eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.1هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: حدیث سفینه و دیگر از دلائل ما در توسّل باهلبیت رسالت حدیث معتبرۀ سفینه است که بسیاری از علماء بزرگ شما تقریبا بحدّ تواتر نقل نموده اند. و آنچه در نظر دارم زیاده از صد نفر از اکابر علماء خودتان در کتب معتبرۀ خود ثبت نموده اند از قبیل مسلم بن حجّاج در صحیح خود و امام احمد بن حنبل در مسند و حافظ ابو نعیم اصفهانی در حلیة و ابن عبد البر در استیعاب و ابو بکر خطیب بغدادی در تاریخ بغداد و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن اثیر در نهایه و سبط ابن جوزی در تذکره و ابن صبّاغ مالکی در فصول المهمّه و علاّمه نور الدین سمهودی در تاریخ المدینه و سید مؤمن شبلنجی در نور الابصار و امام فخر رازی در تفسیر مفاتیح الغیب و جلال الدین سیوطی در درّ المنثور و امام ثعلبی در تفسیر کشف البیان و طبرانی در اوسط و حاکم در ص ۱۵۱ جلد سیم مستدرک و سلیمان بلخی حنفی در باب ۴ ینابیع المودة و میر سید علی همدانی در مودت دوم از مودة القربی و ابن حجر مکّی در ذیل آیۀ هشتم از صواعق و طبری در تفسیر و تاریخ خود و محمّد بن یوسف گنجی در باب ۱۰۰ ص ۲۳۳ کفایت الطالب و دیگران از اعاظم علماء شما نقل نموده اند که رسول اکرم خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود انّما مثل اهل بیتی فیکم کمثل سفینة نوح من رکبها نجا و من تخلّف عنها هلک [۱] . و نیز امام محمّد بن ادریس شافعی در ابیات خود بصحت این حدیث اشاره نموده چنانچه علاّمه فاضل عجیلی در ذخیرة المآل آن ابیات را باین طریق نقل نموده. و لما رایت الناس قد ذهبت بهم مذاهبهم فی ابحر الغی و الجهل رکبت علی اسم الله فی سفن النجا و هم اهل بیت المصطفی خاتم الرسل و امسکت حبل الله و هو ولاؤهم کما قد امرنا بالتمسک بالحبل اذا افترقت فی الدین سبعون فرقة و نیفا علی ما جاء فی واضح النقل و لم یک ناج منهم غیر فرقة فقل لی بها یا ذا الرجاحة و العقل أ فی الفرقة الهلاک آل محمد ---------- [۱]: ۱) جز این نیست که مثل اهل بیت من در میان شما مثل کشتی نوح است کسی که سوار بر او شد نجات یافت و کسی که دوری از او نمود هلاک گردید. ام الفرقة اللاتی نجت منهم قل لی فان قلت فی الناجین فالقول واحد و ان قلت فی الهلاک حفت عن العدل اذا کان مولی القوم منهم فاننی رضیت بهم لا زال فی ظلّهم ظلّ رضیت علیا لی اماما و نسله و انت من الباقین فی اوسع الحل [۲] اگر خوب توجه بنمائید باین اشعار واضحه و آن هم از امام شافعی پیشوای بزرگ سنّت و جماعت می‌بینید چگونه اقرار می‌نماید که رکوب باین سفینه و تمسک و توسل باین خانواده طاهره اسباب نجات است زیرا فرقۀ ناجیه از هفتاد فرقه امت مرحومه فقط متمسّکین و متوسّلین بذیل عنای آل محمّدند و بس. پس شیعیان حسب الامر خود رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم توسل می‌جویند باین خاندان جلیل بسوی خدای متعال. مطلب دیگر یادم آمد که اگر بنا بفرمودۀ شما بشر احتیاج بواسطه و وسیله ندارد و اگر با وسیله بسوی خدا بنالد و استغاثه کند کار غلطی نموده و مشرک می‌باشد پس خلیفه ثانی عمر بن الخطاب چرا در موقع احتیاج و اضطرار با واسطه بسوی خدا می‌رفت و استغاثه می‌کرد تا نتیجه می‌گرفت. حافظ- هرگز خلیفه عمر رضی اللّه عنه با واسطه عملی انجام نداده و این اول مرتبه ایست که چنین حرفی را می‌شنوم متمنی است موردش را بیان فرمائید.؟ داعی- خلیفه مکرر در مواقع احتیاج توسل باهلبیت رسالت و عترت طاهره آن حضرت می‌جست و بوسیلۀ آنها بسوی خدا می‌رفت تا نتیجه می‌گرفت باقتضای مجلس بدو مورد از آن موارد برای نمونه اشاره می‌نمایم. ۱- ابن حجر مکّی بعد از آیه ۱۴ در صواعق محرقه از تاریخ دمشق نقل می‌نماید که در سال ۱۷ هجری مکرر مردم برای استسقاء رفتند و نتیجه نگرفتند همگی متأثر و پریشان شدند عمر بن الخطاب گفت هرآینه فردا طلب آب می‌کنم بوسیلۀ کسی که حتما خدا بواسطۀ او بما آب خواهد داد صبح فردا که شد خلیفه عمر نزد عباس ۲) *زمانی که دین را به هفتاد و سه فرقه متلاشی نمودند چنانکه در اخبار واضحا نقل گردیده فقط یکی از آنها حق و باقی بر باطل اند بگو بمن ای کسی که اهل خرد و دانشی آیا خاندان رسالت آل محمد سلام اللّه علیهم اجمعین در فرقه‌های باطل می‌باشند یا با فرقه حق اند اگر بگوئی با فرقه حق هستند پس کلام ما و شما یکیست و اگر بگوئی با فرق باطله و هلاک شده اند قطعا از راه مستقیم منحرف شده ای و در نتیجه بدان که آن خاندان جلیل قطعا برحق و با حق و در طریق مستقیم اند منهم راضی شدم بآنها و اختیارا طریقه ایشان را قبول کردم که خداوند سایه ایشان را بر سر من پاینده و جاوید ---------- [۲]: ۲) چون مردم را غرق دریای جهل و گمراهی دیدم بنام خداوند متعال در کشتیهای نجات که آنها خاندان رسالت و اهل بیت خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله بودند تمسک جستم و بحبل اللّه که دوستی آن خاندان جلیل است چسبیدم همچنان که بما امر شده که بآن حبل اللّه تمسک جوئیم* بدارد من راضی شدم
برای نمونه تا بآخر» «قرائت نمودند که مطلعش اینست». ---------- [۱]: ۱) در ۲۳ ذی حجة ۱۳۵۹ قمری برحمت ایزدی پیوست و در طرف راست درب قبله نجف اشرف مدفون گردید رحمة اللّه علیه. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
بامامت علی و اولادهای او (علیهم السّلام) که برحق اند و تو باش در آن فرق باطله تا روزی که کشف حقیقت شود. عمّ اکرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم رفت و گفت اخرج بنا حتی نستسقی الله بک بیرون بیا با ما تا بوسیله تو طلب آب نمائیم از خداوند متعال. جناب عباس فرمود عمر قدری بنشین تا وسیله فراهم نمایم آنگاه فرستاد بنی هاشم را خبر کردند لباس پاک پوشیده بوی خوش استعمال نموده در آن حال جناب عباس بیرون آمد در حالتی که علی علیه السّلام در جلو او و امام حسن علیه السّلام طرف راست و امام حسین علیه السّلام طرف چپ و بنی هاشم در عقب سرش آنگاه فرمود یا عمر احدی را با ما مخلوط منما پس بهمین حال رفتند تا بمصلّی جناب عباس دست بمناجات برداشت عرض کرد پروردگارا تو ما را خلق فرمودی و دانا بودی بآنچه ما عمل بآن می‌نمائیم آنگاه عرض کرد اللهم کما تفضلت علینا فی اوله فتفضل علینا فی آخره [۱] جابر می‌گوید هنوز دعایش تمام نشده بود که ابرها حرکت و باران بنای باریدن را گذارد هنوز ما بمنزلهامان نرسیده بودیم مگر از باران تر شدیم. و نیز از بخاری نقل می‌نماید که در زمان قحطی عمر بن الخطاب بوسیلۀ عباس بن عبد المطلب طلب آب از درگاه حق تعالی می‌نمود و عرض می‌کرد اللهم انا نتوسل الیک بعمّ نبینا فاسقنا فیسقون [۲] ۲- ابن ابی الحدید معتزلی در ص ۲۵۶ جلد دوم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) نقل می‌نماید خلیفه عمر با جناب عباس عمّ اکرم رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باستسقاء رفتند خلیفه عمر در محل استسقا عرض کرد اللهم انا نتقرب الیک بعم نبیک و بقیة آبائه و کبر رجاله فاحفظ اللهم نبیک فی عمه فقد دلونا به الیک مستشفعین و مستغفرین [۳] حکایات آقایان سنیها و اتباع خلیفه عمر همان مثل معروف کاسۀ گرم تر از آش است زیرا که خلیفه عمر در وقت دعا و احتیاج و اضطرار-عترت و اهل بیت پیغمبر را شفیع قرار می‌داد بوسیلۀ آنها از خداوند طلب حاجت می‌نمود مورد اعتراض هم قرار نمی گرفت ولی وقتی ما شیعیان-آن خاندان طهارت را شفیع قرار می‌دهیم و بآنها توسل می‌جوئیم بما اعتراض نموده کافر و مشرک می‌خوانند.؟! اگر شفیع بردن آل محمّد و عترت طاهره بسوی خدای متعال شرک است پس قطعا طبق روایات علمای خودتان خلیفه عمر بن الخطاب اول مشرک بوده. و اگر آن عمل خلیفه شرک نبوده بلکه احسن اعمال بوده (چون خلیفه انتخاب نموده) پس حتما اعمال شیعیان و توسل آنها بآل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین نیز هرگز شرک نخواهد بود. پس حتما باید آقایان از این گفتار خودتان بر گردید بلکه استغفار نمائید (که چنین نسبتی را بشیعیان پاک موحّد دادید) تا مغضوب غضب حق واقع نشوید. زیرا جائی که خلیفه عمر با بودن کبار صحابه هرچه دعا کنند نتیجه نگیرند مگر بوسیله اهل بیت پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شما چگونه انتظار دارید که ما بی واسطه و مستقل دعا کنیم و نتیجه بگیریم. پس آل محمّد سلام اللّه علیهم اجمعین در تمام ادوار از زمان پیغمبر الی زماننا هذا وسایل عباد بسوی خدا بودند و ما هم برای آنها استقلالی در قضاء حوائج قائل نیستیم مگر آنکه آنها را عباد صالحین و امامان بر حق و مقرّبین درگاه حق تعالی دانسته لذا واسطه بین خود و خدا قرار می‌دهیم. و بزرگترین دلیل بر این معنی کتب ادعیۀ ما می‌باشد که در تمام ادعیۀ مأثوره از أئمۀ معصومین غیر از آنچه عرض کردم بما دستور داده نشده و ما هم غیر از این طریق عملی ننموده و نخواهیم نمود. حافظ- این بیانات شما بر خلاف مسموعات ما است. داعی- مسموعاتتان را بگذارید از مشهودات صحبت بفرمائید آیا هیچ کتب معتبرۀ ادعیۀ علماء بزرگ شیعه را ملاحظه و مطالعه فرموده اید. حافظ- دست رسی نداشته ام. ---------- [۱]: ۱) پروردگارا هم چنانکه تفضل فرمودی بر ما در اول امر پس تفضل نما بر ما در آخر آن. [۲]: ۲) پروردگارا ما توسل می‌جوئیم بتو بعموی پیغمبرت که بما باران دهی پس باران بآنها عطا شد. [۳]: ۳) پروردگارا ما توسل می‌جوئیم بسوی تو بعم پیغمبرت و باقیمانده از پدرانش و بزرگان از رجال بنی هاشم. پس-حفظ فرما مقام پیغمبرت را در عموی او زیرا که او ما را دلالت نموده بسوی تو که طلب شفاعت و استغفار نمائیم از درگاه با عظمت تو. داعی- مقتضی آن بود که اول این قبیل کتب را مطالعه فرموده آنگاه ایراد می‌فرمودید اینک دو جلد کتاب دعا و زیارت همراه دارم یکی زاد المعاد تألیف علامۀ مجلسی قدّس سرّه القدّوسی و دیگر هدیّة الزّائرین تألیف فاضل محدّث متبحّر معاصر آقای«حاج شیخ عباس قمی دامت برکاته [۱] »برای مطالعه حاضر است (هر دو را خدمت) «آقایان گذاردم مورد مطالعه قرار دادند ادعیۀ توسل را خواندند و دیدند در هیچ کجا» «استقلالی برای خاندان رسالت ذکر نشده بلکه در همه جا آنها را واسطه خوانده اند» «آنگاه آقا سید عبد الحی دعای توسّل را که علامۀ مجلسی نقلا از محمّد بن بابویه قمی» «اعلی اللّه مقامهم از أئمۀ طاهرین سلام اللّه علیهم اجمعین ذکر نموده
انسان شناسی ۱۴۵.mp3
11.65M
۱۴۵ ➖ اسلام به فعالیت‌های اقتصادی چگونه نگاه می‌کند؟ ➖ چگونه می‌توان اهل تجارت بود، و به درجات بالای کمال نیز رسید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-5 - تصنیف : آهسته آهسته.mp3
2.07M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 تنگ غروب آن روز ، وقتی که می رفتم تو گریه می کردی ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته گفتی مگو هرگز ، هرگز خداحافظ من بی تو می میرم ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته گفتی تو به من برگ گلی عطر بهارانی ، در دشت کویر دل من نعمت بارانی فریاد تمنّای منی وقت پشیمانی ، عطر نفسی در قفس ِ سینه تو پنهانی در آسمان تن ، زد عطر بی مهری آمد نم باران ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته شد نوبهاران طی ، آمد خزان از پی بر ماه من شد دی ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته پیوند ما پیوند عشقی جاودانی بود حرف و حدیث ما کلام مهربانی بود گفتی به من تا زنده هستم با تو می مانم نفرین به تو عشقت فریبی ناگهانی بود گفتی تو به من برگ گلی عطر بهارانی ، در دشت کویر دل من نعمت بارانی فریاد تمنّای منی وقت پشیمانی ، عطر نفسی در قفس ِ سینه تو پنهانی تنگ غروب آن روز ، وقتی که می رفتم تو گریه می کردی ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته گفتی مگو هرگز ، هرگز خداحافظ من بی تو می میرم ، آهسته آهسته ، آهسته آهسته 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
5.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥فتنه شناسی پیش از ظهور از زبان شهید حاج قاسم سلیمانی 🔸جهت تعجیل در ان شاءلله و سلامتی مولایمان عج صلوات ♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۲۰۶. مگر می‌شود در انتظار باران و رحمت بی منتهای الهی بود و از تشنگی جان داد؟! انتظار بهار و باران ۲۰۷. قرار گرفتن انتظار حضرت مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف) در کنار شهادت به توحید و نبوت و ولایت، حاکی از شدّت اهمّیت و اعتبار آن در نزد خداوند است. انتظار بهار و باران https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا