#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: انواع مجاز تفتازانی در فصل اول در آخر کتاب بیان آورده است: مجاز نزد گذشتگان بر دو قسم است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
شرافت با همت عالی محقق میشود نه با استخوان پوسیده. دروغگو متهم است اگرچه دلیلش واضح و لهجه اش صادق باشد. لغزش انسان در تزلزل قدم اوست. چه بسا کور به مقصد رسد و بینا خطا کند. با کسی دشمنی نکن زیرا دشمن یا عاقل است و یا جاهل پس از حیله عاقل و جهل جاهل بترس. از نکوهش غائبی که اگر حاضر باشد در ستایشش مبالغه میکنی حیا کن. از مدح حاضری که اگر غایب باشد مذمتش میکنی حیا نما.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام
ببخشید آیا اعتکاف باید حتما تو مسجد جامع هر شهر باشه؟اقای سیستانی
پاسخ👇
سلام علیکم
اعتکاف در مرحله اول در مسجد جامع می باشد اما اعتکاف در غیر از مساجد جامع به نیت رجاء صحیح است.
#احکام
#احکام_اعتکاف
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
شطرنج و پاسور و تخته نرد تو منزل باشه و اگر گاهی بازی کنن البته بدونه شرط بندی، فقط برای سرگرمی
آیا حرامه ؟؟
مقلد رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر نرد عرفاً از آلات قمار محسوب شود، بازى با آن مطلقاً حتى بدون شرط بندى حرام است.
اگر شطرنج عرفاً آلت قمارمحسوب نشود و فقط یک بازی فکری باشد و برد و باختی هم در کار نباشد بازی با آن اشکال ندارد؛ ولی تشخیص این که آلت قمار هست یا نه به عهدهخود مکلفین است.
درباره پاسور نیز ایشان معتقدند آلت قمار است و بازی با آن حرام می باشد.
#احکام
#احکام_بازیها
#مطابق_بافتوای_آیت_الله_خامنه_ای
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
با سلام .
مادری فرزندان دو قلوی خود را در ۶ ماهگی از باردای به دنیا اورده و بچه ها دوروز بعد فوت کرده اند. شناسنامه های بچه ها باطل نشده است . این خانواده در طرح جوانی جمعیت ثبت نام خودرو اسمشون دراومده . با توجه به اینکه این طرح مخصوص مادران است ایا استفاده از این امتیاز حرام است؟
پاسخ👇
سلام علیکم
این امور بستگی به قوانین دارد.
#احکام
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام خسته نباشید
برای سوره های سجده دار حتما باید بریم سجده رو کامل انجام بدیم یا به حالت خم بشیم و دو انگشت بزاریم رو پیشونی کفایت میکنه برا زیارت عاشوار هم همین طور ممنون میشم جواب بدید رهبری
پاسخ👇
سلام علیکم
در سجده واجب قرآن لازم است سجده کامل انجام شود یعنی تمام هفت عضو بر روی زمین قرار بگیرد و بر روی چیزی سجده شود که سجده بر آن صحیح است و فقط ذکر سجده قرآن واجب نیست.
اما در سجده زیارت عاشورا اشکالی ندارد.
#احکام
#احکام_قرآن
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام علیکم
نمازجعفرطیارروبایدحتماکامل بایدبادعاهای وارده ش بخونیم یافقط نمازروبخونیم چون دعایی ک درسجده خونده میشه آخرنماز روحفظ نیستم.
پاسخ👇
سلام علیکم
نخواندن دعای آخر اشکالی به نماز وارد نمی کند.
#احکام
#احکام_نمازهای_مستحبی
#نمازجعفرطیار
#پاسخ_به_سؤال_اعضای_کانال
#سؤال_شرعی
سؤال👇
سلام بنده مسجدی خادمم
گاهی خانم میان تقاضای یه لیوان آب رو میکنن برای وضو گرفتن در داخل همان شبستانی که نماز جماعت خونده میشه
ایا وضو گرفتن به این شکل صحیح هستش ؟
وقتی هم میگیم نمیتونیم اب در اختیارتون بزاریم هی اصرار میکنن چادرمونو میندازیم زمین تا فرش خیس نشه
پاسخ👇
سلام علیکم
اگر وضو را صحیح بگیرند، از نظر شرعی برای وضو مشکلی نیست.
#احکام
#احکام_وضو
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه امر به معروف و نهی از منکر
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کلیپ #استاد_علی_تقوی 5⃣ #شیـوه نامه و پیام #شیوه_ها #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر 🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: مبحث سوم قسامه ماده ۲۳۹ هرگاه بر اثر قراين و اماراتي و يا از هر طريق ديگري از قبيل شهادت ي
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ماده ۲۴۹ قاضي بايد براي قبول تكرار قسم مطمئن شود كه مدعي عليه پنجاه نفر خويشان و بستگان نسبي ندارد و يا خويشان وبستگان نسبي او پنجاه نفر يا بيشتر هستند ولي حاضر به قسم خوردن نمي باشند. همچنين قاضي بايد خويشاوندي نسبي قسم خوردگان را با مدعي عليه احراز نمايد.
ماده ۲۵۰ هر يك از قسم خورندگان بايد قاتل و مقتول را بدون ابهام معين و انفراد يا اشتراك و يا معاونت قاتل يا قاتلان را صريحا ذكر و نوع قتل را بيان كنند.
تبصره در صورتي كه قاضي احتمال بدهد كه قسم خورنده يا قسم خورندگان در تشخيص نوع قتل كه عمد يا شبه عمد يا خطاء است دچاراشتباه ميباشند بايد در مورد نوع قتل از آنها تحقيق نمايد.
ماده ۲۵۱ قسم خورندگان بايد علم به ارتكاب قتل داشته باشند و از روي جزم قسم بخورند و قسم از روي ظن كفايت نمي كند.
تبصره در صورتي كه قاضي احراز نمايد كه تمام يا
بعضي از قسم خورندگان از روي ظن قسم ميخورند قسمهاي مذكور اعتبار ندارد.
ماده ۲۵۲ در موارد لوث چنانچه مدعي متعدد باشد، قسم پنجاه نفر كفايت ميكند ولي در صورت تعدد مدعي عليه هر يك از آنان ميبايست براي برائت خود اجراي قسامه كند و با نداشتن عدد قسامه طبق تبصره (۳) ماده (۲۴۸) هر يك از مدعي عليهم پنجاه قسم خورده و تبرئه ميشوند.
ماده ۲۵۳ نصاب قسامه در قتل شبه عمد و خطاي محض بيست و پنج نفر ميباشد و نحوه انجام آن مطابق ماده (۲۴۸) و تبصرههاي آن است
ماده ۲۵۴ در جراحات قصاص با قسامه ثابت نمي شود و فقط موجب پرداخت ديه ميگردد و نصاب قسامه در جراحات به شرح زيراست
الف در جراحاتي كه موجب ديه كامل است مجروح با پنج نفر ديگر قسم ميخورند.
ب در جراحاتي كه موجب سه چهارم ديه كامل است مجروح با چهار نفر ديگر قسم ميخورند.
ج در جراحاتي كه موجب دو سوم ديه كامل است مجروح با سه نفر ديگر قسم ميخورند.
د در جراحاتي كه موجب يك دوم ديه كامل است مجروع با دو نفر ديگر قسم ميخورند.
ه در جراحاتي كه موجب يك سوم ديه كامل است مجروح با يك نفر ديگر قسم ميخورند.
و در جراحاتي كه موجب يك ششم ديه كامل است مجروح به تنهايي قسم ميخورد.
تبصره ۱ در مورد هر يك از بندهاي فوق الذكر در صورت نبودن نفرات لازم مجني عليه ميتواند به همان عدد قسم را تكرار كند.
تبصره ۲ در مورد هر يك از بندهاي ياد شده در فوق، چنانچه مقدار ديه بيش از كسر
مقرر در آن بند و كمتر از كسر مقرر در بند قبلي بوده باشد، در مقدار قسم نصاب بيشتر لازم است مثلا اگر ديه جراحت به مقدار يك چهارم و يا يك پنجم ديه كامل باشد، براي اثبات آن نصاب يك سوم يعني دو قسم لازم است
ماده ۲۵۵ هرگاه شخصي در اثر ازدحام كشته شود و يا جسد مقتولي در شارع عام پيدا شود و قراين ظني براي قاضي بر نسبت قتل او به شخص يا جماعتي نباشد، حاكم شرع بايد ديه او را از بيت المال بدهد و اگر شواهد ظني نزد حاكم اقامه شود كه آن قتل به شخص يا اشخاص معين منسوب است مورد از موارد لوث خواهد بود.
ماده ۲۵۶ هرگاه كسي را در محلي كشته بيابند و ولي مقتول مدعي شود كه شخص معيني از ساكنان آن محل وي را به قتل رسانده است مورد از موارد لوث ميباشد در اين صورت چنانچه حضور مدعي عليه هنگام قتل در محل واقعه ثابت شود دعواي ولي با قسامه پذيرفته ميشود.
تبصره چنانچه مدعي عليه حضور خود را هنگام قتل در محل واقعه انكار نمايد ادعاي او با سوگند پذيرفته ميشود.
.......:
#قوانین کیفری....
https://eitaa.com/zandahlm1357
..
◾فرق تراس و بالکن از
لحاظ ثبتی چیست؟
▫▫در دستورالعمل سی بندی تفکیک آپارتمان بندهای هیجده الی بیست #یعنی سه بند به موضوع تراس اختصاص داده شده
تراس و بالکن قسمتی از ساختمان است #که
حداقل یکطرف آنها بسمت خارج باز باشد
#که به آنها تراس و #یا بالکن یکطرف باز
دو طرف باز #یا سه طرف باز میگویند
✋ #تفاوت ایندو در اینست که
تراس غیر مسقف است و
بالکن مسقف است یعنی
اگر وارد تراس شوید و بالای سر خود را نگاه کنید سقفی نمیبینید
#تراس جزء مشاعات است
✋ #بالکن همیشه جزء مساحت آپارتمان محاسبه میشود
در حالت خاصی تراس جزء مفروزات است
vekalats #ولی
در همین حالت خاص مساحت تراس جزء مساحت آپارتمان بحساب نمی آید #بلکه به آن منضم میشود
vekalats #مثلا
آپارتمانی به مساحت هشتاد متر مربع بانضمام تراسی به مساحت پنج متر مربع
vekalats #اما
در خصوص بالکن گفته میشود
vekalats #مثلا
آپارتمانی به مساحت نودوپنج متر که چهار متر مربع آن بالکن است
▫با تشکر: حسن زارع
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ایمان علی در کوچکی دلیل بر وفور عقل و فضل او میباشد پس قطعا آن حضرت علی را قابل و لایق و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
ایمان علی علیه السّلام از فطرت بوده نه از کفر
علاوه بر آنکه علی اسبق از همه مسلمین ایمان آورد فضیلت دیگری برای او در این باب میباشد که اهمّ فضائل است و از خصائص مخصوصۀ او میباشد که اسلامه عن الفطرة و اسلامهم عن الکفر [۳] .
علی امیر المؤمنین طرفة العینی میل بکفر و شرک ننمود بر خلاف عموم مسلمین و اصحاب که از کفر و شرک و بت پرستی بیرون آمده قبول اسلام نمودند (چون آن حضرت قبل از بلوغ بدعوت پیغمبر ایمان آورد) چنانچه حافظ ابو نعیم اصفهانی در ما نزل القرآن فی علی و میر سید علی همدانی در مودة القربی از ابن عباس نقل نموده اند که گفت و الله ما من عبد آمن باللّه الاّ و قد عبد الصنم الاّ علی بن أبی طالب فانّه آمن باللّه من غیر ان یعبد صنما [۴] .
و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۲۴ کفایت الطالب باسناد خود از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل مینماید که فرمود سباق الامم ثلاثة لم یشرکوا باللّه طرفة عین علیّ بن أبی طالب و صاحب یاسین و مؤمن آل فرعون فهم الصدیقون-حبیب النجار مؤمن آل یاسین و حزقیل مؤمن آل فرعون و علیّ بن أبی طالب و هو افضلهم [۱] .
چنانچه در نهج البلاغه است که خود فرموده فانّی ولدت علی الفطرة و سبقت الی الایمان و الهجرة [۲] .
----------
[۳]: ۳) اسلام علی از فطرت و اسلام آنها از کفر بوده است.
[۴]: ۴) سوگند بخدا ایمان نیاورد احدی از عباد (یعنی از امت) مگر آنکه بر بت ستایش نموده بود مگر علی بن أبی طالب علیه السّلام که آن حضرت ایمان آورد بخدا و قبول اسلام نمود بدون آنکه بصنم و بت ستایش کرده باشد.
[۱]: ۱) سبقت گیرندگان جمیع امم (در مسابقه ایمان و توحید) سه نفر بودند که شرک بخدا نیاوردند علی بن أبی طالب و صاحب یاسین و مؤمن آل فرعون که ایشانند راست گویان یعنی حبیب نجار مؤمن آل یس و حزقیل و مؤمن آل فرعون و افضل آنها علی بن أبی طالب بود.
[۲]: ۲) من متولد شدم بر فطرت توحید و پیشی گرفتم بایمان و هجرت با رسول خدا (ص).
و نیز حافظ ابی نعیم اصفهانی و شافعی و دیگران از علمای خودتان مانند ابن ابی الحدید نقل نموده اند انّ علیّا لم یکفر باللّه طرفة عین [۳] و امام احمد حنبل در مسند و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع الموده نقل نموده اند از ابن عباس که بزمعة بن خارجه گفت انّه لم یعبد صنما و لم یشرب خمرا و کان اول الناس اسلاما [۴] .
شما که میگوئید ایمان شیخین افضل از ایمان علی بن أبی طالب علیه السّلام بوده مگر این حدیث شریف را ندیده اید که ابن مغازلی شافعی در فضائل و امام احمد بن حنبل در مسند و خطیب خوارزمی در مناقب و سلیمان بلخی حنفی در ینابیع و دیگران از اکابر علماء شما از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل نموده اند که فرمود لو وزن ایمان علیّ و ایمان امّتی لرجح ایمان علیّ علی ایمان امّتی الی یوم القیمة [۵] .
و نیز میر سید علی همدانی در مودة هفتم از مودة القربی و خطیب خوارزمی در مناقب و امام ثعلبی در تفسیر نقل نموده اند از خلیفۀ ثانی عمر بن الخطّاب که گفت
شهادت میدهم که از رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم شنیدم که فرمود لو انّ السموات السبّع و الأرضین السبّع و ضعن فی کفّة میزان و وضع ایمان علیّ فی کفّة میزان لرجح ایمان علی [۱] .
و عبدی شاعر معروف-سفیان بن مصعب کوفی روی همین اصل ضمن اشعار خود گفته:
اشهد باللّه لقد قال لنا
محمّد و القول منه ما خفی
لو انّ ایمان جمیع الخلق ممّن
سکن الارض و من جلّ السماء
یجعل فی کفّة میزان لکی
یوفی بایمان علی ما وفی
----------
[۳]: ۳) بدرستی که علی علیه السّلام کافر نشد بخدا چشم بر هم زدنی.
[۴]: ۴) علی علیه السّلام هرگز سجده به بت نکرد و شراب نخورد و اول کسی که از مردم اسلام آورده و تسلیم شد بمقام رسالت او بود.
[۵]: ۵) اگر ایمان علی را با ایمان امت من بسنجند ایمان علی بر ایمان امت من تا روز قیامت راجح خواهد بود.
[۱]: ۱) اگر هفت آسمان و زمین را در یک کفۀ ترازو بگذارند و ایمان علی را در کفه دیگر هرآینه ایمان علی رجحان و سنگینی مینماید بر آنها.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
❀ڪـانال ذڪـر روزانہ - سلام من به زهرای زمین کربلا زینب.mp3
5.53M
📝سلام من به زهرای زمین کربلا زینب
دارم همیشه آوای روحی لک الفدا زینب
🎤 #جواد_مقدم
◾️ ویژه شهادت #حضرت_زینب
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۲۰۶ #استاد_شجاعی #استاد_پناهیان ※ حس ※ خیال ※ وهم ※ عقل ※ فوق عقل این پنج بخش؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲٠۷.mp3
11.58M
#انسان_شناسی ۲۰۷
#آیتالله_فاطمینیا
#استاد_شجاعی
✘ شما عبادتهایتان را با خود به برزخ نمیبرید!
✘ شما کمکهای خیریه و عام المنفعهتان را با خود به برزخ نمیبرید!
✘ شما روزه و حج و زیاراتتان را با خود به برزخ نمیبرید!
✔ شما اجازه دارید فقط یک چیز را با خودتان به برزخ منتقل کنید؛ خودِ خودتان را!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥آیا ظهور #امام_زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف نزدیک است؟ دیدار مقام معظم رهبری با مرحوم آیت الله م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥توریست ها درباره امام زمان (عج) چه می گویند؟
میزان شناخت گردشگران خارجی پیرامون ظهور منجی و #امام_زمان (عج)
♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۴۵
تا چند دهی وعده دیدار به فردا؟
شد تار در اندیشه فردای تو، چشمم
۴۶
تو سرنوشت زمینی، چرا نمی آیی؟
غروب جمعه دلگیر با دعای سمات
https://eitaa.com/zandahlm1357