eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
47.2هزار عکس
34.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: پيام تسليت مقام معظم رهبري به حضرت آيت الله وحيد خراساني پيام تسليت مقام معظم رهبري به حضرت آيت الله وحيد خراساني بسم الله الرحمن الرحيم حضرت مستطاب آيه الله آقاي وحيد خراساني دامت بركاته مصيبت وارده را به آن جناب صميمانه تسليت عرض مي‌كنم و از خداوند متعال مسئلت مي‌نمايم كه سكينه و تسلا بر قلب شريف جنابعالي نازل فرمايد و به جنابعالي و ديگر بازماندگان اجر جزيل مصيبت ديدگان ار ارزاني دارد و روح آن جوان صالح را با اوليائش محشور گرداند. والسلام عليك و رحمه الله و بركاته. سيد علي خامنه اي ۱۵/۹/۸۲ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ۴۳- دوراهی انتخاب تحصیل حوزوی یا دانشگاهی دانشجوی سال دوّم فلان دانشگاه دیگر هستم؛ علاقه ی شدیدی به علوم اسلامی دارم و آینده ی خود را یک اسلام شناس و مبلّغ میخواهم و میدانم. بعضی میگویند اوّل لیسانس بگیر، بعد برو حوزه؛ شما چه توصیه ای میفرمائید؟ لیسانس بگیرم، بعد بروم حوزه؟ فوق لیسانس بگیرم، بعد بروم حوزه؟ دکترا بگیرم، بعد بروم حوزه؟ اصلاً حوزه نروم؟ الان حوزه بروم؟ پنج شق دارد! بعضی از برادران دانشجو رفتند حوزه، تحصیلات حوزه ای را دنبال کردند، به مقامات عالی هم رسیدند؛ خیلی هم خوب بوده. البتّه فکر میکنم بعضی از آنها در پایان مقطع کارشناسی رفتند، بعضی در پایان مقطع کارشناسی ارشد رفتند، بعضی هستند که الان طلبه اند و مشغول تحصیلات دانشگاهی هم هستند؛ خیلی هم خوبند. البتّه یک قدری سخت است. امّا این برادری که از من سؤال کردند که علاقه دارند، من فکر میکنم که نگاه کنند به ظرفیّتها و شوق و استعداد خودشان؛ چون از حفظ نمیشود قضاوت کرد. من نه شما را علی الظّاهر دیدم، نه استعدادهاتان را میشناسم؛ بنابراین برای قضاوت در این مورد، خیلی معلوم نیست من صلاحیّت داشته باشم. شما نگاه کنید ببینید اگر واقعاً شوق زیادی دارید، علاقه ی زیادی دارید، رشته تان هم یک رشته ی مورد علاقه تان نیست، خب، میتوانید الان رها کنید و بروید. البتّه آدم فکر میکند حالا که کنکور را شرکت کردید و آمدید دانشگاه و لابد مثلاً چند ترم هم گذراندید، حیف است که تمام نکنید؛ بد نیست که درس دانشگاه را تمام کنید و حدّاقل مقطع کارشناسی را بگذرانید. امّا اگر نه، می‌بینید خیلی شوقی ندارید یا تردید دارید، حالا بگذارید بروید جلو، بعداً باز تصمیم گیری خواهید کرد. خُب ده دقیقه به اذان است. من خواهش میکنم که ده دقیقه برای من فرصت قرار بدهید تا آماده بشویم برای نماز. پیشنهاد میکنم یک نفر چند آیه قرآن بخواند بعد هم وقتی که اذان شد اذان بگویند نماز را بخوانیم. هر کسی که ماند، آن وقت من یک بحثی را ان شاءالله شروع خواهم کرد و صحبت میکنم. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
💠بیست و دوم بهمن باید سر مشق ما باشد. ٢٢ بهمن باید سر مشق ما باشد در طول زندگی و برای نسل های آینده که همه آنها ٢٢ بهمن را که غلبه ایمان بر کفر الله بر طاغوت و اسلام بر کفر بود. بايد حفظ کنند و بزرگ بشمارند. 📚صحیفه نور، جلد ١۴، صفحه ٧٠ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20220125-WA0059.mp3
465K
🇮🇷 سرود « ای امام ای مجاهد ای مظهر شرف، ای گذشته زجان در ره هدف...»✌️ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 تلاوت تصویری آیات ابتدایی سوره ضحی ، استاد عبدالباسط عبدالصمد 🇵🇰 اجرا در کشور پاکستان ،
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: حديث سلسلة الذهب متن حديث ۱- ابن المتوكّل عن علىّ عن أبيه عن يوسف بن عقيل عن إسحاق بن راهويه قال: لمّا وافي أبوالحسن الرضا عليه السلام نيسابور و أراد أن يرحل منها إلي المأمون اجتمع إليه أصحاب الحديث فقالوا له: يا بن رسول الله ترحل عنا و لاتحدّثنا بحديث فنستفيده منك، و قدكان قعد فى العمارية، فأطلع رأسه و قال: سمعت أبى موسي بن جعفر يقول: سمعت أبى جعفر بن محمد يقول: سمعت أبى محمّد بن علىّ يقول: سمعت أبى علىّ بن الحسين يقول: سمعت أبى الحسين بن علىّ يقول: سمعت أبى أميرالمؤمنين علىّ بن أبى طالب عليه السلام يقول: سمعت رسول الله صلّي الله عليه و آله يقول: سمعت جبرئيل عليه السلام يقول: سمعت الله عزّوجلّ يقول: لا إله إلّا الله حصنى فمن دخل حصنى أمن من عذابى، فلمّا مرّت الراحلة نادانا: بشروطها و أنا من شروطها۱. ۲- أبو الحسين محمّد بن علىّ بن الشاه الفقيه بمروالروذ قال: حدّثنا أبو بكر محمد بن عبد الله النيسابورى قال: حدّثنا أبو القاسم عبد الله بن أحمد بن عباس الطائى بالبصرة قال: حدّثنى أبى فى سنة ستين و مائتين قال: حدّثنى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام سنة أربع و تسعين و مائة قال: حدّثنى أبى موسي بن جعفر قال: حدّثنى أبى جعفر بن محمد قال: حدّثنى أبى محمّد بن علىّ قال: حدّثنى أبى علىّ بن الحسين قال: حدّثنى أبى الحسين بن علىّ قال: حدّثنى أبى علىّ بن أبى طالب عليه السلام قال: قال: رسول الله صلّي الله عليه و آله يقول الله جلّ جلاله: لاإله إلّا الله حصنى فمن دخله أمن من عذابى۲. ۳- أبو سعيد محمد بن الفضل بن محمد بن إسحاق المذكر النيسابورى بنيسابور قال: حدّثنى أبو علىّ الحسن بن علىّ الخزرجى الأنصارى السعدى قال: حدّثنا عبد السلام بن صالح أبو الصلت الهروى قال: كنت مع علىّ بن موسي الرضا عليه السلام حين رحل من نيسابور، و هو راكب بغلة شهباء، فإذا محمّد بن رافع و أحمد بن حرب و يحيي بن يحيي و إسحاق بن راهويه و عدّة من أهل العلم قد تعلقوا بلجام بغلته فى المربّعة فقالوا: بحق آبائك المطهرين حدّثنا بحديث قد سمعته من أبيك فأخرج رأسه من العمارية و عليه مطرف خز ذو وجهين و قال: حدّثنى أبى العبد الصالح موسي بن جعفر قال : حدّثنى أبى الصادق جعفر بن محمد قال: حدّثنى أبى أبو جعفر محمّد بن علىّ باقر علم الأنبياء قال: حدّثنى أبى علىّ بن الحسين سيد العابدين قال: حدّثنى أبى سيد شباب أهل الجنة الحسين قال: حدّثنى أبى علىّ بن أبى طالب عليه السلام قال: سمعت النبىّ صلّي الله عليه و آله يقول: قال الله جلّ جلاله: إنّى أنا الله لاإله إلّا أنا فاعبدونى، من جاء منكم بشهادة أن لاإله إلّا الله بالإخلاص دخل فى حصنى و من دخل فى حصنى أمن من عذابى۳. ۴- محمد بن موسي بن المتوكل رضى الله عنه قال: حدّثنا أبو الحسين محمد بن جعفر الأسدى قال: حدّثنا محمد بن الحسين الصوفى قال: حدّثنا يوسف بن عقيل عن إسحاق بن راهويه قال: لما وافي أبوالحسن الرضا عليه السلام بنيسابور و أراد أن يخرج منها إلي المأمون اجتمع إليه أصحاب الحديث فقالوا له: يابن رسول الله ترحّل عنّا و لاتحدّثنا بحديث فنستفيده منك، و كان قدقعد فى العمارية، فأطلع رأسه و قال: سمعت أبى موسي بن جعفر يقول: سمعت أبى جعفر بن محمد يقول: سمعت أبى محمّد بن علىّ يقول: سمعت أبى علىّ بن الحسين يقول: سمعت أبى الحسين بن علىّ بن أبى طالب عليهما السلام يقول: سمعت أبى أميرالمؤمنين علىّ بن أبى طالب عليه السلام يقول: سمعت رسول الله صلّي الله عليه و آله يقول: سمعت جبرئيل عليه السلام يقول: سمعت الله جل جلاله يقول: لاإله إلّا الله حصنى فمن دخل حصنى أمن من عذابى ، قال: فلما مرت الراحلة نادانا: بشروطها و أنا من شروطها۴. حديث سلسلة الذهب حديث سلسلة الذهب حديثي است كه از حضرت رضا (ع) به هنگام ورود ايشان به نيشابور نقل شده و عدّه كثيري آن را براي خود نوشته اند. اين حديث با اختلافات ناچيزي مربوط به شرايط و اوضاع و احوال املاء و استملاي آن، در منابع كهني چون تاريخ نيشابور و توحيد صدق، عيون اخبار الرضا، امالي شيخ مفيد، ربع الأبرار زمخشري، التدوين رافعي، فصول المهمه ابن صباغ مالكي، كشف الغمه اربلي و منابع جديدتر چون كنز العمّال متقي هندي، بحار الأنوار مجلسي نقل شده است. سند اين روايت يازده گونه در كتابهاي نامبرده آمده است. در تماي مدارك يازده گانه روايي و تاريخي، اين حديث با اندكي زياده و نقصان و اختلاف در عبارت به بيست و دو طريق از زبان حضرت رضا (ع) نقل گرديده است. گفتني است از اين بيست و دو مورد، و يازده مأخذ و مدرك تاريخي و روايي جمعاً شش مورد، در پنج مأخذ پس از ذكر اصل حديث جمله (بشروطها و أنا من شروطها) ثبت شده است. كه در برخي از موارد پس از قيد (زاد فيها) و در بعضي ديگر، پس از ذكر (فلمّا مرّت الراحله) جمله (بشروطها و أنا من شروطها) بيان شده است. كه از اين پنج مأخذ و شش مدرك، چهار مأخذ و يك مورد به شيعيان و تنها يك مأخذ مربوط به قندوزي حنفي مي
ز شروط توحيد معرفي كرده است و به مردم فهمانيده كه پذيرفتن ولايت يكايك امامان معصوم از شرطهاي يكتاپرستي است. از اين رو شيخ صدوق در ذيل همين روايت گويد: اقرار امام به اين كه مفترض الطاعة بر بندگان بوده بدين معنا مي‌باشد كه پذيرفتن ولايت آن حضرت و نياكانش ملازم با پذيرفتن توحيد و يگاني پروردگار جهان است. اكنون اين نكته قابل دقّت و بحث است كه چرا امام سخن خود را يكباره ايراد نكرده، بلكه جمله پاياني را با فاصله بيان كرده است؟ در اين مورد نيز چند مطلب قابل دقت و بررسي است: اول: شايد بدين جهت بود كه امام مي‌خواسته حديثي را كه از پدرانش نقل مي‌كند از سخن خود كه بر آن مي‌افزايد كاملاً جدا و متمايز سازد تا نگارندگان نيز اين دو را جدا بدانند. و جمله (بشروطها و أنا من شروطها) را از اصل حديث نشمارند. دوم: ترديدي نيست كه آن جمعيت انبوه از نظر ايمان و اعتقاد با يكديگر همتراز نبودند، زيرا برخي بر اساس نصّ و تعيين به امامت آن حضرت معتقد بودند و گروهي بر اين عقيده بودند كه چون يكي از فرزندان علي (ع) و بهترين مسلمانان است به امامت و رهبري وي اعتقاد داشتند. و شايد گروهي آن حضرت را نشاني بي همتا از جهت علم و معرفت و دانش و شناخت و گفتار و كردار و اخلاق مي‌دانسته اند و شايد گروه ديگر نيز او را فقط از جهت اين كه نسبش به پيامبر (ص) مي‌رسد، امام و رهبر مي‌پنداشته اند و نمي دانسته اند كه شرايط امامت و رهبري چيست؟ ۱- بحارالأنوار ۴۹ / ۱۲۳. ۲- التوحيد / ۲۴. ۳- التوحيد / ۲۴- ۲۵. ۴- التوحيد / ۲۵. .......: امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
‌باشد. در اين جا روايتي كه مرحوم حاج شيخ عباس قمّي از چند روايت بحار الأنوار پسنديده و در سفينة البحار آورده است و برابر با نقل كشف الغمه اربلي در بحار الانوار است، از بحار و سفينه نقل و ترجمه مي‌شود: عماد الدين محمد بن ابي سعيد بن عبدالكريم وزّان در محرم سال ۵۹۶ ه. ق نقل كرد كه صاحب كتاب تاريخ نيشابور در كتابش آورده كه هنگامي علي بن موسي الرضا (ع) در سفري كه در همان سفر به فيض شهادت نايل آمد، به نيشابور رسيد، در مَهدي بر روي يك استر سفيد رنگ مايل به خاكستري نشسته بود در راه بازار، دو حافظ احاديث نبوي يعني ابوزرعه و محمد بن اسلم طوسي، رحمهما الله به حضور حضرت راه يافتند و گفتند: اي بزرگوار و بزرگ زاده، اي امام و فرزند ائمه به حق پدران مطهّر و نياكان گراميت، چهره مباركت را به ما بنما و براي ما از پدران و جدّت حديثي به يادگار نقل كن، استر ايستاد، سايبان كنار رفت و چشمان مسلمانان به طلعت مبارك او روشن شد. گيسوان بافته و فرو هشته او همانند گيسوان رسول اللَّه (ص) بود، و مردم از هر طبقه اي حاضر و ايستاده بودند، بعضي فرياد مي‌زدند، بعضي مي‌گريستند و جامه پاك مي‌كردند يا در خاك غلتيدند يا باربند استر او را مي‌بوسيدند و به سوي سايبان او گردن مي‌كشيدند، و اشكها چون جويباران روان بود، بعضي از ائمه حاضر در ميان جمعيت [ به ديگران ] بانك زدند اي مردم گوش فرا دهيد و عترت رسول اللَّه (ص) را نيازاريد و خاموش باشيد. آن گاه حضرت صلوات اللَّه عليه، اين حديث را املا كرد و عدّه دواتها بالغ بر بيست و چهار هزار بود، به علاوه تعداد بسياري قلمدان، نويسندگان اصلي حديث ابوزرعه رازي و محمد بن اسلم طوسي رحمهما اللَّه بودند. حضرت (ع) فرمود: پدرم موسي بن جعفر الكاظم گفت: كه پدرم جعفر بن محمد الصادق گفت: كه پدرم محمد بن الباقر گفت: كه پدرم علي بن حسين گفت: كه پدرم حسين بن علي شهيد ارض كربلا گفت: كه برادرم و پسر عمم محمد رسول اللّه (ص) فرمود: كه جبرئيل مرا گفت: كه از حضرت ربّ العزّه - سبحانه و تعالي- شنيدم كه فرمود: كلمة لا اله الا اللّه حصني فمن قالها دخل حصني و من دخل حصني أمن من عذابي. عبارت حديث در بعضي منابع تفاوتهايي دارد از جمله در توحيد صدوق چنين است: فمن دخله أمن مِن عذابي، شيخ صدوق در توحيد اين حديث را با سلسله راويان متفاوت هم نقل كرده است، در يكي از روايتهاي او آمده است كه چون مركب امام به حركت در آمد حضرت ندا در داد: بشروطها و أنا من شروطها، و شيخ در توضيح آن نوشته است: از شروط آن اقرار به حضرت رضا (ع) است به اين كه امامي از جانب خداوند عزّوجلّ بر بندگان او است و اطاعت از او بر بندگان واجب است. در اين جا كه چرا ناقلان و نگارشگران تاريخي يا ارباب حديث از فريقين از آوردن عبارت (أنا من شروطها) غفلت كرده اند، و يا آن را ناديده انگاشته اند، با توجه به درجه اهميت موضوع شايد بنابر جهاتي باشد كه بر دانشمندان پوشيده نيست، و احتمال مي‌رود كه يكي از اين جهات بيان دو گونه بودن سخن امام (ع) باشد. شايد نگارشگران سخنان ديكته شده امام را در مرحله نخست مي‌نگاشته اند و در مرحله ديگر غفلت كرده باشند، و يا اين كه با طبع و خواست برخي از گروههاي گوناگوني كه در آن اجتماع بي مانند بوده اند، سازگار نبوده و يا سانسور شديد دستگاه حكومت، با توجه به اين كه گروهي از مأموران همراه حضرت بوده اند ايجاب مي‌كرده كه آن قسمت از بيان امام (ع) را نگارشگران حذف كنند، گرچه بعيد نمي نمايد كه بعدها، برخي از نگارشگران آن قسمت را حذف كرده باشند و يا اين كه اصولاً نگارشگران اين جمله را از اصل حديث ندانسته اند و شايد خواست امام نيز باشد كه در دو مرحله سخن آن حضرت را به دو گونه بيان كنند. چون با خواهش فراواني از آن حضرت خواستند كه حديثي از نياكانش نقل كند و آن حضرت هم از پدرانش حديثي نقل كرده، سپس آن جمله (بشروطها و انا من شروطها) را از خويش گفته باشد و راويان نيز كه متوجه بوده اند آن جمله از خود حضرت مي‌باشد آن را حذف كرده اند. با اين همه، خودداري نگارشگران در بيان مطلب و يا غفلت آنان از نگارش به هر شكلي و به هر انگيزه اي كه باشد دليلي بر بيان نكردن امام در اين زمينه نيست، علاوه بر اين كه اسناد ديگر تاريخي و روايي گواه روشني بر بودن اين جمله در ذيل حديث است و شايد بتوان گفت كه هيچ حديثي به اندازه اين روايت روايان راستگو و مورد اعتماد نداشته باشد. و اما اين كه چرا امام جمله (بشروطها و انا من شروطها) را بر آن روايت افزوده است، در اين مورد نيز مي‌توان گفت: پس از آن سلسله اسنادي كه امام از پدرانش كه در واقع جانشين آنان بوده، ارائه كرده است. بيان اخير، سندي حتمي به شمار مي‌آيد و آن حضرت با اين سخن خود مسأله ولايت و رهبري را با توحيد و يكتاپرستي درهم آميخته و اعلان داشته است و نه تنها رهبري خود را از شرطهاي توحيد و يكتاپرستي معرفي نموده، بلكه اسنادي را نيز كه در آغاز متن حديث بيان نموده ا
🎤💭🎤💭🎤💭🎤 ✅پاسخ به شبهات وهابیت علیه مهدویت ⬅️قسمت 2⃣3⃣ از 2⃣3⃣ 💭شبهه ی شماره 2⃣3⃣ ☝️در این شبهه مطرح می کند که مهدی شیعیان بدون هیچ سبب و بهانه ای مردم را می کشد، اما مهدی اهل سنت مردم را نمی کشد⚔ مگر اینکه برای قتل دلیلی داشته باشد. ✅جواب شبهه 👇👇 📘منبعی که این روایت نوشته شده این است حضرت مهدی (عج) و یاران وی در مدت 8 ماه ⚠️از منحرفان (نه از مردم) عده ی زیادی را می کشد و مختلط می کشد و از کسی درخواست توبه نمی کند، کتاب "تاریخ ما بعد ظهور، ص472" 👌پس فقط تنها منحرفین را می‌کشد و آن منحرفین هم از یک طیف خاص نیستند مثلا ممکن است یکی از نژاد فلان، یکی از.. باشند👥 از این لحاظ هست. و اینکه می گوید درخواست توبه نمی شود 👈موقع جنگ منظورش هست قرآن هم می گوید: فرعون هم در آن لحظه ی آخر که عذاب را دید گفت خدایا توبه.. خدا گفت الان توبه قبول نیست، آن هم مراد از آن صحنه ی جنگ هست که می‌گوید توبه را از آنها نمی پذیرد. ✅همه ی این موارد که در حدیث آمد براساس اصول مسلم اسلام است، اگر این وهابیت در نقل حدیث رعایت امانت را می‌کردند❌ چنین شبهاتی پیش نمی‌آمد. 👌خُب مسلم هست وسط جنگ کسی توبه کند توبه اش را نمی پذیرند؛ و این کاملا طبیعی طبیعی هست و امام زمان فقط ″منحرفین″ را می کشد، نه همه‌‌ی مردم را.⚠️ 🔹پـــایـــان 🎤استاد احسان عبادی
ادب ماه رجب 5.mp3
4.56M
🔰 سلسله جلسات 5 💠 رعایت بیشتر 5 ✅ تدریس کتاب ادب حضور 👈 مراقبه در این ماه را جدی بگیریم 👈 کسانی می توانند در دهه آخر ماه رمضان که اوج برداشت های معنوی است موفق باشند که از الان شروع کنند 👌 حملات شیطان در آخرین روزهای ماه های مهم و معنوی بیشتر می شود ، چرا ؟ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت 👌ماه رجب امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم. 🔰انقلابی باید قوی شود🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا