#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام وقت بخیرحاج اقا اگر در امامزاده نمک نذری پخشش کردن وگرفتیم آیا حتما باید در غذا مصرفش کنیم؟
میشه آب درمانی یا غیر خوراکی مصرف کنیم ؟
مرجع:رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اشکالی ندارد.
#احکام
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_معرفتی
سؤال👇
ببخشید یه سوالم
من نماز میخونم یهو یه دوهفته
بدش نمیدونم چی میشه یهو دوهفته نمیخونم یامهمونی میشم یا مشتری میاد خلاصه فاصله میوفته
یا غسل داشتنی بعدش سهل انکاری
بدمیگن هرازگاهی بخونی هرازگاهی نخونی کلا بده
پاسخ👇
سلام علیکم
انسان لازم است نسبت به واجبات دغدغه داشته باشد.
اگر به این باور برسیم، وقت نماز وقت ملاقات با خداوندی است که نعمت های فراوانی را به انسان داده است، برای این ملاقات سهل انگاری نمی کنیم. چگونه است وقتی با یک فرد مهمی قرار ملاقات داریم برای آن لحظه شماری می کنیم؟
#اهمیت_به_نماز
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
اگه لباس آلوده ب (ادرار ) رو داخل لباسشویی اتوماتیک ؛ با بقیه لباسها بشوریم ؛ همشون طاهر میشن؟
(لباسشویی اتوماتیک که درش از بالا باز میشه)
یعنی بدون اینکه عین نجاست ( ادرار ) رو برطرف کنیم ؛ بندازیم توی ماشین ؟؟؟
مرجع تقلید (اقای سیستانی)
پاسخ👇
سلام علیکم
بله
#احکام
#احکام_طهارت
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
درنمازقضامیتوان درحال وسعت ووقت سوره رانخواندوفقط حمدروخوند؟تسبیحات اربعه رومیشه یکبارخوند؟
ممنون
مرجع رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
سوره لازم است خوانده شود اما یکبار خواندن تسبیحات اربعه اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_نمازقضا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎬 #کلیپ #استاد_علی_تقوی 🔴 الان نامـوس شیطـان، #تذڪر_زبانی ندادن به حجـابه❗️ 🔵 بزرگتـرین #شبهـه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
🔵 دیـن ڪاریڪاتـوری❗️
❌ابعاد دین رو ڪه تغییر بدید، دیگه اون ڪارڪرد اولیه رو نداره و میشـه ڪاریڪاتورے!
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🍀
🌺🍀
❇️ #مقام_معظم_رهبری
**بروید سراغ کارهای نشدنی، تا بشود.
تصمیم بگیرید بر برداشتن کارهای سنگین،
تا بردارید.
«و لا یخشون احدا الّا الله».
خب، زحمتهایش چه؟ رنجهایش چه؟ محرومیتهایش چه؟
جوابش این است که: «و کفی بالله حسیبا»؛
**خدا را فراموش نکن، خدا حسابت را دارد.
**در میزان الهی، رنج تو، محرومیت تو، کفّ نفس تو، حرصی که خوردی، زحمتی که کشیدی، کاری که کردی، خون دلی که خوردی، دندانی که روی جگر گذاشتی، اینها هیچ وقت فراموش نمی شود؛
«و کفی بالله حسیبا».
🍀
🌺🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 #کلیپ
#استاد_علی_تقوی
✴️ بهتـرین امّتها چه ڪسانی هستنـد❓
✴️ فرهنـگ "انتقـاد ڪـردن"
و فرهنـگ "انتقـاد پذیرے" را یاد بگیریم تا بهتـرین امّت باشیـم❗️
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🍀
26.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ
❌ عیسی به دین خود، موسی به دین خود! این #شعار ضد دینــه!
چرا #برکت نداریم⁉️
وقتی #خطر بیـاد،خشڪ و تر، با هم میسوزن🔥
#بی_تفاوت_نباشیم
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
🍀
🌺🍀
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: فصل چهارم شرايط سقوط حد مسكر يا عفو از آن ماده ۱۸۱ هرگاه كسي كه شراب خورده قبل از اقامه شه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
فصل دوم راههاي ثبوت محاربه و افساد في الارض
ماده ۱۸۹ محاربه و افساد في الارض از راههاي زير ثابت ميشود:
الف با يك بار اقرار به شرط آنكه اقراركننده بالغ و عاقل و اقرار او با قصد و اختيار باشد.
ب با شهادت فقط دو مرد عادل
تبصره ۱ شهادت مردمي كه مورد تهاجم محاربان قرار گرفته اند به نفع همديگر پذيرفته نيست
تبصره ۲ هرگاه عده اي مورد تهاجم محاربان قرار گرفته باشند شهادت اشخاصي كه بگويند به ما آسيبي نرسيده نسبت به ديگران پذيرفته است
تبصره ۳ شهادت اشخاصي كه مورد تهاجم قرار گرفته اند اگر به منظور اثبات محارب بودن مهاجمين باشد و شكايت شخصي نباشد، پذيرفته است
فصل سوم حد محاربه و افساد في الارض
ماده ۱۹۰ حد محاربه و افساد في الارض يكي از چهار چيز است
۱ قتل ۲ آويختن به دار ۳ اول قطع دست راست و سپس پاي چپ ۴ نفي بلد.
ماده ۱۹۱ انتخاب هر يك از اين امور چهارگانه به اختيار قاضي است خواه محارب كسي را كشته يا مجروح كرده يا مال او را گرفته باشدو خواه هيچ يك از اين كارها را انجام نداده باشد.
ماده ۱۹۲ حد محاربه و افساد في الارض با عفو صاحب حق ساقط نمي شود.
ماده ۱۹۳ محاربي كه تبعيد ميشود بايد تحت مراقبت قرار گيرد و با ديگران معاشرت و مراوده نداشته باشد.
ماده ۱۹۴ مدت تبعيد در هر حال كمتر از يك سال نيست اگرچه بعد از دستگيري توبه نمايد و در صورتي كه توبه ننمايد همچنان در تبعيد باقي خواهد ماند.
ماده ۱۹۵ مصلوب كردن مفسد و محارب به صورت زير انجام ميگردد:
الف نحوه بستن موجب مرگ
او نگردد.
ب بيش از سه روز بر صليب نماند ولي اگر در اثناي سه روز بميرد ميتوان او را پايين آورد.
ج اگر بعد از سه روز زنده بماند نبايد او را كشت
ماده ۱۹۶ بريدن دست راست و پاي چپ مفسد و محارب به همان گونه اي است كه در «حد سرقت عمل ميشود.
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats ..
◾چطور میتوان از دادگاه درخواست رسیدگی خارج از نوبت گرفت؟
▫دربسیاری از مواقع شاهد این موضوع هستیم #که با گذشت چند روز و #یا حتی چند ساعت تأخیر در رسیدگی به دعوا به یکی از طرفین خسارت وارد شده و حق او پایمال میشود
#در_چنین مواقعی باید رسیدگی خارج از نوبت انجام بگیرد
#در_غیر اینصورت ضرر و زیان بسیار زیادی به ما وارد میشود
▫برای چنین شرایطی قانون
#دستورموقت را پیش بینی کرده است که میتوانید آن را از دادگاه درخواست کنید
@vekalats دستور موقت
ممکن است مبنی بر توقیف اموال باشد
#برای مثال زوجه میتواند
در صورت امتناع زوج از پرداخت مهریه دستور موقتی مبنی بر توقیف اموال زوج به دلیل عدم پرداخت مهریه درخواست کند #یا
ممکن است مبنی بر انجام عملی باشد
#مثلأ در جریان ساخت و ساز ملک مجاور از حدود مالکیت آن به حیاط همسایه تجاوز شود
#ذینفع میتواند با مراجعه به دادگاه تقاضای درخواست صدور دستور موقت مبنی بر جلوگیری از ادامه عملیات ساختمانی بدهد
✋این دستور میتواند ضمن دادخواست دعوای اصلی #پس از اقامه ی دعوا #یا پیش بینی آن درخواست شود
اگر پیش از اقامه ی دعوای اصلی باشد #باید حداکثر ظرف بیست روز از تاریخ صدور دستور موقت #اصل دعوا در دادگاه اقامه شود
در غیر اینصورت این درخواست رفع اثر می گردد
#استناد
مواد 311 و 318 قانون آیین دادرسی مدنی
▫با تشکر: حسن زارع
@vekalats موانع ارث
از اموری که مانع ارث میشود
#قتل
قاتل از مال مقتول ارث نمیبرد #مگر در خطای محض که از مال میت ارث میبرد #ولی
از دیه ی آن ارث نمی برد
#لعان
کودکی که در مورد آن لعان شده است با پدر و خویشاوندان او توراث ندارد #ولی با مادر و خویشاوندان مادری توراث دارد
#تولد_از_زنا
بین فرزندی که از زنا متولد شده، و پدر و مادرش #توراث وجود ندارد #یعنی متولد از زنا از پدر و مادر، و پدر و مادر از او ارث نمیبرند
#کفر
هیچ کافری حق ندارد از مسلمان ارث ببرد #چه کافر اصلی باشد #چه مرتد #رقّیّت بَرده از مال فرد آزاد، ارث نمی برد
@vekalats ..
▫گاهی به خاطر بروز مانعی سهم وارث از حد اعلی به حد ادنی تنزل می کند به عنوان مثال وجود فرزند #موجب کاهش سهم شوهر از نصف به یک چهارم و سهم زن از یک چهارم به یک هشتم میشود فقها از این نوع مانع به حجب نقصان تعبیر کرده اند
@vekalats ..
▫اگر کسی فوت کرد و از خود مالی به جا گذاشت #پس از بر داشت هزینه های کفن و دفن میت و تجهیز آن #مانند سدر کافور هزینه حمل جنازه... باقی مانده بین وراث میشود
@vekalats ..
◾تکلیف فرزندان ازدواج موقت و
#حق و حقوق آنان
▫فرزندی که در ازدواج موقت و از این رابطه حاصل میشود
#فرزندی مشروع است و از تمامی حقوق #اولاد طبق قانون برخوردار خواهد بود
@vekalats ..
▫در ازدواج موقت #مانند
ازدواج دائم نگهداری و نفقه کودک بر عهده پدر است و #پدر
موظف است از کودک خود مراقبت نماید و فرزند نیز از پدر خود ارث می برد
#اخذ شناسنامه در ازدواج موقت برای فرزند
▫برای دریافت شناسنامه فرزند در ازدواج موقت که پدر برای گرفتن شناسنامه او اقدامی نمی کند
بر اساس ماده 8 قانون حمایت از خانواده و بر اساس اصول آیین دادرسی در رسیدگی به این موارد صلاحیت #با دادگاه خانواده محل اقامت خوانده #یا آخرین محل سکونت وی
در صورت مشخص نبودن محل اقامت وی خواهد بود
@vekalats ..
#مادر_میتواند با مراجعه به دادگاه خانواده و اثبات واقعه ازدواج موقت که به تبع آن الحاق فرزند به پدر ثابت خواهد شد #پدر را
ملزم به اخذ شناسنامه برای فرزند نماید
اگر ازدواج پدر و مادر شرعی باشد #اما به ثبت رسمی نرسیده باشد و به پدر فرزند در ازدواج موقت و مدارک او نیز به هر دلیلی دسترسی نباشد
#مادرمیتواند برای صدور شناسنامه به دادگاه مراجعه نموده و از دادگاه حکم امین موقت دریافت کند #با
دریافت حکم امین موقت #مادر سمت قانونی مییابد و میتواند به اداره ثبت احوال مراجعه نموده و یک شناسنامه یک طرفه با نام خانوادگی خود برای فرزند تهیه کند
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جواز علماء اهل سنت بر لعن یزید پلید اکثر علماء شما آن زندیق ملعون را کافر دانسته اند حتّی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
امر عجیبی است قابل تأمل عقلای با انصاف
خیلی مضحک و خنده آور است که چند شب قبل شما مذهب شیعه را سیاسی بحساب آوردید و گفتید چون در دورۀ رسول اللّه نبوده و در خلافت عثمان بوجود آمده پیروی از آن جایز نیست.
و حال آنکه با دلائل عقلیه و نقلیه پریشب ثابت نمودیم که ریشۀ مذهب تشیّع در زمان رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و بدستور مبارک خود آن حضرت بکار رفته و رئیس شیعیان أمیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام از طفولیت در دامن نبوّت رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم تربیت شده و معالم دین را از آن حضرت آموخته مطابق اخباری که در کتب معتبرۀ خودتان رسیده پیغمبر آن حضرت را باب علم خود خوانده و صریحا فرموده اطاعت علی اطاعت من است و مخالفت او مخالفت من است و در حضور هفتاد هزار جمعیت او را بامارت و خلافت منصوب نموده و عموم مسلمین حتی عمر و ابی بکر را امر فرمود با او بیعت نمودند.
ولی مذاهب اربعه شما حنفی-مالکی-شافعی-حنبلی-روی چه پایه ای قرار گرفته کدام یک از آن چهار امام شما رسول خدا را ملاقات نمودند یا دستور و نصّی از آن حضرت دربارۀ آنها رسیده که مسلمانان مجبور باشند کورکورانه تبعیت از آنها بنمایند چه آنکه شما هم بی دلیل تبعیت از أسلاف خود نموده و پیروی مینمائید چهار امامی را که هیچ دلیلی بر امامت مطلقه آنها ندارید مگر آنچه را که فرمودید فقیه عالم مجتهد زاهد باتقوا بودند که اهل هر زمان در حیات آنها بفتاوای آن علماء میبایستی عمل نموده باشند نه آنکه مسلمین جهان تا روز قیامت اجبار داشته باشند که پیروی از آنها بنمایند.
علاوه بر اینها اگر این صفات باضعاف مضاعف توأم با نصوص وارده از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در عترت طاهرۀ آن حضرت جمع شد تبعیت و پیروی از آنها اولی است یا تبعیّت و پیروی از کسانی که ابدا از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم دربارۀ آنها دستور و نصّی نرسیده.
آیا مذاهبی که در زمان پیغمبر اثری از آنها نبوده و هیچ یک از أئمه اربعه در
زمان آن حضرت نبودند و دستوری از آن حضرت دربارۀ آنها نرسیده و بعد از قرنی در دنیا پدید آمدند مذهب من در آری و سیاسی میباشند؟
یا مذهبی که ریشه گذار آن رسول خدا و پیشوای آن تربیت شده دست آن حضرت بوده و همچنین سایر امامان یازده گانه که دربارۀ تمام آنها و بنام فرد فرد آنها دستور رسیده و آنها را عدیل قرآن قرار داده و صریحا در حدیث ثقلین [۱] فرموده من تمسک بهما فقد نجی و من تخلّف عنهما فقد هلک و در حدیث سفینه [۲] فرموده و من تخلّف عنهم فقد هلک.
و ابن حجر در ص ۱۳۵ صواعق باب وصیّة النّبی از آن حضرت نقل مینماید که فرمود قرآن و عترت من در میان شما ودیعۀ من هستند که اگر بهر دو آنها معا و توأما تمسّک جستید هرگز گمراه نخواهید شد آنگاه ابن حجر گوید مؤید این قول حدیث دیگری است که آن حضرت دربارۀ قرآن و عترت فرموده است.
فلا تقدموهما فتهلکوا و لا تقصّروا عنهما فتهلکوا و لا تعلّموهم فانّهم اعلم منکم [۳] .
آنگاه ابن حجر اظهار نظر نموده که این حدیث شریف دلالت دارد بر اینکه عترت و اهل بیت آن حضرت در مراتب علمیّه و وظائف دینیّه حق تقدم بر دیگران دارند عجبا با اذعان او باینکه عترت از اهل بیت بایستی مقدّم بر دیگران باشند بدون هیچ دلیل و برهان در اصول ابو الحسن اشعری و در فروع فقهاء اربعه را مقدّم بر آن خاندان جلیل میدارند؟ این نیست مگر از روی تعصّب و عناد و لجاج و چنانچه فرمودۀ شما صحّت دارد و امامان فقهاء شما از جهت علم و ورع و تقوی و عدالت مطاع بوده اند پس چرا بعض از آنها بعض دیگر را تفسیق و تکفیر نموده اند.
حافظ- خیلی بی لطفی مینمائید که هرچه بزبانتان میآید میگوئید تا باین حدّ
که تهمت میزنید بفقهاء و امامان ما که آنها در مقام ردّ و تضعیف و یا تفسیق و تکفیر یکدیگر برآمده اند این بیان شما قطعا کذب محض است اگر ردّی و یا نقدی دربارۀ آنها گفته شده از طرف علمای شیعه بوده و إلاّ از طرف علماء ما جز تعظیم و تجلیل که شایستۀ مقام آنها بوده قلمی روی کاغذ نرفته.
داعی- معلوم میشود جنابعالی توجّهی بمندرجات کتب معتبره علمای خود ندارید یا عمدا سهو مینمائید یعنی میدانید ولی غلطاندازی میکنید و إلاّ أکابر از علماء خودتان کتابها بر ردّ آنها نوشته اند حتّی خود أئمّه اربعه یکدیگر را تفسیق و تکفیر نموده اند.
حافظ- بفرمائید آن علماء کیانند و مندرجات کتب آنها چیست اگر در نظر دارید بیان نمائید.
داعی- اصحاب ابی حنیفه و ابن حزم [۱] و غیرهما پیوسته در مقام طعن به امام مالک و محمّد بن ادریس شافعی هستند و همچنین اصحاب شافعی مانند امام الحرمین و امام غزّالی و غیر آنها طعن میزنند به أبو حنیفه و مالک بعلاوه از جنابعالی سؤال مینمایم بفرمائید امام شافعی و أبو حامد محمّد بن محمّد غزّالی و جار اللّه زمخشری چگونه اشخاصی هستند.
حافظ- از فحول فقهاء و علماء و ثقه و امام جماعت اند.
----------
[۱]: ۱
) در ص ۲۱۹ و ص ۲۲۴ همین کتاب باصل و اسناد آن اشاره شد.
[۲]: ۲) در ص ۲۲۶ همین کتاب باسناد آن اشاره شده.
[۳]: ۳) بر قرآن و عترت من تقدم نجوئید و تقصیر از خدمت آنها ننمائید که هلاک خواهید شد و بعترت من تعلیم ندهید زیرا که آنها اعلم از شما میباشند.
[۱]: ۱) علی بن احمد اندلسی متوفی سال ۴۵۶ قمری.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۶۶ #استاد_شجاعی #حاج_حسین_یکتا یک راه میانبر، هست برای اینکه : ۱ـ از مدت عمرمان، ح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۶۷.mp3
10.26M
#انسان_شناسی ۱۶۷
#استاد_شجاعی
#استاد_عابدینی
محبتها دو دستهاند:
۱ـ محبتهایی که محورشان بخش انسانی وجود ما هستند.
۲ـ محبتهایی که محورشان بخش حیوانی وجود ما هستند.
✖️ تفاوت این دو نوع محبت چیست؟
✖️ چگونه میتوانم جنس محبتهایم را تشخیص دهم؟
@shervamusiqiirani-7 - تصنیف : دل من.mp3
598.8K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
به بیابان در شب تارم زده بر جان تیغ تطاول
نه خبر دارم ز نگارم ز غمش خون می بارم
خون میبارم از غم هر دم چون دل ابر بهار
چه کند دل از غم دوری مطلب از من تو صبوری
شده کارم آه و فغان شده ام بی تاب و توان
برسان تو صبا به نگارم که غمی به جز از تو ندارم
#محمد_عبدالحسینی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥تلنگری جدی به کسانی که فکر میکنند فقط دوست داشتن #امام_زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) کافیه ♦️♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یکی از اسرار ارتباط با حضرت ولیعصر #امام_زمان عج که موجب برکت و افزایش رزق شما می شود.
♦️♦️♦️♦️♦️
۲۴۸. مهدیا! عزیزا! یوسفا! صدیقا! بیا که هستی بی تو سخت خاموش است. مجله انتظار
۲۴۹. انتظار؛ یعنی کمی دورتر را هم دیدن و صدای پای آشنایی را شنیدن. مجله انتظار
۲۵۰. انتظار؛ یعنی دل به راه بودن، نه تنها چشم به راه بودن.
مجله انتظار
https://eitaa.com/zandahlm1357