#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 22 🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 22) 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 23.mp3
7.12M
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 23
🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 23)
❌ پایان تدریس جلد یازدهم ❌
👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_23_mzfk.mp3/ دانلود نمائید .
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد افرادی که از دنیا میرن مسئله ی ظهور برای اونها اهمیت داره، تاثیری در زندگی شون در اون دنیا داره یا اهمیت ظهور فقط مربوط به این دنیاس؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
👌🏻بحث اعتقاد به مهدویت یک بحث معرفتیست، بحث اعتقادیست، پس قطعا در آن دنیا اثر دارد. چرا نداشته باشد؟
هر کسی معرفتش به امام زمان بالاتر باشد قطعا فردای قیامت جایگاه بهشتش بالاتر است، معرفتش به امام بیشتر است. اعمال ما براساس معرفت ماست. هر کس معرفتش بیشتر باشد قطعا قطعا قطعا جایگاهش بالاتر است، در این شکی نیست.
✅ما هر چقدر معرفتمان را بالاتر ببریم بهتر می توانیم جایگاه مان را به خدا نزدیکتر کنیم. هر چقدر شناخت ما به خدا نزدیکتر باشد قطعا ما خدا را بهتر میپرستیم. نسبت به امام زمان (عج) هم همین است. مسیر امام شناسی راهی است برای خدا شناسی. شما امام را بشناسی خدا را بهتر شناختی. خُب اگر اعتقاد ما به ظهور و مهدویت بالاتر برود این چه چیزی را می رساند؟ این نکته مهم را می رساند که ما به خدا نزدیکتر شدیم. کسی که به خدا نزدیکتر بشود جایگاهش قطعا فردای قیامت هم اثر دارد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار 5⃣ فصل پنجم (۵) 📻 خاطرات امیر فرض الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار
6⃣ فصل ششم (۶)
📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: آمبولانس می خواستیم کاری انجام دهیم که هم در روحیه شاگردان و هم خدمت عمده ای به جبهه باشد،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طلا
دستم را از زیر چادر بیرون آوردم و یکبار دیگر برای آخرین بار به آن نگاه کردم. النگوهایم را از دستم بیرون آوردم و گفتم: «می خواهم برای جبهه بدهم. »
برادری که در دکه ایستاده بود، گفت: «چیه؟ طلاست؟ »
... یکباره به خاطرم آمد لحظات خوشی را که برای خریدنش صرف کرده بودیم. مغازه دار وقتی آن را آورد، گفت: «عقیق این انگشتر یمنی است. »
تو خوشحال شدی و به عنوان تنها خرید ازدواجمان آن را خریدی. میخواستم به آن برادر بگویم: «آره طلاست. تنها خرید ازدواجمان است. » میخواستم بگویم که «خیلی دوستش دارم. » میخواستم بگویم که «چند روزی در دستم کردم که خاطره اش در ذهنم بماند... » آن برادر نوشت: «انگشتر طلا با نگین دریافت گردید.... » از دکه کمک به جبهه بیرون آمدم و در دلم گفتم: «یا زهرا (س) قبول کن! » [۱]
----------
[۱]: از نامههای مرحومه فهیمه بابائیان پوربه همسر شهیدش غلامرضا صادق زاده
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شکر بر اعطای اعضاء به انسان قوله علیه السلام: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی رَکَّبَ فِینَا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
در شناخت ادوات بدن
چنان که جاذبه، طعام و شراب را أوّلاً جذب به معده نموده، و از آنجا بعد از تصفیه و تعدیل جاذبه هر عضوی از اعضای باطنیه چون طحال و ریه و کبد و قلب هر یک سهم خود را از معده جدا نموده جذب به محل خود نمایند، و در قلب بعد
از آن که غذا صورت خون گرفت به توسّط آن عروق و شرائین متّصله به قلب که به منزله جداول و انهارند تقسیم شده، و از مجاری خود به تمام اسافل و اعالی اعضا برساند، تا آن که هر جزء و هر عضوی آنچه سهم او است از قلب اخذ نماید، و قوّه جاذبه که به آن محلّ رسانید باید قوّه ماسکه که به منزله مَلَکِ موکّله است آن خون را که به واسطه رقّت و مائیّت مایل به اسفل است قهراً در عُلوّ نگاه بدارد، تا آن که قوّه مصوّره او را به صورت آن عضو نماید. قیاس نما باقی دیگر را.
در شناخت آلات بدن
باری، و آن اعضای باطنیه و ظاهریه که موارد و محلّ هر یک از این قوااند که به توسّط آن عضو آن اثر بروز و ظهور مینماید، آنها را « آلات » نامند، چون آلات صانع ظاهریه که هر یک مصدر کاری اند که بدون آن آلات صانع نمی تواند اظهار صنعت نماید، علاوه آن که آلات طبیعی او چون یَدَیْن و اصابع او در عمل باید گاهی گشاده و منبسط، و گاهی جمع و منقبض گردد، تا صنعت و آثار خود را بتواند به ظهور برساند، قال تعالی: « أَیَحْسَبُ الاْءِنسَانُ أَ لَّن نَّجْمَعَ عِظَامَهُ * بَلَی قَادِرِینَ عَلَی أَن نُّسَوِّیَ بَنَانَهُ [۱] »، یعنی: آیا گمان میکند انسان که ما جمع و تألیف نمی نمائیم به این هیئت حسنه عظام اعضای او را حاوی بر حکم عدیده، چه در
جمع و ترکیب و تألیف هر عظمی بر عظمی چندین حکم و مصالح منظور شده که اگر بر غیر این تألیف و هیئت اجتماعیه بود عمل بدنیه به کلّی مختلّ و مهمل بود، پس آیا مع ذلک گمان مینماید که این جمع و تألیف از ما نیست بکلّه، به اقتضای طبیعت عدیم الشعور این هیئت اعضا و عظام فراهم شده ؛ لیس الأمر کما زعم، « بَلَی قَادِرِینَ عَلَی أَن نُّسَوِّیَ بَنَانَهُ [۱] »، یعنی: ما قادر بودیم که بنان و اصابع یدین و رجلین او را مستویه و مساویه قرار میدادیم، نه آن که به اقتضای حکمت و مصلحت طویل و قصیر، کبیر و صغیر، یا آن که قادر بودیم که قرار بدهیم آنها را
شی ء واحد کخُفّ البعیر و حافر حمار، تا ممکن نباشد که یعمل شیئاً ممّا کان یعمل بأصابعه المتفرقة، ذات مفاصل و الأنامل من البسط و القبض، المستلزم لبروز الآثار و الأعمال و الصناعة. قال مولینا امیرالمؤمنین علیه السلام:
و فی قبض کفّ الطفل عند ولوده دلیل علی حرص المرکب فی الحیّ
و فی بسطها عند الممات مواعظ ألا فانظرونی قد خرجت بلا شی [۲]
و من أسمائه تعالی: یا باسط یا قابض، أی یبسط الرزق لمن یشاء من عباده و یقبض و یضیق لمن یشاء، و یبسط الارواح فی الأبدان عند الحیاة و یقبض الارواح عن الأبدان عند الموت.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه قیامت، آیه ۳ و ۴.
[۱]: ۲ - همان، آیه ۴.
[۲]: ۱ - دیوان علی علیه السلام، ص ۴۸۸.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اخلاص عارفی گفته است: ما را خواهی جمله حدیث ما کن خو با ما کن ز دیگران خو واکن ما زیبای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
عزت نفس
پرستو لانه ی خود را از گل و مو میسازد و از همان مو میخورد، و از خوراک آدمیان نمی خورد. شاعری گفته از هرچه در اختیار مردم است دوری کن تا همه تو را دوست داشته باشند، مگر نمی بینی که پرستو خوراک مردم را بر خود حرام کرده و به همین خاطر در خانه هایشان چون پیش زاده (ربیبه) اقامت دارد.
کن زاهداً فیما خوته یدالوری
تضحی ای کل الانام حبیبا
او ماتری الخطاف حرم زادهم
فغداً مقیماً فی البیوت ربیباً
حسن ظن
بزرگی گفته: باید برای لغزش دوستت، هفتاد عذر بیاوری. هرگاه دلت آسوده نشد به قلب خود بگو چقدر تیره دل هستی؟ با اینکه برادرت هفتاد عذر آورده، باز هم عذر او را نمی پذیری؟ با اینحال تو خود را مورد سرزنش قرار میدهی نه او را.
ابوسعید
دل از نظر تو جاودانی گردد
غم با الم تو شادمانی گردد
گر باد بدوزخ برد از کوی تو خاک
آتش همه آب زندگانی گردد
ای نه دله ده دله هر ده یله کن
صراف وجود باش و خود را چله کن
یک صبح به اخلاص بیا بر در دوست
گر کام تو برنیارد آنگه گله کن
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 26 💠 جلسه 6️⃣2️⃣(پاسخ به مخالفین روایت عمربن حنظله و اثبات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 27
💠 جلسه 7⃣2⃣(بررسی توقیع شریف امام زمان در اثبات ولایت فقیه )
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: جلسۀ سوم: خلافت عمر بن خطاب اشاره بررسى انتصاب عمر به خلافت تصميم ابوبكر در تعيين عمر به
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ممنوعيت ثبت و ضبط احاديث پيغمبر (صلّى الله عليه وآله)
عمر پس از به قدرت رسيدن، با شعار «حَسْبُنا كتابُ الله» كتاب خدا ما را كفايت مى كند، از ثبت و ضبط احاديث نبوى جلوگيرى كرد. بدان اميد كه به مرور حديث معتبر و متواتر غديرخم، حديث منزلت و ساير سفارش هاى پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) پيرامون جايگاه رفيع اميرالمؤمنين و اهل بيت (عليهم السّلام) و حاميان آنها و نيز سخنان پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) در مذمت طيف خاصى از اصحاب به فراموشى سپرده خواهد شد و اقدام غاصبان خلافت پس از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را توجيه خواهد كرد. [۲]
----------
[۲]: . نگاه كنيد به: اجتهاد در مقابل نص، ص ۱۵۶ تا ۱۶۲ وسير حديث در اسلام، مرحوم آيت الله احمد ميرخانى، ص ۳۵۲ تا ۳۶۱ و نيز نگاه كنيد به: بر اميرمؤمنان على (عليه السّلام) چه گذشت، سيد محمد حسن موسوى كاشانى، ص ۸۸ كه اشاره به آتش زدن احاديث نبوى توسط خليفۀ دوم دارد، و كتاب نقش ائمه در احياء دين، علامه سيد مرتضى عسكرى، جلد اول صفحۀ ۱۴۸ و ۱۷۵.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دیدگاه مورخین و تاریخدانان ایرانی در مورد #کوروش_هخامنشی : #کوروش نه تنها #شاه #ایران نبود، بلکه تن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#آیین_زرتشت :
کسی که با #محارم خود ازدواج یا همبستری نکند بزرگترین گناه را انجام داده است!
#ازدواج_محارم
✅
👈 #سگ مهم تر از انسان در نظر #زرتشتیان
🔥🔥مجازات غذای داغ دادن به سگ اعدام است برخلاف انسان!
منابع زرتشتی به روشنی نشان می دهد که ـ دست کم از بعضی جهات ـ سگ عزیزتر و مهم تر از انسان است؛ زیرا مجازات دادن غذای داغ به سگ اعدام است
📚(وندیداد، شرح هاشم رضی، ج ۳، ص ۱۴۷۸، ف ۱۵، ش ۳)
👈و نیز مجازات رماندن سگ آبستن، اعدام بوده است
📚(وندیداد، ج ۳، ص ۱۴۷۸، ف ۱۵، ش ۵)
در حالی که مجازات کسی که با انسان چنین کارهایی کند، اعدام نبوده است!
........:
پيشگفتار
اين كتاب ترجمه اي است از پژوهش ديگري از آقاي دكتر محمدقلي مجد، محقق ايراني مقيم آمريكا كه با عنوان «Pahlavi to Qajar From : Iran , ۱۹۱۹-۱۹۳۰» در آن كشور چاپ و منتشر شده است. در اين تحقيق حدود چهار هزار روز از تاريخ ايران (۱۳۰۹-۱۲۹۸) به تصوير كشيده شده است. مجد، براي اين بررسي روزشمارگونه، از ۶۳۳ سند منتشر نشده بهره برده كه در قالب گزارش، تلگرام، ابلاغيه، دستورالعمل، نامه و يادداشت در آرشيو وزارت امور خارجه آمريكا نگهداري ميشود.
نكته حائز اهميت آن است كه دكتر مجد اولين كسي است كه به شكل گسترده از اسناد علني شده آمريكا براي بررسي تاريخ ايران در طول سالهاي ۱۹۴۱-۱۹۲۱ استفاده كرده است. اسناد اين دورة وزارت خارجه آمريكا، از حدود سي سال پيش در اختيار محققين قرار گرفت. روشن است كه تعدادي از پژوهشگران از وجود اين اسناد مطلع بودند. براي نمونه ارجاعاتي بسيار محدود به اين اسناد در كتاب خانم استفاني كرونين دربارة ارتش ايران در سالهاي ۱۹۲۶-۱۹۱۰ يا در كتاب آقاي سيروس غني دربارة صعود رضا پهلوي ديده ميشود. ولي تعجب آور است كه اين محققان از اين اسناد استفاده نكرده و كار خود را محدود به اسناد وزارت خارجه بريتانيا نمودند. به راستي چرا آنها بر اسناد آمريكايي چشم پوشيدند؟
طرفه آنكه اسناد وزارت جنگ انگليس درباره ايران در طي سالهاي ۱۹۳۱-۱۹۱۴
هنوز در حالت طبقه بندي قرار دارد و اعلام شده كه تا سال ۲۰۵۳، علني نخواهند شد. پرسش بعدي اين است كه انگليس چه چيزي را ميخواهد پنهان كند؟
در حاليكه تمامي آثاري كه تاكنون دربارة تاريخ ايران در دهههاي اول قرن بيستم نوشته شده، مبتني بر اسناد بريتانيا تأليف و تدوين شده است.
دكتر مجد دربارة اهميت اسناد وزارت امور خارجه آمريكا ميگويد كه اين سندها تصوري را كه ساليان مديد در ميان ايرانيان وجود داشت تصديق ميكند؛ اين كه رضاشاه را انگليسيها به قدرت رسانيدند؛ انگليسيها حكومت او را حفظ كردند؛ و زماني كه تداوم قدرت او را غير مفيد تشخيص دادند، در سال ۱۹۴۱ وي را صحيح و سالم از ايران خارج كردند و پسرش را جايگزين او نمودند. دربارة رضاشاه دروغ بزرگي رواج يافته كه گويا او هوادار آلمان بود. چنين نيست.
دكتر مجد ميافزايد كه دروغ بزرگ ديگر اين است كه گويا رضاشاه برخلاف پسرش اهل انتقال پول به خارج از كشور نبود و ثروت مهمي در خارج نياندوخت. اسناد آمريكايي نشان ميدهد كه وي حدود ۲۰۰ ميليون دلار در بانكهاي خارج و معادل ۵۰ ميليون دلار در ايران ذخيره پولي داشت. بايد توجه كرد كه اين رقم متعلق به سال ۱۹۴۱ ميلادي است و به پول امروز ثروت فوق را بايد با ارقام نجومي محاسبه كرد. به علاوه، ما ميدانيم كه رضاشاه در شهريور ۱۳۲۰ به هيأت نمايندگي انگليس در تهران پناهنده شد؛ به وسيله يك كشتي انگليسي از ايران خارج شد؛ و تا پايان عمر در مناطق تحت سلطه انگليس زندگي كرد. به علاوه، انگليسيها قصد داشتند رضاشاه را در اواخر عمرش از ژوهانسبورگ به كانادا انتقال دهند كه به دليل بيماري اش ميسر نشد.
گزارشهاي قيد شده در اين اسناد، سرزميني را توصيف ميكند كه بيست سال به غارت رفته؛ با وحشي گري سركوب شده؛ و به شدت آسيب ديده است. فقر، ستم، قتل در زندان، سانسور، و جالب تر از همه كمبود مواد غذايي در اين كشور بيداد ميكرد.
در سال ۱۹۴۱، يعني زماني كه سلطنت رضاشاه به پايان رسيد، ايران يكي از عقب مانده ترين و فقيرترين كشورهاي جهان بود. به گزارش سال ۱۹۵۲ بانك جهاني درباره ايران «طي چهل سال گذشته، جمعيت ۱۳ الي ۱۸ ميليون نفري ايران به طور عمده به كار كشاورزي اشتغال داشتند و تعداد اندكي از آنها در كار تجارت و كارگاه بودند. به
۱۳رغم فراواني مواد خام، نيروي كار و دستيابي به دريا، هيچ نوع از صنعت سنگين و توليد مواد خام، نيروي كار و دستيابي به دريا، هيچ نوعي از صنعت سنگين و توليد مواد خام، به جز استخراج نفت، وجود نداشت. احتمالاً هيچ كشوري را در جهان نمي توان يافت كه مانند ايران منابع مواد خامش مانع توسعه اقتصادي و سبب عقب ماندگي آن شده باشد. »
«ايران نو»، كه «رضاشاه كبير» معمار آن بود، يك ديكتاتوري بي رحمانه و خشن نظامي بود كه در آن قانون اساسي و مجلس به شوخي شباهت داشت. «ايران نو» يكي از فقيرترين و عقب مانده ترين كشورهاي جهان زمان خود بود كه نود درصد جمعيت آن بي سواد بودند؛ از جمله خود رضاشاه.
سفير آمريكا در تهران، رضاشاه را در زمان سلطنتش چنين توصيف كرده است: «پسر بي سواد يك روستايي بي سواد»، مردي كه «تنها مقدار ناچيزي با توحش فاصله دارد». ولي در يك چيز با آنها متفاوت بود: او يكي از ثروتمندترين مردان جهان زمان خود به شمار
ميرفت.
بخشي از اين كتب به استقرار ديكتاتوري نظامي در ايران به وسيله بريتانيا طي سالهاي ۱۹۲۳-۱۹۱۹ اختصاص دارد؛ يعني از دوره وثوق الدوله تا رضا پهلوي. بخشي ديگر مربوط به تحكيم ديكتاتوري نظامي به وسيله بريتانيا است؛ يع
ني از رياست الوزرايي رضاخان تا سلطنت او. اين كتاب با ماجراي سركوب خونين عشاير ايران در سالهاي ۱۹۳۰-۱۹۲۹ پايان مييابد. از اين زمان تمامي مخالفتهاي آشكار با سلطه بريتانيا و ديكتاتوري پهلوي (كه يكي بودند) سركوب شده، زمينه براي الغاي امتياز نفت دارسي و جايگزين كردن آن با قرارداد ۱۹۳۳ فراهم شده است. [۱]
مؤسسه مطالعات و پژوهشهاي سياسي
----------
[۱]: براي آگاهي از نظرات دكتر محمدقلي مجد، ميتوانيد به فصلنامه تاريخ معاصر، شماره ۲۵ رجوع كنيد.
📚از قاجار تا پهلوی
✍محمد قلی مجد
https://eitaa.com/zandahlm1357
⭕️در دوران پهلوی از جمعیت نزدیک به ۱۵ هزار نفری پزشکان کشور، بیش از ۶ هزار از آنها پزشکان هندی و پاکستانی و بنگلادشی بودند.
🔸اکنون به جایی رسیده ایم که به اندونزی و هند دستگاه های پیشرفته ربات جراح از راه دور سینا و دستگاه تشخیص مارجین سرطانی صادر می کنیم و آنها را آموزش می دهیم.
#چی_بودیم_چی_شدیم