━━━━━
.......: توصيه ۴۶) اگر كارمند بانك ياقرض الحسنه هستيد، چنانچه روابط شما و مشتري بيشتر از حد معمول خودماني شد و نسبت به ديگران تبعيض قائل شديد، درآمدتان حرام است چون رشوه دهنده و رشوه گيرنده هر دو در آتش جهنم اند. مگر حق ديگري ضايع نشود. توصيه ۴۷) اگر شغل شما مرغ و ماهي فروشي است از خير چند گرم آب ناقابل كه در شكم آنهاست بگذريد و چنانچه ماهي‌ها فاسدند يا مرغ‌ها بيماري داشته اند فروش آنها ضمان ايجاد مي‌كند و در صورت مريضي افراد آنچه براي رفت و آمد و وقت و غير هزينه مي‌كنند شما ضامن هستيد. توصيه ۴۸) اگر مكانيك اتومبيليد همانند دكتر بايد عيب را اول تشخيص دهيد بعد به تعويض يا تعمير قطعات بپردازيد و هر چه لوازم يدكي خريداري شد بدون وابستن با فروشنده و دروغ به مشتري حقيقت را گفته و دستمزد بگيريد، چنانچه دروغي يا حيله اي بكار رود درآمد شما حرام است. توصيه ۴۹) اگر تجارتي داريد چه داخلي و چه خارجي با درصد كم اجناس خود را توزيع كنيد و بدانيد بركت كسب و تجارت به منفعت كم است و در اين راستا سعي كنيد به توليد كنندگان داخلي صدمه نزنيد و حتي المكان از توليدات داخلي براي صادرات استفاده كنيد و مواظب باشيد اشاعه فرهنگ غرب نشويد. توصيه ۵۰) اگر نگهبان سازمان يا مؤسسه يا كارخانه اي هستيد علاوه بر بيداري سر پست خود، موظف به تعهدات نگهباني و قراردادهاي شما و كارفرما باشيد. توصيه ۵۱) اگر استاد دانشگاه يا معلم هستيد، بدانيد شما براي دانشجويان و محصلين حكم پدر را داريد و آنها را علاوه بر هدايت رشته مورد علاقشان به معنويت هم هدايت كنيد و بفرمائيد همه علم براي تعالي معنوي است نه مادي صرف. نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۲۵ 📝 محور بحث: ⚜ درقسمت قبل به چهارمین تفاوت زن و مرد و به بستر های حرف زدن خانم ها اشاره کردیم. 🔸 توصیه: هیچ وقت منع نکنید که حرف ها را به فامیل و یا آشنا زده نشود، ولی باید طبقه بندی را رعایت کرد، یعنی در جایی که حرمت و شخصیت همسر خدشه دار میشود را نگوید. 🔻 به طور مثال: آقایی می خواست از همسرش طلاق بگیرد به این دلیل که احساس امنیت کلام در کنار او نمی‌کرد از این جهت که همه‌ی حرف ها رو جلوی دیگران می‌زند. آقا: بنده در روابط خاص نسبت به همسرم اشتباهی کردم و خانم این رو مستقیم رفته به مادرش گفته و مادر او به مادر من گفته بود و به جایی کشیده شده که من دیگه نمی تونم صورتم رو جلوی فامیل بالا بیارم. 🔹 بهترین کسی که می تواند شنوند حرف های زن باشد همسر است ولی به شرطه‌هایی دارد؛ ♦️ منشور اخلاقی ارتباط کلامی: 1)غیبت نکنید. 2)با مادر شوهر کار نداشته باشید. 3)به شوهرتان توهین نکنید. ▪️ چند سر فصل گفتگو(موضوعاتی که صحبت در مورد آن ها خوب است): 1⃣ مشکلات زندگی: اصل در زندگی مشترک وجود مشکل است. 💢 گاهی صحبت در مورد مادر شوهر نه غیبت است و نه اشکال دارد. مثلاخانم: این مادرت هر وقت می‌رویم خانه‌اش به ما مَتَلَک می‌گوید. این غیبت است یعنی حرفی که فقط برای بدگویی است. ⭕️ ولی: خانم: آقا! راستی هروقت می ریم خانه مادرت به ما مَتَلَک می گه به نظرت باید چی کار کنیم دیگه این اتفاق نیفته؟ 🔸 یعنی همسر را به عنوان مشاور درنظر می گیرید و غیبت نیست و به دنبال بدگویی نمی‌رود و به دنبال حل عیب است. 🔮با ما همراه باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 کلیپ نکته دار از کلام دکتر داودی نژاد با عنوان 📋 حرف میزنم دعوا میشه😫😫😫 📒 شنیدین خانم ها و آقایونی که میگن....
سلام،من دوختر سه ساله ونه ماهه ونه ماهه دارم ،دختر اولم خواهرش خیلی دوست داره اصلا حسادت هم نمیکنه، وقتی بابچه هابازی میکنه واونو میزنن نمیتونه اونا روبزنه،بهشون جواب میده توی دعوا ولی نمیزنتشون،بهش میگم هرکی تورو زد توهم بزن،میگه باشه ولی دوباره نمیزنتشون.بعد دعوا هم ک اونا قهرمیکنن،میره بهشون میگه معذرت میخوام بیاین اشتی کنیم،درصورتی ک اونا دختر من زدن،من خیلی هم بهش محبت میکنم وباهاش بازی میکنم. 🌷پاسخ جناب‌آقای 🌷بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم🌷 سلام و ادب خدمت شما خواهر بزرگوار 🔶اینکه فرزندی در محیط‌هایی که بچه‌های هم‌سن و سالش قرار دارند زیاد با بچه‌ها درگیر می‌شود، پیامی را برای پدر و مادر دارد و آن پیام این است که فرزند ،رشد‌اجتماعی لازم را پیدا نکرده است. ←شاید چون کم در گروه همسالانش بوده و حضورش در این جمع کمرنگ بوده،خصوصاً اگر این درگیری‌ها ازطرفِ فرزند ما باشد. ✔️با فرزندتان رابطه خوبی داشته باشید و به او توجه کنید، محبت و عشق خود را به فرزندتان منتقل کنید. کودکی که احساس کند مورد محبت خانواده است در برقراری ارتباط با دیگران موفق‌تر است. ✔️اعتماد به نفسش را تقویت کنید. با او بازی کنید و اجازه دهید شما را شکست دهد. در حین بازی، بر روش‌های جوانمردانه تأکید کنید. هر بار تذکر دهید که کتک زدن و تقلب ممنوع است. ✔️وقتی بچه‌ها در سنین مختلف با همسالان خود درگیر می‌شوند، معمولاً نباید رابطه‌ی آن‌ها را قیچی کنید و مثلاً بگویید: تو بیا اینجا بشین، تو برو کنار مادرت ، دیگه باهم بازی نکنید و... ←چون با این‌کار صرفاً صورت مسئله را پاک کردید.↓ ✔️پس بهتر است در این مواقع، اتفاقاً به عنوان نفر سوم بروید بین آنها نقش ایفا کنید که راحت‌تر باهم بازی کنند. ←لازم نیست که مثلاً فرماندهی کنید و بگویید: تو توپت یا عروسک را به او بده؛ نه! برای بچه‌ها نسخه نپیچید.↓ ✔️بلکه زمینه را فراهم کنید که مثلاً با یک توپ چطور می‌توانند باهم بازی کنند، شما هم بشوید جزئی از بازی آنها و آنها را همراهی کنید. ✔️هیچ‌وقت در اختلافات بچه‌ها،قضاوت نکنید. مثلاً نگویید؛ تو مقصری و نباید این کار رو می‌کردی. ←این قضاوت کردن بین بچه‌ها ممکن است، مشکلات آنها را عمیق‌تر کند. ♦️گاهی بعضی پدر و مادرها می‌بینند که فرزندشان، منفعل است، مثلاً در مهمانی‌ها،کتک می‌خورد، به او آموزش می‌دهند که اگر کسی خواست تو را بزند، تو هم او را بزن.↓ ←این والدین نمی‌دانند که با این کار اگرچه ممکن است در ذهنشان این عبارت شکل بگیرد که: «دلمان خنک شد که نتوانست بچه‌یمان را بزند! یا اگر خورد زد!»↓ ←ولی در نهایت منجر به این می‌شود که در مهمانی‌ها آتش بیار معرکه شوند!↓ ←با این کار باعث میشوید که فرزندتان گارد بگیرد ، دعوا کند و اگر کسی از کنارش رد بشود و دستش به او بخورد، برگردد او را بزند! باید دقت کنید که این اتفاق نیافتد. ←با این کار خشونت‌طلبی را به فرزندتان یاد می‌دهید و او را در آینده دچار مشکل می‌کنید. کودکی که دیگران را کتک می زند، حتی با هدف دفاع از خود، دچار آسیب روانی و تجمع احساسات منفی می شود. ←آموزش خشونت به عنوان راهی برای مقابله با زورگویی و دعوا، باعث می شود که به فرزندتان کینه‌توزی و خشم را آموزش دهید. ✔️اگر  کودک نمی تواند از خودش دفاع کند و در حال کتک خوردن است، هر چه سریع‌تر دخالت کنید. کودکان را از یکدیگر جدا کنید. به کودکی که فرزندتان را کتک زده، قاطع اما بدون خشونت کلامی و فیزیکی تذکر بدهید که حق ندارد بقیه بچه ها را کتک بزند. ✔️به فرزندتان یاد بدهید که اگر کسی می خواهد پرخاشگری کند، از او دور شود و یک بزرگتر را خبر کند. ✔️نکته‌ی آخر اینکه معمولاً وقتی بچه‌ها در این محیط‌ها قرار می‌گیرند و درگیری‌هایشان زیاد می‌شود، یعنی برنامه ندارند!↓ ←اگر بتوانید برای آنها یک بازی و فعالیتی را طراحی کنید، آنها به جای اینکه به هم گیر بدهند و آسیب برسانند، ذهن و فکر و انرژیشان معطوف به بازی می‌شود. بنابراین حتماً بازی را مدنظر داشته باشید. 🌷ان شاءالله موفق باشید.
.......: حدیث سفینه و دیگر از دلائل ما در توسّل باهلبیت رسالت حدیث معتبرۀ سفینه است که بسیاری از علماء بزرگ شما تقریبا بحدّ تواتر نقل نموده اند. و آنچه در نظر دارم زیاده از صد نفر از اکابر علماء خودتان در کتب معتبرۀ خود ثبت نموده اند از قبیل مسلم بن حجّاج در صحیح خود و امام احمد بن حنبل در مسند و حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیة و ابن عبد البر در استیعاب و ابو بکر خطیب بغدادی در تاریخ بغداد و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن اثیر در نهایه و سبط ابن جوزی در تذکره و ابن صبّاغ مالکی در فصول المهمّه و علاّمه نور الدین سمهودی در تاریخ المدینه و سید مؤمن شبلنجی در نور الابصار و امام فخر رازی در تفسیر مفاتیح الغیب و جلال الدین سیوطی در درّ المنثور و امام ثعلبی در تفسیر کشف البیان و طبرانی در اوسط و حاکم در ص ۱۵۱ جلد سیم مستدرک و سلیمان بلخی حنفی در باب ۴ ینابیع المودة و میر سید علی همدانی در مودت دوم از مودة القربی و ابن حجر مکّی در ذیل آیۀ هشتم از صواعق و طبری در تفسیر و تاریخ خود و محمّد بن یوسف گنجی در باب ۱۰۰ ص ۲۳۳ کفایت الطالب و دیگران از اعاظم علماء شما نقل نموده اند که رسول اکرم خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انّما مثل اهل بیتی فیکم کمثل سفینة نوح من رکبها نجا و من تخلّف عنها هلک [۱] . و نیز امام محمّد بن ادریس شافعی در ابیات خود بصحت این حدیث اشاره نموده چنانچه علاّمه فاضل عجیلی در ذخیرة المآل آن ابیات را باین طریق نقل نموده. و لما رایت الناس قد ذهبت بهم مذاهبهم فی ابحر الغی و الجهل رکبت علی اسم الله فی سفن النجا و هم اهل بیت المصطفی خاتم الرسل و امسکت حبل الله و هو ولاؤهم کما قد امرنا بالتمسک بالحبل اذا افترقت فی الدین سبعون فرقة و نیفا علی ما جاء فی واضح النقل و لم یک ناج منهم غیر فرقة فقل لی بها یا ذا الرجاحة و العقل أ فی الفرقة الهلاک آل محمد ---------- [۱]: ۱) جز این نیست که مثل اهل بیت من در میان شما مثل کشتی نوح است کسی که سوار بر او شد نجات یافت و کسی که دوری از او نمود هلاک گردید. ام الفرقة اللاتی نجت منهم قل لی فان قلت فی الناجین فالقول واحد و ان قلت فی الهلاک حفت عن العدل اذا کان مولی القوم منهم فاننی رضیت بهم لا زال فی ظلّهم ظلّ رضیت علیا لی اماما و نسله و انت من الباقین فی اوسع الحل [۲] اگر خوب توجه بنمائید باین اشعار واضحه و آن هم از امام شافعی پیشوای بزرگ سنّت و جماعت می‌بینید چگونه اقرار می‌نماید که رکوب باین سفینه و تمسک و توسل باین خانواده طاهره اسباب نجات است زیرا فرقۀ ناجیه از هفتاد فرقه امت مرحومه فقط متمسّکین و متوسّلین بذیل عنای آل محمّدند و بس. پس شیعیان حسب الامر خود رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم توسل می‌جویند باین خاندان جلیل بسوی خدای متعال. مطلب دیگر یادم آمد که اگر بنا بفرمودۀ شما بشر احتیاج بواسطه و وسیله ندارد و اگر با وسیله بسوی خدا بنالد و استغاثه کند کار غلطی نموده و مشرک می‌باشد پس خلیفه ثانی عمر بن الخطاب چرا در موقع احتیاج و اضطرار با واسطه بسوی خدا می‌رفت و استغاثه می‌کرد تا نتیجه می‌گرفت. حافظ- هرگز خلیفه عمر رضی اللّه عنه با واسطه عملی انجام نداده و این اول مرتبه ایست که چنین حرفی را می‌شنوم متمنی است موردش را بیان فرمائید.؟ داعی- خلیفه مکرر در مواقع احتیاج توسل باهلبیت رسالت و عترت طاهره آن حضرت می‌جست و بوسیلۀ آنها بسوی خدا می‌رفت تا نتیجه می‌گرفت باقتضای مجلس بدو مورد از آن موارد برای نمونه اشاره می‌نمایم. ۱- ابن حجر مکّی بعد از آیه ۱۴ در صواعق محرقه از تاریخ دمشق نقل می‌نماید که در سال ۱۷ هجری مکرر مردم برای استسقاء رفتند و نتیجه نگرفتند همگی متأثر و پریشان شدند عمر بن الخطاب گفت هرآینه فردا طلب آب می‌کنم بوسیلۀ کسی که حتما خدا بواسطۀ او بما آب خواهد داد صبح فردا که شد خلیفه عمر نزد عباس ۲) *زمانی که دین را به هفتاد و سه فرقه متلاشی نمودند چنانکه در اخبار واضحا نقل گردیده فقط یکی از آنها حق و باقی بر باطل اند بگو بمن ای کسی که اهل خرد و دانشی آیا خاندان رسالت آل محمد سلام اللّه علیهم اجمعین در فرقه‌های باطل می‌باشند یا با فرقه حق اند اگر بگوئی با فرقه حق هستند پس کلام ما و شما یکیست و اگر بگوئی با فرق باطله و هلاک شده اند قطعا از راه مستقیم منحرف شده ای و در نتیجه بدان که آن خاندان جلیل قطعا برحق و با حق و در طریق مستقیم اند منهم راضی شدم بآنها و اختیارا طریقه ایشان را قبول کردم که خداوند سایه ایشان را بر سر من پاینده و جاوید ---------- [۲]: ۲) چون مردم را غرق دریای جهل و گمراهی دیدم بنام خداوند متعال در کشتیهای نجات که آنها خاندان رسالت و اهل بیت خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله بودند تمسک جستم و بحبل اللّه که دوستی آن خاندان جلیل است چسبیدم همچنان که بما امر شده که بآن حبل اللّه تمسک جوئیم* بدارد من راضی شدم
برای نمونه تا بآخر» «قرائت نمودند که مطلعش اینست». ---------- [۱]: ۱) در ۲۳ ذی حجة ۱۳۵۹ قمری برحمت ایزدی پیوست و در طرف راست درب قبله نجف اشرف مدفون گردید رحمة اللّه علیه. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
بامامت علی و اولادهای او (علیهم السّلام) که برحق اند و تو باش در آن فرق باطله تا روزی که کشف حقیقت شود. عمّ اکرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم رفت و گفت اخرج بنا حتی نستسقی الله بک بیرون بیا با ما تا بوسیله تو طلب آب نمائیم از خداوند متعال. جناب عباس فرمود عمر قدری بنشین تا وسیله فراهم نمایم آنگاه فرستاد بنی هاشم را خبر کردند لباس پاک پوشیده بوی خوش استعمال نموده در آن حال جناب عباس بیرون آمد در حالتی که علی علیه السّلام در جلو او و امام حسن علیه السّلام طرف راست و امام حسین علیه السّلام طرف چپ و بنی هاشم در عقب سرش آنگاه فرمود یا عمر احدی را با ما مخلوط منما پس بهمین حال رفتند تا بمصلّی جناب عباس دست بمناجات برداشت عرض کرد پروردگارا تو ما را خلق فرمودی و دانا بودی بآنچه ما عمل بآن می‌نمائیم آنگاه عرض کرد اللهم کما تفضلت علینا فی اوله فتفضل علینا فی آخره [۱] جابر می‌گوید هنوز دعایش تمام نشده بود که ابرها حرکت و باران بنای باریدن را گذارد هنوز ما بمنزلهامان نرسیده بودیم مگر از باران تر شدیم. و نیز از بخاری نقل می‌نماید که در زمان قحطی عمر بن الخطاب بوسیلۀ عباس بن عبد المطلب طلب آب از درگاه حق تعالی می‌نمود و عرض می‌کرد اللهم انا نتوسل الیک بعمّ نبینا فاسقنا فیسقون [۲] ۲- ابن ابی الحدید معتزلی در ص ۲۵۶ جلد دوم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) نقل می‌نماید خلیفه عمر با جناب عباس عمّ اکرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باستسقاء رفتند خلیفه عمر در محل استسقا عرض کرد اللهم انا نتقرب الیک بعم نبیک و بقیة آبائه و کبر رجاله فاحفظ اللهم نبیک فی عمه فقد دلونا به الیک مستشفعین و مستغفرین [۳] حکایات آقایان سنیها و اتباع خلیفه عمر همان مثل معروف کاسۀ گرم تر از آش است زیرا که خلیفه عمر در وقت دعا و احتیاج و اضطرار-عترت و اهل بیت پیغمبر را شفیع قرار می‌داد بوسیلۀ آنها از خداوند طلب حاجت می‌نمود مورد اعتراض هم قرار نمی گرفت ولی وقتی ما شیعیان-آن خاندان طهارت را شفیع قرار می‌دهیم و بآنها توسل می‌جوئیم بما اعتراض نموده کافر و مشرک می‌خوانند.؟! اگر شفیع بردن آل محمّد و عترت طاهره بسوی خدای متعال شرک است پس قطعا طبق روایات علمای خودتان خلیفه عمر بن الخطاب اول مشرک بوده. و اگر آن عمل خلیفه شرک نبوده بلکه احسن اعمال بوده (چون خلیفه انتخاب نموده) پس حتما اعمال شیعیان و توسل آنها بآل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین نیز هرگز شرک نخواهد بود. پس حتما باید آقایان از این گفتار خودتان بر گردید بلکه استغفار نمائید (که چنین نسبتی را بشیعیان پاک موحّد دادید) تا مغضوب غضب حق واقع نشوید. زیرا جائی که خلیفه عمر با بودن کبار صحابه هرچه دعا کنند نتیجه نگیرند مگر بوسیله اهل بیت پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شما چگونه انتظار دارید که ما بی واسطه و مستقل دعا کنیم و نتیجه بگیریم. پس آل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین در تمام ادوار از زمان پیغمبر الی زماننا هذا وسایل عباد بسوی خدا بودند و ما هم برای آنها استقلالی در قضاء حوائج قائل نیستیم مگر آنکه آنها را عباد صالحین و امامان بر حق و مقرّبین درگاه حق تعالی دانسته لذا واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهیم. و بزرگترین دلیل بر این معنی کتب ادعیۀ ما می‌باشد که در تمام ادعیۀ مأثوره از أئمۀ معصومین غیر از آنچه عرض کردم بما دستور داده نشده و ما هم غیر از این طریق عملی ننموده و نخواهیم نمود. حافظ- این بیانات شما بر خلاف مسموعات ما است. داعی- مسموعاتتان را بگذارید از مشهودات صحبت بفرمائید آیا هیچ کتب معتبرۀ ادعیۀ علماء بزرگ شیعه را ملاحظه و مطالعه فرموده اید. حافظ- دست رسی نداشته ام. ---------- [۱]: ۱) پروردگارا هم چنانکه تفضل فرمودی بر ما در اول امر پس تفضل نما بر ما در آخر آن. [۲]: ۲) پروردگارا ما توسل می‌جوئیم بتو بعموی پیغمبرت که بما باران دهی پس باران بآنها عطا شد. [۳]: ۳) پروردگارا ما توسل می‌جوئیم بسوی تو بعم پیغمبرت و باقیمانده از پدرانش و بزرگان از رجال بنی هاشم. پس-حفظ فرما مقام پیغمبرت را در عموی او زیرا که او ما را دلالت نموده بسوی تو که طلب شفاعت و استغفار نمائیم از درگاه با عظمت تو. داعی- مقتضی آن بود که اول این قبیل کتب را مطالعه فرموده آنگاه ایراد می‌فرمودید اینک دو جلد کتاب دعا و زیارت همراه دارم یکی زاد المعاد تألیف علامۀ مجلسی قدّس سرّه القدّوسی و دیگر هدیّة الزّائرین تألیف فاضل محدّث متبحّر معاصر آقای«حاج شیخ عباس قمی دامت برکاته [۱] »برای مطالعه حاضر است (هر دو را خدمت) «آقایان گذاردم مورد مطالعه قرار دادند ادعیۀ توسل را خواندند و دیدند در هیچ کجا» «استقلالی برای خاندان رسالت ذکر نشده بلکه در همه جا آنها را واسطه خوانده اند» «آنگاه آقا سید عبد الحی دعای توسّل را که علامۀ مجلسی نقلا از محمّد بن بابویه قمی» «اعلی اللّه مقامهم از أئمۀ طاهرین سلام اللّه علیهم اجمعین ذکر نموده
انسان شناسی ۱۴۵.mp3
11.65M
۱۴۵ ➖ اسلام به فعالیت‌های اقتصادی چگونه نگاه می‌کند؟ ➖ چگونه می‌توان اهل تجارت بود، و به درجات بالای کمال نیز رسید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-5 - تصنیف : آهسته آهسته.mp3
2.07M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 تنگ غروب آن روز ، وقتی که می رفتم تو گریه می کردی ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته گفتی مگو هرگز ، هرگز خداحافظ من بی تو می میرم ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته گفتی تو به من برگ گلی عطر بهارانی ، در دشت کویر دل من نعمت بارانی فریاد تمنّای منی وقت پشیمانی ، عطر نفسی در قفس ِ سینه تو پنهانی در آسمان تن ، زد عطر بی مهری آمد نم باران ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته شد نوبهاران طی ، آمد خزان از پی بر ماه من شد دی ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته پیوند ما پیوند عشقی جاودانی بود حرف و حدیث ما کلام مهربانی بود گفتی به من تا زنده هستم با تو می مانم نفرین به تو عشقت فریبی ناگهانی بود گفتی تو به من برگ گلی عطر بهارانی ، در دشت کویر دل من نعمت بارانی فریاد تمنّای منی وقت پشیمانی ، عطر نفسی در قفس ِ سینه تو پنهانی تنگ غروب آن روز ، وقتی که می رفتم تو گریه می کردی ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته گفتی مگو هرگز ، هرگز خداحافظ من بی تو می میرم ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺