eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
📸چون نیویورک تایمز هم فهمید سلبریتی‌های عجوزه بدون و آرایش قابل تحمل نیستند ولی شماها نفهمیدید😊 ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خانه‌داری به معنای خانه نشینی نیست 🔸اصلی‌ترین نقش یک زن از نظر اسلام همین نقش خانه‌داری است اما خانه‌داری به معنای خانه‌نشینی نیست. بعضی این‌‍‌ها را باهم اشتباه می‌کنند وقتی می‌گوییم خانه‌داری، خیال می‌کنند می‌گوییم در خانه بنشینید هیچ کار نکنید، هیچ وظیفه‌ای انجام ندهید، تدریس نکنید، مجاهدت نکنید، کار اجتماعی نکنید، فعالیت‌های سیاسی نکنید، معنای خانه‌داری این نیست🔸خانه‌داری یعنی خانه را داشته باشید در کنار داشتن خانه هر کار دیگری که از عهده‌ شما برمی‌آید و میل به آن و شوق به آن را دارید می‌توانید انجام بدهید؛ منتهی همه در ذیل خانه‌داری است.‌‌ ........: https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: پيام مقام معظم رهبرى به كنفرانس بين المللى امام خمينى (قدّس سرّه) و حمايت از فلسطين پيام مقام معظم رهبري به كنفرانس بين المللي امام خميني (قدّس سرّه) و حمايت از فلسطين بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم برگزاري كنفرانس بين المللي «امام خميني (قدّس سرّه) و حمايت از فلسطين» در سالگرد رحلت آن امام راحل عظيم الشان، كاري ارزشمند و پُرمعناست. زيرا نهضت امام خميني (قدّس سرّه)، جان تازه اي در كالبد قضيه ي فلسطين دميد و پشتوانه ي ايمان اسلامي را كه همواره با جهاد فداكارانه همراه است، بار ديگر براي آن ايجاد كرد. سياستهاي خاورميانه اي آمريكا پس از قرارداد كمپ ديويد سرنوشت خسارت باري را براي قضيه ي فلسطين و ملت فلسطين ترسيم كرده بود و اين همان سياستي بود كه در نهايت به قرارداد اسلو و پيامدهاي دردناك آن منتهي گشت. در اين سياستها محو روحيه جهاد و مقاومت و حذف تدريجي ملت فلسطين از كليه معادلات منطقه و تكيه ي آن ملت به اميدهاي واهي بجاي تكيه ي او بر اراده و نيروي ذاتي خود پيش بيني شده بود. روح ايمان اسلامي و انگيزه ي جهاد في سبيل اللَّه كه بار ديگر با مبارزات مردم فلسطين آميخته شد، بزرگترين مانع را در برابر پيشرفت سياستهاي استكباري و انگيزه‌هاي خائنانه پديد آورد. امروز ملت فلسطين به بركت همين روحيه و انگيزه با همه ي وجود در صحنه حاضر است و با اراده و عزم و فداكاري خود آينده اي را كه براي دشمنان و حتي دوستان فلسطين قابل پيش بيني نبود، شالوده ريزي مي‌كند. صحنه ي امروز فلسطين مژده دهندي آينده ي محتومي است كه خداوند به مجاهدان صادق و ثابت قدم وعده داده است و اين وعده تخلف ناپذير است. رژيم ظالم و قساوت پيشه ي صهيونيست و پشت سر آن، سياست آمريكا و صهيونيسم جهاني و صليبي‌هاي مرتجع مي‌پندارند، كه با رفتار جنايت بار و فاجعه آميز خود، خواهند توانست بر ملت فلسطين پيروز شوند. و آنرا وادار به تسليم كنند و اين خطايي فاحش است كه مرتكبان آن در آينده گوشمالي سخت خواهند ديد. جلادان تل آويو در رفتارهاي خود فقط توانسته اند بي گناهاني را به قتل برسانند و شهرهائي را ويران كنند، اما نتوانسته اند در عزم استوار مجاهدان فلسطيني خلل وارد سازند. انتفاضه مسجدالاقصي يكي از آيات الهي است و جنايتكاران روسياه را به شدت مجازات خواهدكرد. به گمان زياد ناكامي رژيم صهيونيستي و شريك جرمش آمريكا در عمليات چند ماهه ي اخير، آنان را به سمت طراحي ترفند تازه اي براي رهائي از اين گرداب وادار خواهد كرد. ترفند كشاندن طرف فلسطيني به پشت ميز مذاكره اي كه تنها اثرش براي فلسطين ايجاد اختلاف در صفوف مبارزان فلسطيني و فرونشاندن شعله ي انتفاضه خواهد بود، در برابر اين ترفند تسليم نبايد شد. رژيم اشغالگر ثابت كرده است كه به هيچ قراري پايبند نيست و هيچ منطق حق طلبانه او را قانع نخواهد ساخت و به هيچ منطقي جز زورگوئي و زياده طلبي اعتقاد ندارد. بي شك مبارزان مؤمن و راستين و دولت‌هاي معتقد به قضيه ي فلسطين، فريب اين ترفند را نخواهند خورد. امروز دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان بويژه عرب، وظيفه ي سنگيني بر دوش دارند. وظيفه ي دولت‌ها البته بسيار سنگين و خطير است، اما سنگيني وظيفه ملتها بويژه علماي ديني و شخصيت‌هاي سياسي و نخبگان دانشگاهي و روشنفكران و ديگر عناصر اثرگذار از سنگيني وظيفه دولتها كمتر نيست. اين وظيفه عبارتست از كمك رساندن و روحيه دادن و اين جهاد مقدس را تداوم بخشيدن. از خداوند متعال مي‌خواهم كه به همه ي ما توفيق عمل به اين وظيفه را عنايت فرمايد. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيد علي خامنه اي - ۱۲ خرداد ماه ۱۳۸۱ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۵- سوء استفاده ی برخی اشخاص از رئیس جمهور منتخب در جهت منافع خود این [سؤال] درباره ی این است که: بعد از انتخابات و حماسه ی حضور مردم در پای صندوقهای رأی، بعضی از اشخاص با تعابیر مختلف، شکاف ایجاد میکنند و از رئیس جمهور محبوب و محترم در جهت منافع خود استفاده میکنند. نه، رئیس جمهور کسی نیست که بشود از او سوء استفاده کرد. رئیس جمهور، رئیسِ جمهور است؛ یک شخصیّت برجسته، فاضل و آگاه است. ایشان خط درستی را انتخاب کردند و دارند در همان خط هم حرکت میکنند. ممکن است یک نفر هم برای خودش یک حرفی بزند. فکر نمیکنم کسی بتواند از رئیس جمهور سوء استفاده کند؛ ان شاءالله ۶- راه مقابله با جمود و تحجّر در حوزه ی علم و فرهنگ؟ سؤال بعدی باز راجع به بسیج دانشجویی است؛ مثل اینکه بچه‌ها دل پردردی دارند! باید ببینیم قضیه چیست. بزرگترین مشکل دانشگاههای ما، جوّ جمود و تحجّر در حوزه ی علم و فرهنگ ناب اسلامی است. به نظر شما این جوّ جمود را چگونه میتوان از بین برد؟ خب، بسیار مطلب مهم و قابل توجّهی است. البتّه من در اینکه این بزرگترین مشکل ما باشد، تردید دارم؛ امّا بلاشک جمود و تحجّر هر جا باشد، یک مشکل است و راه از بین بردنش هم این است که شما - که دانشجو هستید - به کیفیّت فکریِ خودتان در زمینه ی دانش و معرفت، هرچه میتوانید، بیفزائید. هر یک نفر از شما وقتی که اهل دانش، فرهنگ، فرزانگی و روشنفکریِ فرهیختگی است، میتواند این مفاهیم را در عمل گسترش بدهد؛ یعنی درست نقطه ی مقابل جوّ جمود و تحجّر. اگر بخواهیم با جمود بجنگیم، جنگ با جمود اینجوری است؛ جنگ فرهنگی است. جنگ با جمود، جنگ شمشیری نیست؛ چون از مقوله ی فرهنگ است، آن هم نوعی فرهنگ است، فرهنگِ بسته است؛ لذا بایستی با روشهای فرهنگی با آن مقابله کرد. به نظر من دانشجوها میتوانند در این زمینه مؤثّر باشند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
امام خمینی (ره): جنگ هم یک مسأله ای بود که انسان خیال می کرد بسیار مهم است، لکن معلوم شد که منافعش بیشتر از ضرر هایش بود. آن انسجامی که در اثر جنگ بین همه قشرهای مردم پیدا شد و آن معنای روحانی و معنوی که در خود سربازان ارتش و ژاندارمری و سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد و آن روح تعاونی که در همه ملت از زن و مرد در سرتاسر کشور تحقق پیدا کرد، به دنیا فهماند که این مسأله ای که در ایران هست با همه مسائل جداست. صحیفه نور؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۱۹ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⬅️فراز تصویری بسیار زیبا و جاویدان 🎤قاری: استاد مرحوم شعبان عبدالعزیز صیاد 📖سوره: نحل آیه ۱۲۶
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: تنظيم سوداء متن حديث و من أراد أن لاتحرقه السوداء فعليه بالقىّ و فصد العروق و الاطلاء بالنورة. تنظيم سوداء هر كس مي‌خواهد كه سودا او را نسوزاند قي كند و رگ بزند و نوره بكشد. تهيه نوعي شربت براي... متن حديث يؤخذ من الزبيب المنقي عشرة أرطال فيغسل و ينقع فى ماء صافى غمره و زيادة عليه أربعة أصابع و يترك فى إنائه ذلك ثلاثة أيّام فى الشتاء و فى الصيف يوماً و ليلة ثمّ يجعل فى قدر نظيفة، و ليكن الماء ماء السماء إن قدر عليه و إلّا فمن الماء العذب الصافى الّذى يكون ينبوعه من ناحية المشرق ماء أبيضاً براقاً خفيفاً و هو القابل لما يعترضه علي سرعة من السخونة و البرودة و تلك الدلالة علي خفّة الماء و يطبخ حتّي ينتفخ الزبيب ثمّ يعصر و يصفى ماؤه و يبرد ثمّ يرد إلي القدر ثانياً و يؤخذ مقداره بعود و يغلي بنار لينة غلياناً رقيقاً حتّي يمضى ثلثاه و يبقي ثلثه ثمّ يؤخذ من العسل المصفّي رطل فيلقي عليه و يؤخذ مقدار الماء و مقداره من القدر و يغلي حتّي يذهب قدر العسل و يعود إلي حدّه، و يؤخذ صفيقة فتجعل فيها من الزنجبيل وزن درهم و من القرنفل وزن درهم و من الدارصينى وزن نصف درهم و من الزعفران وزن درهم و من السنبل وزن نصف درهم و من العود الّتى وزن نصف درهم و من المصطكى وزن نصف درهم بعد أن يسحق كلّ صنف من هذه الأصناف وحده و ينحلّ و يجعل فى الخرقة و يشدّ بخيط شدّاً جيّداً و يكون للخيط طرف طويل تعلّق به الخرقة المصرورة فى عود معارض به علي القدر و يكون ألقى هذه الصرة فى القدر فى الوقت الّذى يلقي فيه العسل ثمّ تمرس الخرقة ساعة فساعة لينزل ما فيها قليلاً قليلاً، و يغلي إلي أن يعود إلي حاله و يذهب زيادة العسل و ليكن النار لينة ثمّ يصفي و يبرد و يترك فى إنائه ثلاثة أشهر مختوماً عليه لايفتح فإذا بلغت المدّة فاشربه و الشربة منه قدر أوقية بأوقيتين ماء. فإذا أكلت يا أميرالمؤمنين كما وصفت لك من قدر الطعام فاشرب من هذا الشراب ثلاثة أقداح بعد طعامك، فإذا فعلت فقدأمنت بإذن الله يومك من وجع النقرس و الإبردة و الرياح المؤذية فإن اشتهيت الماء بعد ذلك فاشرب منه نصف ما كنت تشرب فإنّه أصحّ لبدنك و أكثر لجماعك و أشدّ لضبطك و حفظك. تهيه نوعي شربت براي پيشگيري از برخي بيماريها ده رطل۱ مويز دانه گرفته را ابتدا مي‌شويند و سپس آن را در يك ظرف آب صاف و زلال مي‌ريزند، مقدار آب بايد به اندازه اي باشد كه چهار انگشت بالاتر از سطح مويزها را بپوشاند، مويزها را به همين حالت در زمستان سه روز و در تابستان يك شبانه روز باقي مي‌گذراند، آن گاه در يك ديگ تميز مي‌ريزند، آبي كه مويزها را در آن خيسانده اند اگر آب باران باشد بهتر است و گرنه از آب شيرين زلالي كه سرچشمه اش در سمت شرق است و آبي سفيد و درخشان و سبك دارد استفاده شود، اين نوع آب گرما و سرما را خيلي سريع به خود مي‌گيرد و همين علامت سبك بودن آب است. باري، آب را آنقدر حرارت مي‌دهند تا اين كه مويزها كاملا پف كنند، بعد آنها را مي‌فشارند و آبش را صاف مي‌كنند و مي‌گذارند سرد شود، دو باره آن را به داخل ديگ مي‌ريزند و مقدارش را با يك چوب اندازه مي‌گيرند، و ديگ را روي آتش ملايمي مي‌گذارند تا بنرمي بجوشد و دو سوم آن تبخير شود و يك سومش باقي بماند، سپس به اندازه يك رطل عسل مصفّا با آن مخطوط مي‌كنند، و مقدار اين آب و عسل در ديگ اندازه گيري مي‌شود، و محلول را مي‌جوشانند تا به اندازه اي كه عسل ريخته شده تبخيرشود و محلول به اندازه قبل برگردد. در يك پارچه ضخيم به اندازه يك درهم۲ زنجفيل، يك درهم قرنفل (گل ميخك) نيم درهم دارچين، يك درهم زعفران، نيم درهم سنبل۳، نيم درهم عود هندي و نيم درهم مصطكي قرار مي‌دهند، اما قبلا هر يك از اينها را جداگانه مي‌كوبند و الك مي‌كنند. بعد در پارچه قرار مي‌دهند و آن را با يك نخ محكم مي‌بندند، يك طرف نخ بايد بلند باشد تا آن را به چوبي كه روي ديگ قرار داده مي‌شود، ببندند و بدين ترتيب پارچه اي كه حالا به صورت يك كيسه كوچك در آمده به داخل ديگ آويزان شود. اين كيسه را بايد زماني داخل ديگ قرار داد كه عسل را در آن مي‌ريزند. آنگاه هر چند وقت يك باركيسه را حركت مي‌دهند تا محتويات آن كم كم خالي شود، و محلول را آنقدر مي‌جوشانند تا (همان طور كه گفتم) مقدار اضافه شده عسل كم شود و محلول به اندازه اولش برسد. در تمام اين مدت، بايد آتش ملايم باشد، بعد محلول را صاف مي‌كنند و مي‌گذارند سرد شود، و آنگاه در ظرفي مي‌ريزند و سر آن را مي‌بندند و سه ماه به همان حال باقي مي‌گذارند و درش را باز نمي كنند، پس از سه ماه مي‌توان از آن نوشيد. هر اوقيه۴ از اين شربت را با دو اوقيه آب مخلوط مي‌كني. حال اميرالمؤمنين، پس از خوردن غذا به اندازه اي كه قبلا توضيح دادم، سه پياله از اين شربت بنوش، كه اگر چنين كني به خواست خداوند در آن روز (از درد نقرس و سردي مزاج و بادهاي ناراحت كننده) در امان خواهي ماند، بعد از آن چنانچه ميل به آب داشتي نصف آبي
را كه قبلا مي‌نوشيده اي بنوش، زيرا اين عمل (جسمت را سالمتر، قدرت مقاربتت را بيشتر و حافظه ات را قويتر مي‌سازد). منبع حديث ۱- هر رطل تقريبا ۳۱۴ گرم است. ۲- تقريبا ۵ /۲ گرم. ۳- سنبل دو نوع است: سنبل الطيب، و سنبل رومي يا ناردين. ۴- هر أوقيه تقريبا ۳۲۳ گرم است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مناظره طوفانی عالم بزرگ مسیحی با امام رضا علیه السلام 🔸یکی از اتفاقات مهم زمان حیابت امام رضا علیه السلام مناظرات ایشان با عالمان ادیان مسیحی، یهودی، زرتشتی و صائبی بود که به دستور مامون اتفاق افتاد. 🌹 🍃🍂 ‌‌‌‌✅کانال استاد دانشمند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 1⃣ ❌شبهه ای که وهابی ها مطرح کردند این است که می گوید فرق مهدی شیعه با مهدی اهل سنت چیست؟ یعنی می خواهد در این 32 شبهه بگوید مهدی شیعه نعوذبالله قاتل😡 است و... ولی مهدی اهل سنت آدم خیلی خوبی است... ❌در این شبهه می گویند: مهدی شیعه محمد پسر امام حسن عسکری (ع) است. (بله درست است اسم اصلی امام زمان محمد و پسر امام حسن عسکری) اما مهدی اهل سنت محمد پسر عبدالله است. 👇در این قسمت از روایت👇 🔹آقا رسول الله (ص) میفرمایند؛ قیامت بر پا نمی شود تا وقتی که مردی از اهل بیت من که اسمش اسم من و اسم پدرش اسم پدر من باشد ظهور🔆 بکند. (پس یک کسی می آید و ظهور می کند، همان مهدی، اسمش اسم من است همان محمد و اسم پدرش هم اسم پدر من است) اسم پدر پیغمبر (ص) چه بود؟ عبدالله، پس اسم پدر امام زمان چه باید باشد؟ عبدالله. بعد 📚از کتاب های شیعه آدرس می دهد و میگوید پس این مهدی شیعه با مهدی سنی ها فرق می کند. ✅جواب این شبهه👇👇 ⚠️اولا این قسمت از روایت که اسم پدرش اسم پدر من است در روایات معتبر چه شیعه، چه سنی به هیچ عنوان نیامده و ظاهر امر هم این است که این روایت از جعلیات و از اساس دروغ است. ✍و این روایت را جعل کرده بودند آن زمان بعضی از پادشاهان بنی عباس برای مشروعیت بخشیدن به قیام محمد بن عبدالله بن حسن بن امام حسن مجتبی (ع) که وقتی محمد بن عبدالله بن حسن که از نوادگان امام حسن مجتبی بود قیام کرد طرفدارانش👥 و در رأس آنها پدرش که از طرفدارانش بود در میان مردم آن را به عنوان مهدی معرفی کرده بودند و بعد احادیثی راجع به امام زمان بود را به این فرد تطبیق دادند. گفتند پس چه کار کنیم احادیث بیشتر تطبیق داده بشود؟ این حدیث پیغمبر که می گوید 👈اسم مهدی اسم من است، ما آخرش یک تکه اضافه کنیم، اسم پدرش هم اسم پدر من است.👉 یعنی این حدیث از جعلیات آنها بود. این چیزی نیست که این را ما بگوییم. 📕ابوالفرج اصفهانی، در کتاب "الاغانی ج12، ص81" صراحتا این مطلب را میگوید. در ضمن علمای بزرگ اهل سنت، ترمذی که سنن ترمذی از صحاح سته است. ابن ماجه که سنن ابن ماجه از صحاح سته است،📚 ابونعیم اصفهانی در کتب خودشان این روایت را می آورند که پیغمبر (ص) فرمود: بعد از من در آخرالزمان فردی خواهد آمد که اسمش اسم من است ولی در هیچ کدام از این روایات علمای بزرگ اهل سنت آن آخر روایت که می گوید و اسم أبیه اسم أبی، اسم پدر مهدی اسم پدر من است در هیچ کدام از این 📑روایات معتبر اهل سنت نیامده است. 👤احمد بن حنبل از علمای بزرگ اهل سنت با آن گستردگی اطلاعاتش که در حدیث بود و حتی زمانی که زندگی میکرد نزدیک بود به عصر آن کسانی که تابعین بودند⏳، با آنکه احادیث امام مهدی را در کتب خودش کتاب مسند احمد بن حنبل آورده، اصلا جمله ی اخیر یعنی آن جمله ای که گفتم اسم پدرش اسم پدر من است در کتابش نیست، رجوع کنید به کتاب "مسند احمد بن‌ حنبل، ج1،ص448 " اصلا چنین چیزی نیست. 🔸آقای گنجی از علمای شافعی اهل سنت می گوید: ترمذی در سنن ترمذی این حدیث را نقل کرده است ولی انتهای 🔍حدیث در حدیث ترمذی نیست، یعنی ترمذی حدیث را فقط تا آن قسمت که اسم او هم نام اسم من است نقل کرده و انتهای حدیث که می گوید اسم پدرش اسم پدر من است در کتاب نیست.🔎 📗در کتاب "البیان ‌فی‌ اخبار‌ صاحب الزمان، ص26" آقای گنجی آنجا آورده. و بعد خود آقای گنجی اضافه می کند در اکثر روایاتی که حافظان حدیث و محدثان مورد وثوق اهل سنت در 🗣این زمینه نقل کردند یعنی همان روایتی که می گوید جمله آخرش نیست یعنی جمله دوم جعلی است، فقط می گوید در حدیثی که شخصی به نام زائده از جناب عاصم نقل کرده است این جمله آخر به 👀چشم می خورد و جالب است خود گنجی اضافه می کند و می گوید این جناب زائده چیزهایی را از خودش به حدیث هم اضافه می کند. ❌پس این روایت حتی در روایات اهل سنت هم هیچ سندیت و اعتباری ندارد. پس این جمله آخر حدیث که اسم پدر مهدی اسم پدر من است، یعنی اسم پدر مهدی باید عبدالله باشد حتی در روایات اهل سنت هم نیامده است. 🎤استاد احسان عبادی 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ مادر ماه 🎤 با نوای کربلایی حمید نامور 🏴 ویژه سالروز وفات حضرت ام البنین (س)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357