eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: ۱۸- نظر مقام معظّم رهبری درباره ی حمایت گروهها از ولایت فقیه میخواستم نظر حضرتعالی را درباره ی گروههای حامی ولایت بدانم. به نظر من همه ی گروهها حامی ولایتند. یعنی من در کشور گروه قابل توجّهی که ولایت را قبول نداشته باشد، نمیشناسم. همه ولایت را قبول دارند؛ حالا ممکن است بعضی عشق و اخلاص بیشتری داشته باشند، بعضی کمتر داشته باشند؛ مثل ولایت ائمّه (علیهم السّلام). همه ولایت ائمّه (علیهم السّلام) را قبول داریم؛ امّا یک نفری هست که تا اسم امیرالمؤمنین می‌آید، چشمش پر از اشک میشود؛ خب، این یک عشق بیشتری دارد، طبعاً ثواب بیشتری میبرد؛ یکی هم هست که نه، حضرت را قبول دارد، امام میداند، مخلصش هم هست، حاضر است در راه امیرالمؤمنین کشته هم بشود، امّا اینجور هم نیست که تا گفتند: السّلام علیک یا امیرالمؤمنین، او چشمهایش پر از اشک بشود. نمیشود گفت که آقا شما چرا ولایت را قبول ندارید؛ چشمتان اشکی نشد! همه ی گروههای دانشجویی با من ارتباط دارند، پیش من می‌آیند؛ چه گروههای دانشجویی، چه افراد دانشجویی؛ همه شان اظهار ارادت به ولایت میکنند، همه قبول دارند، نمیشود قبول نداشته باشند، معلوم است که قبول دارند؛ من هم همه شان را به یک معنا حمایت میکنم؛ البتّه نه حمایت مادی؛ من که از کسی حمایت مادی نمیکنم. معتقدم در دانشگاه باشند، کار کنند، تلاش کنند، زحمت بکشند. البتّه مردم را مسلمان و انقلابی کنند. تجمّعها و تشکّلهای دانشجویی باید همّتشان مسلمان کردن و انقلابی کردن عناصر گوناگونی باشد که هستند. البتّه همه مسلمانند، امّا آنها را پیش ببرند؛ تهذیب اخلاق و عمق یافتن بنیانهای اخلاقی و انقلابی را در آنها هدف خودشان قرار بدهند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
امام خمینی (ره): جنگ هم یک مسأله ای بود که انسان خیال می کرد بسیار مهم است، لکن معلوم شد که منافعش بیشتر از ضرر هایش بود. آن انسجامی که در اثر جنگ بین همه قشرهای مردم پیدا شد و آن معنای روحانی و معنوی که در خود سربازان ارتش و ژاندارمری و سپاه پاسداران به نمایش گذاشته شد و آن روح تعاونی که در همه ملت از زن و مرد در سرتاسر کشور تحقق پیدا کرد، به دنیا فهماند که این مسأله ای که در ایران هست با همه مسائل جداست. صحیفه نور؛ جلد ۱۶؛ صفحه ۱۹ https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: دفع بادهاي داخلي متن حديث و من أراد أن لايصيبه ريح فليأكل الثوم فى كلّ سبعة أيّام. دفع بادهاي داخلي هر كس مي‌خواهد كه باد نگيرد هر هفت روز يك بار سير مصرف كند. دفع بلغم متن حديث و من أراد أن يذهب عنه البلغم فليتناول كلّ يوم من الإطريفل الأصغر مثقالاً واحداً. دفع بلغم هر كس مي‌خواهد كه بلغمش بر طرف شود هر روز (يك مثقال) اطريفل۱ كوچك تناول كند. منبع حديث ۱- معجوني ساخته شده از هليله. فرهنگ معين امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 1⃣1⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 1⃣1⃣ 📄در این شبهه مطرح می کنند که در کتاب ″بحارالانوار شیعیان، ج51، ص24″ می‌گوید که مهدی شیعیان در دوران بچگی در غار سرداب سامرا زندگی می‌کرد، اما مهدی اهل سنت در خانه خودش زندگی می‌کرد نه در آن غار و ... ✅پاسخ شبهه👇👇 👌در جواب می گوییم آنچه که در کتاب بحارالانوار آمده این است که ابن خلکان که 👈یک دانشمند سنی هست به شیعه نسبت داد که حضرت مهدی (عج) در سنین کودکی وارد سرداب شد.👉 🗣یعنی در نقل مطلب دو تحریف صورت گرفت👇👇 1⃣-آنچه که در کتاب بحارالانوار آمده علامه مجلسی از قول یک سنی نقل می‌کند که می‌گوید این فرد سنی به شیعه چنین تهمتی زده، نه اینکه نظر شیعه این هست!!⚠️ ⛔️دروغ از این واضح تر؟!!❌ 2⃣-اینکه گفته می ‌شود امام زمان در سرداب زندگی می کرد و... این هم یک حرف کاملا دروغی هست و در اینکه امام زمان (عج) در دوران کودکی در سرداب زندگی می‌ کرد 📚در هیچ کدام از کتب شیعه اصلا چنین چیزی ما نداریم. 🔸خدا این وهابیت را اگر قابل هدایت هستند هدایت بکند، و اگر نیستند لعنت کند، که چطور حرفی که از خود اهل سنت هست و تهمتی❌ که به شیعه زدند را به عنوان یک عقیده شیعه نقل می‌کنند. 🎤استاد احسان عبادی 11 🎤💭🎤💭🎤💭🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 3 🌀 اکبری خودش اعتراف می کند که برداشتن قدم اول سخت است ، وقتی قدم برداشته شد ، قدم های بعدی خواهد آمد... 👈 شاید همین الان تصور خیانت به کشور عزیز و مردم غیور ایران از طرف ما ، یک شوخی باشد اما همیشه باید مراقب باشیم که شیطان یک مرتبه ما را به این وادی نمی کشاند ، آرام آرام وقتی در ما ایجاد ناامیدی کرد ، وقتی کشور را ضعیف به تصویر کشید ، وقتی همه مسئولین را بی عرضه معرفی کرد ، وقتی تمام فضا را سیاه نشان داد ، آن وقت است که تیر خودش را رها می کند به سمت انسانی که کاملا گیج و مست است و دیگر از خود اختیاری ندارد. ⬅️ اکبری را دقیقا با همین شیوه جذب کردند ، کار او به جایی رسید که راه های دور زدن تحریم ها علیه این ملت مظلوم را به دشمن می گفت و همچنین اطلاعاتی درباره شهید فخری زاده تا مقدمات ترور ایشان فراهم شود . 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج قاسم می‌گفت کسی که در جمهوری اسلامی مسئولیتی میگیرد باید به آن افتخار کند، نه اینکه برایش شرط و شروط بگذارد، مگر کسی که برای خدمت وارد حرم اهل بیت میشود شرط و شروط می‌گذارد؟🎙خاطره حجت الاسلام قمی از شهید سلیمانی 🌹
.......: ۱۹- و کان من دعائه علیه السلام عند الاستسقاء بعد الجدب اشاره قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ اسْقِنَا الْغَیْثَ. بدان که: « اللّهم » أصل او « یا اللّه » بوده، حذف شده از او « یا »، و عوض آورده شده از او « میم »، و چون «یا» به حسب عدد کروح حروفات است یازده است، که عدد « هو » که اسم ذات است باشد. و در قواعد علم اعداد ثابت شده آن که دو اسم که از حیث عدد یکی باشند گویا به روح متّحدند در ترتیب اثر ؛ و از همین طریقه است که تحبیب و تفریق بین طالب و مطلوب می‌نمایند از راه جمع و تفریق عدد اسم آن دو، زیرا که معلوم است دو روح که به طریق احسن جمع شوند دو بدن هم که تابع و منقاد روح اند در خارج تقرّب حاصل نمایند، چنان که در تفریق عدد اسم طالب و مطلوب امر به عکس است. این است که گویند: مثلّث متعلّق به آدم است چه پُر می‌شود از عدد چهل و پنج که روح آدم است، به طوری که تمام اضلاع او مساوی است که عدد پانزده باشد، و آن عدد اسم حوّا است، چنان که مأثور است که حوا از ضلع آدم پیدا شد. بالجمله، پس جانشین شدن « میم » که جزء اسم آدم است از « یا » که مطابق عدد «هو» که اسم ذات باشد اشاره به خلافت آدم است در عالم ملک از هویت بسیطه، کما قال تعالی: « إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَآئِکَةِ إِنِّی جَاعِلٌ فِی الاْءَرْضِ خَلِیفَةً [۱] ». قوله: اسقنا الغیث، أی اشربنا المطر کما فی الدعاء: « اسقنا سقی رحمة لا سقی عذاب » أی اشربنا مطراً فیه النفع بلا ضرر و لاتخریب. یقال: «غاث اللّه البلد» أی أنزل بها المطر. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه بقره، آیه ۳۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: توصیه پزشکی پس از غذا خوردن راه رفتن هرچند یک قدم و پس از حمام خوابیدن هرچند اندکی، پس از جماع، ادرار هرچند یک قطره نیک است. شکوه از دنیا در مطول از حریری نقل شده است که: پیرزالی از دنیا و خرجی خود چنین گلایه می‌کرد: از وقتی که زندگی خوب، از بین رفت و سفید و سیاه با من ناسازگار شدند و روز سفیدم زرد، و موی سیاهم سفید شد به حدی که دشمن چشم آبی به روزگار من گریه اش آمد، گاه آن رسیده آرزوی مرگ سرخ یعنی مخالفت نفس کنم. واژه بین حریری در درةالغواص گوید: لفظ «بین» منحصر در تثنیه و جمع بوده است، و بر مفرد داخل نمی شود. مثلاً می‌گوییم بینهما، کلام خدا که مُذَبْذَبِینَ بَیْنَ ذٰلِکَ، نیز چنین است و مراد از ذلک اشاره به دو چیز است که لا الی هؤلاء و لا الی هؤلاء می‌باشد. و نیز در آیه لاٰ نُفَرِّقُ بَیْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ [۱] مراد از «احد» در این آیه نیز جنس است که بر مثنی و جمع اطلاق می‌گردد. ---------- [۱]: ۱) - بقره، ۲۸۵. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام اگر مهر نمازا بچه بر داشت؟ شنیدم میشه دوتا انگشت شصت را کنار هم بزاریم وپیشانی را روی ناخن بزاریم . این درسته ؟ آیت الله سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم خیر چنین چیزی صحیح نیست. به‌ترتیب اولویت: اگر همراهتان چیزی که سجده بر آن صحیح است، وجود دارد، برآن سجده کنید. اگر در نزدیکی شما چیزی که سجده برآن صحیح است، وجود دارد بدون اینکه از قبله بچرخید چند قدمی حرکت کرده و بردارید و سجده کنید. اگر دو مورد قبل نبود: وقت زمان وسعت دارد: نماز راشکسته مهر بردارید و از اول نماز بخوانید. وقت نماز تنگ است: پشت دست سجده کنید.
سؤال👇 سلام چرا دیه ی مرد از دیه ی زن بیشتر است؟و مقدارش را چه کسی تعیین کرده و بر چه اساس و ملاکی؟ پاسخ👇 سلام علیکم بر اساس مطالعات فقهى و تاریخى، «دیه» یک امر اقتصادى است که به منظور جبران خسارت، تشریع گردیده است. از سوى دیگر، در جامعه مطلوبى که اسلام در پى تحقق آن است، عمده فعالیت‌هاى اقتصادى بر دوش مرد گذاشته شده است؛ یعنى با یک نگاه کلى به وظایف اقتصادى مرد، در می‌یابیم که مرد داراى وظایفى است که زن از آنها معاف گردیده است. در حالی‌که مهم‌ترین وظیفه یک زن - و نه تنها وظیفه او - اداره کانون اصلى اجتماع؛ یعنى خانواده است، مهم‌ترین وظیفه یک مرد - و نه تنها وظیفه او - تأمین و تنظیم امور اقتصادى و معیشتى خانواده است. توجه و دقت در همین مقوله به راحتى می‌تواند اذهان ما را قانع کند که اسلام می‌بایستى به تقویت امورى بپردازد که داراى آثار اقتصادى براى مرد است و از آن مقوله، بحث دیه است. دین مبین اسلام با نظر به نقش مولد بودن مرد در امر اقتصاد خانواده و نیز توجه به این نکته که دیه مربوط به بدن انسان است و اگر بدن در مسائل اقتصادى قوی‌تر بود دیه آن بیشتر است و چون مردان در مسائل اقتصادى، بیش از زنان بازدهى اقتصادى دارند؛ لذا دیه آنها بیشتر است و این بدان معنا نیست که در اسلام شأن و کرامت مرد بالاتر از زن است، چه این‌که اگر دیه، ملازمه‌اى با ارزش انسان‌ها داشت، هیچ‌گاه نباید دیه یک دانش‌مند و اندیش‌مند متفکر یا یک پیشواى دینى یا سیاسى مهم با دیه یک فرد عادى یا کارگر ساده مساوى باشد. نکته دیگر، نقش امنیتى یک مرد در خانواده است. پُرواضح است که غالباً این مرد است که امنیت خانواده را تأمین کرده، حریم خانه و خانواده را از تعرض متجاوزان، مصون می‌دارد؛ لذا طبیعى است که خسارت وارده بر خانواده را در صورت فقدان مرد بیش از خسارت وارده از فقدان زن ارزیابى نماییم. و بالأخره نکته مهم‌تر این‌که بایستى به این مقوله توجه داشته باشیم که همواره احکام و قوانینى که توسط یک دین یا آیین عرضه می‌شود، بر اساس مبانى و دیدگاه‌هایى است که آن مکتب در مسئله مورد نظر دارد و با توجه به مجموعه دیدگاه‌ها است که در آن مورد به خصوص عرضه شده است، در مورد دیه هم، اسلام با توجه به مجموعه وظایف و اختیاراتى که در مورد زن و مرد دارد و با عنایت به روح کلى قوانین حاکم بر نظام خانواده چنین حکمى را صادر کرده و نمی‌توان به عنوان یک اشکال یا ایراد به آن نگاه کرد.
سؤال👇 سلام بخشید من روزه دوران بارداریم رو باشیر دهی میشه نزدیک دو ماه گفتم قضا شون چطوره کفاره چطور راهنماییم کنید ممنون میشم ایت الله خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم زنی که در دو سال متوالی به دلیل عذر شرعی، روزه‌ی ماه رمضان را نگرفته، اگر عذر او در خوردن روزه، خوف از ضرر روزه بر جنین یا کودکش بوده باید علاوه بر قضا، برای هر روزی فدیه هم بپردازد [و کفاره تأخیر ندارد، ولی] چنانچه قضا را بعد از رمضان، تا ماه رمضان سال بعد بدون عذر شرعی به تأخیر انداخته علاوه بر قضا و فدیه، کفاره‌ی تأخیر هم بر او واجب است. اما اگر روزه برای خودش ضرر داشته و به جهت ضرر داشتن قادر بر قضای روزه تا ماه رمضان سال بعد نبوده، فقط باید برای هر روزی فدیه بپردازد.
سؤال👇 سلام علیکم اگه یه نفر پولی قرض بگیره و بعد یه ماه حدود۴درصد افزایش پیدا کنه و بدهیش را برگردونه این نزول حساب میشه؟ مرجع تقلید:امام خامنه ای پاسخ👇 سلام علیکم اگر شرط شود که قرض با اضافه پس داده شود، ربا و حرام است و اگر قرض گیرنده خودش با میل و رغبت و بدون شرط قبلی مبلغی را روی اصل پول گذاشته و برگرداند، اشکالی ندارد.
سؤال👇 شاباش برای کسی که می رقصد چه حکمی دارد ؟ ضمیرهای سلام نماز به کی برمی‌گردد ؟ پاسخ👇 سلام علیکم 1. حرام است و باید به صاحبانش برگردانده شود. 2. سلام در زبان و ادبیات عرب به معنای درود بوده، و از این باب هم در زمان ملاقات و هم در زمان خداحافظی کاربرد دارد. این سه سلام در احادیث ذکر شده اند، اما کسی هر سه اینها را با هم واجب ندانسته است. برای فهم معنای این سلام ها لازم است به ترجمه آنها دقت کنیم: «درود و سلام بر تو ای پیغمبر، و رحمت و برکات خدا بر تو باد». «درود و سلام از خداوند عالم بر ما نماز گزاران و تمام بندگان خوب او». «درود و سلام و رحمت و برکات خداوند بر شما مؤمنین باد». با توجه به این ترجمه مشخص می شود که ضمائر موجود به چه کسانی برگشت می کند. در باب معنای سلام نیز امام صادق علیه السلام فرموده اند: معنای سلام در انتهای نماز، امان است؛ یعنی کسی که امر خداوند و سنت پیغمبر را با اخلاص و خشوع انجام می دهد، برای او از بلای دنیا امان و از عذاب آخرت نجات است. و سلام اسمی از اسمای الهی است.
سؤال👇 سلام وقت بخیر من دیابت دارم و فقط قرص مصرف میکنم پزشک و خانواده اجازه نمی‌دهند روزه بگیرم چه کار باید انجام دهم ممنون پاسخ👇 سلام علیکم در حقیقت خودتان باید به این نتیجه برسید که روزه برایتان ضرر دارد. البته اگر با سخن پزشک متخصص به این اطمینان برسید نیز کفایت می کند.