هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
12.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎦 نماهنگ؛ «سلمان ارتش»
🔶 به گزارش گروه جهاد و مقاومت #نسیم_سرخس، بهمناسبت بیستوچهارمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، نماهنگ «سلمان ارتش» که به تحلیل فداکاریهای این شهید والامقام میپردازد، تقدیم میشود.
🔷 گوینده: محمدرضا بانصری
@zandahlm1357
🗓 ولادت : ۲۳ خرداد ۱۳۲۳
استان خراسان رضوی، شهرستان درگز، روستای کبودگنبد
🗓 شهادت : ۲۱ فروردین ۱۳۷۸
⏰ساعت ۴۵ : ۶ صبح
👈ترور ناجوانمردانه توسط گروهک منافقین با اصابت چند گلوله کلت به صورت حین سوارشدن خودرو مقابل منزل در جلو چشمان فرزندش
📍 مزار : تهران، گلزار شهدای بهشت زهرا، قطعه ۲۹
سلام و درود خدا بر شهدا
@zandahlm1357
💢 قسمتی از پیام رهبرانقلاب: رحمت و فضل بیکران الهی بر روح شهید عزیزمان علی صیاد شیرازی و لعنت و نفرین خدا و فرشتگان و بندگان صالحش بر ایادی منفور و مطرود استکبار. ۱۳۷۸/۰۱/۲۱
@zandahlm1357
🔴 ۲۱ فروردین سالروز شهادت شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
خوشحالی به خاطر رضایت نایب امام زمان
🔵 فرزند شهید صیاد شیرازی میگوید: روز عید غدیر پدرم درجه سرلشكریاش را از دستان حضرت آقا گرفتند. وقتی به منزل رسیدند، دورش را گرفتیم و گفتیم؛ بابا باید سور بدی. گفت؛ یك چلوكباب مهمان من تا شما برنج رو درست كنید، من هم الان میآیم. وقتی رفت و برگشت دیدم در یك دستش چلوكباب و در دست دیگرش یك گلدان بزرگ است.
🔹 به پدر گفتیم؛ راستش را بگو خیلی خوشحالی درجه سرلشكری گرفتید؟ جوابی نمیداد، طفره میرفت و شوخی میكرد.
🔹 خیلی كه اصرار كردیم گفت؛ آره، خیلی خوشحالم ولی خدا شاهد است، خوشحالی من به خاطر این درجه نیست، برای من درجه سرهنگی، سرتیپی و سرلشكری و سپهبدی هیچ تفاوتی ندارد،
🔹 خوشحالی من به این خاطر است كه مقام معظم رهبری به نیابت از امام عصر(عج) از عملكرد من راضی هستند و این درجه را به من دادند. خوشحالی من به خاطر رضایت ایشان است و نه چیز دیگری است.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مظاهر اسم مدبّر الکائنات باری، مظهر این اسم « یا مدبّر الکائنات » در عالم ظهور نفوس کلیه سماویه اند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سرّ احاطه تصرف ربوبی
قوله علیه السلام: أَوْ کَیْفَ یَسْتَطِیعُ أَنْ یَهْرُبَ مِنْکَ مَنْ لاَ حَیَاةَ لَهُ إِلاَّ بِرِزْقِکَ.
استطاعت: به معنی توانائی و قدرت بر فعل و بر ترک است.
و الهرب: الفرار و المهرب: الموضع الذی یهرب إلیه.
معنی فقره دعا آن که: چگونه توانائی و طاقت فرار دارد از تحت تصرّفات ربوبیت تو، کسی که حیات دنیویه او موقوف به وصول رزق تو است، کما ورد فی الدعاء: « لا مهرب من حکومتک و لا منجی من نقماتک و لا ملجأ من سطواتک » [۱]، لذا رسیده است از متقدّمین حکماء [۲]: « الأفلاک قسی و الحوادثات [۳] سهام، والانسان هدف ؛ [الرامی [فأین المفر » [۴] .
----------
[۱]: ۲ - در مصادر معتبر یافت نشد.
[۲]: ۳ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون.
[۳]: ۴ - کذا در اصل / صحیح: الحوادث.
[۴]: ۵ - بنگرید: أفلاطون فی الاسلام، ص ۲۴۵، به نقل از أفلاطون.
فأجاب علی علیه السلام: «فَفِرُّواْ إِلَی اللَّهِ [۵] »، چنان که حق تعالی از قهاریت و غلبه خود و مقهوریت عباد در تحت نفوذ اوامر و نواهی تکوینی ازلی خبر میدهد: « یُرْسَلُ عَلَیْکُمَا شُوَاظٌ مِّن نَّارٍ وَ نُحَاسٌ فَلاَ تَنتَصِرَانِ [۶] »، که یکی از وجوه تفسیر و تأویل آیه مبارکه آن که: ای قاطبه جنّ و انس که خود را به حسب بشریت و امر
تکلیف خارج از تحت نفوذ امر ما دانسته[اید] و در دنیای غرور و مخالفت و
مخاصمت مینمایید [۱]، به مقتضای: « أَ وَ لَمْ یَرَ الاْءِنسَانُ أَ نَّا خَلَقْنَاهُ مِنْ نُطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُبِینٌ [۲] »، پس آیا نمی فهمید و نمی بینید ابتداء خلقت خود را که به این توهّم سخیفه خود را مستقلّ در اثر و منعزل از فرمان ما دانسته اید، « و لیس الأمر کما تزعمون ».
زیرا که ما میفرستیم بر شما لهبی از نار، که مقصود رقیقه او در دنیا فتنه و عقوبات است، و در آخرت حقیقت او صورت نار ؛ چنانچه از این حدیث استنباط میشود: « اطفؤوا نائرة الضغائن باللحم و الثرید » [۳]، چه نائره: فاعله از نار است، و اطفاء نائره عبارت از تسکین فتنه است ؛ یعنی آن فتنه و عقوبات و صدمات و زحمات که بین خودتان ناشی میشود، از کینه و احقاد و عداوتها که اسباب رنج و تعب و ابتلاءات که هر یک از متخاصمین به واسطه عداوت از هم به خود جلب مینماید، آن نارها را خاموش نمائید به لحم و ثرید.
----------
[۵]: ۶ - سوره مبارکه ذاریات، آیه ۵۰.
[۶]: ۷ - سوره مبارکه رحمن، آیه ۳۵.
[۱]: ۱ - اصل: مینماید.
[۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۷۷.
[۳]: ۳ - الکافی، ج ۶، ص ۳۱۸ ؛ وسائل الشیعة، ج ۲۵، ص ۶۶ ؛ بحارالأنوار، ج ۵۹، ص ۲۸۱.
یعنی به ضیافت و انعام و احسان به یکدیگر ؛ چه انسان به همان دشمن مهلک خود که انعام نمود از باب آن که: « الإنسان عبید الاحسان » [۴] لابد آن آتش عداوت فی ما [۵] بین ما خاموش شده، دوست شوند ؛ چنان که مؤیّد او این حدیث است: « الغضب شعلة من نار تلقی صاحبها فی النار » [۶]، که مراد همان عقوبات و زحماتی است که از نتیجه غضب برای او تولید میشود.
بالجمله، نحاس در آیه شریفه از نحوست و شؤومت است، و انتصار به معنی
امتناع است.
----------
[۴]: ۴ - بسنجید: بحارالانوار، ج ۷، ص ۱۱۷ ؛ شرح اصول الکافی، ج ۱۱، ص ۲۵۰ (این عبارت حدیث نیست).
[۵]: ۵ - اصل: بین ما.
[۶]: ۶ - مجمع البحرین، ج ۳، ص ۳۱۵.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیری از پیرمردی عرب پرسیدند، چگونه ای و پیری بر تو چگونه میگذرد؟ گفت: خوراک و همخوابی که دو چیز ار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا