eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مرثیه‌خوانی شهید حاج قاسم سلیمانی در مسجد روستای قنات ملک در جمع عزاداران حسینی 🆔️ @zandahlm1357
علم ازلی و تکوین موجودات چون فاعل مختار و مؤثّر تامّ الآثار است و عموم ذرات موجودات آفاقی و انفسی از حیث عبودیت تامّه و مملوکیت محضه در حیطه تصرّف و تقلیب او است، لهذا از روی علم و حکمت و ملاحظه مصلحت برای هر یک، در حرکات جوهریه و ترقیّات معنویه ترتیب اموری در علم ازلی خود تعیین و تشخیص داده، که هر فردی از افراد و هر ذره از ذرات، از ابتدای وجود نفسی تا انتهای آن به حسب تکوین در آن مجری و مَعبر مشی نمایند، اعمّ از سیر و حرکات و مقارنات کواکب و اثرات سعادت و نحوست که بر آنها مترتّب می‌شود، از حرکات و سکنات اهالی ارض از ذی روح و غیر ذی روح، ذوی العقول مکلّف و غیر مکلّف، آنچه در مدّت محدود و اجل ممدود از نتیجه حرکات و سکنات آنها به ظهور آید، از باب آن که: « مُسَخَّراتٍ بِأَمْرِهِ [۱] » در تحت نفوذ فرمان و امر تکوینی او است، تعالی شأنه أی سبق فی علم اللّه حدوث الکائنات علی هذا الترتیب المشهود، و أوجب صدورها من العباد، و إلاّ لانقلب العلم جهلاً، و ذلک لاینافی القدرة الاختیاریة للعبد من حیث الإمکان الذاتی، لإمکان اجتماع الإمکان والوجوب باعتبارین. ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۵۴. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فرو بردن خشم بزرگی گوید: هرکه بر تو پرخاش کند، تو بر او پرخاش منما. همنشینی با ستمگران با ستمگران ننشین هرچند تو را احترام کنند. اکرام دوست از جمله نیکی‌های تو با دوستت این است که او را در مجالس احترام کنی. تجارت در تجارت آسانترین چیز خرید و سخت ترین آن فروش است. پارسایی قرب الاسناد از امام صادق علیه السلام روایتی نقل می‌کند که: وقتی زهرا علیها السلام وارد خانه امام علی علیه السلام شدند، فرش امام پوست گوسفندی بود که هنگام خواب بر خود می‌کشیدند، متکای ایشان پوستی پر از لیف خرما و مهریه حضرت زرهی آهنین بود. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه من نهج البلاغه میخوانم https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام لِكُمَيْلِ‌ بْنِ‌ زِيادِ النَّخَعي: يَا كُمَيْلُ‌، مُرْ أَهْلَكَ‌ أَنْ‌ يَرُوحُوا فِي كَسْبِ‌ الْمَكَارِمِ‌، وَ يُدْلِجُوا فِي حَاجَةِ‌ مَنْ‌ هُوَ نَائِمٌ‌. فَوَ الَّذِي وَسِعَ‌ سَمْعُهُ‌ الْأَصْوَاتَ‌، مَا مِنْ‌ أَحَدٍ أَوْدَعَ‌ قَلْباً سُرُوراً إِلَّا وَ خَلَقَ‌ اللّهُ‌ لَهُ‌ مِنْ‌ ذلِكَ‌ السُّرُورِ لُطْفاً. فَإِذَا نَزَلَتْ‌ بِهِ‌ نَائِبَةٌ‌ جَرَى إِلَيْهَا كَالْمَاءِ فِي انْحِدَارِهِ‌ حَتَّى يَطْرُدَهَا عَنْهُ‌ كَمَا تُطْرَدُ غَرِيبَةُ‌ الْإِبِلِ‌. امام عليه السلام به كميل بن زياد نخعى فرمود: اى كميل! خانواده‌ات را دستور ده كه روزها در كسب فضايل و مكارم بكوشند و شامگاهان در انجام حوائج مردمى كه در خوابند تلاش كنند. سوگند به كسى كه تمام صداها را مى‌شنود، هركس سرور و خوشحالى در قلبى ايجاد كند خدا از آن سرور برايش لطفى مى‌آفريند كه هرگاه مصيبتى بر او وارد شود اين لطف همچون آب (در يك سطح شيب‌دار، به سرعت) به سوى او سرازير شود تا آن مصيبت را از وى (بشويد و) دور سازد، همان‌گونه كه شتر بيگانه از گله (يا از چراگاه خصوصى) رانده مى‌شود.
شرح و تفسير شاد كردن ديگران امام عليه السلام خطاب به كميل بن زياد نخعى كه يكى از ياران عالم و دانشمند و باتقواى او بود دو نكتۀ مهم را گوشزد كرده، مى‌فرمايد:«اى كميل! خانواده را دستور ده كه روزها در كسب فضايل و مكارم بكوشند و شامگاهان در انجام حوائج مردمى كه در خوابند تلاش كنند»؛ (يَا كُمَيْلُ‌، مُرْ أَهْلَكَ‌ أَنْ‌ يَرُوحُوا فِي كَسْبِ‌ الْمَكَارِمِ‌، وَ يُدْلِجُوا فِي حَاجَةِ‌ مَنْ‌ هُوَ نَائِمٌ‌) . سپس مى‌افزايد:«سوگند به كسى كه تمام صداها را مى‌شنود، هركس سرور و خوشحالى در قلبى ايجاد كند خدا از آن سرور برايش لطفى مى‌آفريند كه هرگاه مصيبتى بر او وارد شود اين لطف همچون آب (در يك سطح شيب‌دار به سرعت) به سوى او سرازير شود تا آن مصيبت را از وى (بشويد و) دور سازد، همان‌گونه كه شتر بيگانه از گله (يا از چراگاه خصوصى) رانده مى‌شود»؛ (فَوَ الَّذِي وَسِعَ‌ سَمْعُهُ‌ الْأَصْوَاتَ‌، مَا مِنْ‌ أَحَدٍ أَوْدَعَ‌ قَلْباً سُرُوراً إِلَّا وَ خَلَقَ‌ اللّهُ‌ لَهُ‌ مِنْ‌ ذلِكَ‌ السُّرُورِ لُطْفاً. فَإِذَا نَزَلَتْ‌ بِهِ‌ نَائِبَةٌ‌ جَرَى إِلَيْهَا كَالْمَاءِ فِي انْحِدَارِهِ‌ حَتَّى يَطْرُدَهَا عَنْهُ‌ كَمَا تُطْرَدُ غَرِيبَةُ‌ الْإِبِلِ‌) . امام عليه السلام در نكتۀ اوّل، برنامۀ زندگى را چنين تنظيم مى‌فرمايد كه در بخشى از آن انسان باايمان بايد به خودسازى و كسب فضايل مشغول باشد، بر علم خود بيفزايد، از تجارب ديگران استفاده كند، صفات برجستۀ انسانى را در خود پرورش دهد، رذايل اخلاقى را دور نمايد و به سوى كمال انسانى سير كند، و در بخش ديگر به دنبال حل مشكلات مردم باشد. بنابراين كسانى كه تنها به اصلاح خويش مى‌پردازند و كارى براى حل مشكلات ديگران انجام نمى‌دهند از حقيقت اسلام دورند. همچنين كسانى كه براى انجام حوائج مردم تلاش مى‌كنند و از خود غافلند آن‌ها نيز بيگانه‌اند؛ مسلمان واقعى كسى است كه هم به اصلاح خويش بپردازد و هم به حل مشكلات مردم توجّه كند. تعبير به «يروح» كه از مادۀ «رواح» به معناى سير در روز يا سير در بعد از ظهر است (و در اين‌جا مناسب معناى اوّل است، زيرا آن را در مقابل سير در شب قرار داده) نشان مى‌دهد كه بخش اول تلاش و فعاليت انسان بايد در كسب فضايل و مكارم باشد، چراكه انسان تا خود را نسازد نمى‌تواند به ديگران بپردازد. البته مكارم اخلاق، تمام فضايل اخلاقى را كه در آيات و روايات و كتب علماى اخلاق وارد شده است شامل مى‌شود؛ ولى در بعضى از روايات، انگشت روى موارد خاصى گذاشته شده كه در واقع بخش‌هاى مهم مكارم اخلاق است؛ از جمله در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم:«مكارم اخلاق ده چيز است. اگر مى‌توانى تمام آن‌ها در تو باشد انجام ده... راوى سؤال مى‌كند: آن‌ها چيست‌؟ امام عليه السلام مى‌فرمايد: «صِدْقُ‌ الْيَأْسِ‌ (البأس) وَ صِدْقُ‌ اللِّسَانِ‌ وَ أَدَاءُ الأَمَانَةِ‌ وَ صِلَةُ‌ الرَّحِمِ‌ وَ إِقْرَاءُ الضَّيْفِ‌ وَ إِطْعَامُ‌ السَّائِلِ‌ وَ الْمُكَافَأَةُ‌ عَلَى الصَّنَائِعِ‌ وَ التَّذَمُّمُ‌ لِلْجَارِ وَ التَّذَمُّمُ‌ لِلصَّاحِبِ‌ وَ رَأْسُهُنَّ‌ الْحَيَاءُ؛ راستگو بودن در اظهار يأس از آنچه در دست مردم است و نظر به لطف خدا داشتن (يا راستگو بودن در مقام ابراز شجاعت در برابر دشمنان) و راستگويى و اداى امانت و صلۀ رحم و پذيرايى از ميهمان و سير كردن گرسنگان و جبران كردن نيكى‌هاى مردم و تعهد داشتن در برابر همسايگان و تعهّد داشتن در برابر دوستان و رأس همۀ آن‌ها حياست». ١ تعبير به «يُدْلِجُوا» از مادۀ «اِدْلاج» كه به معناى سير در ابتداى شب يا تمام شب است اشاره به اين است كه انسان بايد خدماتش به مردم بى سر و صدا و غالباً مخفيانه باشد مخصوصاً با تعبير «مَنْ‌ هُوَ نائِمٌ‌» (كسى كه در خواب است) تا آبروهاى آن‌ها محفوظ‍‌ بماند و در برابر ديگران شرمنده نشوند. اين يك برنامۀ جامع و كامل است كه زندگى فردى و اجتماعى را كاملاً اصلاح مى‌كند. دنياى مادى امروز، كمك‌رسانى به نيازمندان را تحت برنامه‌هاى محدود، در اختيار دولت‌ها قرار مى‌دهد و افراد، كمتر مسئوليتى براى خود قائلند، در حالى كه در اسلام چنين نيست؛ همۀ كسانى كه توانايى دارند، در برابر مشكلات و نيازهاى حاجتمندان مسئوليت دارند تا آن‌جا كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله در حديث معروفى مى‌فرمايد: «وَ الَّذِي نَفْسُ‌ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ‌ لا يُؤْمِنُ‌ بِي عَبْدٌ يَبِيتُ‌ شَبْعَانَ‌ وَ أَخُوهُ‌ أَوْ قَالَ‌ جَارُهُ‌ الْمُسْلِمُ‌ جَائِعٌ‌؛ سوگند به كسى كه جان محمد در دست قدرت اوست كسى كه شب سير بخوابد و برادر مسلمانش (يا فرمود: همسايۀ مسلمانش) گرسنه باشد به من (كه پيغمبر اسلام) ايمان نياورده است». ٢ در نامۀ معروف امام عليه السلام به «عثمان بن حنيف انصارى»(نامۀ ٤٥) نيز همين معنا با تعبير جامع ديگرى آمده است، آن‌جا كه مى‌فرمايد: «هَيْهَاتَ‌ أَنْ‌ يَغْلِبَنِي هَوَايَ‌ وَ يَقُودَنِي جَشَعِي إِلَى
تَخَيُّرِ الأَطْعِمَةِ‌ وَ لَعَلَّ‌ بِالْحِجَازِ أَوِ الْيَمَامَةِ‌ مَنْ‌ لا طَمَعَ‌ لَهُ‌ فِي الْقُرْصِ‌ وَ لا عَهْدَ لَهُ‌ بِالشِّبَعِ‌ أَوْ أَبِيتَ‌ مِبْطَاناً وَ حَوْلِي بُطُونٌ‌ غَرْثَى وَ أَكْبَادٌ حَرَّى؛ هيهات كه هواى نفس بر من چيره شود و حرص و طمع مرا وادار به انتخاب طعام‌هاى لذيذ نمايد در حالى كه شايد در سرزمين حجاز يا يمامه (يكى از مناطق شرقى عربستان) كسى باشد كه حتى اميد براى به دست آوردن يك قرص نان نداشته و هرگز شكمى سير به خود نديده باشد. آيا من با شكمى سير بخوابم در حالى كه در اطراف من شكم‌هاى گرسنه و جگرهاى تشنه باشد». آن‌گاه امام عليه السلام در ادامۀ اين سخن به نكتۀ ديگرى پرداخته كه نكتۀ اوّل را كامل‌تر مى‌كند و آن، دستور به شاد كردن دل‌هاى افسرده است. در اين‌جا امام عليه السلام پاداش بزرگى را براى چنين اشخاصى ذكر مى‌كند و آن اين‌كه اين ادخال سرور در قلب انسان نه‌تنها در سراى ديگر به يارى انسان مى‌شتابد، بلكه در همين دنيا نيز مأموريت دارد كه در مشكلات، او را يارى كند و مصائب و حوادث تلخ را به شدت از او دور سازد. امام عليه السلام براى بيان تأثير سرعت آن به دو مثال پرداخته است: نخست جريان آب در يك سراشيبى و دوم دور ساختن شترهاى بيگانه از مرتع اختصاصى. در احاديث اسلامى نيز در مورد ادخال سرور در قلب مؤمنان به‌طور خاص، يا انسان‌ها به‌طور عام، روايات زيادى وارد شده است؛ از جمله كلينى رحمه الله در جلد دوم كافى بابى تحت عنوان «اِدْخالُ‌ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤمِنينَ‌» ذكر كرده و شانزده روايت در آن آورده است؛ از جمله در حديثى از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل مى‌كند. «مَنْ‌ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِي وَ مَنْ‌ سَرَّنِي فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ‌؛ كسى كه مؤمنى را مسرور كند مرا مسرور ساخته و كسى كه مرا مسرور كند خدا را مسرور كرده است». ١ در حديث ديگرى از رسول خدا صلى الله عليه و آله مى‌خوانيم: «إِنَّ‌ أَحَبَّ‌ الأَعْمَالِ‌ إِلَى اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ إِدْخَالُ‌ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ‌؛ محبوب‌ترين اعمال نزد خداوند، وارد كردن سرور بر مؤمنان است». ٢ از امام صادق عليه السلام روايت گويايى در اين زمينه نقل شده است كه خلاصه‌اش اين است:«هنگامى كه در قيامت انسانِ‌ باايمان از قبرش خارج مى‌شود شخصى (نورانى) از قبر با او برمى‌خيزد و او را بشارت به خير مى‌دهد و در تمام مراحل قيامت با اوست و از ترس و وحشت او مى‌كاهد تا زمانى كه او را وارد بهشت مى‌سازد. شخص مؤمن از او مى‌پرسد: تو كيستى كه همراه من آمدى و در تمام اين مسير مونس من بودى‌؟ مى‌گويد: «أَنَا السُّرُورُ الَّذِي كُنْتَ‌ تُدْخِلُهُ‌ عَلَى إِخْوَانِكَ‌ فِي الدُّنْيَا خُلِقْتُ‌ مِنْهُ‌ لِأُبَشِّرَكَ‌ وَ أُونِسَ‌ وَحْشَتَكَ‌؛ من همان سرورى هستم كه بر برادرانت در دنيا وارد ساختى. من از آن آفريده شدم كه تو را بشارت دهم و مونس تنهايى و وحشت تو باشم».
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
💐گل بهار زمانی که برف‌ها آب می‌شوند نوبت خودنمایی شکوفه‌های گل بهار است. زمان رشد این گیاه به‌شدت محدود است و وقتی که تابستان می‌‌آید این گیاه می‌میرد، اما شکوفه‌های سفید این گل زیبا که مانند دانه‌های برف است ارزش نگهداری از آن را دارد. گل بهار نور کامل خورشید را می‌پسندد و دوست دارد در خاکی مرطوب زندگی کند که به‌راحتی خشک شود. این گیاه اندازه‌ای کوچک دارد و نهایتا به 8 سانتی‌متر می‌رسد. 🌸@zandahlm1357
🤔چرا گل من پر از غنچس ولی قبل از باز شدن غنچه هاش میریزه❓ ⬅️ممکنه هر گلی حالا میخواد رز باشه میخواد اطلسی باشه غنچه هاش بریزن ↔️آبیاری کم یا زیاد و هوای گرم ،افراط در کوددهی 🤓گیاه رو به مه مکانی خنک منتقل کنید و بصورت منظم بعد خشک شدن خاک سیرابش کنید ❌هیچ وقت در کوددهی گلها افراط نکنید ❌وقتی گیاه رو گل هست اصلا کود بش ندید ❌آبپاشی روی گل و غنچه از دلایل ریزششون میشه ❌تغییر در نور گل موقعی که روی غنچس باعث ها میشه @zandahlm1357 ༅࿐ྀུ༅࿇🦋🌼🦋࿇༅࿐
شرايط خريدار و فروشنده ۱۰ مورد است: ۱ خريدار و فروشنده بالغ باشند (بنابراين معامله با افراد نابالغ صحيح نيست مگر اينكه از طرف ولي او اذن داشته باشد). ۲ خريدار و فروشنده عاقل باشند (لذا معامله با افراد سفيه و نادان صحيح نيست مگر اينكه دو نفر عادل با ولي وي، آن عمل را تأييد نمايند). ۳ آنكه حاكم شرع يا قانون اسلامي آنان را از تصرف در اموالشان جلوگيري نكرده باشد، يا در حال بلوغ سفيه نباشد. ۴ آنكه قصد خريد و فروش داشته باشند، پس اگر به شوخي بگويد مال خود را فروختم معامله باطل است. ۵ آنكه كسي آنها را مجبور يا تهديد يا محضور يا اغفال يا خدعه و دروغ و جوسازي برايشان ايجاد نكرده باشد كه در همه اين موارد معامله حرام و باطل است. ۶ آنكه جنس و عوضي را كه مي‌دهند شخصاً مالك باشند يعني ملك ديگري را بدون مجوز شرعي يا قانوني حق فروش ندارد و با پول ديگري هم بدون مجوز شرعي و قانوني حق خريد ندارد كه در همه اين موارد معامله حرام و باطل است. ۷ خريدار و فروشنده در مبادله جنس با پول توازن را رعايت كنند. مگر در مورد صلح (جنس چند ميليون توماني را به چند هزار تومان صلح كنند). ۸ خريدار و فروشنده از آرامش و امنيت برخوردار باشند. لذا خريد و فروش مواد مخدر كه هم از نظر قانوني جرم است و هم براي طرفين ايجاد اضطراب و نگراني از دستگير شدن دارد و هم جامعه را به فساد و تباهي مي‌كشاند، باطل و حرام است. ۹ خريد و فروش كالاهائي كه از طرف دولت اسلامي قاچاق اعلام مي‌شود و از جنبه حقوقي جرم محسوب مي‌شود و بعلت منافع جامعه كه غلبه بر منافع فرد دارد و با نگراني و تشويش خاطر توأم است و نوعاً ريسك پذيرند جايز نيست. ۱۰ خريد و فروش هر شي ء كه به ديگري زيان رساند و براي طرف مقابل هيچ سودي حاصل نشود باطل و حرام است مانند: جادوگري، فالگيري، كف زني، تردستي، كج دستي، … از حضرت رسول اكرم صلي الله عليه و آله نقل است كه فرمودند: از امت من نيست كسي كه در معامله با مسلمانان غش (خدعه) كند يا به آنان ضرر بزند يا تقلب و حيله نمايد. هر كه با برادر مسلمان خود غش كند، خداوند بركت روزي او را از بين مي‌برد و راه معاش او را مي‌بندد و او را به خودش واگذار مي‌كند. لذا اگر كسي بنحوي غير شرعي و غيرقانوني و غيراخلاقي زياني به ديگري رساند (جسمي، روحي، مالي) ضامن است و بايد جبران نمايد. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357
. 🌿 نابود کننده بنیاد خانواده @zandahlm1357