eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: مبحث سوم قسامه ماده ۲۳۹ هرگاه بر اثر قراين و اماراتي و يا از هر طريق ديگري از قبيل شهادت يك شاهد يا حضور شخصي همراه با آثار جرم در محل قتل يا وجود مقتول در محل تردد يا اقامت اشخاص معين و يا شهادت طفل مميز مورد اعتماد و يا امثال آن حاكم به ارتكاب قتل از جانب متهم ظن پيدا كند مورد از موارد لوث محسوب مي‌شود و در صورت نبودن بينه از براي مدعي قتل يا جرح يا نوع آنها به وسيله قسامه و به نحو مذكور در مواد بعدي ثابت مي‌شود. ماده ۲۴۰ هرگاه ولي دم مدعي قتل عمد شود و يكي از دو شاهد عادل به قتل عمد و ديگري به اصل قتل شهادت دهد و متهم قتل عمد را انكار كند در صورتي كه موجب ظن براي قاضي باشد اين قتل از باب لوث محسوب مي‌شود و مدعي بايد قتل عمد را با اقامه قسامه ثابت كند. ماده ۲۴۱ هرگاه يكي از دو مرد عادل شهادت به قتل بوسيله متهم دهد و ديگري به اقرار متهم به قتل شهادت دهد قتل ثابت نمي شود و چنانچه موجب ظن براي قاضي باشد، مورد از موارد لوث خواهد بود. ماده ۲۴۲ در صورتي كه قراين و نشانه‌هاي ظني معارض يكديگر باشند مورد از موارد لوث محسوب نمي گردد. ماده ۲۴۳ مدعي ممكن است مرد يا زن باشد و در هر حال بايد از وراث فعلي مقتول محسوب شود. ماده ۲۴۴ اگر مدعي عليه حضور خود را هنگام قتل در محل واقعه منكر باشد و قرايني كه موجب ظن به وقوع قتل توسط وي گردد وجود نداشته باشد لوث محسوب نمي شود. مگر اينكه مدعي بينه اي بر حضور او هنگام قتل در محل واقعه اقامه كند و موجب ظن به وقوع قتل توسط او گردد در اين صورت لوث ثابت مي‌شود و مدعي بايد اقامه قسامه كند و در صورت امتناع از اقامه قسامه مي‌تواند از مدعي عليه مطالبه قسامه كند در اين صورت مدعي عليه بايد به منظور برائت خود به ترتيب مذكور در ماده (۲۴۷) عمل نمايد. در اين حالت اگر مدعي عليه از اقامه قسامه ابا نمايد محكوم به پرداخت ديه مي‌شود. به قسامه عمل نمايد و چنانچه ابا كند محكوم به پرداخت ديه مي‌شود. ماده ۲۴۸ در موارد لوث قتل عمد با قسم پنجاه نفر مرد ثابت مي‌شود و قسم خورندگان بايد از خويشان و بستگان نسبي مدعي باشند. تبصره ۱ مدعي و مدعي عليه مي‌توانند حسب مورد يكي از قسم خورندگان باشند. تبصره ۲ چنانچه تعداد قسم خورندگان مدعي عليه كمتر از پنجاه نفر باشند، هر يك از قسم خورندگان مرد مي‌توانند بيش از يك قسم بخورند به نحوي كه پنجاه قسم كامل شود. تبصره ۳ چنانچه مدعي عليه نتواند كسي از خويشان و بستگان نسبي خود را براي قسم حاضر كند، مي‌تواند پنجاه قسم بخورد و تبرئه شود. .......: کیفری.... https://eitaa.com/zandahlm1357
              ماهيت حقوقی جهيزيه ای که به خانه شوهر برده ميشود مشترک امانت در دست وی تلقی میشود   چنانچه شوهر رعایت حدود متعارف ننمايد مسئول جبران خسارت است       چنانچه استفاده از آنها خارج از حدود متعارف باشد اجازه تصرف به غير در اینصورت باید پاسخگو باشد، و زوجه با تکیه بر دلایل محکمه پسند حق شکایت دارد ✋در دادنامه های صدور گواهی عدم سازش یکی از مواردیکه تعیین تکلیف می گردد موضوع استرداد جهیزه ای است که بر اساس سیاهه از خانه پدری آورده است      در فرضی که مورد غفلت واقع شده باشد با در دست داشتن مدارک لازم شناسنامه، كارت ملی، عقدنامه و ليست لوازم جهيزيه كه همسر و شهود امضاء‌ كرده ‌اند به دادگاه خانواده مراجعه و دادخواست استرداد جهيزيه مطرح نماید     اینکه اگر احتمال دهد شوهر اقدام به تخريب فروش جهيزيه مینمايد تقاضای صدور قرار تأمين خواسته نیز از دادگاه خواسته شود که بدینوسیله نزد حافظ به رسم امانت نگهداری میشود
◾آیا فرزند خوانده ارث میبرد؟ ▫مطابق ماده 861 قانون مدنی دو امر موجب ارث بردن میشود رابطه ی نسبی و رابطه ی سببی ی قانون مذکور اشخاصی که به واسطه ی رابطه ی نسبی با متوفی ارث می برند سه طبقه هستند 1-▫پدر و مادر و فرزندان و فرزندانِ فرزندان 2-▫اجداد و برادر و خواهر و اولاد آنها 3-▫اعمام و عمات و اخوال و خالات و اولاد آنها ✋لازم به ذکر است وجود هر طبقه مانع ارث بری طبقه ی بعدی می گردد ▫بدین معنا که مطابق ماده 863 قانون مدنی طبقه ی بعدی وقتی ارث می برند که از وارثین طبقه ی قبل کسی وجود نداشته باشد وجود افراد در یک طبقه مانع ارث بری افراد دیگر در همان طبقه نبوده و تنها در میزان ارث یکدیگر تأثیر دارند ▫همانطور که گفته شد علاوه بر رابطه ی نسبی ی سببی نیز موجب ارث بری میشود بدین ترتیب هریک از زوجین که در حین فوت دیگری زنده باشد از دیگری ارث می برد اگرچه زن و شوهری به موجب قانون فرزندی را به سرپرستی گرفته و نام او در شناسنامه ی آنها می آید و قانوناً فرزند آنها محسوب می گردد از آنجایی که میان فرزندخوانده و پدر و مادری که او را به سرپرستی گرفته اند رابطه ی خونی وجود ندارد فرزندخوانده از آنها ارث نمی برد اینکه پدر و مادر با رضایت خود ارثی را در وصیتنامه خود به نفع فرزند خوانده مشخص نمایند و به موجب الزاماتی که بهزیستی در ابتدا از پدر و مادر متقاضی فرزند می خواهد اقتصادی آینده طفل در قالب ملک حساب بانکی و... مالی از سرپرست به او منتقل شود آنکه سرپرست پیش از فوت از راه های قانونی اموال و دارایی اش را به نام فرزندخوانده کند ✋شب خوش
.......: علی علیه السّلام اول مؤمن برسول الله صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بود چنانکه اکابر علماء شما مانند بخاری و مسلم در صحیحین خود و امام احمد حنبل در مسند و ابن عبد البر در ص ۳۲ جلد سیم استیعاب و امام ابو عبد الرحمن نسائی در خصائص العلوی و سبط ابن جوزی در ص ۶۳ تذکره و شیخ سلیمان بلخی حنفی در باب ۱۲ ینابیع المودّة از ترمذی و مسلم و محمّد بن طلحه شافعی در فصل اول مطالب السئول و ابن ابی الحدید در ص ۲۵۸ جلد سیم شرح نهج البلاغه و ترمذی در ص ۲۱۴ جلد دوم جامع و حموینی در فرائد و میر سید علی همدانی در مودة القربی حتّی ابن حجر متعصّب در صواعق و دیگران از فحول اعلام شما با مختصر کم و زیادی در الفاظ از انس بن مالک و دیگران نقل نموده اند بعث النبیّ فی یوم الاثنین و آمن علیّ یوم الثلاث [۱] . و نیز آورده اند که بعث النبیّ فی یوم الاثنین و صلّی علیّ معه یوم الثلاث [۲] انّه اوّل من آمن برسول اللّه من الذکور [۳] . و نیز طبری در ص ۲۴۱ جلد دوم تاریخ و ابن ابی الحدید در ص ۲۵۶ جلد سیم شرح نهج و ترمذی در ص ۲۱۵ جلد دوم جامع و امام احمد در ص ۳۶۸ جلد چهارم مسند و ابن اثیر در ص ۲۲ جلد دوم کامل و حاکم نیشابوری در ص ۳۳۶ جلد چهارم مستدرک و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۲۵ کفایت الطالب باسناد خود از ابن عباس روایت نموده اند که اول من صلّی علیّ یعنی اول کسی که (در اسلام) نماز گذارد علی علیه السّلام بود. و از زید بن ارقم وارد است که اوّل من اسلم مع رسول اللّه علیّ بن أبی طالب علیه السّلام [۴] و از این قبیل اخبار در کتب معتبرۀ شما بسی بسیار است که برای نمونه کافی می‌باشد. ---------- [۱]: ۱) پیغمبر روز دوشنبه مبعوث برسالت شد و علی در روز سه شنبه ایمان آورد. [۲]: ۲) پیغمبر روز دوشنبه مبعوث شد و روز سه شنبه علی با او نماز گذارد. [۳]: ۳) علی اول مردی بود که ایمان آورد برسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله. [۴]: ۴) اول کسی که اسلام آورد برسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله علی بن أبی طالب بود. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani-5 - آواز افشاری Mahmoodi Khansari-NavaYab.Com Mahmoodi Khansari-NavaYab.Com.mp3
843.8K
‌✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 ای ساقی آتش رو،مست از می نابم کن با یک دو سه پیمانه،مستم کن و خوابم کن از رنج و غم و هستی،فارغ کندم مستی آبادم اگر خواهی،از باده خرابم کن در پرتو پیمانه،دیدم رخ جانانه ای زاهد فرزانه،دیوانه خطابم کن با درد و غم عشقت،آمیخته شد جانم خواهی تو ببر خوانم،خواهی تو جوابم کن می سوزم از از این آتش،ای ابر کرم باز آ در سیل فنا غرغه،یکباره در آبم کن 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۲٠۳.mp3
11.65M
۲۰۳ • ای کاش من ایمان فلانی را داشتم! • ای کاش من در فلان خانواده بدنیا آمده بودم! • ای کاش من استعدادِ او را داشتم! • ای کاش من به اندازه او موفق بودم! آنوقت بهتر از نظر انسانی و معنوی رشد می‌کردم. ⭕️ هشدار : شما می‌توانید در همین خانواده / در همین موقعیت اجتماعی / با همین استعداد و.... حتی از کسی که حسرت ایمانش را می‌خورید، پیشتازتر باشید. بشرط آنکه ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا امکان ملاقات با (عج) و تشرف قبل از ظهور وجود دارد؟ ♦️♦️♦️♦️ ۳۶ پیش از آنی که رسد جان به لب دوری یار کاش می‌شد که لبم بر لب یاری برسد ۳۷ پنهان مکن جمال خود از عاشقان خویش https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام لطفا 🇮🇷👇 eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525 کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺