.......:
قاضی نور الله در مجالس المؤمنین آورده است که زبیده، شیعه فدائیه بود. وچون هارون، اعتقاد شدید او را فهمید، وی را طلاق داد و طلاق نامه را برای او فرستاد وزبیده در پشت نامه نوشت: از شرایط قبل شکر میکردیم و اکنون که جدا شدیم، پشیمان نیستیم. [۲]
هجده شب از حکومت محمد امین میگذشت که وی تصمیم گرفت، نقض پیمان کند و مأمون برادر خود را که در زمان پدر به عنوان جانشین وی معرفی شده بود، خلع وپسرش موسی ناطق را ولیعهد خود کند. با وزرا و امرا مشورت کرد صلاح ندیدند مگر علی بن عیسی بن ماهان.
امین به خلع مأمون اقدام کرد و لشکری عظیم را به فرماندهی علی بن عیسی جهت مبارزه با مأمون به خراسان فرستاد. مأمون نیز چهار هزار نفر را به فرماندهی طاهر بن حسین به مقابله ی وی گسیل نمود و این دو لشکر در نزدیکی ری با
یکدیگر نبرد کردند. فرمانده لشکر امین که از زیادی افراد خود مغرور بود و رعایت دور اندیشی را نکرد، از سپاه مأمون شکست خورد و کشته شد. مأمون بعد از این پیروزی برادرش امین را خلع کرد و طاهر بن حسین را با هرثمه بن اعین به سوی بغداد گسیل داشت، پس از مدتی جنگ و محاصره بغداد و تلف شدن نفرات و اموال فراوان، مردم بغداد به ستوه آمدند و از امین کناره گرفتند. طاهر نیز با وعده سیم وزر، بزرگان را متمایل به مأمون کرد و آنها امین را خلع کردند تا آن که هرثمه به امین امان داد و آن دو در یک کشتی کوچک همدیگر را ملاقات کردند. هرثمه؛ امین را احترام کرد ولی طاهر عده ای را فرستاد تا امین را دستگیر کنند. آنها داخل آب شدند و کشتی را غرق کردند، هرثمه و امین با شنا خود را نجات دادند اما امین در نقطه ای بیرون آمد که سپاه طاهر آن جا بود. وی را دستگیر کردند و قبل از آن که با طاهر ملاقات کند. به امر او امین را کشتند و این حادثه در شب یک شنبه ۲۵ محرم سال ۱۹۸ روی داد.
سال ۱۹۸ هجری ۲۵ محرم، امین در سن ۳۳ سالگی کشته شد. و مدت خلافت وی نزدیک به پنج سال شد و چون پیوسته به عیش و نوش و لذت جویی و لهو و لعب مشغول بود و مدّتی نیز در محاصره و درگیر جنگ با لشکر مأمون بود، به این جهت متعرض آل ابوطالب نشد و حادثه ای برایشان واقع نگردید.
سال ۱۹۶ ه. ق با کشته شدن امین، مردم بغداد نیز با مأمون بیعت نمودند.
سال ۱۹۸ ه. ق مأمون برادر خود قاسم بن رشید را از ولایت عهدی خلع کرد.
سال ۱۹۹ ه. ق ابوالسرایا سری بن منصور شیبانی که مردی شجاع و در کار جنگ متبحر بود، در کوفه خروج کرد و مردم را به بیعت با محمد بن ابراهیم فراخواند، مردم کوفه همگی با او بیعت کردند.
کار محمد بسیار بالا گرفت و سپاهیان خلیفه را مکرر شکست دادند تا آن که محمد از دنیا رفت و مردم با محمد بن محمد بن زید بن علی بن الحسین بیعت کردند و او والیان خود را به اطراف فرستاد.
سرانجام حسن بن سهل (برادر فضل وزیر مأمون) هرثمه را برای دفع او گسیل داشت. وی با سی هزار سپاه به جانب کوفه روان شد. جنگی هولناک میان سپاه هرثمه و ابوالسرایا در گرفت و سپاه هرثمه شکست خورد اما با وجود هشدار ابوالسرایا در مورد کمین سپاه هرثمه در زمان تعقیب سپاه هرثمه گرفتار پنج هزار نفر کمین او شدند و دوباره جنگ در گرفت و هرثمه را که اسیر شده بود، آزاد کردند و او از راه فریب کوفیان وارد شد و پیشنهاد کرد: اگر میخواهید حکومت از آل عباس بیرون رود، صبر کنید تا روز دوشنبه با هم صحبت کنیم؛ هر که انتخاب شد با او بیعت کنیم. این حیله مؤثر افتاد و سپاه کوفه دست از جنگ کشیدند و هرچه ابوالسرایا فریاد زد: این حیله است و آنها در حال شکست هستند و آثار پیروزی ظاهر شده است به جنگ ادامه دهید، سپاه کوفه اقدام نکرد. سرانجام وی با خشم، دست از جنگ کشید و روز جمعه سخنرانی کرد و آنها را کشندگان علی (علیه السلام) و رها کنندگان حسین (علیه السلام) خواند و آنها را به شدت از این بی وفایی مذمت کرد و هر چند عده ای به غیرت آمدند و
خواستند اقدام کنند اما وی نپذیرفت و در شب یک شنبه سیزدهم محرم از کوفه با جماعتی خارج شد.
از آن طرف اشراف کوفه از هرثمه برای مردم امان گرفتند و او امان داد و وقتی اوضاع آرام شد، به بغداد رفت و ابوالسرایا سرانجام با امان، تسلیم شد و او را نزد حسن بن سهل فرستادند، اما وی او را در ازای قتل برادرش کشت و سر او را در جانب شرقی و بدنش را در جانب غربی به دار کشیدند.
سال ۲۰۰ هجری مأمون دستور داد تا از خاندان عباسی آمار بگیرند؛ تعداد آنها ۳۳۰۰۰ نفر شد.
----------
[۲]: تتمه المنتهی، محدثقمی.
در همان سال، مأمون عباسی، رجاء بن ابی الضحاک و یاسر خادم را به مدینه فرستاد تا با احترام حضرت را به شهر مرو بیاورند. در سال ۲۰۱ هجری مراسم ولایت عهدی حضرت رضا (علیه السلام) در مجلس عظیمی برگزار شد و بزرگان و اشراف و سادات و علما جمع بودند. مأمون، اوّل به پسر خود بنام عباس دستور داد تا با حضرت بیعت کند؛ سپس سایر مردم بیعت کردند، جوایز بسیار به مردم بخشید و خطبا و شع
را قصیدههای فراوان گفتند و مأمون دستور داد تا جامه ی سیاه را که بنی عباس میپوشیدند رها کنند و جامههای سبز بپوشند.
سال ۲۰۱ هجری حضرت فاطمه معصومه دختر موسی بن جعفر (علیه السلام) از مدینه به جانب مرو جهت دیدار برادرش حضرت رضا (علیه السلام) کوچ نمود. در ساوه بیمار گردید و پرسید تا قم چقدر راه است؟ گفتند: ده فرسخ؛ به خادم خویش فرمود: مرا به جانب قم ببر، و صحیح تر آن است که خاندان سعد نزد ایشان آمدند و از ایشان خواهش کردند به قم تشریف آورند. موسی بن خزرج
مهار ناقه آن حضرت را گرفت تا وارد قم نمود و ایشان را در خانه خویش منزل داد، آن بزرگوار هفده روز در قم بود و سپس رحلت نمود و حضرت را در همین جایگاه فعلی به خاک سپردند سلام الله علیها.
سال ۲۰۲ فضل بن سهل (مربّی و وزیر و فرمانده ارشد لشکر مأمون و خدمتگزار پر تلاش او) در حمام سرخس به قتل رسید و در همین سال مالک بن انس رئیس مذهب مالکیه در مدینه از دنیا رفت و در قبرستان بقیع در بقعه همسران پیامبر۳ دفن شد. [۱]
----------
[۱]: حوادث دوران امامت حضرت رضا (علیه السلام) غالباً از تتمه المنتهی محدث قمی رضوان الله علیه اخذ شده است.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 25 🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 25) ❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 26.mp3
7.15M
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 26
🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 26)
❌ پایان تدریس جلد چهاردهم ❌
👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_26_lo9u.mp3/
دانلود نمائید .
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
معنای دقیق و جامع حاضر و ناظر بودن امام چیست .. یه کلیپی از یه روحانی دیدم که (میگفت اینکه میگن امام حاضر و ناظر هست درست نیست اینها رو کنار هم بیاریم چون تا خدا اذن به امام نده نمیتونه جایی حاضر باشه و در اصول کافی کتاب الحجه گفته شده العلم یبسط لنا فنعلم و یقبض لنا فلا نعلم یعنی علم برای ما باز بشه میبینیم برامون باز نشه نمیبینیم یعنی اینکه امام مثل خدا همیشه هر لحظه همه چیز را میبیند و میداند ما چنین ادعایی نداریم امام ناظره درست اما مثل خدا همیشه و هرلحظه حاضر نیست)
این فرمایشات این روحانی بود.
میخاستم پاسخ شما رو در این مورد بدونم؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
🔸خدا این اجازه را به امام میدهد، ما هم میگوییم امام به خودی خود این ویژگی را ندارد خدا این ویژگی را به امام داده، خدا وقتی این ویژگی را بدهد دیگر اشکال ندارد، مثلا همان آیه قرآن که میگه علم غیب مخصوص خداست اما به کسانی که از آنها راضی باشد این علم را خواهد داد، قطعاً یک نمونه اهل بیت هستند. پس این هم همین است که شما میفرمایید تناقضی ندارد. خدا این ویژگی را به امام داده که امام حاضر و ناظر بر اعمال ما باشد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت #کتاب_صوتی #دفاع_مقدس 📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار 8⃣ فصل هشتم (۸) 📻 خاطرات امیر فرض الله
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#صوت
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📚 #گردان_صد_و_چهل_و_چهار
9⃣ فصل نهم (۹)
📻 خاطرات امیر فرض الله شاهین راد از دوران دفاع مقدس
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: دوخت لباس آن روزها شنیدیم که بعضی کارخانهها لباسهایی را که برای برادران سپاهی و ارتشی می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
طراحی
قرار بود از چهره تعدادی از شهدا که فردا تشییع میشدند طرحهایی کشیده شود. تقریبا کار محالی بود چون هیچ وسیله ای نداشتیم. چند تا از خواهران چند قوطی رنگ از خانه هایشان آوردند. نقاش ابتدا طرحها را با مداد روی تختهها پیاده کرد. قلم مو نداشتیم. نگاهی به هم انداختیم. آستینم را بالا زدم و انگشتم را در قوطی رنگ فرو بردم و شروع کردم به رنگ زدن. بقیه هم به من نگاه کردند و با خنده مرا همراهی کردند... صدای اذان صبح که بلند شد، به برکت همان شهدا، کار طراحی ما نیز به پایان رسیده بود.
مشکل آب و برق
در آن روزها خواهران دو دسته بودند، عده ای برای مهمات رسانی تعیین و تعدادی هم برای امدادگری راهی بیمارستان شدند. ما به بیمارستان رفتیم. پشت سر هم مجروح میآوردند. دست و پاها و بدنهای پاره پاره، که در پتو و حصیر پیچیده شده بودند. اوائل جرأت نمی کردیم به آنها دست بزنیم؛ ولی کم کم عادت کردیم. خواهران هر کار نیاز بود، میکردند، از تخلیه مجروحین و پرستاری تا کار در آشپزخانه و نگهبانی از بیمارستان. امکانات بسیار کم و مختصر بود. حتی مجبور بودیم سِرُمها را به میخ آویزان کنیم، روز به روز وضع بدتر میشد... آب و برق نبود و آب از شط میآوردیم و یا شستشو را کنار شط انجام میدادیم. این کار باعث میشد که گاهی پای بعضی از خواهران لیز میخورد وآب، او را تا وسط شط میبرد...
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ارواح پنجگانه انبیاء در بعضی چون انبیاء و مرسلین ارواح خمسه است، أعنی: روح قدسی و روح ایما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
روح یا جوهر ملکوتی
بعد، بدان که: جوهر ملکوتیه که مدبّر این کالبد و آمر و ناهی در او است گاهی
از او به روح تعبیر میشود که « نَفَخْتُ فِیهِ مِن رُّوحِی [۱] »، و از برای روح چنان که گذشت مراتب متفاضله است.
و گاهی به ذات و نفس تعبیر شده: « تَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِی وَ لاَ أَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِکَ [۲] ».
اقسام نفس و قوای آن به روایت حضرت علی علیه السلام
و از برای او نیز چنانکه علی علیه السلام تعبیر فرموده، مراتب اربعه است، کما قال کمیل بن زیاد: « سألت مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام، قلت: أرید ان تعرّفنی نفسی.
قال: یا کمیل! أیّ نفس [۳] ترید أن اعرفّک؟
قلت: یا مولای هل هی الاّ نفس واحدة؟
فقال: یا کمیل! انّما هی أربعة، النامیة النباتیة، و الحسیة الحیوانیة، و الناطقة القدسیة، و الکلّیة الإلهیة. و لکلّ واحدة من هذه خمس قوی [و خاصیتان].
فالنامیة النباتیة لها خمس قوی: ماسکة و جاذبة هاضمة و دافعة و مربیة. و لها
خاصیتان: الزیادة و النقصان، و انبعاثها من الکبد. و هی أشبه الأشیاء بنفس الحیوان. [۴]
و الحسیَة الحیوانیة لها خمس قوی: سمع و بصر و شم و ذوق و لمس ؛ و لها خاصیّتان: الرضا و الغضب، و انبعاثها من القلب. و هی أشبه الاشیاء بنفس السباع. [۵]
و الناطقة القدسیة، لها خمس قوی: فکر و ذکر و علم و حلم و نباهة. و لیس لها انبعاث، و هی أشبه الأشیاء بنفس الملائکة [۶] ؛ و لها خاصیتان: النزاهة والحکمة.
والکلّیة الالهیة لها خمس قوی: بقاء فی فناء و نعیم فی شقاء، و عزّ فی ذل، و فقر فی غنا، و صبر فی بلاء ؛ و لها خاصیتان: الحلم و الکرم [۱] . و هذه التی مبدؤها من اللّه، و الیه تعود، لقوله تعالی: «فَنَفَخْنَا فِیهِ مِن رُوحِنَا [۲] ». و أمّا عودها [۳] فلقوله تعالی: «یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِیآ إِلَی رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً [۴] »، و العقل وسط الکلّ ». [۵]
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه حجر، آیه ۲۹.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه مائده، آیه ۱۱۶.
[۳]: ۳ - مصدر: الأنفس.
[۴]: ۱ - مصدر: - و هی أشبه... الحیوان.
[۵]: ۲ - مصدر: - و هی أشبه... السباع.
[۶]: ۳ - مصدر: بالنفوس الفلکیة.
[۱]: ۴ - مصدر: الرضا و التسلیم.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۱۲.
[۳]: ۶ - مصدر: - و أما عودها.
[۴]: ۷ - سوره مبارکه فجر، آیه ۲۷ و ۲۸.
[۵]: ۸ - بحارالانوار، ص ج ۵۸، ص ۸۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: عهد خدا در کافی با سند حسنه از امام صادق علیه السلام نقل شده است: قرآن عهد خدا با خلق است،
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خمول
خدا به موسی وحی رساند ای موسی لباست کهنه و دل تو تازه باشد. اگر بین مردم ناشناس باشی، فرشتگان آسمان تو را خواهند شناخت.
پارسایی، دوری از حکومت
سلطانی همنشین حکیمی شد که علف میخورد و همین غذای او بود. سلطان گفت: اگر خدمت سلطان کردی به علفخواری مبتلا نمی شدی. حکیم گفت: اگر تو هم علف میخوردی به خدمت سلاطین نیازمند نمی شدی.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
درباره دیده شدن و شاخص خواهی صحبت کردیم. حال چه چیز باعث میشود برویم دنبال دیده شدن وشاخص خواهی؟ من
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنجارها خیلی قوی هستند و تبلیغات نیز هنجارها را تبلیغ می کنند. شما اگر طبق هنجارهای اجتماعی رفتار نکنید، توسط جامعه تنبیه می شوید؛ پس باید قوی باشیم که این تنبیه ها اذیتمان نکند.
این تنبیه ها مثل: بچه تون کلاس های مختلف نمیره؟! ااِااهِ، تا حالا چندبار از این اِه گفتن ها شنیده اید؟ و چقدر می توانید تحمل کنید؟ هرکس می رسه و می پرسه و آخر سر هم تجویز می کنن که می دونی چه ظلمی داری درحق بچه ات می کنی؟ می دونی چه قدر عقب می افته؟ بچه باید 8 تا کلاس بره!!!!!!!!! این ها همه هنجار جامعه است و فشار می آورند. اگر ما به آن چیزی که می دانیم ایمان نداشته باشیم و به آن عامل نشویم، تسلیم هنجار جامعه خواهیم شد.
امروزه تبلیغات یکی از بازوهای بزرگ ایجاد هنجارهای اجتماعی است. مثل کانال Me Shop یک روز میاد میگه این جارو محشره و کمر درد نمی گیرید و .... بعد دو ماه بعد یک جاروی سه گوش میاره و نشون میده و جاروی قبلی را رد میکنه و میگه که با این جارو پادرد نمی گیرید و با جارو قبلی چلاق می شوید و .... من هم باور می کنم و میرم جاروی جدید را می خرم و بعد می بینم که چه قشنگ اسیر حماقت هایم می شوم و می بینم که چه قدر ظریف این حماقت ها را به من تحمیل می کنند.
حماقت به عنوان توهین نمی گویم بلکه منظورم به عنوان شناخت پایین است، یعنی یک کانال تلویزیونی می تونه هنجار جامعه را به من القاء کند. هنجارها را مواظب باشید. پس من هرجا صحبت از هنجار کردم، در مقابل کارکرد است.
[ادامه دارد]
#شخصیت {قسمت31}
[مباحث کودک متعادل ]
اولین جایی که دیدن ضعیف می شود و دیده شدن قوی می شود، فضای خانه است. کاربرد خانه چیست؟ چه آپارتمان 40 متری و چه 400 متری، محلی که به آن خانه می گوییم و سرپناه ما است. کارکرد خانه چیست؟ روز را به شب رساندن، خوردن و خوابیدن این ها هیچ کدام کارکرد خانه نیست.
کارکرد خانه، دریافت نیازهایمان برای رشد است که مهمترین آن نیازهای زیستی است. فضای خانه فضایی است که در درجه ی اول به نیازهای زیستی ما پاسخ می دهد یعنی از پایه که بخش مادیت است شروع می شود و پایه ی دیده شدن و دیدن در این جا گذاشته می شود.
ما همه ی خانه را دیوارکشی کرده ایم، اتاق کودک، اتاق پدر و مادر، غذاخوری و.... پس هر کس تو سلول خودش. وقتی فضاهای خانه را اختصاصی می کنیم، جدایی پیش می آید و بعد به دنبال آن مقایسه پیش می آید. چرا فضاهای خانه ی ما تفکیک شده است و چرا کودک از فضای خانه ی ما بیرون می رود؟ چرا زندگی ما باید تفکیک شود؟ چون این تفکیک کردن یک هنجار اجتماعی است(جامعه اینگونه می پسندد وبه ما القاء میکند)
کودک مرحله به مرحله خودش را می بیند و بعد توانائی هایش را می بیند و در آخر محیط را می بیند. اما ما اولین قدم، آخرین مرحله را طی کرده ایم و با جدا کردن کودک در اولین قدم، ارتباط کودک را با محیط تخریب کرده ایم. هنوز کودک به دنیا نیامده اتاق او را جدا می کنیم.
دوستی از خارج از کشور با من تماس گرفت و تصمیم دارند که سر یک تاریخ مشخص با همسرش بچه دار شوند ولی سر خرید وسایل بچه با هم اختلاف پیدا کرده بودند؛ یعنی از همین الآن که می خواهی بیای جدا هستی، تو هستی و اتاق خودت. اکثراً هم یک دونه کودک داریم و باید نشان بدیم که ما چه پدر و مادری هستیم و ببینید که برای بچه مان چه کارهایی می کنیم!!
میخواهیم نشان دهیم ما اصلاً مثل دهاتی ها با هم زندگی نمی کنیم بلکه مثل انسان های متمدن سلول های انفرادی داریم، بند عمومی مال وقتیه که مهمان بیاد. به انفرادی های ما نگاه کنید بهترین وسایل روز را خریدیم و داخل سلول ها گذاشتیم. نیاز های زیستی را به بهترین نحو می گیریم اما دیگه نمی توانیم سراغ دیدن برویم، حالا دنبال این هستیم که ببینیم اتاق من چی کم داره، نمی توانیم رابطه مان را با همدیگر ببینیم.
رفتار ما به عنوان پدر و مادر اینه که چی بخریم، چی برات بخریم، چه جوری نگه داشتی؟ .... در صورتی که نیازهای عاطفی و نیازهای شناختی و معنوی را نمی گیریم؛ فقط و فقط نیازهای زیستی و آن هم در حد افراط. همه ی این مسائل به دلیل هنجارها است و نیازهای ما به جای این کارکردی پاسخ داده شوند، هنجاری پاسخ داده می شوند.
"هنجار = آنچه جامعه میپسندد نه آنچه که نیازاست"(ادامه دارد)
#شخصیت {قسمت32}
[مباحث کودک متعادل ]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥صحنه جالب از اشکهای یک دختر هنگام اجرای سرود رفیق شهیدم در رفسنجان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸تاثیر خواندن قرآن در خانه بر تربیت فرزندان
39.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چجوری نصیحت کنم فرزندمو😓😓
هر چی میگم برعکس انجام میده
#تربیت_فرزند
🎁این چند قانون مهم حتما رعایت کنی درست میشه💥
🌹برای مهربانی مجاز به انتشار هستید
┈••✾
طب الصادق علیه السلام:
بخورضد پیری!
✍🏻۵ قاشق غذاخوری گلاب را در یک ظرف آبجوش بریزیدو به مدت ۱۰ دقیقه صورتتان را بخور دهید بخور گلاب برای جلوگیری از چین و چروک بسیار مفید است و شفاف کننده پوست میباشد.
➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
بالم لب روغن نارگیل
▪️رطوبت را حبس کرده و باعث می شود، لب هایتان نرم و انعطاف پذیر باشند. این روغن با تشکیل یک لایه لیپید مانع بخار شدن آب می شود و از خشکی جلوگیری می کند.
▫️دارای فاکتور محافظتی در برابر خورشید (SPF) هست؛ بنابراین، از لب هایتان در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می کند.
دارای خواص ضد باکتری و میکروب است و از رشد میکروب و باکتری بر روی لب های ترک خورده جلوگیری می کند.
▪️پوست شمارا تسکین و التهاب لب های ترک خورده را کاهش می دهد.
موجب تولید کلاژن شده و به ترمیم پوست و لب کمک می کند.
➣ https://eitaa.com/zandahlm1357
✍ کدو حلوایی سینه را نرم،دفع اخلاط و سرفه را آسان میسازد.
✍ اگر پس از سرماخوردگی همچنان سرفه میکنید، سینهتان خس خس میکند کدوی پخته بخورید چون باعث نرم شدن مجاری هوا و تنفس میشود.
➣ https://eitaa.com/zandahlm1357