eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.8هزار عکس
35.5هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
استدلال امام درباره نبوت عيسي (ع) مأمون امام را کنار خود نشاند، مدّتي با او گرم صحبت شد و سپس به جاثليق گفت: « اي جاثليق! ايشان پسر عموي من، علي بن موسي الرضا، از فرزندان فاطمه، دختر پيامبراسلام، و علي بن ابيطالب است. دوست دارم با او بحث کني اما انصاف را هم رعايت نمايي. » جاثليق گفت: « اي اميرمؤمنان! چگونه بحث کنم با مردي که مي‌خواهد با من از کتابي سخن گويد که من آنرا قبول ندارم و از سخنان پيامبري براي من دليل بياورد که به او ايمان ندارم؟! » حضرت رضا عليه السلام در کمال آرامش فرمود: « اي نصراني! اگر من با انجيلي که تو قبول داري، با تو بحث کنم، آيا مي‌پذيري؟ » جاثليق گفت: « مگر من مي‌توانم آنچه را انجيل بگويد، رد کنم؟ بله ؛ به خدا قسم، حتي اگر خوشايندم نباشد و به ضررم تمام شود، هر چه انجيل بگويد قبول دارم. » امام فرمود: « اينک هر چه مي‌خواهي بپرس! » جاثليق گفت: « درباره ي نبوّت حضرت عيسي چه مي‌گويي؟ » امام فرمود: « به نبوت حضرت عيسي و کتابش اعتقاد دارم ولي به عيسايي که نبوّت حضرت محمد صلي الله عليه و آله و سلم را انکار کند، ايمان ندارم. » جاثليق پرسيد: « آيا شاهدي وجود دارد که حضرت عيسي به آمدن محمد مژده داده است؟ » امام فرمود: « آيا يوحناي ديلمي را قبول داري؟ » جاثليق گفت: « به به! نزديکترين دوست مسيح! » امام فرمود: « آيا يوحنا نگفت عيسي مرا به دين محمد صلي الله عليه و آله وسلم مژده داد و خبر داد که بعد از او ظهور خواهد کرد؟ و آيا يوحنا اين مژده را به ياران خود نگفت؟ و آيا آنها به محمد ايمان نياوردند؟! » جاثليق گفت: « بله، ولي ما پيامبر عرب نمي شناسيم. » امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 29.mp3
5.26M
🔰 سلسله جلسات 29 ❇️ تدریس کتاب ❇️ جلسه 29( جلسه 3 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
♨️شبهه یعنی واقعا بخاطر یکی دو گناه (مثلا چندتا تار مو بیرون بودن)خداوند من را داخل جهنم می برد و منم همیشه باید داخل جهنم بمانم❓❓ ✅جواب بخش دوم 👈✅اگر ما یکی دو روز ورزش کنیم هیچ کسی به ما ورزشکار نمیگوید ولی به آقای حسین رضا زاده و حسن یزدانی همه ورزشکار میگویند چون آنقدر این عمل ورزش کردن را تکرار کرده تا عنوان ورزشکار بر او صدق میکند. 👌👏💯انسان باید کاری بکند که با نماز خواندش روزه گرفتنش و... عنوان بر او صدق کند اگر صدق نکند به دردش نمیخورد 💯همینطور انسان با یک گناه یا چند گناه که داخل جهنم نمی رورد باید آنقدر این عمل گناه را تکرار کند تا عنوان بر او صدق کند تا جهنم برود. 👌💯✅👈البته این به این معنا نیست که برود گناه کند چون مجرم بودن از همین گناهان کوچک شروع می‌شود. ✅✅شما کافی است کلمه مجرم را در قرآن جستجو بفرمائید، هر قومی که عنوان مجرم بر او صدق کرد حتما خداوند آن قوم را عذاب کرد و کلکش کَنده شد☺️ به عنوان مثال👇👇 💢التوبة : 66 لا تَعْتَذِرُوا قَدْ كَفَرْتُمْ بَعْدَ إيمانِكُمْ إِنْ نَعْفُ عَنْ طائِفَةٍ مِنْكُمْ نُعَذِّبْ طائِفَةً بِأَنَّهُمْ كانُوا 💢 💢الأعراف : 84 وَ أَمْطَرْنا عَلَيْهِمْ مَطَراً فَانْظُرْ كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ 💢 سوره اعراف ۴۰:إِنَّ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِنَا وَاسْتَكْبَرُوا عَنْهَا لَا تُفَتَّحُ لَهُمْ أَبْوَابُ السَّمَاءِ وَلَا يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ حَتَّىَ يَلِجَ الْجَمَلُ فِي سَمِّ الْخِيَاطِ وَكَذَلِكَ نَجْزِي الْمُجْرِمِينَ کسانی که آیات ما را تکذیب کردند، و در برابر آن تکبّر ورزیدند، (هرگز) درهای آسمان به رویشان گشوده نمی‌شود؛ و (هیچ گاه) داخل بهشت نخواهند شد مگر اینکه شتر از سوراخ سوزن بگذرد! این گونه، گنهکاران را جزا می‌دهیم. و... @zandahlm1357
قاعده امکان أخس و باز از آنجا نور وجود در قوس صعود و عروج الی اللّه به مقتضای: « أَلاَ إِلَی اللَّهِ تَصِیرُ الاْءُمُورُ [۱] » و ترقّی به مبدأ المبادی است به طریق امکان اخسّ، یعنی تا مرتبه اخسّ از اخسّ استیفا[ی] وجود از مبدأ جود ننماید نوبت وجود به اشرف تر از او نرسد، چنان که حقّ تعالی در ترقّی و عروج انسان درجة بعد درجةٍ فرماید: « هُوَ الَّذِی خَلَقَکُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ [۲] »، چه تراب در ترقّی، ترکیب شده مقام جمادیت و معدنیت پیدا نماید، یعنی: أوّلاً: اغذیه نباتیه حیوانیه است و از او تکوّن مادّه نطفه حاصل شود، به همین اطوار از علقه و مضغه و جنین و طفل و مراهق و شاب و کهل و شیخوخیت، تا در انتها چنان که فرماید: « لَعَلَّکُمْ تَعْقِلُونَ [۳] »، فایز شود به مقام عقل قدسی و نفس مطمئنه که ابتداء اصل خلقت اند. [چهارم پاکی قلب است از غیر ]و آنجا منتهی می‌گرددش سیر و چون تمام قوس نزول و صعود منتهی در وجود انسان کامل محمّدی است که او غایة الغایات و لبّ اصفا و ثمره شجره وجود، بلکه آن حقیقت کلیه از حیث روح و بدن عالم وجود است بتمامها، یعنی او است انسان کبیر که عقلش عقل کلّ، و نفسش نفس کلّ، و جسمش جسم کلّ [است] به مقتضای: « مَا خَلْقُکُمْ وَ لاَ بَعْثُکُمْ إِلاَّ کَنَفْسٍ وَاحِدَةٍ [۴] ». و او است حاوی بر مراتب قوس نزول و قوس صعود بکماله، و او است خلیفه واحده برای مستخلف واحد من جمیع الوجوه، و باقی مراتب عالم از عقول و نفوس و ملائکه و افلاک و کواکب به منزله اعضاء و اجزاء او، به تبع و شفاعت و همراهی او محشور الی اللّه، او است مظهر حق و جان عالم، کما قیل: حقّ جان جهان است و جهان جمله بدن اصناف ملائکه قوای این تن افلاک و عناصر و موالید اعضا توحید همین است دگرها همه فن [۱] ---------- [۱]: ۳ - سوره مبارکه شوری، آیه ۵۳. [۲]: ۱ - سوره مبارکه غافر، آیه ۶۷. [۳]: ۲ - همان. [۴]: ۳ - سوره مبارکه لقمان، آیه ۲۸. [۱]: ۴ - دیوان، رباعی ها، بابا افضل کاشانی. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357