eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.1هزار عکس
35هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پسری که تا دیروز رفتن به مهمانی‌های خانوادگی را به راحتی نمی پذیرفت، اکنون در جایگاه داماد، باید به گونۀ دیگری عمل کند. شخص متأهل باید خواسته‌های خود را تعدیل کند و براساس انتظاری که از او می‌رود و جایگاه جدیدی که برای او تعریف شده است، ایفای نقش کند؛ مثل معلم کلاس که هرقدر هم تشنه باشد، برای خوردن آب از کلاس خارج نمی شود؛ هرچند در گذشته، در جایگاه دانش آموز بارها این کار را انجام داده باشد. یکی از فواید ازدواج همین است که شما بتوانید خواسته‌های خود را مهار کنید؛ مثلاً دختری که اکنون در جایگاه همسر قرار دارد، باید برخلاف عادت دوران مجرّدی، زودتر از خواب بلند شود و صبحانه را برای همسرش آماده کند. او باید متوجه باشد که شوهرش هیچ گاه در جایگاه پدرش نیست. مرد متأهل هم اگر در دوران مجردی، ساعت ده شب به خانه می‌آمده است، نباید حالا نیز به همان روند ادامه دهد و در جایگاه داماد خانواده نباید انتظار داشته باشد تمام کارهایی که مادرش برای او می‌کرده است، اکنون همسرش برای او انجام دهد یا همان انتظاری را که از پدرش داشته است، از پدر همسرش داشته باشد. عروس و دامادها باید بدانند ازاین پس، نگاه به آن ها، نگاهی است که محور اصلی آن «مسئولیت» است. در واقع عاملی که نقش پذیری متأهلین را پررنگ تر می‌کند، مسئولیت پذیری ایشان است. زن و مرد در آغاز زندگی مشترک، در کنار منافعی که به دست می‌آورند، وظایفی را نیز برعهده می‌گیرند که موجب رشد آن‌ها و حفظ نشاط زندگی شان می‌شود. پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) دراین باره فرموده اند: «مرد سرپرست خانواده است و دربارۀ آنان از او سؤال می‌شود و زن سرپرست خانوادۀ شوهرش و فرزندان اوست و دربارۀ آنان از وى سؤال می‌شود. » [۱] زن و مرد باید بدانند که با پیوند ازدواج، به تملّک یکدیگر درنمی آیند. مالک ما خداست و او ما را به امانت در اختیار یکدیگر قرار داده است؛ درعین حال، هم زن و هم مرد، ده‌ها حق بر گردن یکدیگر دارند که یکی از آن‌ها حق زن وشوهری است؛ البته در این میان، پدر و مادر، همسایگان، فرزندان و... هم صاحب حقوقی هستند که باید ادا شود. ---------- [۱]: حسن بن محمد ديلمى، ارشاد القلوب، ج ۱، ص۱۸۴. @zandahlm1357
کلینیک درمان حسادت 06.mp3
9.44M
6 روح؛بی نهایت طلبه! چون از جنس خداست❗️ ✅اگرنتونی با بی نهایت حقیقی، تغذیه اش کنی؛ دنبالِ سیرکردنش،در امور محدود دنیا می گردی. و بی نهایت، با محدود، سیر نمیشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸مصادیق اسراف که تا کنون نشنیده‌اید! 🔻از دور انداختن هسته میوه‌ای که قابل استفاده است تا پوشیدن لباس بیرون در خانه 🔰درس خارج فقه رهبر انقلاب @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💮 ساخت سطل نگهداری اسباب بازی با استفاده از بطری های بزرگ پلاستیکی😍😍👌👌 @zandahlm1357
💠💠 تأثیرات اقتصادی فراز و نشیب‌های زندگی یهودیان (1) ✡ سلسله مقالات یهودیان و حیات اقتصادی مدرن (قسمت بیست‌وسوم) 1⃣ طی قرون متمادی، ، چه براساس انتخاب و چه براساس تطبیق، قومی مهاجر و بیابان‌نشین بوده است. 2⃣ نوعی فرآیند انتخابی بود که طی آن بهترین عناصر یهودی که هیچ‌وقت موافق زندگی جاافتاده‌ی مبتنی بر کشاورزی نبودند، ناگزیر شدند تا غرایز نهفته‌ی بیابان‌نشینی خود را زنده کنند و از طریق زندگی در که به‌طور عمده متکی بر بود، ادامه‌ی حیات دهند. 3⃣ ما هرگز نمی‌بینیم که یهودیان مهاجر، مراکز یا شهرهای کشاورزی یا نظایر آن برپا کرده باشند. در عوض چه می‌بینیم؟ می‌بینیم که یهودیان در اقصا نقاط جهان و ترجیحاً در شهرهای بزرگ پراکنده شده و به تجارت پرداختند. 4⃣ رفته رفته فلسطین مرکزیت خود را از دست داد و یهودیان در نقاط مختلف جهان پراکنده شدند. کمتر جایی را می‌شد پیدا کرد که یهودی نداشت و در بعضی نقاط تعداد یهودیان بر غیریهودیان می‌چربید. در اواخر قرون وسطا، اسپانیا و پرتغال از یک‌سو و روسیه و لهستان از سوی دیگر،‌ دو کانون بزرگ حضور یهودیان، سوای خاورمیانه، به حساب می‌آمدند. 5⃣ و در سراسر جهان پراکنده شدند. روند مهاجرت از روسیه و لهستان روندی پایدار بود تا این‌که در اواخر سده نوزدهم موج عظیم مهاجرت یهودیان شرق اروپا به آمریکا آغاز شد. مأوای جدید یهودیان شده بود. 📚 ورنر سومبارت ، یهودیان و حیات اقتصادی مدرن ، ترجمه رحیم قاسمیان ، تهران، نشر ساقی، چاپ دوم. @zandahlm1357
ب غافل شدن از یاد خدا تعبیر به «لهو» که در تفسیر «غِناء» در بعضی از روایات اسلامی آمده است، اشاره به همین حقیقت است که غِناء انسان را آنچنان مست شهوات می‌کند که از یاد خدا غافل می‌سازد. ج آثار زیانبار بر اعصاب غِناء در حقیقت یکی از عوامل مهم تخدیر اعصاب است و به تعبیر دیگر مواد مخدر گاهی از طریق دهان و نوشیدن وارد بدن می‌شود، (مانند شراب) و گاه از طریق بوئیدن و حس شامّه (مانند هروئین) و گاه از طریق تزریق (مانند مرفین) و گاه از طریق حس سامعه است (مانند غِناء) به همین دلیل گاهی غِناء و آهنگ‌های مخصوص، چنان افراد را در نشئه فرو می‌برد، که حالتی شبیه به مستی به آنها دست می‌دهد، البته گاه به این مرحله نمی رسد اما در عین حال تخدیر خفیف ایجاد می‌کند و به همین دلیل بسیاری از مفاسد مواد مخدر در غِناء وجود دارد، خواه تخدیر آن خفیف باشد یا شدید. د غِناء یکی از ابزار استعمار استعمارگران جهان همیشه از بیداری مردم، مخصوصا نسل جوان، وحشت داشته اند، به همین دلیل بخشی از برنامه‌های گسترده آنها برای ادامه استعمار، فروبردن جامعه‌ها در غفلت و بی خبری و ناآگاهی و گسترش انواع سرگرمی‌های ناسالم است. امروز مواد مخدر تنها جنبه تجارتی ندارد، بلکه یک ابزار مهم سیاسی، یعنی سیاست‌های استعماری است، ایجاد مراکز فحشاء، کلوپ‌های قمار و همچنین سرگرمی‌های ناسالم دیگر و از جمله توسعه غِناء و موسیقی مخرّب، یکی از مهمترین ابزاری است که آنها برای تخدیر افکار مردم بر آن اصرار دارند و به همین دلیل قسمت عمده وقت رادیوهای جهان را موسیقی تشکیل می‌دهد و از برنامه‌های عمده وسایل ارتباط جمعی همین موضوع است. [۱] ---------- [۱]: «تفسیر نمونه»، ج ۱۷، ۹ ۶ / لقمان. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا