eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.3هزار دنبال‌کننده
45.6هزار عکس
32.4هزار ویدیو
1.5هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: متن حديث قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (عليه السلام): مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه السلام بِشَطِّ الْفُراتِ، كانَ كَمَنْ زارَ اللهَ فَوْقَ عَرْشِهِ. ([ ۱ ]) حضرت امام رضا (عليه السلام) فرمود: هر مؤمنى كه قبر امام حسين عليه السلام را كنار شطّ فرات) در كربلا (زيارت كند همانند كسى است كه خداوند متعال را بر فراز عرش زيارت كرده باشد. زيارت امام رضا متن حديث كَتَبَ (عليه السلام): أبْلِغْ شيعَتى: إنَّ زِيارَتى تَعْدِلُ عِنْدَاللهِ عَزَّ وَ جَلَّ ألْفَ حَجَّة، فَقُلْتُ لاِبى جَعْفَر (عليه السلام): ألْفُ حَجَّة؟! قالَ: إى وَاللهُ، وَ ألْفُ ألْفِ حَجَّة، لِمَنْ زارَهُ عارِفاً بِحَقِّهِ حضرت به يكى از دوستانش نوشت: به ديگر دوستان و علاقمندان ما بگو: ثواب زيارت قبر من معادل است با يك هزار حجّ. راوى گويد: به امام جواد (عليه السلام) عرض كردم: هزار حجّ براى ثواب زيارت پدرت مى باشد؟! فرمود: بلى، هر كه پدرم را با معرفت در حقّش زيارت نمايد، هزار هزار يعنى يك ميليون حجّ ثواب زيارتش مى باشد. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: احاطه علمی خداوند بر موجودات چنان که جائی دیگر از قرآن مجید استدلال بر وجود و بر احاطه علم خود به موجودات می‌نماید: « اللَّهُ الَّذِی خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الاْءَرْضِ مِثْلَهُنَّ یَتَنَزَّلُ الاْءَمْرُ بَیْنَهُنَّ [۳] »، یعنی: خدائی که خلق نموده سماوات سبعه را، « وَ مِنَ الاْءَرْضِ مِثْلَهُنَّ »یعنی: و از ارض ایجاد نموده طبقات سبعه را به اعتبار اقالیم سبعه آناً فآناً نازل می‌نماید بین طبقات ارض برای هر نفسی از خیر و شرّ به مقتضای لزوم: « لِتَعْلَمُوآا أَنَّ اللَّهَ عَلَی کُلِّ شَیْءٍ قَدِیرٌ، وَ أَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِکُلِّ شَیْ ءٍ عِلْمًا [۱] »، یعنی: نازل کردن امر و فرمان برای هر فردی از نفوس بر حسب استحقاق و لزوم به علت آن است، بدانید که خدا بر هر شیئی قادر و حکم کننده است، و بدانید به تحقیق که احاطه دارد به هر شی ء، علم او « مَا رَبُّکَ بِغَافِلٍ عَمَّا یَعْمَلُونَ [۲] ---------- [۳]: ۲ - سوره مبارکه طلاق، آیه ۱۲. [۱]: ۳ - همان. [۲]: ۴ - سوره مبارکه هود، آیه ۱۲۳. وجوب شکر عباد در حال ابتلاء لذا باید در همه حال ابلا و ابتلا شاکر باشند، زیرا که ربِّ عباد، ما أراد بعباده إلاّ خیراً لذا ورد فی الدعاء: « نحمدک علی ما کان و نستعینک علی ما یکون » [۳] . اعنی: حمد می‌نمائیم تو را بر آنچه بر ما در ماضی از ایام واقع شده، و طلب اعانت می‌نمائیم در آنچه بر ما مستقبل از زمان واقع می‌شود. ---------- [۳]: ۱ - در مصادر معتبر یافت نشد. 📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 30.mp3
5.38M
💠 سلسله جلسات 30 🔰 با موضوع بازخوانی (جلسه 30) ❌ پایان تدریس جلد هجدهم ❌ 👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_30_acs0.mp3 دانلود نمائید . 🎤 با توضیحات ✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅ 🔰سیاست همراه دیانت🔰
35.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️گردهمایی ملی روایت عهد با محوریت جهاد تبیین 🔰سخنرانی حاج حسین یکتا در جمع مسئولین جبهه مردمی فرهنگی اجتماعی انقلاب اسلامی 🔰نسبت به وقایع اخیر باید آرایش عملیاتی جدیدی گرفت 🔰ماموریت خدا روی زمین نمی ماند می ترسم از جریان انقلاب جا بمانیم 🔰امروز ما را به توحید و اخلاص و توکلِ مان امتحان می کنند 🔺قسمت سوم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part01_ققنوس فاتح.mp3
25.95M
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی 🔷 قـــــســــمـــت 1 🎧🎧 🍃🌸 🌸🍃🌸 🍃🌸🍃🌸 🌸🍃🌸🍃🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: اسارت فاطمه ناهیدی آن روزها دختری بیست و چهار ساله بود که پس از فارغ التحصیلی در رشته مامایی، با سفر به مناطق محروم، می‌کوشید تا در این عرصه آن چه می‌تواند، انجام دهد. در یکی از همین سفرها، در شهر بم، خبر جنگ را شنید و عازم جبهه شد. خیلی زود نام او در سیاهه اولین کسان و اولین زنانی که به اسارت عراق درآمدند، ثبت شد. او و هم بندانش، معصومه آبادی ۱۷ ساله، مریم بهرامی و حلیمه آزموده، ۴۰ ماه در اسارت به سر بردند. در دوران اسارت ۱۷ روز تمام اعتصاب غذا کردند تا آنان را از زندان سیاسی الرشید به اردوگاه‌های مخصوص اسرا ببرند. برادران اسیر هم باورشان نمی شد که آنان بتوانند تحمل کنند. آنها سرمشق اسرا بودند؛ با حجابشان، کلامشان و استقامتشان. [۱] ---------- [۱]: کتاب دوره درهای بسته ص ۱۴ 📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: سرّ امهال عباد در عدم عذاب قوله علیه السلام: فَخَالَفْنَا عَنْ طَرِیقِ أَمْرِهِ، وَ رَکِبْنَا مُتُونَ زَجْرِهِ، فَلَمْ یَبْتَدِرْنَا بِعُقُوبَتِهِ، وَ لَمْ یُعَاجِلْنَا بِنِقْمَتِهِ، [بَلْ] تَأَنَّانَا بِرَحْمَتِهِ تَکَرُّماً، وَ انْتَظَرَ مُرَاجَعَتَنَا بِرَأْفَتِهِ حِلْماً. المتن و المتون: بمعنی الشدّة و الغلظة و الصلابة. الزجر: بمعنی المنع. و بدر: بمعنی المسابقة و المسارعة، و المبادرة الی الشی ء. والقمة: بمعنی الکراهة و الاخذ بالعقوبة. الانتظار: التأخیر، و النظر: هو التأمّل فی الشی ء. المراجعة: المعاودة الی الشی ء المعهود. الرأفة: العطوفة والرحمة. الحلیم: الذی لایهیجه الغضب. بالجمله، پس از تشریح و توضیح لغات مفرده فقره دعاء، ما حصل او این است که: خداوند تعالی ما را چنان که گذشت مأمور نموده به اموراتی از اوامر فرضیه، و نهی نموده از اعمالی قبیحه. پس، ما نوع بشر از باب استیلای شیطان نفس که بالفطره أمر به سؤال است مخالفت نمودیم از طریق امر او، و مرتکب شدیم شدید و غلیظ از زواجر و ممنوعات او را از کبائر منهیّه، مع ذلک مبادرت نفرموده ما را به عقوبات خود، و عجله نکرده به عذاب ما به سبب کراهت خود از ما، بلکه تأخیر و تأ نّی نموده بر ما به سبب رحمت و مهربانی خود از روی تکرّم ؛ چه معنای کرم که در حقّ است آن افاده و اجاده و عطای به مستفید و مستجاد است، لا لعوضٍ و لا لغرضٍ ؛ چه اگر لعوضٍ باشد مستعیض و معامل خواهد بود، و اگر لِغرضٍ باشد مستکمل به غیر خواهد بود، و هر دو بر حق تعالی محال است. باری، و انتظار کشید از ما مراجعت و معاودت ما را از معصیت به طاعت خود به واسطه اقتضای صفت کرم و حلم، کما فی الدعاء: « فإنّه غیر منقوص ما أعطیت، فزدنی من فضلک یا کریم » [۱] . ---------- [۱]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۹۵، ص ۳۹۰: « وزدنی ». .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: پارسایی و دنیا زاهدی بغدادی بنام رویم، قاضی شهر شد. جنید مطلع شد و در ملاقات با او گفت: هرکه می‌خواهد سرّ خود را نزد کسی به امانت گذارد که افشا نکند، نزد رویم بگذارد. زیرا او راز خود را که محبت دنیا بود، چهل سال پوشیده نگه داشت. تلاوت قرآن حسن بصری از امام صادق علیه السلام نقل کرده که: قرآن با حزن نازل شد، شما نیز با حزن بخوانید. همچنین از امام صادق علیه السلام نقل شده که پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: قرآن را با لحن و صدای عربی بخوانید و از صدای فاسقان بپرهیزید، بزودی مردمی می‌آیند که قرآن را با غنا می‌خوانند، صدای قرآن از گودی گلویشان تجاوز نمی کند، دلهای آنها و هرکه از صدای آنها امانت گذارد که افشا نکند، نزد رویم بگذارد. زیرا او راز خود را که محبت دنیا بود، چهل سال پوشیده نگه داشت. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه 28 💠 جلسه 8⃣2⃣(رابطه ولایت فقیه و قانون اساسی ) 🎤 🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است 👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: فتوحات گسترده در دو امپراتورى روم و ايران ساسانى عمر از بدو رسيدن به قدرت، سياست تداوم فتوحات را كه از زمان ابوبكر آغاز شده بود، در پيش گرفت و همزمان در دو جبهه به رويارويى با روم و ساسانيان پرداخت. خليفۀ دوم لشكرى را به فرماندهى سعد بن ابى وقّاص با انگيزۀ فتح سرزمين هاى حاصل خيز عراق و تصاحب گنج هاى خسروان، به سوى ايران گسيل داشت. اين بار ايرانى‌ها كه به دليل بى ثباتى سياسى حاكم در كشور، و رقابت هاى مدعيان پادشاهى دچار ضعف شده بودند، در جنگ قادسيه از سپاه سعد وقاص شكست خوردند و رستم فرخزاد فرماندۀ خود را از دست دادند. در پى اين فتح، مناطق وسيعى از سرزمين عراق جنوبى، به دست مسلمانان افتاد. در سال ۱۵ فتوحات در شام گسترش يافت؛ سرانجام در سال ۱۵ يا ۱۶ بيت المقدس كه در اختيار اكثريت مسيحى بود، به شرط حضور خليفه و امضاى قرارداد صلح به دست مسلمانان افتاد. در سال ۱۶ پايتخت ساسانيان شهر بزرگ مداين سقوط كرد. در سال ۱۷ خوزستان و كرمان نيز فتح شد. طاعون فراگير سال ۱۸ و ۱۹ باعث تلف شدن بسيارى از عرب هاى مستقر در شام گرديد و ابوعبيده جراح فرماندۀ سپاه عمر نيز مُرد. در پى آن «يزيد بن ابى سفيان» به فرماندهى سپاه عمر تعيين شد و او نيز پس از چند فتح در اثر طاعون هلاك شد. با مرگ يزيد، عمر برادر او معاوية بن ابى سفيان را فرمانده و فرمانرواى مسلمانان و منطقۀ شامات قرار داد. در سال ۲۰، مصر كه سرزمين وسيع و با سابقۀ تمدنى ارزشمند بود و در آن ايام يكى از ايالات امپراتورى روم به حساب مى آمد، توسط عمر و عاص فتح شد. در سال ۲۱ يزدگرد ساسانى تمام توان خود را بسيج كرد و در يك نبرد سرنوشت ساز در نهاوند برابر مسلمانان ايستاد. در اين نبرد بزرگ مسلمانان موفق به در هم شكستن سپاه يزدگرد شدند. با اين شكست در حقيقت امپراتورى ساسانى از هم پاشيد. يزدگرد فرارى شد و كوشش هايش براى مقاومت ديگرى در برابر مسلمانان به نتيجه نرسيد و سرانجام در مرو كشته شد. چون پس از اين پيروزى قدرت مركزى ساسانيان درهم شكست و ديگر سپاهى تحت فرمان و نام حكومت ساسانيان وجود نداشت تا در برابر مهاجمان بايستد، عرب اين پيروزى را فتح الفتوح ناميد. از اين پس استان‌ها و شهرهاى ايران يكى پس از ديگرى به دست مسلمانان با جنگ (در دفاع مردم) يا به صلح و پرداخت جزيه فتح شد. شهرهاى مهم آذربايجان، همدان، اصفهان، قزوين، زنجان و رى تا سال ۲۲ تسخير گرديد. پيشروى در آفريقا نيز ادامه يافت و طرابلس از متصرفات امپراتورى روم به دست مسلمانان افتاد. در سال ۲۳ كه پايان خلافت عمر است، فتوحات در فارس و سيستان ادامه داشت. [۱] ---------- [۱]: . شرح مفصل اين فتوحات در اين منابع زير آمده است: فتوح البلدان، ص ۱۸۸ تا ۲۰۸ و ۲۳۶ تا ۲۴۹ تا ۳۱۷ و ۳۵۰ تا ۳۸۴ و ۴۲۳ تا ۴۶۷، تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۴۰ تا ۱۵۷ و تاريخ طبرى، ج ۳، ص ۴۳۴ تا آخر كتاب و ج ۴، ص ۵ تا ۱۸۳ و اخبار الطوال، ابوحنيفۀ دينورى، ص ۱۱۳ تا ۱۳۸ و كتاب الفتوح، ج ۱ و ۲، ص ۱۲۸ تا ۳۱۹ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۱۵ تا ۳۳۳ و نهاية الارب، ج ۴، ص ۱۳۱ تا ۲۸۳ و مختصر و فهرست وار در تاريخ الخلفا ص ۱۰۴ و ۱۰۵. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
توصیف خانه های اشراف هخامنشی 👤 ایران شناس، متخصص خط و زبان‌های ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی‌ نظیر آلمانی در مورد خانه های اینطور می‌نویسد: "طبیعتا خانه های اربابی شرق ایران کم تکلف تر از کاخ بودند؛ اما به شهادت این خانه ها هم بالایی بلند داشتند، آرمیده بر تیرکهایی مقاوم، با نرده های چوبی فراوان و پنجره های بدون شیشه. خدمتکاران بی شماری در حیاط بزرگ میانی به چارپایان می رسیدند، که اتاقکهای محقرشان در گوشه ی حیاط با حالتی درهم چپیده ردیف شده بودند. از میهمانان با غذاهای همیشه مهیا به طور مفصل پذیرایی می شد. بوی کباب بره فضای خانه را به گونه ای هوس انگیز پر می کرد. در اتاق های خانه ی اربابی تختهایی خوش ساخت قرار داشتند، با پایه های طلاکاری شده، با تشک و روکش های زیبا و بالش ها و متکاهای خوش بو . در اتاقهای ارباب و نژاده به سر می بردند، با میانی بسته و گوشواره و سینه ریز زرین و خلخالی سیمین بر مچ پا. کاروانیان از سرزمین های دور برای بانوان حرم زر و سیم و پارچه های پر زرق و برق می آوردند و آنها را با محصولات ملک ارباب معاوضه میکردند." 📖والتر‌هینتس‌،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه ۴۲ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖