✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
7⃣ آیا موجودات ماوراء الطبیعی وجود دارند؟ نیروی ماوراء الطبیعی به چه معناست؟ چطوری به بعضی انسانها تعلق میگیرد؟ آیا حرف دعانویسان و جادوگران درست است یا دروغگو و شیاد هستند؟
📝 1ـ جواب اجمالی:
🔶 اول: ماوراء الطبیعت همان طور که از اسمش مشخص است، چیزیست که از حالت طبیعی خارج و بالاتر باشد. یعنی با اجزای طبیعی قابل درک نباشد. اگر بخواهیم برای ماوراءالطبیعت چیزهایی مثال بزنیم میتوانیم روح انسان را نام ببریم. چیزی که وجود دارد ولی دیده نمیشود. یا عقل که به صورت طبیعی دیده نمیشود ولی وجود دارد. یا درد و احساسات و عشق و محبت که به طور طبیعی قابل درک نیستند. انسان پنج حس دارد، بینایی، چشایی، بویایی، شنوایی و لامسه. چیزی که با این پنج حس درک نشود را ماوراءالطبیعی میگویند. چیزهایی مثل روح، عشق، محبت، عقل، شعور و یا موجوداتی مثل فرشتگان و اجنه. موجوداتی که وجود دارند، ولی با این حسهای ما درک نمیشوند.
🔷 دوم: در زندگی روزمرهی ما هم خیلی چیزها وجود دارد که ما آنها را نمیبینیم ولی اثر و قدرت آن را میبینیم. مثلا اینترنت، بلوتوث و حتی تماس تلفنی که بدون اینکه چیزی را ببینید، ولی با دیگران صحبت میکنید و پیام میفرستید. اینها حاصل امواج و ذرات ریزی است که وجود دارند ولی ما آنها را نمیبینیم.
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #موجودات_ماوراءالطبیعی
صفحه
پرسش و پاسخ
@zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
8⃣ فردی در زندگی من هست که من خیلی به او توجه میکنم ولی او به من توجه نمیکند چه کار کنم؟
📝 1ـ جواب اجمالی:
💎 اول: اگر این فردی که در زندگی طرف هست هم جنس خودش هست راهکار جلب توجه او فرق میکند. اما اگر جنس مخالف اوست کلا جواب فرق میکند.
🔶 1ـ اما اگر منظور او دوست هم جنس خودش هست باید بگویم که راههای جلب کردن توجه دوستان به خود این است که مقبولیت خودمان را پیش او افزایش دهیم و این مقبولیت هم یا با علم بیشتر حاصل میشود که باید تلاش کرد علم خود را با مطالعه و تلاش بیشتر بالا ببرد تا آن دوستش به او نیازمند شود و این مقبولیت را اینگونه در نزد او ایجاد کند.
🔻 مقبولیت یا با شاد بودن و امید در کلام و رفتار شما ایجاد شود و سبب جذب دیگران در شما شود.
🔻 یا از جایگاه و موقعیت اجتماعی خوبی برخوردار باشید که سبب جذب دیگران به شما شود.
🔻 یا آراستگی و روشمند و خلاق هستید و این سبب جذب دیگران به شما شود. اگر این موارد را داشته باشید یا بتوانید اینها را در خودتان ایجاد کنید سبب جذب دیگران به خود میشوید.
بنابراین ممکن است شما قبلا این موارد را داشتهاید ولی الان آنها را از دست دادهاید و این سبب کم توجهی رفیقتان به شما شده است.
🔶 2ـ اما اگر منظور از آن کسی که در زندگی شما هست جنس مخالف شماست.
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #دوست_دختر_پسر
صفحه
پرسش و پاسخ
@zandahlm1357
انتشار برای نخستینبار / ولایتی و پزشکیان پشت دکتر قاتل درآمدند
مادر شهید عجمیان: در دادگاه بدوی حکم اعدام آن آقای دکتر آمد، اما آقای «ولایتی» و آقای «پزشکیان» پشت ماجرا در آمدند و از آن طرف حمایت کردند و در دادگاه دیگری حکم اعدامش لغو شد.
برای اینکه زیاد تابلو نشود یکی دو نفر دیگر هم عفو دادند که این آقای دکتر زیاد در چشم نیاید، و دو نفری که اعدام کردند بی کس و کار بودند. یکی خانوادهای نداشت و یکی فقط یک برادر معتاد داشت.
سرداران رده بالا و مسئولین مملکتی که به دیدار ما میآمدند میگفتند هر کاری دارید بگویید، ما فقط میگفتیم حکم اعدام آن دکتر را بگیرید. ولی میرفتند و پشت سرشان را هم نگاه نمیکردند.
مادر شهید عجمیان گفتند: آن دکتر قاتل از دراویش است و پشتوانه دارد، لذا توانستهاند به شیوههای مختلف از اعدام نجاتش بدهند. خیلی از این رفتار قوه قضائیه ناراحت بودند و تنها درخواستشان «اعدام آن دکتر قاتل در محل شهادت سید روح الله» بود.
⏳گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی!
🔸آن روز که عده ای شعار میدادند : «نه غزه ، نه لبنان جانم فدای ایران» درخت مقاومت در منطقه با آبیاریِ ما در حال قد کشیدن بود و امروز ما شاهد آن هستیم که میوه های این درخت رسیدهاند و نیروهای مقاومتِ عراق ، لبنان و فلسطین ، از جانب ایران به آمریکا و #اسرائیل به طور پیاپی تو دهنی میزنند و جبههی استکبار جهانی را هر روز به فروپاشی نزدیک تر میکنند!
👌ما اینگونه و با صرف هزینهای نسبتا کم در خارج از مرزها ، خطر دشمنان این کشور را از سر مردم رفع کردیم!
✅و امروز با افتخار میگوییم : اوضاع وخیم اسرائیل و بی ابرویی آمریکا در منطقه #کار_خود_ماست!
✍میلاد خورسندی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراض حجت الاسلام رفیعی به وضعیت #حجاب در جامعه: بیحجابی قانونی، شرعی و عرفی مخالف ارزشهای ماست؛ چرا نظام به این سادگی با این موضوع کنار آمده است؟
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 یکی از مهم ترین چالش های ما اینه که تو جمع فامیل چطوری امر به معروف و نهی از منکر کنیم؟!
اصلا مهمونی که داخلش گناه میشه بریم یا نریم!؟🙄
چطوری از یه مهمونی برداشت آخرتی کنیم؟!
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
#حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
📸 یک مجموعه تفریحی توریستی معروف در آمل به دلیل رقص بدون حجاب خانم ها پلمب شد
🔺فارس نوشت: روابط عمومی دادگستری مازندران در اطلاعیهای آورده است: در پی انتشار فیلم رقص خانمهای بدون #حجاب در این واحد تفریحی که در ماه مبارک #رمضان انجام و در فضای مجازی منتشر شده بود پس از مطالبه مردمی در برخورد با این موضوع این مرکز تفریحی با دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران و پیگیری دادستان شهرستان آمل پلمب شد. /
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
توجه حضرت فاطمه (عليها السلام) به حجاب در آخرين لحظه هاى عمر امام صادق (عليه السلام) مى فرمايد: «هن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تقرب به حضرت فاطمه (عليها السلام)
انسان بايد همواره انجام دادن كار خير را غنيمت شمارد و تصور كند كه شايد نتواند دوباره به انجام آن كار موفق شود. حتى در عبادتى مانند نماز كه حداقل روزى پنج بار مى خوانيم، به ما سفارش شده است، هر يك از نمازهاى يوميه خود را به نيت نماز مودّع بخوانيم؛ يعنى با اين خيال نماز بخوانيم كه گويى اين آخرين نماز ماست و پس از آن ديگر زنده نيستيم كه دوباره توفيق پيدا كنيم و نماز بخوانيم. پس نماز وداع مى خوانيم! بديهى است با اين تصور، انسان مى كوشد تا بهترين نماز را به پا دارد.
زمانى كه به زيارت مشرف مى شويم به ويژه زيارت سرزمين وحى نيز
همين گونه است. وقتى كسى توفيق زيارت مدينه و مكه يا عتبات مقدسه را پيدا مى كند، معلوم نيست دوباره اين سفر نورانى نصيبش شود. بنابراين بايد تمام بهره خود را از اين سفرها بگيريم.
زائرى كه وارد مدينه مى شود و به زيارت رسول خدا (صلى الله عليه و آله) و فرزندان پاك او مشرف مى شود، پشت ديوار بقيع، با تضرع و التماس، دست به دامان دختر پيامبر مى شود و از اين بانوى عالى مقام و با كرامت، تقاضاى لطف و كرم دارد و مى داند اگر اين بزرگوار گوشه چشمى به انسان نظر كند، از تمام دنيا ارزشمندتر است. پس چرا در اين فرصت استثنايى، بهترينها را نخواهد؟ گفتنى است بهترين حاجتى كه مى توان با توسل به فاطمه (عليها السلام) به دست آورد، اين است كه آن بزرگوار، الگوى ما در همه امور زندگى باشد و از آن حضرت پيروى كنيم؛ يعنى به گونه اى زندگى
كنيم كه حضرت فاطمه (عليها السلام) آن را تأييد كند و آن گاه كه از مدينه خارج مى شويم، آن حضرت از ما خشنود باشد كه رسول خدا (صلى الله عليه و آله) فرمود: «هركه فاطمه از او خشنود باشد، خداوند از او خشنود خواهد بود» [۱]
بانويى كه به مدينه مى آيد، اگر توجه داشته باشد كه به چه مكانى قدم گذاشته، در مدينه احساس غربت نمى كند، بلكه احساس مى كند به خانه خودش بازگشته است، نشانه اين نزديكى با مدينه، آن است كه زن در اين مكان، به ياد امور دنيايى نيست و چنان با آرامش زيارت مى كند كه هيچ كارى در دنيا جز زيارت ندارد. چنين بانوى زائرى، خود را چون
دختر كوچكى مى بيند كه آمده است تا سر به دامان مادر بگذارد و حرف هايش را به او بگويد. بنابراين اين لحظه، بهترين زمان است كه با اين مادر عزيزتر از جانش پيمان ببندد كه در تمام امور زندگى، به ويژه در پوشش و حجاب و نوع رفتارش با نامحرم، به گونه اى باشد كه حضرت زهرا (عليها السلام) از او خشنود باشد. حضرت فاطمه اى كه دوست ندارد حجم بدن مطهرش حتى پس از مرگ نيز ديده شود، چگونه از خانمى كه لباس هاى تنگ مى پوشد و بدون چادر در كوچه و خيابان ظاهر مى شود، خشنود مى شود؟!
آيا به دست آوردن مادرى چون فاطمه (عليها السلام) كه تمام انبياء و اولياء، افتخار مى كنند كه به مقام ايشان متوسل شوند و پس از پدر و شوهرش، هيچ شخصى چه در دنيا و چه در آخرت، به مقامش نمى رسد، ارزش
اين را ندارد كه با رعايت پوشش و حجاب كامل، او را از خود راضى نگه داريم و فرداى قيامت در زمره دوستانش قرار گيريم؟ آيا پوشيدن چادر براى خانمى كه تا كنون به آن عادت نكرده، آن قدر مشكل است كه نعمت بزرگ انتساب به بانوى دو عالم، حضرت زهرا (عليها السلام) را از دست بدهد؟
پس شايسته است زن مسلمان كه زائر بيت الاحزان و سرگشته كوى فاطمه (عليها السلام) شده است، حال كه توفيق زيارت مقام ملكوتى اين مادر آسمانى را پيدا كرده، با خداى خود و در حضور اين بانو، پيمان ببندد، پس از اين، ديگر لباس نورانى حجاب و چادر مقدسى كه هديه بى بديل
فاطمه به زنان عالم است، از تن بيرون نكند.
----------
[۱]: فرائد السمطين، حمويني، ج٢، ص۶٧.
#راهکار تقویت فرهنگ حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 جمع کردن امضاء خبرگزاری فارس برای مبارزه با کشف حجاب و جرمانگاری این موضوع به عنوان یک جرم امنیتی:
https://www.farsnews.ir/my/c/183917
نمیدونم چجوری خواهش کنم ازتون.
اینو برای هرچی مخاطب توی گوشیتون دارید که حدس میزنید، حتی ذرهای احتمال داره امضاء کنه (در ایتا یا پیامکی) بفرستید.
برسه به 50 هزار نفر، در صحن مجلس پیگیری میشه.
یا علی.. خواهشاً پخشش کنید این کمپین رو
نشر طوفانی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
با حسين عليه السلام در زندگى يكى از خصوصيّات حاج آقا مصطفى خمينى (ره) كه كمتر گفته شده، اين بود كه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شفاعت حضرت موسى بن جعفر عليه السلام
در ماه مبارك رمضان سال يكهزار و سيصد و هفتاد و شش هجرى قمرى براى زيارت حضرت اباعبداللّه الحسين عليه السلام و اقامت در كربلاى مُعلّى از نجف اشرف كه محلّ اقامت دائمى بود با عيالات به كربلا مشرّف شديم و اطاقى تهيّه نموده و از بركات حضرت سيدالشّهداء عليه السلام بهره مند مى شديم.
در آن سال ماه مبارك رمضان در فصل گرما بود و عادت من چنين بود كه شبها چون كوتاه بود نمى خوابيدم و صبحها تا دو ساعت به ظهر مانده مى خوابيدم و سپس وضو مى گرفتم و عازم حرم مطهّر مى شدم ؛ در حرم تا ظهر مى ماندم و نماز را بجا آورده، به منزل مراجعت مى كردم.
دوستى داشتم بنام حاج عبدالزّهرا كه عرب بود و مردى متديّن و روشن ضمير و ساكن كاظمين.
او گاهى به كربلا بخصوص در شبهاى جمعه براى زيارت مشرّف مى شد و براى اينكه روزه اش نشكند همان شب پس از زيارت مراجعت مى كرد. (خدايش رحمت كند).
يكى از روزها كه من بر حسب عادت از خواب بيدار شدم ووضو ساختم كه به حرم مطهّر مشرّف گردم ديدم حالم سنگين است و قبض عجيبى مرا گرفته است. با مشقّت و فشار زياد تا صحن مطهّر آمدم ولى هيچ ميل به تشرّف نداشتم ؛ مدّتى در گوشه صحن نشستم، هيچ ميلى به تشرّف پيدا نشد تا نزديك ظهر شد.
در اين حال ناگهان يك حال نشاط و سرور زائدالوصفى در خود مشاهده كردم.
برخاستم و با كمال رغبت مشرّف شدم و كماكان به توسّلات و زيارت و نماز مشغول شدم. همان شب مرحوم حاج عبدالزّهرا از كاظمين به كربلا مشرّف شد و گفت:
سيّد محمّد حسين! اين چه حالى بود كه امروز داشتى؟! قريب ظهر بود كه من در حجره بغداد بودم و ديدم كه حال تو بسيار سخت و در قبض شديد به سر مى برى! فوراً ماشين خود را سوار شدم و به كاظمين آمدم و براى رفع اين حال تو، حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را شفيع در نزد خدا قرار دادم. حضرت شفاعت فرمودند و حال تو خوب شد. (۱۵)
شفاعت حضرت موسى بن جعفر عليه السلام
در ماه مبارك رمضان سال يكهزار و سيصد و هفتاد و شش هجرى قمرى براى زيارت حضرت اباعبداللّه الحسين عليه السلام و اقامت در كربلاى مُعلّى از نجف اشرف كه محلّ اقامت دائمى بود با عيالات به كربلا مشرّف شديم و اطاقى تهيّه نموده و از بركات حضرت سيدالشّهداء عليه السلام بهره مند مى شديم.
در آن سال ماه مبارك رمضان در فصل گرما بود و عادت من چنين بود كه شبها چون كوتاه بود نمى خوابيدم و صبحها تا دو ساعت به ظهر مانده مى خوابيدم و سپس وضو مى گرفتم و عازم حرم مطهّر مى شدم ؛ در حرم تا ظهر مى ماندم و نماز را بجا آورده، به منزل مراجعت مى كردم.
دوستى داشتم بنام حاج عبدالزّهرا كه عرب بود و مردى متديّن و روشن ضمير و ساكن كاظمين.
او گاهى به كربلا بخصوص در شبهاى جمعه براى زيارت مشرّف مى شد و براى اينكه روزه اش نشكند همان شب پس از زيارت مراجعت مى كرد. (خدايش رحمت كند).
يكى از روزها كه من بر حسب عادت از خواب بيدار شدم ووضو ساختم كه به حرم مطهّر مشرّف گردم ديدم حالم سنگين است و قبض عجيبى مرا گرفته است. با مشقّت و فشار زياد تا صحن مطهّر آمدم ولى هيچ ميل به تشرّف نداشتم ؛ مدّتى در گوشه صحن نشستم، هيچ ميلى به تشرّف پيدا نشد تا نزديك ظهر شد.
در اين حال ناگهان يك حال نشاط و سرور زائدالوصفى در خود مشاهده كردم.
برخاستم و با كمال رغبت مشرّف شدم و كماكان به توسّلات و زيارت و نماز مشغول شدم. همان شب مرحوم حاج عبدالزّهرا از كاظمين به كربلا مشرّف شد و گفت:
سيّد محمّد حسين! اين چه حالى بود كه امروز داشتى؟! قريب ظهر بود كه من در حجره بغداد بودم و ديدم كه حال تو بسيار سخت و در قبض شديد به سر مى برى! فوراً ماشين خود را سوار شدم و به كاظمين آمدم و براى رفع اين حال تو، حضرت موسى بن جعفر عليه السلام را شفيع در نزد خدا قرار دادم. حضرت شفاعت فرمودند و حال تو خوب شد. (۱۵)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مخالفین گویند تمسک باجماع حق است؟ بدیهی است اجماع امت حجّة است و اطاعت آن اجماع واجب زیرا که رسول خ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دلائل بر رد اجماع
اولا فرمودید اجماع امت حجّة و دلیل محکم است باستناد حدیثی که شاهد آوردید.
البته شما خود بهتر میدانید که لفظ امت اضافه شده بر یای متکلم افادۀ عموم میکند پس معنای حدیث (بر فرض صحت آن) چنین میشود که تمام امت من اجتماع بر خطاء و گمراهی نمی کنند.
یعنی هرگاه کافّۀ امت پیغمبر اتفاق بر امری نمودند آن امر خطاء نمی باشد.
ما هم این مطلب را قبول داریم که اجتماع تمام امت بدون استثناء فردی منتج نتیجه خواهد بود.
زیرا که خداوند از خواصّ این امت قرار داده که پیوسته در میان آنها طایفه ای باشند که حق با ایشان و ایشان با حق میباشند یعنی حجّة و نمایندۀ خدا حتما در میان آنها میباشد-و قطعا در موقع اجتماع جمیع امت آن طایفه اهل حق و حجّة خدا در میان آنها خواهند بود و مانع خواهند شد که امت راه خطاء و ضلالت بپیمایند.
اگر قدری دقیق شوید و خوب فکر نمائید خواهید دید که این حدیث (بر فرض صحت) ابدا دلالت ندارد بر ثبوت آنکه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم حق تعیین خلافت را (از خود ساقط) و بامت واگذار نموده باشد.
و اگر قول و عقیدۀ جنابعالی صحیح باشد که آن حضرت صاحب دین کامل و اکمل با بیان لا تجتمع امتی علی الخطاء و یا علی الضلالة حق تعیین خلافت را از خود ساقط و بامت واگذار نموده باشد (و حال آنکه همچو دلالتی ابدا ندارد) قطعا این حق عموم امت است-یعنی مسلمین عموما چون در امر خلافت ذی نفع اند لذا در رأی خلافت باید همگی دخالت داشته باشند یعنی بعد از وفات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بایستی جمیع امت جمع گردند و شور نمایند یک فرد کاملی را برأی اجماع عموم امت بخلافت برقرار نمایند.
اینک از شما سؤال مینمایم که آیا در آن چند روزه وفات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در سر پوشیدۀ کوچکی بنام سقیفه که ندای خلافت ابی بکر بر خواست چنین اجماعی که تمام مسلمین متّفقا رأی داده باشند واقع شده یا خیر.
حافظ- بیان غریبی فرمودید در مدت دو سال و اندی که ابی بکر رضی اللّه عنه بمسند خلافت بر قرار گردید عموم مسلمین در تحت تبعیت و انقیاد فرمانبرداری از ایشان نمودند این خود معنی اجماع است که دلیل بر حقّانیّت است.
داعی- واقعا در جواب مغلطه فرمودید سؤال مخلص راجع بتمام دوره خلافت ابی بکر نبود بلکه عرض کردم در سقیفه [۱] بنی ساعده در وقت رأی دادن بخلافت ابی بکر اجماع امت علی القاعده دخالت داشتند یا فقط چند نفری که تشکیل دستۀ کوچکی را میدادند در آن سر پوشیده کوچک رأی دادند و بیعت کردند.
حافظ- بدیهی است آن عدۀ قلیل کبار از صحابه بودند ولی بمرور اجماع واقع شد.
داعی- بسیار ممنون شدم که مطلب را پیچ ندادید و حقیقت را بیان نمودید شما را بخدا انصاف دهید رسول خدا که اولی و احق بود باینکه صراط مستقیم و راه راست را بروی امت باز نماید این حق بزرگ را از گردن خود ساقط و بامت واگذار نمود که فقط چند نفری سیاست بازی نمایند یکی از آنها با دیگری بیعت نماید چند نفر دیگر از رفقا هم بیعت نمایند (و قبیلۀ اوس روی عداوتی که با قبیلۀ خزرج از قدیم داشتند و اینکه مبادا آنها جلو بیفتند و سعد بن عباده امیر گردد بیعت نمایند) بعد مردم بمرور از ترس و یا طمع تسلیم گردند و حکومتی بر قرار گردد که امشب جنابعالی نام آن چند نفر را اجماع بگذارید؟! آیا سایر مسلمین متفرق در بلاد مکّه و یمن و جدّه و طائف و حبشه و سایر مدائن و قراء از امت مرحومه نبودند حق نظر و رأی در تعیین خلافت نداشتند.
اگر دسیسه ای در کار نبود و سیاست بازی و قراردادهای قبلی منظور نبود و این دلیل شما حق بود چرا صبر نکردند تا نظر جمیع مسلمین را در امر با عظمت خلافت اخذ نمایند تا اجماع جمیع امت مصداق حقیقت پیدا نموده ضلالت و گمراهی در او راه نداشته باشد.
چنانچه در میان تمام ملل راقیۀ جهان معمول است برای تعیین ریاست جمهور یا پیشوا استعلام عمومی مینمایند و برأی عموم ملت اخترام میگذارند رأی و نظر اکثر ملت مورد عمل قرار میگیرد.
اگر بتاریخ جهان مراجعه نمائید چنین تشکیل بی اساس و تعیین رئیسی که بدست چند نفر برگزار شود نمی بینید بلکه جهان داران متمدن و دانشمندان با فکر باین عمل خندان اند.
و اعجب از هر عجب آنکه تشکیل چنین دستۀ کوچکی را در یک سر پوشیده کوچک اجماع نام گذاری کنند و بعد از هزار و سیصد و سی و پنج سال هنوز هم روی این حرف و عمل غلط و بی پروپا تعصّبا پا فشاری و ایستادگی نمایند و بگویند اجماع امت دلیل بر حقّانیّت خلافت است یعنی چنین اجماعی که دستۀ کوچک چند نفری در سر پوشیده سقیفه جمع شدند و مقدرات یک ملت و امت را بدست یک نفر دادند حق و بایستی حتما مورد تبعیت قرار گیرد؟!.
حافظ- چرا بی لطفی میکنید مراد از اجماع اجماع عقلاء و کبار از صحابه بود که در سقیفه واقع شد.
داعی- اینکه فرمودید مراد از-اجماع-اجماع عقلاء و کبار از صحابه بوده محض تحکّم و بی دلیل و منطق است زیرا شما دلیلی جز این حدیث ندارید بفرمائید از کجای این حدیث که محل اتّکاء شما است عقلاء و کبار صحابه بیرون میآید شما حدیث را بخیال خود معنی میکنید-که عقلاء و دانشمندان با نظر عجیب بآن مینگرند-.
و حال آنکه عرض کردم یاء نسبت در امّتی عمومیت را میرساند نه خصوصیت عدۀ قلیلی از صحابه را و لو آنکه عقلاء و فضلاء باشند.
بر فرض تسلیم بفرمودۀ شما (که مراد اجماع عقلاء و کبار اصحاب بوده است) آیا عقلاء و کبار از صحابه همان عدّه ای بودند که در سر پوشیده کوچک سقیفه به پیشوائی ابی بکر و عمر و ابو عبیدۀ گور کن (جرّاح) رأی دادند و بیعت نمودند؟!.
آیا در سایر بلاد مسلمین عقلاء و بزرگان صحابه نبودند؟! آیا تمام عقلاء قوم و کبار از صحابه حین وفات رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم در مدینه آن هم در سر پوشیده کوچک سقیفه جمع بودند و همگی اجماع بر این امر نمودند که امشب دلیل شما باشد؟!.
حافظ- چون امر خلافت مهم بود و ممکن بود دسیسه هائی بکار رود فرصت آنکه مسلمین بلاد را خبر بدهند نبود لذا ابی بکر و عمر رضی اللّه عنهما وقتی شنیدند عدّه ای از انصار در آنجا جمع اند با عجله خود را رسانیدند صحبتهائی نمودند عمر که مردی سیاست مدار بود صلاح امت را چنان دید با ابی بکر بیعت نماید عدّه ای هم تبعیت نموده بیعت نمودند-ولی جمعی از انصار و قبیلۀ خزرج پیروی از سعد بن عباده نموده بیعت ننموده از سقیفه خارج شدند این بود جهت عجله در این کار-.
----------
[۱]: ۱) سقیفه سر پوشیده ای بود از قبیله بنی ساعده انصار که در مواقع مهم محل شور و اجماع آنها بود.
داعی- پس خودتان تصدیق نمودید چنانچه جمیع مورخین و اکابر علماء خودتان هم تصدیق نموده اند در روز سقیفه که اول کار بود اجماعی واقع نشد ابی بکر روی حسن سیاست بعمر و ابو عبیده جراح تعارف کرد آنها هم تعارف را برگرداندند و گفتند تو اولی و الیق هستی-روی سیاست فوری بیعت نمودند چند نفر حاضر هم که عدّه ای از قبیلۀ اوس بودند روی سابقۀ عداوتی که با خزرجیها داشتند برای آنکه آنها جلو نیفتند و سعد بن عباده امیر نگردد بیعت نمودند تا بعدها بمرور توسعه پیدا نمود. و حال آنکه دلیل اجماع اگر متقن بود میبایستی صبر کنند تا همگی امت (یا عقلاء بقول شما) جمع شوند و در میان شور عموم اخذ رأی شود تا مسأله اجماع صورت حقیقت پیدا کند.
حافظ- عرض کردم بواسطۀ آنکه دسیسه هائی در کار بود دو قبیله اوس و خزرج در سقیفه جمع بودند و میان خود نزاع داشتند-و هر یک میخواستند امارت و حکومت مسلمین را از خود معین نمایند-بدیهی است کوچکترین غفلت بنفع انصار تمام میشد و دست مهاجرین از کار کوتاه میگردید-بهمین جهت ناچار بودند تعجیل در عمل نمایند.
داعی- ما هم غمض عین نموده بگفتۀ شما تسلیم میشویم و از فرموده خودتان اتخاذ سند میکنیم و بنابر آنچه مورخین خودتان مانند محمد بن جریر طبری در ص ۴۵۷ جلد دوم تاریخ خود و دیگران نوشته اند مسلمانان در سقیفه برای شور در امر خلافت جمع نشدند بلکه دو قبیله اوس و خزرج میخواستند برای خودشان تعیین امیر نمایند.
ابی بکر و عمر خود را بمجلس مخاصمه آنها رسانیده و از این اختلاف بنفع خود بهره برداری نمودند و اگر واقعا برای امر خلافت و شور در این امر بزرگ جمع شده بودند بایستی همۀ مسلمانان را خبر میدادند که برای دادن رأی حاضر شوند. و چنانچه بفرمودۀ شما
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-6 - تصنیف : بهار دلکش.mp3
1.02M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
بهار دلکش رسید و دل به جا نباشد
از آنکه دلبر دمی به فکر ما نباشد
در این بهار ای صنم بیا و آشتی کن
که جنگ و کین با من حزین روا نباشد
صبحدم بلبل بر درخت گل به خنده می گفت
نازنینان را مه جبینان را وفا نباشد
اگر که با این دل حزین تو عهد بستی
عزیز من با رقیب من چرا نشستی؟
چرا دلم را عزیز من از کینه خستی؟
بیا در برم از وفا یک شب٬ ای مه نخشب
تازه کن عهدی که بر شکستی
#ملک_الشعرا_بهار
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۳ #استاد_شجاعی #آیتالله_مصباح من همه چیز را برای تو خلق کردم، و تو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لاالهالاالله ۴.mp3
15.13M
مجموعه صوتی #لاالهالاالله ۴
#آیت_الله_حائری
#استاد_شجاعی
✦ آدمها برای رسیدن به هر چیزی،
همان چیزی را که میخواهند هدف میگیرند
و همه چیز را فقط برای رسیدن به همان یک هدف، جهت میدهند و آنقدر میدوند تا برسند...
- ما برای عاشق شدن،
- برای محبوب شدن،
- برای رفیق شدن ....
با خدا، از چه چیزهایی گذشتیم؟
و چقدر به مشاهده و لمسِ خدا رسیدیم؟
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 « #امام_زمان عج بهترین وکیل» ♦️♦️♦️♦️ ۱۳۵ سودای تو خوشست و وصال تو خوشترست خوشتر از این و آن چه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از دیدن این کلیپ لذت ببرید وما را هم دعا بفرمائید.
👌👌👏حتما دانلود بفرمائید. هنگام اشک ریختن ما را فراموش نفرمایید👌
#امام_زمان علیه السلام
#مهدویت
♦️♦️♦️♦️♦️
سحری به خواب بودم که صبا زد و برآمد
که نوید وصل گویا ز دیار دلبر آمد
۱۳۸
سر قبرم بیا بعد از وفاتم
که تا آید به تن روح الحیاتم
https://eitaa.com/zandahlm1357