eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.3هزار عکس
34.3هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحابَ الْكَهْفِ وَ الرَّقِيمِ كانُوا مِنْ آياتِنا عَجَباً @zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
پنج درس ارزشمند و آموزنده ۱ ابوسعيد خراسانى حكايت كند: روزى دو نفر مسافر از راه دور به محضر امام رضا عليه السلام وارد شدند و پيرامون حكم نماز و روزه از آن حضرت سؤ ال كردند؟ امام عليه السلام به يكى از آن دو نفر فرمود: نماز تو شكسته و روزه ات باطل است و به ديگرى فرمود: نماز تو تمام و روزه ات صحيح مى باشد. وقتى علّت آن را جويا شدند؟ حضرت فرمود: شخص اوّل چون به قصد زيارت و ملاقات با من آمده است، سفرش مباح مى باشد ؛ ولى ديگرى چون به عنوان زيارت و ديدار سلطان حركت نموده، سفرش معصيت است. (۵۹) ۲ در بين مسافرتى كه امام رضا عليه السلام از شهر مدينه به سوى خراسان داشت، هرگاه، كه سفره غذا پهن مى كردند و غذا چيده و آماده خوردن مى شد، حضرت دستور مى داد تا تمامى پيش خدمتان سياه پوست و... بر سر سفره طعام حاضر شوند ؛ و سپس حضرت كنار آن‌ها مى نشست و غذاى خود را ميل مى نمود. اطرافيان به آن حضرت اعتراض كردند كه چرا براى غلامان سفره اى جدا نمى اندازى؟! امام عليه السلام فرمود: آرام باشيد اين چه حرفى است؟! خداى ما يكى است، پدر و مادر ما يكى است و هركس مسئول اعمال و كردار خود مى باشد. (۶۰) ۳ محمّد بن سنان گويد: چند روزى پس از آن كه امام موسى كاظم عليه السلام رحلت نمود و امام رضا عليه السلام جاى پدر، در منصب امامت قرار گرفت و مردم در مسائل مختلف به ايشان مراجعه مى كردند. به حضرت عرض كردم: ياابن رسول اللّه! ممكن است از طرف هارون به شما آسيبى برسد و بهتر است محتاط باشيد. امام عليه السلام اظهار داشت: همان طور كه جدّم، رسول اللّه صلى الله عليه و آله فرمود: چنانچه ابوجهل، موئى از سر من جدا كند، من پيغمبر نيستم، من نيز مى گويم: اگر هارون موئى از سر من جدا كند من امام و جانشين پدرم نخواه بود. (۶۱) ۴ يكى از اصحاب امام رضا عليه السلام به نام معمّر بن خلاد حكايت نمايد: هر موقع سفره غذا براى آن حضرت پهن مى گرديد، كنار آن سفره نيز يك سينى آورده مى شد. پس امام عليه السلام از هر نوع غذا، مقدارى بر مى داشت و داخل آن سينى قرار مى داد و به يكى از غلامان خود مى فرمود كه تحويل فقراء و تهى دستان داده شود. سپس به دنباله آن، اين آيه شريفه قرآن: فَلاَ اقْتَحَمَ الْعَقَبَةَ (۶۲) را تلاوت مى نمود ؛ و مى فرمود: خداوند جلّ و على مى داند كه هر انسانى براى كسب مقامات عاليه بهشت، توان آزاد كردن غلام و بنده را ندارد. به همين جهت، اطعام دادن و سير گرداندن افراد را وسيله اى براى ورود به بهشت قرار داده است. (۶۳) ۵ - سليمان بن جعفر - كه يكى از اصحاب حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام است - حكايت كند: يكى از نوادگان امام سجّاد عليه السلام - به نام علىّ بن عبيداللّه - مشتاق ديدار و زيارت امام رضا عليه السلام بود، به او گفتم: چه چيزى مانع از رفتن به محضر شريف آن حضرت مى باشد؟ پاسخ داد: هيبت و جلالت آن بزرگوار مانع من گرديده است. اين موضوع سپرى گشت، تا آن كه روزى مختصركسالتى بر وجود مبارك امام عليه السلام عارض شد و مردم به عيادت و ملاقات آن حضرت مى آمدند. پس به آن شخص گفتم: فرصت مناسبى پيش آمده است و تو نيز به همراه ديگر افراد به ديدار و ملاقات آن حضرت برو، كه فرصت خوبى خواهد بود. لذا علىّ بن عبيد اللّه به عيادت و ديدار امام رضا عليه السلام رفت و با مشاهده آن حضرت بسيار مسرور و خوشحال گرديد. مدّتى از اين ديدار گذشت و اتّفاقا علىّ بن عبيداللّه روزى مريض شد ؛ و چون خبر به امام عليه السلام رسيد، حضرت جهت عيادت از او حركت نمود ؛ و من نيز همراه آن بزرگوار به راه افتادم، چون وارد منزل او شديم، حضرت مختصرى كنار بستر او نشست و از او دلجوئى نمود. و پس از گذشت لحظاتى كه از منزل خارج شديم، يكى از بستگان آن شخص گفت: همسر علىّ بن عبيداللّه بعد از شما وارد اتاق شد و جايگاه جلوس حضرت رضا عليه السلام را مى بوسيد و بدن خود را به وسيله آن محلّ تبرّك مى نمود امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| اهدای خون، اهدای زندگی 🔹 جلوه مهربانی مردم در صحن و سرای امام مهربانی‌ها
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 13.MP3
5.62M
💠 سلسله جلسات 13 🔰 جلسه 3️⃣1️⃣ ✳️ تدریس کتاب ( جلسه سیزدهم) 🎤 ⬅️ سخنرانی هایی مفید برای تقویت مبانی دینی و نقد فلسفه غرب ➡️ 👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 یک طرز فکر غلط در سیستم آموزشی پژوهشی کشور... 🔻 کاری که ما کردیم هرگز کشورهای توسعه یافته نکرده و نمی کنند❗️ اونا پروژه تعریف می کنند... ⬅️ قابل توجه مسئولین محترم وزارت علوم و ارگان‌های وابسته... استاد ازغدی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥داستان سوم ؛ دنیا برای آخرت! 💢اهمیت شهید حججی به نماز اول وقت... 📌 مجموعه کلیپ‌های «حکایت سر» برش‌هایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ۹ مرداد ۶۶ - ۶ ذيحجّه سال ۱۴۰۷ قمري - سالروز کشتار خونین حجاج در مکه 📹☝️ روایت شهید آوینی از ۱۳۶۶ @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیوگرافی شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری به بهانه سالروز شهادت ایشان 🆔️ @zandahlm1357
دفع شداید توسط حضرت حقّ قوله علیه السلام: لاَ یَنْدَفِعُ مِنْهَا إِلاَّ مَا دَفَعْتَ. دفع: بمعنی ازاله و ردّ شدن چیزی است از چیزی. و مرجع ضمیر « منها » مهمّات است. و اندفاع: به معنی سرعت. یقال: اندفع الفرس أی أسرع فی سیره. ما حصل فقره دعا آن که: آنچه را از مهمّات و ملمّات تو امر به رد و دفع او فرموده به سرعت و فوریت، زایل و ردّ می‌شود، نه چون امر مخلوق که بطیئة [۳] الزوال و تدریجی الحصول باشد، چنان که خود از سرعت نفوذ امر خود خبر می‌دهد: « وَ مَآ أَمْرُنَآ إِلاَّ وَاحِدَةٌ کَلَمْحٍ بِالْبَصَرِ [۴] » أو هو أقرب [۵] . ---------- [۳]: ۳ - کذا اصحّ: بطی ء. [۴]: ۴ - سوره مبارکه قمر، آیه ۵۰. [۵]: ۵ - بسنجید کریمه نحل، ص ۷۷: « وَ ما أَمْرُ السّاعَةِ اِلاّ کَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَبُ ». ظهور بلایا توسّط حضرت حقّ قوله علیه السلام: وَ لاَ یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا کَشَفْتَ. الکشف: بمعنی الاظهار، و یجی ء بمعنی الدفع و الرفع و الازالة. ولی در ما نحن فیه همان معنی حقیقی او که اظهار و ابراز باشد انسب است ؛ زیرا که اگر به معنی دفع باشد با فقره قبل از دعا تکرار می‌شود، و نیز در « یا کاشف البلایا » [۱] چون در مقام مدح و امتنان است لهذا به معنی اظهار است، نه ازاله ؛ لأنّ البلاء للولاء کما فی الدعاء: « نحمدک علی بلائک کما نشکرک علی آلائک » [۲] . پس مفاد فقره دعا آن که: ظاهر و آشکار نمی شود « منها »، یعنی از آن مهمّات و بلیّات در وجود عبدی از عباد، الاّ آن چیزی که تو از آن در او ظاهر نمودی، کما ورد: « ان اللّه اذا أحبّ قوما فابتلاهم » [۳] . ---------- [۱]: ۱ - مصباح الکفعمی، ص ۲۴۷ ؛ البلد الأمین، ص ۴۰۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۹۱، ص ۳۸۵. [۲]: ۲ - در منابع معتبر یافت نشد، شرح الاسماء الحسنی، ج ۱، ص ۵۵. [۳]: ۳ - مشکاة الأنوار، ص ۵۱۷ ؛ مسند أحمد، ج ۵، ص ۴۲۷ ؛ سنن ابن ماجة، ج ۲، ص ۱۳۳۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر آیه ان السمع والبصر کشاف در تفسیر آیه إِنَّ السَّمْعَ وَ الْبَصَرَ وَ الْفُؤٰادَ کُلُّ أُولٰئِکَ کٰانَ عَنْهُ مَسْؤُلاً [۱] آورده است: عنه در محل رفع است برای مسئول، مانند غیرالمغضوب علیهم که علیهم در محل رفع است. بسیاری از مفسران به او اعتراض کرده اند و گفته اند: فاعل و هرچه جای آن بنشیند، بر فعل مقدم نمی شود چگونه در اینجا بر مسئول مقدم شده است. پند ابن عباس می‌گوید: پس از ارتحال پیامبر، هیچ موعظه ای در من مؤثرتر از نامه امام علی علیه السلام نبود. امام نوشته بودند: اما بعد، انسان از بدست آوردن آنچه از دست داده خشنود می‌شود و از دست دادن آنچه بدست می‌آورد ناراحت. تو به آنچه از دنیا در اختیار توست خرسند نباش و از آنچه از کف می‌نهی ناراحت نشو. از آنان نباش که بی عمل به آخرت چشم دوخته اند و با آرزوی دراز توبه را به عقب می‌اندازند والسلام. ای بندگان خدا، آگاه باشید، آگاه باشید، بخدا آنقدر عیب پوشانده که گویا از عیب همه چشم پوشیده و آنقدر مهلت داده که گویا همه را به خود واگذاشته است. عده ای از خدا یاری می‌طلبند که به زبان خدا را ستایش می‌کنند و به دل هم با او آشنایند، اما با عملشان مخالفت می‌ورزد. ---------- [۱]: ۱) - اسراء، ۳۶. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
امام صادق علیه السلام از پدرش نقل می‌کند که فرمود: زلزله‌ها و گرفتگی ماه و خورشید و بادهای سخت و وحشت زا، از نشانه‌های قیامت است. هر گاه یکی از اینها را دیدید، به یاد بر پائی قیامت بیفتید، به مسجدها پناه برید و نماز بخوانید. (۵۵۱) این روایت نیز، توجّه دادن اذهان مردم، از طبیعت، به خدای طبیعت است و در نهایت با نماز، این «خداگرایی» تکمیل می‌شود. چگونگی نماز آیات در مورد نماز آیات، فقط به چند مسئله اشاره می‌شود. توضیح بیشتر آنرا در رساله‌های عملیه بخوانید. ۱- نماز آیات، دو رکعت است و هر رکعت، پنج رکوع دارد. در هر رکعت، می‌توان پس از حمد و سوره، به رکوع رفت و برخاست، دوباره حمد و سوره و رکوع، تا پنج مرتبه. و می‌توان در هر رکعت، یک حمد خواند و آیات سوره توحید را به پنج قسمت کرد و قبل از هر رکوع، یک بخش از سوره را خواند و به رکوع رفت، و سپس آیه ای دیگر و رکوع دوّم و همچنین تا پنج رکوع تمام شود. ۲- در نماز آیات هم، آنچه در نمازهای روزانه لازم است، واجب می‌باشد، مانند طهارت، قبله و... ۳- خواندن نماز آیات، واجب فوری است و نباید به تأخیر انداخت. در ماه و خورشید گرفتگی، از وقتی که ماه و خورشید، شروع به گرفتن می‌کند، می‌توان نماز آیات را خواند. اگر کسی نماز آیات نخوانده، گناه کرده است و تا آخر عمر بر او واجب است و هر وقت بخواند، «ادا» می‌باشد. ۴- اگر عوامل وجوب نماز آیات، در شهری اتفاق بیفتد (مثلاً زلزله و... ) برای مردم همانجا واجب است نه شهرهای دیگر. ۵ - فرقی نمی کند که تمام ماه یا خورشیدبگیرد، یا قسمتی از آن (خسوف وکسوف کلّی یاجزئی) در هر دوحال، نماز آیات واجب است. از نماز ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357