eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: سوره‌ها از نگاه حروف و حرکات ۱. کدام سوره است که به غير از ميم بسم الله در آن حرف ميم وجود ندارد؟ سوره اي که در آن حرف ميم نيست؛ سوره کوثر است ۲. کدام سوره از قرآن است که به غير از کسره‌هاي بسم الله فقط يک بار اعراب کسره آمده است؟ سوره اي که فقط يک بار اعراب کسره در آن آمده است؛ سورهاخلاص است. ۳. کدام سوره است که حرف فاء در آن نيست؟ سوره اي که در آن حرف فاء نيست سوره حمد است. ۴. کدام سوره است که حرف آخر تمامي آياتش (به غير از بسم الله) حرف (سين) است؟ سوره ناس تمامي آياتش به سين ختم مي‌شود. ۵. کدام سوره است که حرف آخر تمامي آياتش (به غير از بسم الله) حرف (دال) مي‌باشد؟ سوره توحيد تمامي آياتش به دال ختم مي‌شود. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: چرا فرضيّه كهنه عود ارواح از نو زنده شد؟ سؤال: اكنون اين سؤال پيش مى آيد كه چرا پاره اى از محافل روحى غرب، در يكى دو قرن اخير، اصرار دارند فرضيّه كهنه و خرافى عود ارواح و تناسخ را از نو زنده كنند و روح تازه اى در كالبد آن بدمند؟ مگر آنها هم به خرافات علاقه اى دارند؟! آيا هنگامى كه مى بينيم در ميان دانشمندان غرب، همان غربى كه كره ماه را براى نخستين بار فتح كرد و تكنيك و صنعت خيره كننده او به طرز شگفت آورى پيشرفته است، افرادى پيدا مى شوند كه طرفدار «كارما» و «عود ارواح» هستند، نبايد حدس بزنيم لابد در اين موضوع اسرارى است و مطالبى بر آنها كشف شده كه بر ما مخفى مانده است؟! در اين باره چه مى گوييد؟ ارتباط با ارواح، ص: ۱۶۴ پاسخ: در پاسخ اين گونه سؤالات با صراحت بايد گفت: اوّلًا، اگر تعجّب نكنيد، خرافات در ميان غربى‌ها اگر گسترده تر از شرق نباشد، كمتر نيست؛ و تعداد طالع بينها و فالگيرها- منتها به سبك مدرن و با آب و رنگ نو- در مراكزى همچون «پاريس» بسيار زياد است و تكنيك و صنايع پيشرفته، نه دليل بر خرافى نبودن است، و نه مانع آن؛ و حتّى حساب صنعت و فلسفه هم بكلّى از هم جدا است. ثانياً، از آنجا كه مسأله اعتقاد به عود ارواح يك جنبه استعمارى قوى دارد، و از طرفى روح استعمار آنچنان با زندگى و افكار جمعى از مردم غرب آميخته است كه حتّى در فلسفه، ادبيّات، و بحث هاى علمى آنها- تا چه رسد به مسائل تبليغاتى- نفوذ كرده، اين سوءظن براى انسان پيش مى آيد كه نكند گسترش دامنه عقيده به تناسخ و عود ارواح نيز مربوط به افكار استعمارى باشد. اكنون به توضيح زير توجّه فرماييد: اعتقاد به «كارما» و عود ارواح از آن نظر جنبه استعمارى دارد كه اقوام محروم و استثمار شده را به پذيرش اين طرز زندگى ملالت بار، به عنوان اين كه ممكن است كفّاره گناهان زندگى پيشين آنها باشد، تشويق مى كند، و آن را قابل تحمّل مى سازد. ارتباط با ارواح، ص: ۱۶۵ عقيده به تناسخ، يك نوع حالت تسليم و رضا در افراد ايجاد مى كند، و آنها رابه استقبال انواع ناملايمات و محروميّت‌ها به عنوان يك وسيله تكامل و شست و شوى روح دعوت مى نمايد. بى جهت نيست كه بعضى از مطّلعين نقش مؤثّر عقيده به كارما را در استعمار هندوستان و حكومت طبقاتى بر مردم هند قابل انكار نمى دانند. در پاورقى كتاب مشرق زمين گاهواره تمدّن (جلد دوّم، صفحه ۷۳۵) چنين مى خوانيم: عقيده به كارما و تناسخ، بزرگترين مانع نظرى در راه اجراى نقشه برچيدن دستگاه فرقه اى در هند است؛ زيرا هندوهاى متديّن عقيده دارند كه اختلافات طبقاتى، حاصل سلوك روح در طىّ حياتهاى گذشته و جزئى از نقشه الهى است كه بر هم زدن آن به منزله هتك حرمت دين و مقدّسات است!! «۱» ارتباط با ارواح آیت الله شیرازی https://eitaa.com/zandahlm1357
مستند صوتی شنود - 13.mp3
17.44M
🎙 مستند صوتی شنود، قسمت ۱۳ (تجربه نزدیک به مرگ یک مسئول امنیتی در بیمارستان بقیه الله تهران) 🔺 تجربه‌گر در پی حذف برخی قسمت‌ها توسط ارشاد، تصمیم به روایت صوتی تجربه خود گرفته‌ است و استاد امینی‌خواه مستندات روایی مرتبط با تجربه را بیان می‌دارد. مروری بر نکات جلسه سیزدهم: 🔻 وضعیت جنگ اسرائیل درغزه 🔻 گردابی از نور که من را به دشت بسیار نورانی برد 🔻 ابر سیاهی که نصف آسمان را گرفت 🔻 فرشته هایی که مسلح بودند 🔻 با یک اشاره اش، اسرائیل نابود می شد 🔻 نقش نیت و اراده شیعیان در پیشبرد اهداف 🔻 افرادی که از جنگ، رضایت خدا را در نظر نداشتند 🔻 سران جنگی که با اسرائیل بسته بودند 🔻 با یک چرخش زمین، یمن را می دیدم 🔻 جنگ عراق، جنگ قدرت بود 🔻 افرادی که خود را به آمریکا نزدیک می کردند 🔻 به ایران هم سر زدم 🔻 افرادی که با دستور آنها، کارها پیش می رود 🔻 آرامشی که بعد از دیدن تمثال امام، به من دست داد 🔻 همه عالم هستی در اختیار ماست و ما غافلیم 🔻 مقام حضرت آقا
‌🔆تجربه پس از مرگ علامه حسن زاده آملی 🔆حضرت استاد در این خصوص مکاشفه‌ای را نقل می‌فرمایند: در سحر شب یکشنبه 5 مردادماه 1348 بعد از ادای نافله شب و نافله و فریضه صبح در اربعینی که ذکر جلاله «الله» را هر روز بعد از نماز صبح به عددی خاص داشتم، بعد از این ذکر به توجه نشستم که ناگهان جذبه و حالتی دست داد و بدن طوری به صدا در آمد و می‌لرزید، آن چنان صدایی که مثلاً تراکتور روی سنگ‌های درشت و جاده ناهموار می‌رود، دیدم که جانم از بدنم مفارقت کرد و متصاعد شد ولی در بدنی مثل بدن عالم خواب قرار دارد، تا قدری بالا رفت. دیدم در میان خانه‌ای مانند پرنده‌ای که در خانه‌ای در بسته گرفتار شده است و به این طرف و آن طرف پرواز می‌کند و راه خروج نمی‌یابد، تخمیناً در مدت یک ربع ساعت گرفتار بودم و به این سو و آن سو می‌شتافتم، دیدم در این خانه زندانیم، نمی‌توانم به در بروم، سخنی از گوینده‌ای شنیدم و خود او را ندیدم که به من گفت: این محبوس بودنت بر اثر حرف‌های زیاد و بیخود تو است، چرا حرف‌هایت را نمی‌پایی!؟ 🔆من در آن حال چندین بار خدای متعال را به پیغمبر خاتم(ص) برای نجاتم قسم دادم و به تضرع و زاری افتادم که ناگهان چشمم به طرف شمال خانه افتاد که دیدم دریچه‌ای که یک شخص آدم بتواند به در رود برویم گشوده شد، از آنجا در رفتم و پس از به در آمدن چندین به سوی مشرق در طیران بودم و دوباره به جانب قبله رهسپار شدم. 🔅و هنگامی که از حبس رهایی یافتم، یعنی از خانه به در آمدم، آن خانه را بسیار بزرگ و مجلل دیدم، که در میان باغی بنا شده است و آن باغ را نهایت نبود و آن را درخت‌های گوناگون پر از شکوفه سفید بود که در عمرم چنان منظره‌ای ندیدم. 🔅و می‌بینم که به اندازه ارتفاع درخت‌ها در هوا سیر می‌کنم به گونه‌ای که رویم، یعنی مقادیم بدنم همه به سوی آسمان است و پشت به سوی زمین و به اراده و همت و فرمان خود نشیب و فراز و بسیار خدای متعالی را به پیغمبر خاتم و همه انبیاء قسم دادم که کشف حقایقی برایم دست دهد و در همین حال به خود آمدم. 🔅آن محبوس بودن چند دقیقه، بسیار در من اثر بد گذاشت به گونه‌ای که بدنم خسته و کوفته شده بود و سرم و شانه‌هایم همه سخت درد گرفت و قلبم به شدت می‌زد.
.......: مقدمه حمد وسپاس خداوند ِمالک روز قیامت را ودرود وصلوات بر محمّد وآلش باد. اعتقاد به معاد جدای از اعتقاد به توحید نیست وهرکه توحید راقبول کرده است ناچار باید معاد را هم قبول داشته باشد وآن که قیامت را انکار کند، در حقیقت توحید را انکار کرده است. همه پیامبران وامامان علیه السلام وهمه کتاب‌های آسمانی در قرآن نزدیک به هزار آیه در باره معاد است اعلام کرده اند که پس از این جهان مادی وخاکی، وبعد ازمردن انسانها، جهانی دیگر است که بنام برزخ وپس از آن جهانی دیگربنام آخرت وصحنه قیامت وبرانگیختن انسانها وجود دارد. البته«یقین»به قیامت در این دنیا برای افراد کمی وجود دارد همانطور که یقین به وجود خداوند نیز در افراد کمی وجود دارد. امّا در عالم برزخ وپس ازآن درقیامت همه انسانها حتّی کفّار ومنافقین به یقین می‌رسند وهمه باچشم خود عظمت دستگاه الهی را مشاهده می‌نمایند. لذا یکی ازاسامی قیامت«یوم الیقین»است. وبه مرگ هم، یقین گفته شده است. ابتدای ورود به برزخ علی علیه السلام چگونگی حالت احتضار را شرح میدهد ناگاه سکرات مرگ وحسرت از دست دادن آنچه داشتند، بر آنهاهجوم آورددرا این حالت، اعضاء بدنشان سست گردید ودربرابرآن، رنگ خود را باختند. سپس کم کم مرگ در آنها نفوذ کرده وبین آنها وزبانشان، جدائی افکند! او همچنان در میان خانواده خود باچشم، نگاه می‌کند وباگوشش، می‌شنود! در حالیکه عقلش، سالم است وفکرش باقی است! می‌اندیشد که عمر را در چه راهی فانی کرده وروزگارش را در چه راهی، سپری نموده است! به یاد ثروتهائی که جمع کرده است، می‌افتد! همان ثروتی که در جمع آوری آن، چشمها را بهم گذارده بود و از حرام وحلال ومشکوک گرفته، گناه جمع آوری آنها به گردن اوست! حال هنگام جدائی از آن اموال، فرارسیده، در حالیکه این ثروت برای وراث می‌ماند واز آن استفاده کرده وبهره می‌برند! راحتی آن برای دیگران وسنگینی گناهش، بر دوش اوست و او در گرو این اموال است! دست خودرا ازپشیمانی به دندان می‌گزد واین به خاطر صحنه هائی است که در هنگام مرگ، برایش مشخص می‌گردد. دراین حالت، به آنچه در زندگی به آن علاقه داشت بی اعتناست! وآرزو می‌کند، ای کاش آن شخصی که درگذشته بر ثروت او، غبطه می‌خوردم وبر او حسد می‌بردم، این اموال راجمع کرده بود! مرگ همچنان بر اعضایش، چیره می‌شود! تا آنجا که گوشش همچون زبانش، از کار می‌افتد! بطوریکه در میان خانواده اش، نمی تواند با زبانش سخن بگوید! وبا گوشش بشنود، پیوسته به صورت آنان می‌نگردوحرکات زبانشان را می‌بیند، اما صدای آنان را نمی شنود! سپس چنگال مرگ، همه وجودش را فرا می‌گیرد! چشم او نیز همچون گوشش، از کارمی افتد وروح از بدنش، خارج می‌گردد! وهمچون مرداری، بین خانواده اش می‌افتد! آنچنانکه از نشستن نزدش، وحشت می‌کنند وازاو دور می‌شوند! او نه سوگواران خود را یاری می‌کند ونه به آن شخصی که اوراصدا می‌زند، پاسخ می‌گوید! سپس اورا به منزلگاهش در درون زمین، حمل می‌کند وبه دست اعمالش می‌سپارند واز دیدارش، برای همیشه، چشم می‌پوشند! https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تست هوش حل معما باما همراه باشید👇👇👇👇 @zandahlm1357
آزمون شناسایی حیوانات مخفی : تیزبینی خودت رو با پیدا کردن خرگوشهای مخفی درون درخت ثابت کن!⁉️🤓 🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠 https://eitaa.com/zandahlm1357
بچه محل امام رضا: رزق ( (ابوبصير) ) نقل مى كند: به حضرت صادق (ع) از حاجت خودم شكايت كردم و از آن حضرت خواستم كه به من دعايى جهت رزق بيآموزد. ( (حضرت صادق (ع) فرمود: در نماز شب، وقت سجده (در روايت ديگر: در سجده آخرِ ركعتِ هشتمِ نافله شب) اين دعا را بخوان: يا خَيْرَ مَدْعُوٍّ وَ يا خَيْرَ مَسْئُولٍ وَ يا اَوْسَعَ مَنْ اَعْطى وَ يا خَيْرَ مُرْتَجىً اُرْزُقْنى وَ اَوْسِعْ عَلَىَّ مِنْ رِزْقِكَ وَ سَبِّبْ لى رِزْقاً مِنْ قَبْلِكَ اِنَّكَ عَلى كُلِّ شَىْءٍ قَديرٌ. حضرت اين دعا را به من تعليم فرمود، از وقتى كه من آن را خواندم، ديگر محتاج نشدم. (۲۸) https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ نسخه ای معنوی برای درمان ناباروری!! از دربانان بارگاه معاویه بود. یکی از روزها که امام حسن علیه السلام به نزد معاویه رفته بود، در راه بازگشت، به دنبال امام آمد، شرح حالش را گفت و از آن حضرت خواست تا دعایی به او بیاموزد، شاید خداوند، فرزندی به او بدهد. امام فرمودند: «علیک ‌بالإستغفار» استغفار را پیشه خود ساز ... از آن به بعد، مرد بسیار استغفار کرد، تا اینکه خداوند، به او، ۱۰ فرزند عطا کرد. این خبر به معاویه رسید. به آن مرد گفت: چرا از امام نپرسیدی که این سخن را، بر چه اساسی بیان کرده است و چرا استغفار چنین خاصیتی دارد؟ اتفاقاً، روزی آن حضرت، پیش معاویه آمد. آن مرد، علّت این رهنمود امام را جویا شد. امام حسن علیه السلام فرمودند: آیا نشنیده‌ای که خداوند در داستان هود می‌فرماید: ✨«وَ يا قَوْمِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُرْسِلِ السَّماءَ عَلَيْكُمْ مِدْرارا ًو ». سوره هود، آیه ۵۲ و در قصه نوح فرمود: ✨«اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا يُرْسِلِ السَّمَاءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا وَ وَ يَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ و َيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا». سوره نوح، آیه ۱۲ 📚مسند الامام المجتبی علیه‌السلام، ص ۶۰۳
.......: اقوال علمای الهی اروپا همین قسمی که فلسفۀ داروین طبیعی را می‌خوانید کتب فلاسفه الهی را هم که در دست عموم است بخوانید مانند کتابهای (کامیل فلاماریون) فرانسوی که از علمای ریاضی مشهور اروپا می‌باشد و سالها در معرفت النّفس غور نموده و کتابهای بسیاری در اثبات وحدانیّت حق تعالی و عظمت روح و بقای آن بعد از مرگ نوشته مانند (دیودان لاناتور) یعنی (خدا در طبیعت). و مجلدات (مرگ و اسرار آن) که علمای ایرانی و مصری آنها را ترجمه بفارسی و عربی نموده اند. در آن کتب مفصّلا در اطراف مرگ قلم فرسائی نموده و صریحا گوید مرگ حقیقی بمعنای فنا و نیستی وجود ندارد مرگ عبارت است از نقل و انتقال از عالمی بعالم دیگر فقط آدمی قالب عوض می‌کند از این بدن عنصری بیرون آمده بهیکل و صورت لطیف تری می‌رود چه آنکه روح (مایۀ حیات) ابدا فناء ندارد بلکه باقی و پایدار است. و این معنی با تجربیات قطعی سالیان دراز بدست آمده که روح غیر از این بدن است و خود استقلال معنوی دارد پس از متلاشی شدن تن و بدن باقی مانده و جلوگیری می‌نماید انتهی. و امثال این قبیل علماء و فلاسفه الهی مانند (بروکسون فرانسوی) فیلسوف معاصر و (ویکتور هوگو) شاعر دانشمند معروف فرانسه و (نرمال) محقق آلمانی و (دکارت) فیلسوف شهیر فرانسوی و غیرهم که نقل اقوال تمامی آنها بلکه ذکر اسامی آنها مقتضی این مجلس نمی باشد بسیارند دانشمندان اروپا بوجود آنها افتخار می‌نمایند نه بوجود داروین و بخنر طبیعی مادّی. اوّلا چنانچه آقایان جوانان روشن فکر تحت تأثیر غربیها قرار گرفته و ناچارید بگفتار آنها توجّه نمائید اقلاّ منحصرا کتابهای داروین انگلیسی و بخنر آلمانی را نخوانید بلکه بسایر کتب فلاسفه و دانشمندان اروپائی هم مراجعه نمائید. ثانیا عقاید هر دو فرقه (الهی و طبیعی) را مورد توجه و دقت قرار دهید و نقد و انتقاداتی که بر آن کتابها نوشته شده بخوانید آنگاه انتخاب احسن نمائید. چنانچه از روی انصاف و با دیدۀ علم و عقل و منطق کتب فریقین (الهی و طبیعی) را مطالعه نمائید بالقطع و الیقین تصدیق خواهید نمود که تن و بدن آدمی چون مخلوق از عناصر عالم خلق است فانی و متلاشی می‌گردد ولی روح که مخلوق عالم امر است زنده و پایدار و هرگز نمرده و نمی میرد و مخصوصا شهداء و کشته شدگان راه حق و حقیقت توحید که بحکم کتب آسمانی و تعالیم رحمانی علاوه بر جنبه روحانی از جهت جسمانی زنده و دارای گوش شنوا و چشم بینا می‌باشند. چنانچه در زیارت حضرت سیّد الشهداء علیه الصّلاة و السّلام وارد است اشهد انک تسمع کلامی و ترد جوابی یعنی شهادت می‌دهم که تو کلام مرا می‌شنوی و جواب مرا می‌دهی. آیا خطبۀ ۸۳ نهج البلاغه را نخوانده اید آنجائی که عترت طاهره رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم را معرفی می‌نماید می‌فرماید أیها الناس خذوها من خاتم النبیین صلّی الله علیه و آله و سلم انه یموت من مات منا و لیس بمیت و یبلی من بلی منا و لیس ببال یعنی ای مردم این مطلب را از خاتم النبیّین بگیرید (یعنی فرمودۀ اوست) که از ما هر که بمیرد (در حقیقت مرده نیست و از ما هر که بظاهر بپوسد (در حقیقت) پوسیده نیست) یعنی پیوسته در عالم انوار و ارواح زنده و پایداریم چنانچه ابن ابی الحدید و میثمی و شیخ محمّد عبده مفتی معروف دیار مصر در شرح این کلمات گویند که اهل بیت پیغمبر مانند دیگران در حقیقت مرده نیستند. پس اگر ما ظاهرا در مقابل قبور أئمۀ معصومین از عترت رسالت می‌ایستیم مقابل قبور اموات نمی ایستیم و با مرده حرف نمی زنیم بلکه در مقابل احیاء و زندگان ایستاده ایم و با زندگان حرف می‌زنیم پس ما مرده پرست نیستیم بلکه خدا پرستیم چون خدا روح و جسم آنها را زنده نگاه می‌دارد. آیا شما حضرت امیر المؤمنین علی بن أبی طالب و یا حضرت سید الشهداء أبا عبد اللّه الحسین علیهما السّلام و شهداء بدر و حنین و احد و کربلا را فدائی‌های دین و جان بازان راه حق نمی دانید که در مقابل ظلم خانمان سوز قریش و بنی امیّه و یزید و یزیدیان (که منتها درجه فعّالیّتشان انکار حقایق دین و محو آثار آن بوده) قیام نمودند و جان خود را در راه دین مقدّس اسلام و کلمه طیّبه لا اله الا الله فدا نمودند. همان طوری که قیام صحابه رسول اللّه و جانبازیهای شهداء بدر و احد و حنین سبب بر طرف شدن شرک و کفر و اعلاء کلمه لا اله الا اللّه گردید قیام و جان بازی حضرت ابا عبد اللّه الحسین علیه السّلام برای تقویت دین مقدس اسلام اثر بجائی بخشید. اگر قیام آن حضرت نبود یزید عنید اساس دین را از میان برده و کفریّات باطن و عقاید فاسده خود را در جامعۀ مسلمین لباس عمل می‌پوشانید. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357