eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 حاج صادق آهنگران: هر سر که پیمان بلا دارد بیاید هر کس هوای کربلا دارد بیاید ما راهیان کعبۀ عشق و وفائیم 🌿 تصاویری از جبهه های نبرد @zandahlm1357
ایمان و معنای آن و می‌شود « بک أومن » از ایمان مراد باشد، که آن تصدیق باللّه است بأن یصدق بوجوده و بصفاته، و إیمان برسله بأن یصدّق أ نّهم صادقون فیما أخبروا به عن اللّه، و بکتبه بأن یصدّق أ نّها کلام اللّه، و مضمونها حقّ و بالبعث و الصراط والمیزان والجنة و النار، و بالملائکة بأ نّهم موجودون و عباد مکرمون، « لاَ یَعْصُونَ اللَّهَ مَا بأَمَرَهُمْ وَ یَفْعَلُونَ مَا یُؤْمَرُونَ [۱] ». و قد سئل عن أدنی ما یکون العبد مؤمناً، فقال: « یشهد أن لا إله الاّ اللّه و أنّ محمداً عبده و رسوله، و یُقرّ بالطاعة و یعرف امام زمانه » [۲] . ---------- [۱]: ۵ - سوره مبارکه تحریم، آیه ۶. [۲]: ۶ - معانی الأخبار، ص ۲۹۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۶۶، ص ۱۶. توکّل و شناخت آن التوکّل - فی عنوان الدعاء -: هو انقطاع العبد الی اللّه فی جمیع ما یأمله عن المخلوقین. و التوکّل علیه العلم بأنّ المخلوق لایضرّ و لاینفع، و لایعطی و لایمنع، و استعمال الیأس من الناس، فإذا کان العبد کذلک لم یعمل لأحد سوی اللّه، و لم یطمع فی أحد سوی اللّه، لذا قال تعالی: « وَ مَن یَتَوَکَّلْ عَلَی اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ ءٍ قَدْرًا [۳] ». پس معنای توکّل حقیقی عباد بر خدا چنان که امیرالمؤمنین علیه السلام فرموده به این است که خود را به کلّی عری و بری نموده از حول و قوّه خود در امورات [۴] وارده و مکتسبه، و انتظار بکشند ما یأتی به القدر را، چه خدا بالغ و رساننده است هر امری از امورات قضائیه و قدریّه خود را در زمان معیّن محدود خود، « قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْ ءٍ قَدْرًا »، یعنی: برای وصول و ایصال مقدّرات خود قدر و زمانی و اندازه مخصوصی قرار داده که از آن قدر و اندازه ابداً تغییر و تبدیلی نیست، کما قال تعالی: « فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِیلاً وَ لَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِیلاً [۵] »، چه عباد صابر و شاکر باشند، و چه جافی و منکر خدا کشتی آنجا که خواهد برد، لذا قال علی علیه السلام: « کن أبداً راضیاً بما یأتی به القدر » [۶] . ---------- [۳]: ۱ - سوره مبارکه طلاق، آیه ۳. [۴]: ۲ - کذا، و همچنین در سایر موارد. [۵]: ۳ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۴۳. [۶]: ۴ - غررالحکم، ص ۱۰۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه و لقد همّ بها در عیون اخبار الرضا علیه السلام آمده است: هم بها جواب لولا است یعنی لَوْ لاٰ أَنْ رَأیٰ بُرْهٰانَ رَبِّهِ [۲]، هم بها، و با چنین فرضی یوسف پیامبر علیه السلام گناهی مرتکب نشده است و نقصی در نبوت او ایجاد نگردیده است. برخی گفته اند جواب لولا مقدم نمی شود چرا که در حکم شرط است و شرط صدارت خواه است و شرط یا جملات مربوط به آن در حکم کلمه واحد می‌باشد و چنانچه برخی از اجزای کلمه بر آن کلمه مقدم نمی شود و اجزاء شرط و هرچه مانند آن است بر خود آن مقدم نمی گردد. ---------- [۲]: ۲) - یوسف، ۲۴. این اشکال وارد نیست و تقدم جواب لولا بر آن مانعی ندارد، نهایت این است که جواب دیگری برای آن در تقدیر گرفته شود و جواب مقدم مفسر جواب مؤخر خواهد بود. در کشاف آمده است اگر گفته شود: چگونه پیامبر خدا اهتمام به معصیت نموده است؟ گوییم نفس وی متمایل به آمیزش با زلیخا شد. پیش آمد محیرالعقولی برای او ایجاد شد تا به برهان خدا متوجه شود و از نافرمانی خدا اجتناب ورزد، و اگر آن همّ برای او پیش نمی آمد، ارتقاء مقامی این چنین نمی یافت، چرا که در برابر آن همّ صبر کردن، عظیم تر است و ثواب آن بیشتر. کشاف سپس تفاسیر دیگر آیه را نپذیرفته است، مثلاً یکی گفته بند لباسش را باز کرد، دیگری گفته صدایی شنید و او را از گناه باز داشت و یوسف به آن اعتنا نکرد، دوباره شنید باز اعتنا نکرد و بار سوم یعقوب مجسم شد در حالی که انگشت اندوه می‌گزید و با دست به سینه اش زد و مایع شهوت از انگشتش ریخت. یا اینکه یعقوب فریاد زد چون پرنده ی پردار نباش که وقتی گناه کرد پرهایش ریخت. و یا با کف دستی تنها، بدون بازو و بند دست در میان یوسف و زلیخا حائل شد و بر آن نوشته بود: إِنَّ عَلَیْکُمْ لَحٰافِظِینَ. یوسف اعتنا نکرد باز نوشته بود وَ لاٰ تَقْرَبُوا الزِّنیٰ إِنَّهُ کٰانَ فٰاحِشَةً وَ سٰاءَ سَبِیلاً، باز اعتنا نکرد. سپس نوشته بود وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فِیهِ إِلَی اللّٰهِ، باز متوجه نشد. خداوند به جبرائیل فرمود: بنده ما را پیش از اینکه گناهی مرتکب شود، دریاب. جبرائیل نزول کرد و گفت: نام تو در دیوان انبیاء است، کار جاهلان مرتکب می‌شوی؟ یا عزیز مصر برای او مجسم شد و یا زلیخا از جا برخاست و صورت بت را پوشاند و گفت از این بت شرم سارم. آنگاه یوسف گفت: من از خدایی که می‌شنود و می‌بیند و از دل بندگان باخبر است، شرم نکنم! این اقوال همه بی پایه هستند. اینها را حشویه و جبریه ساخته اند. کسانی که دینشان، خدا و پیامبران و رسولان و مردم موحد را حیران ساخته است. حرف اینان قابل توجه نیست، اگر از یوسف کمترین لغزشی صورت می‌گرفت، خدا از او در قرآن عیبجویی می‌کرد، چنانچه از آدم عیبجویی کرده و از توبه او خبر داده است. تنها آنچه قطعی به نظر می‌رسد این است که پیش آمدی برای یوسف آمد که او را متوجه کرد. قرآن که حجت سایر کتاب‌های آسمانی است. حکایت یوسف را کاملاً در سوره ای خاص آورده است، تا حکایت او مانند عمل زیبای جدش ابراهیم منتشر شود و مردم از وی پیروی کنند و راه عفت بروند. خداوند رسوا کند کسانی که احسن القصص را به شکلی تفسیر کردند که پیامبری را بد نام کنند... البته شکی در بی گناهی یوسف نیست، اختلاف در «همّ» است، آیا او قصد گناه کرد یا نه؟ بنابراین مذمتی که از کشاف نقل شد صحیح به نظر نمی رسد. بلی برخی اساساً هم گناه را از وی نفی کرده اند و گفته اند مرتکب هیچ مقدمه ای از گناه هم نشد. فخر رازی نیز در تفسیر آیه نکته ای دارد که خوب است آن را هم اینجا بیاوریم. ایشان می‌گوید: تمام شاهدان ماجرا، یوسف، زلیخا، عزیز مصر، زنان مصری، شاهدان، پروردگار، شیطان، همگی پاکدامنی یوسف را تأیید کرده اند بنابراین برای هر مسلمانی تردیدی در این باره باقی نمی ماند. یوسف گفته است هِیَ رٰاوَدَتْنِی عَنْ نَفْسِی [۱]، رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَیَّ مِمّٰا یَدْعُونَنِی إِلَیْهِ... [۲]، زلیخا گفته: وَ لَقَدْ رٰاوَدْتُهُ عَنْ نَفْسِهِ فَاسْتَعْصَمَ، اَلْآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَا رٰاوَدْتُهُ عَنْ نَفْسِهِ [۳]، عزیز مصر گفته: إِنَّ کَیْدَکُنَّ عَظِیمٌ [۴]، زنان مصر گفته اند: اِمْرَأَتُ الْعَزِیزِ تُرٰاوِدُ فَتٰاهٰا عَنْ نَفْسِهِ [۵]، حٰاشَ لِلّٰهِ مٰا عَلِمْنٰا عَلَیْهِ مِنْ سُوءٍ [۶]، شاهدان نیز گفته اند: وَ شَهِدَ شٰاهِدٌ مِنْ أَهْلِهٰا إِنْ کٰانَ قَمِیصُهُ قُدَّ... [۷] خدا نیز گواهی داده است: کَذٰلِکَ لِنَصْرِفَ عَنْهُ السُّوءَ وَ الْفَحْشٰاءَ إِنَّهُ مِنْ عِبٰادِنَا الْمُخْلَصِینَ [۸]، شیطان هم گفته است: فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ إِلاّٰ عِبٰادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ [۹]، با این اعترافات، کسانی که به یوسف افتراء بسته اند یا باید این اعترافات را بپذیرند و یا از شیطان پیروی کنند و اقرار او را به پاکدامنی ابلیس بپذیرند.
---------- [۱]: ۱) - یوسف، ۲۶. [۲]: ۲) - همان، ۳۳. [۳]: ۳) - همان، ۵۱. [۴]: ۴) - همان، ۲۸. [۵]: ۵) - همان، ۳۰. [۶]: ۶) - همان، ۵۱. [۷]: ۷) - همان، ۲۶. [۸]: ۸) - همان، ۲۴. [۹]: ۹) - ص، ۸۲ و ۸۳. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۵۶- سیره اولیاء دین پرتوی از اسرار نماز » سیره اولیاء دین روش رسول خدا صلی الله علیه وآله و پیشوایان معصوم درباره نماز جمعه، بیانگر اهمیّت آن و ضرورت اهتمام به این فریضه است. در روایت است که علی علیه السلام فرمود: روز پنجشنبه، دوا (های ضعیف کننده) نخورید، پرسیدند: چرا؟ فرمود: برای آنکه شمارا از حضور در نماز جمعه باز ندارد. (۵۳۷) امام صادق علیه السلام می‌فرماید: «وَ کانَ اَصحابُ النّبیِ یَتَجَهّزُونَ لِلْجُمْعةِ یومَ الخَمیسِ، لِضیقِ الْوَقتِ» (۵۳۸) یاران پیامبر، آن روز پنجشنبه برای جمعه آماده می‌شدند، چرا که جمعه (بخاطر کارهایی که دارد) وقت تنگ است. امیرالمؤمنین علیه السلام زندانیان و متّهمان پرونده‌های بدهکاری، تهمت و... را برای نماز جمعه بیرون می‌آورد، تا در نماز جمعه حضور داشته باشند، و اولیاء آنان ضمانت می‌کردند که برگردند. فاسقان زندانی را هم برای شرکت در نماز جمعه، بیرون می‌فرستاد، با کنترل و مراقبت. [۱] علی علیه السلام به عنوان بزرگداشت نماز جمعه و تعظیم این شعائر، پابرهنه برای نماز جمعه حاضر می‌شد و کفشها را در دست چپ می‌گرفت و می‌فرمود: این نماز، جایگاه خاصّ الهی است، و این کار را از روی تواضع در برابر خداوند انجام می‌داد. [۲] با این حساب، اهمیّت این فریضه آشکار می‌شود و مسلمانان متعهّد نباید از حضور در این صحنه سیاسی عبادی غفلت ورزند. امام امّت فرموده است: نمازجمعه، که نمایشی از قدرت سیاسی واجتماعی اسلام است، باید هر چه با شکوهتر و پر محتواتر اقامه شود... ملّت عظیم و عزیز، با شرکت خود، باید این سنگر اسلامی را هر چه عظیمتر و بلند پایه تر، حفظ نماید، تا به برکت آن، توطئه‌های خائنان و دسیسه‌های مفسدان خنثی شود. [۳] ---------- [۱]: ۵۳۹) مستدرک الوسائل، ج ۶، ص ۲۷. [۲]: ۵۴۰) بحارالانوار، ج ۸۶، ص ۲۵۵. [۳]: ۵۴۱) صحیفه نور، سخنان مورخه ۲۱/۶/۵۸. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ؛ معجون همه کاره 🎙استاد محمد کاظمی نماز با همه زوایای آشکار و پنهان زندگی انسان ارتباط دارد. 🆔 @zandahlm1357
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 2️⃣3️⃣ اگر دین خوب است و در کنار علم باعث پیشرفت می­‌شود و می­‌گوییم تا دین نباشد پیشرفت نمی­‌کنیم، پس چرا ما و کشورهای اسلامی که دین داریم پیشرفت نداریم ولی کشورهای غربی که دین ندارند پیشرفت دارند؟ 🔷 1ـ در طول تاریخ مسلمانان و کشورهای اسلامی رشد و پیشرفت بسیار خوبی داشته اند. این رشد و پیشرفت تا قرن 16 میلادی یا حدود 400 سال پیش ادامه داشت. 🔷 اما دلایل متعددی سبب شد که مسلمانان و کشورهای اسلامی از این رشد عقب بمانند. یکی از این دلیل‌ها دخالت دشمنان غیر مسلمان در امور کشورهای مسلمان بود که با ایجاد درگیری و اختلاف بین مسلمانان آنها را به جان هم انداختند و تا مسلمانان به فکر جنگ و درگیری با هم بودند. 🔺 آن‌ها این 400 سال در حال پیشرفت بودند و خودشان را از کشورهای مسلمان جلو انداختند و مسلمانان 400 سال عقب افتادند، هر چند این عقب افتادگی تا حدود 40 سال پیش ادامه داشت ولی با پیروزی انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران و رقابت با کشورهای دنیا، کشورهای اسلامی هم جرئتشان باز شد و شروع به پیشرفت کردند و امروزه ایران و کشورهای اسلامی هم در حال پیشرفت هستند به طوری که الان خود ایران در برخی پیشرفت‌ها مثل پزشکی و نانوتکنولوژی و موشکی و ... جز پنج کشور برتر دنیاست. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/189861 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 3⃣3️⃣ اگر اسلام یک دین ثابت است و کامل پس چرا مراجع در مسائل با هم اختلاف دارند؟ 🔶 اول: مراجع و علما در اصل دین مثل خدا یکی است و پیامبر و امامان چه کسانی هستند و قیامت و بهشت و جهنمی هست و خداوند به کار نیک پاداش می‌دهد و کار بد را و عذاب می‌کند و در واجبات و محرمات با هم اختلاف ندارند بلکه در جزئیات دین و احکام آن هم در مسائل مستحب و احتیاطی است. 🔷 دوم: هر علم و چیزی که در نظر بگیری متخصصان آن در اصول با هم اختلاف ندارند بلکه در فروع و جزئیات آن با هم اختلاف دارند. شما همین فوتبال را در نظر بگیرید که همه با آن آشنا هستید، تمام کارشناسان و قانونگذاران فوتبال در اصول آن اتفاق دارند مثلا هیچ کارشناس و قانونگذار فوتبال نیامده بگوید در فوتبال هر تیم به جای یازده نفر ده نفر بازی کنند. ولی در مسائل جزئی با هم اختلاف نظر دارند مثلا یک کارشناس می­گه اگر بازیکن توپ و پای بازکن دیگر را با هم بزند خطاست و یک کارشناس دیگه می­گه نه خطا نیست چون توپ را اول زده، یکی دیگه می­گه هم خطاست هم کارت زرد دارد. 🔹 در دین هم متخصصین دین بر سر اصول دین و واجبات و محرمات اختلاف ندارند بلکه بر سر فروعات و مستحبات و احتیاط­هاست که اختلاف دارند. 📝 پاسخ تکمیلی درلینک زیر: 👇 https://btid.org/fa/news/189044 📎 📎 📎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ ۱۰ شبهه حجاب در ۵دقیقه❌ ۱.اگر حجاب را آزاد می کردید؛ اینقدر بی حجابی نمیشد. ۲.بجای گیر دادن به موی دختران به اختلاسگران گیر بدید. ۳.من نمیپوشم ؛ تو نگاه نکن ۴.دلت پاک باشه ، ظاهر مهم نیست ۵.بدن خودمه ؛ به بقیه ربط نداره ۶. یک تار مو چه مشکلی ایجاد می‌کنه ۷.خیلی مردم حجابو نمیخان ؛ پس قانونشو بردارید ۸. فایده حجاب برای زنان چیست ۹.یک زن شوهردار دوست دارد همکار شوهرش زن بی حجاب باشد یا بد حجاب؟ ۱۰.چرا دشمنان ایران و شبکه های خارجی دنبال حذف حجابند؟ ⭕️(هدف از بی حجابی چیست)⭕️ ⛔️(پاسخ: مرتضی‌ کهرمی ) ⛔️ @zandahlm1357