eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: تنظيم سوداء متن حديث و من أراد أن لاتحرقه السوداء فعليه بالقىّ و فصد العروق و الاطلاء بالنورة. تنظيم سوداء هر كس مي‌خواهد كه سودا او را نسوزاند قي كند و رگ بزند و نوره بكشد. تهيه نوعي شربت براي... متن حديث يؤخذ من الزبيب المنقي عشرة أرطال فيغسل و ينقع فى ماء صافى غمره و زيادة عليه أربعة أصابع و يترك فى إنائه ذلك ثلاثة أيّام فى الشتاء و فى الصيف يوماً و ليلة ثمّ يجعل فى قدر نظيفة، و ليكن الماء ماء السماء إن قدر عليه و إلّا فمن الماء العذب الصافى الّذى يكون ينبوعه من ناحية المشرق ماء أبيضاً براقاً خفيفاً و هو القابل لما يعترضه علي سرعة من السخونة و البرودة و تلك الدلالة علي خفّة الماء و يطبخ حتّي ينتفخ الزبيب ثمّ يعصر و يصفى ماؤه و يبرد ثمّ يرد إلي القدر ثانياً و يؤخذ مقداره بعود و يغلي بنار لينة غلياناً رقيقاً حتّي يمضى ثلثاه و يبقي ثلثه ثمّ يؤخذ من العسل المصفّي رطل فيلقي عليه و يؤخذ مقدار الماء و مقداره من القدر و يغلي حتّي يذهب قدر العسل و يعود إلي حدّه، و يؤخذ صفيقة فتجعل فيها من الزنجبيل وزن درهم و من القرنفل وزن درهم و من الدارصينى وزن نصف درهم و من الزعفران وزن درهم و من السنبل وزن نصف درهم و من العود الّتى وزن نصف درهم و من المصطكى وزن نصف درهم بعد أن يسحق كلّ صنف من هذه الأصناف وحده و ينحلّ و يجعل فى الخرقة و يشدّ بخيط شدّاً جيّداً و يكون للخيط طرف طويل تعلّق به الخرقة المصرورة فى عود معارض به علي القدر و يكون ألقى هذه الصرة فى القدر فى الوقت الّذى يلقي فيه العسل ثمّ تمرس الخرقة ساعة فساعة لينزل ما فيها قليلاً قليلاً، و يغلي إلي أن يعود إلي حاله و يذهب زيادة العسل و ليكن النار لينة ثمّ يصفي و يبرد و يترك فى إنائه ثلاثة أشهر مختوماً عليه لايفتح فإذا بلغت المدّة فاشربه و الشربة منه قدر أوقية بأوقيتين ماء. فإذا أكلت يا أميرالمؤمنين كما وصفت لك من قدر الطعام فاشرب من هذا الشراب ثلاثة أقداح بعد طعامك، فإذا فعلت فقدأمنت بإذن الله يومك من وجع النقرس و الإبردة و الرياح المؤذية فإن اشتهيت الماء بعد ذلك فاشرب منه نصف ما كنت تشرب فإنّه أصحّ لبدنك و أكثر لجماعك و أشدّ لضبطك و حفظك. تهيه نوعي شربت براي پيشگيري از برخي بيماريها ده رطل۱ مويز دانه گرفته را ابتدا مي‌شويند و سپس آن را در يك ظرف آب صاف و زلال مي‌ريزند، مقدار آب بايد به اندازه اي باشد كه چهار انگشت بالاتر از سطح مويزها را بپوشاند، مويزها را به همين حالت در زمستان سه روز و در تابستان يك شبانه روز باقي مي‌گذراند، آن گاه در يك ديگ تميز مي‌ريزند، آبي كه مويزها را در آن خيسانده اند اگر آب باران باشد بهتر است و گرنه از آب شيرين زلالي كه سرچشمه اش در سمت شرق است و آبي سفيد و درخشان و سبك دارد استفاده شود، اين نوع آب گرما و سرما را خيلي سريع به خود مي‌گيرد و همين علامت سبك بودن آب است. باري، آب را آنقدر حرارت مي‌دهند تا اين كه مويزها كاملا پف كنند، بعد آنها را مي‌فشارند و آبش را صاف مي‌كنند و مي‌گذارند سرد شود، دو باره آن را به داخل ديگ مي‌ريزند و مقدارش را با يك چوب اندازه مي‌گيرند، و ديگ را روي آتش ملايمي مي‌گذارند تا بنرمي بجوشد و دو سوم آن تبخير شود و يك سومش باقي بماند، سپس به اندازه يك رطل عسل مصفّا با آن مخطوط مي‌كنند، و مقدار اين آب و عسل در ديگ اندازه گيري مي‌شود، و محلول را مي‌جوشانند تا به اندازه اي كه عسل ريخته شده تبخيرشود و محلول به اندازه قبل برگردد. در يك پارچه ضخيم به اندازه يك درهم۲ زنجفيل، يك درهم قرنفل (گل ميخك) نيم درهم دارچين، يك درهم زعفران، نيم درهم سنبل۳، نيم درهم عود هندي و نيم درهم مصطكي قرار مي‌دهند، اما قبلا هر يك از اينها را جداگانه مي‌كوبند و الك مي‌كنند. بعد در پارچه قرار مي‌دهند و آن را با يك نخ محكم مي‌بندند، يك طرف نخ بايد بلند باشد تا آن را به چوبي كه روي ديگ قرار داده مي‌شود، ببندند و بدين ترتيب پارچه اي كه حالا به صورت يك كيسه كوچك در آمده به داخل ديگ آويزان شود. اين كيسه را بايد زماني داخل ديگ قرار داد كه عسل را در آن مي‌ريزند. آنگاه هر چند وقت يك باركيسه را حركت مي‌دهند تا محتويات آن كم كم خالي شود، و محلول را آنقدر مي‌جوشانند تا (همان طور كه گفتم) مقدار اضافه شده عسل كم شود و محلول به اندازه اولش برسد. در تمام اين مدت، بايد آتش ملايم باشد، بعد محلول را صاف مي‌كنند و مي‌گذارند سرد شود، و آنگاه در ظرفي مي‌ريزند و سر آن را مي‌بندند و سه ماه به همان حال باقي مي‌گذارند و درش را باز نمي كنند، پس از سه ماه مي‌توان از آن نوشيد. هر اوقيه۴ از اين شربت را با دو اوقيه آب مخلوط مي‌كني. حال اميرالمؤمنين، پس از خوردن غذا به اندازه اي كه قبلا توضيح دادم، سه پياله از اين شربت بنوش، كه اگر چنين كني به خواست خداوند در آن روز (از درد نقرس و سردي مزاج و بادهاي ناراحت كننده) در امان خواهي ماند، بعد از آن چنانچه ميل به آب داشتي نصف آبي
را كه قبلا مي‌نوشيده اي بنوش، زيرا اين عمل (جسمت را سالمتر، قدرت مقاربتت را بيشتر و حافظه ات را قويتر مي‌سازد). منبع حديث ۱- هر رطل تقريبا ۳۱۴ گرم است. ۲- تقريبا ۵ /۲ گرم. ۳- سنبل دو نوع است: سنبل الطيب، و سنبل رومي يا ناردين. ۴- هر أوقيه تقريبا ۳۲۳ گرم است. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مناظره طوفانی عالم بزرگ مسیحی با امام رضا علیه السلام 🔸یکی از اتفاقات مهم زمان حیابت امام رضا علیه السلام مناظرات ایشان با عالمان ادیان مسیحی، یهودی، زرتشتی و صائبی بود که به دستور مامون اتفاق افتاد. 🌹 🍃🍂 ‌‌‌‌✅کانال استاد دانشمند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 1⃣ ❌شبهه ای که وهابی ها مطرح کردند این است که می گوید فرق مهدی شیعه با مهدی اهل سنت چیست؟ یعنی می خواهد در این 32 شبهه بگوید مهدی شیعه نعوذبالله قاتل😡 است و... ولی مهدی اهل سنت آدم خیلی خوبی است... ❌در این شبهه می گویند: مهدی شیعه محمد پسر امام حسن عسکری (ع) است. (بله درست است اسم اصلی امام زمان محمد و پسر امام حسن عسکری) اما مهدی اهل سنت محمد پسر عبدالله است. 👇در این قسمت از روایت👇 🔹آقا رسول الله (ص) میفرمایند؛ قیامت بر پا نمی شود تا وقتی که مردی از اهل بیت من که اسمش اسم من و اسم پدرش اسم پدر من باشد ظهور🔆 بکند. (پس یک کسی می آید و ظهور می کند، همان مهدی، اسمش اسم من است همان محمد و اسم پدرش هم اسم پدر من است) اسم پدر پیغمبر (ص) چه بود؟ عبدالله، پس اسم پدر امام زمان چه باید باشد؟ عبدالله. بعد 📚از کتاب های شیعه آدرس می دهد و میگوید پس این مهدی شیعه با مهدی سنی ها فرق می کند. ✅جواب این شبهه👇👇 ⚠️اولا این قسمت از روایت که اسم پدرش اسم پدر من است در روایات معتبر چه شیعه، چه سنی به هیچ عنوان نیامده و ظاهر امر هم این است که این روایت از جعلیات و از اساس دروغ است. ✍و این روایت را جعل کرده بودند آن زمان بعضی از پادشاهان بنی عباس برای مشروعیت بخشیدن به قیام محمد بن عبدالله بن حسن بن امام حسن مجتبی (ع) که وقتی محمد بن عبدالله بن حسن که از نوادگان امام حسن مجتبی بود قیام کرد طرفدارانش👥 و در رأس آنها پدرش که از طرفدارانش بود در میان مردم آن را به عنوان مهدی معرفی کرده بودند و بعد احادیثی راجع به امام زمان بود را به این فرد تطبیق دادند. گفتند پس چه کار کنیم احادیث بیشتر تطبیق داده بشود؟ این حدیث پیغمبر که می گوید 👈اسم مهدی اسم من است، ما آخرش یک تکه اضافه کنیم، اسم پدرش هم اسم پدر من است.👉 یعنی این حدیث از جعلیات آنها بود. این چیزی نیست که این را ما بگوییم. 📕ابوالفرج اصفهانی، در کتاب "الاغانی ج12، ص81" صراحتا این مطلب را میگوید. در ضمن علمای بزرگ اهل سنت، ترمذی که سنن ترمذی از صحاح سته است. ابن ماجه که سنن ابن ماجه از صحاح سته است،📚 ابونعیم اصفهانی در کتب خودشان این روایت را می آورند که پیغمبر (ص) فرمود: بعد از من در آخرالزمان فردی خواهد آمد که اسمش اسم من است ولی در هیچ کدام از این روایات علمای بزرگ اهل سنت آن آخر روایت که می گوید و اسم أبیه اسم أبی، اسم پدر مهدی اسم پدر من است در هیچ کدام از این 📑روایات معتبر اهل سنت نیامده است. 👤احمد بن حنبل از علمای بزرگ اهل سنت با آن گستردگی اطلاعاتش که در حدیث بود و حتی زمانی که زندگی میکرد نزدیک بود به عصر آن کسانی که تابعین بودند⏳، با آنکه احادیث امام مهدی را در کتب خودش کتاب مسند احمد بن حنبل آورده، اصلا جمله ی اخیر یعنی آن جمله ای که گفتم اسم پدرش اسم پدر من است در کتابش نیست، رجوع کنید به کتاب "مسند احمد بن‌ حنبل، ج1،ص448 " اصلا چنین چیزی نیست. 🔸آقای گنجی از علمای شافعی اهل سنت می گوید: ترمذی در سنن ترمذی این حدیث را نقل کرده است ولی انتهای 🔍حدیث در حدیث ترمذی نیست، یعنی ترمذی حدیث را فقط تا آن قسمت که اسم او هم نام اسم من است نقل کرده و انتهای حدیث که می گوید اسم پدرش اسم پدر من است در کتاب نیست.🔎 📗در کتاب "البیان ‌فی‌ اخبار‌ صاحب الزمان، ص26" آقای گنجی آنجا آورده. و بعد خود آقای گنجی اضافه می کند در اکثر روایاتی که حافظان حدیث و محدثان مورد وثوق اهل سنت در 🗣این زمینه نقل کردند یعنی همان روایتی که می گوید جمله آخرش نیست یعنی جمله دوم جعلی است، فقط می گوید در حدیثی که شخصی به نام زائده از جناب عاصم نقل کرده است این جمله آخر به 👀چشم می خورد و جالب است خود گنجی اضافه می کند و می گوید این جناب زائده چیزهایی را از خودش به حدیث هم اضافه می کند. ❌پس این روایت حتی در روایات اهل سنت هم هیچ سندیت و اعتباری ندارد. پس این جمله آخر حدیث که اسم پدر مهدی اسم پدر من است، یعنی اسم پدر مهدی باید عبدالله باشد حتی در روایات اهل سنت هم نیامده است. 🎤استاد احسان عبادی 1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 نماهنگ مادر ماه 🎤 با نوای کربلایی حمید نامور 🏴 ویژه سالروز وفات حضرت ام البنین (س)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
گزیده ای از کتاب صوتی " ذوالفقار" برش هایی از خاطرات شفاهی شهید " به کوشش : علی اکبری مزدآبادی بصورت تولید ایران صدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💣✴️ نماهنـــــگـــ ویـــــــــــژهلشکر حاج قاسم و داعشی ها⚔❌ 🔴 بمناسبت دومین سالروز موفقیت «آهنگ اسطوره» نماهنگِ نسخه۲» منتشر شد... ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✅ نماهنگ جدید "اســطـــــــوره" (نسخه۲) (گرامیداشت شهادت سردار شهید، سپهبد حاج قاسم سلیمانی') ✳️ خواننده: شعر و ملودی: سید صادق آتشی تنظیم: هادی کولیوند نماهنگ: حامد سالاری ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 📥دانلود آهنگ و نماهنگ 🔵 لینک باکیفیت در آپارات: https://aparat.com/v/xrsb0
.......: پاسخ و دفع ایراد آن که لفظ طاغوت در آیه در محلّ مفعول است، یعنی کفّار متابعت و دوستی آنها طاغوت نفس امّاره و شیطان را، ایشان را خارج می‌نماید از نور هدایت به ظلمت غوایت و جهالت، چنان که مفاد کلام الهی که خبر می‌دهد از لسان ابراهیم علیه السلام « وَ اجْنُبْنِی وَ بَنِیَّ أَن نَّعْبُدَ الاْءَصْنَامَ * رَبِّ إِنَّهُنَّ أَضْلَلْنَ کَثِیرًا مِنَ النَّاسِ [۱] »، معنا [۲] آن که: دوری و اجتناب بده مرا و اولاد مرا از این که عبادت و اطاعت و خضوع و تذلّل نمائیم اصنام و هیاکل اَوثان را ؛ زیرا که آنها گمراه کرده اند بسیاری از ناس نسناس را. یعنی مردم به واسطه توجّه و متابعت آنها ضلّوا عن سبیل اللّه، لا بإضلالهنّ ضلّوا عن السبیل، که مستلزم تعدّد در مبدأ اثر و اشتراک در تأثیر باشد با آن که « لا مؤثّر فی الوجود الاّ اللّه » ؛ چه آن که عین او مکتحل به نور اللّه است، داند و بیند که عالم بأسرها عباداللّه است، به مفاد: « إِن کُلُّ مَن فِی السَّماواتِ وَ الاْءَرْضِ إِلاَّ آتِی الرَّحْمَنِ عَبْدًا [۳] »، و لیس لهم شی ء من الوجود و الصفات و الافعال إلاّ باللّه و بحوله و قوّته کما فی الخبر: « لا حول و لا قوة إلاّ باللّه العلی العظیم » [۴] . پس ضلّوا عن طریق اللّه به اطاعت و مودّتهم إیّاهنّ، لا باضلالهنّ إیّاهم، کما أنّ الکفار بتولیتهم الطاغوت أخرجوا من نور الإیمان و المعارف الی ظلمات الشهوات و الجهالات. چه « طاغوت » مفعول است، و فاعل او مستتر در خود، که مرجع ضمیر « هم » راجع به کفّار باشد، چنان که استنباط می‌شود این معنی از جمع آوردن « اولیاء » که راجع به کفّار است، و مفرد آوردن طاغوت، که بالحقیقة نفس امّاره به سوء است. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه ابراهیم، آیات ۳۵ و ۳۶. [۲]: ۲ - هکذا در اصل. [۳]: ۳ - سوره مبارکه مریم، آیه ۹۳. [۴]: ۴ - الکافی، ج ۱، ص ۲۳۰ ؛ البلد الأمین، ص ۱۵۰ ؛ مهج الدعوات، ص ۷۷. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: یوم تغابن از پیامبر خداست که: در قیامت به اندازه هر روز از روزهای دنیا و به اندازه ساعات هر روز، خزینه‌هایی گشوده می‌شود؛ خزینه ای پر از نور است که بنده از مشاهده آن فرحناک می‌شود. اگر آن فرح را بر دوزخیان تقسیم کنند از شدت فرح، عذاب قیامت از یادشان برود، آن ساعتی است که خدا را اطاعت کرده است. و خزینه ای تاریک و بد بو و اندوهناک است که اگر آن اندوه را بر اهل بهشت تقسیم کنند، لذت بهشت برای آنها عزا شود، و آن همان ساعت گناه وی بوده است. خزینه ای بر او می‌گشایند و او آن را خالی می‌بیند و آن ساعتی بوده که خوابیده یا به کار مباح دنیوی مشغول بوده است. بنده خدا در آن لحظه ناراحت می‌شود که چرا به عمل شایسته ای آن را پر نکرده است، و لذا قیامت را یوم حسرت (یوم تغابن) نامیده اند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝دیگر مرا ام البنین نخوانید .. 🎙نوحه قدیمی و محزون از مرحوم در رثای حضرت ام البنین سلام الله علیها ⏯ 📎