eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
34.9هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال👇 سلام استفاده از فایل کتاب ها جایز است یا خیر؟ مقلد رهبری پاسخ👇 سلام علیکم اگر رضایت ناشر یا نویسنده وجود نداشته باشد، اشکال دارد.
صفحه امر به معروف و نهی از منکر .......: @zandahlm1357
💥 امــر به معــروف و نهــی از منڪر 1⃣ 👈🏼 یعنی ناراحتی از گناه در قلب ما شکل بگیرد و ما اون ناراحتی رو ابراز کنیم (با اشاره، اخم و...) 📖 امیرمؤمنان علی‌(ع) فرمودند : 《کمترین برخورد آن است که با چهره عبوس با گناهکاران رویاروی شود》 2⃣ 👈🏼 با زبان تذکر بدهیم. ✅مراحل 1⃣ و 2⃣ بر همه مکلفین واجب است و وظیفه شرعی هست و به هیچ عنوان ساقط نمیشود. 3⃣ 👈🏼 زوری، که در اختیار حکومت هست و مردم حق ندارند اقدام به زور کنند و وارد این مرحله بشوند. 🍀 🌺🍀
45.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
‌ ✴️ رحمة الله علیه : امـر به معـروف و نهی از منڪـر از امـوری است ڪه بر همہ ڪس واجب است، چیزے نیست ڪه بر یڪی واجب بوده، بر دیگری نباشد! همه ما همانطـور ڪه مکلّفیم خودمان را حفظ ڪنیم و خارج ڪنیم از ظلمت به نور، مڪلّف هستیم دیگران را دعوت ڪنیم. (صحیفه نور، جلد۱۱، صفحه۸۴ و جلد ۸، صفحه ۴۷) 🍀 🌺🍀
.......: ۳- كتاب سوم قصاص باب اول قصاص نفس فصل اول قتل عمد ماده ۲۰۴ قتل نفس بر سه نوع است عمد، شبه عمد، خطاء. ماده ۲۰۵ قتل عمد برابر مواد اين فصل موجب قصاص است و اولياي دم مي‌توانند با اذن ولي امر قاتل را با رعايت شرايط مذكور درفصول آتيه قصاص نمايند و ولي امر مي‌تواند اين امر را به رييس قوه قضاييه يا ديگري تفويض نمايد. ماده ۲۰۶ قتل در موارد زير قتل عمدي است الف مواردي كه قاتل با انجام كاري قصد كشتن شخص معين يا فرد يا افرادي غير معين از يك جمع را دارد خواه آن كار نوعا كشنده باشدخواه نباشد ولي در عمل سبب قتل شود. ب مواردي كه قاتل عمدا كاري را انجام دهد كه نوعا كشنده باشد هر چند قصد كشتن شخص را نداشته باشد. ج مواردي كه قاتل قصد كشتن را ندارد و كاري را كه انجام مي‌دهد نوعا كشنده نيست ولي نسبت به طرف بر اثر بيماري و يا پيري يا ناتواني يا كودكي و امثال آنها نوعا كشنده باشد و قاتل نيز به آن آگاه باشد. ماده ۲۰۷ هرگاه مسلماني كشته شود قاتل قصاص مي‌شود و معاون در قتل عمد به سه سال تا ۱۵ سال حبس محكوم مي‌شود. ماده ۲۰۸ هر كس مرتكب قتل عمد شود و شاكي نداشته يا شاكي داشته ولي از قصاص گذشت كرده باشد و اقدام وي موجب اخلال در نظم جامعه يا خوف شده و يا بيم تجري مرتكب يا ديگران گردد موجب حبس تعزيري از ۳ تا ۱۰ سال خواهد بود. تبصره در اين مورد معاونت در قتل عمد موجب حبس از يك تا پنج سال مي‌باشد. ماده ۲۰۹ هرگاه مرد مسلماني عمدا زن مسلماني را بكشد محكوم به قصاص است ليكن بايد ولي زن قبل از قصاص قاتل نصف ديه مرد را به او بپردازد. ماده ۲۱۰ هرگاه كافر ذمي عمدا كافر ذمي ديگر را بكشد قصاص مي‌شود اگرچه پيرو دو دين مختلف باشند و اگر مقتول زن ذمي باشد بايد ولي او قبل از قصاص نصف ديه مرد ذمي را به قاتل بپردازد. کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
@vekalats          با استناد به فیلم ضبط شده‌                  از شخصی شکایت کرد؟            @vekalats  .. ◾دلایل اثبات جرم عبارتند از ▫مطابق ماده 160 قانون مجازات اسلامی جرم عبارت است از اقرار، شهادت، قسامه و سوگند در موارد مقرر قانونی و علم قاضی ▫بنابراین فیلم ضبط شده صدای ضبط شده و سایر مواردی از این دست نمیتواند به‌ عنوان تنها دلیل شاکی @vekalats          ◾هرچندکه چنین مواردی را به‌ عنوان اماره ‌ای در کنار سایر اماره‌ ها قرار داد که قاضی رسیدگی‌ کننده به پرونده بتواند آن به علم کافی در مورد قضیه دست یابد و رای صادر کند @vekalats         ✋در حالت کلی در پرونده های اماره ای قوی برای علم قاضی و در پرونده های اماره ای قوی در کارشناسی میباشد ✋با ما هم💐راه باشید ▫
@vekalats      ..         تصادف با عابر پیاده                          ▫براساس ماده 26 قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی‌ و رانندگی ✋در راه‌ هایی که برای عبور عابران پیاده علائم و مسیرهای ویژه اختصاص داده شده است باید هنگام عبور از عرض طول سواره ‌رو با توجه به علائم راهنمائی و رانندگی منصوبه در محل           گذرگاه‌ های غیرهمسطح و مسیرهای ویژه عبور کنند @vekalats                اگر تصادف عابر پیاده با ماشین زیر پل هوایی و حومه آن اتفاق بیفتد مقصر صد درصد حادثه خواهد بود این حال دیه به او تعلق می‌ گیرد ▫در واقع عدم مسئولیت راننده مذکور استفاده شخص ثالث از مقررات بیمه نخواهد بود با توجه به اینکه راننده مقصر حادثه نیست مسئولیت کیفری حبس و جزای نقدی برای او بریده نمیشود در این شرایط شرکت بیمه با ارائه قرار منع تعقیب حکم برائت راننده ملزم به اجراء تعهدات موضوع بیمه نامه به مصدوم ورّاث متوفی است ▫با تشکر: حسن زارع
@vekalats     .. كارشناسی نفقه فرزند چگونه است؟  ◾كارشناسی كه مسوول رسیدگی به پرونده نفقه فرزند است مبلغ نفقه را با توجه به وضعیت اجتماعی و نیازهای فرزند مشخص می كند كارشناس مكلف است با بررسی وضع زندگی خانوادگی فرزند و نیز بررسی مداركی كه از سوی مادر قیم او ارائه میشود هزینه نگهداری فرزندرا محاسبه كند @vekalats      .. ▫برخی تصور می‌كنند اگر زنی شاغل باشد امكانی برای درخواست نفقه فرزندش ندارد این مساله چنین نیست و زنان شاغل هم بابت نفقه فرزند خود طرح دعوی كنند @vekalats           از طرف دیگر موقعیت زندگی مادر در تعیین میزان نفقه تاثیر و طبيعتا وضعیت زندگی مادر به زندگی فرزند او نیز سرایت می ‌كند مادری در دوران نوجوانی خود از وضعیت مرفهی برخوردار باشد در زمان طرح شكایت ساكن منطقه ‌ای گرانقیمت باشد نیز در تعیین نفقه فرزند او موثر است ✋میزان نفقه فرزند از یک جامعه روستایی به یک شهر و در نقاط مختلف شهر نیز تفاوت دارد ▫با تشکر: حسن زارع               
.......: حدیث الدار یوم الانذار و تعیین نمودن پیغمبر (ص) علی علیه السّلام را بخلافت اهمّ از همۀ احادیث حدیث الدّار است از جهة آنکه اوّلین روزی که خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نبوت خود را ظاهر ساخت بخلافت علی علیه السّلام هم صراحت فرمود. چنانچه امام احمد بن حنبل (رئیس الحنابله در ص ۱۱۱ و ۱۵۹ و ۳۳۳ از جزء اول مسند و امام ثعلبی در تفسیر آیه انذار و صدر الائمّه موفق بن احمد خوارزمی در مناقب و محمّد بن جریر طبری در تفسیر آیه و در ص ۲۱۷ جزء دوم تاریخ الامم و الملوک بطرق مختلفه و ابن ابی الحدید معتزلی در ص ۲۶۳ و ۲۸۱ جلد سیم شرح نهج البلاغه نقلا از نقض العثمانیّه ابو جعفر اسکافی و ابن اثیر در ص ۲۲ جزء دوم کامل مرسلا و حافظ ابو نعیم در حلیة الاولیاء و حمیدی در جمع بین الصحیحین و بیهقی در سنن و دلائل و ابو الفداء در ص ۱۱۶ جزء اول تاریخ خود و حلبی در ص ۳۸۱ جزء اول سیرة الحلبیّه و امام ابو عبد الرحمن نسائی در ص ۶ حدیث ۶۵ خصائص العلوی و حاکم ابو عبد اللّه در ص ۱۳۲ جزء سیم مستدرک و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۳۱ ینابیع الموده از مسند امام احمد و تفسیر ثعلبی و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۵۱ کفایت الطالب و دیگران از اکابر علماء شما بمختصر کم و زیادی در الفاظ و عبارات نقل نموده اند زمانی که نازل شد آیه ۲۱۴ سوره ۲۶ (شعراء) وَ أَنْذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ -رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم چهل نفر از اشراف و رجال بزرگ و خویشاوندان خود را از قریش دعوت نمود در منزل عمّ اکرمش جناب ابو طالب و برای آنها یک ران گوسفند و قدری نان و صاعی از شیر غذا حاضر نمود حضرات خندیدند و گفتند محمّد غذای یک نفر را حاضر نکرده (چون در میان آنها کسانی بودند که یک شتر بچه را تنها می‌خوردند) حضرت فرمودند کلوا بسم الله بخورید بنام خداوند متعال پس از آنکه خوردند و سیر شدند بیکدیگر می‌گفتند هذا ما سحرکم به الرجل محمّد باین غذا شما را سحر نمود. آنگاه حضرت برخاست در میان آنها پس از مقدماتی از سخن که نمی خواهم بنقل تمام کلمات آن حضرت طول کلام بدهم شاهد مقصود اینست که فرمود یا بنی عبد المطلب انّ اللّه بعثنی بالخلق کافّة و الیکم خاصّة و انا ادعوکم الی کلمتین خفیفتین علی اللسان و ثقیلتین علی المیزان تملکون بهما العرب و العجم و تنقاد لکم بهما الامم و تدخلون بهما الجنّة و تنجون بهما من النار شهادة ان لا اله الاّ اللّه و انّی رسول الله فمن یجبنی الی هذا الامر و یؤازرنی الی القیام به یکن اخی و وزیری و وارثی و خلیفتی من بعدی. یعنی ای فرزندان عبد المطلب خدای تعالی مرا مبعوث فرمود بر عموم مردمان و بخصوص بر شما و من شما را دعوت می‌کنم بدو کلمه ای که بر زبان سبک و آسان است و در ترازوی اعمال سنگین و گران و شما بگفتن این دو کلمه بر عرب و عجم مالک شوید و ایشان شما را منقاد گردند و جمیع امم در تحت انقیاد شما درآیند و باین دو کلمه ببهشت روید و از دوزخ نجات یابید و آن دو کلمه گواهی دادن بوحدانیت خدا و رسالت من است پس هر کس مرا اجابت کند در این کار (یعنی اول کس باشد که مرا اجابت نماید) و معاونت من نماید او برادر من و وزیر و وارث و خلیفۀ من خواهد بود بعد از من. و این جملۀ آخر را سه مرتبه تکرار نموده و در هر سه مرتبه احدی جواب نداد الاّ علی علیه السّلام جواب داد انا انصرک و وزیرک یا نبی اللّه یعنی من شما را کمک و یاوری می‌نمایم ای پیغمبر خدا. پس حضرت او را نوید خلافت داد و آب دهان مبارک در دهان او افکند و فرمود انّ هذا اخی و وصیّی و خلیفتی فیکم یعنی این علی وصی و خلیفه من است در میان شما. و در بعضی از آن کتابها است خطاب بخود علی نموده فرمود انت وصیّی و خلیفتی من بعدی یعنی تو یا علی وصی و خلیفۀ منی بعد از من. علاوه بر علمای اسلام از شیعه و سنی مورخین بیگانه از سایر ملل که تاریخ اسلام نوشته اند با نداشتن تعصّب مذهبی (چه آنکه نه سنّی بودند و نه شیعه) این مجلس مهمانی را نقل نموده اند که از جمله آنها مورّخ و فیلسوف غرب (توماس کار لیل انگلیسی) بوده که در قرن هیجدهم مسیحی در اروپا شهرت جهانی داشته در کتاب مشهور خود که مصریها ترجمه بعربی نموده اند بنام (الابطال و عبادة المبطولة) شرح مجلس مهمانی قریش را در منزل جناب أبی طالب داده تا آنجا که می‌نویسد بعد از خطابۀ پیغمبر علی از جا برخاست و ابراز ایمان نمود و آن مقام بزرگ خلافت نصیب او گردید. و مسیو پول لهوژور فرانسوی معلّم دار الفنون پاریس در رسالۀ مختصری که در حالات حضرت خاتم النبیّین صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نوشته و در سال ۱۸۸۴ مسیحی در پاریس چاپ شده و نیز جرجیس سال انگلیسی و هاشم نصرانی شامی در مقالة فی الاسلام از ص ۸۳ تا ۸۶ از نسخه مطبوعه سال ۱۸۹۱ با تعصّب و مخالفتی که با اسلام و مسلمین داشتند و مخصوصا مستر جان دیون پورت که مؤلف عالیقدر با انصاف بوده در ص ۲۰ کتاب ذی قیمت خود (محمّد و قرآن) با فکری روشن و قل
بی پاک اق رار نمودند بر اینکه پیغمبر در اول نشر رسالت علی را برادر و وزیر و وصی و خلیفه خود قرار داد، علاوه بر این خبر شریف در بسیاری از امکنه و ازمنه اشاره باین معنی نموده از جمله. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۸۳.mp3
10.83M
۱۸۳ ✔ چرا بعضی چشم‌ها، دائماً در حالِ کشف و رؤیت زیبائی‌های خدایند، ✘و بعضی دیگر کور و کَر از کنار اعجازهای خدا می‌گذرند؟ - تفاوت چشمها، از کجا منشاء می‌گیرد؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹عبای زمستانی ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۲۸۸. انتظار، در منتظر غوغایی مبارک و حرکتی هدف دار پدید می‌آورد. مجله سپیده امید ۲۸۹. منتظران در مقابل بدعت‌ها و انحراف‌ها در دین و رواج منکرات و زشتی‌ها در سطح جامعه بی تفاوت نیستند. مجله سپیده امید https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا