eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.2هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
قسمت:دوازدهم هنوز سفره را جمع نکرده بودیم که عبدل پا شد، کوله‌پشتی‌اش🎒را آورد و ریخت وسط. چند تکه لباسِ شخصیِ رنگ 👕و رو رفته بود و چند تا کیسه‌ی کوچولوی خوراکی ـ از نخودچی و کشمش بگیر تا دو مشت بادام و گردو ـ و خرت و پرت‌های دیگر.😊 بلند شد و شروع کرد به عوض کردنِ لباس. متعجب مانده بودم می‌خواهد چه‌کار کند. 🙄 یک ژاکت که دو سه جای آن سوراخ بود، زیر پوشید و یک پیراهنِ قهوه‌ای‌رنگ نیم‌دار روی آن. دو تا شلوار نخی👖 رو هم پوشید. تازه روی همه‌ی آن‌ها، لباس‌های نظامی‌اش را تن کرد! کلاه کاموایی هم بود که گذاشت کنارِ دستش شروع کرد به چیدنِ وسایل توی کوله‌اش🎒 خوراکی‌ها، چند تا نارنجک دستی💣، چاقوی خوشگلی🔪 که دسته‌اش کنده‌کاری شده بود، وسایل زخم‌بندی و حتا نخ و سوزن❗️ فقط کلاه آهنی‌اش ماند که آن را هل داد سمت دیواره‌ی سنگر و گفت: «این‌ بماند همین جا. دیگه باهاش کاری ندارم!» فرمانده پا شد و این بار جلویِ رویِ من، پرده‌ی روی نقشه را کنار زد. عبدل هم رفت، کنارِ دستش ایستاد. خوب دقت کن❗️ از زیرِ پل، باید خودت را آرام آرام بکشی جلو. اگر در حینِ رفتن، منور زدند یا تیراندازی شد، خودت را بچسبان به پایه‌های بتونی پل و تکان نخور. متوجه شدی⁉️ آن طرف که رسیدی، باید از وسط همان دو تا سنگرِ نگهبانی که نشانت دادم، بگذری. بینِ سنگرها را سیم‌خاردار کشیده‌اند ولی مین‌گذاری نکرده‌اند، خیالت راحت باشد. یک ردیف سیم‌خاردار بیشتر نیست، باید بالا بگیری و یواشکی از زیرِ آن رد شوی. فهمیدی؟ بعدش هم که همه چیز برعهده‌ی خودت است.‌ عبدل هیچ حرفی نمی‌زد و فقط وسط حرف‌های فرمانده ـ به علامت این‌که همه چیز را متوجه شده ـ سرش را تکان می‌داد. بعد پا شد، کلاه نخی را سر گذاشت و آماده شد. قیافه‌اش پاک تغییر کرده بود.🙄 فرمانده برگشت سمت من و گفت: «بدو برو سنگرِ نگهبانیِ سمت راستِ پل. نگهبان‌ها را مرخص کن و بگو خودت جای آن‌ها نگهبانی می‌دهی. مواظب باش کسی آن دور و اطراف نباشد تا ما بیاییم. هیچ‌کس، متوجه شدی⁉️ تفنگم را برداشتم و توی تاریکی راه افتادم. کف کانال هنوز لیز بود و تاتی‌تاتی‌کُنان و با احتیاط قدم برمی‌داشتم. رسول سوتی و غلام شوش نگهبان بودند؛ دو تا از بچه‌های شر و شلوغِ جبهه‌ی ما و صد البته رفیق‌های جان‌جانیِ من ـ که یک روز در میان جریمه می‌شدند و باید نگهبانیِ اضافی می‌دادند.😁 هر دو خوزستانی بودند. یک چشمه از کارهاشان این بود که تا چشم فرمانده را دور می‌دیدند، لباس‌های نظامی را در می‌آوردند و دشداشه می‌پوشیدند؛ لباس سرتاسریِ سفیدرنگ که مخصوصِ جنوبی‌هاست. نمی‌دانید فرمانده چه می‌کشید از دست این دو تا همدست من😅 تا صدایم را شنیدند، رسول سوتی تند گفت: «ای بابا، ما که دیگه کاری نکردیم!» خنده‌ام گرفت. بیچاره‌ها فکر می‌کردند فرمانده من را فرستاده تا به‌شان بگویم که مثلاً به خاطرِ فلان کارِ خلاف‌شان، باید نگهبانیِ اضافی بدهند.😅 تا به‌شان گفتم که مرخصند و من جایِ آن‌ها نگهبانی می‌دهم، می‌خواستند از خوشحالی بال در بیاورند.😍 دو تایی تفنگ‌ها را انداختند روی دوش و د برو که رفتی. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: عدم تنافی اختیار با علم الهی و این منافاتی با قدرت اختیاریه عبد ندارد، از باب آن که اگر چه موجد حقیقی در تمام آثار و افعال حقّ است ولی ظهور آثار در عالم طبیعت که دار اسباب است شرایطی دارد که بدون تحقّق آن شرایط آن امر که مشروط است محقّق نشود ؛ چه انتفاء شرط مستلزم انتفاء مشروط است، و از جمله شرایط وقوع افعال عباد که مخلوق و مقدور خدا است، اراده عباد است و معلوم است که صدور افعال به اراده عباد است، امّا اراده آنها به اراده آنها نیست، بل به اراده خدا است، به مقتضای: « وَ مَا تَشَآؤُنَ إِلاَّ أَن یَشَآءَ اللَّهُ [۲] »، پس انسان مجبوری است به صورت مختار، لذا قال مولانا علی علیه السلام: « التوکل التبرّی من الحول و القوّة، والانتظار بما یأتی به القدر » [۳] . ---------- [۲]: ۴ - سوره مبارکه انسان، آیه ۳۰. [۳]: ۵ - غررالحکم، ص ۱۹۶. انقیاد تمام افعال انسانی در قضاء الهی بالجمله، پس عنوان فقره دعا: « لیس لنا من الأمر إلاّ ما قضیت » یعنی نیست از برای ما قاطبه عباد امری از امور جزئیه و کلیه از موت و حیات، عزت و ذلّت، امن و خوف، سقم و صحّت، عنا و راحت، بل کلّ الحرکات و السکون إلاّ باللّه و بقضاء اللّه، کما قال علی علیه السلام: « تذلّ الأمور للمقادیر حتی یکون الحتف فی التدبیر » [۱] . یعنی امور جاریه چنان ذلیل و منقاد مقدّرات الهیه اند که گاهی می‌باشد حتف که موت است در تدبیر، یعنی انسان تداوی و تدابیر می‌نماید برای حفظ الصّحة، و همان تدبیر او اسباب موت و هلاکت او می‌شود، و برای ارتباط و استناد کلیه امور به قضا و قدر الهیه که فی الحقیقه ابداً مدخلیتی به اراده عبد ندارد، از باب آن که « العبد و ما فی یده من الآثار کان لمولاه » [۲] کافی، و این است این کلام مولی الموحّدین امیرالمؤمنین علیه السلام که: « فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق » است. و اعلم، أنّ مالک الموت هو مالک الحیاة، والخالق هو الممیت، و المفنی هو المعید، و المبتلی هو المعافی، و أنّ الدنیا لم تکن لتستقّر إلاّ علی ما جعلها اللّه علیه من النعماء والابتلاء والجزاء فی المعاد، و ما شاء ممّا لاتعلم. ---------- [۱]: ۱ - شرح نهج البلاغه، ج ۱۸، ص ۱۲۰ ؛ تحف العقول، ص ۲۲۲. [۲]: ۲ - جامع الشتات، ج ۲، ص ۴۱۰. فإن أشکل علیک شیئاً من ذلک فاحمله علی جهالتک به، فانّک أوّل ما خلقت جاهلاً، ثمّ علمت و ما أکثر ما تجهل به من الأمر و تضلّ فیه رأیک و یتحیّر فیه بصرک، ثمّ تبصره. فاعتصم باللّه الذی خلقک ثمّ رزقک، ثم سوّاک، فلیکن له تعبدک و إلیه رغبتک و منه شفقتک. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: مزه مزه‌ها نه قسم هستند، شیرین، تلخ، ترش، میخوش، شور، تیز، زمخت، چرب، تفه (شیرین و ترش و تلخ). چرا که جسم یا زمخت است یا لطیف است و یا معتدل، اثر کننده در جسم یا سردی است یا حرارت و یا اعتدال، حرارت در چیز زمخت تلخی و در چیز لطیف تیزی و در معتدل تولید شوری می‌کند. سردی در چیز زمخت تولید زمختی و در لطیف تولید ترشی و در معتدل تولید میخوش می‌کند، معتدل نیز در چیز زمخت شیرینی و در لطیف چربی و در معتدل تفه ایجاد می‌کند. گاهی نیز دو طعم از قبیل تلخی و قبض در خضض (الحصص) بوجود می‌آید که آن را بی مزه گویند و یا تلخی و شوری بوجود می‌آید. برخی می‌گویند اصول مزه‌ها چهار چیز است شیرینی، تلخی، ترشی و شوری و بقیه همگی مرکب از آنها هستند. اعتدال مزاج فخرالدین رازی گوید: مرکب معتدل موجود است ولی آن استمرار و دوام ندارد. سپس می‌گوید: مزاج معتدل مزاجی است که به بهترین احوال از عناصر بوجود آید، و چون اعتدال حقیقی وجود ندارد هرچه به آن نزدیک تر باشد اعتدال نامیده می‌شود. شمس الدین ابوعبداللّٰه محمد بن ابراهیم بن ساعد انصاری گوید: علت عدم وجود اعتدال حقیقی آن است که مکان مناسب با آن وجود ندارد، چون مکان مرکب، مکانی است که بسائط بر آن غالب هستند و لذا اینها بسائط معتدله هستند، پس در واقع مکانی استحقاق او را ندارد پس ممتنع است. صفدی می‌گوید این دلیل خالی از اشکال نیست، چرا که مراد از معتدل، وجود کیفیات مساوی در آن است و وجود کیفیات مستلزم وجود کمیات نیست، چرا که مثلاً یک جزء آتش در برابر جوهر آب و زمین مقاومت می‌کند، بنابراین چه بسا معتدل کیفی داشته باشیم اما معتدل کمی نداشته باشیم. و لذا مکان آن معتدل، مکانی باشد که شی به خاطر کمیتش دارد نه به خاطر کیفیتش. زیراکه اعتبار در مزاج به کیفیت است و اعتبار در مکان به کم است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: پيمان همسري قَالَ عَلِيٌّ: فَزَوَّجَنِي رَسُولُ اللَّهِ (ص) علي (ع) فرمود: رسول خدا (ص) فاطمه را به همسري من درآورد! ثُمَّ أَتَانِي فَأَخَذَ بِيَدِي فَقَالَ: آن گاه به سوي من آمده، دست مرا گرفت و فرمود: قُمْ بِسْمِ اللَّهِ! برخيز به نام خدا! وَ قُلْ: عَلَي بَرَكَةِ اللَّهِ! و بگو: بر اساس بركت خداوند! وَ ما شاءَ اللَّهُ! و آن چه خداوند بخواهد! لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ! نيرويي نيست جُز به وسيله او! تَوَكَّلْتُ عَلَي اللَّهِ! بر او تكيه و اعتماد مي‌كنم! ثُمَّ جَاءَنِي حَتَّي أَقْعَدَنِي عِنْدَهَا (ع)! سپس مرا آورد، نزد دخترش نشاند! نيايش ثُمَّ قَالَ: سپس به پيشگاه خداوند عرض كرد: اللَّهُمَّ! إِنَّهُمَا أَحَبُّ خَلْقِكَ إِلَيَّ! خدايا! اين دو پيش من دوست دوست داشتني ترين آفرينش تواند! فَأَحِبَّهُمَا! تو هم اين دو را دوست بدار! وَ بَارِكْ فِي ذُرِّيَّتِهِمَا! در نسل اين دو بركت قرار ده! وَ اجْعَلْ عَلَيْهِمَا مِنْكَ حَافِظاً! و از سوي خود، نگاهدارنده اي بر ايشان بگمار! وَ إِنِّي أُعِيذُهُمَا بِكَ وَ ذُرِّيَّتَهُمَا مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ! اين دو و نسلشان را از شيطان رانده شده به پناه تو مي‌دهم! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1400-11-27(tarashion).mp3
12.91M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت چهل و هفتم
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی کلاس جلسه هفدهم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
4_5836964596551781350.mp3
13.14M
۶۵ ⚜ استمداد یا به معصوم ، خود یک مسیرِ سلوکی است، که باید آنرا آموخت! این مسیر، مراتب مختلفی دارد، که باید گام به گام، این مراتب را طی کرد! 🔺اما اگر گام اول را نشناسی و برنداری، محال است دستت به معصوم برسد و با او بتوانی بقیه‌ی مراتب را طی کنی.
💠 تحریرحرف "ص" این حرف از سه حرکت تشکیل شده، حرکت اول از بالای خط زمینه به سمت راست و بالا و بصورت قوسدار در اتصال به حرکت دوم به حالت گرد و حرکت دوم با کمی زاویه و به سمت چپ و در انتها موازی با خط زمینه و حرکت سوم با الف یک نقطه ای متصل به خط کرسی یک حرکت به شکل حرف نون به آن اضافه میکنیم 🔺 نکته: در حرکت دوم متصل به حرکت سوم نباید دندانه ایجاد شود 𝓀𝒽𝑜𝓈𝒽𝓃𝑒𝓋𝒾𝓈𝓈𝒽𝑜 _______________________✎﹏___
✡ مسیحیت زیر سلطه‌ی یهود (7) 🌐 اهانت یهودیان آمریکا به حضرت عیسی (ع) 1⃣ از طریق رسانه‌های گروهی آمریکا، به حضرت عیسی (ع) فحاشی می‌کنند و مسیحیان بدون هیچ عکس‌العملی، به‌راحتی از کنار آن می‌گذرند. به نمونه‌هایی از آن توجه فرمایید: 2⃣ در ژانویه 2008، (Dana Jacobson) مجری شبکه‌ی تلویزیونی ای اس پی ان (ESPN) آمریکا که یک می‌باشد، در برنامه‌ای به حضرت عیسی (ع) فحش بسیار رکیکی داد (F - - k Jesus) و مسیحیان به‌راحتی وی را پذیرا شدند و از آن گذشتند! 3⃣ در تابستان 2007، (Sarah Silverman) که یک کمدین است و در طول فعالیت‌های انتخاباتی برای انتخاب شدن او بسیار تلاش نمود و به یهودیان می‌گفت که به اوباما رأی دهند، زیرا رئیس‌جمهور شدن وی، به نفع است، در یکی از برنامه‌های خود، در ارتباط با حضرت عیسی (ع) گفت: ای کاش یهودیان واقعاً عیسی را می‌کشتند… من این کار را دوباره انجام خواهم داد. من در عرض یک ثانیه این کار را خواهم کرد. 4⃣ (Kathy Griffin)، کمدین و هنرپیشه‌ی نیز به حضرت عیسی (ع) اهانت کرد (S - - k it Jesus) و جایزه‌ی خود را نیز در مراسم (The Emmy Award program) دریافت نمود. 5⃣ در حاشیه باید به این نکته اشاره نمود که در دائرةالمعارف یهود آمده است که یهودیان، بیش از هر نژاد و مردمی به بیماری‌های عصبی دچار می‌باشند. در بین این بیماری‌های عصبی، رفتار جنون‌آمیز (Hysteria) و خسته‌روانی (neurasthenia) بیشترین نوع آن می‌باشند. 📚 منبع: سیدهاشم میرلوحی، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: دفتر نشر معارف. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 goo.gl/Q92pYL
.......: موسیقی از نظر اسلام [۱] در آیات قرآن کریم و همچنین در روایات، کلمه موسیقی یا موزیک یا معادل آن از کلمات عربی سراغ ندارم؛ در قرآن کریم که قطعا نیست و در روایات هم تا آنجا که در خاطرم هست، سراغ ندارم. فقهای ما وقتی می‌خواستند درباره حکم موسیقی در اسلام صحبت کنند، مطلب را تحت عنوان حکم «غِناء» در اسلام از یک طرف و همچنین حکم «آلات لهو» از طرف دیگر مطرح کردند. در کتاب‌های فقهی، یک جا بحث درباره غِناء و در کنار آن بحث درباره آلات لهو دیده می‌شود. کلمه «لهو» در چند جای قرآن کریم آمده است. از جمله در سوره جمعه که شاید شنیده باشید: «وَ اِذا رَاَوْا تِجارَةً اَوْ لَهْوا انْفَضُّوا اِلَیْها وَ تَرَکُوکَ قائِما» [۱] روش گروهی از مسلمان @های سست ایمان این بود که در هنگام نماز جمعه و موقعی که پیغمبر صلی الله علیه و آله مشغول خطبه بود، اگر صدای ساز و نوا در بیرون از مسجد بلند می‌شد یا صدای طبل کاروان تجارتی که از بیرون مکه رسیده بود، به گوششان می‌رسید برای تماشای بساط طربی که آنجا بود یا برای اینکه فرصت از دستشان نرود برای معامله با کاروان، قبل از اینکه دیگران به این قافله و ---------- [۱]: مطالب این بخش از صفحه ۱۷ تا ۲۹، خلاصه کتاب موسیقی و تفریح در اسلام نوشته شهید آیة اللّه دکتر بهشتی می‌باشد. [۱]: ۱۱ / جمعه. کاروان تجاری برسند از پای خطبه پیغمبر صلی الله علیه و آله که در نماز جمعه ایراد می‌کرد پا می‌شدند و می‌رفتند. در این آیه از این افراد انتقاد شده است و می‌افزاید: «قُلْ ما عِنْدَ اللّهِ خَیْرٌ مِنَ اللَّهْوِ وَ مِنَ التِّجارَةِ وَ اللّهُ خَیْرُ الرّازِقینَ». شما نباید به عنوان تجارت و کارهای تجاری یا به عنوان تفریح و سرگرمی از پای خطبه پیغمبر صلی الله علیه و آله در نماز جمعه بلند شوید و بروید، زیرا سودی که خدا در سنت‌های خود برای مردم باایمان و درستکار مقدر و مقرر کرده، به مراتب از سودی که شما از حضور در مراسم شادی و طرب و یا لهو و سرگرمی یا پیشدستی در تجارت یا کاروان تازه رسیده نصیبتان می‌شود، بیشتر است. غالبا این طور گفته اند که منظور از لهو در اینجا همان صدای شیپور و نقاره و طبل و این جور چیزهایی بوده که کاروان‌های تجارتی معمولاً وقتی از بیرون وارد شهر می‌شدند، می‌زدند تا مردم خبر بشوند که این قافله تجارتی وارد شهر شده و برای معامله با قافله بیایند. عده ای از مردم برای تماشا و سرگرمی می‌رفتند و خود این سر و صداها و علاوه بر این اصلاً دیدن و تماشای قافله یک سرگرمی بود. یک عده هم برای تجارت و معامله می‌رفتند. اما از این آیه نمی شود برای حرام بودن موسیقی و حرام بودن لهو استفاده کرد. حتی می‌شود گفت که آیه درصدد این است که بگوید چرا این‌ها نماز پیغمبر را ترک کردند و رفتند، همین طور که با استفاده از این آیه نمی شود گفت که تجارت حرام است. در چند آیه دیگر از قرآن کلمه «اَللَّغْو» آمده و بعضی از فقها «لغو» را هم همان «لهو» معنی کرده اند و در آن آیات هم از لغو نکوهش شده اما باز در حرام بودن لهو استفاده نمی شود. در سوره مؤمنون در آیه سوم در صفات مؤمنان گفته می‌شود: «وَ الَّذینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ» آنها کسانی هستند که از لغو یعنی از لهو اعراض می‌کنند. «لغو یعنی بیهوده و لهو یعنی سرگرمی. مؤمنان کسانی هستند که از بیهوده روی می‌گردانند». در آیه ۷۲ از سوره فرقان در صفات بندگان پاک گفته می‌شود: «وَ الَّذینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ وَ اِذا مَرُّوا بِالَّلغْوِ مَرُّوا کِراما». آنها کسانی هستند که شهادت به باطل نمی دهند (و در مجالس باطل شرکت نمی کنند) و هنگامی که با لغو و بیهودگی برخورد کنند بزرگوارانه از آن می‌گذرند. یا در آیه ۵۵ از سوره قصص: «وَ اِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ اَعْرَضُوا عَنْهُ». وقتی که لغو به گوش آنها می‌خورد اعراض می‌کنند و روی می‌گردانند. این آیات، خواه «لغو» به معنی «لهو» و خواه «لغو» به معنی «لغو» باشد و یا اصلاً معنی مستقلی داشته باشد، ظاهر مطلب این است که از این آیات در اثبات حرمت موسیقی نمی توان استفاده کرد. بنابراین می‌توان گفت که در آیات قرآن کریم آیه ای که بتوانیم از آن حرمت موسیقی و بطور کلی حتی حرمت لغو و حتی حرمت غِناء را استفاده کنیم، موجود نیست. این درباره آیات. اما درباره روایات. روایات بسیاری درباره غِناء هست که از این روایات کم و بیش برای حرمت غِناء استفاده می‌شود. روایاتی هم درباره ساز زدن، تنبور زدن و این جور چیزها هست که به آنها آلات طرب و آلات لهو گفته می‌شود. این روایات هم کم و بیش بر حرام بودن استفاده از این وسایل دلالت می‌کند و این روایات هم در میان کتب شیعه و هم در کتب اهل سنت موجود می‌باشد. درباره این روایات باید اجمالاً گفت که این روایات می‌خواهد بگوید غِناء و همچنین استفاده از آلات طرب از قبیل ویلن و انواع دیگر سازها مانند تار و تنبک، حرام است. بعضی از
فقها این طور استنباط کرده اند که این روایات نمی خواهد بگوید که موسیقی به طور کلی حرام است بلکه این‌ها می‌خواهد بگوید، این بساط مجالس لهو و لعب، این بساط مجالس خوشگذرانی که در زمان امامان معصوم علیهم السلام و در زمان پیشوایان اسلامی در خانه‌های ثروتمندان، حکام، فرمانداران، صاحبان ثروت و قدرت معمول بوده، مجموعا حرام است. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357