eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: حکایت ۲۷- از بسیاری شنیدم که حاجی آقا کوچصفهانی که یکی از اعیان و ملاکین کوچصفهان بوده است نقل کرده که: مدتها به بیماری قند شدیدی مبتلا بودم و گاهگاه ضعف بر من مستولی می‌شد. تا آنکه سفری به آستان امام هشتم (علیه السلام) کردم و در صحن مطهر به همان ضعف و رخوت شدید دچار شدم. یکی از خدام آستانه، مرا به حضرت شیخ هدایت کرد. چون خدمت آن بزرگمرد رسیدم و حال خود را شرح دادم، حبه قندی مرحمت کردند و فرمودند: بخور، بسیاری از امراض است که با فراموشی از میان می‌رود قند را خوردم. تا سه روز از خاطرم رفت که مبتلا به چنان کسالتی هستم و در آنروز متوجه شدم که دیگر اثری از آن بیماری در من نیست بهبودی حال خود را به خدمت شیخ عرض کردم. فرمودند: از این واقعه با کسی سخن مگو. اما من پس از ده سال یکروز در محفلی، ماجرای بهبودی خود را در اثر نفس آن مرد بزرگ بازگو کردم و با کمال تأسف بیماریم عود کرد. حکایت ۲۸- دو تن از کسبه بازار مشهد برای من تعریف کردند که از تنگی معیشت سخت در مضیقه بودیم و برای رفع این گرفتاری، به خدمت مرحوم حاج شیخ حسنعلی اصفهانی شرفیاب شدیم. جماعتی در انتظار نوبت بودند و ما هم منتظر نشستیم. اما ناگهان، حضرت شیخ ما دو تن را از میان آن گروه، به نزد خود طلبیدند و به یکی از ما فرمودند: تو باید کاری بکنی ولی نمی کنی و به دیگری فرمودند: تو کاری که نباید بکنی، انجام می‌دهی؛ بروید و به وظیفه خود عمل نمائید تا وضع شما اصلاح شود. اعتراف می‌کنیم که یکی از ما نماز نمیگزارد و آن دیگر شراب می‌نوشید. به توصیه حاج شیخ، وظائف خود را مراعات کردیم و در اثر آن، معیشت ما از تنگی به وسعت باز آمد. حکایت ۲۹- در شب چهلم وفات مرحوم پدرم، حاج شیخ حسنعلی اصفهانی اعلی الله مقامه، مجلس تذگری ترتیب دادم و از مردی به نام «حاج علی بربری» دعوت کردم که امر آشپزی آنشب را به عهده گیرد. هنگامیکه مشغول کشیدن خورشها شد، دیدم که سخت گریه می‌کند و بی پروا دستهای خود را در دیگهای جوشان و غذاهای داغ فرو می‌برد و خلاصه حال طبیعی خویش را از دست داده است. پرسیدم: حاجی چه شده که چنین بیقراری می‌کنی؟ از سؤال من بر گریه خود افزود و پس از آن گفت: هر چه بادا باد، ماجرا را نقل خواهم کرد. گفت: من هر سال که برای حج به مگه مشرف می‌شدم، در مواقف عرفه و عید و روزهای دیگر حاج شیخ را می‌دیدم که سرگرم عبادت یا طواف هستند. ابتدا اندیشیدیم که شاید شباهت ظاهری این مرد با حاج شیخ سبب اشتباه من گردیده است، لذا برای تحقیق از حال، پیش رفتم و پس از سلام، پرسیدم شما حاج شیخ هستید؟ فرمودند: آری. گفتم پس چرا پیش از این ایام و پس از آن دیگر شما را نمی بینم؟ و دیگران هم شما را تاکنون در اینجا ندیده اند؟ فرمودند: چنین است که میگویی لیکن از تو میخواهم که این سر را با کسی نگویی وگرنه در همان سال عمرت به پایان خواهد رسید. آری این کرامتی بود که به چشم خود دیده ام، و اکنون آن مرد بزرگ از میان ما رفته است، تصور نمی کنم باز گفتن آن ماجرا اشکالی داشته باشد. باری، این جریان، در ماه رمضان بود و پس از آن حاج علی به قصد زیارت حج، از مشهد بار سفر بست، ولی در کربلا مرحوم گردید. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻 📚 3⃣ فصل سوم ؛ ثمره مقدس 📗 (ثمره ازدواج مرد و زن داستان سابق ، عالم بزرگ شیعه مقدس اردبیلی بود ) در این صوت ، ماجرای حیات و ممات و تشرفات مقدس اردبیلی خدمت حضرت مهدی عج بازگو میشود. ✍ مریم ضیافتی یار 🎙 به روایت ؛ مهدی آقابیگی
0279Nesa 60.mp3
11.68M
📖🌸🍃📖🌸🍃📖🌸🍃📖 ۲۷۹ آيه ۶۰ 📖🌸🍃📖🌸🍃📖🌸🍃📖 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست
.......: دلائل بر اثبات مقام نبوت از برای علی بحدیث منزلة اوّلا دلیل بر اینکه علی علیه السّلام واجد مقام نبوت بوده حدیث شریف منزلة است که با صحت تمام متواترا از طرق ما و شما بمختصر کم و زیاد در الفاظ ثابت گردیده که خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در دفعات متعدده و محافل مختلفه گاهی بأمیر المؤمنین علیه السّلام (۳) امام احمد بن حنبل در ص ۹۸ و ۱۱۸ و ۱۱۹ جلد اول مسند در وجه تسمیۀ حسنین و در ص ۳۱ حاشیۀ جزء پنجم همان کتاب (۴) ابو عبد الرحمن نسائی از ص ۱۹ خصائص العلویه هیجده حدیث نقل نموده (۵) محمّد بن سورة ترمذی در جامع خود (۶) حافظ ابن حجر عسقلانی در ص ۵۰۷ جلد دوم اصابه (۷) ابن حجر مکی در ص ۳۰ و ۷۴ صواعق محرقه باب ۹ (۸) حاکم ابو عبد اللّه محمّد بن عبد اللّه نیشابوری در ص ۱۰۹ جلد سیم مستدرک (۹) جلال الدین سیوطی در ص ۶۵ تاریخ الخلفا (۱۰) ابن عبد ربه در ص ۱۹۴ جلد دوم عقد الفرید (۱۱) ابن عبد البر در ص ۴۷۳ جلد دوم استیعاب (۱۲) محمد بن سعد کاتب الواقدی در طبقات الکبری (۱۳) امام فخر رازی در تفسیر مفاتیح الغیب (۱۴) محمد بن جریر طبری در تفسیر و تاریخ خود (۱۵) سید مؤمن شبلنجی در ص ۶۸ نور الابصار (۱۶) کمال الدین ابو سالم محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول (۱۷) میر سید علی بن شهاب الدین همدانی در آخر مودت هفتم از مودة القربی (۱۸) نور الدین علی بن محمد مالکی مکّی معروف به ابن صبّاغ در ص ۲۳ و ۱۲۵ فصول المهمّه (۱۹) علی بن برهان الدّین شافعی در ص ۲۶ جلد دوم سیرة الحلبیّه (۲۰) علی بن الحسین مسعودی در ص ۴۹ جلد دوم مروج الذهب (۲۱) شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۹ و ۱۷ ینابیع الموده و مخصوصا در باب ۶ هیجده خبر از بخاری و مسلم و احمد و ترمذی و ابن ماجه و سعد کاتب الواقدی در طبقات الکبری (۱۳) امام فخر رازی در تفسیر مفاتیح الغیب (۱۴) محمد بن جریر طبری در تفسیر و تاریخ خود (۱۵) سید مؤمن شبلنجی در ص ۶۸ نور الابصار (۱۶) کمال الدین ابو سالم محمّد بن طلحه شافعی در ص ۱۷ مطالب السئول (۱۷) میر سید علی بن شهاب الدین همدانی در آخر مودت هفتم از مودة القربی (۱۸) نور الدین علی بن محمد مالکی مکّی معروف به ابن صبّاغ در ص ۲۳ و ۱۲۵ فصول المهمّه (۱۹) علی بن برهان الدّین شافعی در ص ۲۶ جلد دوم سیرة الحلبیّه (۲۰) علی بن الحسین مسعودی در ص ۴۹ جلد دوم مروج الذهب (۲۱) شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۹ و ۱۷ ینابیع الموده و مخصوصا در باب ۶ هیجده خبر از بخاری و مسلم و احمد و ترمذی و ابن ماجه و ابن مغازلی و خوارزمی و حموینی نقل نموده است (۲۲) مولی علی متّقی در ص ۱۵۲ و ۱۵۳ جلد ششم کنز العمّال (۲۳) احمد بن علی خطیب در تاریخ بغداد (۲۴) ابن مغازلی شافعی در مناقب (۲۵) موفّق بن أحمد خوارزمی در مناقب (۲۶) ابن اثیر جزری علی بن محمّد در اسد الغابه (۲۷) ابن کثیر دمشقی در تاریخ خود (۲۸) علاء الدوله احمد بن محمّد در عروة الوثقی (۲۹) ابن اثیر مبارک بن محمّد شیبانی در جامع الاصول فی احادیث الرسول (۳۰) ابن حجر عسقلانی در تهذیب التهذیب (۳۱) ابو القاسم حسین بن محمّد (راغب اصفهانی) در ص ۲۱۲ جلد دوم محاضرات الادباء و دیگران از محقّقین اعلام شما این حدیث شریف را با الفاظ مختلفه از جمع کثیری از اصحاب رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند از قبیل (۱) خلیفه عمر بن الخطّاب (۲) سعد بن ابی وقّاص (۳) عبد اللّه بن عباس (حبر امت) (۴) عبد اللّه بن مسعود (۵) جابر بن عبد اللّه انصاری (۶) ابو هریره (۷) ابو سعید خدری (۸) جابر بن سمره (۹) مالک بن حویرث (۱۰) براء بن عازب (۱۱) زید بن ارقم (۱۲) ابو رافع (۱۳) عبد اللّه بن ابی اوفی (۱۴) ابی سریحه (۱۵) حذیفة بن اسید (۱۶) انس بن مالک (۱۷) ابو بریده اسلمی (۱۸) ابو ایّوب انصاری (۱۹) سعید بن مسیّب (۲۰) حبیب بن ابی ثابت (۲۱) شرحبیل بن سعد (۱۲) امّ سلمه (زوجة النّبی ص) (۲۳) أسماء بنت عمیس (زوجة ابی بکر) (۲۴) عقیل بن أبی طالب (۲۵) معاویة بن ابی سفیان و جماعتی دیگر از اصحاب که وقت مجلس و حافظۀ داعی اجازه شماره نامهای همۀ آنها را نمی دهد خلاصه همگی از خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بمختصر تفاوتی در الفاظ و موارد مختلفه روایت نموده اند که فرمود یا علی انت منّی بمنزلة هارون من موسی الاّ انّه لا نبیّ بعدی [۱] . آیا این همه از اعیان علماء شما که قلیلی از کثیر آنها را ذکر نمودم این حدیث شریف را با اسناد مرتّبه از کثیری از اصحاب پیغمبر نقل نموده اند اثبات یقین و تواتر برای شما نمی نماید. آیا تصدیق می‌نمائید که اشتباه فرموده خبر واحد نیست بلکه از متواترات اخبار است چنانچه محقّقین از علماء خودتان دعوی تواتر نموده اند. ---------- [۱]: ۱) یا علی تو از من بمنزلۀ هارونی از موسی الا آنکه بعد از من پیغمبری نخواهد بود. چون شما روی عادت تشکیک در صحت سند این حدیث شریف می‌نمائید خوبست مراجعه و مطالعه نمائید بباب ۷ کفایت الطالب فی مناقب علی بن أب
ی طالب علیه السّلام تألیف محمّد بن یوسف گنجی شافعی که از فحول اعلام شما است که بعد از ذکر شش حدیث مسندا توأم با مفاخر دیگر برای آن حضرت در ص ۱۴۹ اظهار نظر نموده و حقایق را بیان می‌نماید که اگر شما قول ما را قبول ندارید بیان این عالم شافعی (خالی از تعصّب) حجّة را بر شما تمام می‌کند که می‌نویسد هذا حدیث متفق علی صحته رواه الائمة الاعلام الحفّاظ کابی عبد اللّه البخاری فی صحیحه و مسلم بن حجّاج فی صحیحه و ابی داود فی سننه و ابی عیسی الترمذی فی جامعه و ابی عبد الرحمن النسائی فی سننه و ابن ماجة القزوینی فی سننه و اتفق الجمیع علی صحته حتی صار ذلک اجماعا منهم-قال الحاکم النیسابوری هذا حدیث دخل فی حد التواتر [۱] . گمان می‌کنم ابهامی در کار و احتیاجی بذکر دلائل بیشتری بر صحت و تواتر این حدیث شریف نباشد. حافظ- حقیر آدم بی ایمان و لجوجی نیستم که در مقابل دلائل و براهین شما که در غایت اعتبار است ایستادگی کنم ولی قدری تأمل کنید در گفتار عالم فقیه ابو الحسن آمدی که از متکلّمین و متبحّرین علماء می‌باشد که این حدیث را با دلائلی ردّ نموده است. داعی- خیلی تعجب می‌نمایم از مثل شما عالم دقیق منصف که با نقل اقوال این همه از اکابر علماء خودتان که همگی ثقه و مورد اطمینان عموم شما می‌باشند توجه می‌نمائید بقول آمدی که مردی شریر و بی عقیده و تارک الصّلاة بوده. شیخ- بشر در اظهار عقیده آزاد است و اگر کسی اظهار عقیده ای نمود نباید او را متّهم ببدی نمود و از مثل شما شخص شریفی که مجسّمۀ اخلاق هستید خیلی قبیح بود که عوض جواب منطقی با لسان سوء عالم فقیهی را متّهم سازید. داعی- اشتباه فرمودید دعاگو لسان سوء نسبت باحدی ندارم و در زمان آمدی هم نبوده‌ام ولی عقاید سوء او را علماء بزرگ خودتان نقل نموده اند. شیخ- علمای ما در کجا او را ببدی و سوء عقیده یاد نموده اند. ---------- [۱]: ۱) این حدیثی است که اتفاق نموده اند بر صحت آن رواة ائمه از علماء اعلام و حفاظ مانند ابی عبد اللّه بخاری در صحیح خود و مسلم بن حجاج در صحیح خود و ابی داود در سنن و ابو عیسی ترمذی در جامع و ابو عبد الرحمن نسائی در سنن و ابن ماجه قزوینی در سنن اتفاق نموده اند عموما بر صحت این حدیث و این امر مورد اجماع آنها می‌باشد. و حاکم نیشابوری گفته است این حدیثی است که داخل شده در حد تواتر. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۷۳.mp3
12.48M
۱۷۳ درمسیر حرکت به سمت کمال انسانی، فقـــط فقـــــــط فقط یک دسته هستند که عاقلانه عمل می‌کنند و باخت نمی‌دهند! بقیه حتماً دچار خسارت و باخت می‌شوند❗️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - ساز و آواز سه گاه- استاد شجریان.mp3
6.68M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 آنان که خاک را به نظر کیمیا کنند آیا بود که گوشه چشمی به ما کنند دردم نهفته به ز طبیبان مدعی باشد که از خزانه غیبم دوا کنند معشوق چون نقاب ز رخ در نمی‌کشد هر کس حکایتی به تصور چرا کنند چون حسن عاقبت نه به رندی و زاهدیست آن به که کار خود به عنایت رها کنند حالی درون پرده بسی فتنه می‌رود تا آن زمان که پرده برافتد چه‌ها کنند گر سنگ از این حدیث بنالد عجب مدار صاحب دلان حکایت دل خوش ادا کنند پیراهنی که آید از او بوی یوسفم ترسم برادران غیورش قبا کنند بگذر به کوی میکده تا زمره حضور اوقات خود ز بهر تو صرف دعا کنند پنهان ز حاسدان به خودم خوان که منعمان خیر نهان برای رضای خدا کنند حافظ دوام وصل میسر نمی‌شود شاهان کم التفات به حال گدا کنند 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سخنان عجیب آیت الله بهجت (ره) درباره خروج سفیانی در آخرالزمان قبل از ظهور عج به نقل از فرزندشان ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۲۶۱. یکی از ارمغان‌های انتظار خالصانه؛ رجعت و بازگشت به دنیا و خدمت در رکاب امام زمان علیه السلام است. مجله انتظار ۲۶۲. دوره آخر الزمان، سنگین ترین فصلی است که بر اهل اعتقاد می‌گذرد. مجله انتظار ۲۶۳. اولین و ضعیف ترین مراتب انتظار؛ انتظار به جهت گشایش در امور شخصی است. مجله انتظار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
📆 امروز سه‌شنبه ☀️ ۲۲ آذر ۱۴۰۱ هجرے شمسے 🌙 ۱۸ جمادی‌الاول ۱۴۴۴ هجرے قمرے 🎄 ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ میلادے 📿 ذکر امروز ۱۰۰ مرتبه: 🎗«یا اَرْحَمَ الرّاحِمین»🎗 🎗«ای مهربان‌ترین مهربانان»🎗 ☀️ رویدادهای مهم امروز در تقویم خورشیدی: 🔹درگذشت ابوریحان بیرونی (زادهٔ ۱۴ شهریور ۳۵۲ خورشیدی، کاث، خوارزم - درگذشتهٔ ۲۲ آذر ۴۲۷ خورشیدی، غزنین) دانشمند، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس، تاریخ‌نگار و طبیعی‌دان برجستهٔ ایرانی (427ش) 🔸رحلت مرجع بزرگ و فقیه کبیر "میرزا حبیب اللَّه رشتی" (1273ش) 🔹مهاجرت علمای تهران به ری معروف به "مهاجرت صغری" (1283ش) 🔸حسینقلی نواب وزیر مختار ایران در آلمان انعقاد قرارداد متارکه جنگ بین روس و آلمان و عثمانی را به تهران گزارش داد و افزود روسیه متعهد شده است قشون خود را از ایران خارج سازد (1296ش) 🔹سپهدار رشتی رئیس الوزراء کابینه خود را به احمدشاه معرفی کرد (1299ش) 🔸تصویب قانون استخدام کشوری در مجلس شورای ملی (1301ش) 🔹تغییر متمم قانون اساسی و تفویض و انتقال مقام سلطنت ایران به "رضاخان سوادکوهی" (1304ش) 🔸مجلس مؤسسان طی پنج جلسه اصول 36 و 37 و 38 و 40 متمم قانون اساسی را تغییر داد. به موجب این اصلاح سلطنت دائمی ایران به رضاخان پهلوی و اعقاب وی واگذار گردید (1304ش) 🔹نام شهر استرآباد به گرگان تبدیل شد.(1311ش) 🔸علی سهیلی از سمت نخست وزیری استعفا داد و مجدداً مأمور تشکیل کابینه شد.(1322ش) 🔹کارخانه سیمان تهران در غنی آباد شهر ری به کار افتاد.(1346 ش) 🔸تیم کشتی ایران در مسابقات آسیایی بانکوک با 8 مدال طلا در صدر قرار گرفت.(1349ش) 🔹به دنبال اجتماع استانداران در تهران قطعنامه ای انتشار یافت (1349ش) 🔸ذبیح الله بهروز دانشمند گرانقدر درگذشت (1350ش) 🔹عزت الله همایونفر به معاونت وزارت کشاورزی معرفی شد (1351ش) 🔸سلطان قابوس رسماً شکست کامل شورشیان ظفار را که مدت ده سال ادامه داشت اعلام کرد (1354ش) 🔹عملیات امیرالمؤمنین در سرپل ذهاب توسط سپاه: این عملیات در درمنطقه عمومی کرمانشاه، در سرپل ذهاب - ارتفاعات گاومیشان رخ داد.(1360ش) 🔸درگذشت استاد "سید غلامرضا سعیدی" نویسنده و مترجم (1367ش) 🌙 رویدادهای مهم امروز در هجری قمری: 🔹وفات قرطبی (328ق) 🔸وفات "احمد عبد ربّه" شاعر و نویسنده‏ ی عرب (328ق) 🔹درگذشت "ابوالعباس احمد بن علی نجاشی" عالم شهیر شیعه در قرن پنجم (450ق) 🔸وفات ملا اسماعیل سبزواری (1363ق) 🔹رحلت علامه "سیدمحمد مولانا" عالم و مؤلف (۲۱ اردیبهشت ۱۳۲۳ش) (1363ق) 🔸وفات آیةالله سید اسماعیل اصفیایی شند آبادی (۲۶ آذر ۱۳۶۸ش) (1410ق) 🎄 رویدادهای مهم امروز در تقویم میلادی: 🔹مرگ "ساموئل جانسون" منتقد و نویسنده مشهور انگلیسی (1784م) 🔸درگذشت "گوسْتاوْ لوبون" مستشرق و نویسنده معروف فرانسوی (1931م) 🔹وقوع جنگ بین نیروهای ایتالیا و اتیوپی در نزدیکی مرز سومالی (1934م) 🔸کشته شدن بیش از پنج هزار نفر در اثر سقوط بَهمن در کشور "پِرو" (1941م) 🔹آغاز ریاست جمهوری جرج دبلیو بوش (2000م) 🔸مرگ "حیدر علی اف" رئیس جمهور سابق آذربایجان (2003م) 🔹روز ملی "سنت لوسیا"