ص ۱۵.opus
1.42M
🌷بسْمِ اللَّهِ الـرَّحْمَنِ الـرَّحِيمِ
«ترجَمِـہ تَحْتُ اللّـ؋ـظےقرآن کَریم»
🌟مترجم:آقای کریم بخشایش
✅#ترجمه_قرآن_صفحه15
✅سوره مبارکه #بقره
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
امام حسين (ع) فرمود: از پدرم راجع به سكوت رسول خدا (ص) پرسيدم، فرمود: سكوتش در چهار مورد بود: بردبار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ضرورت شناخت پيامبران
متن حديث
ضرورة معرفة الأنبياء و عصمتهم الصدوق قال: حدّثنا عبدالواحد بن محمّد بن عبدوس النيسابورى العطّار بنيسابور فى شعبان سنة اثنتين و خمسين و ثلاثمائة قال: حدّثنى أبوالحسن علىّ بن محمّد بن قتيبة النيسابورى، قال: قال أبومحمّد الفضل بن شاذان النيسابورى عن الرضا عليه السلام قال: فإن قال قائل: فلِمَ وجب عليهم معرفة الرسل و الإقرار بهم و الإذعان لهم بالطاعة؟ قيل: لأنّه لما أن لم يكن فى خلقهم و قواهم ما يكملون به مصالحهم و كان الصانع متعالياً عن أن يُري و كان ضعفهم و عجزهم عن إدراكه ظاهراً لم يكن بدّ لهم من رسول بينه و بينهم معصوم يؤدّى إليهم أمره و نهيه و أدبه و يَقِفَهم علي ما يكون به إجترار منافعهم و مضارّهم. فلو لم يجب عليهم معرفته و طاعته لم يكن لهم فى مجى ء الرسول منفعة و لاسدّ حاجة، و لكان يكون إتيانه عبثاً
لغير منفعة و لاصلاح، و ليس هذا من صفة الحكيم الّذى أتقن كلّ شى ء.
ضرورت شناخت پيامبران و عصمت ايشان صدوق از عبدالواحد بن محمد بن عبدوس نيشابوري عطّار در نيشابور به سال۳۵۲ از ابوالحسن علي بن محمد بن قتيبه نيشابوري، از ابومحمد فضل بن شاذان نيشابوري از امام هشتم (ع) روايت كرده است كه فرموده: اگر كسي سؤال كند چرا شناخت، باور و اطاعت از پيامبران واجب شده است، گفته ميشود: از آنجا كه در وجود و توان آنان، آنچه بدان مصالح خويش را كامل كنند وجود ندارند، از سويي حضرت باري تعالي برتر از آن است كه ديده شود و ضعف و ناتواني مردم از درك (دست يافتن به) او آشكار است گريزي نيست از آن كه فرستاده اي معصوم ميان او و مردم باشد تا امر و نهي و فرمان هدايت بخش او را به ايشان برساند و به سود و زيان شان آگاه سازد، بنابر اين اگر شناخت و فرمانبري از ايشان بر مردم واجب نبود، آمدن پيامبران برايشان سودي نداشت و نيازي از آنان را رفع نمي نمود، و به قطع كار او بيهوده و بي توجه به مصلحتي بود، و اين از ويژگي حكيمي كه هر چيزي را در نهايت كمالش آفريده است، نيست ۱.
منبع حديث
۱- عيون اخبار الرضا ۲/ ۱۰۰.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش شانزدهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور
🔢 بخش هفدهم
📚استاد نصوری
تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
🌹🌹🌹🌹
#نذر_ظهور
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برید با خدا قاطی شید! هرکی با خدا قاطی شد بارشو بست؛ این شهدا الان بارشونو بستن.
کویتی پور.mp3
11.23M
ان شاء الله میخونیم
قاسم نبودی ببینی قدس آزاد گشته
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ایصال بلیات و مضارّ به عباد پس به وجهی تأویل آیه مبارکه آن که: ما ارسال مینمائیم بلیّات و عقوباتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احاطه سلطنت الهی
قوله علیه السلام: أَوْ کَیْفَ یَنْجُو مِنْکَ مَنْ لاَ مَذْهَبَ لَهُ فِی غیْرِ مُلْکِکَ.
الملک: السلطنة و الغلبة، و التمکن من التصرّف.
یعنی: چگونه خلاص و ناجی است از تو کسی که نیست از برای او مذهب و
محل ذهاب و ایابی در غیر مملکت و سلطنت کلیه تو.
بعد بدان که: گاهی از احاطه ملک و سلطنت عامه خود تعبیر به « کرسی » نموده به مقتضای: « وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّماواتِ وَ الاْءَرْضَ [۱] »، أی أحاط ملکه و علمه بالسماوات والأرض و ما بینهما و ما تحت الثری، و گاهی تعبیر به « عرش » فرموده به مفاد: « ثُمَّ اسْتَوَی عَلَی الْعَرْشِ [۲] »، أی استولی و استعلی علمه و ملکه و حکمه علی عالم الوجود بشراشره، و ایماء به آن که حکم و سلطنت او آناً فآناً، لیلاً و نهاراً، نافذ در تمام ذرات عوالم ایجاد است، « وَ هُوَ الْقَاهِرُ فَوْقَ عِبَادِهِ [۳] ».
----------
[۱]: ۸ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۵۵.
[۲]: ۹ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۴.
[۳]: ۱۰ - سوره مبارکه انعام، آیه ۱۸.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قرآن مخلوق صفدی میگوید: مرام اعتزال روبه رشد بود تا زمان هارون الرشید و ظهور بشر مریسی و به زندان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جایزه شعر
مطربی با دوستان خود در حضور امیری ایرانی آوازخوانی میکرد. پس از پایان مجلس، امیر دستور داد به مطرب قبایی بدهند. مطرب دستور امیر را نفهمید و بیت الخلاء رفت، قبا را آوردند ولی مطرب نبود، سرو صدایی بلند شد، امیر حضار را مرخص کرد، در راه به مطرب گفتند، جایزه ای برای تو آوردند و محروم شدی چند روز گذشت، مطرب در مجلس امیر حاضر شد و در ضمن خواندن ترانه، میگفت:
اگر خوشبخت بودی، بول نمی کردی، حضار ملامت کردند، و امیر دستور داد جایزه را به او باز گردانند.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357