eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴نیویورک‌تایمز در گزارشی بررسی کرد؛ 👈قطر جام‌جهانی‌ای که می‌خواست را برگزار کرد/ پیروزی در خارج از مستطیل سبز علی‌رغم عملکرد ضعیف تیم‌ میزبان 🔹کشوری کوچک و صحرایی، جزیره‌ای کوچک در قلب انرژی جهان؛ «قطر» تا پیش از این با چنین عناوینی در جهان یاد می‌شد اما همه چیز در یک نقطه تغییر کرد. سال ۲۰۰۹، فیفا این کشور را به عنوان میزبان بزرگترین اتفاق فوتبالی جهان انتخاب کرد. انتخابی که بحث‌های زیادی را به همراه داشت اما هر چقدر شک و شبهه مردم جهان به توان قطر بیشتر می‌شد، این کشور تلاش خود را بیشتر می‌کرد. 🔹تیم‌ ملی قطر اهمیتی در معادلات این جام نداشت. این تیم هر سه بازی خود را باخت و بدترین عملکرد یک میزبان در تاریخ جام‌های جهانی را داشت و حذف شد. 🔹پیروزی قطر اما بیرون از زمین رقم خورد. قطر جام‌جهانی را برگزار کرد که خودش می‌خواست؛ نه آنچه که کشورهای دیگر و فیفا می‌خواستند. قطر زیربار فروش مشروبات الکلی در خیابان‌های این کشور نرفت، همجنسبازان را به رسمیت نشناخت و به طور کلی از مبانی فرهنگی خود دفاع کرد. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بایدن باز هم مردم اوکراین و ایران را قاطی کرد 🔹در کنفرانس خبری بایدن و زلنسکی، او می‌گوید: برای اطمینان از اینکه دولت اوکراین می‌تواند به ارائه خدمات اساسی اولیه به مردم ایران ادامه دهد...»؛ گافی که رئیس‌جمهور اوکراین را میخ‌کوب کرد. @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اسطوره‌‌ قاتل 🔹تروریستی که از آلمان عملیات‌های تروریستی در ایران را مدیریت می‌کرد. @zandahlm1357
سردار قاآنی: کسانی‌که که حتی یک روز علیه ایران کار رسانه‌ای کردند، ضربه خواهند خورد 🔹دوران بزن و دررو تمام شده است. رژیم سعودی یک جنایتکارِ تفاله است و حتی ارزش دشمن بودن را ندارد. 🔹هر هفته ۴۰ تا ۵۰ عملیات در کرانه باختری انجام می‌شود. باصراحت می‌گویم هرچه آمریکا و صهیونیست‌ها فشار بیاورند، فشار مضاعف به خودشان وارد خواهد شد. @zandahlm1357
شب یلدا کنار فرشته‌ها حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در شب یلدا به دیدار معلولان موسسه شهید بهشتی مشهد رفت و این شب را در کنار این فرشته‌های معصوم گذراند. @akhbarmashhad
📸روایتی از برخورد مسئولان ارتش با فردی که در اقدامی غیرقانونی با لباس سربازی از دیوار منطقه نظامی چهار راه قصر بالا رفت. ........: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥لحظاتی از دیدار یلدایی آقای رئیسی با خانواده شهید امنیت آرمان علی‌وردی رئیس جمهور همزمان با به دیدار خانواده شهید آرمان علی وردی از شهدای مدافع امنیت رفت. ........: @zandahlm1357
📸پست فاطمه گودرزی ،گفته جای هنرمند در زندان نیست و ترانه علیدوستی مادر است و... حالا باید منتظر بود تا مسئولین در این باره اطلاع رسانی کنند و مردم بفهمند علیدوستی علاوه بر هنرمندی، چه کار هایی دیگری کرده است. ........: @zandahlm1357
📸پوستر سرباز آمریکایی... ........: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف صهیونیست ها به مغزشویی ایرانیان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای ........: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 براندازان فردای آزادی جشن زنده سوزی خواهند داشت! 🔺امیر فخرآور مزدور برانداز: یه لیست از افرادی که باید اعدام و سلاخی بشن آماده کردیم. خیلیا رو هم باید زنده آتش بزنیم(رقص آتش)... ........: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گریه های دختران افغانستانی بعد از منع ورودشان به دانشگاه طالبان در حکم جدیدی تحصیل دختران در دانشگاه را ممنوع کرد! ........: @zandahlm1357
📸دهن کجی رامبدجوان با انتشار عکس بی ترانه علیدوستی به نشانه حمایت از او! ........: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شوخی عجیب سامان گوران با ابوالفضل پورعرب در شب روی آنتن زنده که با واکنش ناراحت کننده پورعرب مواجه شد. ........: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مزدوری و حقارت حمید فرخ‌نژاد برای سعودی اینترنشنال، صدای شهرام همایون را نیز درآورد! 🔺انتقاد تند شهرام همایون از حضور حمید فرخ نژاد در شبکه سعودی اینترنشنال: این جهل سیاسی تا کجا؟! همه اینها به پول بر می‌گرده؛ به این کارها «مزدوری» گفته میشه، مزد می‌گیره کار انجام میده! ........: @zandahlm1357
.......: پيام به اردوى تحكيم وحدت پيام به اردوي تحكيم وحدت بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم جوانان عزيز جوان بودن، دانشجو بودن و از پيكره ي يك مجموعه ي فعّال اسلامي بودن، هر يك به تنهايي، فرصتي است كه بايد مغتنم شمرده شود و ارزشي است كه بايد گرامي داشته شود. مجامع اسلامي دانشجويي داراي اين هر سه خصوصيت ممتاز است. اگر صفا و نشاط و آرمان خواهي و تلاش اميدوارانه كه خصوصيات جواني است، با فرزانگي و انديشه ورزي و نگاه عالمانه كه ويژگيهاي دانش پژوهي است و با پرهيزگاري و پاكدامني و تعبّد ديني كه لازمه ي اسلامي بودن است در تشكّلهاي دانشجويي فراهم آيند، اين مجموعه‌ها از جمله ي مبارك ترين مجموعه‌هاي انساني به شمار خواهد آمد. هر يك از سه خصوصيت ياد شده را آفاتي تهديد مي‌كند كه بايد هوشمندانه از آن برحذر بود. انجمنهاي اسلامي دانشگاهها در نخستين سالهاي پس از پيروزي انقلاب از جمله ي موفق ترين و نويدبخش ترين پديده‌هاي نظام اسلامي بودند؛ كارهاي بزرگي هم انجام دادند. امروز نيز اين انجمن‌ها و ديگر مجموعه‌هاي دانشجويي مي‌توانند در پيشرفت و تعالي كشور نقش ايفا كنند. حتي مي‌توانند پيشتاز باشند. برخي از سر بدخواهي سعي دارند انجمن‌هاي اسلامي دانشجويي را دچار نگاه بدبينانه و مأيوسانه يا رويگرداني از آرمان‌هاي والاي اسلامي يا گرفتار وسوسه‌هاي سياسي و اخلاقي و دنباله رو جريان‌هاي وابسته به امريكا و غرب نمايند. اين به طور كامل عكس آن چيزي است كه فلسفه و قاعده ي منطقي انجمن‌هاي اسلامي را تشكيل مي‌داده است. در اين انجمن‌ها امروز نيز ايمان و انگيزه ي پاك، نقش آفرين است و بايد هر چه نقش آفرين تر و اثرگذارتر باشد. هدف سلطه گران جهاني آن است كه هر گونه مقاومت را در برابر امواج افزون طلبي‌هاي خود، از ميان بردارند. ايران اسلامي با تكيه بر سرمايه‌هاي عظيم فكري و روحي و عملي كه اسلام در اختيار نظام اسلامي مي‌گذارد هرگز در برابر اين امواج سركش، تسليم نشده است. شما جوانان عزيز بايد همّت كنيد تا اين مقاومت روزبه روز ماندگارتر و مستحكم تر شود، يعني درست در برابر دشمن كه هدف خود را نابود كردن اميد و ايمان و عزم كه سرچشمه‌هاي اين مقاومت اند، قرار داده است. توصيه مي‌كنم كه تلاش سياسي و فكري مؤمنانه و پرهيزگارانه ي خود را حفظ كنيد، با ديگر مجموعه ي اسلامي دانشجويي هر چه بيشتر نزديك شود، به كساني كه مقاومت شكني را ترويج مي‌كنند به چشم سوءظن بنگريد و همواره خدا را در ياد داشته باشيد و از او كمك بخواهيد و السلام عليكم و رحمةاللّه - سيّد علي خامنه اي - ۰۳/۰۶/۱۳۸۰ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴- نحوه ی الگوگیری دختران دانشجو از زندگانی حضرت زهرا (سلام الله علیها) الگوهای دوران جوانی مقام معظّم رهبری به عنوان یک دختر دانشجو، ما چگونه می‌توانیم از زندگانی حضرت زهرا علیهاالسلام الگو بگیریم؟ الگوهای خود شما در دوره ی جوانی چه کسانی بوده اند؟ سؤال خوبی است. اوّلاً من به شما بگویم که الگو را نباید برای ما معرفی کنند و بگویند که این الگوی شماست. این الگوی قراردادی و تحمیلی، الگوی جالبی نمی شود. الگو را باید خودمان پیدا کنیم؛ یعنی در افق دیدمان نگاه کنیم و ببینیم از این همه چهره ای که در جلوِ چشممان می‌آید، کدام را بیشتر می‌پسندیم؛ طبعاً این الگوی ما می‌شود. من معتقدم که برای جوان مسلمان، بخصوص مسلمانی که با زندگی ائمّه و خاندان پیامبر و مسلمانان صدر اسلام آشنایی داشته باشد، پیدا کردن الگو مشکل نیست و الگو هم کم نیست. حالا خود شما خوشبختانه از حضرت زهراسلام الله علیها اسم آوردید. من در خصوص وجود مقدّس فاطمه ی زهراسلام الله علیها چند جمله بگویم؛ شاید این سررشته ای در زمینه ی بقیه ی ائمّه و بزرگان شود و بتوانید فکر کنید. شما خانمی که در دوره ی پیشرفت علمی و صنعتی و فنآوری و دنیای بزرگ و تمدّن مادّی و این همه پدیده‌های جدید زندگی می‌کنید، از الگوی خودتان در مثلاً هزاروچهارصد سال پیش توقّع دارید که در کدام بخش، مشابه وضع کنونی شما را داشته باشد، تا از آن بهره بگیرید. مثلاً فرض کنید می‌خواهید ببینید چگونه دانشگاه می‌رفته است؟ یا وقتی که مثلاً در مسائل سیاست جهانی فکر می‌کرده، چگونه فکر می‌کرده است؟ اینها که نیست. یک خصوصیات اصلی در شخصیّت هر انسانی هست؛ آنها را بایستی مشخّص کنید و الگو را در آنها جستجو نمایید. مثلاً فرض بفرمایید در برخورد با مسائل مربوط به حوادث پیرامونی، انسان چگونه باید برخورد کند؟ حالا حوادث پیرامونی، یک وقت مربوط به دوره ای است که مترو هست و قطار هست و جت هست و رایانه هست؛ یک وقت مربوط به دوره ای است که نه، این چیزها نیست؛ امّا حوادث پیرامونی بالاخره چیزی است که انسان را همیشه احاطه می‌کند. انسان دوگونه می‌تواند با این قضیه برخورد کند: یکی مسؤولانه، یکی بی تفاوت. مسؤولانه هم انواع و اقسام دارد؛ با چه روحیه ای، با چه نوع نگرشی به آینده. آدم باید این خطوط اصلی را در آن شخصی که فکر می‌کند الگوی او می‌تواند باشد، جستجو کند و از آنها پیروی نماید. من این موضوع را یک وقت در سخنرانی هم گفته ام. در این سخنرانیهای ما هم گاهی حرفهای خوبی در گوشه کنار هست؛ منتها غالباً دقّت نمی شود و همین طور ناپدید می‌گردد! ببینید؛ مثلاً حضرت زهرا (سلام الله علیها) در سنین شش، هفت سالگی بودند - اختلاف وجود دارد؛ چون در تاریخ ولادت آن حضرت، روایات مختلف است - که قضیه ی شعب ابی طالب پیش آمد. شعب ابی طالب، دوران بسیار سختی در تاریخ صدر اسلام است؛ یعنی دعوت پیامبر شروع شده بود، دعوت را علنی کرده بود، بتدریج مردم مکّه - بخصوص جوانان، بخصوص برده‌ها - به حضرت می‌گرویدند و بزرگان طاغوت - مثل همان ابولهب و ابوجهل و دیگران - دیدند که هیچ چاره ای ندارند، جز این که پیامبر و همه ی مجموعه ی دوروبرش را از مدینه اخراج کنند؛ همین کار را هم کردند. تعداد زیادی از اینها را که دهها خانوار می‌شدند و شامل پیامبر و خویشاوندان پیامبر و خود ابی طالب - با این که ابی طالب هم جزو بزرگان بود - و بچه و بزرگ و کوچک می‌شدند، همه را از مکّه بیرون کردند. اینها از مکّه بیرون رفتند؛ امّا کجا بروند؟ تصادفاً جناب ابی طالب، در گوشه ای از نزدیکی مکّه - فرضاً چند کیلومتری مکّه - در شکاف کوهی ملکی داشت؛ اسمش «شعب ابی طالب» بود. شعب، یعنی همین شکاف کوه؛ یک درّه ی کوچک. ما مشهدیها به چنین جایی «بازه» می‌گوییم. اتّفاقاً این از آن لغتهای صحیحِ دقیقِ فارسیِ سره هم هست که به لهجه ی محلی، روستاییها به آن «بَزَه» می‌گویند؛ امّا همان اصلش «بازه» است. جناب ابی طالب یک بازه یا یک شعب داشت؛ گفتند به آن جا برویم. حالا شما فکرش را بکنید! در مکّه، روزها هوا گرم و شبها بی نهایت سرد بود؛ یعنی وضعیتی غیرقابل تحمّل. اینها سه سال در این بیابانها زندگی کردند. چقدر گرسنگی کشیدند، چقدر سختی کشیدند، چقدر محنت بردند، خدا می‌داند. یکی از دوره‌های سخت پیامبر، آن جا بود. پیامبر اکرم در این دوران، مسؤولیتش فقط مسؤولیّت رهبری به معنای اداره ی یک جمعیّت نبود؛ باید می‌توانست از کار خودش پیش اینهایی که دچار محنت شده اند، دفاع کند. می دانید وقتی که اوضاع خوب است، کسانی که دور محور یک رهبری جمع شده اند، همه از اوضاع راضیند؛ می‌گویند خدا پدرش را بیامرزد، ما را به این وضع خوب آورد. وقتی سختی پیدا می‌شود، همه دچار تردید می‌شوند، می‌گویند ایشان ما را آورد؛ ما که نمی خواستیم به این وضع دچار شویم! البتّه ایمانهای قوی می‌ایستند؛ امّا بالاخره همه ی سختیها به دوش پیامبر فشار می‌آورد. در همین اث
نا، وقتی که نهایت شدّت روحی برای پیامبر بود، جناب ابی طالب که پشتیبان پیامبر و امید او محسوب می‌شد، و خدیجه ی کبری که او هم بزرگترین کمک روحی برای پیامبر به شمار می‌رفت، در ظرف یک هفته از دنیا رفتند! حادثه ی خیلی عجیبی است؛ یعنی پیامبر تنهای تنها شد. من نمی دانم شما هیچ وقت رئیس یک مجموعه ی کاری بوده اید، تا بدانید معنای مسؤولیّت یک مجموعه چیست!؟ در چنین شرایطی، انسان واقعاً بیچاره می‌شود. در این شرایط، نقش فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) را ببینید. آدم تاریخ را که نگاه می‌کند، این گونه موارد را در گوشه کنارها هم باید پیدا کند؛ متأسّفانه هیچ فصلی برای این طور چیزها باز نکرده اند. فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) مثل یک مادر، مثل یک مشاور، مثل یک پرستار برای پیامبر بوده است. آن جا بوده که گفتند فاطمه «امّ ابیها» - مادر پدرش - است. این مربوط به آن وقت است؛ یعنی وقتی که یک دختر شش، هفت ساله این گونه بوده است. البتّه در محیطهای عربی و در محیطهای گرم، دختران زودتر رشد جسمی و روحی می‌کنند؛ مثلاً به اندازه ی رشد یک دختر ده، دوازده ساله ی امروز. این، احساس مسؤولیّت است. آیا این نمی تواند برای یک جوان الگو باشد، که نسبت به مسائل پیرامونی خودش زود احساس مسؤولیّت و احساس نشاط کند؟ آن سرمایه ی عظیم نشاطی را که در وجود اوست، خرج کند، برای این که غبار کدورت و غم را از چهره ی پدری که مثلاً حدود پنجاه سال از سنّش می‌گذرد و تقریباً پیرمردی شده است، پاک کند. آیا این نمی تواند برای یک جوان الگو باشد؟ این خیلی مهمّ است. نمونه ی بعد، مسأله ی همسرداری و شوهرداری است. یک وقت انسان فکر می‌کند که شوهرداری، یعنی انسان در آشپزخانه غذا را بپزد، اتاق را تر و تمیز و پتو را پهن کند و مثل قدیمیها تشکچه بگذارد که آقا از اداره یا از دکان بیاید! شوهرداری که فقط این نیست. شما ببینید شوهرداری فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) چگونه بود. در طول ده سالی که پیامبر در مدینه حضور داشت، حدود نُه سالش حضرت زهرا و حضرت امیرالمؤمنین (علیهماالسّلام) با همدیگر زن و شوهر بودند. در این نُه سال، جنگهای کوچک و بزرگی ذکر کرده اند - حدود شصت جنگ اتّفاق افتاده - که در اغلب آنها هم امیرالمؤمنین (علیه السّلام) بوده است. حالا شما ببینید، او خانمی است که در خانه نشسته و شوهرش مرتّب در جبهه است و اگر در جبهه نباشد، جبهه لنگ می‌ماند - این قدر جبهه وابسته ی به اوست - از لحاظ زندگی هم وضع روبه راهی ندارند؛ همان چیزهایی که شنیده ایم: و یطعمون الطّعام علی حبّه مسکیناً و یتیماً و اسیراً انّما نطعمکم لوجه الله [۱] ؛ یعنی حقیقتاً زندگی فقیرانه ی محض داشتند؛ در حالی که دختر رهبری هم هست، دختر پیامبر هم هست، یک نوع احساس مسؤولیّت هم می‌کند. ببینید انسان چقدر روحیه ی قوی می‌خواهد داشته باشد تا بتواند این شوهر را تجهیز کند؛ دل او را از وسوسه ی اهل و عیال و گرفتاریهای زندگی خالی کند؛ به او دلگرمی دهد؛ بچه‌ها را به آن خوبی که او تربیت کرده، تربیت کند. حالا شما بگویید امام حسن و امام حسین (علیهما السّلام)، امام بودند و طینت امامت داشتند؛ زینب (علیهاالسلام) که امام نبود. فاطمه ی زهرا (سلام الله علیها) او را در همین مدّت نُه سال تربیت کرده بود. بعد از پیامبر هم که ایشان مدّت زیادی زنده نماند. این طور خانه داری، این طور شوهرداری و این طور کدبانویی کرد و این طور محور زندگی فامیل ماندگار در تاریخ قرار گرفت. آیا اینها نمی تواند برای یک دختر جوان، یک خانم خانه دار یا مُشرف به خانه داری الگو باشد؟ اینها خیلی مهم است. حالا بعد از قضیه ی وفات پیامبر، آمدنِ به مسجد و آن خطبه ی عجیب را خواندن، خیلی شگفت انگیز است! اصلاً امثال ما که اهل سخنرانی و حرف زدن ارتجالی هستیم، می‌فهمیم که چقدر این سخنان عظیم است. یک دختر هجده ساله، بیست ساله و حدّاکثر بیست وچهار ساله - که البتّه سنّ دقیق آن حضرت مسلّم نیست؛ چون تاریخ ولادت آن بزرگوار مسلّم نیست و در آن اختلاف است - آن هم با آن مصیبتها و سختیها به مسجد می‌آید، در مقابل انبوه جمعیت، با حجاب سخنرانی می‌ک ند که آن سخنرانی، کلمه به کلمه اش در تاریخ می‌ماند. عربها به حافظه ی خوش معروف بودند. یک نفر می‌آمد یک قصیده ی هشتاد بیتی می‌خواند، بعد از این که جلسه تمام می‌شد، ده نفر می‌گرفتند آن را می‌نوشتند. این قصایدی که مانده، غالباً این گونه مانده است. اشعار در نوادی - یعنی آن مراکز اجتماعی - خوانده می‌شد و ضبط می‌گردید. این خطبه‌ها و این حدیثها، غالباً این گونه بود. نشستند، نوشتند و حفظ کردند و این خطبه‌ها تا امروز مانده است. کلماتِ مفت در تاریخ نمی ماند؛ هر حرفی نمی ماند. این قدر حرفها زده شده، آن قدر سخنرانی شده، آن قدر مطلب گفته شده، آن قدر شعر سروده شده؛ امّا نمانده است و کسی به آنها اعتنا نمی کند. آن چیزی که تاریخ در دل خودش نگه می‌دارد و بعد از هزاروچهارصد سال هر