eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.2هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
غلبه آرزو و فتنه هوی قوله علیه السلام: سُوءَالَ مَنْ قَدْ غَلَبَ عَلَیْهِ الاْءَمَلُ، وَ فَتَنَهُ الْهَوَی. یعنی: سؤال و ابتهال من به تو سؤال کسی است که غلبه کرده است بر او آمال و آرزو، و سؤال کسی که مبتلا و معذّب نموده است او را هوای نفس امّاره بالسوء. زیرا که تمام فتنه و فساد اعمال و اخلاق و ابتلاء به واردات سوء کلیةً منشأ و مصدر آنها هوی است، از باب آن که چنان که علم مبدأ اخلاق حمیده است، هوی مبدأ اوصاف ذمیمه است، اگر چه به ظاهر اوصاف ذمیمه نتایج نفس و ابلیس اند ؛ امّا چون هوی بر همه محیط است زیادت و نقصان ایشان متعلّق به جنبش او است، چون آدم و حوّا به هم عقد بستند و از مقاربت و مخالطت ایشان با یکدیگر صورت ذریه از اولاد آدم پیدا شدند، نیز از امتزاج آن دو در ولادت معنویه هوی متولّد گردید، و بر حسب الهام فجور و تقوی نفس امّاره و لوامه را هوی در حرکت آورد. بالجمله، متابعت هوی و ضلالت و شقاوت بنی آدم و غلبه او بر ایشان به حدّی است که پیغمبر صلوات اللّه و سلامه علیه فرمود: « الهوی أوّل إله عُبد فی الارض » [۱]، پس تمام فتنه و عذابهای دنیوی و اخروی از نتیجه هوی است، چنان که مخالفت این طاغوت موجب و مستوجب فوز دنیا و آخرت و دخول جنة المأوی است، کما قال تعالی: « وَ أَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَ نَهَی النَّفْسَ عَنِ الْهَوَی * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأوَی [۲] ». و خوف از مقام ربّ چنان که معصوم فرموده، این است که: « من علم أنّ اللّه تعالی یعلم ما تصوّر الانسان فی نفسه و یسمع ما یقول فیه الملأ و الخلأ من [ال-]أقوال الشنیعة، و یبصر کلّ ما یصدر منه من الأفعال القبیحة المنهیة، و ذلک العلم یحجزه و یمنعه عن عموم المعاصی و التفکّرات السخیفة والأقوال الشنیعة والأفعال الذمیمة المنهیّة، فهذا ممّن خاف مقام ربّه و نهی نفسه عن الخطأ » [۳]، فله فی الدنیا الفوز بمطلوبه و فی الآخرة الجنة مأواه و منزله، لذا قال المولوی قدس سره: از پی آن گفت حق، خود را سمیع تا ببندی لب ز گفتار شنیع از پی آن گفت حق، خود را بصیر تا بود دید ویت هر دم نذیر از پی آن گفت حق، خود را علیم تا نیندیشی فسادی را ز بیم [۱] ---------- [۱]: ۴ - بسنجید: شرح الأسماء الحسنی، ج ۱، ص ۲۷ و ج ۲، ص ۶۱. [۲]: ۱ - سوره مبارکه نازعات، آیات ۴۰ و ۴۱. [۳]: ۲ - این عبارت ناظر به مأثور ذیل است: « من علم أنّ اللّه یراه و یسمع ما یقول و یعلم ما یعمله من خیر أو شرّ فیحجزه ذلک عن القبیح من الأعمال، فذلک الذی خاف مقام ربّه و نهی النفس عن الهوی ». الکافی، ج ۲، ص ۷۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۳۶۴. [۱]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ص ۸۲۸، « غرض از بصیر و سمیع و علیم گفتن خدا را ». (با تقدیم و تأخیر در ابیات). .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تواضع طفیلی فرزندش را چنین سفارش کرد، وقتی در مجلسی تنگ قرار گرفتی به کسی که کنار تو نشسته بگو ممکن است من جا را بر شما تنگ کرده باشم، وی حرکتی می‌کند و جا بر تو باز می‌شود. ضعف جسم تنم از ضعف چنان شد که اجل جست و نیافت ناله هر چند نشان داد که در پیرهن است موسیقی موسیقی علمی است که در آن آوازها و شیوه ایجاد آنها و لحنها و تهیه آلات موسیقی، مطرح می‌شود. موضوع این علم، صدا است از آن جهت که در نفس مؤثر باشد. نغمه صوتی است که با درنگ الحان چون حروف جاری می‌شوند. بسائط نغمه هفده چیز است و اوتار آن چهل و هشت تا است. ایقاع نیز اعتبار زمان صوت است. شرعاً منعی در تعلیم این دانش نیست بلی شریعت مطهره عمل به این دانش را ممنوع کرده است. کتابهایی که در این باره نوشته شده دانش موسیقی را مطرح کرده اند. موسیقیدان علمی، نغمه هارا تصور می‌کند از آن جهت که عموماً مسموع هستند و نظری به دستگاه ویژه ندارد. و هرکس موسیقی عملی می‌داند، به ادوات موسیقی از آن جهت نگاه می‌کند که آوازی خاص از آنها به گوش می‌رسد. عده ای بر این عقیده اند که لحنهای موسیقی از نسبت اصطکاکات فلکی بوجود می‌آیند. این حرف اشاره است و رمز، وگرنه اصطکاک در افلاک وجود ندارد و آنها صدایی ندارند. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۵۳- نماز قضا پرتوی از اسرار نماز » نماز قضا نماز، از حقوق خدا بر عهده انسان است و انجام درست و به موقع آن، بر انسان مکلّف واجب است. کسی که نماز واجب خود را به هر دلیل در وقت آن نخوانده است، مانند: فراموشی، بیهوشی، مستی، یا عدم امکان و از روی اجبار، یا از روی سهل انگاری و معصیت، و یا آنکه خوانده ولی باطل بوده و بعداً فهمیده است، باید آن نمازها را که نخوانده یا باطل بجا آورده، قضا کند. البته نمازهای روزانه ای را که زنان در حال حیض یا نفاس نمی خوانند، قضا ندارد. کسی که نماز قضا دارد، باید در خواندن آن کوتاهی نکند، ولی واجب نیست فوری آنرا بجا آورد. انسان تا زنده است، اگر چه از خواندن نمازهای خود عاجز باشد، دیگری نمی تواند نمازهای او را قضا نماید. در این موارد، برای فیض بیشتر بردن از معنویات این اماکن، مسافر مجاز است نمازش را تمام بخواند. نماز قضا را می‌توان با جماعت خواند. و لازم نیست نماز هر دو یکی باشد. مثلاً می‌توان قضای نماز صبح را، در جماعت نماز مغرب و عشاء خواند، یا بر عکس. نمازی که از انسان فوت شده، از نظر تعداد رکعات، به همان صورت باید قضا شود. مثلاً انسان می‌تواند در مسافرت، قضای نماز چهار رکعتی را به صورت تمام بخواند. و اگر مثلاً در مسافرت، نماز ظهر از انسان قضا شده، در وطن باید آن را به صورت دو رکعتی قضا کند. (برای آشنایی با مسائل ریزتر نماز مسافر و نماز قضا، به توضیح المسائل رجوع کنید). ۵۴- نمازهای دیگر پرتوی از اسرار نماز » نمازهای دیگر تاکنون، غیر از نمازهای مستحبی و نوافل روزانه، که همراه با تعقیبات ذکر شد، نماز مسافر و نماز قضا نیز بحث شده، که این دو نیز، همان نمازهای روزانه در شرایطی خاص (در سفر، یا در خارج وقت) بود. امّا، چند نماز دیگر نیز هست که برخی واجب و بعضی مستحب مؤکّد است، برای تکمیل بحث‌های نماز، به آنها هم به صورتِ گذرا پرداخته می‌شود. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
40.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍ راهکارهای به نماز برای فرزندان 12 تا 18سال اول: تغییرات شدید نوجوانی؛ تنش‌ها و درمان‌ها 🎤 @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 8️⃣2️⃣ خدا و این جهان چطوری به وجود آمدند؟ چطور خدا از اول بوده؟ 🔷 اول: اگر شما داخل یک اتاق باشید که یک پنجره به بیرون دارد و به شما بگویند بیرون را توصیف کنید، شما از پنچره نگاه می‌کنید. نهایتا چند درخت، یک جاده می‌بینید. اگر شما بیرون خانه بروید، علاوه بر این‌ها دریاچه و کوه‌ها را می‌بینید. از بالای کوه کل شهر را می‌بینید. اگر سوار هواپیما شوید، کل کشور را می‌بینید. اگر سوار سفینه شوید، کل کره زمین را می‌بینید. ولی هیچ وقت با رفتن بالای کوه، کل کره زمین و کهکشان‌ها را نمی‌بینید. 🔹 حال دید و دانش ما نسبت به خدا مثل این است. درباره‌ی جهان و خدا ما عقل و علم و دیدمان ناقص است و همین قدر می‌دانیم که جهان را کسی درست کرده و اینکه آن کسی که جهان را درست کرده باید از اول بوده باشد دارای قدرت بی انتها باشد. 🔶 دوم: برخی برای اینکه معنای خدا را بهتر توضیح بدهند، مثال‌هایی را زده‌اند. مثلا گفتند: رطوبت هر چیزی از آب است.اما رطوبت خود آب از کجاست؟ یعنی رطوبت آب از اول بوده و در ذات و وجود آب رطوبت هست و از جایی نگرفته است. یا چرپی روغن یا شوری نمک، تمام شوری‌ها به خاطر نمک است. ولی خود نمک شوریش را از کجا آورده؟ 🔸 حال وقتی می‌گویم همه چیز آفریده‌ی خداست و آفرینندگی ذات خداست. از جایی نگرفته است و کسی او را نیافریده است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190171 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 9️⃣2️⃣اگر دست خودم بود دین زرتشت را انتخاب می‌کردم؟ 🔻 اول: همه‌ی ما مدرسه که آمدیم، از کلاس اول ابتدایی شروع کردیم به خواندن و نوشتن. هر سال که بالاتر آمدیم، کتاب‌ها و مطالب جدیدتری به ما یاد دادند تا به دانشگاه برسیم و رشته‌ی خودمان را انتخاب کنیم و به هدفمان برسیم. وقتی به هدفمان رسیدیم، دیگر نیاز نیست آموزش ببینیم و یا برگردیم دوباره کتاب‌های ابتدایی را یاد بگیریم. خداوند هم در عالم همین کار را برای انسان انجام داده است. در هر زمان و مقطع خاصی یک دین را متناسب با درک و فهم مردم فرستاده. بنابراین ادیان گذشته مثل همان ابتدایی و متوسطه هستند و اسلام همان دانشگاه و اتمام درس شما. هیچ آدم عاقلی که دانشگاه می‌خواند نمی‌رود کلاس ابتدایی و بگوید من می‌خواهم خواندن و نوشتن یاد بگیرم. 🔻 دوم: تمام انبیای گذشته که آمده‌اند گفته‌اند که ما از جانب خدای یکتا آمدیم. پیامبران قبل ازخود را تایید کرده‌اند. مثلا حضرت موسی علیه السّلام آمده گفته من مثل حضرت ابراهیم و نوح و یعقوب علیهم السّلام هستم و پیامبر بعد از خودش را تایید کرده است و گفته پیامبر بعد از من حضرت عیسی علیه السّلام و حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم است. هیچ پیامبری نیامده است که بگوید من از جانب خدایی غیر از خدای پیامبران دیگر آمده‌ام. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/190181 📎 📎 📎 📎