eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: مساحت زمین پدرم به خط خودش نوشته: زمینی است، درختی بلند قامت دارد که ارتفاع آن برای ما نامعلوم است گنجشکی در نیمه روز که خورشید در اول درجه جدی بوده و در شهریست که عرض آن بیست و یک درجه است از سر همان درخت به سوی زمین به حرکت آمد و در یک نقطه ای از سایه ی آن درخت به زمین نشست. صاحب آن زمین از بیخ درخت را تا همان نقطه که گنجشک نشسته بود به زید و از همان نقطه تا کنار سایه به عمرو و از کنار سایه تا برابر با سایه ارتفاع درخت را به بکر فروخت و بالاخره نهایت مایملک خود را به عنوان فروش در اختیار نامبردگان گذارد. طولی نکشید درخت از ریشه کنده شد و مقدار سایه و محلی که گنجشک روی زمین قرار گرفته بود، نامعین گشت. اینک لازم است مساحتی را که نامبرده به خریداران فروخته تسلیم آنان نماییم. مهم آنست که می‌خواهیم طول درخت و سایه و فاصله بیخ درخت را تا نقطه ای که گنجشک در آن نشسته بود تعیین شود تنها رقمی که از این رویداد داریم آن است که گنجشک به اندازه پنج ذراع از سر درخت به زمین پرواز کرده و اینکه عدد ذراعهای هر یک از مقادیر مجهول، عدد صحیح بوده است. گذشته از این، نظر ما آنست که این مجهولات را بدون کمک گرفتن از قواعد مقرره در حساب از قبیل جبر و مقابله و خطایی و امثال اینها تعیین کنید اکنون راه حل چیست؟ تا این جا طرح مسئله به طوری که از خط پدرم بوده نقل کردم و تصور من این است پرسش را خود ایشان مطرح کرده باشد. اکنون پاسخ آن به طوری که به ذهن من می‌رسد این است: نظر به اینکه مسافت طیران گنجشک وتر قائمه ایست که مربع می‌شود یکی از آنها ۱۶ و دیگری ۹ و بالاخره یکی از دو ضلع محیط بقاعده چهار و دیگری سه است و سایه نیز ۴ است زیرا ارتفاع خورشید در آن وقت و در آن عرض ۴۵ بوده و باقی از تمام عرض است که ۶۹ باشد که هرگاه ۲۴ از آن کم شود که میل کلی است و در محل خود ثابت شده ظل ارتفاع ۴۵ می‌باشد و ناچار مساوی با شاخص است از این تحقیق بدست می‌آید حصه زید از آن زمین سه ذراع و سهم عمرو یک ذراع و سهمیه بکر چهار ذراع است. البته در برهانی که برای مساوات ظل با ارتفاع ۴۵ با شاخص ایراد کرده یک نوع سهل انگاری بکار رفته و ما در بخشی از تحقیقات خود بر رساله اسطرلاب به این موضوع اشاره کرده ایم. در عین حال نظر به اینکه تفاوت ناچیز است اشکالی ندارد و برای پاسخ این مسأله کافی است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام شَارِكُوا الَّذِي قَدْ أَقْبَلَ‌ عَلَيْهِ‌ الرِّزْقُ‌، فَإِنَّهُ‌ أَخْلَقُ‌ لِلْغِنَى‌، وَ أَجْدَرُ بِإِقْبَالِ‌ الْحَظِّ‍‌ عَلَيْهِ‌. امام عليه السلام فرمود: با كسى كه روزى به او روى آورده شريك شويد كه براى بى‌نياز شدن مؤثرتر و جهت روى آوردن بهره‌مندى مناسب‌تر است
شرح و تفسير با چنين كسى شريك شويد امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به يكى از طرق تحصيل غنا اشاره كرده مى‌فرمايد:«با كسى كه روزى به او روى آورده شريك شويد كه براى بى‌نياز شدن مؤثرتر و جهت روى آوردن بهره‌مندى مناسب‌تر است»؛ (شَارِكُوا الَّذِي قَدْ أَقْبَلَ‌ عَلَيْهِ‌ الرِّزْقُ‌، فَإِنَّهُ‌ أَخْلَقُ‌ لِلْغِنَى‌، وَ أَجْدَرُ بِإِقْبَالِ‌ الْحَظِّ‍‌ عَلَيْهِ‌) . بعضى از مفسران، اين كلام حكيمانه را بر حقيقت داشتن بخت و اقبال حمل كرده و گفته‌اند: چيز مرموزى به نام بخت و اقبال وجود دارد كه در بعضى هست و در برخى نيست. آنها كه داراى بخت خوب و شانس و طالع‌اند به هر كجا روى آورند با موفقيت روبرو مى‌شوند، درها به رويشان گشوده و گره‌ها باز مى‌شود و مشكلات حل مى‌گردد و موانع برطرف مى‌شود. گويى زندگى را نوعى بخت‌آزمايى پنداشته‌اند كه عده‌اى بدون هيچ دليل منطقى پيروزى‌هاى مهمى پيدا مى‌كنند و عده‌اى باز بدون هيچ دليلى محروم مى‌شوند. همان‌گونه كه در بعضى از شروح نهج البلاغه آمده كه بعضى گفته‌اند: بخت به منزلۀ مردى نابينا و گنگ و كر است كه در برابر او مقدارى جواهرات و سنگ‌ريزه باشد و او با هر دو دستش بى‌حساب آنها را به سوى حاضران پرت كند، گروهى بى‌دليل جواهرات را به چنگ مى‌آورند و گروه ديگرى سنگ‌ريزه‌ها را. در حالى كه اين سخن صحيح به نظر نمى‌رسد. درست است گاهى پاره‌اى از تصادف‌ها سبب پيشرفت بعضى از اشخاص نالايق و عقب‌ماندگى برخى از افراد لايق مى‌شود؛ ولى اينها را بايد استثنايى دانست. اساس پيشرفت بر تلاش و كار و مديريت و نظم و تدبير است. ممكن است بعضى عوامل موفقيت و پيروزى اشخاص بر ما روشن نباشد ولى به يقين آنها كه موفقيت بيشترى در امور اقتصادى، فرهنگى، سياسى و نظامى و مانند آن را پيدا مى‌كنند داراى امتيازاتى هستند كه ديگران ندارند؛ خواه اين امتيازات براى ما روشن شده باشد يا نه و اين‌كه امام عليه السلام مى‌فرمايد: با كسانى كه روزى به سوى آنها روى آورده شريك شويد، ممكن است اشاره به همين عوامل موفقيت و بهره‌گرفتن از مديريت و لياقت‌هاى آنها باشد و به اين ترتيب مسئلۀ اقبال و شانس از جنبۀ خرافى بيرون مى‌آيد و به صورت مستدل و منطقى خودنمايى خواهد كرد. مرحوم كمره‌اى در ادامۀ بحث منهاج البراعة در ذيل اين كلام حكيمانه، اين گفتار امام عليه السلام را اشاره به استفاده كردن از يك اصل اقتصادى مهم مى‌داند كه ممالك پيشرفته از آن بهره مى‌برند، وى مى‌گويد: آنها اساس كار اقتصادى خود را بر تأسيس شركت‌ها و تعاون در فعاليت‌هاى اقتصادى گذارده‌اند. سپس مى‌افزايد: يك دست به يقين كوتاه است و هر انسانى آمادگى براى بخشى از فعاليت‌هاى ثمربخش دارد؛ اما هنگامى كه گروهى دست به دست هم بدهند و استعدادها و تخصص‌هاى خود را بسيج كنند، عوامل تأثيرگذار بيشتر مى‌شود و سود بيشتر خواهند برد. ١ البته آنچه مرحوم كمره‌اى گفته صحيح است؛ ولى كلام امام عليه السلام ناظر به اصل شركت نيست، بلكه امام عليه السلام مى‌فرمايد: با آنهايى كه در زندگى اقتصادى خود موفقيت بيشترى پيدا كرده‌اند شركت كنيد و از عوامل موفقيت آنها بهره‌مند شويد. از آنچه گفته شد پاسخ بعضى از سخنان مرحوم «مغنيه» كه در شرح نهج‌البلاغه‌اش آورده روشن مى‌شود و نيازى به ذكر آن نيست. در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم كه فرمود: «لا تُخالِطُوا وَ لا تُعامِلُوا إلّا مَنْ‌ نَشَأَ فِي الْخَيْرِ ؛دوستى و معامله نكنيد مگر با كسانى كه در خير و نيكى پرورش يافته‌اند».
☘☘نکته☘☘ 😊🌺 دوستان گل شمعدانی هرچی جاش سردتر باشه و‌ تهویه داشته باشه برای عمر گلش بهتر و‌ طولانی تر هست و‌هم‌چنین برای تحریک گلدهی بهتر جواب میده اگه در تراس نگهداری میکنین و‌منطقه سردسیر هستین با کاور کردن گل یا پلاستیک کشیدن تراس با تهویه ی خوب بهتر جواب میده ولی اگه منطقه جنوبی هستین حتما در محیط بیرون تو‌سایه و‌دور از افتاب مستقیم بذارین افتاب صبح بهشون بخوره کافیه نور خوب ،تهویه ی خوب ،دمای معتدل در گلدهی تاثیر داره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و‌ نگهداری گل شمعدانی🌺 گل وگیاه 🌺: ─┅─═इई ─┅─═इई 🍁🍂🍁 🍂🍁
.......: توصيه ۷۶) خوشا به حال كسيكه در نظر خود خوار است و كسب و كارش پاكيزه و نيت و درونش پاك و خوي او نيك است. زيادي دارايي خود را انفاق مي‌كند و زبانش را از زياده گويي، نگه مي‌دارد. حضرت علي (عليه السلام). توصيه ۷۷) اي فرزند آدم! هر چه بيش از خوراكت گردآوري، تو خزانه دار آن براي ديگري هستي. توصيه ۷۸) از امام صادق (عليه السلام) سؤال كردند: چرا اصحاب عيسي (عليه السلام) روي آب راه مي‌رفتند، اما اصحاب محمد (عليه السلام) راه نمي رفتند؟ فرمود چون اصحاب عيسي (عليه السلام) از طلب معاش بي نياز شدند، اما اينان، دربند معاش بودند. (اثر رزق حلالي مانند مائده آسماني چنين خواهد بود. ) توصيه ۷۹) امام صادق (عليه السلام) مي‌فرمايند: درآمد حرام، در نسل اثر مي‌گذارد. (لذا توصيه مي‌شود آنطور كه از حيوان درنده فرار مي‌كنيد از درآمد و لقمه حرام دوري كنيد كه هم در خود شخص هم در نسل آن مؤثر است). خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
نوشتار تربیتی"خانواده و زوجین" ⚛️ دور دوم / قسمت ۳۰ 📝 محور بحث: 💠 قسمت سیزدهم ⚜ در مهارت های کلامی اولین مورد آن را بیان کردیم. 2⃣ توجه به زبان بدن زبان بدن یعنی فرم و حالت اعضای بدن نسبت به شخص مقابل و زبان بدن گاهی از کلام موثرتر است، چون به صورت غیر مستقیم مطالبی را القاء می کند. کارشناسان می گویند ۶۷ درصد دریافت از طریق دیدن است. در کلام لفظ دیده نمی شود ولی زبان بدن دیده می‌شود برای همین تاثیر بیشتری دارد. 🔻 به عنوان مثال اگر شخص در حین صحبت کردن دست به کمر باشد یا دست را پشت خود بگیرد، حالت تحکمی دارد و یا اگر بعد اتمام صحبت نگاه و دیده شخص روبه بالا برود نشانه خودخواهی است و اگر دید به پایین برود نشانه تواضع است. 🔸 توجه به زبان بدن یعنی وقتی جملات غم بار، شادی بخش، تأسف انگیز و... از طرف مقابل صادر می شود مراقب حرکات چهره ی خود باشیم. 🔹 به‌طور مثال: خانم: امروز خیلی این بچه اذیت ام کردن... و دراین لحظه آقا در حال خندیدن است و همین سبب میشود ارتباط کلامی ضعیف باشد. 3⃣ نقد منصفانه در زندگی مشترک بالاخره زن و یا مرد اشتباه می‌کند و نحوه‌ی رو برو شدن با این اشتباه مهم است و بیشترین اختلافات درمیان زوج ها به دلیل بیان نقد هاست، یعنی انتقاد درست را بلد نیستند. امروزه بیش از ۳۰ روش در نقد اثر گذار وجود دارد و افراد موفق افرادی هستند که روش های گفتگو را بشناسند. ♦️ یکی از زیبایی های زندگی، زیبا سخن گفتن است! یعنی اگر کسی بخواهد زندگی اش رنگ و بوی قشنگی بگیرد باید بلد باشد که قشنگ صحبت کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
همسر من خیلی اهل سرزش کردن است به نظر شما آدم بدجنسی هست؟ اصلا خصوصیات سرزنش کننده ها چیه؟ تست شناسایی سرزنش کننده؟ بخاطر مهربانی اجازه بازنشر وجود دارد حتی بدون ذکر منبع آکادمی بین المللی دکترمسلم داودی نژاد
سلام استاد خسته نباشین.من ۲ سال هست که ازدواج کردم.اوایل ازدواج همه چی خوب بود ولی شرایط کم کم تغییر کرد و منم روز به روز عصبی تر و افسرده تر شدم.رفتار هایی ازم سر میزنه که همسرم رو خیلی اذیت میکنه.رفتارهام واقعا دست خودم نیست و وقتی که عصبانیتم رفع شد واقعا پشیمون میشم.مادرشوهرمم زیاد دخالت میکنن و فکر میکنن منم مثل دخترشون هستم و هر حرفی که بخوان میتونن بزنن و هر رفتاری که بخوان میتونن بکنن مثلا من هرکاری که بخوام انجام بدم با اجازه همسرم هست و مادرشون اگرکه راضی نباشه و خوششون نیاد میونه مارو بهم میزنن و کلی حرف های زشت پشت سرم میزنن.همسرم هم اخلاق بدی دارن وهرچی که مادرش بگن رو به گوش من میرسونه و حق رو به ایشون میده.و این چیزا واقعا داره روی زندگیم تاثیر منفی میزاره و روز به روز حال بد من رو بدتر میکنه.ببخشید طولانی شد.ممنون میشم که راهنمایی کنین من رو 🌸 پاسخ استاد پوراحمد
.......: در اختلاف مراتب انبیاء آیا آن پیغمبری که بر هزار نفر مبعوث گردیده با آن پیغمبری که بر سی هزار نفر یا بیشتر مبعوث شده و با آن پیغمبری که بر کافّۀ ناس مبعوث است یکسان اند. مثلی عرض کنم آیا معلّم کلاس اوّل با معلّم کلاس ششم یکی است یا معلّم کلاسهای عالی با پرفسور و استاد اونیورسته [۱] یکسان اند بدیهی است از جهة آنکه از یک مبدء و وزارت خانه مأمورند و در تحت یک پرگرام اند و هدف و مقصدشان عالم کردن و تربیت جامعه است یکسان اند ولی در معلومات و مقام و رتبه هرگز یکسان نیستند. هر کدام بقدر معلومات و فضل و کمالی که دارند بعلاوه محلّ خدمت مأموریتشان بالاتر و متفاوت می‌باشند. انبیاء عظام هم از جهة دعوت یکسان اند ولی از جهة رتبه و مقام و معلومات متفاوت اند چنانچه در آیه ۲۵۴ همین سوره می‌فرماید تِلْکَ الرُّسُلُ فَضَّلْنٰا بَعْضَهُمْ عَلیٰ بَعْضٍ مِنْهُمْ مَنْ کَلَّمَ اللّٰهُ وَ رَفَعَ بَعْضَهُمْ دَرَجٰاتٍ [۲] . جار اللّه زمخشری عالم فاضل مفسّر خودتان در تفسیر کشّاف گوید مراد باین بعض پیغمبر ما است که فضیلت دارد بر أنبیاء بفضائل بسیار و خصائص بی شمار که أهمّ از همۀ آنها مقام خاتمیّت است. نواب- خیلی خوشوقت و ممنون شدیم که حلّ این معمّا را فرمودید اینک یک سؤال دیگر دارم با اینکه خارج از موضوع است با اجازه آقایان تمنّا داریم خصیصۀ نبوت خاصّه را و لو مختصر شده با بیان ساده نزدیک بفهم همه ما بفرمائید چون سالها میل و آرزوی بنده این بود که این سؤال را از آقایان علماء بنمایم ولی کثرت مشغله ایجاد فراموشی می‌نمود اینک فرصت بدست آمده را غنیمت می‌شمارم. داعی- خصائص نبوّت خاصّه بسیار و دلائل در این باب بی شمار است که چگونه می‌شود یک فرد کاملی از میان انبیاء واجد نبوّت خاصّه گردد که همان مقام خاتمیّت باشد. ولی این مجالس از برای اثبات نبوّت خاصّه آن هم برای مسلمانان پاک طینت برقرار نشده و اگر بخواهیم وارد بحث نبوّت خاصّه شویم از موضوع امامت بازمیمانیم و وقت مجلس بکلّی گرفته می‌شود. ولی برای آنکه رد تقاضای شما را ننموده باشم بمقتضای«ما لا یدرک کله لا یترک کله»مختصر اشاره ای می‌نمایم. ---------- [۱]: ۱) یعنی دانشگاه باصطلاح امروز. [۲]: ۲) افزونی و فضیلت دادیم بعض انبیاء را بر بعض دیگر بخصائص و فضائلی که دیگران بمرتبه آنها نرسیده اند اگر چه در نبوت مساوی بودند (و ببعض جهات فضیلت اشاره فرموده) که بعض از آن انبیاء کسیست که خدا سخن گفت با او (مانند آدم ابو البشر که باو خطاب فرموده و در آیه ۳۳ سوره ۲ (بقره) خبر می‌دهد یٰا آدَمُ اسْکُنْ أَنْتَ وَ زَوْجُکَ الْجَنَّةَ و در آیۀ ۱۲ سوره ۲۰ (طه) است که بحضرت موسی فرمود أَنَا رَبُّکَ فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ و در آیه ۱۰ سوره ۵۳ (النجم) وحی نمودن به پیغمبر خاتم (ص) را در شب معراج خبر داده که فَأَوْحیٰ إِلیٰ عَبْدِهِ مٰا أَوْحیٰ پس انبیاء در مراتب و درجات با هم مساوی نیستند و ترفیع داد بعضی از آنها را درجات. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۷۱.mp3
11.41M
۱۷۱ ♨️حاکمیت در عالَم، فقط به دو دسته تقسیم می‌شود و دیگر هیچ: ۱ـ حاکمیت الله ۲ـ حاکمیت شیطان 💥بسیاری از من و شما و شما .. که فکر می‌کنیم ربّ‌مان الله است؛ کاملاً در اشتباهیم! و با این منوال حتماً در حزب شیطان محشور خواهیم شد.