#خواص_سوره_
سوره ی الرحمان
❣امام صادق (علیه السلام)فرمودند:
✳️ هرکس سورهی الرحمان را بخواند و در هر مرتبه که میگوید:
⚡️فبای الاربکماتکذبان⚡️
بعدش بگوید:
⚡️لابِشَیءِِ من آلاء رِبِّ أُکَذِّب⚡️
👈🏼اگر درشب بخوابد ودرآن شب بمیرد شهیده مرده واگر در روز بخواند و درآن روز بمیرد شهید مرده است.
به این ختم حتما عمل کنید
📚بحارالانوار، ج۹۲، ص ۳۰۶، ح ۲
@zandahlm1357
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
لیله یکم شعبان المعظم ۴۵ جلسه هشتم اشاره (أول شب داعی مشغول نماز عشاء بودم آقایان محترم تشریف آورد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در فرق بین اسلام و ایمان
داعی- (پس از قدری سکوت و تبسم؟ ) متحیرم چگونه جواب عرض نمایم- اولا جمهوری که منظور نظر شما است و در بیان خود بآن اشاره نمودید بمعنای عموم امت نیست بلکه مراد از جمهور بعض از اهل سنّت و جماعت میباشد.
ثانیا راجع باسلام و ایمان متأسفانه بیان شما کافی نیست چه آنکه در این موضوع نه فقط شیعه با اهل سنّت و جماعت اختلاف عقیده دارند بلکه فرق چندی از اشعریون و معتزله و حنفی و شافعی در این باب اختلاف عقیده دارند که اینک وقت اجازه نقل تمامی أقوال فرقههای مختلفه را نمی دهد.
ثالثا آقایان که عالم و اهل قرآن هستید و آگاهی بر آیات قرآن دارید چرا باید این نوع اشکالات عامیانه بنمائید شاید غرض آقایان این است که وقت مجلس گرفته شود و الاّ مطالب اصولی مهم تری هست که ممکن است از آنها استفاده کامل ببریم و الاّ این نوع اعتراضات کودکانه از مثل شما بعید است که بفرمائید داعی- اسلام و ایمان ساختهام و اسباب دودستگی و دوئیت را (بقول شما) فراهم نموده ام.
و حال آنکه این تقسیم و دودستگی را (بقول شما) خداوند حکیم در قرآن کریم در آیات چندی نموده مگر آقایان فراموش نموده اید ذکر اصحاب یمین و اصحاب شمال را در قرآن مجید مگر نه اینست که در آیه ۱۴ سوره ۴۹ (حجرات) صریحا میفرماید قٰالَتِ الْأَعْرٰابُ آمَنّٰا قُلْ لَمْ تُؤْمِنُوا وَ لٰکِنْ قُولُوا أَسْلَمْنٰا وَ لَمّٰا یَدْخُلِ الْإِیمٰانُ فِی قُلُوبِکُمْ.
البته میدانید که این آیه شریفه در مذمت اعراب بنی اسد حجاز نازل گردیده که در سال قحط بمدینه منوره آمده و اظهار اسلام و ایمان نموده و کلمتین شهادتین بر زبان جاری ولی چون ظاهرا برای استفاده از تنعّمات مدینۀ منوره اسلام آورده بودند خداوند آنها را در این آیه تکذیب نموده باین معنی که (ای رسول) اعراب (بنی اسد و غیره) که بر تو منت گذارده و گفتند ما ایمان آوردیم بآنها بگو ایمان نیاورده اید لیکن بگوئید ما اسلام آورده ایم (که عبارت از داخل شدن در سلم و اظهار شهادت و انقیاد احکام
برای اتقاء است از قتل و سبی و اخذ تنعمات) و هنوز در نیامده است ایمان در دلهای شما.
ظاهر این آیه شریفه حکم میکند که مسلمین دو دسته هستند، یک فرقه مسلمین حقیقی که از روی قلب و عقیده ایمان بحقایق پیدا نموده اند که آنها را مؤمن گویند.
و فرقۀ دیگر مسلمین ظاهری هستند که برای اغراض و مقاصدی از ترس و یا طمع (مانند قبیله بنی اسد و غیره) فقط کلمتین شهادتین گویند و خود را مسلمان خوانند ولی از معنا و حقیقت اسلام که ایمان معنوی باشد در قلب و دل آنها اثری نیست و لو جواز معاشرت با آنها بر حسب ظاهر داده شده است ولی بحکم قرآن مٰا لَهُ فِی الْآخِرَةِ مِنْ خَلاٰقٍ یعنی در آخرت برای آنها ثوابی نیست.
پس اقرار بکلمتین شهادتین و تظاهر باسلام تنها منتج نتیجۀ معنوی نخواهد بود.
سید- این بیان شما صحیح است ولی قطعا اسلام بی ایمان را اعتباری نیست کما آنکه ایمان بدون اسلام مورد اثر نمی باشد مگر در آیه ۹۶ سوره ۴ (نساء) نمی فرماید:
لاٰ تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقیٰ إِلَیْکُمُ السَّلاٰمَ لَسْتَ مُؤْمِناً
[۱]
.
این آیه بزرگترین دلیل است که ما مأمور بظاهر هستیم که هر کس بگوید لا اله الاّ اللّه محمّد رسول اللّه او را پاک و طاهر و مقدس و برادر خود بدانیم و نفی ایمان از او ننمائیم این خود بهترین دلیل است که اسلام و ایمان در حکم واحدند.
داعی- اولا این آیه درباره شخص معینی نازل گردیده (که آن اسامة بن زید و یا محلّم بن جثامۀ لیثی بوده) که گویندۀ لا اله الاّ اللّه را در میدان جنگ-بخیال آنکه از ترس کلمه ای گفته و مسلمان گردیده-بقتل رسانیدند-و لکن تصدیق دارید افادۀ عموم مینماید بهمین جهت هم هست که تمام مسلمین را تا وقتی که عمل خلاف بیّنی آشکارا از آنها دیده نشده و منکر ضروریات نگردیدند و ابراز بکفر و تبرّی از دین ننمودند مسلمان و پاک میدانیم و با آنها معاشرت اسلامی مینمائیم و از حدود ظاهر هم تجاوز نمی کنیم و بباطن آنها هم کاری نداریم و حق تجسّس در باطن اشخاص هم نداریم
----------
[۱]: ۱) نگوئید بکسی که بشما اظهار اسلام مینماید تو مؤمن نیستی.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - برگ سبز 209 & استاد عبدالوهاب شهیدی.mp3
4.89M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
دوستان شرح پریشانی من گوش کنید
قصه بی سر و سامانی من گوش کنید
داستان غم پنهانی من گوش کنید
گفت وگوی من و حیرانی من گوش کنید
شرح این آتش جان سوز نگفتن تا کی
سوختم سوختم این راز نهفتن تا کی
روزگاری من و دل ساکن کویی بودیم
ساکن کوی بت عربدهجویی بودیم
عقل و دین باخته، دیوانهٔ رویی بودیم
بستهٔ سلسلهٔ سلسله مویی بودیم
کس در آن سلسله غیر از من و دل بند نبود
یک گرفتار از این جمله که هستند نبود
نرگس غمزه زنش این همه بیمار نداشت
سنبل پرشکنش هیچ گرفتار نداشت
این همه مشتری و گرمی بازار نداشت
یوسفی بود ولی هیچ خریدار نداشت
اول آن کس که خریدار شدش من بودم
باعث گرمی بازار شدش من بودم
عشق من شد سبب خوبی و رعنایی او
داد رسوایی من شهرت زیبایی او
بس که دادم همه جا شرح دلارایی او
شهر پرگشت ز غوغای تماشایی او
این زمان عاشق سرگشته فراوان دارد
کی سر برگ من بی سر و سامان دارد
#وحشی_بافقی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۲۳۷ #آیتالله_مجتهدی #استاد_شجاعی #حجهالاسلام_رنجبر ➖این چه دنیایی است خدا آفریده؟ ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۳۸.mp3
11.5M
#انسان_شناسی ۲۳۸
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_فرحزاد
💢عملها ممکن است خالص باشند،
قبول هم شوند!
اما ماندگار نباشند!
سه مهارت در وجود انسان، لازم است،
که باعث ماندگاری #عمل او میشود!
بدون این سه مهارت، عملها نمیمانند.
※ در این پادکست دومین و سومین مهارت را میآموزیم.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 داستانی عجیب از یکی از یاران #امام_زمان عج 🎙 استاد عالی ♦️♦️♦️♦️ ۱۹۳ عرش بلقیس نه شایسته فرش ره ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 داستانی عجیب از یکی از یاران #امام_زمان عج 🎙 استاد عالی
#جمعه های انتظار
♦️♦️♦️♦️
۱۹۴
عمل و علم و شجاعت، همه یک جا داری
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيام به پانزدهمين نشست سراسري تشكلهاي مرتبط با جنبش عدالت خواه دانشجويي پيام به پانزدهمين نشست سرا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پيام به پانزدهمين نشست سراسري تشكلهاي مرتبط با جنبش عدالت خواه دانشجويي
پيام به پانزدهمين نشست سراسري تشكلهاي مرتبط با جنبش عدالت خواه دانشجويي بسم الله الرحمن الرحيم جوانان عزيز پرچم عدالت خواهي را همواره پيامبران الهي و پيروان راستين آنان بر دوش كشيده اند. امروز و هميشه مجاهدت در زير اين پرچم، صادقانه ترين نشانه ي پيروي از رسولان الهي است. آنچه در كنار همه ي الزامات اين حركت، ضروري و حياتي است آن است كه اوّلاً مراقبت شود كساني با انگيزههاي ديگر، اين شعار حق را ابزار نكنند؛ و ثانياً به نام عدالت طلبي، حركتي غير منصفانه از سر جهل يا غفلت انجام نگيرد. صبر و بصيرت را براي شما و ديگر تشكلهاي عزيز دانشجوئي از خداوند متعال مسألت ميكنم.
سيد علي خامنه اي ۲۲ مرداد ۱۳۸۷
.......:
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357