eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
track-13-مهارت حل مسیله-قسمت دوم-دکتر داودی نژاد.mp3
19.9M
پک فوق العاده از حال بد به حال خوب شنیدن این صوت بشدت برای حال خوب شما مفید است ‼️😍
25.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا محبت میکنم اثر نمیگذاره 😥😥 چرا قدررررر شناس نیستن🥴🥴
.......: نقل آیه در طریقۀ خلافت خلفاء اربعه و جواب آن شیخ- در آیه ۲۹ سوره ۴۸ (فتح) صریحا می‌فرماید مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّٰهِ وَ الَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّٰاءُ عَلَی الْکُفّٰارِ رُحَمٰاءُ بَیْنَهُمْ تَرٰاهُمْ رُکَّعاً سُجَّداً یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللّٰهِ وَ رِضْوٰاناً سِیمٰاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ [۱] این آیه شریفه از جهتی فضل و شرف أبی بکر رضی اللّه عنه را ثابت می‌کند و از جهة دیگر طریقۀ خلافت خلفاء راشدین رضی اللّه عنهم را معیّن می‌نماید بخلاف آنچه جامعۀ شیعه ادعا می‌نمایند که علی کرم اللّه وجهه خلیفۀ اول می‌باشد این آیه صراحة علی را خلیفۀ چهارم معرفی می‌نماید. داعی- از ظاهر آیۀ شریفه چیزی که دلیل بر طریقۀ خلافت خلفاء راشدین و فضل أبی بکر باشد دیده نمی گردد البته لازم است توضیح دهید که این صراحت در کجای آیه است که مکشوف نمی باشد. شیخ- دلالت آیه بر فضیلت و شرافت خلیفه ابی بکر رضی اللّه عنه آنست که در اول آیه با کلمه و الذین معه اشاره بمقام آن مرد شریف شده که در لیلة الغار با پیغمبر صلّی اللّه علیه و سلّم بوده است. و امّا طریقۀ خلافت خلفاء راشدین در این آیه با کمال صراحت واضح است زیرا مراد از و الذین معه أبی بکر رضی اللّه عنه است که در غار ثور لیلة الهجرة با پیغمبر بوده است و مراد از أشدّاء علی الکفّار عمر بن الخطّاب رضی اللّه عنه است که بسیار ---------- [۱]: ۱) محمد (ص) فرستادۀ خدا است و یاران و همراهانش بر کافران بسیار سخت دل و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربان اند آنان را بسیار در حال رکوع و سجود بنگری که فضل و رحمت خدا و خوشنودی او را می‌طلبند بر رخسارشان از اثر سجده نشانهای نورانیت پدیدار است. شدید العمل بر کفّار بوده و رحماء بینهم عثمان بن عفّان رضی اللّه عنه است که بسیار رقیق القلب و رحم دل بوده و سیماهم فی وجوههم من اثر السجود علی بن أبی طالب کرم اللّه وجهه می‌باشد. امیدوارم با نظر پاک شما موافقت نماید و تصدیق نمائید حق با ما است که علی را خلیفۀ چهارم می‌دانیم نه خلیفۀ أول که خداوند هم در قرآن او را در مرتبه چهارم نام برده. داعی- متحیرم چگونه جواب عرض نمایم که تصور غرض رانی نشود ولی اگر با نظر انصاف بدون تعصّب بنگرید تصدیق خواهید فرمود که غرضی در کار نیست بلکه غرض کشف حقیقت است. گذشته از آنکه ارباب تفاسیر در شأن نزول آیه شریفه چنین بیانی ننموده اند حتّی در تفاسیر بزرگ علماء خودتان-و اگر چنین آیه ای در قرآن راجع بأمر خلافت بود روز اوّل بعد از وفات رسول أکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در مقابل اعتراضات علی علیه السّلام و بنی هاشم و کبار از صحابه که سرپیچی از بیعت نمودند تمسّک بشاخ و برگهای بی مغز نمی نمودند. با نقل آیه جواب مسکت بهمه می‌دادند پس معلوم است آیه را باین معنی که شما نمودید دست و پاهائی است که بعدها تفسیر بما لا یرضی صاحبه نمودند. زیرا هیچ یک از اکابر مفسرین خودتان از قبیل طبری و امام ثعلبی و فاضل نیشابوری و جلال الدین سیوطی و قاضی بیضاوی و جار اللّه زمخشری و امام فخر رازی و غیر هم چنین معنائی ننمودند پس شما از کجا می‌گوئید و از چه وقت این معنی و بدست چه اشخاصی جلوه نموده نمی دانم-علاوه در خود آیۀ شریفه موانع علمی و ادبی و عملی در کار است که ثابت می‌کند هر کس قائل باین قول شده دست و پای بیجائی زده و متوجه نشده است بآنچه علمای بزرگ خودتان در اوّل تفاسیرشان نقل از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نموده اند که فرمود من فسّر القرآن برأیه فمقعده فی النار [۱] اگر بگوئید تفسیر نیست تأویل است شما که باب تأویل را مطلقا مسدود می‌دانید علاوه ---------- [۱]: ۱) هر کس تفسیر کند قرآن را برأی خودش پس نشیمنگاه او در آتش است. بر آنکه این آیۀ شریفه علما و ادبا و اصطلاحا بر خلاف مقصود شما نتیجه می‌دهد. شیخ- انتظار نداشتم که جنابعالی در مقابل آیۀ با این صراحت هم استقامت کنید البته اگر ایرادی باین آیه بر خلاف حقیقت دارید بیان نمائید تا کشف حقیقت شود. نواب- قبله صاحب خواهش می‌کنیم همان قسمی که تا کنون تقاضاهای ما را پذیرفته اید و مطالب را بقسمی ساده بیان نمودید که تمام جلساء مجلس و غائبین بهره مند شدند اینجا هم خیلی بیشتر رعایت سادگی در کلام بفرمائید که موجب امتنان همگی ما است چون همین آیه است که پیوسته برای ما قرائت شده و همه ما را مجذوب و محکوم بحکم قرآن نموده اند. داعی- اولا عظمت آیه و نقل قول بازیگران چنان آقایان را مجذوب نموده که از توجه بباطن و ضمایر آیه غافل شده اید و اگر خودتان مختصر توجهی بترکیبات نحوی و معانی ادبی آن می‌نمودید بر خودتان معلوم می‌شد که با هدف و مراد شما ابدا مطابقت نمی دهد. شیخ- متمنی است خودتان ضمائر و ترکیبات را بیان نمائید ببینیم چگونه مطابقت نمی دهد. داعی- اما از جهت ترکیبی آیه شریفه خودتان بهتر می‌دانید که ترکیب این آیه علی الاقوی از دو حال خارج نیست یا
محمد مبتداء است و رسول الله عطف بیان و الذین معه عطف بر محمّد و اشدّاء خبر آن و آنچه بعد از آنست خبر بعد از خبر-و یا و الذین معه مبتداء است و اشدّاء خبر آن و آنچه بعد از آنست خبر بعد از خبر. روی این قواعد اگر بخواهیم آیه را مطابق عقیده و گفتۀ شما معنی بنمائیم دو قسم معنی ظاهر می‌شود اگر محمد مبتدا باشد و الذین معه معطوف بر مبتداء و آنچه بعد از آنست خبر بعد از خبر معنای آیه چنین می‌شود که محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم ابی بکر و عمر و عثمان و علی است. و اگر و الذین معه مبتدا باشد و اشداء خبر آن و آنچه بعد از آنست خبر بعد از خبر معنای آیه چنین می‌شود که ابی بکر و عمر و عثمان و علی است-بدیهی است هر طلبۀ مبتدی می‌داند که این نحوۀ از کلام غیر معقول و خارج از نظم ادب است. علاوه بر این اگر مقصود از این آیۀ شریفه خلفای اربعه بودند بایستی در فاصله کلمات (و) عاطفه گذارده می‌شد تا مطابقت با مقصود شما نماید و حال آنکه بر خلاف این معنی می‌باشد. جمیع مفسّرین خودتان این آیه شریفه را بحساب تمام مؤمنین آورده اند یعنی می‌گویند اینها صفات تمام مؤمنین است. و ظاهر آیه خود دلیل است که این معانی تماما صفات یک نفر است که از اول با پیغمبر بوده نه چهار نفر-و اگر بگوئیم آن یک نفر علی امیر المؤمنین علیه السّلام بوده است با مطابقۀ عقل و نقل اولی بقبول است تا دیگران. .......: : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-3 - ضربی شکسته & مثنوی.mp3
2.87M
‌ ‌ ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 باز بانگی از نیستان می‌رسد غم به دادِ غم‌پرستان می‌رسد بشنوید این شرح هجران، بشنوید با نیِ نالنده همدستان شوید بی‌شما این نای نالان بی‌نواست این نواها از نفس‌های شماست آن نفس کآتش برانگیزد ز آب آن نفس کآتش از و آمد به تاب آن نفس کز این شبِ نومیدوار برگشاید خنده خورشیدوار آن نفس کز شوقِ شورانگیزِ وی بردمد از جانِ نی صدهای و هی 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✖️ قهر می‌کنی که راضیش کنی به کاری که می‌خوای؟ ✖️ توی فشار میذاریش که مجبور شه پیشقدم شه برای آشتی؟ ✖️ اونقدر یه چیزی رو کِش میدی که خسته‌اش کنی، بگه حق با توئه؟ 💥 هشدار : شما حجم عظیمی آتش را با خود حمل میکنید و شاید نمی‌دانید!